Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Jätkä - 26.01.17 - klo:17:45
-
Nyt se perkeleen noita meinaa viedä ne vähäiset lumiurakoinit maaseutujen asukeilta. Ihan niinkuin täällä olisi työtilaisuuksia liikaa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701262200060468_uu.shtml (http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701262200060468_uu.shtml)
-
Eihän tuossa mitään ongelmaa ole , kukaan ei hoida kenenkään teitä ilman tiekunnan valtuutusta . Ja oikeasti tieosakkailla on riitoja hoidon tasosta tiepisteyksistä ,kenenkin kulkemista ja liikenteen määrästä ja turhaa ittuilua ja valituksia kuntien tiejaostoihin hoitokuntien selän takana .
Isännöitsijä voi hoitaa useampia teitä yrittäjänä jos osakas kunta niin haluaa ,muuton mennään entiseen malliin .
-
Eikös tuo ole hyvä asia ja onhan Bernerin pakko jossakin onnistua. Jos ulkopuolisilta peritään tienkäyttömaksua, tulee jälleen musta laatikko arvoon arvaamattomaan, sillä mitenkäs muuten tienkäyttömaksu peritään?
Yksityistielaki on muutenkin vanhentunut, eikä ollenkaan suosi nykyistä luomuhömppäviljelyä, sillä yksiköt perustetaan hehtaarien, eikä tuotannon mukaan.
-
Mistä ketun ajatuspajasta näitä ideoita tulee ? Kohta tulee tieisännöintipassi. Helsinkiläinen juristi keksi aikoinaan itselleen bisneksen ammatti-isännöintikoulutuksesta. Kerrostalokämpässä asuminen maksaa nykyään enemmän kuin mikään muu asumismuoto. Bisnestä on siis syntynyt. Nyt sama sovellus tienpitoon vai ?
-
Uusimmat suositukset kyllä painottavat tonnistoja tilan tuotantosuunnan mukaan
-
Mistä ketun ajatuspajasta näitä ideoita tulee ? Kohta tulee tieisännöintipassi. Helsinkiläinen juristi keksi aikoinaan itselleen bisneksen ammatti-isännöintikoulutuksesta. Kerrostalokämpässä asuminen maksaa nykyään enemmän kuin mikään muu asumismuoto. Bisnestä on siis syntynyt. Nyt sama sovellus tienpitoon vai ?
Metsäkeskus ,mikä se nykyään onkaan hoitaa usein muitakin teitä hallinnollisesti kuin vain metsäautotietä
-
Eihän tuossa mitään ongelmaa ole , kukaan ei hoida kenenkään teitä ilman tiekunnan valtuutusta . Ja oikeasti tieosakkailla on riitoja hoidon tasosta tiepisteyksistä ,kenenkin kulkemista ja liikenteen määrästä ja turhaa ittuilua ja valituksia kuntien tiejaostoihin hoitokuntien selän takana .
Isännöitsijä voi hoitaa useampia teitä yrittäjänä jos osakas kunta niin haluaa ,muuton mennään entiseen malliin .
Mitäs jos lakitekstissä vaaditaan tiekuntaa luovuttamaan valtansa tieisännöitsijälle ja tieisännöitsijälle annetaan rajaarvot milloin mitäkin tehdään ja kalustovaatimukset tai muuta vastaavaa. Silloin se naapurin Pertti ei linkoa tietä 30€/h hintaan, vaan joku "Lassila & Tikanpojat" (70€+ALV) käy ajamassa ne tie auki, kunhan ne taajamantiet on auki.
-
Useimille riittää linkouksien lopettamiseksi tieturva I & II kurssit ;)
-
"Jatkossa ulkopuolisten yksityistiellä ajamisesta tulisi pääosin luvanvaraista."
Jaa. Kukas net luvat myöntää? Ja kuka valavoo? Ja kuka kerrää sen kolehtin nuilta ulukopuolisilta...? ???
-
Tietenkin se Bernerin Operaattori jolle tiekunta maksaa kuukausimaksut ym. laskutusmaksut, Eihän se voi antaa kuskin tietoja, koska ne tiedot satelliitti seurannassa tuhotaan heti ;)
-
Eihän tuossa mitään ongelmaa ole , kukaan ei hoida kenenkään teitä ilman tiekunnan valtuutusta . Ja oikeasti tieosakkailla on riitoja hoidon tasosta tiepisteyksistä ,kenenkin kulkemista ja liikenteen määrästä ja turhaa ittuilua ja valituksia kuntien tiejaostoihin hoitokuntien selän takana .
Isännöitsijä voi hoitaa useampia teitä yrittäjänä jos osakas kunta niin haluaa ,muuton mennään entiseen malliin .
Mitäs jos lakitekstissä vaaditaan tiekuntaa luovuttamaan valtansa tieisännöitsijälle ja tieisännöitsijälle annetaan rajaarvot milloin mitäkin tehdään ja kalustovaatimukset tai muuta vastaavaa. Silloin se naapurin Pertti ei linkoa tietä 30€/h hintaan, vaan joku "Lassila & Tikanpojat" (70€+ALV) käy ajamassa ne tie auki, kunhan ne taajamantiet on auki.
Posti auraa, tiet samalla kun jakaa postit ja ulkoiluttaa mummot sekä Antitesantin. 😁😜😃😊😀🎅
-
Posti auraa, tiet samalla kun jakaa postit ja ulkoiluttaa mummut sekä Antikin.
Siinäpä sitä onki ulukoilutettavaa, sen seittemän zepeteozta samasa hahmosa... ::)
-
Kun valtion teitä ei saanut myytäviksi, niin rikotaan ne
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005061813.html (http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005061813.html)
-
Eihän tuossa mitään ongelmaa ole , kukaan ei hoida kenenkään teitä ilman tiekunnan valtuutusta . Ja oikeasti tieosakkailla on riitoja hoidon tasosta tiepisteyksistä ,kenenkin kulkemista ja liikenteen määrästä ja turhaa ittuilua ja valituksia kuntien tiejaostoihin hoitokuntien selän takana .
Isännöitsijä voi hoitaa useampia teitä yrittäjänä jos osakas kunta niin haluaa ,muuton mennään entiseen malliin .
Mitäs jos lakitekstissä vaaditaan tiekuntaa luovuttamaan valtansa tieisännöitsijälle ja tieisännöitsijälle annetaan rajaarvot milloin mitäkin tehdään ja kalustovaatimukset tai muuta vastaavaa. Silloin se naapurin Pertti ei linkoa tietä 30€/h hintaan, vaan joku "Lassila & Tikanpojat" (70€+ALV) käy ajamassa ne tie auki, kunhan ne taajamantiet on auki.
Eikös siellä lukenut " voidaan ulkoistaa" eli ei velvoiteta
-
Eihän tuossa mitään ongelmaa ole , kukaan ei hoida kenenkään teitä ilman tiekunnan valtuutusta . Ja oikeasti tieosakkailla on riitoja hoidon tasosta tiepisteyksistä ,kenenkin kulkemista ja liikenteen määrästä ja turhaa ittuilua ja valituksia kuntien tiejaostoihin hoitokuntien selän takana .
Isännöitsijä voi hoitaa useampia teitä yrittäjänä jos osakas kunta niin haluaa ,muuton mennään entiseen malliin .
Mitäs jos lakitekstissä vaaditaan tiekuntaa luovuttamaan valtansa tieisännöitsijälle ja tieisännöitsijälle annetaan rajaarvot milloin mitäkin tehdään ja kalustovaatimukset tai muuta vastaavaa. Silloin se naapurin Pertti ei linkoa tietä 30€/h hintaan, vaan joku "Lassila & Tikanpojat" (70€+ALV) käy ajamassa ne tie auki, kunhan ne taajamantiet on auki.
Eikös siellä lukenut " voidaan ulkoistaa" eli ei velvoiteta
Olihan siinä kaatuneessakin ehdotuksessa että autoilijan kustannukset ei nouse. Eli sama mitä sielä lukee, niin ne ovat kuitenkin osa totuuksia ja kääntyvät kuitenkin maaseudulla asuvaa vastaan
-
Kun valtion teitä ei saanut myytäviksi, niin rikotaan ne
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005061813.html (http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005061813.html)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701262200060113_uu.shtml
Valtio ottaa omansa, ja akka siitä siivun.
-
Kun valtion teitä ei saanut myytäviksi, niin rikotaan ne
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005061813.html (http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005061813.html)
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701262200060113_uu.shtml
Valtio ottaa omansa, ja akka siitä siivun.
Ei liity mitenkään yksityistielakiin .
-
Nyt se perkeleen noita meinaa viedä ne vähäiset lumiurakoinit maaseutujen asukeilta. Ihan niinkuin täällä olisi työtilaisuuksia liikaa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701262200060468_uu.shtml (http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701262200060468_uu.shtml)
"Firmat töihin" Pahoin pelkään että tässä tapauksessa tiehoitokunta yhtiöitetään ja niitten taloutta paranetaan niin paljon että ALV siirtyy sinne tiehoitokunnan laskuun. Itsekkäästi ajatellen se maatillalla asuvaa läpimenokuluna rasita, mutta luultavasti saa niihin muihin viimeisiin ihmisiin lisää muuttohalukkuutta muuttaa pois.
-
Nyt se perkeleen noita meinaa viedä ne vähäiset lumiurakoinit maaseutujen asukeilta. Ihan niinkuin täällä olisi työtilaisuuksia liikaa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701262200060468_uu.shtml (http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701262200060468_uu.shtml)
"Firmat töihin" Pahoin pelkään että tässä tapauksessa tiehoitokunta yhtiöitetään ja niitten taloutta paranetaan niin paljon että ALV siirtyy sinne tiehoitokunnan laskuun. Itsekkäästi ajatellen se maatillalla asuvaa läpimenokuluna rasita, mutta luultavasti saa niihin muihin viimeisiin ihmisiin lisää muuttohalukkuutta muuttaa pois.
No kyllä se lieterallikin niitä agribisneksen haittoina olevia muita asukkaita tehokkaasti lykkää kaupunkiin.
-SS-
-
Nyt se perkeleen noita meinaa viedä ne vähäiset lumiurakoinit maaseutujen asukeilta. Ihan niinkuin täällä olisi työtilaisuuksia liikaa.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701262200060468_uu.shtml (http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701262200060468_uu.shtml)
"Firmat töihin" Pahoin pelkään että tässä tapauksessa tiehoitokunta yhtiöitetään ja niitten taloutta paranetaan niin paljon että ALV siirtyy sinne tiehoitokunnan laskuun. Itsekkäästi ajatellen se maatillalla asuvaa läpimenokuluna rasita, mutta luultavasti saa niihin muihin viimeisiin ihmisiin lisää muuttohalukkuutta muuttaa pois.
No kyllä se lieterallikin niitä agribisneksen haittoina olevia muita asukkaita tehokkaasti lykkää kaupunkiin.
-SS-
Täällä päin ne viimeiset pari karjatilaa lopetti viimevuonna ja nyt alkaa olla matkaa lähinpään navettaan matkaa reilu 15km ja siinäkin on järvi välissä. Kyllä osassa Suomea tämä maaseudun autioituminen on vakava asia ja monassa tapauksessa se asuttaminen jää näille muutamille lapsiperheille, jotka kaipaavat isomman asunnon edullisesti, kun lasten kasvattaminen vaatii rahaa siihen elämisen pyörittämiseen. Varmaan joku alkaa valittamaan niistä koulukuljetuksista, niin se ainut taksikin lopettais hommansa ja muuttas pois jos koulukyytejä ei ois. Seuraavana ne autotomat ukot ja mummot muutais sinne kunnan maksamaan palvelutaloon (kun oma eläke ei riitä), kun kylän ainut pirssi lopettaa. Tämä autioituminen ruokkii itseään.
-
Kun valtion teitä ei saanut myytäviksi, niin rikotaan ne
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005061813.html (http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005061813.html)
Tjaa... yhdellä lukemisella ja muistelemalla nykyisiä painoja, niin tuolla muutoksella yritetään ennemmin saada vanhat kuorma-autot kuin tiet hajoamaan. Onhan sekin tapa uudistaa autokantaa, että yllytetään ottamaan niin suuria kuormia, että ruosteinen runko rikkoontuu nopeammin...
-
"Firmat töihin" Pahoin pelkään että tässä tapauksessa tiehoitokunta yhtiöitetään ja niitten taloutta paranetaan niin paljon että ALV siirtyy sinne tiehoitokunnan laskuun. Itsekkäästi ajatellen se maatillalla asuvaa läpimenokuluna rasita, mutta luultavasti saa niihin muihin viimeisiin ihmisiin lisää muuttohalukkuutta muuttaa pois.
Kyllä minun mielestäni alvit ovat jo tavallaan mukana tiekunnan laskuissa vaikkei se näykään tiekunnan jäsenen laskuissa. Tiekunta joutuu maksamaan omien laskujensa alvit siinä kuten muutkin. Jos tiekunta muuttuisi arvonlisäverovelvolliseksi, niin aika moni tiekunta saisi alvin palautusta. Mahdollisesti jopa lähes kaikki tiekunnat. Se on sitten eri asia, mitä muuta tuo lakimuutos tuo tullessaan. Ihan yleinen tyyli on jo nyt, että hoidon suorittajat laskuttavat töistään eikä niitä tehdä minkään sortin talkoilla.
Tuo alvin palaus oli liian pikaisesti ajateltu kun nykyisissä laskuissa sitä alvia ei näy. Taitaisivat ne alvit sittenkin mennä aika tasan ellei tiekunnan toimintaa katsottaisi joksikin aleman alvin toimminnaksi.
Tuosta Sepeteuksen ajatuksesta... kuinka korkealla se raja on? Aika monen tiekunnan vuotuiset kulut ja tulot ovat viisinumeroisia summia.
-
"Firmat töihin" Pahoin pelkään että tässä tapauksessa tiehoitokunta yhtiöitetään ja niitten taloutta paranetaan niin paljon että ALV siirtyy sinne tiehoitokunnan laskuun. Itsekkäästi ajatellen se maatillalla asuvaa läpimenokuluna rasita, mutta luultavasti saa niihin muihin viimeisiin ihmisiin lisää muuttohalukkuutta muuttaa pois.
Kyllä minun mielestäni alvit ovat jo tavallaan mukana tiekunnan laskuissa vaikkei se näykään tiekunnan jäsenen laskuissa. Tiekunta joutuu maksamaan omien laskujensa alvit siinä kuten muutkin. Jos tiekunta muuttuisi arvonlisäverovelvolliseksi, niin aika moni tiekunta saisi alvin palautusta. Mahdollisesti jopa lähes kaikki tiekunnat. Se on sitten eri asia, mitä muuta tuo lakimuutos tuo tullessaan. Ihan yleinen tyyli on jo nyt, että hoidon suorittajat laskuttavat töistään eikä niitä tehdä minkään sortin talkoilla.
Tiekunnan hakeutuminen arvonlisäverolliseksi (en tiedä onko nykyisen lain mukaan mahdollista) on pelkkää tuloa. Tiekunnat yleensä olisivat alarajahuojennuksen piirissä ja veroa ei tarvitsisi tilittää.
-
Ruotsissa on tehty alustava esitys kuorma-autoja koskevaksi tien kulutusmaksuksi. Kyse olisi 10-12 SEK/10 km riippuen ajoneuvon painosta. Se tekee noin 11-13 eurocenttiä/km tämän hetken kurssin mukaan.
http://www.atl.nu/arbetsliv/12-kronor-foreslas-i-kilometerskatt/