Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Oksa - 08.05.17 - klo:20:25
-
tietääkö kukaan mistä voi säätää tuota käsijarrukahvan vaijeria? itellä alkaa olla jo pinna tiukalla kun se summeri soi liki jatkuvastoi kun keppiä ei saa alemmas,,, hyvin tehdyn huollon jäljiltä kait on alkannu virumaan..tai jotain.. nyt kun kuormatessa joutuu käyttämään käsijarrua paikallapitoon kun kytkimellä ei ole seisontaominaisuutta..
-
tietääkö kukaan mistä voi säätää tuota käsijarrukahvan vaijeria? itellä alkaa olla jo pinna tiukalla kun se summeri soi liki jatkuvastoi kun keppiä ei saa alemmas,,, hyvin tehdyn huollon jäljiltä kait on alkannu virumaan..tai jotain.. nyt kun kuormatessa joutuu käyttämään käsijarrua paikallapitoon kun kytkimellä ei ole seisontaominaisuutta..
Ihan mielenkiinnosta kiinnostaa tämä kuormaustekniikka? Jalkajarrun käyttö?
-
joku jaksaa noiden kanssa taistella.
-
joku jaksaa noiden kanssa taistella.
Askit ja kaikki, rikki.
-
kuormaimen ohjain ja käsikaasu samalla puolella ja jalkakaasua tarttee käyttää että saapi tavaran ylös.. mulla ei ole kuin kaksi jalkaa.. ja toinen varattu kytkinpolkimelle.. kyllä tää nyt melkein taisteluksi mene.. mutta mikä olisi vaihtoehto moiselle kulkimelle? aata en nyt sentäs huoli kun siinä ei koppia.. verku tahi jonnu kyllä kiinnostaa.. muita ei kait olekaan...
-
Ihmettele kyllä miten tuo systeemi toimii, kuormain tuupataan sontakasaan vedetään käsijarru päälle nostetaan kuormain ylös vapautetaan käsijarru peruutetaan ja ajetaan kärrylle nostetaan kauha ylös käsijarru päälle painetaan kaasua ja kpataan kauha vapautetaan käsijarru peruutetaan.Mielenkiintoinen tekniikka on.
-
Sitten kun saa sen kässärin toimimaan niin kannattaa keskittyä kuormausteknikaan. On olemassa tapa selvitä todistetusti ilman käsijarrua tuhansista kuutioista myös epätasaisella alustalla koskematta käsijarruun kertaakaan. Käsikaasun ja jalkatyöskentelyllä se onnistuu.
-
Turbiinikytkimellä/muunninkoneella heleppova. Kun vauhti tyssää kasaan/penkkaan puskiessa, niin lisätään kaasua ja samalla otetaan kauha/piikit täyteen. Sitte suunnanvaihto ja taas kaasua lisäämällä liikkeelle. Lastia tyhjätessä topataan jarrulla, kippaus, suunnanvaihto vivusta ja jarru vapauttamalla liikkeelle. Silkinpehmeästi..
-
Sitten kun saa sen kässärin toimimaan niin kannattaa keskittyä kuormausteknikaan. On olemassa tapa selvitä todistetusti ilman käsijarrua tuhansista kuutioista myös epätasaisella alustalla koskematta käsijarruun kertaakaan. Käsikaasun ja jalkatyöskentelyllä se onnistuu.
Oksalla kuulemma liian vähän jalkoja ,että siksi tarvii käsijarrua käyttää.
-
mutta kun tuolla on vain yks onkelma.. se ei jaksa nostaa kuormaa kärrinlaitan yli jos ei kierroksia ja sit kun ei osaa pysyä paikallaan kun kierroksia lisää.. loikkaa sen kolkyt sentiä kun kytkintä pikkasenkin löysää.. en ihan ole sinut tuon kanssa... kun ei ole kuin loikka-asento kytkimellä... tuo kässäri on tarpeen vain kauhaa tyhjättäessä kärriin... paskakasa ei moksiskaan survomisesta toisin kuin kärrinlaita.. en ihan allekirjoita nyyn hyvää huoltotointa..
-
Sulla ei ole kuormaustekniikka hallussa,lisää harjottelua vain.
-
tossa ei ole kuin tehoton hydepumppu ja saakelin kytkintoiminto onkelmana... ihme että ei tuollaista maailman suurimman tekijän hommaa saa aisoihin.. välillä kytkin on kuin unelma ja välillä se oikein repi ja loikki... ja syytä ei ole vieläkään löytynnä... 9 vuotta tuota miettineet.. nooo, nyt on kässäri säädetty oikein ja toimii nätisti.. mutta myös lastattava on loppu..
-
Oksan nyy hyn uusi pumppu niin ei tarvii huudattaa konetta.
Hydraulipumppu 87472285 CAPRONI
324,09 €
Sis. 20% ALV
https://www.pmkaubamaja.ee/index.php/fi/catalogsearch/result/?q=87472285
(https://img.pmkaubamaja.ee//razuna/assets/2/AAE3D92D2692491A918A415BEF01E2EE/img/0F104736B83D4A77AAEBEE07E95E7AE9/thumb_0F104736B83D4A77AAEBEE07E95E7AE9.jpg)
mallit
CASE JX 1100U JX1070U, JX1080U, JX1085C, JX1090U, JX1095C, JX1100U, JX90, JX95, JXU105, JXU75, JXU85, JXU95 jne
Kumma ettei TL A ole mainittu kun kerran juxsu ja tla on identtiset kaksoset.
https://konedata.net/traktorit/case-ih-traktorit/case-ih-jx-1070u-1100u-maxxima/
-
tota pumppua reilu vuosi sittenb ehotin huollossa ja tutkivat että ei sovi siihen paikkaan.. sit tuli melkosamankokonen kun entinen uusi ja homma pelitti mutta nyt tuon viime kevään rempan jälkeen oikein mikää ei ole pelannu kunnolla... ja silloin oli myös vetolevy jo ihan paska kun vaiheloota remppa varten purkivat... tuossa vain ei kestä vetolevy tuota suunnanvaihtokytkentää... ja kun noita ei ole myyty kuin pari siuomessa niin en ole edes päässy kokeilemaan miten miulla tuo toimii.. tänään taas alkoi tempomaan ja kun nelikko päällä ajaa niin se on aika ravistusta penkille kun loikataan.. ja pakilla sit äkkipysäys on totalinen suunnan vaihtossa.. montut vaan jää ..
-
Vetolevy? Miksi olet ostanut tuollasen harvinaisuuden jos ei ole kuin kaksi Suomessa,ainakin olet konehankinnoissa ennakkoluuloton.Olisiko syytä laittaa vaihtokonerivistöön tuollanen erikoisuus.Valtran ukot siitä parhaiten hyvittää ja pääsisit vielä sitten kunnon koneella ajeleen.
-
mistä noista etukäteen tietää mitä löytyy? ja sitä paitti meikä on kait ainoa suomessa nyyn omistaja jolle EI valteemin myyjä ole ottannu heti kohta yhteyttä vaihtoa tarjoten kuten muille... tuo on vaan ollu niin miun mieleen käytössä siihen asti kun vaihelaatikossa alimman akselin laakerit posri viime kevättalvella.. sen jälkeen on harmia riittänny.. muuten pikkuriesoilla menty, -kuten kait kaikki muukki.. en tiiä, enkä ole ottannu selvää onko muissakin merkeissä kytkinlevyn tilalla nykyään vetolevy joka hoitaa saman asian.. btw, ddr who, miksi valtun omsitajat vaihtaa nuita "uusia" koneitaan nuin nopsaan?
-
Kai se työkonehissa on samaa kuin autojenkin kanssa, jotku 3v vanhat pelit on haluttuja vaihtokonemarkkinoilla ja väliraha uuteen jää kohtuulliseksi. Sitte niitä muutama vuos vanhoja ostetaan taas 1. Ja 2. konehiksi ja niin eespäin.
Ja kai joissain urakkahommien kimpailutuksissa saa lisäpisteitä jos kalusto on alle 5 vuotiasta ?
-
(https://img.pmkaubamaja.ee//razuna/assets/2/AAE3D92D2692491A918A415BEF01E2EE/img/0F104736B83D4A77AAEBEE07E95E7AE9/thumb_0F104736B83D4A77AAEBEE07E95E7AE9.jpg)
tota pumppua reilu vuosi sittenb ehotin huollossa ja tutkivat että ei sovi siihen paikkaan.. sit tuli melkosamankokonen kun entinen uusi ja homma pelitti mutta nyt tuon viime kevään rempan jälkeen oikein mikää ei ole pelannu kunnolla... ja silloin oli myös vetolevy jo ihan paska kun vaiheloota remppa varten purkivat... tuossa vain ei kestä vetolevy tuota suunnanvaihtokytkentää... ja kun noita ei ole myyty kuin pari siuomessa niin en ole edes päässy kokeilemaan miten miulla tuo toimii.. tänään taas alkoi tempomaan ja kun nelikko päällä ajaa niin se on aika ravistusta penkille kun loikataan.. ja pakilla sit äkkipysäys on totalinen suunnan vaihtossa.. montut vaan jää ..
Nyt en ole oikein kartalla – tarkoitatko ettei tuo yllä oleva pumppu sovi tla han ?
Propoventtiileillä toteutettu suunnanvaihto tarvitsee puhdasta öljyä ja ” hyvää ” sähköä – jännite riittävä – maadoitukset kunnossa – tuleeko jännitemittariin hytissä samat voltit kuin mitä laturilta lähtee. TLA peräöljyn suodatus on huonolla tolalla yrittivät korjata asiaa muutamalla suodattimien vaihtovälin 600 h nykyiseen 300 h, ei nähdäkseni auta koska suodatin on liian harva – jotain 30 micronia muissa propo ohjatuissa painesuodatin on yleensä 10 micronia.
Remonteissa saattaa jäädä perä kunnolla huuhtomatta – käsijarrun levystä irtoaa massaa ja taas on propoventiilin karat jumituksissa > kone nykii.
Ei pidä ihmetellä jos kone sitten nykii ja tokii ja vetolevy hajoaa eikä siinä vaihteistokaan helpolla pääse.
-
mistä noista etukäteen tietää mitä löytyy? ja sitä paitti meikä on kait ainoa suomessa nyyn omistaja jolle EI valteemin myyjä ole ottannu heti kohta yhteyttä vaihtoa tarjoten kuten muille... tuo on vaan ollu niin miun mieleen käytössä siihen asti kun vaihelaatikossa alimman akselin laakerit posri viime kevättalvella.. sen jälkeen on harmia riittänny.. muuten pikkuriesoilla menty, -kuten kait kaikki muukki.. en tiiä, enkä ole ottannu selvää onko muissakin merkeissä kytkinlevyn tilalla nykyään vetolevy joka hoitaa saman asian.. btw, ddr who, miksi valtun omsitajat vaihtaa nuita "uusia" koneitaan nuin nopsaan?
Vetolevy on kaikissa koneissa joissa on sähköinen suunnanvaihto. IKH myy myös tla vetolevyä joten on sillä jotain kysyntää ollut.
Kyllä noiden myytyjen tla ja sisarmallien yhteinen määrä lienee kuitenkin sadoissa.
Sekin on sanottava notta hitekin kytkin / suunnanvaihto on jollei nyt paras niin parhaasta päästä, en kyllä tarkoita turkin valtroja, niistä en tiedä mitään.
-
mistä noista etukäteen tietää mitä löytyy? ja sitä paitti meikä on kait ainoa suomessa nyyn omistaja jolle EI valteemin myyjä ole ottannu heti kohta yhteyttä vaihtoa tarjoten kuten muille... tuo on vaan ollu niin miun mieleen käytössä siihen asti kun vaihelaatikossa alimman akselin laakerit posri viime kevättalvella.. sen jälkeen on harmia riittänny.. muuten pikkuriesoilla menty, -kuten kait kaikki muukki.. en tiiä, enkä ole ottannu selvää onko muissakin merkeissä kytkinlevyn tilalla nykyään vetolevy joka hoitaa saman asian.. btw, ddr who, miksi valtun omsitajat vaihtaa nuita "uusia" koneitaan nuin nopsaan?
Olen kyllä ihmetellyt samaa, kait se on joka kevät kiva ajaa hiukan erivärisellä vallulla.Itse viimeksi uuden traktorin ostanut 28 vuotta sitten ja vielä nakuttaa kuin uusi, kytkimiä ja renkaita on tarvinnu uusia ja jarrujen pääsylinterit.
-
Kai se työkonehissa on samaa kuin autojenkin kanssa, jotku 3v vanhat pelit on haluttuja vaihtokonemarkkinoilla ja väliraha uuteen jää kohtuulliseksi. Sitte niitä muutama vuos vanhoja ostetaan taas 1. Ja 2. konehiksi ja niin eespäin.
Ja kai joissain urakkahommien kimpailutuksissa saa lisäpisteitä jos kalusto on alle 5 vuotiasta ?
Olen kanssa ihmetellyt suuresti miten voi olla mahdollista että aakosesta pyydetään 3 v vanhana enemmän mitä se on uutena maksanut.
-
tuota tuolla nyyllä meinasin... loppuiän traktori mutta tuo korajus vaan pilannu koko värkin.. ja tuon hydepumpun vaihdossa meni mahollisuus käyttää toiselaista suodinta kun on ektukiraudat paremman suotimen tiellä... ite vaihan suotimen noin puolivälissä vaihtoväliä ja öölejä mieluummin liian usein kuin harvemmin... ja nyt meinaan kokasta tepoilin wtolia kun tuo nhn oma öljy on niiiin saakelin kallista..
noita propoja vaihettu syksyllä ja silloin toimi aika hyvin muutaman kuun.. mutta nyt on taas vanha meno .. tuo että ei kellään muulla vastaava käytöstä moisessa on miusta vaan kumma... mikä hitto voi mennä nuin vituralleen?
-
tuota tuolla nyyllä meinasin... loppuiän traktori mutta tuo korajus vaan pilannu koko värkin.. ja tuon hydepumpun vaihdossa meni mahollisuus käyttää toiselaista suodinta kun on ektukiraudat paremman suotimen tiellä... ite vaihan suotimen noin puolivälissä vaihtoväliä ja öölejä mieluummin liian usein kuin harvemmin... ja nyt meinaan kokasta tepoilin wtolia kun tuo nhn oma öljy on niiiin saakelin kallista..
noita propoja vaihettu syksyllä ja silloin toimi aika hyvin muutaman kuun.. mutta nyt on taas vanha meno .. tuo että ei kellään muulla vastaava käytöstä moisessa on miusta vaan kumma... mikä hitto voi mennä nuin vituralleen?
Pumpun alla oleva suodatin on imusuodatin - suodattavuus beta 1000: 50 micron
http://www.ikh.fi/fi/hydrauliikkasuodatin-dfp765662
Se pikku suodatin on painesuodatin jonka pitäisi suodattaa tiukemmin vaan liian harva on
http://www.ikh.fi/fi/hydrauliikkasuodatin-dfp169797
Mikään ei estä hakemasta jostain purkamosta tiukemman suodattimen rungon ja siihen 10 micronin suodattimen. Kytkentä vaikka perään pikaliittimeen ja öljytakaisin paluuliittimeen. Ei toki voi kokoajan pitää päällä koska muut laitteet ei toimi kun öljy menee ensin sinne mistä helpommalla pääsee, mutta kyllä se siirtoajon aikana jo putsaa öljyn.
Niin notta onko sun nyyhyn vaihdettu pumppu joka ei ole alkuperäinen ja jonka tuotto on pienempi kuin alkuperäisen ?
-
Kai se työkonehissa on samaa kuin autojenkin kanssa, jotku 3v vanhat pelit on haluttuja vaihtokonemarkkinoilla ja väliraha uuteen jää kohtuulliseksi. Sitte niitä muutama vuos vanhoja ostetaan taas 1. Ja 2. konehiksi ja niin eespäin.
Ja kai joissain urakkahommien kimpailutuksissa saa lisäpisteitä jos kalusto on alle 5 vuotiasta ?
Olen kanssa ihmetellyt suuresti miten voi olla mahdollista että aakosesta pyydetään 3 v vanhana enemmän mitä se on uutena maksanut.
Juu täytyy itsekin sanoa, että en oikein ymmärrä mikä niissä viehättää. Turbiinikytkimen kun tuommoiseen sais, niin ne muut puutteet vois helposti hyväksyä, mutta ilman se on semmosta keskikastia. Varsinkin noilla saastekoneilla.
-
tuota tuolla nyyllä meinasin... loppuiän traktori mutta tuo korajus vaan pilannu koko värkin.. ja tuon hydepumpun vaihdossa meni mahollisuus käyttää toiselaista suodinta kun on ektukiraudat paremman suotimen tiellä... ite vaihan suotimen noin puolivälissä vaihtoväliä ja öölejä mieluummin liian usein kuin harvemmin... ja nyt meinaan kokasta tepoilin wtolia kun tuo nhn oma öljy on niiiin saakelin kallista..
noita propoja vaihettu syksyllä ja silloin toimi aika hyvin muutaman kuun.. mutta nyt on taas vanha meno .. tuo että ei kellään muulla vastaava käytöstä moisessa on miusta vaan kumma... mikä hitto voi mennä nuin vituralleen?
Ota ny sitte tuostakin ulosteesta se olennainen selville.hydepumppeli kuitenkin vaihdettu vaikka sanoit ettei vaihdettu ym ym.No hyvä jos sillä käsijarruvaijerin säädöllä toimii paskan mättö tai tuliko nekin jo mäteltyä. Haloo hirvensalmi
-
mikä vaikea.. nyhyn vaihdettu toissa tammikuussa uusi entisen kokonen pumppu kun tuollainen esitelty ei sopinut tilaan... ja sitten tuosta rempasta.. sen jälkihoitoa on joutuna tekemään mielestäni paljon.. sähköt sekaisin ja hydeputkien vuotoja ja letkujen kulkuja ja muuta pientä.. ja lisävarusteiden uusintaa .. ja nyt kun tuota liikkeellelähdön epämääräisyyttä kuvaa se että mitään varmuutta ei ole lähteekö liikkelle nätisti tasaisesti, kuten pitäisi, vai loikkaamalla sen parikyt senttiä ennekuin sitten totaalinen pysähdys... ja näytössä cp joka pitää kuitata vivun uudella vapaa liikkellä ja uudestaan liikkeelle.. ja seuraavat vaihtamiset toimivat sitten ihan tuurista joko hyvin tai toistaen satunnaisesti... ja monasti hauskinta on pakin käyttö; siirryt pakilla taaksepäin ja siirrän suunnavaihdon eteenpäin, -kuten kait pitää tehdäkin.. en koske kytkimeen enkä jarruun ja vain kaasulla käytän konetta esim. jotain kuormatessa... ja tuossa tilanteessa kun hipaisenkaan kuormaajan vipua; öljy liikahtaa. ja nyy pysähtyy kuin seinään taaksepäin menossa ollessaan.. monasti häpsähdän että mihin oikein törmäsin? takana ei ole kuitenkaan mitään estettä vaan tooiminto toimikin nyt pika-asennolla kun säädöt on keskiarvona. tuollainen kulmikas ja arvaamaton käytös vaan tuossa koneessa ihmetyttää! onko kellään muulla samanlaista oiretta missään traktorissa.. tuolle ei kuulema löydy mitään vikakoodia ja sitä ei satu kuin satunnaisesti mutta nykyään useammin kuin aiemmin.
-
N , CP ja käsijarruvalo ja ääni tulee kun nousee istuimelta kesken ajon ja en ole varma lähteekö matkaan jos ei istu istuimella.
Eli siinä yksi vika mahdollisuus – istuimen kontakti häiriö tai johtosarjassa vikaa – ja onhan noihin vaihdeltu suunnanvaihtajan vipuja – tämäkin on myynnissä ikh lla – ei sinne hyllyyn varaosia turhaan oteta, kysyntää on ollut.
Vielä tuosta nimenomaisesta hydraulipumpusta jonka kuvan laitoin sen pitäisi sopia TL A han jos ei sopinut sinun hollantiin niin miksei?
-
No nyt mää ymmärrän vähän oksaa, kun luin tän ketjun läpi.
Kyl oksal onkin vaikeeta ja myös paskan ajo.
Kauhan vaihto pienempään varmaankin halvempaa kuin 9 vanhan nyyn vaihto.
-
miksi vaihtaa kauha ... kun käytän talikkoa... ja se mitään tuohon liikkumisen nykimiseen mitään vaikuta... jopa pelkillä aisoilla sama asia... mutta ketä se nyt haittaa kun penkin nytkä jopa alkaa leviämään tuohon nykimiseen...