Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Räkkyjooseppi - 16.03.17 - klo:19:05

Otsikko: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: Räkkyjooseppi - 16.03.17 - klo:19:05
Kv testissä fentin hytti oli hyisen kylmä ei ole tehty pohjolan oloihin.
Miten on mahdollista että noin ylihinnoiteltuun traktoriin ei saa rahallakaan kunnollista capiinia.
Myös valot olivat surkeat ja kapeat.
Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: Joonasboy - 16.03.17 - klo:19:48
Kv testissä fentin hytti oli hyisen kylmä ei ole tehty pohjolan oloihin.
Miten on mahdollista että noin ylihinnoiteltuun traktoriin ei saa rahallakaan kunnollista capiinia.
Myös valot olivat surkeat ja kapeat.
milläs vehkeil räkäjose peltohommat hoitaa?502 ja 905 vai,HÄH?
Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: Toivo Tonta - 16.03.17 - klo:20:45
Eihän Fentti huonoin ollu. Valtraan ei mahtunu ketjut, unohdit sen?
Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: Viljelijä evp - 16.03.17 - klo:20:50
Koneviestin testit nyt ovat ihan oma lukunsa.Ihme kyllä kun siinä joskus on jotain juttua koneistakin.Yleensä siinä on mönkijöistä ja moottorikelkoista jutut.
Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: -SS- - 16.03.17 - klo:21:13
Jos kääntäs lämmityslaitteen pyörää punasen suuntaan.

-SS-
Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: Puuha-Pete - 16.03.17 - klo:21:18
Kv testissä fentin hytti oli hyisen kylmä ei ole tehty pohjolan oloihin.
Miten on mahdollista että noin ylihinnoiteltuun traktoriin ei saa rahallakaan kunnollista capiinia.
Myös valot olivat surkeat ja kapeat.
milläs vehkeil Pikku-persjalka -Sami peltohommat hoitaa?7610, 165 ja vaarin vanha Faari vai,HÄH?
Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: Räkkyjooseppi - 16.03.17 - klo:22:03
Eihän Fentti huonoin ollu. Valtraan ei mahtunu ketjut, unohdit sen?
Onko niin hullua joka 650 renkailla menee metsään.?
Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: -SS- - 16.03.17 - klo:22:08
http://www.agcocorp.com/

Kai ne konsernissa osaa sovussa olla. Tokkopa kaikilla
prenteillä talvisessa metsässä ajetaan. Osa voi seistä
talven lämpimäsä tallissa odottamassa kasvukauden
aikaisia töitä. Silloin enemmän sitä sinistä säätöpyörän
päätä tarvittaneen.

Jos ei ole varaa Fendtiin, ostaa sitten jonkun halvemman
nimen. Niin yksikertaista se on.

-SS-
Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: SKN - 16.03.17 - klo:22:33
Jos kääntäs lämmityslaitteen pyörää punasen suuntaan.

-SS-

Siinähän tulee epätietosuus pullakädelle kun punasta pyörää on molemmin puolin? Pitää kysyä varioterminaalilta mitä tehdä?
Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: -SS- - 16.03.17 - klo:22:38
Jos kääntäs lämmityslaitteen pyörää punasen suuntaan.

-SS-

Siinähän tulee epätietosuus pullakädelle kun punasta pyörää on molemmin puolin? Pitää kysyä varioterminaalilta mitä tehdä?

Joo pitää lähteä ohjelmointikurssille prenttikuskin. Lohjalla
tänään yhytin ruokalan edessä , Fendt 516 olisiko jokin
Ghia malli. Ajaa samalla lokasäiliöllä aina vaan. Oli varmaan Fiiatti
joskus, sitten John Deere. Nyt sitten on noussut ammattilaisten
luokkaan.

Sammaleenvihreä väri ja punanen vanne sen sanoo, et paalua on.

-SS-
Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: Oksa - 17.03.17 - klo:09:00
kuvaa hyvin että osannu valita homman jolla tekee tulosta!   paskan ajoa on aina vaan!   ja se ei lopu ihan heti toisin kuin joku toinen toimi...
                     kun meiltä ei viedä mitään mutta tuodaan vaikka mitä!
Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: mekano - 17.03.17 - klo:10:05
No eihän tuo hytin lämmitys nyt mikään sen isompi ongelma ole, saakohan tuota Fendtin vihreänä tai ehkä jopa Fendtin omasta kaupasta:
http://www.motonet.fi/fi/tuote/6500260/12V-keraaminen-lammitin-tuulettimella
Jakajan kautta noita vaikka kolme tai neljä puhaltaan tuulilasille niin kyllä näkee :D
Toki voishan noin tyyriissä koneessa olla jo tehtaalta vähän parempi lämmitys lasille...

Testissä muuten näki että saadaan täälläkin priimaa tehtyä silloin kun halutaan. Valtran hytin lämmitys oli ihan omaa luokkaansa, ei ollu muilla mitään jakoa.
Kyllä Suomalainen insinööri tekee hyvää jälkeä kunhan ei ole ekonomeja liikaa rajoittamassa.

Valot oli toinen ihmetyksen aihe. Parhaat naurut pitkään aikaan antoi erään englantilaismerkin ajovalot, ei kai ne voinu olla oikein suunnattu? Pitkän kuvio valaisee sähkötolpan nokkaa :D
Tosin vaikka olis ollu suunnattu niin ei niissä kyllä tehoa ollut nimeksikään. Aivan vitsit ja syystäkin jumbosija.


Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: iskra - 17.03.17 - klo:10:44
kuvaa hyvin että osannu valita homman jolla tekee tulosta!   paskan ajoa on aina vaan!   ja se ei lopu ihan heti toisin kuin joku toinen toimi...
                     kun meiltä ei viedä mitään mutta tuodaan vaikka mitä!

  Niinpä, täällä eräs myyntimies kerran lohdutteli isäntiä sanomalla että maajussi se on joka viimeisen pieraisun pieraisee, tarkoittaen ruuan loppumista, siihen sitten lokayrittäjä lisäsi että "Minä sitten vielä ajan paskat"
Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: Mopomies - 17.03.17 - klo:13:29
kuvaa hyvin että osannu valita homman jolla tekee tulosta!   paskan ajoa on aina vaan!   ja se ei lopu ihan heti toisin kuin joku toinen toimi...
                     kun meiltä ei viedä mitään mutta tuodaan vaikka mitä!

  Niinpä, täällä eräs myyntimies kerran lohdutteli isäntiä sanomalla että maajussi se on joka viimeisen pieraisun pieraisee, tarkoittaen ruuan loppumista, siihen sitten lokayrittäjä lisäsi että "Minä sitten vielä ajan paskat"

Kyllä se hautausurakoitsija sen siunauspapinkin vielä kaivaa monttuun.



Niin, ainakin mitä vanhoihin ventteihin tulee, niin parempaa ohjaamoergonomiaa ei vain yksinkertaisesti ole olemassa samanikäisissä raktoreissa. Valmetissa nyt ei ole vieläkään ulkopuolisen hydrauliikan ohjaus tältä planeetalta.
Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: supersammakko - 17.03.17 - klo:13:56
Kyllä Suomalainen insinööri tekee hyvää jälkeä kunhan ei ole ekonomeja liikaa rajoittamassa.
Suomalaisella insinöörillä ei ole töitä, ellei niitä ole ekonomi vahtimassa. =)
Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: tohtori - 17.03.17 - klo:15:13
Kyllä Suomalainen insinööri tekee hyvää jälkeä kunhan ei ole ekonomeja liikaa rajoittamassa.
Suomalaisella insinöörillä ei ole töitä, ellei niitä ole ekonomi vahtimassa. =)
Joo, Valtrahan kilpailee lähinnä hinnalla. Eikä siinä ole mitään väärää. Kohtuullisesti hinnoitellussa tuotteessa sitä sietää pienet lastentaudit. Sanokaapa muuten miksi Massikassa oli samalla koneella huomattavasti paremmat tehot?
Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: iskra - 17.03.17 - klo:15:55




Niin, ainakin mitä vanhoihin ventteihin tulee, niin parempaa ohjaamoergonomiaa ei vain yksinkertaisesti ole olemassa samanikäisissä raktoreissa. Valmetissa nyt ei ole vieläkään ulkopuolisen hydrauliikan ohjaus tältä planeetalta.
[/quote]
  Vanhoissa venteissä on vipstaakit suunnilleen samoja kuin vallun 1102 sessa josta minä siirryin venttiin 33 vuotta sitten, sillä erotuksella vaan että ventissä toiminnot jopa pelasivat..
Otsikko: Kansallisäes Hankmo...
Kirjoitti: Antidesantti - 17.03.17 - klo:18:19
Koneviestin testit nyt ovat ihan oma lukunsa. Ihme kyllä kun siinä joskus on jotain juttua koneistakin.

Olihan sielä: Kansallisäes Hankmo...     ::)
Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: mekano - 17.03.17 - klo:20:25
Kyllä Suomalainen insinööri tekee hyvää jälkeä kunhan ei ole ekonomeja liikaa rajoittamassa.
Suomalaisella insinöörillä ei ole töitä, ellei niitä ole ekonomi vahtimassa. =)

No joo totta, voihan sen noinkin nähdä...

Joo, Valtrahan kilpailee lähinnä hinnalla. Eikä siinä ole mitään väärää. Kohtuullisesti hinnoitellussa tuotteessa sitä sietää pienet lastentaudit. Sanokaapa muuten miksi Massikassa oli samalla koneella huomattavasti paremmat tehot?

Näpyttää vaan ohjelmaan paljon halutaan ruutia...?
Sitä muuten ihmettelin että paperilla ei valtran ja massikan välillä pitäisi olla lisäteholla eroa kuin parikymmentä heppaa mutta väännössä on iso ero massikan hyväksi (790/660).
Mitatussa voa-tehossa valtra jää jonkun verran massikasta (94/117) eli oliko valtran karsinassa kaikki ponit tallella edes uutena vai jääkö ne matkalle?

Massikassa on muuten kokoa isompi loota kuin esim fendtissä (ML90/ML140) joten ei tarvi laatikon takia sisua rajoittaa. Sama laatikko on käytössä pienemmissä 700-sarjan fendteissä eli jos se kestää kuutoskoneen jatkona niin kestää se varmaan riuskaamman nelosen kaverina. Miten on directin kanssa...?
Otsikko: Vs: Fentin hyisen kylmä hytti !
Kirjoitti: John Ferguson - 17.03.17 - klo:23:40
Maasiassa on aina ollut hyvä moottorinohjaus, moottorit vaan on olleet paskoja ennen Sisua. :D Eikö noissa Perkinsinkin aikaan ollut järjestään enemmän tehoa kuin prosyyrissä ilmoitettiin, näin ainakin muistelen. Silloinkin kun luiskanokka N3 ja 56XX Masseri tuli markkinoille, oli Massikassa paljon enemmän tehoja kuin Valtrassa vaikka moottori on sama. Vai hukkaako HiTech vaihteistokin paljon tehoa vert. Dyna4?