Agronet

Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Sivupersoona - 21.01.17 - klo:23:26

Otsikko: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Sivupersoona - 21.01.17 - klo:23:26
Kansa vastustaa kaikenlaisia uudistuksia, kansalle kelpaa vain sellaiset uudistukset, jotka suoranaisesti lisää kansalaisten tuloja. Yhteiskuntaa jos ei uudisteta, se alkaa lahoamaan sisältäpäin. Kansalta on turha kysyä mitään, vaan yhteiskuntaa kehittävät uudistukset on vaan runnottava läpi. Pelkuri poliitikot, joita valtaosa poliitikoista on, eivät pysty yhteiskuntaa uudistamaan, vaan siihen tarvitaan vahvatahtoisia poliitikkoja.
kuten Berner.
Kansalaiset takertuvat menneeseen, kansa on Suomessa lullukkaväkeä, joita pitääkin ruoskia, kun ollaan niin lällyä porukkaa. Suomessa jaksetaan mussuttaa, että ei käy, kun mä nyt menetän muutaman euron. Voi perkele, ihan oikein teille.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: JD6630 - 21.01.17 - klo:23:36
Erittäin paljon asiaa kahdessa virkkeessä.

Ei hyvinvointiyhteiskuntaa voi saada ikinä valmiiksi, aina tarvitaan lisää tukea ja kun tukea lisätään tulee enemmän tuen tarvitsijoita.
Johonkin on vedettävä raja ja se on kyllä nykyisellä tasolla tai jopa tätä alempana.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: kantola - 21.01.17 - klo:23:46
Yleisen asumistuenkin käyttö on kasvanut vuodessa 23 prosenttia. Ihan kivat luvut tälle rakennusteollisuuden tuotantotuelle. Kyllä Bernerin kannattaa jo nyt tuplata tiemaksut.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: 100-90 - 21.01.17 - klo:23:57
Erittäin paljon asiaa kahdessa virkkeessä.

Ei hyvinvointiyhteiskuntaa voi saada ikinä valmiiksi, aina tarvitaan lisää tukea ja kun tukea lisätään tulee enemmän tuen tarvitsijoita.
Johonkin on vedettävä raja ja se on kyllä nykyisellä tasolla tai jopa tätä alempana.

Ignooraisin sinunakin nuo sivupersoonan kommentit, jos on kultalusikkapersiissä syntynyt millaiselta vaikuttaa tai sitten on taitava asioista kärkevästi puhuja, jonka sanomaa pitäisi ajatella käännettynä toisinpäin? En tiedä.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: John Ferguson - 22.01.17 - klo:00:49
Mihin se johtaa, että blokataan vaan kaikki epämiellyttävät tai omaan agendaan sopimattomat näkökulmat ulkopuolelle? Hyvää asiaa oli tuo teksti, samaa olen itsekin pohtinut. Kansa sanoo, että velkaantuminen pitää saada kuriin mutta samaan hengenvetoon kansa myös sanoo, ettei heiltä saa mitään ottaa pois. Opinto ja asumistukiin tuli ilmeisesti jotain muutoksia, koska nyt tulee muutama kymppi vähemmän kuukautta kohden, mutta en minä valita. Tuokin on aivan puhdas etuus, joka on joskus aikanaan kehitelty. Etuuksia kyllä haalitaan, mutta niistä ei olla valmiita luopumaan, vaikkei niiden eteen oltaisi mitään tehtykään (kelan verkkolomakkeen täyttämistä lukuunottamatta).
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: jeep - 22.01.17 - klo:00:59
Kansa vastustaa kaikenlaisia uudistuksia, kansalle kelpaa vain sellaiset uudistukset, jotka suoranaisesti lisää kansalaisten tuloja. Yhteiskuntaa jos ei uudisteta, se alkaa lahoamaan sisältäpäin. Kansalta on turha kysyä mitään, vaan yhteiskuntaa kehittävät uudistukset on vaan runnottava läpi. Pelkuri poliitikot, joita valtaosa poliitikoista on, eivät pysty yhteiskuntaa uudistamaan, vaan siihen tarvitaan vahvatahtoisia poliitikkoja.
kuten Berner.
Kansalaiset takertuvat menneeseen, kansa on Suomessa lullukkaväkeä, joita pitääkin ruoskia, kun ollaan niin lällyä porukkaa. Suomessa jaksetaan mussuttaa, että ei käy, kun mä nyt menetän muutaman euron. Voi perkele, ihan oikein teille.
Aloitetaan tästä https://www.youtube.com/watch?v=Ek0SgwWmF9w Madness

Erä 1. ; )
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Jätkä - 22.01.17 - klo:07:06
 Suomessa tämä tukijärjestelmä on usein tehty niin, että se tuki menee usein heti sille myyjälle. Räikeä esimerkki on nämä apteekkarit.
Vaikka tossa viikolla kehuivat miten ovat pudottaneet yli tuhannen lääkkeen hintaa ja parhain alennus oli yli 40% yli 600 eurosta vajaaseen 400 euroo 90kpl pakkaus mitä lie lääkettä.  Hinta jäi silti aika korkeaksi, hun saman lääkkeen hinta jenkeissä on n 67$ ja rinnakkaislääke 63$ ja tuskin ne jenkki apteekit myy sitä tappiolla.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: navettapiika - 22.01.17 - klo:07:20
Samahan se on kaikessa, mihin tukea myönnetään, sen kustannukset karkaavat käsistä. Tuki valuu tavalla tai toisella taholle, joka osaa sen kupata saajalta.
Navettaakin, kun pykätään, niin johan löytyy persekärpäsiä tarjoamaan, vaikka mitä vermettä ja se on varmasti niin tarpeellinen, ettei uutta navettaa voi kerta kaikkiaan ilman sitä edes ajatella. Ja kun rahaa on, niin se myös käytetään.

Mutta tieasioissa on kyllä se toinenkin totuus, jos autoilijoilta kerätyt rahat olisi sijoitettu tiestöön, meillä olisi hiukan toisenlaiset tiet. Eikä kukaan pysty sanomaan, että jatkossakaan rahat menisivät tiestön kunnossapitoon lyhentämättöminä. On muitakin rahan reikiä ja sinne ne vain valahtavat..

Ja tuo rahan menettäminenkin on suhteellista ja aina parempi jos se on jolta kulta muulta pois kuin minulta..
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: iskra - 22.01.17 - klo:07:37
   Minä en ymmärrä mitä estettä olisi edes tietty prosentti polttoaineverosta osoittaa väylien kunnossapitoon, siihen ei tarita mitään virmaa ja sotuista uutta systeemiä, autoilu on ollut aina kallista, mutta polttoaineen hinnassa se ehkä kohdistuisi parhaiten ainakin ajomäärän mukaan.
  Ja nää vanhat, saastuttavat autotkin sitten ehkä suuren kulutuksen myötä osallistuosivat omalta osaltaan ympäristötalkoisiin.
  Jos vielä nostettaisiin polttoaineen hinnat sinne kipurajoille nin saatas ainakin turha ajelu vähenemään,,,
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: navettapiika - 22.01.17 - klo:07:45
Mikä se kipuraja on?? Minulla ollaan jo siellä menossa, mutta paremmin tienaavilla ei ole edes mitään hajua, mitä bensa maksaa, kun kortilla tankkaa kätevästi.
Tämäkin on niitä asioita, mihin löytyy miljoona oikeaa vastausta. Rahtikin alkaa jo tuntua, että sekin on jo pakko ottaa huomioon, kun jotain tilaa.. Ja vastineeksi saa monttuista ja auraamatonta tietä..hiekasta ei kannata edes unelmoida.
Eli kyllä sitä maksaisi jos olisi takuut, että sitten homma pelaisi. Pitäisi olla suora osoite, mihin laitetaan korvausvaatimukset, kun tie on tukossa, hiekottamatta ja ajat monttuun. Vastinetta rahoille.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Jätkä - 22.01.17 - klo:07:52
Samahan se on kaikessa, mihin tukea myönnetään, sen kustannukset karkaavat käsistä. Tuki valuu tavalla tai toisella taholle, joka osaa sen kupata saajalta.
Navettaakin, kun pykätään, niin johan löytyy persekärpäsiä tarjoamaan, vaikka mitä vermettä ja se on varmasti niin tarpeellinen, ettei uutta navettaa voi kerta kaikkiaan ilman sitä edes ajatella. Ja kun rahaa on, niin se myös käytetään.

Mutta tieasioissa on kyllä se toinenkin totuus, jos autoilijoilta kerätyt rahat olisi sijoitettu tiestöön, meillä olisi hiukan toisenlaiset tiet. Eikä kukaan pysty sanomaan, että jatkossakaan rahat menisivät tiestön kunnossapitoon lyhentämättöminä. On muitakin rahan reikiä ja sinne ne vain valahtavat..

Ja tuo rahan menettäminenkin on suhteellista ja aina parempi jos se on jolta kulta muulta pois kuin minulta..
Tuo navetta tai muu maatalous investointi asiat onkin hyvin ketjutettu. Ainakin minä huomasin. että kapuloita tulee rattaisiin virkamiehiltä, jos ei käyttänyt prorahastuksen "asiantuntioita".
 Ja kun aikannaan sen projektin "pohjatyötä" tein, niin hakeuduin näitten prorahastuksen "asiantuntioitten" juttusille, niin heidän tietotasonsa oli asioista veetieemelin luokkaa, Eli olivat lukeneet kymmenen vuotta sitten jostain MT,stä artikelin.  Siinä oli aika helppo jättää prorahastus konsultoimasta pois, vaikka te-keskus joka kerta suositteli "Kun tämä mikko tietää, niin teetäppäs uudestaan nämä suunnitelmat/laskelmat ym. hänellä. Nämähän on täysin pers..." (nimi muutettu)
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: navettapiika - 22.01.17 - klo:07:56
Samahan se on kaikessa, mihin tukea myönnetään, sen kustannukset karkaavat käsistä. Tuki valuu tavalla tai toisella taholle, joka osaa sen kupata saajalta.
Navettaakin, kun pykätään, niin johan löytyy persekärpäsiä tarjoamaan, vaikka mitä vermettä ja se on varmasti niin tarpeellinen, ettei uutta navettaa voi kerta kaikkiaan ilman sitä edes ajatella. Ja kun rahaa on, niin se myös käytetään.

Mutta tieasioissa on kyllä se toinenkin totuus, jos autoilijoilta kerätyt rahat olisi sijoitettu tiestöön, meillä olisi hiukan toisenlaiset tiet. Eikä kukaan pysty sanomaan, että jatkossakaan rahat menisivät tiestön kunnossapitoon lyhentämättöminä. On muitakin rahan reikiä ja sinne ne vain valahtavat..

Ja tuo rahan menettäminenkin on suhteellista ja aina parempi jos se on jolta kulta muulta pois kuin minulta..
Tuo navetta tai muu maatalous investointi asiat onkin hyvin ketjutettu. Ainakin minä huomasin. että kapuloita tulee rattaisiin virkamiehiltä, jos ei käyttänyt prorahastuksen "asiantuntioita".
 Ja kun aikannaan sen projektin "pohjatyötä" tein, niin hakeuduin näitten prorahastuksen "asiantuntioitten" juttusille, niin heidän tietotasonsa oli asioista veetieemelin luokkaa, Eli olivat lukeneet kymmenen vuotta sitten jostain MT,stä artikelin.  Siinä oli aika helppo jättää prorahastus konsultoimasta pois, vaikka te-keskus joka kerta suositteli "Kun tämä mikko tietää, niin teetäppäs uudestaan nämä suunnitelmat/laskelmat ym. hänellä. Nämähän on täysin pers..." (nimi muutettu)
Näin se on, monelle tosiaan rahastuksen laskelmat ovat kuin suoraan jumalan kädestä, vaikka olisi tarjolla huomattavasti pätevämpiäkin laskijoita. Jopa pankit luottavat noihin kuin jumalaan.. Minusta koko neuvontajärjestelmän pitäisi laskeutua sieltä oikealta puolelta alas ja antautua oikeasti markkinoitten armoille. Sitten se nähtäisiin toimiiko vaiko ei. Jos on tarvetta ja kysyntää, niin kyllä niistä ollaan myös valmiita maksamaankin, jos ja kun niistä saadaan oikeasti hyötyä ja apua.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: montöör - 22.01.17 - klo:07:58
Kyllä tuo ajetut km/päästöt on se maksuperuste, kunhan tekniikka
valmistuu. Siihen saakka poltto-aineen hinnassa. Eihän vanhakaan
auto kuluta tietä, jos se seisoo ladossa. Alennus auto ja polttoaine
verossa on syöty takaisin hintoihin parissa vuodessa.
Suomalaisista on tullut hyvä talkooporukka. Paikalle ilmestytään
sittekun työt on tehty ja tarjoilu alkaa.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: supersammakko - 22.01.17 - klo:08:03
Lainaan tässä Jari Sarasvuon tviittiä:

Jos metelin perusteella pitäisi päättää: ei tehdä mitään.
Ei tässä asiassa, eikä tuossa, eikä varsinkaan siinä.
Eikä todellakaan vielä.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: pig24 - 22.01.17 - klo:08:08
Eli kyllä sitä maksaisi jos olisi takuut, että sitten homma pelaisi. Pitäisi olla suora osoite, mihin laitetaan korvausvaatimukset, kun tie on tukossa, hiekottamatta ja ajat monttuun. Vastinetta rahoille.
Tuolta haetaan http://www.ely-keskus.fi/web/ely/vahingonkorvaukset#.WIRJm4iLS02

Joskus vastine osuu kohdalle: Meillä vaimo sai 50-v lahjaksi paikallistielle asfaltin. Siis kai se lahja oli, koska reissuun lähdettäessä ajettiin ensin 2,5 km hiekkatietä ja takatullessa kaikki oli asfaltilla. Motariltakin on oma liittymä - erkanemiskaistaa on jatkettu meidän paikallistiehaaraan asti.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: kantola - 22.01.17 - klo:08:09
Kukas täällä siitä palo-ovesta vuosia sitten jutteli, hinta pompsahti kun mainitsi myyjälle että tulee uuteen navettaan.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Oksa - 22.01.17 - klo:08:51
mutta mitäs se tää orpo rassu taas meni kertomaankaan....?   ei vvm mitään tällästä suunnittele....
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Hervast - 22.01.17 - klo:09:16
   Minä en ymmärrä mitä estettä olisi edes tietty prosentti polttoaineverosta osoittaa väylien kunnossapitoon, siihen ei tarita mitään virmaa ja sotuista uutta systeemiä, autoilu on ollut aina kallista, mutta polttoaineen hinnassa se ehkä kohdistuisi parhaiten ainakin ajomäärän mukaan.
  Ja nää vanhat, saastuttavat autotkin sitten ehkä suuren kulutuksen myötä osallistuosivat omalta osaltaan ympäristötalkoisiin.
  Jos vielä nostettaisiin polttoaineen hinnat sinne kipurajoille nin saatas ainakin turha ajelu vähenemään,,,

Näimpä, vaikka menovesi on kallista, niin onhan eu:n sisällä kalliimpiakin maita. Liekö sitten verot yhtä isot vai rokotetaanko muualla ite aineesta enempi ?

Minusta näillä helsingistä lähtevillä pääväylillä vois olla tietullit. Kyllä minä ainakin voisin parieurosen maksaa siitä ilosta että saan ajaa nelikaistaisella, laittakoot vaikka kuukausittaisen käyttömaksukaton/könttämaksun hevijuusereiile jotta paikallisille käyttäjille ei tulis liian kallista.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: supersammakko - 22.01.17 - klo:09:32
   Minä en ymmärrä mitä estettä olisi edes tietty prosentti polttoaineverosta osoittaa väylien kunnossapitoon, siihen ei tarita mitään virmaa ja sotuista uutta systeemiä, autoilu on ollut aina kallista, mutta polttoaineen hinnassa se ehkä kohdistuisi parhaiten ainakin ajomäärän mukaan.
  Ja nää vanhat, saastuttavat autotkin sitten ehkä suuren kulutuksen myötä osallistuosivat omalta osaltaan ympäristötalkoisiin.
  Jos vielä nostettaisiin polttoaineen hinnat sinne kipurajoille nin saatas ainakin turha ajelu vähenemään,,,

Näimpä, vaikka menovesi on kallista, niin onhan eu:n sisällä kalliimpiakin maita. Liekö sitten verot yhtä isot vai rokotetaanko muualla ite aineesta enempi ?

Minusta näillä helsingistä lähtevillä pääväylillä vois olla tietullit. Kyllä minä ainakin voisin parieurosen maksaa siitä ilosta että saan ajaa nelikaistaisella, laittakoot vaikka kuukausittaisen käyttömaksukaton/könttämaksun hevijuusereiile jotta paikallisille käyttäjille ei tulis liian kallista.
Ei sen niin väliä, rekat vaan Vihdintielle... Ei Helsingistä lähtevää liikennettä saa blokattua tietulleihin, teitä riittää. Tietullit toimii vain pitkillä matkoilla kun kannattaa kinttupolun sijaan valita motari.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Hervast - 22.01.17 - klo:09:56
Miks rekka lähtis pikkutielle parin euron takia ?

Ehkä se on vaan asenteesta kiinni, pitääkö se tietulli kiertää ihan periaatteesta vaikka maksamalla säästäis aikaa ja samalla saman rahan tuplana ?
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: iskra - 22.01.17 - klo:10:00
Mikä se kipuraja on?? Minulla ollaan jo siellä menossa, mutta paremmin tienaavilla ei ole edes mitään hajua, mitä bensa maksaa, kun kortilla tankkaa kätevästi.

 Eihän tuossakaan ole kyse sen kipurajan alentamisesta vaan maksuperusteiden muuttamisesta ja uuden osapuolen lisäämiseksi autoilijan kuppaamiseksi.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Pasi - 22.01.17 - klo:10:09
Kyllä tuo ajetut km/päästöt on se maksuperuste, kunhan tekniikka
valmistuu. Siihen saakka poltto-aineen hinnassa. Eihän vanhakaan
auto kuluta tietä, jos se seisoo ladossa. Alennus auto ja polttoaine
verossa on syöty takaisin hintoihin parissa vuodessa.

Polttoainevero on oikein oivallinen, toimiva ja yksinkertainen tapa toteuttaa päästöpohjaista maksuperustetta ja samalla myös kilometripohjaista. Kallis polttoaine lisäisi myös halua hankkia pienempi kulutuksinen auto. Ei siihen paikantamista tai muutakaan uutta tekniikkaa tarvita jos ei huiksia haluta halkoa. Sähköautoon ladattavan energian pystyisi mittaamaan etäluettavalla mittarilla. Paikannusta tarvitaan vasta sitten jos halutaan jonkin sortin moottoritiemaksu tms. Mutta siinä kävisi vaan noin....

Ei sen niin väliä, rekat vaan Vihdintielle...

Ja rekkojen lisäksi pikkuautotkin Vihdintien kaltaisille väylille. Ja myös asuinkaduille sekä pikkuteille ja maaseudulla myös tilusteille jos siitä vaan pääsee jotenkin läpi.... Tuo ei todellakaan ole toivottavaa.

Miks rekka lähtis pikkutielle parin euron takia ?

Ehkä se on vaan asenteesta kiinni, pitääkö se tietulli kiertää ihan periaatteesta vaikka maksamalla säästäis aikaa ja samalla saman rahan tuplana ?

Kyllä rekat lähtevät jo nyt pienemmälle tielle jos reitti on sitä pitkin vähänkin lyhyempi ja kohtuullisen helppo ajaa. Aika usein moottoritien lähettyvillä on vielä se vanha tie lyhyitä matkoja varten. Sen käyttöä pitäisi sitten hankaloittaa töyssin ja liikennevaloin yms. hidastein. Niitä periaatteen ihmisiä henkilöautojen ratissa riittäisi ihan varmasti riesaksi asti jos osa teistä olisi maksullisia ja osa ei.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Hervast - 22.01.17 - klo:10:30
Suomessa tämä tukijärjestelmä on usein tehty niin, että se tuki menee usein heti sille myyjälle. Räikeä esimerkki on nämä apteekkarit.
Vaikka tossa viikolla kehuivat miten ovat pudottaneet yli tuhannen lääkkeen hintaa ja parhain alennus oli yli 40% yli 600 eurosta vajaaseen 400 euroo 90kpl pakkaus mitä lie lääkettä.  Hinta jäi silti aika korkeaksi, hun saman lääkkeen hinta jenkeissä on n 67$ ja rinnakkaislääke 63$ ja tuskin ne jenkki apteekit myy sitä tappiolla.

Itsekkin sitämieltä että se lahotus on käynnistynyt tuolta terveydenhoitojärjestelmän sisältä. Tuolla kommenttiosiossa on se realismi missä mennään tässä julkisen terveydenhoitojärjestelmämme alasajossa. Miksi terveyspalvelut ovat samalla sekä kalliita että tehottomia.

http://m.iltalehti.fi/uutiset/201701222200057629_uu.shtml
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Oksa - 22.01.17 - klo:15:06
mutta jos halpoja ja tehokkaita niin kuka uskois enää tuollaista obamacarea käyttävänsäkään...    mutta kun menee terveyskeskukseen saa rahoille ainakin vastinetta... uottajan aika on piiiiiitkä!
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: kylmis - 22.01.17 - klo:18:52
Kansa vastustaa kaikenlaisia uudistuksia, kansalle kelpaa vain sellaiset uudistukset, jotka suoranaisesti lisää kansalaisten tuloja. Yhteiskuntaa jos ei uudisteta, se alkaa lahoamaan sisältäpäin. Kansalta on turha kysyä mitään, vaan yhteiskuntaa kehittävät uudistukset on vaan runnottava läpi. Pelkuri poliitikot, joita valtaosa poliitikoista on, eivät pysty yhteiskuntaa uudistamaan, vaan siihen tarvitaan vahvatahtoisia poliitikkoja.
kuten Berner.
Kansalaiset takertuvat menneeseen, kansa on Suomessa lullukkaväkeä, joita pitääkin ruoskia, kun ollaan niin lällyä porukkaa. Suomessa jaksetaan mussuttaa, että ei käy, kun mä nyt menetän muutaman euron. Voi perkele, ihan oikein teille.
Tästä on tullut ihmisille niin kallis maa, että täällä ei yksinkertaisesti pärjää, ellei tule paljon rahaa. Itse pidän suurimpana syyllisenä asumisen kalleutta. Asuntolaina on elinikäinen projekti, yhtiövastikkeet nousevat koko ajan. Asumisen hintaa pitäisi saada alaspäin jotta paineet palkankorotuksille ja tulon lisäysvaatimuksille helpottaisivat.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Jätkä - 22.01.17 - klo:19:11
Kansa vastustaa kaikenlaisia uudistuksia, kansalle kelpaa vain sellaiset uudistukset, jotka suoranaisesti lisää kansalaisten tuloja. Yhteiskuntaa jos ei uudisteta, se alkaa lahoamaan sisältäpäin. Kansalta on turha kysyä mitään, vaan yhteiskuntaa kehittävät uudistukset on vaan runnottava läpi. Pelkuri poliitikot, joita valtaosa poliitikoista on, eivät pysty yhteiskuntaa uudistamaan, vaan siihen tarvitaan vahvatahtoisia poliitikkoja.
kuten Berner.
Kansalaiset takertuvat menneeseen, kansa on Suomessa lullukkaväkeä, joita pitääkin ruoskia, kun ollaan niin lällyä porukkaa. Suomessa jaksetaan mussuttaa, että ei käy, kun mä nyt menetän muutaman euron. Voi perkele, ihan oikein teille.
Tästä on tullut ihmisille niin kallis maa, että täällä ei yksinkertaisesti pärjää, ellei tule paljon rahaa. Itse pidän suurimpana syyllisenä asumisen kalleutta. Asuntolaina on elinikäinen projekti, yhtiövastikkeet nousevat koko ajan. Asumisen hintaa pitäisi saada alaspäin jotta paineet palkankorotuksille ja tulon lisäysvaatimuksille helpottaisivat.
Olet aivan oikeassa. Ei tarvitse olla kovin kummoinen luukku, että et voi maksaa sitä kymmenenvuoden nettopalkalla, vaikka olisit keskituloinen ja jos korot otetaan mukaan niin aika lisääntyy sillä viidellä vuodella ja sitten kun sitä nettopalkkaa laitetaan syömään auto, asunnon ylläpito. Niin huomaa ettei siihen ruokaan ja omaan elämiseen jää kovinpaljoa rahaa tuhlattavaksi. Siis sihen kulutukseen joka työllistää Suomessa muita.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: JD6630 - 22.01.17 - klo:20:45
Toi ratkee sillä että siirrytään länsimaiseen tapaan olla lyhentämättä asuntolainaa ;D
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: jeep - 22.01.17 - klo:20:52
Suomi on jo lahonnut. Mitä Amerikan mustan presidentin jälkeen, media on ainakin kaaoksessa. Hei! Amerikassa on nyt valkoinen pressa, ihmeellistä ? : )
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: -SS- - 22.01.17 - klo:22:28
Niitä periaatteen ihmisiä henkilöautojen ratissa riittäisi ihan varmasti riesaksi asti jos osa teistä olisi maksullisia ja osa ei.

Voi veikkonen, kyllä niitä on ollut koko ajan. Kun Lohjan ohi menevä moottoritie valmistui jokunen vuosi sitten, ei se muuttanut härkäpäisten lohjalaisten ajoreittejä. Nyt Helsingissä töissä käyvät ajavat Lohjalta keskustasta Venteläntietä Asemalle, siitä Lempolan kauppakeskukselle, ja jatkavat 1125-tietä Muijalan liittymään, siihen missä ennen alkoi se moottoriliikennetiepätkä, nyttemmin on moottoritie. Ajaisivat varmaan pitemmällekin, mutta kun se paikallistie päättyy, ja joutuisi tekemään mutkan Myllylammen ja tien 101 kautta.

Iltapäivän paluuliikenne on yhtä kaikki kummallista, Muijalasta (eli Helsingin suunnasta moottoritieltä kääntyneitä) tulee loppumaton autojono, jatkaa Lempolan liikenneympyrään, ja siellä jonottavat ruuhkassa päästäkseen joko Asemalle tai toiseen liikenneympyrään jonottamaan, suuntana sama kuin Helsingistä moottoritietä perille asti tulevat pääsevät ilman eri kääntyilyä. Moottoritieltä pääsee kahta kaistaa suoraan Lohjalle 25-tielle, siinä isossa ympyrässä, nyt tungeksivat nämä moottoritiepelkoiset sitä yhden kaistan 3/4 - pyörähdystä Lempolan kauppakekuksen ympyrän suunnasta.

Siinä Lohjanharjuntiellä työpaikka- ja asuntoliikenteen osallistujana tuntuu kummalliselta, että nopea moottoritie on pienen matkan päässä, silti käytetään ahdasta ja korokkeilla täplitettyä paikalliskatua, ja vieläpä kovaa ylinopeutta yritetään mennä, kuudenkympin rajoitushan on vain ohjeellinen, kyllä ennenkin siinä harjua pitkin sai satasta päästellä!

Testasin aikanaan puolen tusinaa kertaa reitin Lempolan kauppakeskuksesta Minerit tehtaille, kumpaakin reittiä. Moottoritiereitti on joka kerta ollut 15-20 sekuntia nopeampi. Että ei pitäisi olla aikasyykään, eikä tarvitsisi raivota kuuttakumppiä ajavan paikallisen takana siinä "vanhalla 25-tiellä".

-SS-
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Oksa - 23.01.17 - klo:08:12
tuo selostus on niiiiiin tuota!   mutta totta!   ei kait sitä vanhaa kuskia nyt voi vaatia uusia tapoja oppimaan... kuten liikennevalot, uudet merkit tien poskessa.. ( jo vuodesta 1995 ) ja muuta semmoista...
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: montöör - 23.01.17 - klo:08:32
Talviolosuhteissa on ymmärrettävää kierrellä, jos välttyy suolatulta tieltä.
Ei näy kettutyttöjä eikä ituhippejä suojelemassa pohjavesiä. Valtionteillä
suolaus on ainoa talvikunnossapidon toimenpide.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Hervast - 23.01.17 - klo:08:49
Niitä periaatteen ihmisiä henkilöautojen ratissa riittäisi ihan varmasti riesaksi asti jos osa teistä olisi maksullisia ja osa ei.

Voi veikkonen, kyllä niitä on ollut koko ajan. Kun Lohjan ohi menevä moottoritie valmistui jokunen vuosi sitten, ei se muuttanut härkäpäisten lohjalaisten ajoreittejä. Nyt Helsingissä töissä käyvät ajavat Lohjalta keskustasta Venteläntietä Asemalle, siitä Lempolan kauppakeskukselle, ja jatkavat 1125-tietä Muijalan liittymään, siihen missä ennen alkoi se moottoriliikennetiepätkä, nyttemmin on moottoritie. Ajaisivat varmaan pitemmällekin, mutta kun se paikallistie päättyy, ja joutuisi tekemään mutkan Myllylammen ja tien 101 kautta.

Iltapäivän paluuliikenne on yhtä kaikki kummallista, Muijalasta (eli Helsingin suunnasta moottoritieltä kääntyneitä) tulee loppumaton autojono, jatkaa Lempolan liikenneympyrään, ja siellä jonottavat ruuhkassa päästäkseen joko Asemalle tai toiseen liikenneympyrään jonottamaan, suuntana sama kuin Helsingistä moottoritietä perille asti tulevat pääsevät ilman eri kääntyilyä. Moottoritieltä pääsee kahta kaistaa suoraan Lohjalle 25-tielle, siinä isossa ympyrässä, nyt tungeksivat nämä moottoritiepelkoiset sitä yhden kaistan 3/4 - pyörähdystä Lempolan kauppakekuksen ympyrän suunnasta.

Siinä Lohjanharjuntiellä työpaikka- ja asuntoliikenteen osallistujana tuntuu kummalliselta, että nopea moottoritie on pienen matkan päässä, silti käytetään ahdasta ja korokkeilla täplitettyä paikalliskatua, ja vieläpä kovaa ylinopeutta yritetään mennä, kuudenkympin rajoitushan on vain ohjeellinen, kyllä ennenkin siinä harjua pitkin sai satasta päästellä!

Testasin aikanaan puolen tusinaa kertaa reitin Lempolan kauppakeskuksesta Minerit tehtaille, kumpaakin reittiä. Moottoritiereitti on joka kerta ollut 15-20 sekuntia nopeampi. Että ei pitäisi olla aikasyykään, eikä tarvitsisi raivota kuuttakumppiä ajavan paikallisen takana siinä "vanhalla 25-tiellä".

-SS-

Tuo oli erinomaisen hyvä esimerkki. Itse en ole ajanut tuota Turku-Hki väliä vanhaa tietä kuin muutaman kerran, mutta edelleen muistan kuinka ensimmäisillä kerroilla tuli ihan epäuskoinen olo että "voiko Hki-Tku välinen valtatie olla todella tämän tasoinen ?" Nykyisillä liikennemäärillä pitäisi olla melkoinen masokisti että sinne vartavasten lähtis työpäivinä ajamaan.

Nelikaistaisella kun stressitaso tippuu ajamisessa heti varmaan kymmenteen osaan, niin itse maksaisin siitä ilosta tietullit jo ihan mielelläni. Ja nimenomaan siis jos sillä lisärahalla sais niitä nelikaistaisia liikenneväyliä eikä arvonnousua Bernerin osakesalkkuun.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: -SS- - 23.01.17 - klo:09:11
Jotenkin vajaa täytyy olla, kun asiayhteydessä  puhuu "Bernerin osakesalkusta". Kuulostaa, ettei ole tutustunut asaiaan muuten kuin vinkujien huuteluista.

En ole kepulainen, toim. huom. Mutta henkisen laiskuuden vastaan tulo palstalla pistää silmään, sitten alkaa hiukomaan, et pitää lähteä pullakahville kohta.

-SS-
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Mopomies - 23.01.17 - klo:09:14
Kun näissä liikenneuudistuksissa on yhtenä isona tekijänä ympäristötekijät, mennään metsään isolla kaasulla.

Kaikille pitäisi saada kusiautot, regenerointipaskat, teslat ja puslat.


Suurin osa autojen ja koneiden vioista johtuu päästöpelleilylaitteista. Ja jos ne viedään merkkihuoltoon, niin silloin vaihdetaan isolla rahalla isoja pokseja, vaikka vikaa ei olisi olemassakaan tai sitten johtuu vain CAN-väylän hapettumisista johtuvista vioista.


Onko sitten ihme, jos kansaa alkaa vituttamaan nämä tällaiset "uudistukset", jotka tietävät vain rahan menoa.

Ja kun tiedetään tuon itänaapurin läsnäolo ja sen ympäristöleikit, niin onko pakko Suomen kokoisen paskan väkisin pudottaa kansantalouttaan.

Aivan sama, jos yrittäisi pysäyttää junaa lausumalla loitsuja.



Tiheään asutuilla alueilla (l. muurahaispesä) on merkitystä, jos kaikki ajavat loppuun ruuvatuilla tiisselimersuilla. Siellä ei tosin tarvitsisi ollenkaan autoa.

Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: -SS- - 23.01.17 - klo:09:25
onko pakko Suomen kokoisen paskan väkisin pudottaa kansantalouttaan.
Aivan sama, jos yrittäisi pysäyttää junaa lausumalla loitsuja.

Suomessa on melko suuri saastepäästöjen kokonaismäärä, ohittaa monen satamiljoonaisen maan kirkkaasti, vaikka häviääkin USA:lle ja Kiinalle. Siltikini suomalaisetkin voisivat ottaa paskomisessa hiukan ryhdikkäämmän otteen itsestään.

Voisi ajatella, että jos me otamme joka auton, ja ruiskutamme vaan huviksemme puolet kulutuksesta vielä soihtuna perästä, siis tuhlaisimme kaikessa toiminnassamme vaikkapa puolet enemmän hiiltä ja öljyä, lisäksi poistattaisimmie taloista yläpohjan eristeet ja ylimääräiset ikkunaruudut, olisiko silloin Mopomiehen yhteiskunta parempi, kun kerran kulutamme enemmän öljyä ja hiiltä ?

En oikein saa lasketuksi, miten se toisi siunausta meille. Eli toiseen suuntaan meno ei meille hyödyksi olisi , heikentäisi vaihtotasetta vaan. Koska Mopomiehelläkään ei liene paikallista öljylähdettä pellollaan. Eli öljyn ja hiilen käytön vähentäminen eli käytön tehokkuuden parantaminen saman homman aikaansaamiseksi, se ei ainakaan pahempaa tekisi: turha ulkomaantuonti lähinnä vähenisi. Eli pitäisikö tuoda säiliölaivoittain öljyä ja laivalasteittain hiiltä vaan huvikseen poltettavaksi, koska "ne vähäpäästöiset autot on niin typeriä".

-SS-
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Hervast - 23.01.17 - klo:09:39
onko pakko Suomen kokoisen paskan väkisin pudottaa kansantalouttaan.
Aivan sama, jos yrittäisi pysäyttää junaa lausumalla loitsuja.

Suomessa on melko suuri saastepäästöjen kokonaismäärä, ohittaa monen satamiljoonaisen maan kirkkaasti, vaikka häviääkin USA:lle ja Kiinalle. Siltikini suomalaisetkin voisivat ottaa paskomisessa hiukan ryhdikkäämmän otteen itsestään.


-SS-

Niin mites vanhalla autolla SS itse ajoikaan ? Ja suunnitelmissa on tietty het kohta ostaa vähäpäästöinen mailmanpelastaja malli ?

Sinun tehtävähän se olisi ostaa uusia autoja, työssäkäyvä keskiluokkainen ihminen. Ei myö "tuilla eläjät" niitä saada ikänä maksuun.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: -SS- - 23.01.17 - klo:09:51
CO2 päästöt 135 g/km . On melko hyvin nykyisten isompien EURO4-autojen luokassa. (jopa raskaampien eurovitosten)

Työajoja sitten nykyaikaisemmilla laitteilla.

Tyttärellä 138 g/km
Emännällä tietääkseni 119 g/km

-SS-
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: iskra - 23.01.17 - klo:09:59
  Aika suurella osalla autolla ajavista ei ole varaa ostaa eikä huoltaa ja korjautella näitä nykyisiä kertakäyttöautoja.. 
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Hervast - 23.01.17 - klo:10:03
CO2 päästöt 135 g/km . On melko hyvin nykyisten isompien EURO4-autojen luokassa. (jopa raskaampien eurovitosten)

Työajoja sitten nykyaikaisemmilla laitteilla.

Tyttärellä 138 g/km
Emännällä tietääkseni 119 g/km

-SS-

No nyt täytyy kyllä tunnustusta antaa. Kyllä noilla mailma pelastuu !

Ittellä 221 g/km tjsp.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Jätkä - 23.01.17 - klo:10:29
CO2 päästöt 135 g/km . On melko hyvin nykyisten isompien EURO4-autojen luokassa. (jopa raskaampien eurovitosten)

Työajoja sitten nykyaikaisemmilla laitteilla.

Tyttärellä 138 g/km
Emännällä tietääkseni 119 g/km

-SS-

Onko vanhin noista autoista kolme vai neljä vuotta vanha? Ja nuorin muutama kuukausi?  Ei se minua kiinosta tippaakaan, mutta tuo olen oikeassa "isällinen asenne" ilman empaattisuutta kirjoituksissaon liian hyökkäävää.
 Luullakseni useinmalla maaseudun asukkaalla on helppo tehdä se valinta, että hankkiiko se perhe autonsa kolmenvuoden välein, vai ajaako sen 16 vuotta vanhan ooppelinsa loppuun ja ostaa sen jälkeen muutaman tonnin pirssin. Siinä ei auta puheet puheet tai tilastot ilmastomuutoksesta, jos rahaa ei ole parempaan tai haluaa käyttää rahansa elämiseen.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Mopomies - 23.01.17 - klo:19:44
450g/km ja kokoajan yritetään kasvattaa.

Ihan periaatteesta.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: kylmis - 23.01.17 - klo:19:54
CO2 päästöt 135 g/km . On melko hyvin nykyisten isompien EURO4-autojen luokassa. (jopa raskaampien eurovitosten)

Työajoja sitten nykyaikaisemmilla laitteilla.

Tyttärellä 138 g/km
Emännällä tietääkseni 119 g/km

-SS-

Onko vanhin noista autoista kolme vai neljä vuotta vanha? Ja nuorin muutama kuukausi?  Ei se minua kiinosta tippaakaan, mutta tuo olen oikeassa "isällinen asenne" ilman empaattisuutta kirjoituksissaon liian hyökkäävää.
 Luullakseni useinmalla maaseudun asukkaalla on helppo tehdä se valinta, että hankkiiko se perhe autonsa kolmenvuoden välein, vai ajaako sen 16 vuotta vanhan ooppelinsa loppuun ja ostaa sen jälkeen muutaman tonnin pirssin. Siinä ei auta puheet puheet tai tilastot ilmastomuutoksesta, jos rahaa ei ole parempaan tai haluaa käyttää rahansa elämiseen.
Se on toi autohomma sellainen, että fiksumpaa olisi polttaa 50e seteleitä saunanpesässä kuin hommata minkäänlaista yli parin tonnin pirssiä. Tosin mulla on kaveri, joka osti muutama vuosi sitten 80000e auton. Mun mielestäni ei kovin järkevää, mutta se halusi sellaisen ja mitäs siinä sitten.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Hervast - 23.01.17 - klo:20:33
No onhan yks filosofia että jos siitä autoilusta pitää jokatapauksessa maksaa, niin miksei siitä sitten pienellä lisäpanostuksella nauttisikin.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: montöör - 23.01.17 - klo:20:48
No onhan yks filosofia että jos siitä autoilusta pitää jokatapauksessa maksaa, niin miksei siitä sitten pienellä lisäpanostuksella nauttisikin.

Miks aina vainotaan sitä polosta, joka kinnerillään koittaa sinne työmaalle päästä.
Lentokoneissa löpöö palaa aika eritahtiin ja matkat on huvimatkoja, joilla rahat viedään
ulkomaille. Ai niin, siellä on ruoka niin halpaa.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Opelmies - 23.01.17 - klo:21:11
No onhan yks filosofia että jos siitä autoilusta pitää jokatapauksessa maksaa, niin miksei siitä sitten pienellä lisäpanostuksella nauttisikin.

Miks aina vainotaan sitä polosta, joka kinnerillään koittaa sinne työmaalle päästä.
Lentokoneissa löpöö palaa aika eritahtiin ja matkat on huvimatkoja, joilla rahat viedään
ulkomaille. Ai niin, siellä on ruoka niin halpaa.

Nykykoneet vie vähemmän löpöö per naama kuin jos sä suhaat yksinäs sillä kinnerillä. Pitkillä lennoilla 3 litraa/100km/naama.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: supersammakko - 23.01.17 - klo:21:19
No onhan yks filosofia että jos siitä autoilusta pitää jokatapauksessa maksaa, niin miksei siitä sitten pienellä lisäpanostuksella nauttisikin.

Miks aina vainotaan sitä polosta, joka kinnerillään koittaa sinne työmaalle päästä.
Lentokoneissa löpöö palaa aika eritahtiin ja matkat on huvimatkoja, joilla rahat viedään
ulkomaille. Ai niin, siellä on ruoka niin halpaa.
Miksi aina valitetaan lentämisestä? Mulla on kaveripiirissä useampia tyyppejä joilla noin 95% lennoista on työmatkoja. Katsokaas, kun jonkun pitää myydä niitä Suomalaisia tuotteita ulkomailla.

Omista lentomatkoista osa liittyy töihin, osa ei. Vapaa-ajan matkoilla on joustavampi aikataulu ja suosin pääasiallisesti junaa. Mutta Ilman lentokonetta suomesta kestää 24 tuntia päästä pohjoiseen keski-eurooppaan, on testattu. Viime pyhinä junailin 1200 km itä-Euroopassa, mutta pisteeseen A ja pisteestä B oli pakko lentää. Muutoin olisi pitänyt olla viikko lisää aikaa.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Viljelijä - 23.01.17 - klo:21:27
Jokunen vuosi sitten sanoivat alan tietäjät, että yhen  matkustajan visiitti lentäen Thaimaassa vastaa 15 000 km autoilua. Ja lentokoneitten päästöt jää pitkähköksi aikaa  ilmakehää kuormittamaan.  Sitä vasten ei ole tunnonvaivoja vanhalla autolla ajamisesta.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: kantola - 23.01.17 - klo:21:36
Junalla, junalla... tosipelastajat ainakin kulkee.  http://yle.fi/uutiset/3-9410595

Juntit voi poltella sitten vaikka auton renkaita kokossa niin tasapaino pysyy.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Opelmies - 23.01.17 - klo:21:41
Junalla, junalla... tosipelastajat ainakin kulkee.  http://yle.fi/uutiset/3-9410595

Juntit voi poltella sitten vaikka auton renkaita kokossa niin tasapaino pysyy.

Sammakko on meidän luomujeesus, syö rehuja junailee, ja kaikkee... Me  muut voidaan perseillä sit mielin määrin.
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: iskra - 24.01.17 - klo:05:41

[/quote]Miksi aina valitetaan lentämisestä? Mulla on kaveripiirissä useampia tyyppejä joilla noin 95% lennoista on työmatkoja. Katsokaas, kun jonkun pitää myydä niitä Suomalaisia tuotteita ulkomailla.
[/quote]

  Luulisin että aika vähän on sellaista duunia ulkomaillakin että vaatii fyysistä paikallaolemista, Kauppaahan käydään netissä rahvaan kesken jo aika paljon, no, ehkä tuo lahjonta pitää suorittaa henkilökohtaisesti..
  Tyttäreni asuu Oslossa ja työpaikka Tukholmassa, aika harvoin hänen täytyy työpaikallaan käydä, pohjoismainen sähköpörssin pyörittäminen käy kotoakin sähköisesti..
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Jätkä - 24.01.17 - klo:07:51
"Vuonna 2014 suomalaiset tekivät ulkomaille 7 929 000 vapaa-ajanmatkaa," "Laivalla tehtiin viime vuonna 3 553 000 erilaista vapaa-ajanmatkaa ulkomaille"

4 376 000
 Luultavasti suurinosa noista lomamatkoista tehtiin lentämällä. Muuten olisi Venäjän, Norjan ja Ruotsin rajanylitys paikoilla jonoa

".4. Työmatkojen määrä ulkomaille kasvoi edellisvuodesta
Vuonna 2014 ulkomaille tehtiin 1,6 miljoonaa sellaista työ- ja kokousmatkaa, jonka aikana yövyttiin kohdemaassa. Näiden työmatkojen määrä lisääntyi 7 prosenttia vuodesta 2013. Yöpymisen kohdemaassa sisältäneitä työmatkoja tehtiin eniten Ruotsiin, Viroon, Saksaan ja Iso-Britanniaan. Ruotsiin tehtiin 303 000 työmatkaa, Viroon 196 000, Saksaan 166 000 ja Iso-Britanniaan 108 000 työmatkaa.

Työhön liittyviä ulkomaan päivämatkoja tehtiin vuoden 2014 aikana 156 000 eli 14 prosenttia enemmän kuin vuonna 2013. Ulkomaille tehtiin myös 110 000 työhön liittyvää risteilyä, 13 prosenttia enemmän kuin edellisvuonna."
http://www.stat.fi/til/smat/2014/smat_2014_2015-04-10_kat_001_fi.html (http://www.stat.fi/til/smat/2014/smat_2014_2015-04-10_kat_001_fi.html)
Otsikko: Vs: Suomi lahoaa sisältäpäin
Kirjoitti: Mopomies - 24.01.17 - klo:12:34
Junalla, junalla... tosipelastajat ainakin kulkee.  http://yle.fi/uutiset/3-9410595

Juntit voi poltella sitten vaikka auton renkaita kokossa niin tasapaino pysyy.

Kannatetaan.

Nimittäin tuota renkaiden polttamista. Ovat meinaan sen verran hyviä sytykkeitä, jos vaikka märkiä sähkötolppia polttaa.