Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Yrjö-Einari - 12.07.17 - klo:14:38
-
Valtra hitekin käsijarrun viive . Kun käynnistää moottorin niin olovanaan on pitkä viive ennenkuin suostuu lähtemään suunnanvaihtajan vivusta liikkeelle . Usein jopa yrittää lähteä liikkeelle ja sammuu kun käsijarru ei ehdi pois päältä . Toimii kyllä sitten moitteettomasti kun kone on työssä.
Kuskin Hätäilyä ?
-
Oletko ikinä rasvannut niitä kulmavipuja siellä takasillan päällä?
Kummassakin on yksi nippa sitä varten .
Toinen on hytissä ja toinen katsoo vapautuuko käsijarru eli kulmavipu kun suunnanvaihtovipua siirretään eteenpäin asentoon.Älä peruuta katsojan päälle.Vaijerissa pitää olla välystä vapaaasennossa 1-2 mm traktorin ollessa käynnissä.
Työsylinteri voi takerrella ruosteen takia ,sylinteriin ja mäntään kertyy ruostetta.
Vaijeri voi takerrella kosteutta ruostetta.
Tarkista nuo ensin palataan asiaan.
-
Oletko ikinä rasvannut niitä kulmavipuja siellä takasillan päällä?
Kummassakin on yksi nippa sitä varten .
Toinen on hytissä ja toinen katsoo vapautuuko käsijarru eli kulmavipu kun suunnanvaihtovipua siirretään eteenpäin asentoon.Älä peruuta katsojan päälle.Vaijerissa pitää olla välystä vapaaasennossa 1-2 mm traktorin ollessa käynnissä.
Työsylinteri voi takerrella ruosteen takia ,sylinteriin ja mäntään kertyy ruostetta.
Vaijeri voi takerrella kosteutta ruostetta.
Tarkista nuo ensin palataan asiaan.
Onko Hitechissäkin yhtä idioottimaisesti sijoitetut jarrujen rasvanipat kuin Mezzossa?
-
Miten niin ? muuta kuin rasvaa ,onko nippa kääntynyt väärään asentoon kiskottu prässin suutinta väkivalloin pois ?
-
Miten niin ? muuta kuin rasvaa ,onko nippa kääntynyt väärään asentoon kiskottu prässin suutinta väkivalloin pois ?
https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=77118.0 (https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=77118.0) :)
-
Miten niin ? muuta kuin rasvaa ,onko nippa kääntynyt väärään asentoon kiskottu prässin suutinta väkivalloin pois ?
https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=77118.0 (https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=77118.0) :)
😁😁
-
On nipat rasvattu , mutta täytyy tarkistaa vaijerin liikkuvuus kun vävypoika tulee käymään huomenna . Itse ajattelin että matalapainepiiri ei vaan ehdi kun pitää pumpata öljyä pakalle ja vapauttaa käsijarrua heti kun kone hörähtää käyntiin 😎
-
Vilkauttaako painevaloa jos vaihtaa suuntaa kuumilla(yli 60) asteisilla öljyillä tyhjäkäynnillä ? Silloin voi matalapainepumppu olla pikkusen kulunut ja ei paine ei paina käsijarrusylinterin jousta vastaan ihan yhtä terhakasti kuin uudessa koneessa.
Minulla samaa oiretta käynnistyksen jälkeen, mut ei se turbiinikytkinkonetta saa sammutettua.
-
Vilkauttaako painevaloa jos vaihtaa suuntaa kuumilla(yli 60) asteisilla öljyillä tyhjäkäynnillä ? Silloin voi matalapainepumppu olla pikkusen kulunut ja ei paine ei paina käsijarrusylinterin jousta vastaan ihan yhtä terhakasti kuin uudessa koneessa.
Minulla samaa oiretta käynnistyksen jälkeen, mut ei se turbiinikytkinkonetta saa sammutettua.
Ei ole vilkutellut valoja vaikka paalauksessa nousee vaihteiston lämmöt yleensä 74-78 välille.
Traktori lähtee kyllä liikkeelle jos malttaa hiukan odottaa kun moottori on käynnistynyt . Joskus ei vaan ehdi odotella ?
-
Kannattaa katsoa sieltä sylinterin päässä olevat johdot että ne yhdistää ja ovat ehjät.
Siellä on myös asentoanturi johon nuo johdot tulee.
Työsylinterin jumittumisen huomaa siitä kun käyttöjarrun käytön jälkeen jarrut jää päälle varsinkin jos vain toista polkimista painetaan ,kulmavipu jää kallelleen sen saa naputtamalla palautumaan normiasentoon.Käsijarru ei noita sylintereitä liikuta laisinkaan.Sylinterit on ahtaassa paikassa mutta hyvillä avaimilla aika helppo homma.
Tarvike osa ikh ei sovi aivan kivuttomasti jarruputkea joutuu taivuttamaan suosittelen alkuperäisiä FAG.
-
Ihme saatanan paskakasoja, oikeen Valumöttejä, sähköhäiriöö ja nippoja joita ei pääse rasvaamaan.
Ostakaa majoreita ni voi vaan ajella ja nauttia kyydistä....
-
Ihme saatanan paskakasoja, oikeen Valumöttejä, sähköhäiriöö ja nippoja joita ei pääse rasvaamaan.
Ostakaa majoreita ni voi vaan ajella ja nauttia kyydistä....
Niillä fordin lusuilla öljypolttimilla viiti ajella, vanhoilla romuilla harrasteluunkin on massey fergusson, made in GREAT britain...
Huh åååå mieskin jo aikoinaan ties että basildonista tulee pommeja ja ajoi ennemin renaultilla ;D
Ps. Hitekissä on markkinoiden paras käsijarrun hallinta
-
Ihme saatanan paskakasoja, oikeen Valumöttejä, sähköhäiriöö ja nippoja joita ei pääse rasvaamaan.
Ostakaa majoreita ni voi vaan ajella ja nauttia kyydistä....
Niillä fordin lusuilla öljypolttimilla viiti ajella, vanhoilla romuilla harrasteluunkin on massey fergusson, made in GREAT britain...
Huh åååå mieskin jo aikoinaan ties että basildonista tulee pommeja ja ajoi ennemin renaultilla ;D
Ps. Hitekissä on markkinoiden paras käsijarrun hallinta
Huh ååh ajoi lähinnä terveisiä kylätiellä sillä renoolla....
Nyt myynyt? sen.
Ååååååååå Åååååååååå......
-
Ihme saatanan paskakasoja, oikeen Valumöttejä, sähköhäiriöö ja nippoja joita ei pääse rasvaamaan.
Ostakaa majoreita ni voi vaan ajella ja nauttia kyydistä....
Nyt ei puhutakaan museovehkeistä, joille voisit avata kokonaan uuden ketjun.
-
On nipat rasvattu , mutta täytyy tarkistaa vaijerin liikkuvuus kun vävypoika tulee käymään huomenna . Itse ajattelin että matalapainepiiri ei vaan ehdi kun pitää pumpata öljyä pakalle ja vapauttaa käsijarrua heti kun kone hörähtää käyntiin 😎
Mulla sama kun hätäiseen lähtee liikkeelle, taitaa olla ominaisuus, ilmenee toisinaan ja oletin että turhan nopeaan yrittää liikkeelle. Sama ominaisuus kuin vaihteen vaihdossa, pitää muistaa rauhalliset liikkeet, rusahtaa mikäli vaihtaa kuten muilla traktoreilla :D
-
On nipat rasvattu , mutta täytyy tarkistaa vaijerin liikkuvuus kun vävypoika tulee käymään huomenna . Itse ajattelin että matalapainepiiri ei vaan ehdi kun pitää pumpata öljyä pakalle ja vapauttaa käsijarrua heti kun kone hörähtää käyntiin 😎
Mulla sama kun hätäiseen lähtee liikkeelle, taitaa olla ominaisuus, ilmenee toisinaan ja oletin että turhan nopeaan yrittää liikkeelle. Sama ominaisuus kuin vaihteen vaihdossa, pitää muistaa rauhalliset liikkeet, rusahtaa mikäli vaihtaa kuten muilla traktoreilla :D
No hyvä että löytyy toinenkin hätäinen kuski . 😃
Tarkistettiin vävyn kanssa vaijerin liikkuvuus ja kunnossa näyttää olevan . Kulmavivutkin liikkuvat käsin kun jarru on vapaana. Se sylinteri tihkuu hieman öljyä vaijerin lähtökohdasta , mutta ei kuitenkaan tiputtele öljyä traktorin alle.
-
Ihme saatanan paskakasoja, oikeen Valumöttejä, sähköhäiriöö ja nippoja joita ei pääse rasvaamaan.
Ostakaa majoreita ni voi vaan ajella ja nauttia kyydistä....
Nyt ei puhutakaan museovehkeistä, joille voisit avata kokonaan uuden ketjun.
Mitä turhia, sää avasit jo kopsaamalla mun ikivanhoja masinisti-sivuston kirjotuksia, voit jatkaa siellä, eiks joo?
https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=76964.0
-
Oletko ikinä rasvannut niitä kulmavipuja siellä takasillan päällä?
Kummassakin on yksi nippa sitä varten .
Toinen on hytissä ja toinen katsoo vapautuuko käsijarru eli kulmavipu kun suunnanvaihtovipua siirretään eteenpäin asentoon.Älä peruuta katsojan päälle.Vaijerissa pitää olla välystä vapaaasennossa 1-2 mm traktorin ollessa käynnissä.
Työsylinteri voi takerrella ruosteen takia ,sylinteriin ja mäntään kertyy ruostetta.
Vaijeri voi takerrella kosteutta ruostetta.
Tarkista nuo ensin palataan asiaan.
Onko Hitechissäkin yhtä idioottimaisesti sijoitetut jarrujen rasvanipat kuin Mezzossa?
Mikä on idioottimaista? Metsossa vaihdettiin jonkun letkun sijaintia. Helpotti hiukka ongelmaa. Hitekissä vasen puoli kohtuu helppo, oikealla puolella on sitten kova putki ja sähköjohtojen nippu, joitten välistä pitää saada rässin letku mahtumaan. Voisi olla parempikin systeemi, mutta kun traktorimaailmassa ei tykätä käyttää rasvaputkia, joilla nipat tulisi parempaan paikkaan.