;D ;D
Nää merkkijutut on aina hauskoja!! Jollain lailla pitää saada niitä vääriä merkkejä lyödä.
muistelen lukeneeni tutkimuksen jonka mukaan suomen traktoritunneista 68% ajetaan vallulla... ettäkö pallo hukassa... :P :P :Pjoillakin näköjään on.. ja pahemman kerran ;D
No sehän on arvovalinta kysymys. Jos ostat Fentin, niin sinulla on paskakone sökönä koko ajan tai ostat Valtran ja sulla paskakone toimii.
No sehän on arvovalinta kysymys. Jos ostat Fentin, niin sinulla on paskakone sökönä koko ajan tai ostat Valtran ja sulla paskakone toimii.
Tarkoitaako tämä sitä että jos on valtra niin sun pitää osata korjata myös paskakone ???
Urakointi uutisten Valtu jutun perusteella voi surullisena
taas kerran todeta: Valtun suunnittelijoilla ihan pallo hukassa :P
Varsinkin jutun kohdassa kun kysyttiin mihin portaaton sopii,
tai ei sovi olisi kannattanu olla hiljaa kun ei kerran ummarra :P
Tuotteesta ei voi tulla toimivaa kun suunnittelijallakin
on tavoite hukassa ::)
Lisäoppia kannattaa opiskella vaikka Fendt Vario esitteestä
kohdasta TMS Tractor Management System ;D
Se nyt on vaan niin että Fentti on VANHANAIKAINEN siitä ei pääse mhinkään aika on ajanut Fentin ohi.
Mikseihän ne suosiolla tuo Fendttinä portaatonta ja laittais vain Valtun pellit ( muovit ) Siihen
Mikseihän ne suosiolla tuo Fendttinä portaatonta ja laittais vain Valtun pellit ( muovit ) Siihen
Ja nimeäisi sitä vaikka Valtran S-sarjaksi?
Mikseihän ne suosiolla tuo Fendttinä portaatonta ja laittais vain Valtun pellit ( muovit ) Siihen
Ja nimeäisi sitä vaikka Valtran S-sarjaksi?
No näinhän tehdään, ranskassa, massey feerguutsoonin tehtailla beauvaisissa, S-sarjaa..... ;D ;D
Oli se esittelijä siellä suolahdessa melko vaitonainen tästä S-sarjasta.
Lisäoppia kannattaa opiskella vaikka Fendt Vario esitteestä
kohdasta TMS Tractor Management System ;D
Pistäpä Ojala vaikka referaattia tuosta tai omin sanoin ne oikeat tavoitteet, jahka seuraava olis mullakin portaaton. Eli mihin sopii ja mihin ei(onko tämmöstä vaihtoehtoo?)
Samoten selkein ero, miksei direktillä pääse samoihin tavoitteisiin ko Fendtillä. Tämä koska, en osaa kieliä, enkä tajua tekniikasta mitään. :o
Tota töpinöintijuttua tullu tarkkaan luettua,mutta....sen verran kuin Vallun tehtaalla tässä asiaa esiteltiin,niin minusta sekä Direct että Versu vaikuttivat kovinkin hyviltä.Itse olen kaivannut Vallun vaihteistoon laajempaa pikavaihdealuetta,puhumattakaan nyt portaattomasta.
Erityisesti miellytti se,että samalla valmistuslinjalla voi tehdä eri vaihteistomalleja jotka sisältävät paljon samoja osia.Tämän asian höyty tullee sitten hinnassa ja laadussa käyttäjän hyödyksi.
Tota töpinöintijuttua tullu tarkkaan luettua,mutta....sen verran kuin Vallun tehtaalla tässä asiaa esiteltiin,niin minusta sekä Direct että Versu vaikuttivat kovinkin hyviltä.Itse olen kaivannut Vallun vaihteistoon laajempaa pikavaihdealuetta,puhumattakaan nyt portaattomasta.
Erityisesti miellytti se,että samalla valmistuslinjalla voi tehdä eri vaihteistomalleja jotka sisältävät paljon samoja osia.Tämän asian höyty tullee sitten hinnassa ja laadussa käyttäjän hyödyksi.
Tää valmistusteknologia on kyllä hieno juttu ja palikkaa vaihtamalla
eri lootaksi mut, mut se MANAGEMENTTI pits siihen ostaa muilta ::)
Ja vielä siinä jutus väitettiin et monella Valtun suunnittelijalla on
kotona "TRAKTORI" :P Ehei, Valtu sielä taitaa olla ;D
Jos sielä kotona olis oikea "TRAKTORI olis
kavereiden tuotekehitys ihan eri maailmasta ::)
menis valtralta maine :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :o :oniin mikä ;D ;D
Tota töpinöintijuttua tullu tarkkaan luettua,mutta....sen verran kuin Vallun tehtaalla tässä asiaa esiteltiin,niin minusta sekä Direct että Versu vaikuttivat kovinkin hyviltä.Itse olen kaivannut Vallun vaihteistoon laajempaa pikavaihdealuetta,puhumattakaan nyt portaattomasta.
Erityisesti miellytti se,että samalla valmistuslinjalla voi tehdä eri vaihteistomalleja jotka sisältävät paljon samoja osia.Tämän asian höyty tullee sitten hinnassa ja laadussa käyttäjän hyödyksi.
Tää valmistusteknologia on kyllä hieno juttu ja palikkaa vaihtamalla
eri lootaksi mut, mut se MANAGEMENTTI pits siihen ostaa muilta ::)
Ja vielä siinä jutus väitettiin et monella Valtun suunnittelijalla on
kotona "TRAKTORI" :P Ehei, Valtu sielä taitaa olla ;D
Jos sielä kotona olis oikea "TRAKTORI olis
kavereiden tuotekehitys ihan eri maailmasta ::)
niinpä niin.. olenpa nähnyt mahtavan wenttin, 926 tms vario.
Lisäoppia kannattaa opiskella vaikka Fendt Vario esitteestä
kohdasta TMS Tractor Management System ;D
Pistäpä Ojala vaikka referaattia tuosta tai omin sanoin ne oikeat tavoitteet, jahka seuraava olis mullakin portaaton. Eli mihin sopii ja mihin ei(onko tämmöstä vaihtoehtoo?)
Samoten selkein ero, miksei direktillä pääse samoihin tavoitteisiin ko Fendtillä. Tämä koska, en osaa kieliä, enkä tajua tekniikasta mitään. :o
http://www.fendt.com/int/700-vario-transmission.asp
Nappaa TMS niin tulee oikee sivu 8)
Siis lehtijutusa väitti ettei portaaton vakionopeudella tehtävään
muokkaukseen esim sovi :P
Hei HALOO ! Kattos kun TMS säännöstelee moottoria tehontarpeen
mukaan eli siinähän justa tarvitaan portaatonta ja ennenkaikkea
VOIMANSIIRRON JA MOOTTORI JOHTAMISTA eli MANAGEMENTTIÄ ;D
Niinku esittees havaannollisesti näytetähän moottorin kierrosluvun
muutokset kuormituksen muuttuessa, polttoaineen kulutus käppyrä
tavallaan kuvaa tehon jota on käytetty ::)Fendt Vario TMS ylivoimaa
niinpä niin.. olenpa nähnyt mahtavan wenttin, 926 tms vario.
Lisäoppia kannattaa opiskella vaikka Fendt Vario esitteestä
kohdasta TMS Tractor Management System ;D
Pistäpä Ojala vaikka referaattia tuosta tai omin sanoin ne oikeat tavoitteet, jahka seuraava olis mullakin portaaton. Eli mihin sopii ja mihin ei(onko tämmöstä vaihtoehtoo?)
Samoten selkein ero, miksei direktillä pääse samoihin tavoitteisiin ko Fendtillä. Tämä koska, en osaa kieliä, enkä tajua tekniikasta mitään. :o
http://www.fendt.com/int/700-vario-transmission.asp
Nappaa TMS niin tulee oikee sivu 8)
Siis lehtijutusa väitti ettei portaaton vakionopeudella tehtävään
muokkaukseen esim sovi :P
Hei HALOO ! Kattos kun TMS säännöstelee moottoria tehontarpeen
mukaan eli siinähän justa tarvitaan portaatonta ja ennenkaikkea
VOIMANSIIRRON JA MOOTTORI JOHTAMISTA eli MANAGEMENTTIÄ ;D
Niinku esittees havaannollisesti näytetähän moottorin kierrosluvun
muutokset kuormituksen muuttuessa, polttoaineen kulutus käppyrä
tavallaan kuvaa tehon jota on käytetty ::)Fendt Vario TMS ylivoimaa
alle tuhanteen tuntiin kone paskaksi ja aski kans ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
kuulemma kaikki kulut takuuseen ja liikkeen piikkiin, hyvä niin.niinpä niin.. olenpa nähnyt mahtavan wenttin, 926 tms vario.
Lisäoppia kannattaa opiskella vaikka Fendt Vario esitteestä
kohdasta TMS Tractor Management System ;D
Pistäpä Ojala vaikka referaattia tuosta tai omin sanoin ne oikeat tavoitteet, jahka seuraava olis mullakin portaaton. Eli mihin sopii ja mihin ei(onko tämmöstä vaihtoehtoo?)
Samoten selkein ero, miksei direktillä pääse samoihin tavoitteisiin ko Fendtillä. Tämä koska, en osaa kieliä, enkä tajua tekniikasta mitään. :o
http://www.fendt.com/int/700-vario-transmission.asp
Nappaa TMS niin tulee oikee sivu 8)
Siis lehtijutusa väitti ettei portaaton vakionopeudella tehtävään
muokkaukseen esim sovi :P
Hei HALOO ! Kattos kun TMS säännöstelee moottoria tehontarpeen
mukaan eli siinähän justa tarvitaan portaatonta ja ennenkaikkea
VOIMANSIIRRON JA MOOTTORI JOHTAMISTA eli MANAGEMENTTIÄ ;D
Niinku esittees havaannollisesti näytetähän moottorin kierrosluvun
muutokset kuormituksen muuttuessa, polttoaineen kulutus käppyrä
tavallaan kuvaa tehon jota on käytetty ::)Fendt Vario TMS ylivoimaa
alle tuhanteen tuntiin kone paskaksi ja aski kans ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
joo fenttikin on vain kone, mutta jos vielä saisi tietää miten asia on hoidettu myyjän ja huollon toimesta? Kuinka kauan kesti koneen kuntoon laittaminen?, mitä maksaa?, saiko tuhoutumisen syytä tietää?, tuliko omistajalle kustannuksia esim. lainakoneesta ja paljonko?, menikö takuuseen?
Tuo olisi sitä hyödyllisintä tietoa.
ei juttele, ei NE TYÖSKENTELE ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
05 sarjan ja mezzon yks typerä tyyppivika on, kun ulkopuolist hydraulilohkoa käyttää niin nostolaitetta ei silloin pysty saman aikaisesti käyttämään ...kele!! Toinen tyhmyys mikä vaivaa talviolosuhteisiin tehtyjä mezzoja, lämmityslaitteen kenno on ylhäällä kopin päällä, veden kierto tuppaa herkästi huonontua iän myötä,eli suomeks kylmä on koppi.. Onkohan näihin uusiin saatu edes ed.mainittuja ominaisuuksia poies??
05 sarjan ja mezzon yks typerä tyyppivika on, kun ulkopuolist hydraulilohkoa käyttää niin nostolaitetta ei silloin pysty saman aikaisesti käyttämään ...kele!! Toinen tyhmyys mikä vaivaa talviolosuhteisiin tehtyjä mezzoja, lämmityslaitteen kenno on ylhäällä kopin päällä, veden kierto tuppaa herkästi huonontua iän myötä,eli suomeks kylmä on koppi.. Onkohan näihin uusiin saatu edes ed.mainittuja ominaisuuksia poies??
05 sarjan ja mezzon yks typerä tyyppivika on, kun ulkopuolist hydraulilohkoa käyttää niin nostolaitetta ei silloin pysty saman aikaisesti käyttämään ...kele!! Toinen tyhmyys mikä vaivaa talviolosuhteisiin tehtyjä mezzoja, lämmityslaitteen kenno on ylhäällä kopin päällä, veden kierto tuppaa herkästi huonontua iän myötä,eli suomeks kylmä on koppi.. Onkohan näihin uusiin saatu edes ed.mainittuja ominaisuuksia poies??
Vuotaisko kannentiiviste hiukkasen? paineet saattavat laskea alle tarvittavan... Putket alkaapäälle hiukan liian pienet ja iän myötä kalkkeutumisia ehkä ja saattaapa niihin tulla litistymiä/taitoksia, jotka kuristavat nesteen virtausta. 8)
ps kannetiiviste ei ala vuotamaan, jos koneella tehdään jotain myös talvella. Pelkkien terveisten ajossa tulee näitä täppärihäikkiä.
UCD:n katu-uskottavuus koneasioissa lienee samalla tasolla kuin päiväkotilasten ydinfysiikan kaavat? ;)
Ps. mitä teet talvisin traktorilla? Lumiurakointia vai mettätöitä? ;D ;D
Korjausta edelliseen:
Lumi"urakointia" vai mettä"töitä"?
;)
;D
05 sarjan ja mezzon yks typerä tyyppivika on, kun ulkopuolist hydraulilohkoa käyttää niin nostolaitetta ei silloin pysty saman aikaisesti käyttämään ...kele!! Toinen tyhmyys mikä vaivaa talviolosuhteisiin tehtyjä mezzoja, lämmityslaitteen kenno on ylhäällä kopin päällä, veden kierto tuppaa herkästi huonontua iän myötä,eli suomeks kylmä on koppi.. Onkohan näihin uusiin saatu edes ed.mainittuja ominaisuuksia poies??messoihin lisätty kiertovesipumppu,jossei kajuutta lämpia.megoissa ollut yleensä parempi kierto lämmityslaitteelle,ainaki meillä.
ei juttele ei NE TYÖSKENTELEE ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;Daikansa yrittävät, sitten ne porsii.. 8)
muistelen lukeneeni tutkimuksen jonka mukaan suomen traktoritunneista 68% ajetaan vallulla... ettäkö pallo hukassa... :P :P :PHajoskos tämän viestin jälkeen HYMIÖ-toiminto ;D
jotenki tuli tosta urakointiuutisten jutusta sellainen kuva että valtran moottori ja voimansiirto ei juttele keskenään, kuten ventissä tekee.