Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: maxumi - 03.12.07 - klo:18:48

Otsikko: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: maxumi - 03.12.07 - klo:18:48
Tänään Ilmajoella 67 tiellä vedettiin tienposkesta lavetin kyytiin 6920 Jontikkaa, olikohan taas yhdestä Jontikasta raput hajalla??? :'( :'( :'(
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: kaenuunkeisari - 03.12.07 - klo:19:42
ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.

Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän


Pitää ottaa kuvia molemmista  portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston  ;D
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: landehande - 03.12.07 - klo:22:30
ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.

Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän


Pitää ottaa kuvia molemmista  portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston  ;D

             Taitaa joillakin hajoa kaikki, mitä käsiinsä saa.  Yhdestätoista Verkusta vsta 1954 ei ainoatakaan laatikkoremppaa, yks moottoriremontti kolmevitoseen ties kuinka monen tuhannen jälkeen..
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Jokeri - 03.12.07 - klo:22:34
Tänään Ilmajoella 67 tiellä vedettiin tienposkesta lavetin kyytiin 6920 Jontikkaa, olikohan taas yhdestä Jontikasta raput hajalla??? :'( :'( :'(
Valtrathan kulkeekin umpikaapeissa...Joskus on tehdas uusi jäänyt ajamatta lavalta tilalle kun on poikinut...
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Reino - 03.12.07 - klo:22:49
pajons muuten portaaton on teerellä kalliimpi kun perus poksi?
Tuo on tietysti hienoa, että ei kustanna mitään poksin saksanmatkat.

Jotenkin tuntuu siltä että kun kotimainen portaaton tulee myyntiin, niin siitä saa vääntä valtran kanssa että onko se rikki vai ei ja miksi se meni rikki ja kuka sen nyt maksaa...
 

Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: mike - 03.12.07 - klo:22:53
ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.

Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän


Pitää ottaa kuvia molemmista  portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston  ;D

         
DYNA-VERGU RIKKI.Oliko linnavuoren betoni mylly vääntäny ventin askin rikki vai oliko Brittien Kuninkaallinen Dieselmoottori perkins?
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: kaenuunkeisari - 03.12.07 - klo:23:10
Tais olla suomalaista porunkusella höystetty susikiisseli pellin alla eli voemalla ei ollut mitään tekemistä hajoamisen kanssa;D.
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: agrobaatos - 03.12.07 - klo:23:22
ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.

Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän


Pitää ottaa kuvia molemmista  portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston  ;D

         
DYNA-VERGU RIKKI.Oliko linnavuoren betoni mylly vääntäny ventin askin rikki vai oliko Brittien Kuninkaallinen Dieselmoottori perkins?

Älä hätäänny...

Mannheimin tehtaan kapasiteetista riittää sullekin...

"Ei ole synti; ei rike,
kun deereen vaihtoi mike,
kunnon kone, ei korvike."
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Reginan vanki - 03.12.07 - klo:23:32
ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.

Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän


Pitää ottaa kuvia molemmista  portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston  ;D

         
DYNA-VERGU RIKKI.Oliko linnavuoren betoni mylly vääntäny ventin askin rikki vai oliko Brittien Kuninkaallinen Dieselmoottori perkins?

Älä hätäänny...

Mannheimin tehtaan kapasiteetista riittää sullekin...

"Ei ole synti; ei rike,
kun deereen vaihtoi mike,
kunnon kone, ei korvike."
Älä hätäänny osa 2

" Menikö John Deede hajalle,
ei haitaa, viedään jälleen pajalle.
Pannaan takuuseen uusi,
sullahan on mennyt vasta kuusi.
Kaksi viikkoa kun jaksat odottaa,
sen aikaa työt kusta lorottaa."
;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D  ;D
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: mike - 04.12.07 - klo:04:18
          yö vuorossa runoa pukkaa
    Poika nuorena fergulla kylillä rillu
    siitä johtuen on kotona pi..u
    toisella taas patjan alla jallu
    mutta on sentään tallissa vallu
    kolmannella komea jd portaaton
    aina jouluksi saa uuden vaihteiston
eheheh :)
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: lappalainen - 04.12.07 - klo:14:54
ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.

Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän


Pitää ottaa kuvia molemmista  portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston  ;D
laitappa kuva siitä vt massikasta ku se on rempassa  :)
se on ensimmäinen jos kuva tulee ;)
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: kaenuunkeisari - 04.12.07 - klo:15:07
Tänään kävin pajalla vaan oli ovet säpissä,kun asentaja joutunut lähtemään keikalle prkl! Huomenna uusi yritys.  Ikkuna tietoja sen varta että verkussa oli jo loota paikoillaan ja huomenna kasaan menossa. JD-loota vielä rahtipaketissa. Pakko kuvia saada otettua kun mielenkiintoinen remontti menossa.

Massikan lootaan ne oli pari hydrauliikka osaa vaihtaneet ja sillä selvä. Ekalla kerralla jotain saman tyylistä, mutta se oli ollut 100% tehtaan valmistus virhe
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: lappalainen - 04.12.07 - klo:16:55
Tänään kävin pajalla vaan oli ovet säpissä,kun asentaja joutunut lähtemään keikalle prkl! Huomenna uusi yritys.  Ikkuna tietoja sen varta että verkussa oli jo loota paikoillaan ja huomenna kasaan menossa. JD-loota vielä rahtipaketissa. Pakko kuvia saada otettua kun mielenkiintoinen remontti menossa.

Massikan lootaan ne oli pari hydrauliikka osaa vaihtaneet ja sillä selvä. Ekalla kerralla jotain saman tyylistä, mutta se oli ollut 100% tehtaan valmistus virhe
missä pajalla se vt massikka on?
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: 1065 - 04.12.07 - klo:18:36
Sen verran mitä huoltomieheltä kyselin niin noita jd:n laatikoita ei kai saa edes suomessa avata,on kai ZF käsky.Tarkoittaa kai sitä että oli vika kuinka pieni tahansa niin aina laatikko vaihtoon,korjatkoon joku jos olen väärässä.
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Timppa - 04.12.07 - klo:18:43
Sen verran mitä huoltomieheltä kyselin niin noita jd:n laatikoita ei kai saa edes suomessa avata,on kai ZF käsky.Tarkoittaa kai sitä että oli vika kuinka pieni tahansa niin aina laatikko vaihtoon,korjatkoon joku jos olen väärässä.

Viaksi riittää vihreä väri.
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: lappalainen - 04.12.07 - klo:20:56
Tänään kävin pajalla vaan oli ovet säpissä,kun asentaja joutunut lähtemään keikalle prkl! Huomenna uusi yritys.  Ikkuna tietoja sen varta että verkussa oli jo loota paikoillaan ja huomenna kasaan menossa. JD-loota vielä rahtipaketissa. Pakko kuvia saada otettua kun mielenkiintoinen remontti menossa.

Massikan lootaan ne oli pari hydrauliikka osaa vaihtaneet ja sillä selvä. Ekalla kerralla jotain saman tyylistä, mutta se oli ollut 100% tehtaan valmistus virhe
vaan näitkö unta siitä massikan rempasta?  ;)
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: mike - 05.12.07 - klo:19:32
Kuvia odoteltu kohta vuorokausi,ei vaan tuu......
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Loordi Fordson - 05.12.07 - klo:21:10
ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.

Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän


Pitää ottaa kuvia molemmista  portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston  ;D

Ja turha on enää selitellä, etteikö portaattomissa ole ongelmia. Tuohon ryhmään on lisättävä CaseIH CVX, on ainakin yhteen Keskon tuomaan antureita vaihdettu, mutta tehtaalle laatikkoa ei ole laitettu....
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: lappalainen - 05.12.07 - klo:21:43
ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.

Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän


Pitää ottaa kuvia molemmista  portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston  ;D

Ja turha on enää selitellä, etteikö portaattomissa ole ongelmia. Tuohon ryhmään on lisättävä CaseIH CVX, on ainakin yhteen Keskon tuomaan antureita vaihdettu, mutta tehtaalle laatikkoa ei ole laitettu....
eräässä merkissä riittäny ongelmia vaan ei yhtään dynä vt,tä hajonnu  ,ainakaan laatikosta
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Loordi Fordson - 05.12.07 - klo:21:57
ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.

Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän


Pitää ottaa kuvia molemmista  portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston  ;D

Ja turha on enää selitellä, etteikö portaattomissa ole ongelmia. Tuohon ryhmään on lisättävä CaseIH CVX, on ainakin yhteen Keskon tuomaan antureita vaihdettu, mutta tehtaalle laatikkoa ei ole laitettu....
eräässä merkissä riittäny ongelmia vaan ei yhtään dynä vt,tä hajonnu  ,ainakaan laatikosta
Mutta miksi näitä uudenkarheita portaattomia merkistä riippumatta alkaa vaihtua jopa portaattomattomiin merkkeihin ? Mm. NH:iin ja Valtraan vaihdettu Dyna VT:tä. Takaperoista kehitystä....
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: articla - 05.12.07 - klo:22:08

eräässä merkissä riittäny ongelmia vaan ei yhtään dynä vt,tä hajonnu  ,ainakaan laatikosta
[/quote]

No mikäs tämä eräs merkki sitten on? JD?
Ihmettelen kun ei Deutzin automaatteja ole kuulunut hajonneeksi kaiketi yhtään Suomessa, vaikka saman valmistajan vaihteisto kuin JD:ssä.
Sekin 9000 tuntia ajettu joka Plussakaupan vaihtokoneena niin ei mitään ongelmia ole voimansiirrossa kuulemma ollut.
Saas nähdä kuka alkaa Deutzia myymään ens vuoden alusta?
Ainakin DF:n mallistossa on nyt tarjolla portaatonta(automaattia) aina 220 hevosvoimaan saakka.
Taisi vain tuo Plussakaupan toiminta jo toistamiseen pilata Deutzin myynti mahdollisuuksia Suomessa. :-\
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Peura 6320 - 05.12.07 - klo:22:16

eräässä merkissä riittäny ongelmia vaan ei yhtään dynä vt,tä hajonnu  ,ainakaan laatikosta

No mikäs tämä eräs merkki sitten on? JD?
Ihmettelen kun ei Deutzin automaatteja ole kuulunut hajonneeksi kaiketi yhtään Suomessa, vaikka saman valmistajan vaihteisto kuin JD:ssä.
Sekin 9000 tuntia ajettu joka Plussakaupan vaihtokoneena niin ei mitään ongelmia ole voimansiirrossa kuulemma ollut.
Saas nähdä kuka alkaa Deutzia myymään ens vuoden alusta?
Ainakin DF:n mallistossa on nyt tarjolla portaatonta(automaattia) aina 220 hevosvoimaan saakka.
Taisi vain tuo Plussakaupan toiminta jo toistamiseen pilata Deutzin myynti mahdollisuuksia Suomessa. :-\
[/quote]

ei döötsin automaatteja voi hajota suomessa, niitä on suhteess paljon vähemmän kuin son teeriä
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: articla - 05.12.07 - klo:22:31

eräässä merkissä riittäny ongelmia vaan ei yhtään dynä vt,tä hajonnu  ,ainakaan laatikosta

No mikäs tämä eräs merkki sitten on? JD?
Ihmettelen kun ei Deutzin automaatteja ole kuulunut hajonneeksi kaiketi yhtään Suomessa, vaikka saman valmistajan vaihteisto kuin JD:ssä.
Sekin 9000 tuntia ajettu joka Plussakaupan vaihtokoneena niin ei mitään ongelmia ole voimansiirrossa kuulemma ollut.
Saas nähdä kuka alkaa Deutzia myymään ens vuoden alusta?
Ainakin DF:n mallistossa on nyt tarjolla portaatonta(automaattia) aina 220 hevosvoimaan saakka.
Taisi vain tuo Plussakaupan toiminta jo toistamiseen pilata Deutzin myynti mahdollisuuksia Suomessa. :-\

ei döötsin automaatteja voi hajota suomessa, niitä on suhteess paljon vähemmän kuin son teeriä
[/quote]

Jos hajonneiden osuus myydyistä oisi samaa luokkaa kuin JD:ssä niin pitäisi niitä ainakin puolenkymmentä löytyä.
Mikähän mahtaa olla suurin tuntilukema JD:n AP-malleissa Suomessa ja montako askia vaihdettu siihen tuntimäärään?
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: lappalainen - 05.12.07 - klo:23:10
ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.

Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän


Pitää ottaa kuvia molemmista  portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston  ;D

Ja turha on enää selitellä, etteikö portaattomissa ole ongelmia. Tuohon ryhmään on lisättävä CaseIH CVX, on ainakin yhteen Keskon tuomaan antureita vaihdettu, mutta tehtaalle laatikkoa ei ole laitettu....
eräässä merkissä riittäny ongelmia vaan ei yhtään dynä vt,tä hajonnu  ,ainakaan laatikosta
Mutta miksi näitä uudenkarheita portaattomia merkistä riippumatta alkaa vaihtua jopa portaattomattomiin merkkeihin ? Mm. NH:iin ja Valtraan vaihdettu Dyna VT:tä. Takaperoista kehitystä....
missä päin valtraan tai nh,seen vaihettu?
toisinpäin kyllä ja aika paljo jopa portaatonta jenkki deereä menny vt,seen
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Loordi Fordson - 06.12.07 - klo:10:27
ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.

Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän


Pitää ottaa kuvia molemmista  portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston  ;D

Ja turha on enää selitellä, etteikö portaattomissa ole ongelmia. Tuohon ryhmään on lisättävä CaseIH CVX, on ainakin yhteen Keskon tuomaan antureita vaihdettu, mutta tehtaalle laatikkoa ei ole laitettu....
eräässä merkissä riittäny ongelmia vaan ei yhtään dynä vt,tä hajonnu  ,ainakaan laatikosta
Mutta miksi näitä uudenkarheita portaattomia merkistä riippumatta alkaa vaihtua jopa portaattomattomiin merkkeihin ? Mm. NH:iin ja Valtraan vaihdettu Dyna VT:tä. Takaperoista kehitystä....
missä päin valtraan tai nh,seen vaihettu?
toisinpäin kyllä ja aika paljo jopa portaatonta jenkki deereä menny vt,seen
Ylivieskan Valtralla 1500 h ajettu, esitelty erityisesti viikon vaihtokoneena, toinen NH-myyjällä myös Ylivieskassa ajettu jotain 1200 h. Liian vähän ajettuja vaihdokkeja....
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: KJL - 06.12.07 - klo:10:35
ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.

Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän


Pitää ottaa kuvia molemmista  portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston  ;D

Ja turha on enää selitellä, etteikö portaattomissa ole ongelmia. Tuohon ryhmään on lisättävä CaseIH CVX, on ainakin yhteen Keskon tuomaan antureita vaihdettu, mutta tehtaalle laatikkoa ei ole laitettu....
eräässä merkissä riittäny ongelmia vaan ei yhtään dynä vt,tä hajonnu  ,ainakaan laatikosta
Mutta miksi näitä uudenkarheita portaattomia merkistä riippumatta alkaa vaihtua jopa portaattomattomiin merkkeihin ? Mm. NH:iin ja Valtraan vaihdettu Dyna VT:tä. Takaperoista kehitystä....
missä päin valtraan tai nh,seen vaihettu?
toisinpäin kyllä ja aika paljo jopa portaatonta jenkki deereä menny vt,seen
Ylivieskan Valtralla 1500 h ajettu, esitelty erityisesti viikon vaihtokoneena, toinen NH-myyjällä myös Ylivieskassa ajettu jotain 1200 h. Liian vähän ajettuja vaihdokkeja....

Uusi termi näköjään, portaattomaton

Niin, niin... Ovat kaiketi saaneet tosi HYVÄN tarjouksen, niin mikäs siinä. Kukin saa vaihtaa niinku huvittaa. Syitä voi olla toki muitaki, mutten niitä viitti täs huudella, jottei hajunaamat rupee syyttämään trollaamisesta.
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: lappalainen - 06.12.07 - klo:10:57
ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.

Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän


Pitää ottaa kuvia molemmista  portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston  ;D

Ja turha on enää selitellä, etteikö portaattomissa ole ongelmia. Tuohon ryhmään on lisättävä CaseIH CVX, on ainakin yhteen Keskon tuomaan antureita vaihdettu, mutta tehtaalle laatikkoa ei ole laitettu....
eräässä merkissä riittäny ongelmia vaan ei yhtään dynä vt,tä hajonnu  ,ainakaan laatikosta
Mutta miksi näitä uudenkarheita portaattomia merkistä riippumatta alkaa vaihtua jopa portaattomattomiin merkkeihin ? Mm. NH:iin ja Valtraan vaihdettu Dyna VT:tä. Takaperoista kehitystä....
missä päin valtraan tai nh,seen vaihettu?
toisinpäin kyllä ja aika paljo jopa portaatonta jenkki deereä menny vt,seen
Ylivieskan Valtralla 1500 h ajettu, esitelty erityisesti viikon vaihtokoneena, toinen NH-myyjällä myös Ylivieskassa ajettu jotain 1200 h. Liian vähän ajettuja vaihdokkeja....
eiköhän se kp.lla oleva 7490 välitysmyynnissä lopettanut turvehommat .
valtralle tulleet vt,t tulleet samasta talosta ja fentit tilalle kun sai pienemmällä välillä uudet fentit kun uudet dynä vt,t  vaan kait sillä fentilläki ajaa
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Loordi Fordson - 06.12.07 - klo:11:14
Jos 1500 tunnin päästä pitää vaihtaa koneita, ja tarvetta koneiden suurentamiseen ei ole, voi vain sanoa,että kalliit on käyttötunnit. Tuon hintaluokan koneilla pitää tehdä jo tosissaan töitä, eli ajomäärää pitäis olla vuositasolla jo tuon verran.  Tietysti Valtralla on tarve näyttää kykyjänsä Fendt-kaupassa......
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Lahtari - 06.12.07 - klo:19:43
Jos 1500 tunnin päästä pitää vaihtaa koneita, ja tarvetta koneiden suurentamiseen ei ole, voi vain sanoa,että kalliit on käyttötunnit. Tuon hintaluokan koneilla pitää tehdä jo tosissaan töitä, eli ajomäärää pitäis olla vuositasolla jo tuon verran.  Tietysti Valtralla on tarve näyttää kykyjänsä Fendt-kaupassa......
***** Kuinkas kalliita tunteja tuloo, kun liikkeesta riippumatta löytyy vieraita merkkejä tyyliin 15 h, 120 h, 220 h jne. Kyseessä on monesti ns. bulvaanin käyttö, jolloin saadaan osoitettua asiakkaille, kuinka tämänkin merkki on ollut niin huono, että on pitänyt vaihtaa merkkiä. Tästä hyvänä esimerkkinä aikanaan myytiin Hankkijalta viimeisiä Valmetteja hyvällä alennuksella ja heti vaihdettiin toiseen merkkiin. Eräs isäntä "teki tiliä n. 40000 markkaa" kyseisellä kaupalla. ;D
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: samppaj76 - 06.12.07 - klo:19:47
olen minäkin jo ihmetellyt että miten noin vähän ajettuja koneita on paljon myynnissä. taitaa olla joku markkinaosuus vääntö taas päällä. kuitenkin ne traktorin kalleimmat tunnit löytyy sieltä alkupäästä. onkohan viljan hinnan nousu syynä on mopo karannut käsistä ;D.
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Antidesantti - 06.12.07 - klo:20:02
Viaksi riittää vihreä väri.


http://www.ploughmyfield.co.uk/images/Colin%20Slattery/Kent_County_Fergusion.jpg
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Loordi Fordson - 06.12.07 - klo:22:03
olen minäkin jo ihmetellyt että miten noin vähän ajettuja koneita on paljon myynnissä. taitaa olla joku markkinaosuus vääntö taas päällä. kuitenkin ne traktorin kalleimmat tunnit löytyy sieltä alkupäästä. onkohan viljan hinnan nousu syynä on mopo karannut käsistä ;D.

Reaaliarvo koneesta näkyy sitten vaihtokoneen hintalapussa vaihtokonerivistössä ? Jos 190 hv Dyna VT 2005 maksaa nyt 75000 euroa 1500 h ajettuna, kun ostohinta on silloinkin ollut reippaasti yli 100000 euroo noissa varusteissa. Joten laskekaapa reaalihinnan lasku tuntia kohti, eli yli parikymppiä per tunti alvillisena. Joku sen maksaa kuitenkin jos hyvitetty yli kipurajan. Maksatetaanko se sitten vaikka useammalla A-sarjan ostajalla.....Kyllä kannattaa mennä peilin eteen ja katsoa kuka talousnero siellä toisella puolella on, jos ruikuttaa maataloustulon vähyyttä omalla kohdallaan, ja vaihtaa koneita joilla edes ole ajettu sisäänajoa. Ajatellaanpa esim. jotain rekkaveturia, joka olisi pyörinyt tuon 1500 tuntia, eli se olis tuommoset 100 000 km ajettu !!! Monikohan vaihtaa noissa kilometreissä. Omalla kohdalla oon laskenut, että kun ajelen 5 vuotta 8500 tunnista tuolla kakkoskoneella tuommoisiin 13000 tuntiin,niin hyvällä tuurilla se maksaa hinnanlaskuna semmoiset 10000 euroa, ja jos remontteja ei tule paljoakaan, eipä heti paikalla uutta konetta hallista keskuliikkeiden minun takia tarvitse ulos ajaa...
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Timppa - 06.12.07 - klo:22:14
 jos ruikuttaa maataloustulon vähyyttä omalla kohdallaan, ja vaihtaa koneita joilla edes ole ajettu sisäänajoa.

*****Mitä huonoa on pienessä puhtaassa tulossa? Kuka nyt veroja viittii maksaa.  On täysin oma valinta satsaako omaan mukavuuteen työkaluissa vaiko makselee veroja.
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: ss3 - 06.12.07 - klo:22:41
Paras mitä olen nähnyt 130tuntia ja 2 vuotta.Tuo 20€ käyttö tunti aika normaali väliraha vähän vuodessa ajaville.Paras olis ehkä vaihto 2vuoden välein tunnit sinne liki 3000 ja merki joka kerta niin pysyy kaupias vireilä.Paikallinen kuljetusliike kiskovat 210000km ja tunteja 4600 mittariin.Mutta kyllä traktorit ovat heikoja verrattuna kuorma autoihin.Perät ja vaihteistot voivat kestää 2 miljoonaa km pelkillä öljynvaihdoilla.Moottorit selaiset 25000 tuntia ja remontin jälkeen työt jatkuu. Mielummin löhöän rannalla ja otan huikan välillä kuin katselen uutta tilin päätös ostosta pirtin ikkunasta ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Timppa - 06.12.07 - klo:22:48
Mielummin löhöän rannalla ja otan huikan välillä kuin katselen uutta tilin päätös ostosta pirtin ikkunasta     


******Eihän nuo vaihtoehdot toisiaan pois sulje.
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Terminator - 07.12.07 - klo:08:27
No jos ostat 100000€ euron traktorin (alvo%) saat ensimmäisenä vuonna vähentää siitä 25000€, mutta toisena enää 18750€, mutta kun vaihda sen uuteen vuoden välein niin pystyt kuolettamaan verotuksessa sitä traktorissa olevaa pääomaa. Eli 25000€+18750€=43750€/ kahdenvuoden vähennys verotuksessa samalla traktorilla. kun vaihdat uuden Traktorinhinta nousee esimerkikksi 120000€ traktorista vähennykseksi kelpaa 30000€. Ne kun ynnätään niin kahden vuoden vähennyksen arvo on 55000€. Niistä sitten progressio 43750€ on 13125€ ja 55000€ on 16500€ (30%). Mitä korkeampi veroprosentti niin sen korkeampi on vähennys progressio(kukaanhan ei saa vähennettyä suoraan hankintahinnasta 25000€). Edellisellä lasku opilla väliraha saisi olla 16500€ jos joka tammikuussa vaihtaa traktorin, ajaa aina uudella ja jos väliraha pysyy alle 16500€ Traktorin poisto nopeutuu verotuksessa. Pääomahan on kiini traktorissa koko ajan! Huolto kustannukset pienenee melko oleelisesti jos verrataan 10 v. vanhaan
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Loordi Fordson - 07.12.07 - klo:11:32
No jos ostat 100000€ euron traktorin (alvo%) saat ensimmäisenä vuonna vähentää siitä 25000€, mutta toisena enää 18750€, mutta kun vaihda sen uuteen vuoden välein niin pystyt kuolettamaan verotuksessa sitä traktorissa olevaa pääomaa. Eli 25000€+18750€=43750€/ kahdenvuoden vähennys verotuksessa samalla traktorilla. kun vaihdat uuden Traktorinhinta nousee esimerkikksi 120000€ traktorista vähennykseksi kelpaa 30000€. Ne kun ynnätään niin kahden vuoden vähennyksen arvo on 55000€. Niistä sitten progressio 43750€ on 13125€ ja 55000€ on 16500€ (30%). Mitä korkeampi veroprosentti niin sen korkeampi on vähennys progressio(kukaanhan ei saa vähennettyä suoraan hankintahinnasta 25000€). Edellisellä lasku opilla väliraha saisi olla 16500€ jos joka tammikuussa vaihtaa traktorin, ajaa aina uudella ja jos väliraha pysyy alle 16500€ Traktorin poisto nopeutuu verotuksessa. Pääomahan on kiini traktorissa koko ajan! Huolto kustannukset pienenee melko oleelisesti jos verrataan 10 v. vanhaan

Ajatellaanpa vaihtoehtoa nro2. : Ajetaan tuollaisella 100 000 euron koneella 10 vuotta, keskimääräinen 700-800 tuntia,hinta  uudella 10 vuoden kuluttua sanotaan 135 000 euroa. Noh, jos vaikka vuosittain olis vaihdettu tuolla 16500 eurolla , yht.165 000 euroa olisi mennyt...10 vuoden päästä tuon hintaluokan koneella saattaa olla jäännösarvoa 35 000 euroa, eli reaalipoisto 65 000 euroa.... Ja suorankaupan alennus 10 vuoden kuluttua 135 000 euron koneesta jopa 25 0000, väliraha vaihtokaupassa luokkaa 90 000 euroa, joka vuosi vaihdettaessa spekuloiden yhteensä 165 000 euroa.Eli valitettavasti yli jälleenhankinta-arvon....Niin ja onhan tasausvaraus olemassa, vaikka itse käytän mieluummin varaukset rakennuksiin. Huoltokustannukset eivät nouse 10 vuodessa niinkään, korjauskustannukset  kylläkin, mutta hyvällä tuurilla nekään ei vielä 10 000-13 000 tuntiin kovin merkittävät ole...Spekulointiahan tämä on, ja se ihan jokaisen tilan tilakohtainen juttu, milloin mikäkin vaihtuu.....
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Timppa - 07.12.07 - klo:14:42
No jos ostat 100000€ euron traktorin (alvo%) saat ensimmäisenä vuonna vähentää siitä 25000€, mutta toisena enää 18750€, mutta kun vaihda sen uuteen vuoden välein niin pystyt kuolettamaan verotuksessa sitä traktorissa olevaa pääomaa. Eli 25000€+18750€=43750€/ kahdenvuoden vähennys verotuksessa samalla traktorilla. kun vaihdat uuden Traktorinhinta nousee esimerkikksi 120000€ traktorista vähennykseksi kelpaa 30000€. Ne kun ynnätään niin kahden vuoden vähennyksen arvo on 55000€. Niistä sitten progressio 43750€ on 13125€ ja 55000€ on 16500€ (30%). Mitä korkeampi veroprosentti niin sen korkeampi on vähennys progressio(kukaanhan ei saa vähennettyä suoraan hankintahinnasta 25000€). Edellisellä lasku opilla väliraha saisi olla 16500€ jos joka tammikuussa vaihtaa traktorin, ajaa aina uudella ja jos väliraha pysyy alle 16500€ Traktorin poisto nopeutuu verotuksessa. Pääomahan on kiini traktorissa koko ajan! Huolto kustannukset pienenee melko oleelisesti jos verrataan 10 v. vanhaan

Ajatellaanpa vaihtoehtoa nro2. : Ajetaan tuollaisella 100 000 euron koneella 10 vuotta, keskimääräinen 700-800 tuntia,hinta  uudella 10 vuoden kuluttua sanotaan 135 000 euroa. Noh, jos vaikka vuosittain olis vaihdettu tuolla 16500 eurolla , yht.165 000 euroa olisi mennyt...10 vuoden päästä tuon hintaluokan koneella saattaa olla jäännösarvoa 35 000 euroa, eli reaalipoisto 65 000 euroa.... Ja suorankaupan alennus 10 vuoden kuluttua 135 000 euron koneesta jopa 25 0000, väliraha vaihtokaupassa luokkaa 90 000 euroa, joka vuosi vaihdettaessa spekuloiden yhteensä 165 000 euroa.Eli valitettavasti yli jälleenhankinta-arvon....Niin ja onhan tasausvaraus olemassa, vaikka itse käytän mieluummin varaukset rakennuksiin. Huoltokustannukset eivät nouse 10 vuodessa niinkään, korjauskustannukset  kylläkin, mutta hyvällä tuurilla nekään ei vielä 10 000-13 000 tuntiin kovin merkittävät ole...Spekulointiahan tämä on, ja se ihan jokaisen tilan tilakohtainen juttu, milloin mikäkin vaihtuu.....

-baatoksen kanssa ollaan sitä mieltä, että traktoria ja muijaa kannattaa vaihtaa usein.



Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: Terminator - 07.12.07 - klo:17:38
No jos ostat 100000€ euron traktorin (alvo%) saat ensimmäisenä vuonna vähentää siitä 25000€, mutta toisena enää 18750€, mutta kun vaihda sen uuteen vuoden välein niin pystyt kuolettamaan verotuksessa sitä traktorissa olevaa pääomaa. Eli 25000€+18750€=43750€/ kahdenvuoden vähennys verotuksessa samalla traktorilla. kun vaihdat uuden Traktorinhinta nousee esimerkikksi 120000€ traktorista vähennykseksi kelpaa 30000€. Ne kun ynnätään niin kahden vuoden vähennyksen arvo on 55000€. Niistä sitten progressio 43750€ on 13125€ ja 55000€ on 16500€ (30%). Mitä korkeampi veroprosentti niin sen korkeampi on vähennys progressio(kukaanhan ei saa vähennettyä suoraan hankintahinnasta 25000€). Edellisellä lasku opilla väliraha saisi olla 16500€ jos joka tammikuussa vaihtaa traktorin, ajaa aina uudella ja jos väliraha pysyy alle 16500€ Traktorin poisto nopeutuu verotuksessa. Pääomahan on kiini traktorissa koko ajan! Huolto kustannukset pienenee melko oleelisesti jos verrataan 10 v. vanhaan

Ajatellaanpa vaihtoehtoa nro2. : Ajetaan tuollaisella 100 000 euron koneella 10 vuotta, keskimääräinen 700-800 tuntia,hinta  uudella 10 vuoden kuluttua sanotaan 135 000 euroa. Noh, jos vaikka vuosittain olis vaihdettu tuolla 16500 eurolla , yht.165 000 euroa olisi mennyt...10 vuoden päästä tuon hintaluokan koneella saattaa olla jäännösarvoa 35 000 euroa, eli reaalipoisto 65 000 euroa.... Ja suorankaupan alennus 10 vuoden kuluttua 135 000 euron koneesta jopa 25 0000, väliraha vaihtokaupassa luokkaa 90 000 euroa, joka vuosi vaihdettaessa spekuloiden yhteensä 165 000 euroa.Eli valitettavasti yli jälleenhankinta-arvon....Niin ja onhan tasausvaraus olemassa, vaikka itse käytän mieluummin varaukset rakennuksiin. Huoltokustannukset eivät nouse 10 vuodessa niinkään, korjauskustannukset  kylläkin, mutta hyvällä tuurilla nekään ei vielä 10 000-13 000 tuntiin kovin merkittävät ole...Spekulointiahan tämä on, ja se ihan jokaisen tilan tilakohtainen juttu, milloin mikäkin vaihtuu.....

Niin sinä maksat kummassakin systeemissä tuon 90 000€. Se 16500€ on euromäärä mikä on verotuksellinen hyöty kahden vuoden verotuksessa. Harvemmin mitä kuunteli kylillä väliraha on ollut 16500€ vuodenvälein vaihdettaissa. Tästä on myös se hyöty kun muita koneita uusitaan niin traktori on helpommin päivitettävissä. Ja edelleen jos maksat traktorista 100000€ niin sinulla on jonkun verran aina pääomaa kiinni siinä vaihdoit sitä vuosittain vai kerran 10 vuodessa. Minun systeemissä poisto vain nopeutuu.
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: mike - 07.12.07 - klo:17:59
Ämmä pitää vaihtaa viimeistään silloin kun siitä joutuu kärpäsiä tappaan.
Otsikko: Vs: Taas JönDeere piiputti!
Kirjoitti: agrobaatos - 07.12.07 - klo:22:39

-baatoksen kanssa ollaan sitä mieltä, että traktoria ja muijaa kannattaa vaihtaa usein.

Jep...

parin tunnin välein kun vetäisee muutakin kuin äestä, niin johan työkin maistuu makialle...