Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Pöllimies - 13.04.17 - klo:19:32
-
Moro kaikille. Onko palstalaisilla millaisia kokemuksia otsikon mukaisista traktoreista? Kiinnostaisi hankkia moinen kampe,jos vaan kohtuutunneilla olisi myytävänä.Millaisia tuntimääriä koneisiin ajettu ja onko mitä suurempia remontteja tarvinnu tehdä?
-
Terve mulla on cvx 195 -07 ollu vuodesta 2002 englannista uitettu kone ja siinä suurin ongelma ollut ensimmäisten 4000 tunnin aikana laiminlyödyt huollot.
Ensinnäkin etuakselin rasvaus oli unohtunu lähes kokonaan ja koska se on mallia erillisjousitettu siellä niitä rasvattavia niveliä löytyy ja samalla kuluvia kohteita ,
oli päässy jo niin pahaksi ettei puslaamallakaan saanut enää tiviiksi.
Muuten toi etujousitus on paras millä oon ajanu kuhan muistaa ne reilut 20 nippaa rasvata päivittäin, sitten mitä muita ongelmia on ollut niin öljyvuotoja
hydrauliikassa ja vaihteistossa, tällä hetkellä kone on pajalla koska neliveto paukuttaa jostain yli ja jarrut on loppu.
Traktori on kyllä varmaan yksi parhaista portaattomalla laatikoilla varustetuista koneista mitä markkinoilla on ollut sen verran itellä perspektiiviä että nykyinen
ykköskone NH 7,210 AC ei istu läheskään yhtä hyvin käteen vaihteiston toiminnan kannalta , niin ja niistä ajotunneista tuossa on mittarissa 7000 h , mutta vähän
epäilyttää että sieltä puuttuu tunteja.
Jos löydät kohtuu tunneilla olevan koneen ja mieluummin ei englannista uitetun niin suosittelen hankkimaan .
-
Mulla on portaallinen vastaavalla jousitetulla Carrarolla tai voi mun olla vanhempikin malli. suunnilleen 50 tunnin välein rasvattu laadukkaalla rasvalla ja 8000 tunnissa on vielä ihan timmi. Etuakselin keinua on kerran tiivistetty.
-
"ykköskone NH 7,210 AC ei istu läheskään yhtä hyvin käteen vaihteiston toiminnan kannalta"
Tollane joskus kevättöissä. Tehot penkitetty, tapista 200 hp. Voima ei välittyny vetotehoksi. Työteho vastasi vakio jd 6920 AP:tä.
-
Tämän tyyppiseen Carraron akseliin on saatavilla (Carrarolta/Claas lta) keskusvoitelu paketti. asennattavissa jälkikäteenkin.
http://www.carry4you.it/resources/services/documents/easy-lub/Easy%20Lub%20kits.pdf
-
Tota rasvaria oon ittekin miettiny on vain jääny toteuttamatta ,ehkä tulevaisuudessa on meinaan pitokone toi cvx
-
Tämän tyyppiseen Carraron akseliin on saatavilla (Carrarolta/Claas lta) keskusvoitelu paketti. asennattavissa jälkikäteenkin.
http://www.carry4you.it/resources/services/documents/easy-lub/Easy%20Lub%20kits.pdf
http://www.akv-asennus.fi/keskusvoitelujarjestelmat
Soittele tonne Janille, tekee sulle vastaavan systeemin.
-
Kiitoksia asiallisista vastauksista. Täytyy vilkuilla nettiä tiheään,jos 175 tai 195 tulis johkin päin Suomen liikkeistä myyntiin. Kommentteja saa vielä laittaa.
-
Moro kaikille. Onko palstalaisilla millaisia kokemuksia otsikon mukaisista traktoreista? Kiinnostaisi hankkia moinen kampe,jos vaan kohtuutunneilla olisi myytävänä.Millaisia tuntimääriä koneisiin ajettu ja onko mitä suurempia remontteja tarvinnu tehdä?
https://www.lainvoima.com/kohde.php?id=6156&pid=68891
Siinä huonosti huollettu kone. Voi tulla yllätyksiä vastaan.
-
Onko liian iso ? https://www.blocket.se/ostergotland/Case_ih_puma_210cvx_fl_pto_72539094.htm?ca=11&w=3
1 omistaja, n. 70600 € alv 0
https://www.blocket.se/uppsala/Case_IH_Puma_180CVX_FLP__11_69669468.htm?ca=11&w=3 n. 63400 €
https://www.blocket.se/eslov/Case_IH_Puma_CVX_180_FL__Topline__70850129.htm?ca=11&w=3 n, 52500 €
https://www.blocket.se/eslov/Case_IH_Puma_195_CVX_69723175.htm?ca=11&w=3 n. 51500 €
noilla alkuun.
-
Onko liian iso ? https://www.blocket.se/ostergotland/Case_ih_puma_210cvx_fl_pto_72539094.htm?ca=11&w=3
1 omistaja, n. 70600 € alv 0
https://www.blocket.se/uppsala/Case_IH_Puma_180CVX_FLP__11_69669468.htm?ca=11&w=3 n. 63400 €
https://www.blocket.se/eslov/Case_IH_Puma_CVX_180_FL__Topline__70850129.htm?ca=11&w=3 n, 52500 €
https://www.blocket.se/eslov/Case_IH_Puma_195_CVX_69723175.htm?ca=11&w=3 n. 51500 €
noilla alkuun.
.Hienoja pelejä olis nuo. Katsellut tarkemmin niitä edellisiä Cvx:iä vm 07-12. Onko näissä puma Cvx:ssä yhteiset öljyt perässä?
-
Kyllä noissa Pumissa on yhteiset perä ja hydrauliöljyt siinäkin mielessä menty huonompaan suuntaan.
-
Kyllä noissa Pumissa on yhteiset perä ja hydrauliöljyt siinäkin mielessä menty huonompaan suuntaan.
Jos kerranvuoteen öljyt vaihdellaan,niin on ihan sama onko ne erikseen vai yhdes 8)
-
onko muuten ihan oikesti hyötyä noista eri öljyistä... ite en lainaa koneita jokka käyttää öölejä toisen kanssa... just tuon erilaatujen takia..
-
Mulle niistä on hyötyä koska on useampia yhteiskoneita
-
Nykyään alkaa traktoreissa olla niin hienoja hydrauliikkasysteemejä että niitäkään öljyjä ei välttämättä kannata sotkea ottamalla perään jonkun 15 vuotta kuusen alla seisoneen kipillisen kuorma-autokärryn. Kuormantunteva, säätyvä sähköohjattu pumppu ja puoli tusinaa sähköisiä propoja, nippu prioriteettiventtiileitä, jarruventtiiliä sun muuta...
Tietysti likaantuva öljymäärä on vähän pienempi kun hydrauliikalla on omat öljyt verrattuna yhteisiin mutta siinäkään ero ei ole enää niin dramaattinen kun sitä hydeöllöäkin oikeastaan pitää olla jo se 40 litraa että riittää isompiinkin kippauksiin.
Miten nämä raputtomat on, onko sillä vario-paketilla ihan omat öölit, erossa muista hammasrattaista? Vai miten - talon ainoa portaaton on metsäajossa ja portaat liiterin nurkalla...