Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: erppo - 02.02.09 - klo:21:08
-
Tuossa viime syksynä Kone-Agriassa tuli tehtyä hankintoja. Samalla kertaa taloon tuli sekä Fendt että Valtra. Nyt on muutama kuukausi kokemuksia takana ja aika hieman tarkastella tuloksia. Käyttöaikaa on kertynyt molemmille suunnilleen saman verran eikä käytössä muutenkaan ole suuria eroja.
Molemmat tuntuivat heti mukavilta käytössä. Valtra tuntuu tukevammalta, mutta onhan se hieman kookkaampikin. Fendtistä jää jotenkin valju tunne, hieman kevyttekoinen, sanoisin.
Talviominaisuudet ovat Valtralla kyllä ylivoimaiset. Tämän talven pakkasilla (vaikka eihän nyt vielä tositalvea ole ollutkaan) on tultu mainiosti toimeen.
Fendtistä sanoisin, ettei sillä juuri kannata lähteä liikenteeseen, jos pakkasta on enemmän kuin 5 astetta. Kylmä tulee. On varmaankin parhaimmillaan alkusyksystä ja kevään korvalla.
Kestävyys on ollut Valtralla ok, ei mitään korjaamista.
Fendtissä havaittiin tuossa jokin aika sitten tarkastuksessa runkolohkojen välissä parin sentin repeämä. Emännän kanssa sitä siinä ihmeteltiin ja todettiin , että vika ei ole raaka-ainevalinnassa vaan luultavasti huolimattomassa kokoonpanossa. No, onneksi löytyi pätkä vihreää villalankaa ja neula niin pian taas mentiin....
-
Auta äiti meitä
-
Tuossa viime syksynä Kone-Agriassa tuli tehtyä hankintoja. Samalla kertaa taloon tuli sekä Fendt että Valtra. Nyt on muutama kuukausi kokemuksia takana ja aika hieman tarkastella tuloksia. Käyttöaikaa on kertynyt molemmille suunnilleen saman verran eikä käytössä muutenkaan ole suuria eroja.
Molemmat tuntuivat heti mukavilta käytössä. Valtra tuntuu tukevammalta, mutta onhan se hieman kookkaampikin. Fendtistä jää jotenkin valju tunne, hieman kevyttekoinen, sanoisin.
Talviominaisuudet ovat Valtralla kyllä ylivoimaiset. Tämän talven pakkasilla (vaikka eihän nyt vielä tositalvea ole ollutkaan) on tultu mainiosti toimeen.
Fendtistä sanoisin, ettei sillä juuri kannata lähteä liikenteeseen, jos pakkasta on enemmän kuin 5 astetta. Kylmä tulee. On varmaankin parhaimmillaan alkusyksystä ja kevään korvalla.
Kestävyys on ollut Valtralla ok, ei mitään korjaamista.
Fendtissä havaittiin tuossa jokin aika sitten tarkastuksessa runkolohkojen välissä parin sentin repeämä. Emännän kanssa sitä siinä ihmeteltiin ja todettiin , että vika ei ole raaka-ainevalinnassa vaan luultavasti huolimattomassa kokoonpanossa. No, onneksi löytyi pätkä vihreää villalankaa ja neula niin pian taas mentiin....
Onko ihan päällä istuttava ja poljettava malli, vai tommonen
työnnettävä ::)
-
Tuossa viime syksynä Kone-Agriassa tuli tehtyä hankintoja. Samalla kertaa taloon tuli sekä Fendt että Valtra. Nyt on muutama kuukausi kokemuksia takana ja aika hieman tarkastella tuloksia. Käyttöaikaa on kertynyt molemmille suunnilleen saman verran eikä käytössä muutenkaan ole suuria eroja.
Molemmat tuntuivat heti mukavilta käytössä. Valtra tuntuu tukevammalta, mutta onhan se hieman kookkaampikin. Fendtistä jää jotenkin valju tunne, hieman kevyttekoinen, sanoisin.
Talviominaisuudet ovat Valtralla kyllä ylivoimaiset. Tämän talven pakkasilla (vaikka eihän nyt vielä tositalvea ole ollutkaan) on tultu mainiosti toimeen.
Fendtistä sanoisin, ettei sillä juuri kannata lähteä liikenteeseen, jos pakkasta on enemmän kuin 5 astetta. Kylmä tulee. On varmaankin parhaimmillaan alkusyksystä ja kevään korvalla.
Kestävyys on ollut Valtralla ok, ei mitään korjaamista.
Fendtissä havaittiin tuossa jokin aika sitten tarkastuksessa runkolohkojen välissä parin sentin repeämä. Emännän kanssa sitä siinä ihmeteltiin ja todettiin , että vika ei ole raaka-ainevalinnassa vaan luultavasti huolimattomassa kokoonpanossa. No, onneksi löytyi pätkä vihreää villalankaa ja neula niin pian taas mentiin....
Onko ihan päällä istuttava ja poljettava malli, vai tommonen
työnnettävä ::)
Eppäilisin, että päässäpidettävä :)
-
minusta oikeen luotettavan olonen kaveri ;D ;D ;D ;D ::) ::) ::) ::) ::)
-
Joko tämä foorumi on täynnä täyslaitasia huumorimiehiä tai sitten todellisia rahamiehiä. Meillä ompi joulunalla toimitettu Jonh Deete pajan nurkassa korkkaamattomana. En oo keksiny syytä ottaa käyttöön. MF on siinä vieressä säilytyksessä. Välillä ajettaan Ferkua ulos ettei JD huku öljyyn :D ;D
-
Kirjoittanut: erppo
Lainaus
Tuossa viime syksynä Kone-Agriassa tuli tehtyä hankintoja. Samalla kertaa taloon tuli sekä Fendt että Valtra. Nyt on muutama kuukausi kokemuksia takana ja aika hieman tarkastella tuloksia. Käyttöaikaa on kertynyt molemmille suunnilleen saman verran eikä käytössä muutenkaan ole suuria eroja.
Molemmat tuntuivat heti mukavilta käytössä. Valtra tuntuu tukevammalta, mutta onhan se hieman kookkaampikin. Fendtistä jää jotenkin valju tunne, hieman kevyttekoinen, sanoisin.
Talviominaisuudet ovat Valtralla kyllä ylivoimaiset. Tämän talven pakkasilla (vaikka eihän nyt vielä tositalvea ole ollutkaan) on tultu mainiosti toimeen.
Fendtistä sanoisin, ettei sillä juuri kannata lähteä liikenteeseen, jos pakkasta on enemmän kuin 5 astetta. Kylmä tulee. On varmaankin parhaimmillaan alkusyksystä ja kevään korvalla.
Kestävyys on ollut Valtralla ok, ei mitään korjaamista.
Fendtissä havaittiin tuossa jokin aika sitten tarkastuksessa runkolohkojen välissä parin sentin repeämä. Emännän kanssa sitä siinä ihmeteltiin ja todettiin , että vika ei ole raaka-ainevalinnassa vaan luultavasti huolimattomassa kokoonpanossa. No, onneksi löytyi pätkä vihreää villalankaa ja neula niin pian taas mentiin....
Ethän vaan ajanut emännän päälle sillä venttiilillä ko pääsi noin pahasti käymään.
Itselläni hajosi kerran valmetti vastaavassa tilanteessa, eikä sitä saanut korjattua.
Helevvetin väkivaltainen nainen. ;)
-
meilläkin aikoinaan siirryttiin fendistä valtraan juuri heikon lämmityslaitteen takia. ei ole mukavaa jos hytissä pitää palella. onhan mulla vielä yksi fendt kesä traktorina sillä on mukava ajaa kun aurinko paistaa 8).
-
meilläkin aikoinaan siirryttiin fendistä valtraan juuri heikon lämmityslaitteen takia. ei ole mukavaa jos hytissä pitää palella. onhan mulla vielä yksi fendt kesä traktorina sillä on mukava ajaa kun aurinko paistaa 8).
Valtrassa ainakin tarkenee talvellakin, eikä varpaat jäädy. Mites on muissa merkeissä, onko niissä alalämmityslaitetta tai puhallusta jalkatilaan? Toissa syksynä koeajo vt massikassa ainakin varpaat meinasi jäätyä.
-
meilläkin aikoinaan siirryttiin fendistä valtraan juuri heikon lämmityslaitteen takia. ei ole mukavaa jos hytissä pitää palella. onhan mulla vielä yksi fendt kesä traktorina sillä on mukava ajaa kun aurinko paistaa 8).
Valtrassa ainakin tarkenee talvellakin, eikä varpaat jäädy. Mites on muissa merkeissä, onko niissä alalämmityslaitetta tai puhallusta jalkatilaan? Toissa syksynä koeajo vt massikassa ainakin varpaat meinasi jäätyä.
kyl vaan tulee niin saatanan kuuma että pakko avata takkia :-\ JD/D-F
-
No, onneksi löytyi pätkä vihreää villalankaa ja neula niin pian taas mentiin....
pääasiahan on että itte uskoo mitä kirjottaa...joten ompelemisesta tulikin mieleen että noita härmäl....eiku KAUHAVAASIAhan ne nykyysin olikin mutta niitä runkkarin vehkeitä kuitenkin, vois korjata suutarinkoneella koneella. kärrytkin vois tiivistää neulomalla nurkkiin ja jatkospaikkoihin nahkavahvistukset ;D
-
On kiihkeetä sakkia. Jos joku aloittaa jutun paidan hajoomisesta, niin kohta kiistellään päkstereistä. :D
-
On siinä tainnu mehtää kaatua,pankin kautta vai si perinnöt pantu? Vai onko kyseessä joku suurtilallinen,jolla eu-rahat pantu.
Noh kait tälläsessä kaupassa jo alennustakin tulee.
-
On kiihkeetä sakkia. Jos joku aloittaa jutun paidan hajoomisesta, niin kohta kiistellään päkstereistä. :D
no eihän jokaisen järki voi aina ymmärtää onko kyseessä kappale kangasta vai traktori.
-
Mites on muissa merkeissä, onko niissä alalämmityslaitetta tai puhallusta jalkatilaan?
*** Nyrkkikyllikissä (Nyykkäri) on kakstoista ilmasuulaketta, joista kahdeksan saa suunnattua koipiin, luulis pysyvän varpaat... märkänä.