Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Puuha-Pete - 05.06.17 - klo:21:25

Otsikko: Huohottaa
Kirjoitti: Puuha-Pete - 05.06.17 - klo:21:25
 Naapurin 5000 huohottaa aika runsaasti, on tehnyt sitä jo uudesta saakka. On sanonut että kun vaihtaa öljyt se lisääntyy joksikinaikaa. Tiedä sitten mistä moinen johtuu.
Otsikko: Vs: Huohottaa
Kirjoitti: Jami2004 - 05.06.17 - klo:21:39
Mun mielest isoin ongelma on foortiis se varaosa saatavuus, menee heleposti pari-kolme viikkoa jos jotaki erikoosta tarvittet.

Mitähän niit ongelmia on ollu.. hetkinen.. Neliveveto on paineettomana päällä, joten kun tiivisteet kuluu, nii sitte ei saa nelivetoo pois päältä, ei mikää kauhia vaihto homma, eikä osat ole tyrmäävän kalliit. Nostolaite jäi yläasentoon, vein nostolaitteen kannen huoltomiehel ja se purki ja kokosi käyttöventtiilin ja nyt on site toiminu. Siinäpä ne suurimmat viime vuosilta.

Kaissiinä ne samat säännöt on kuin muissakin; sähköjen toimiminen, ulkosen hydrauliikan toimiminen, moottoriöljyn väri, peräoljyn väri, öljyvuodot, välykset nivelissä ja yms. Hydrauli pumpun toiminta tulee vasta esille ku öljyt on kuumat. Se kestää jotain 8.000-10.000 tuntia. Nii, ja ikh ja fordin merkkiliike myy samaa sauer danfossin pumppua, ero on hinnassa, merkkiliike voi olla halavempi.



Nii, se ulkoisen hydrauliikan liittimen ulkokuoret on kuulemma melko kalliita, ja ne rikkoo yöntövarrella heleposti.
Otsikko: Vs: Huohottaa
Kirjoitti: SKN - 05.06.17 - klo:22:01
Ja tällänenkin?

Joo, se naapurin huohottaa edelleen, 12-vuoden jälkeen, eikä oo muuten hajonnu.

http://www.masinistit.com/keskustelupalsta/viewtopic.php?f=4&t=124&start=20

Puuhiksella on näemmä viimisetkin magneetonpalat karannu kopasta ja nyt on enää pelkkä kampiakseli pyörimässä tyhjää ilman kipinää....hanki ny helvetti soikoon apua ittelles.

Otsikko: Vs: Huohottaa
Kirjoitti: räckals - 05.06.17 - klo:22:04
Antaa huittisten puuhiksen räksyttää, iso pää tyhjää täynnä.. 😉 😱😱😱

Otsikko: Vs: Huohottaa
Kirjoitti: Last Man Standing - 06.06.17 - klo:06:24
Aika heikolta näyttää kun jututkin pitää lainalla joiltain muilta
Otsikko: Vs: Huohottaa
Kirjoitti: Oksa - 06.06.17 - klo:07:43
olikos tuo sitä kopypaistetta?
Otsikko: Vs: Huohottaa
Kirjoitti: andypoge - 08.06.17 - klo:10:10
Naapurin 5000 huohottaa aika runsaasti, on tehnyt sitä jo uudesta saakka. On sanonut että kun vaihtaa öljyt se lisääntyy joksikinaikaa. Tiedä sitten mistä moinen johtuu.

Kone käy vajaakuormituksella liian kylmänä jolloin menee nesteitä vääriin osoitteisiin. Nurkka-ajossa vähän pahvia keulalle, jotta saa käyntilämpöjä ylöspäin. Tämä sillä oletuksella, että kansipahvin vuoto, termostaatin jumitus ja suutinvuoto on jo poislaskettu.
Otsikko: Vs: Huohottaa
Kirjoitti: SKN - 08.06.17 - klo:10:45
Naapurin 5000 huohottaa aika runsaasti, on tehnyt sitä jo uudesta saakka. On sanonut että kun vaihtaa öljyt se lisääntyy joksikinaikaa. Tiedä sitten mistä moinen johtuu.

Kone käy vajaakuormituksella liian kylmänä jolloin menee nesteitä vääriin osoitteisiin. Nurkka-ajossa vähän pahvia keulalle, jotta saa käyntilämpöjä ylöspäin. Tämä sillä oletuksella, että kansipahvin vuoto, termostaatin jumitus ja suutinvuoto on jo poislaskettu.

Voorttiin tottuneena olisin huolestunut jos se ei huohottaisi.

Toinen piinkova veellä alkava ikiliikkuja viiatti huohottaa myös.

Kun ei se alaspäin sojottava putken pätkä siinä moottorissa huvinpäiten ole. Runsas vuoto kuten joissakin lääketieteellisissä yhteyksissä myös mainitaan, se on huolestuttavaa. Siis huohottimissa. Ja kun sinne keulaan lämpimällä kelillä tunget jonkun pahvin ni seurakset ovat katastrofaalisia jos lämmön seuranta perustuu pelkkään mittariin, varsinkin jos ohjaajan pukilla istuu vanha puolisokea henkilö tai joku näppynaamainen amatööri.

Otsikko: Vs: Huohottaa
Kirjoitti: Jami2004 - 08.06.17 - klo:18:06
Naapurin 5000 huohottaa aika runsaasti, on tehnyt sitä jo uudesta saakka. On sanonut että kun vaihtaa öljyt se lisääntyy joksikinaikaa. Tiedä sitten mistä moinen johtuu.

Kone käy vajaakuormituksella liian kylmänä jolloin menee nesteitä vääriin osoitteisiin. Nurkka-ajossa vähän pahvia keulalle, jotta saa käyntilämpöjä ylöspäin. Tämä sillä oletuksella, että kansipahvin vuoto, termostaatin jumitus ja suutinvuoto on jo poislaskettu.

Voorttiin tottuneena olisin huolestunut jos se ei huohottaisi.

Toinen piinkova veellä alkava ikiliikkuja viiatti huohottaa myös.

Kun ei se alaspäin sojottava putken pätkä siinä moottorissa huvinpäiten ole. Runsas vuoto kuten joissakin lääketieteellisissä yhteyksissä myös mainitaan, se on huolestuttavaa. Siis huohottimissa. Ja kun sinne keulaan lämpimällä kelillä tunget jonkun pahvin ni seurakset ovat katastrofaalisia jos lämmön seuranta perustuu pelkkään mittariin, varsinkin jos ohjaajan pukilla istuu vanha puolisokea henkilö tai joku näppynaamainen amatööri.

Pieni mies, sinun........

Otsikko: Vs: Huohottaa
Kirjoitti: Oksa - 08.06.17 - klo:20:10
miä en ole miun fiudea (65-90) saanu huohottamaan mutta kyllä lämmöt ollu aika korkialla muutaman kerran.. toisen kerran kun kevättöille unohtu pahvi keulaan..  kyllä voorti osaa huohottaa kunnosakin mutta fiude ei...                          btw, kuin moni on tehny konerempan siinä 6000 tunnin kieppeillä...?  ja toinen sitten 12 000 tunnin tienoilla..
Otsikko: Vs: Huohottaa
Kirjoitti: SKN - 08.06.17 - klo:20:14
miä en ole miun fiudea (65-90) saanu huohottamaan mutta kyllä lämmöt ollu aika korkialla muutaman kerran.. toisen kerran kun kevättöille unohtu pahvi keulaan..  kyllä voorti osaa huohottaa kunnosakin mutta fiude ei...                          btw, kuin moni on tehny konerempan siinä 6000 tunnin kieppeillä...?  ja toinen sitten 12 000 tunnin tienoilla..

100-90:n lämpöjä en ole saanut ikinä nousemaan, sellanen reilu pari viisarillista nollasta lähtien ja sihen jää.


Otsikko: Vs: Huohottaa
Kirjoitti: Oksa - 08.06.17 - klo:20:15
mutta kun polkee kunnolla äkeellä vastamäkeen niin pahvi keulalla autto tuossa... italiaoonat koskaan keittänny...