Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: +200 - 28.05.17 - klo:23:26

Otsikko: Cummins
Kirjoitti: +200 - 28.05.17 - klo:23:26
Millä on oikeesti voitu noin surkeeta moottoria tehdä niinkin paljon?
Tuos Tg Hollannis 8,2 litrainen.Löpöö syö hirveesti,alavääntöö ei ollenkaanja muutenki jos haluaa tehoja niin täytyy huudattaa sairrraasti.
Otsikko: Vs: Cummins
Kirjoitti: icefarmer - 28.05.17 - klo:23:32
Millä on oikeesti voitu noin surkeeta moottoria tehdä niinkin paljon?
Tuos Tg Hollannis 8,2 litrainen.Löpöö syö hirveesti,alavääntöö ei ollenkaanja muutenki jos haluaa tehoja niin täytyy huudattaa sairrraasti.
tuommosiahan ne oli sisukki kumminssikaudellaan :) ;) :D ;D
Otsikko: Vs: Cummins
Kirjoitti: hummeri5 - 29.05.17 - klo:22:23
Niin hyvää konetta ei ookkaan ku 14l kumminssi,kestää maailman tappiin ja ylikin.Ei kaks miljoonaa tuntunu kilsoissa mittään.
Otsikko: Vs: Cummins
Kirjoitti: John Ferguson - 30.05.17 - klo:01:22
Niin hyvää konetta ei ookkaan ku 14l kumminssi,kestää maailman tappiin ja ylikin.Ei kaks miljoonaa tuntunu kilsoissa mittään.
Pitäisi olla muitakin ominaisuuksia kuin kestävyys, jos töitä halutaan tehdä. Saahan se kone pyöriä vaikka maailman tappiin, mutta jos sille ei ole mitään käyttöä niin se on huono.
Otsikko: Vs: Cummins
Kirjoitti: metsajussi - 30.05.17 - klo:08:39
Niin hyvää konetta ei ookkaan ku 14l kumminssi,kestää maailman tappiin ja ylikin.Ei kaks miljoonaa tuntunu kilsoissa mittään.
Pitäisi olla muitakin ominaisuuksia kuin kestävyys, jos töitä halutaan tehdä. Saahan se kone pyöriä vaikka maailman tappiin, mutta jos sille ei ole mitään käyttöä niin se on huono.

Koneita tehdään myös eri käyttötarkoituksiin. Kone voi olla hyvä pyörittämään ruuvikompuraa, pumppua tai puhallinta vaikka alakierrosvääntö on surkea. Kelpaa myös vaikka puimuriin tai hyrisemään kaivukoneeseen.
Otsikko: Vs: Cummins
Kirjoitti: mekano - 30.05.17 - klo:09:26
Niin hyvää konetta ei ookkaan ku 14l kumminssi,kestää maailman tappiin ja ylikin.Ei kaks miljoonaa tuntunu kilsoissa mittään.
Pitäisi olla muitakin ominaisuuksia kuin kestävyys, jos töitä halutaan tehdä. Saahan se kone pyöriä vaikka maailman tappiin, mutta jos sille ei ole mitään käyttöä niin se on huono.

Mitäköhän mieltä on Sisu-miehet, oliko N14 niin huono ettei sille ollut "mitään käyttöä"...?

Cummins N14 on yksi moottorimaailman legendoja, aikansa huippumoottori. Täällä vähän juopon koneen maineessa mutta oikein säädettynä ei ihan mahdoton, hyvä muistaa kuitenkin että se on jo aika vanhaa suunnittelua. Ja tuosta juoppoudesta sen verran vielä että vaikka se ainetta viekin niin sitten kyllä kanssa tapahtuu, ei oo poneja.
Otsikko: Vs: Cummins
Kirjoitti: SamiT - 30.05.17 - klo:18:57
Niin hyvää konetta ei ookkaan ku 14l kumminssi,kestää maailman tappiin ja ylikin.Ei kaks miljoonaa tuntunu kilsoissa mittään.
Pitäisi olla muitakin ominaisuuksia kuin kestävyys, jos töitä halutaan tehdä. Saahan se kone pyöriä vaikka maailman tappiin, mutta jos sille ei ole mitään käyttöä niin se on huono.

Mitäköhän mieltä on Sisu-miehet, oliko N14 niin huono ettei sille ollut "mitään käyttöä"...?

Cummins N14 on yksi moottorimaailman legendoja, aikansa huippumoottori. Täällä vähän juopon koneen maineessa mutta oikein säädettynä ei ihan mahdoton, hyvä muistaa kuitenkin että se on jo aika vanhaa suunnittelua. Ja tuosta juoppoudesta sen verran vielä että vaikka se ainetta viekin niin sitten kyllä kanssa tapahtuu, ei oo poneja.

Amerikan teillä uudempi legenda on Cummins ISX 15-litran kone, N14:n seuraaja. Olispa tämän ISX:n saanut europäästönormeilla Sisuun Cattisekoilun sijaan.
Otsikko: Vs: Cummins
Kirjoitti: icefarmer - 30.05.17 - klo:22:09
Niin hyvää konetta ei ookkaan ku 14l kumminssi,kestää maailman tappiin ja ylikin.Ei kaks miljoonaa tuntunu kilsoissa mittään.
Pitäisi olla muitakin ominaisuuksia kuin kestävyys, jos töitä halutaan tehdä. Saahan se kone pyöriä vaikka maailman tappiin, mutta jos sille ei ole mitään käyttöä niin se on huono.

Mitäköhän mieltä on Sisu-miehet, oliko N14 niin huono ettei sille ollut "mitään käyttöä"...?

Cummins N14 on yksi moottorimaailman legendoja, aikansa huippumoottori. Täällä vähän juopon koneen maineessa mutta oikein säädettynä ei ihan mahdoton, hyvä muistaa kuitenkin että se on jo aika vanhaa suunnittelua. Ja tuosta juoppoudesta sen verran vielä että vaikka se ainetta viekin niin sitten kyllä kanssa tapahtuu, ei oo poneja.

Amerikan teillä uudempi legenda on Cummins ISX 15-litran kone, N14:n seuraaja. Olispa tämän ISX:n saanut europäästönormeilla Sisuun Cattisekoilun sijaan.
miten minä muistelisin että cumminssin myynti loppui lähes kokonaan kun mackki tili saataville :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Cummins
Kirjoitti: hummeri5 - 30.05.17 - klo:23:12
Niin hyvää konetta ei ookkaan ku 14l kumminssi,kestää maailman tappiin ja ylikin.Ei kaks miljoonaa tuntunu kilsoissa mittään.
Pitäisi olla muitakin ominaisuuksia kuin kestävyys, jos töitä halutaan tehdä. Saahan se kone pyöriä vaikka maailman tappiin, mutta jos sille ei ole mitään käyttöä niin se on huono.

Mitäköhän mieltä on Sisu-miehet, oliko N14 niin huono ettei sille ollut "mitään käyttöä"...?

Cummins N14 on yksi moottorimaailman legendoja, aikansa huippumoottori. Täällä vähän juopon koneen maineessa mutta oikein säädettynä ei ihan mahdoton, hyvä muistaa kuitenkin että se on jo aika vanhaa suunnittelua. Ja tuosta juoppoudesta sen verran vielä että vaikka se ainetta viekin niin sitten kyllä kanssa tapahtuu, ei oo poneja.

Amerikan teillä uudempi legenda on Cummins ISX 15-litran kone, N14:n seuraaja. Olispa tämän ISX:n saanut europäästönormeilla Sisuun Cattisekoilun sijaan.
Catti aivan sontaa...
Otsikko: Vs: Cummins
Kirjoitti: klapikasa - 31.05.17 - klo:09:28
Cummins on kone, ainakin nää 5,9 ja 8,? mikä on mx170, mx190 ja vanhoissa magnumeissa. Kun levee tiheä äes rupee menee tukkoon se vaan vetää sitkeämmin, ei vaan tipu ne kierokset, kertakaikkiaan mahtava mylly.

Toi tg on varmaan joku cr ja egr? Ja tommonesen omapaino jo verottaa. Kai Suomesta löytyy tietäjiä saada luonnetta tuomoseen koneeseen?
Otsikko: Vs: Cummins
Kirjoitti: +200 - 31.05.17 - klo:10:06
Cummins on kone, ainakin nää 5,9 ja 8,? mikä on mx170, mx190 ja vanhoissa magnumeissa. Kun levee tiheä äes rupee menee tukkoon se vaan vetää sitkeämmin, ei vaan tipu ne kierokset, kertakaikkiaan mahtava mylly.

Toi tg on varmaan joku cr ja egr? Ja tommonesen omapaino jo verottaa. Kai Suomesta löytyy tietäjiä saada luonnetta tuomoseen koneeseen?
Sähköohjattu jakajapumppu Tuos on.Eikä munkäsittääkseni mitää pakokaasujuttuja.
Varmaanki jotain säätöjuttuja siihen täytyy tehdä.
Jonnikalla saa äestä saa vetää 1800rpm koneeseen,eli väännöillä.Tuo cumminssi vaikka on n30hv isompi,vaatii 2200rpm että jaksaa mennä samoin.Ja jos joatain ojankohtaa koittaa tasailla etuladan kans ja kierrokset tippuu 1600rpm,niin ei kytkintä kerkeä painaa kun kone sammuu.
Otsikko: Vs: Cummins
Kirjoitti: mike - 31.05.17 - klo:13:23
Kestävä mutta juoppo ja laiska.Sähköt kun tuli polttoaineen puolelle ei käyntiin saanut kylmästä vaikka oli lohkolämmitin yön päällä.

Scanian kutonen menee 200-900 tuhatta kilometriä ilman remonttia,nämä menee hoidettuna 2 miljoonaa toki menee Volvo ja Scania V8 myös.
Otsikko: Vs: Cummins
Kirjoitti: icefarmer - 31.05.17 - klo:13:32
Kestävä mutta juoppo ja laiska.Sähköt kun tuli polttoaineen puolelle ei käyntiin saanut kylmästä vaikka oli lohkolämmitin yön päällä.

Scanian kutonen menee 200-900 tuhatta kilometriä ilman remonttia,nämä menee hoidettuna 2 miljoonaa toki menee Volvo ja Scania V8 myös.
oliko se peräti niin että tuo cumminssin ja perkkinssin välillä oli merkittävää yhteistyötä suunnittelupuolen osalta, ominaisuudet kyllä täsmää tuota kestävyyttä lukuunottamatta :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Cummins
Kirjoitti: wolfheartscry - 01.06.17 - klo:16:59
Cummins on kone, ainakin nää 5,9 ja 8,? mikä on mx170, mx190 ja vanhoissa magnumeissa. Kun levee tiheä äes rupee menee tukkoon se vaan vetää sitkeämmin, ei vaan tipu ne kierokset, kertakaikkiaan mahtava mylly.

Toi tg on varmaan joku cr ja egr? Ja tommonesen omapaino jo verottaa. Kai Suomesta löytyy tietäjiä saada luonnetta tuomoseen koneeseen?
Sähköohjattu jakajapumppu Tuos on.Eikä munkäsittääkseni mitää pakokaasujuttuja.
Varmaanki jotain säätöjuttuja siihen täytyy tehdä.
Jonnikalla saa äestä saa vetää 1800rpm koneeseen,eli väännöillä.Tuo cumminssi vaikka on n30hv isompi,vaatii 2200rpm että jaksaa mennä samoin.Ja jos joatain ojankohtaa koittaa tasailla etuladan kans ja kierrokset tippuu 1600rpm,niin ei kytkintä kerkeä painaa kun kone sammuu.
En ole mikään kyseisen moottorin asiantuntija, mutta TG:t on tehty saasterajoitusten ja sähköaikakauden (traktoreissa) alkuaikoina, jolloin ei moni muukaan moottori ollut varsinkaan vakiona mistään kotoisin. Kyllä tuosta myllystä pitäisi oikein säädettynä saada ihan kelpo vetäjä.
Otsikko: Vs: Cummins
Kirjoitti: SamiT - 01.06.17 - klo:19:07
Kestävä mutta juoppo ja laiska.Sähköt kun tuli polttoaineen puolelle ei käyntiin saanut kylmästä vaikka oli lohkolämmitin yön päällä.

Scanian kutonen menee 200-900 tuhatta kilometriä ilman remonttia,nämä menee hoidettuna 2 miljoonaa toki menee Volvo ja Scania V8 myös.
oliko se peräti niin että tuo cumminssin ja perkkinssin välillä oli merkittävää yhteistyötä suunnittelupuolen osalta, ominaisuudet kyllä täsmää tuota kestävyyttä lukuunottamatta :-\ :-\ :-\ :-\

Se oli CAT ja Perkins kun yhteistyötä tekivät, nyttemmin Perkins on siirtynyt CATin tytäryhtiöksi.
Otsikko: Vs: Cummins
Kirjoitti: Cutana - 02.06.17 - klo:12:45
Kestävä mutta juoppo ja laiska.Sähköt kun tuli polttoaineen puolelle ei käyntiin saanut kylmästä vaikka oli lohkolämmitin yön päällä.

Scanian kutonen menee 200-900 tuhatta kilometriä ilman remonttia,nämä menee hoidettuna 2 miljoonaa toki menee Volvo ja Scania V8 myös.

Nätä ennakolla,siis että ei ennakkoa ruiskutuksessa ollenkaan ja se pakoventiilistä takaisin imaisu kierrätyksellä olevia vehkeitä ei voi paljoa kehua. Aika pitkään sillä simparoivat tuolla linnavuoren suunnalla sekä ahtailla suuttimilla ym.
Ekat päästörajat sillon joskus kun tuli,käännettiin vaan ennakkoa pois,sillä selvä. Ja perkinssi on ollut aika kauan pillarin omistama. Moottori niille joilla ei ole vara pillaria ostaa,halpisversio  ;D