ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.
Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän
Pitää ottaa kuvia molemmista portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston ;D
Tänään Ilmajoella 67 tiellä vedettiin tienposkesta lavetin kyytiin 6920 Jontikkaa, olikohan taas yhdestä Jontikasta raput hajalla??? :'( :'( :'(Valtrathan kulkeekin umpikaapeissa...Joskus on tehdas uusi jäänyt ajamatta lavalta tilalle kun on poikinut...
DYNA-VERGU RIKKI.Oliko linnavuoren betoni mylly vääntäny ventin askin rikki vai oliko Brittien Kuninkaallinen Dieselmoottori perkins?ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.
Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän
Pitää ottaa kuvia molemmista portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston ;D
DYNA-VERGU RIKKI.Oliko linnavuoren betoni mylly vääntäny ventin askin rikki vai oliko Brittien Kuninkaallinen Dieselmoottori perkins?ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.
Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän
Pitää ottaa kuvia molemmista portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston ;D
Älä hätäänny osa 2DYNA-VERGU RIKKI.Oliko linnavuoren betoni mylly vääntäny ventin askin rikki vai oliko Brittien Kuninkaallinen Dieselmoottori perkins?ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.
Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän
Pitää ottaa kuvia molemmista portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston ;D
Älä hätäänny...
Mannheimin tehtaan kapasiteetista riittää sullekin...
"Ei ole synti; ei rike,
kun deereen vaihtoi mike,
kunnon kone, ei korvike."
ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.laitappa kuva siitä vt massikasta ku se on rempassa :)
Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän
Pitää ottaa kuvia molemmista portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston ;D
Tänään kävin pajalla vaan oli ovet säpissä,kun asentaja joutunut lähtemään keikalle prkl! Huomenna uusi yritys. Ikkuna tietoja sen varta että verkussa oli jo loota paikoillaan ja huomenna kasaan menossa. JD-loota vielä rahtipaketissa. Pakko kuvia saada otettua kun mielenkiintoinen remontti menossa.missä pajalla se vt massikka on?
Massikan lootaan ne oli pari hydrauliikka osaa vaihtaneet ja sillä selvä. Ekalla kerralla jotain saman tyylistä, mutta se oli ollut 100% tehtaan valmistus virhe
Sen verran mitä huoltomieheltä kyselin niin noita jd:n laatikoita ei kai saa edes suomessa avata,on kai ZF käsky.Tarkoittaa kai sitä että oli vika kuinka pieni tahansa niin aina laatikko vaihtoon,korjatkoon joku jos olen väärässä.
Tänään kävin pajalla vaan oli ovet säpissä,kun asentaja joutunut lähtemään keikalle prkl! Huomenna uusi yritys. Ikkuna tietoja sen varta että verkussa oli jo loota paikoillaan ja huomenna kasaan menossa. JD-loota vielä rahtipaketissa. Pakko kuvia saada otettua kun mielenkiintoinen remontti menossa.vaan näitkö unta siitä massikan rempasta? ;)
Massikan lootaan ne oli pari hydrauliikka osaa vaihtaneet ja sillä selvä. Ekalla kerralla jotain saman tyylistä, mutta se oli ollut 100% tehtaan valmistus virhe
ja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.
Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän
Pitää ottaa kuvia molemmista portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston ;D
eräässä merkissä riittäny ongelmia vaan ei yhtään dynä vt,tä hajonnu ,ainakaan laatikostaja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.
Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän
Pitää ottaa kuvia molemmista portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston ;D
Ja turha on enää selitellä, etteikö portaattomissa ole ongelmia. Tuohon ryhmään on lisättävä CaseIH CVX, on ainakin yhteen Keskon tuomaan antureita vaihdettu, mutta tehtaalle laatikkoa ei ole laitettu....
Mutta miksi näitä uudenkarheita portaattomia merkistä riippumatta alkaa vaihtua jopa portaattomattomiin merkkeihin ? Mm. NH:iin ja Valtraan vaihdettu Dyna VT:tä. Takaperoista kehitystä....eräässä merkissä riittäny ongelmia vaan ei yhtään dynä vt,tä hajonnu ,ainakaan laatikostaja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.
Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän
Pitää ottaa kuvia molemmista portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston ;D
Ja turha on enää selitellä, etteikö portaattomissa ole ongelmia. Tuohon ryhmään on lisättävä CaseIH CVX, on ainakin yhteen Keskon tuomaan antureita vaihdettu, mutta tehtaalle laatikkoa ei ole laitettu....
eräässä merkissä riittäny ongelmia vaan ei yhtään dynä vt,tä hajonnu ,ainakaan laatikosta
eräässä merkissä riittäny ongelmia vaan ei yhtään dynä vt,tä hajonnu ,ainakaan laatikosta
No mikäs tämä eräs merkki sitten on? JD?
Ihmettelen kun ei Deutzin automaatteja ole kuulunut hajonneeksi kaiketi yhtään Suomessa, vaikka saman valmistajan vaihteisto kuin JD:ssä.
Sekin 9000 tuntia ajettu joka Plussakaupan vaihtokoneena niin ei mitään ongelmia ole voimansiirrossa kuulemma ollut.
Saas nähdä kuka alkaa Deutzia myymään ens vuoden alusta?
Ainakin DF:n mallistossa on nyt tarjolla portaatonta(automaattia) aina 220 hevosvoimaan saakka.
Taisi vain tuo Plussakaupan toiminta jo toistamiseen pilata Deutzin myynti mahdollisuuksia Suomessa. :-\
missä päin valtraan tai nh,seen vaihettu?Mutta miksi näitä uudenkarheita portaattomia merkistä riippumatta alkaa vaihtua jopa portaattomattomiin merkkeihin ? Mm. NH:iin ja Valtraan vaihdettu Dyna VT:tä. Takaperoista kehitystä....eräässä merkissä riittäny ongelmia vaan ei yhtään dynä vt,tä hajonnu ,ainakaan laatikostaja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.
Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän
Pitää ottaa kuvia molemmista portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston ;D
Ja turha on enää selitellä, etteikö portaattomissa ole ongelmia. Tuohon ryhmään on lisättävä CaseIH CVX, on ainakin yhteen Keskon tuomaan antureita vaihdettu, mutta tehtaalle laatikkoa ei ole laitettu....
Ylivieskan Valtralla 1500 h ajettu, esitelty erityisesti viikon vaihtokoneena, toinen NH-myyjällä myös Ylivieskassa ajettu jotain 1200 h. Liian vähän ajettuja vaihdokkeja....missä päin valtraan tai nh,seen vaihettu?Mutta miksi näitä uudenkarheita portaattomia merkistä riippumatta alkaa vaihtua jopa portaattomattomiin merkkeihin ? Mm. NH:iin ja Valtraan vaihdettu Dyna VT:tä. Takaperoista kehitystä....eräässä merkissä riittäny ongelmia vaan ei yhtään dynä vt,tä hajonnu ,ainakaan laatikostaja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.
Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän
Pitää ottaa kuvia molemmista portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston ;D
Ja turha on enää selitellä, etteikö portaattomissa ole ongelmia. Tuohon ryhmään on lisättävä CaseIH CVX, on ainakin yhteen Keskon tuomaan antureita vaihdettu, mutta tehtaalle laatikkoa ei ole laitettu....
toisinpäin kyllä ja aika paljo jopa portaatonta jenkki deereä menny vt,seen
Ylivieskan Valtralla 1500 h ajettu, esitelty erityisesti viikon vaihtokoneena, toinen NH-myyjällä myös Ylivieskassa ajettu jotain 1200 h. Liian vähän ajettuja vaihdokkeja....missä päin valtraan tai nh,seen vaihettu?Mutta miksi näitä uudenkarheita portaattomia merkistä riippumatta alkaa vaihtua jopa portaattomattomiin merkkeihin ? Mm. NH:iin ja Valtraan vaihdettu Dyna VT:tä. Takaperoista kehitystä....eräässä merkissä riittäny ongelmia vaan ei yhtään dynä vt,tä hajonnu ,ainakaan laatikostaja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.
Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän
Pitää ottaa kuvia molemmista portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston ;D
Ja turha on enää selitellä, etteikö portaattomissa ole ongelmia. Tuohon ryhmään on lisättävä CaseIH CVX, on ainakin yhteen Keskon tuomaan antureita vaihdettu, mutta tehtaalle laatikkoa ei ole laitettu....
toisinpäin kyllä ja aika paljo jopa portaatonta jenkki deereä menny vt,seen
eiköhän se kp.lla oleva 7490 välitysmyynnissä lopettanut turvehommat .Ylivieskan Valtralla 1500 h ajettu, esitelty erityisesti viikon vaihtokoneena, toinen NH-myyjällä myös Ylivieskassa ajettu jotain 1200 h. Liian vähän ajettuja vaihdokkeja....missä päin valtraan tai nh,seen vaihettu?Mutta miksi näitä uudenkarheita portaattomia merkistä riippumatta alkaa vaihtua jopa portaattomattomiin merkkeihin ? Mm. NH:iin ja Valtraan vaihdettu Dyna VT:tä. Takaperoista kehitystä....eräässä merkissä riittäny ongelmia vaan ei yhtään dynä vt,tä hajonnu ,ainakaan laatikostaja meillä kanssa power jonnu pajalla. Jee jee laatikkossa yksi paine anturi sökö joka ohjaa seisonta jarrun öljynpainetta. John deereltä olivat sanoneet että sitä ei saa korjata omin nokkineen vaan on vaihdettava uusi laatikko tilalle. No samapa tuo kun omaa rahaa ei tarvitse käyttää muutakun asentajan sumppeihin. Kone on 6620 ja ihan ensimmäisiä mitä on suomessa ollut. Tunteja 3000 noin.
Massikan dyna-vt sillä tallikaverina. Siitäkin loota paskana jo toista kertaa 1500 tuntiin. Eli eipä massikakaan oekeen vakuuta. Massikan omistajan kanssa tuumattiin asiaa. Niin hän ehdotti että vaihdetaan päikseen. Huonon vitsin minusta nakkasi hän
Pitää ottaa kuvia molemmista portaattomista ja tehdä kotikorjaus opas. Näin korjaat portaattoman vaihteiston ;D
Ja turha on enää selitellä, etteikö portaattomissa ole ongelmia. Tuohon ryhmään on lisättävä CaseIH CVX, on ainakin yhteen Keskon tuomaan antureita vaihdettu, mutta tehtaalle laatikkoa ei ole laitettu....
toisinpäin kyllä ja aika paljo jopa portaatonta jenkki deereä menny vt,seen
Jos 1500 tunnin päästä pitää vaihtaa koneita, ja tarvetta koneiden suurentamiseen ei ole, voi vain sanoa,että kalliit on käyttötunnit. Tuon hintaluokan koneilla pitää tehdä jo tosissaan töitä, eli ajomäärää pitäis olla vuositasolla jo tuon verran. Tietysti Valtralla on tarve näyttää kykyjänsä Fendt-kaupassa......***** Kuinkas kalliita tunteja tuloo, kun liikkeesta riippumatta löytyy vieraita merkkejä tyyliin 15 h, 120 h, 220 h jne. Kyseessä on monesti ns. bulvaanin käyttö, jolloin saadaan osoitettua asiakkaille, kuinka tämänkin merkki on ollut niin huono, että on pitänyt vaihtaa merkkiä. Tästä hyvänä esimerkkinä aikanaan myytiin Hankkijalta viimeisiä Valmetteja hyvällä alennuksella ja heti vaihdettiin toiseen merkkiin. Eräs isäntä "teki tiliä n. 40000 markkaa" kyseisellä kaupalla. ;D
Viaksi riittää vihreä väri.
olen minäkin jo ihmetellyt että miten noin vähän ajettuja koneita on paljon myynnissä. taitaa olla joku markkinaosuus vääntö taas päällä. kuitenkin ne traktorin kalleimmat tunnit löytyy sieltä alkupäästä. onkohan viljan hinnan nousu syynä on mopo karannut käsistä ;D.
No jos ostat 100000€ euron traktorin (alvo%) saat ensimmäisenä vuonna vähentää siitä 25000€, mutta toisena enää 18750€, mutta kun vaihda sen uuteen vuoden välein niin pystyt kuolettamaan verotuksessa sitä traktorissa olevaa pääomaa. Eli 25000€+18750€=43750€/ kahdenvuoden vähennys verotuksessa samalla traktorilla. kun vaihdat uuden Traktorinhinta nousee esimerkikksi 120000€ traktorista vähennykseksi kelpaa 30000€. Ne kun ynnätään niin kahden vuoden vähennyksen arvo on 55000€. Niistä sitten progressio 43750€ on 13125€ ja 55000€ on 16500€ (30%). Mitä korkeampi veroprosentti niin sen korkeampi on vähennys progressio(kukaanhan ei saa vähennettyä suoraan hankintahinnasta 25000€). Edellisellä lasku opilla väliraha saisi olla 16500€ jos joka tammikuussa vaihtaa traktorin, ajaa aina uudella ja jos väliraha pysyy alle 16500€ Traktorin poisto nopeutuu verotuksessa. Pääomahan on kiini traktorissa koko ajan! Huolto kustannukset pienenee melko oleelisesti jos verrataan 10 v. vanhaan
No jos ostat 100000€ euron traktorin (alvo%) saat ensimmäisenä vuonna vähentää siitä 25000€, mutta toisena enää 18750€, mutta kun vaihda sen uuteen vuoden välein niin pystyt kuolettamaan verotuksessa sitä traktorissa olevaa pääomaa. Eli 25000€+18750€=43750€/ kahdenvuoden vähennys verotuksessa samalla traktorilla. kun vaihdat uuden Traktorinhinta nousee esimerkikksi 120000€ traktorista vähennykseksi kelpaa 30000€. Ne kun ynnätään niin kahden vuoden vähennyksen arvo on 55000€. Niistä sitten progressio 43750€ on 13125€ ja 55000€ on 16500€ (30%). Mitä korkeampi veroprosentti niin sen korkeampi on vähennys progressio(kukaanhan ei saa vähennettyä suoraan hankintahinnasta 25000€). Edellisellä lasku opilla väliraha saisi olla 16500€ jos joka tammikuussa vaihtaa traktorin, ajaa aina uudella ja jos väliraha pysyy alle 16500€ Traktorin poisto nopeutuu verotuksessa. Pääomahan on kiini traktorissa koko ajan! Huolto kustannukset pienenee melko oleelisesti jos verrataan 10 v. vanhaan
Ajatellaanpa vaihtoehtoa nro2. : Ajetaan tuollaisella 100 000 euron koneella 10 vuotta, keskimääräinen 700-800 tuntia,hinta uudella 10 vuoden kuluttua sanotaan 135 000 euroa. Noh, jos vaikka vuosittain olis vaihdettu tuolla 16500 eurolla , yht.165 000 euroa olisi mennyt...10 vuoden päästä tuon hintaluokan koneella saattaa olla jäännösarvoa 35 000 euroa, eli reaalipoisto 65 000 euroa.... Ja suorankaupan alennus 10 vuoden kuluttua 135 000 euron koneesta jopa 25 0000, väliraha vaihtokaupassa luokkaa 90 000 euroa, joka vuosi vaihdettaessa spekuloiden yhteensä 165 000 euroa.Eli valitettavasti yli jälleenhankinta-arvon....Niin ja onhan tasausvaraus olemassa, vaikka itse käytän mieluummin varaukset rakennuksiin. Huoltokustannukset eivät nouse 10 vuodessa niinkään, korjauskustannukset kylläkin, mutta hyvällä tuurilla nekään ei vielä 10 000-13 000 tuntiin kovin merkittävät ole...Spekulointiahan tämä on, ja se ihan jokaisen tilan tilakohtainen juttu, milloin mikäkin vaihtuu.....
No jos ostat 100000€ euron traktorin (alvo%) saat ensimmäisenä vuonna vähentää siitä 25000€, mutta toisena enää 18750€, mutta kun vaihda sen uuteen vuoden välein niin pystyt kuolettamaan verotuksessa sitä traktorissa olevaa pääomaa. Eli 25000€+18750€=43750€/ kahdenvuoden vähennys verotuksessa samalla traktorilla. kun vaihdat uuden Traktorinhinta nousee esimerkikksi 120000€ traktorista vähennykseksi kelpaa 30000€. Ne kun ynnätään niin kahden vuoden vähennyksen arvo on 55000€. Niistä sitten progressio 43750€ on 13125€ ja 55000€ on 16500€ (30%). Mitä korkeampi veroprosentti niin sen korkeampi on vähennys progressio(kukaanhan ei saa vähennettyä suoraan hankintahinnasta 25000€). Edellisellä lasku opilla väliraha saisi olla 16500€ jos joka tammikuussa vaihtaa traktorin, ajaa aina uudella ja jos väliraha pysyy alle 16500€ Traktorin poisto nopeutuu verotuksessa. Pääomahan on kiini traktorissa koko ajan! Huolto kustannukset pienenee melko oleelisesti jos verrataan 10 v. vanhaan
Ajatellaanpa vaihtoehtoa nro2. : Ajetaan tuollaisella 100 000 euron koneella 10 vuotta, keskimääräinen 700-800 tuntia,hinta uudella 10 vuoden kuluttua sanotaan 135 000 euroa. Noh, jos vaikka vuosittain olis vaihdettu tuolla 16500 eurolla , yht.165 000 euroa olisi mennyt...10 vuoden päästä tuon hintaluokan koneella saattaa olla jäännösarvoa 35 000 euroa, eli reaalipoisto 65 000 euroa.... Ja suorankaupan alennus 10 vuoden kuluttua 135 000 euron koneesta jopa 25 0000, väliraha vaihtokaupassa luokkaa 90 000 euroa, joka vuosi vaihdettaessa spekuloiden yhteensä 165 000 euroa.Eli valitettavasti yli jälleenhankinta-arvon....Niin ja onhan tasausvaraus olemassa, vaikka itse käytän mieluummin varaukset rakennuksiin. Huoltokustannukset eivät nouse 10 vuodessa niinkään, korjauskustannukset kylläkin, mutta hyvällä tuurilla nekään ei vielä 10 000-13 000 tuntiin kovin merkittävät ole...Spekulointiahan tämä on, ja se ihan jokaisen tilan tilakohtainen juttu, milloin mikäkin vaihtuu.....