Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 14.04.17 - klo:21:30
-
kertokaapa tuommosta isompaa rehurallia organisoivat voisiko kyseinen kenttä toimia, itselle tulee lähinnä eduista päällimmäisenä mieleen että nyt ei läntäjän tartte ihan niin tarkkaan saivarrella korkeusmittarin kans laskeutuessa kun kenttä ei lopu kesken, saa keskittyä ihan ohjaamiseen täysillä... edellyttää tietenkin että lennonjohtotornissa on apilaksen tasosta tai älykkäämpää porukkaa :-\ :-\ :-\ :-\
http://www.tekniikkatalous.fi/ttpaiva/1960-luvun-kokeilu-heraa-jalleen-henkiin-kiitorata-joka-ei-paaty-koskaan-6637820
-
kertokaapa tuommosta isompaa rehurallia organisoivat voisiko kyseinen kenttä toimia, itselle tulee lähinnä eduista päällimmäisenä mieleen että nyt ei läntäjän tartte ihan niin tarkkaan saivarrella korkeusmittarin kans laskeutuessa kun kenttä ei lopu kesken, saa keskittyä ihan ohjaamiseen täysillä... edellyttää tietenkin että lennonjohtotornissa on apilaksen tasosta tai älykkäämpää porukkaa :-\ :-\ :-\ :-\
http://www.tekniikkatalous.fi/ttpaiva/1960-luvun-kokeilu-heraa-jalleen-henkiin-kiitorata-joka-ei-paaty-koskaan-6637820
Pekka Perämies.
-
Ideahan voi olla hyväkin, mutta miksi 1960-luvulla keksittyä juttua ei ole otettu käyttöön? Ei korkeusjuttu ole ongelma, sen saa ohjaaja säädettyä, mutta nousu ja laskeutuminen vastatuuleen onnistuu aina, takuuvarmasti. Lentokorkeutta voi helposti pudottaa ilman, että lentonopeus nousee kohtuuttomasti.
-
Ideahan voi olla hyväkin, mutta miksi 1960-luvulla keksittyä juttua ei ole otettu käyttöön? Ei korkeusjuttu ole ongelma, sen saa ohjaaja säädettyä, mutta nousu ja laskeutuminen vastatuuleen onnistuu aina, takuuvarmasti. Lentokorkeutta voi helposti pudottaa ilman, että lentonopeus nousee kohtuuttomasti.
Ehkä sen takia että kone kun lähtee, niin sen on lähdettävä lievässä sivutuulessa kiihdyttämään että pääsee vastatuuleen nousemaan. Eli kentässä vain kaksi kohtaa osoittaa vastatuuleen. muut on enemmän tai vähemmän sivutuulessa. jäekevämpi olisi ajatella jotain 8-10 kulmiota jos halutaan tuollaista miettiä.
Eihän maailmalla ole yleistynyt tiekään jossa käänytään vain oikealle. Siinä alkaisi ICEFARMERIA ahdistamaan kun ei Ladalla voi kammeta vasempaan.
-
Ideahan voi olla hyväkin, mutta miksi 1960-luvulla keksittyä juttua ei ole otettu käyttöön? Ei korkeusjuttu ole ongelma, sen saa ohjaaja säädettyä, mutta nousu ja laskeutuminen vastatuuleen onnistuu aina, takuuvarmasti. Lentokorkeutta voi helposti pudottaa ilman, että lentonopeus nousee kohtuuttomasti.
Ehkä sen takia että kone kun lähtee, niin sen on lähdettävä lievässä sivutuulessa kiihdyttämään että pääsee vastatuuleen nousemaan. Eli kentässä vain kaksi kohtaa osoittaa vastatuuleen. muut on enemmän tai vähemmän sivutuulessa. jäekevämpi olisi ajatella jotain 8-10 kulmiota jos halutaan tuollaista miettiä.
Eihän maailmalla ole yleistynyt tiekään jossa käänytään vain oikealle. Siinä alkaisi ICEFARMERIA ahdistamaan kun ei Ladalla voi kammeta vasempaan.
nythän meidän täytyy muistaa että se sivutuuli ei lentokoneelle ole aivan yhtä kauhistuttava asia kuin mertsedes henkilöautolle, hyvin harvoin se tuuli on aivan suotuisa yhden tai kahden kiitoradan kentillä joten lähes ihannetilanteeseen on helppo päästä tuommosella ympyräkentällä :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
Ideahan voi olla hyväkin, mutta miksi 1960-luvulla keksittyä juttua ei ole otettu käyttöön? Ei korkeusjuttu ole ongelma, sen saa ohjaaja säädettyä, mutta nousu ja laskeutuminen vastatuuleen onnistuu aina, takuuvarmasti. Lentokorkeutta voi helposti pudottaa ilman, että lentonopeus nousee kohtuuttomasti.
Ehkä sen takia että kone kun lähtee, niin sen on lähdettävä lievässä sivutuulessa kiihdyttämään että pääsee vastatuuleen nousemaan. Eli kentässä vain kaksi kohtaa osoittaa vastatuuleen. muut on enemmän tai vähemmän sivutuulessa. jäekevämpi olisi ajatella jotain 8-10 kulmiota jos halutaan tuollaista miettiä.
Eihän maailmalla ole yleistynyt tiekään jossa käänytään vain oikealle. Siinä alkaisi ICEFARMERIA ahdistamaan kun ei Ladalla voi kammeta vasempaan.
nythän meidän täytyy muistaa että se sivutuuli ei lentokoneelle ole aivan yhtä kauhistuttava asia kuin mertsedes henkilöautolle, hyvin harvoin se tuuli on aivan suotuisa yhden tai kahden kiitoradan kentillä joten lähes ihannetilanteeseen on helppo päästä tuommosella ympyräkentällä :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Joo.... Kyllä melko laitamyötäsessä koneet tulee välillä alas. Mutta joku järkevä syy idean hautaamiseen on ollut.
-
Ideahan voi olla hyväkin, mutta miksi 1960-luvulla keksittyä juttua ei ole otettu käyttöön? Ei korkeusjuttu ole ongelma, sen saa ohjaaja säädettyä, mutta nousu ja laskeutuminen vastatuuleen onnistuu aina, takuuvarmasti. Lentokorkeutta voi helposti pudottaa ilman, että lentonopeus nousee kohtuuttomasti.
Ehkä sen takia että kone kun lähtee, niin sen on lähdettävä lievässä sivutuulessa kiihdyttämään että pääsee vastatuuleen nousemaan. Eli kentässä vain kaksi kohtaa osoittaa vastatuuleen. muut on enemmän tai vähemmän sivutuulessa. jäekevämpi olisi ajatella jotain 8-10 kulmiota jos halutaan tuollaista miettiä.
Eihän maailmalla ole yleistynyt tiekään jossa käänytään vain oikealle. Siinä alkaisi ICEFARMERIA ahdistamaan kun ei Ladalla voi kammeta vasempaan.
nythän meidän täytyy muistaa että se sivutuuli ei lentokoneelle ole aivan yhtä kauhistuttava asia kuin mertsedes henkilöautolle, hyvin harvoin se tuuli on aivan suotuisa yhden tai kahden kiitoradan kentillä joten lähes ihannetilanteeseen on helppo päästä tuommosella ympyräkentällä :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Joo.... Kyllä melko laitamyötäsessä koneet tulee välillä alas. Mutta joku järkevä syy idean hautaamiseen on ollut.
kyllä seon liikenteen ohjausjärjestelmät, nykyään saattais jo onnistuakin kun tornin väki on ihan ay-liikkeen jalat maassa kulkevia duunareita entisaikojen porvarien sijaan.
yhden kahden kiitoradan kentillä lentajillä ei ole muuta mahdollisuutta kuin ajaa rullaustielle tai jäädä kentän päähän seisomaan jolloin mitään katastrooffia ei synny, tuo ympyräinen kenttä tarjoaa liikaa mahdollisuuksia soveltaa omatoimisille lentäjille :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
-
Ideahan voi olla hyväkin, mutta miksi 1960-luvulla keksittyä juttua ei ole otettu käyttöön? Ei korkeusjuttu ole ongelma, sen saa ohjaaja säädettyä, mutta nousu ja laskeutuminen vastatuuleen onnistuu aina, takuuvarmasti. Lentokorkeutta voi helposti pudottaa ilman, että lentonopeus nousee kohtuuttomasti.
Ehkä sen takia että kone kun lähtee, niin sen on lähdettävä lievässä sivutuulessa kiihdyttämään että pääsee vastatuuleen nousemaan. Eli kentässä vain kaksi kohtaa osoittaa vastatuuleen. muut on enemmän tai vähemmän sivutuulessa. jäekevämpi olisi ajatella jotain 8-10 kulmiota jos halutaan tuollaista miettiä.
Eihän maailmalla ole yleistynyt tiekään jossa käänytään vain oikealle. Siinä alkaisi ICEFARMERIA ahdistamaan kun ei Ladalla voi kammeta vasempaan.
nythän meidän täytyy muistaa että se sivutuuli ei lentokoneelle ole aivan yhtä kauhistuttava asia kuin mertsedes henkilöautolle, hyvin harvoin se tuuli on aivan suotuisa yhden tai kahden kiitoradan kentillä joten lähes ihannetilanteeseen on helppo päästä tuommosella ympyräkentällä :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Joo.... Kyllä melko laitamyötäsessä koneet tulee välillä alas. Mutta joku järkevä syy idean hautaamiseen on ollut.
kyllä seon liikenteen ohjausjärjestelmät, nykyään saattais jo onnistuakin kun tornin väki on ihan ay-liikkeen jalat maassa kulkevia duunareita entisaikojen porvarien sijaan.
yhden kahden kiitoradan kentillä lentajillä ei ole muuta mahdollisuutta kuin ajaa rullaustielle tai jäädä kentän päähän seisomaan jolloin mitään katastrooffia ei synny, tuo ympyräinen kenttä tarjoaa liikaa mahdollisuuksia soveltaa omatoimisille lentäjille :-\ :-\ :-\ :-\ :-\
Oikein pyörteinen Tuuli, niin koneet ajaa vain kiekkaan kentällä.
-
Voi olla ett se kiitorata ei ole se liikenteen rajoittavin tekijä....vaan enenmmänkin lähtöselvitys ja turvallisuuteen liittyvät seikat....