Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 01.03.17 - klo:12:08

Otsikko: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: icefarmer - 01.03.17 - klo:12:08
ei eeneli, ei veeti tohdi näistä mitään kirjoittaa kun kokoomuksella on intressejä ja poluetuki vaarassa jos näitä perkkoo.

helpompi ulista jostain  lähes ilmaisesta poroaidan pätkästä :) ;) :D ;D

52 miljoonaa, pelkkä laskuvirhe, mitä sitten on tapahtunut itse rahaa liikuteltaessa....voi voi, miten paljon tuostakin summasta ois lohkennu eemelille jos vain kokoomus niin haluaisi mutta ei voi mittee, vartiaisen linjauksilla mennään, eemelin täytyy vaan kehittää kilpailukykyään jottei vartiaisella oo vironpottu suussa :o :o :o :o

http://www.hs.fi/kaupunki/art-2000005107278.html
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Sepeteus - 01.03.17 - klo:12:41
Onhan se katkerata, kun Kiuruveelle ei valtio rakenna metruva😁
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Eemeli - 01.03.17 - klo:13:10
Siinä jännä juttu.
Se metro maksaa joskus itsensä takaisin, mutta kiuruveden maitopalatsiin vastikkeetta annettu ei koskaan, vaan on parin vuoden päästä taas käsi ojossa, kun kriisiä pukkaa.
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Sepeteus - 01.03.17 - klo:13:16
Siinä jännä juttu.
Se metro maksaa joskus itsensä takaisin, mutta kiuruveden maitopalatsiin vastikkeetta annettu ei koskaan, vaan on parin vuoden päästä taas käsi ojossa, kun kriisiä pukkaa.

http://www.lansimetro.fi/tietoa-hankkeesta/kustannukset.html

Valtio osallistui länsimetroon 30% osuudella. Valtio on saanut jo omansa pois arvonlisäveroina ja tuloveroina. Tizinkoottajilta ei saa mithän koskhan. 😁😀
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: pig24 - 01.03.17 - klo:13:27
Asian sivusta: Lontoon tuubissa pärjätään kaivosmaisen kapeilla asemilla ja käytävillä. Suomessa asemat ovat vähintään messukeskuksen käytävien kokoa. Mammuttitauti ?
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Terminator II - 01.03.17 - klo:13:31
Siinä jännä juttu.
Se metro maksaa joskus itsensä takaisin, mutta kiuruveden maitopalatsiin vastikkeetta annettu ei koskaan, vaan on parin vuoden päästä taas käsi ojossa, kun kriisiä pukkaa.

http://www.lansimetro.fi/tietoa-hankkeesta/kustannukset.html

Valtio osallistui länsimetroon 30% osuudella. Valtio on saanut jo omansa pois arvonlisäveroina ja tuloveroina. Tizinkoottajilta ei saa mithän koskhan. 😁😀

Sepe keksi ikiliikujan! Valtio kun laittaa 100 milliä 300 millin hankeeseen, niin saa omat pois kun verottaa tuota 400 millin hanketta jossa kaikki on yhteiskunnan rahaa.

Koko metroa ei rakennetaisi jos nykyään pitäisi kyseinen hanke aloittaa. Helsingin liikenne määrillä sitä ei saada ikinä kannatavaksi.
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Veeti - 01.03.17 - klo:13:33
Viherpiipertäjä Pekka Saurin työmaa.

Metrosta on jotain hyötyä tulevaisuudessakin, tundramaatalous on pelkkä rasite.
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Sepeteus - 01.03.17 - klo:13:35
Viherpiipertäjä Pekka Saurin työmaa.

Metrosta on jotain hyötyä tulevaisuudessakin, tundramaatalous on pelkkä rasite.

Vielä kun saajaan se tunneli Tallinnaan, niin voi sanua tundralle hyvästit. 😁😀
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: supersammakko - 01.03.17 - klo:13:44
Asian sivusta: Lontoon tuubissa pärjätään kaivosmaisen kapeilla asemilla ja käytävillä. Suomessa asemat ovat vähintään messukeskuksen käytävien kokoa. Mammuttitauti ?
Onneksi täällä on tilaa asemilla, on noi viittaamasi vanhat minikokoiset asemat ihan helvettiä. tuskin se metriä leveämpi asema maksaa paljoakaan lisää, kun kerran maan alla jo ollaan muutenkin.
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: supersammakko - 01.03.17 - klo:13:45
Viherpiipertäjä Pekka Saurin työmaa.

Metrosta on jotain hyötyä tulevaisuudessakin, tundramaatalous on pelkkä rasite.

Vielä kun saajaan se tunneli Tallinnaan, niin voi sanua tundralle hyvästit. 😁😀
Tää olis kyllä ihan parasta ja siitä sitten RailBalticalla Puolaan. Nykyisellään se kymmenen tunnin bussimatka ei paljoa kiinnosta...
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Jätkä - 01.03.17 - klo:13:47
Siinä jännä juttu.
Se metro maksaa joskus itsensä takaisin, mutta kiuruveden maitopalatsiin vastikkeetta annettu ei koskaan, vaan on parin vuoden päästä taas käsi ojossa, kun kriisiä pukkaa.

Miksi näitten HSL omistaja kuntien pitää subventoida metrolipun hintaa, jos se joskus maksaa itsensä takaisin?
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: icefarmer - 01.03.17 - klo:13:50
Siinä jännä juttu.
Se metro maksaa joskus itsensä takaisin, mutta kiuruveden maitopalatsiin vastikkeetta annettu ei koskaan, vaan on parin vuoden päästä taas käsi ojossa, kun kriisiä pukkaa.

Miksi näitten HSL omistaja kuntien pitää subventoida metrolipun hintaa, jos se joskus maksaa itsensä takaisin?
maaseudun rehellinen veronmaksaja kustantaa etelän metrot ja pirkanmaan ratikat ja sekään ei riitä, pitää vielä lippukki maksaa näille sepeteuksille :o :o :o :o
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Eemeli - 01.03.17 - klo:13:52
Siinä jännä juttu.
Se metro maksaa joskus itsensä takaisin, mutta kiuruveden maitopalatsiin vastikkeetta annettu ei koskaan, vaan on parin vuoden päästä taas käsi ojossa, kun kriisiä pukkaa.

Miksi näitten HSL omistaja kuntien pitää subventoida metrolipun hintaa, jos se joskus maksaa itsensä takaisin?
maaseudun rehellinen veronmaksaja kustantaa etelän metrot ja pirkanmaan ratikat ja sekään ei riitä, pitää vielä lippukki maksaa näille sepeteuksille :o :o :o :o

Miksi aikoinaan kepu pakkosiirrätti valtion virastoja huitsin nevadaan, kustannuksista, työntekijöiden halusta tai kansan edusta välittämättä, ellei olisi tar***** enemmän paikkuuta kustannusten maksamiseen.
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: pig24 - 01.03.17 - klo:14:06
Ainoa tapa laskea asumisen hintaa Helsingissä on vähentää paikan vetovoimaa. Pelkkää hyvyyttä niitä virastoja on yritetty siirrellä.
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: supersammakko - 01.03.17 - klo:15:18
Ainoa tapa laskea asumisen hintaa Helsingissä on vähentää paikan vetovoimaa. Pelkkää hyvyyttä niitä virastoja on yritetty siirrellä.
Ai taannuttaa pääkaupunkiseutua? Kun rauuta on kuumaa, sitä taotaan eikä heitetä veteen jäähtymään.

Hyvä tapa hallita korkeita elinkustannuksia on myös kaavoittaa viisaasti uusia asuntoja hyvän joukkoliikenteen ulottuville, metro on loistava joukkoliikenneväline. Samoin Pääkaupunkiseudulla on vieläkin mahdollisuuksia tiivistää asumista, viihtyvyyden siitä kärsimättä. Hyvänä esimerkkinä ullakoiden kattohuoneistot sekä ryteiköt minne joutaa muutaman tornin laittaa.

Pääkaupungin vetovoimaa pitää lisätä, että sinne saadaan uusia yrityksiä, hyviä asukkaita ja sitäkautta "hyvä pöhinä" ja postitiivinen kehityskierre.
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Terminator II - 01.03.17 - klo:15:21
Siinä jännä juttu.
Se metro maksaa joskus itsensä takaisin, mutta kiuruveden maitopalatsiin vastikkeetta annettu ei koskaan, vaan on parin vuoden päästä taas käsi ojossa, kun kriisiä pukkaa.

Miksi näitten HSL omistaja kuntien pitää subventoida metrolipun hintaa, jos se joskus maksaa itsensä takaisin?
maaseudun rehellinen veronmaksaja kustantaa etelän metrot ja pirkanmaan ratikat ja sekään ei riitä, pitää vielä lippukki maksaa näille sepeteuksille :o :o :o :o

Miksi aikoinaan kepu pakkosiirrätti valtion virastoja huitsin nevadaan, kustannuksista, työntekijöiden halusta tai kansan edusta välittämättä, ellei olisi tar***** enemmän paikkuuta kustannusten maksamiseen.

Oiskohan siinä että valtion verotulot kasvaa kun asunnot on halvempia täällä susirajalla kuin siellä stadissa. Kalle kun ostaa stadista kaksion 500000€ ja maksaa siitä lainaa ja korot vähentää verotuksessa on eri asia kuin että kalle ostaisi syrjemmästä 200 neliön omakotitalon 200000€.

Tai Pirjo vuokraa asunnon asumistuella Utsjoella 100€/kk kuin se että Helsingisssä maksaisi 1000€/kk samasta.
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: icefarmer - 01.03.17 - klo:15:33
Siinä jännä juttu.
Se metro maksaa joskus itsensä takaisin, mutta kiuruveden maitopalatsiin vastikkeetta annettu ei koskaan, vaan on parin vuoden päästä taas käsi ojossa, kun kriisiä pukkaa.

Miksi näitten HSL omistaja kuntien pitää subventoida metrolipun hintaa, jos se joskus maksaa itsensä takaisin?
maaseudun rehellinen veronmaksaja kustantaa etelän metrot ja pirkanmaan ratikat ja sekään ei riitä, pitää vielä lippukki maksaa näille sepeteuksille :o :o :o :o

Miksi aikoinaan kepu pakkosiirrätti valtion virastoja huitsin nevadaan, kustannuksista, työntekijöiden halusta tai kansan edusta välittämättä, ellei olisi tar***** enemmän paikkuuta kustannusten maksamiseen.

Oiskohan siinä että valtion verotulot kasvaa kun asunnot on halvempia täällä susirajalla kuin siellä stadissa. Kalle kun ostaa stadista kaksion 500000€ ja maksaa siitä lainaa ja korot vähentää verotuksessa on eri asia kuin että kalle ostaisi syrjemmästä 200 neliön omakotitalon 200000€.

Tai Pirjo vuokraa asunnon asumistuella Utsjoella 100€/kk kuin se että Helsingisssä maksaisi 1000€/kk samasta.
juuri näin, sitten tuonne heltsinkiin kun tarvitaan liikennemerkkiä jonka pystytys maksaa maltaita vaikka kuinka kaupungin väki painaa hiki otalla, hirviaitaa ja eritasoliittymää, valotolppaa poikki ajaettavaksi joka lumisateella.... osaa tästä jo eemeliki laskia että aluepolitiikka on elinehto kunnossa olevalle kansantaloudelle :o :o :o :o :o

http://www.joensuu.fi/documents/11127/239203/Toimenpiteiden+yksikk%C3%B6kustannukset/6cd4540e-e6f0-4263-bb95-7ed31ea9c86a

Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: pig24 - 01.03.17 - klo:17:39
Ai taannuttaa pääkaupunkiseutua? Kun rauuta on kuumaa, sitä taotaan eikä heitetä veteen jäähtymään.
Hyvä tapa hallita korkeita elinkustannuksia on myös kaavoittaa viisaasti uusia asuntoja hyvän joukkoliikenteen ulottuville, metro on loistava joukkoliikenneväline. Samoin Pääkaupunkiseudulla on vieläkin mahdollisuuksia tiivistää asumista, viihtyvyyden siitä kärsimättä. Hyvänä esimerkkinä ullakoiden kattohuoneistot sekä ryteiköt minne joutaa muutaman tornin laittaa.
Pääkaupungin vetovoimaa pitää lisätä, että sinne saadaan uusia yrityksiä, hyviä asukkaita ja sitäkautta "hyvä pöhinä" ja postitiivinen kehityskierre.

Ruotsissa ongelma ratkaistiin ilman gryndereitä. http://oppethus.riksbyggen.se/?p=911
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Antidesantti - 01.03.17 - klo:18:35
Se metro maksaa joskus itsensä takaisin,

Ei maksa...     >:(
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: 82-90 - 01.03.17 - klo:18:41
Onhan se katkerata, kun Kiuruveelle ei valtio rakenna metruva😁

nii ja se jotta mikkelin  k ullitätille hirviaetaa. 😃😁😜😊🎅😀
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Muujussi - 01.03.17 - klo:19:29
Asian sivusta: Lontoon tuubissa pärjätään kaivosmaisen kapeilla asemilla ja käytävillä. Suomessa asemat ovat vähintään messukeskuksen käytävien kokoa. Mammuttitauti ?
Onneksi täällä on tilaa asemilla, on noi viittaamasi vanhat minikokoiset asemat ihan helvettiä. tuskin se metriä leveämpi asema maksaa paljoakaan lisää, kun kerran maan alla jo ollaan muutenkin.

Oliskohan niin että Lontoon metro on alunperin rakennettu paljon vähäisemmälle liikennemäärälle ja vähemmille linjoille ja vähemmälle väkimäärälle. Kuviteltu että tämä riittää ja säästetty kustannuksia. Sitten kun on se valmis asema kaikkineen niin sen laajentaminen on vaikeaa ja kallista. Tämän ymmärtää jokainen joka on puolisen vuotta asunut Lontoossa ja metroa käyttänyt kaikkeen liikkumiseen muuallekin kuin turistikohteisiin.
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Oksa - 01.03.17 - klo:19:32
ja mihin sepe sen aidanpätkän olis laittannukaan... liiterin kulmalle että ei keput pääsis paikkoja pilaamaan... :D :D
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Muujussi - 01.03.17 - klo:19:33
Oiskohan siinä että valtion verotulot kasvaa kun asunnot on halvempia täällä susirajalla kuin siellä stadissa. Kalle kun ostaa stadista kaksion 500000€ ja maksaa siitä lainaa ja korot vähentää verotuksessa on eri asia kuin että kalle ostaisi syrjemmästä 200 neliön omakotitalon 200000€.

Tai Pirjo vuokraa asunnon asumistuella Utsjoella 100€/kk kuin se että Helsingisssä maksaisi 1000€/kk samasta.

Eikös noista aina välillä mene / tule myös varainsiirtoverot ja perintöveot ja muut? Lisäksi se joka pystyy ostamaan sen kaksion 500.000 yleensä myös ansaitsee enemmän?

Työttömänä Utsjoella Pirjo on pelkkä menoerä, niine aina maatalouden kohdalla esiin nostettavine kerrannaisvaikutuksineen (neve hörd?) niin Helsingissä työtä tekevänä kannattava bisnes.
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Muujussi - 01.03.17 - klo:19:36
Ai taannuttaa pääkaupunkiseutua? Kun rauuta on kuumaa, sitä taotaan eikä heitetä veteen jäähtymään.
Hyvä tapa hallita korkeita elinkustannuksia on myös kaavoittaa viisaasti uusia asuntoja hyvän joukkoliikenteen ulottuville, metro on loistava joukkoliikenneväline. Samoin Pääkaupunkiseudulla on vieläkin mahdollisuuksia tiivistää asumista, viihtyvyyden siitä kärsimättä. Hyvänä esimerkkinä ullakoiden kattohuoneistot sekä ryteiköt minne joutaa muutaman tornin laittaa.
Pääkaupungin vetovoimaa pitää lisätä, että sinne saadaan uusia yrityksiä, hyviä asukkaita ja sitäkautta "hyvä pöhinä" ja postitiivinen kehityskierre.

Ruotsissa ongelma ratkaistiin ilman gryndereitä. http://oppethus.riksbyggen.se/?p=911

Supersammakko on niin oikeassa kuin vain olla ja voi! Se on juuri noin!

Mitä taas gryndereihin ja hyvä veli järjestelmiin tulee niin monen keskustavetoisen kunnan systeemit ei oikeasti kestäisi kriittistä tarkastelua. Lieneekö perisuomalainen ilmiö? Täällä elettiin liian kauan muusta maailmasta erillään tullien takana sääntelytaloudessa ja puolimonopoleissa ilman todellista kilpailua. Sen jälkiä maksetaan vieläkin.
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Muujussi - 01.03.17 - klo:20:02
Siinä jännä juttu.
Se metro maksaa joskus itsensä takaisin, mutta kiuruveden maitopalatsiin vastikkeetta annettu ei koskaan, vaan on parin vuoden päästä taas käsi ojossa, kun kriisiä pukkaa.

Miksi näitten HSL omistaja kuntien pitää subventoida metrolipun hintaa, jos se joskus maksaa itsensä takaisin?
maaseudun rehellinen veronmaksaja kustantaa etelän metrot ja pirkanmaan ratikat ja sekään ei riitä, pitää vielä lippukki maksaa näille sepeteuksille :o :o :o :o

Ja katin kontit. Asioissa on aina monta puolta. Voidaan satsata 6-kaistaisiin moottoriteihin. Tai joukkoliikenteeseen. On päätetty laskelmiin pohjaten satsata joukkoliikenteeseen kun vaihtoehtoiskustannus eli ne 6-kaistaiset moottoritiet olisi paljon kalliimpi. Ja olemassa olevasta metrosta tiedetään jo että se kerrannaisvaikutuksineen on maksanut kustannuksensa takaisin. Länsimetro voi olla vaikeampi pala kun espoolaisia voi olla vaikeampi saada joukkoliikenteen käyttäjiksi. Mutta kun Länsiväylääkään ei voi leventää...
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Sepeteus - 01.03.17 - klo:20:11
Siinä jännä juttu.
Se metro maksaa joskus itsensä takaisin, mutta kiuruveden maitopalatsiin vastikkeetta annettu ei koskaan, vaan on parin vuoden päästä taas käsi ojossa, kun kriisiä pukkaa.

Miksi näitten HSL omistaja kuntien pitää subventoida metrolipun hintaa, jos se joskus maksaa itsensä takaisin?
maaseudun rehellinen veronmaksaja kustantaa etelän metrot ja pirkanmaan ratikat ja sekään ei riitä, pitää vielä lippukki maksaa näille sepeteuksille :o :o :o :o

Nyt kyllä tuli paskaa tuutin täyeltä. Minäkin olin joskus 80 luvulla tuota mieltä tyhmyyksissäni. Sitten järkiinnyin ja maksoin velat pois. Se on se velka mikä tekkee ihmisen vihaseksi, katkeraksi, tyhmäksi. 😁
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: icefarmer - 02.03.17 - klo:02:43
Siinä jännä juttu.
Se metro maksaa joskus itsensä takaisin, mutta kiuruveden maitopalatsiin vastikkeetta annettu ei koskaan, vaan on parin vuoden päästä taas käsi ojossa, kun kriisiä pukkaa.

Miksi näitten HSL omistaja kuntien pitää subventoida metrolipun hintaa, jos se joskus maksaa itsensä takaisin?
maaseudun rehellinen veronmaksaja kustantaa etelän metrot ja pirkanmaan ratikat ja sekään ei riitä, pitää vielä lippukki maksaa näille sepeteuksille :o :o :o :o

Ja katin kontit. Asioissa on aina monta puolta. Voidaan satsata 6-kaistaisiin moottoriteihin. Tai joukkoliikenteeseen. On päätetty laskelmiin pohjaten satsata joukkoliikenteeseen kun vaihtoehtoiskustannus eli ne 6-kaistaiset moottoritiet olisi paljon kalliimpi. Ja olemassa olevasta metrosta tiedetään jo että se kerrannaisvaikutuksineen on maksanut kustannuksensa takaisin. Länsimetro voi olla vaikeampi pala kun espoolaisia voi olla vaikeampi saada joukkoliikenteen käyttäjiksi. Mutta kun Länsiväylääkään ei voi leventää...
noh, jos nyt ajatellaan tarkemmin ja tulevaisuuteen niin teiden yksityistämisen jälkeen espoolainen kokkarean  olisi tosiaan joutunut maksamaan itse omat kulkemisensa jos tie olisi rakennettu.

itse en ole huomannut missään että metrosta joutuu maksamaan samalla tapaa kuin autosta, eikö olisi reilua että jos asuu metron vaikutusalueella  niin pakotetaan liittymään metroverkostoon ihan samalla lailla kuin maalaiset viemäriverkkoon, liityt, tai itket ja liityt ja sen jälkeen maksat vielä piletin kun hyppäät kyytiin.

eikö tämä olisi aivan kokoomuksen ihannoiman yksityistämisideologian mukainen ratkaisu ja silloin voitais vähän rintaakin röyhistää että tässä kuljetaan nyt omillaan, ei veronmaksajien rahoilla :) ;) :D ;D
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Oksa - 02.03.17 - klo:08:02
ja sepä onkin se yksi syy miksi miä ainakin pyrin saamaan asiat siten että mahollisimman vähän joudun maksamaan veroja... tuollaisiin tarpeisiin!                                mutta isoista mammonoista en luovu!
Otsikko: Vs: länsimetron hirmuiset tuet
Kirjoitti: Muujussi - 02.03.17 - klo:19:36
ja sepä onkin se yksi syy miksi miä ainakin pyrin saamaan asiat siten että mahollisimman vähän joudun maksamaan veroja... tuollaisiin tarpeisiin!                                mutta isoista mammonoista en luovu!

Niin... Sehänon tunnettu tosiasia että maanviljelijä tekee melkein mitä tahansa veroja välttääkseen... Jopa täysin järjettömiä koneinvestointeja ja varsinkin niitä.