Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: +200 - 24.01.17 - klo:19:43
-
Kotimaassa valmistetut ykkösrattaat löytyy juu takapihalta, ei mun vaan Multivan takapihalta ja etupihalta. Mun takapihalla on nusnussin mainostamat kolut ja toveri Igorin tykkitelillä varustettu patarautalulla.
Saviaukeella tehdyt huippulaadukkaat punaiset. Ei oo mitkään kanttipellikötöstykset tai pläkkipellistä taotut salmiakkikuvioiset pallorengaspirut jotka on pitkän vokaalin säestämänä räitty nippuun, notta.
Interwebistä lisätietoa hakusanalla Multiva. (SKN)
Eipä kovin ollu mairittelevat kommentit noista kipoista serkkupojalla,vaikka oli keltavihreet.
Oli kait maahisalueelle soitellu ja lopputuloksena nettikoneen kautta kärryt hukkaukseen.
Eikä kuulemma ikänä enää Multivoita :o
-
Onko tuohon punaseen sarjaan tullu 18t kärry? Oli maaseudussakin mainos, mutten netistä löytäny mitään tietoa.
-
Onko tuohon punaseen sarjaan tullu 18t kärry? Oli maaseudussakin mainos, mutten netistä löytäny mitään tietoa.
Kyllä näkyi olevan. http://dometal.fi/index.php/myytavat-koneet/
-
En kyllä osaa vähäisellä kokemuksella haukkuakaan paremman mallin Multivaa. Mut ei siitä kyllä täyttä hintaa kannata maksaa.
-
Kotimaassa valmistetut ykkösrattaat löytyy juu takapihalta, ei mun vaan Multivan takapihalta ja etupihalta. Mun takapihalla on nusnussin mainostamat kolut ja toveri Igorin tykkitelillä varustettu patarautalulla.
Saviaukeella tehdyt huippulaadukkaat punaiset. Ei oo mitkään kanttipellikötöstykset tai pläkkipellistä taotut salmiakkikuvioiset pallorengaspirut jotka on pitkän vokaalin säestämänä räitty nippuun, notta.
Interwebistä lisätietoa hakusanalla Multiva. (SKN)
Eipä kovin ollu mairittelevat kommentit noista kipoista serkkupojalla,vaikka oli keltavihreet.
Oli kait maahisalueelle soitellu ja lopputuloksena nettikoneen kautta kärryt hukkaukseen.
Eikä kuulemma ikänä enää Multivoita :o
Moommalaisen kansanperinteen mukaisesti ajanut ampukiveä viljalaitojen kaa? Notta vajailla ei oo pruukattu ajaa... Sit kuuttakymppiä routaheittoon ja rasvausasentoon? Ja sit nettiin vinkumaan kuin paskat kärryt kun runko on kieros ja laidat solmus?
-
Totta maar se telivetoinen, louhelavalla varustetusta sisusta pätkäisty kuorkinpuolikas on paree. Niin kevytvetoinenkin että tyhjänä traktori jaksaa tasamaalla just huiput ottaa 😀
-
Totta maar se telivetoinen, louhelavalla varustetusta sisusta pätkäisty kuorkinpuolikas on paree. Niin kevytvetoinenkin että tyhjänä traktori jaksaa tasamaalla just huiput ottaa 😀
Eikä kukaan valita, että on huonot.
-
Kotimaassa valmistetut ykkösrattaat löytyy juu takapihalta, ei mun vaan Multivan takapihalta ja etupihalta. Mun takapihalla on nusnussin mainostamat kolut ja toveri Igorin tykkitelillä varustettu patarautalulla.
Saviaukeella tehdyt huippulaadukkaat punaiset. Ei oo mitkään kanttipellikötöstykset tai pläkkipellistä taotut salmiakkikuvioiset pallorengaspirut jotka on pitkän vokaalin säestämänä räitty nippuun, notta.
Interwebistä lisätietoa hakusanalla Multiva. (SKN)
Eipä kovin ollu mairittelevat kommentit noista kipoista serkkupojalla,vaikka oli keltavihreet.
Oli kait maahisalueelle soitellu ja lopputuloksena nettikoneen kautta kärryt hukkaukseen.
Eikä kuulemma ikänä enää Multivoita :o
Leikkaamalla ja liimaamalla kuorma-autosta tulee parhaat? Eiks ni?
-
Jos olisin uutta kärryä ostamassa, niin pyrkisin ostamaan Multivan vain sen vuoksi, että sitä tehdään naapuripitäjässä. No toisessa naapurikaupungissa tehdään jotain muuta merkkiä toki myös, se ei kiinnosta samalla tavalla.
Mutta ihan ei rahkeet uuteen riitä ja toisaalta mun paskanajossa menee vanha ihan hyvin. Naapurissa on 1-akselinen joskus 70-luvulla kuorma-autosta tehty kärry rautalavalla, sellainen olis hyvä. Ostaisin toki sen, mutta naapuri tarvii sitä itsekin. Vetoa en koe tarvitsevani ja kuvittelen pärjääväni ilman hydraulista perälautaa. Kunhan joku toppari olis kikkareille. Noi vaan on aika korkeat ja paha lastata lusikkaharukalla.
-
Totta maar se telivetoinen, louhelavalla varustetusta sisusta pätkäisty kuorkinpuolikas on paree. Niin kevytvetoinenkin että tyhjänä traktori jaksaa tasamaalla just huiput ottaa 😀
Eikä kukaan valita, että on huonot.
Poimimalla kuorma-autopuolelta 'parhaat palat' saa kyllä tehtyä hyvät kärrit. Kerran lainasin kaverin värkkäämiä kärrejä ja oli loistavat vetää, omalle traktorille toki ylikokoiset. Lava niissä oli itsetehty kulutusteräksestä, teli ja renkaat puoliperävaunusta ja runko rhs palkista. 'Herkkuina' mekaaninen aisajousitus, takatelin kevennys, jarrupaineen säätö ja toki hydraulinen perälauta. Tuplapyörät oli jossain vaiheessa kai suunnitteilla vaihtaa ykköspyöriin, mutta halvemmalla pääsee tuollaviisiin kun pääosin ajot on kovilla pinnoilla.
-
Totta maar se telivetoinen, louhelavalla varustetusta sisusta pätkäisty kuorkinpuolikas on paree. Niin kevytvetoinenkin että tyhjänä traktori jaksaa tasamaalla just huiput ottaa 😀
Eikä kukaan valita, että on huonot.
Poimimalla kuorma-autopuolelta 'parhaat palat' saa kyllä tehtyä hyvät kärrit. Kerran lainasin kaverin värkkäämiä kärrejä ja oli loistavat vetää, omalle traktorille toki ylikokoiset. Lava niissä oli itsetehty kulutusteräksestä, teli ja renkaat puoliperävaunusta ja runko rhs palkista. 'Herkkuina' mekaaninen aisajousitus, takatelin kevennys, jarrupaineen säätö ja toki hydraulinen perälauta. Tuplapyörät oli jossain vaiheessa kai suunnitteilla vaihtaa ykköspyöriin, mutta halvemmalla pääsee tuollaviisiin kun pääosin ajot on kovilla pinnoilla.
Maantiellä kuorma-autosta tehdyt kärryt aivan ylivoimaiset verrattuna halpis-tehdaskärryihin. Ei pelkästään kärry kulje tasaisesti, vaan tasaa myös traktorin pompotukset. Ja erittäin kevytvetoiset maantierenkaiden ansiosta. Peltotiellä ja pellolla sitten taas peltorengas voittaa. Peltotiet kärsivät kuorma-auton renkaalla ajosta. Vielä kun jonain päivänä saisi ajella Multivan kärryillä, 710 -renkaalla ja hydraulisella aisajousituksella. Se vasta olisi juhlaa.
-
Se kuorma-auto ois vielä parempi sinne
Maantielle.
-
Tää oli hyvä !