Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SKN - 20.01.17 - klo:19:48

Otsikko: Savuasiaa
Kirjoitti: SKN - 20.01.17 - klo:19:48
Kaikki karvattomat ja karvalliset diisseleillä hurruuttelevat agraarikansalaiset, oletteko perehtyneet uuteen päästömittauspolitiikkaan?

Typistettynä,

Jos autosta löytyy kilpi tai joku muu tarra jossa on merkitty valmistajan k-arvo, niin 1.12.2016 alkaen päästöt pitää olla sen mukaiset. Eli mulla on tällänen:

(http://i11.aijaa.com/t/00359/14321514.t.jpg) (http://aijaa.com/FLJT4m)


Neliön sisällä on 0.8 joka tarkoittaa että päästötesti pitää olla maksimissaan arvoltaan 0.8. Jos arvo ylittyy niin tulee hylsy. Ennen joulukuuta mentiin tällä taulukolla valmistajan ohjearvosta huolimatta:

Vapaasti hengittävillä dieselmoottoreilla: k ≤ 2,5 m-1
Turboahtimella varustetuilla dieselmoottoreilla: k ≤ 3,0 m-1

http://www.trafi.fi/filebank/a/1480513172/3f85ccc964fe6852b28e841a95abd7ed/23196-Dieselmittaus_2016.pdf

Tuolta löytyy valmistajien ohjearvoja eri merkeille.

http://www.trafi.fi/tieliikenne/katsastajat_ja_rekisteroijat/katsastuksen_ohjeita/autovalmistajien_ohjeita

Siinä on ihmettelemistä kun loukut ja muut ohiteltu sekä ohjelmoitu ja savua pukkaa tuutista....

Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Lemmy - 20.01.17 - klo:20:02
Eikö Barf Leaks auta?
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: SKN - 20.01.17 - klo:20:03
Eikö Barf Leaks auta?

Ei, eikä Motoruppi.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: kylmis - 20.01.17 - klo:20:12
Mulla taitaa mennä molemmat autot romutukseen, tulee niin paljon muutoksia näihin juttuihin, ettei meinaa perässä pysyä.
Vai pitäisikö lopettaa katsastuskonttorilla käynti? Saako siitä isotkin sakot, jos jää kiinni.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Dr.Who - 20.01.17 - klo:20:16
Totta maar ne arvot pitää olla niinkuin kilvessä sanotaan, se on konttuurin vika jos ne ei saa arvoja kohdilleen.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Opelmies - 20.01.17 - klo:20:19
Totta maar ne arvot pitää olla niinkuin kilvessä sanotaan, se on konttuurin vika jos ne ei saa arvoja kohdilleen.

Tää on just näin. Lisäksi kannattaa viel haukkua katsastusmies homoksi. :D
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Hervast - 20.01.17 - klo:21:01
1.9 tdi Afn 110 hp @195 hp /380 nm  savutusarvo 0,5 😀

Pittää olla hyvin tehty ohjelma eikä mikään lastuviritys.

Ei oo ollut mannelavettia ikävä.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: SKN - 20.01.17 - klo:21:06
Noissa saksalaisissa, ruotsalaisissa ja ranskalaisissa ollut eniten ongelmia.

Mää nään kuukauden päästä onko savut samat väykyssä kun viime vuonna, 0.09.



Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: +200 - 20.01.17 - klo:21:33
Sätänä noita pysty lyhtyjä. Poijan oma ensviikolla nokkaketjun vaihtoon,hätinä 120000km ajettu 2,2 CDI 😣
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: sorjone - 20.01.17 - klo:21:46
          on teillä murheet   
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Agraaari - 21.01.17 - klo:00:27
stana -89 EL200 4 wd mitsujoku tyänjohtoauto savuti liikkaa tällä kertaa noh korjaamme aisan
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Agraaari - 21.01.17 - klo:00:28
Sätänä noita pysty lyhtyjä. Poijan oma ensviikolla nokkaketjun vaihtoon,hätinä 120000km ajettu 2,2 CDI 😣
entäs sähköt muute pelannu noh
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: BACKSPACE - 21.01.17 - klo:14:03
Sätänä noita pysty lyhtyjä. Poijan oma ensviikolla nokkaketjun vaihtoon,hätinä 120000km ajettu 2,2 CDI 😣

Ai pojullas on nokkaketju?

Meneekö korvasta sieraimeen  ;D

Kiva käydä Topeekassa kaupoilla kun pojun löytää kilinän perusteella  ;D Säkki kivennäistä kumpaankin kainaloon ja ei kun menox  ;D
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: SKN - 21.01.17 - klo:14:23
Sätänä noita pysty lyhtyjä. Poijan oma ensviikolla nokkaketjun vaihtoon,hätinä 120000km ajettu 2,2 CDI 😣

Enkös mää joku tovi sitten sulle sanonu et 150tkm:ää ei uusien hanomakkien ketju kestä?

Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: BACKSPACE - 21.01.17 - klo:14:33
Sätänä noita pysty lyhtyjä. Poijan oma ensviikolla nokkaketjun vaihtoon,hätinä 120000km ajettu 2,2 CDI 😣

Enkös mää joku tovi sitten sulle sanonu et 150tkm:ää ei uusien hanomakkien ketju kestä?

Joo, tosta sanottiin kyl, mut NusPus paineli vaan tähti ottasa menemään  ;D
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Hervast - 21.01.17 - klo:15:05
Minulla oli w124 lavetissa 450 tkm ajettu ja arpoilin että viitsinkö sen tarkastaa. Onneks en tarkastanut kun hukkaan olis sekin mennyt.

Ei oo mersutkaan kuin ennen, kun pitää moponketjulla nekin kasata...
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: BACKSPACE - 21.01.17 - klo:15:08
Minulla oli w124 lavetissa 450 tkm ajettu ja arpoilin että viitsinkö sen tarkastaa. Onneks en tarkastanut kun hukkaan olis sekin mennyt.

Ei oo mersutkaan kuin ennen, kun pitää moponketjulla nekin kasata...

Opelit vetää kumihihnalla ton
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: hummeri5 - 21.01.17 - klo:15:33
Minulla oli w124 lavetissa 450 tkm ajettu ja arpoilin että viitsinkö sen tarkastaa. Onneks en tarkastanut kun hukkaan olis sekin mennyt.

Ei oo mersutkaan kuin ennen, kun pitää moponketjulla nekin kasata...

Opelit vetää kumihihnalla ton
Pilkku virhe 45000 aivan max ja silloinki jännä kakka housus joka toinen päivä. :D :D
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Hervast - 21.01.17 - klo:16:58
Juu ne ecotekit kun tuli niin oli vaihtoväli 90 tkm, sitten 60 tkm ja tosiaan lopulta tais olla 45 tkm 😀

Mut e36 316 bemarin kohdalla on autoliikkeillä ohjeistus että vaihdossa tuleva em. auto joko työnnetään tai hinataan huoltohalliin hihnanvaihtoon, ei missään nimessä ajeta...
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: +200 - 21.01.17 - klo:21:49
Sätänä noita pysty lyhtyjä. Poijan oma ensviikolla nokkaketjun vaihtoon,hätinä 120000km ajettu 2,2 CDI 😣

Enkös mää joku tovi sitten sulle sanonu et 150tkm:ää ei uusien hanomakkien ketju kestä?

Joo, tosta sanottiin kyl, mut NusPus paineli vaan tähti ottasa menemään  ;D
Ooppeli miehillä on k.yrpä ottassa kun menevät.Ja samalla nillitetään jostain pienistä viranomaismaksuista joilla yhteiskuntaa pyöritetään :-\
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: kantola - 22.01.17 - klo:08:58
Klonksvaagenin toimintasavut: https://www.youtube.com/watch?v=m8ky5yFKuqY
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: kantola - 22.01.17 - klo:09:00
Ooppeli miehillä on k.yrpä ottassa kun menevät.Ja samalla nillitetään jostain pienistä viranomaismaksuista joilla yhteiskuntaa pyöritetään :-\
Noh noh, tähtisilmä. ;)
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: +200 - 22.01.17 - klo:11:12
Ooppeli miehillä on k.yrpä ottassa kun menevät.Ja samalla nillitetään jostain pienistä viranomaismaksuista joilla yhteiskuntaa pyöritetään :-\
Noh noh, tähtisilmä. ;)
😍😍
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Hervast - 22.01.17 - klo:13:59
Klonksvaagenin toimintasavut: https://www.youtube.com/watch?v=m8ky5yFKuqY

Rellukuskin panettelua ;)

Siihen nähen miten paljon noita 3B passatteja on yhä liikenteessä, niin aika harvoin niitä näkee piiputtaneena.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Susikoski - 22.01.17 - klo:16:54
http://www.talouselama.fi/uutiset/dieselskandaali-paisuu-kuormureiden-paastot-pienta-dieselhenkiloautoihin-verrattuna-6616875

Turhaa räpellystä päästöjen pienentäminen .
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: metsajussi - 22.01.17 - klo:17:35
http://www.talouselama.fi/uutiset/dieselskandaali-paisuu-kuormureiden-paastot-pienta-dieselhenkiloautoihin-verrattuna-6616875

Turhaa räpellystä päästöjen pienentäminen .

Mutta Rellun koneet voivat siis vahingoittua vakavasti alle +17 C lämpötilan :-)

Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: kylmis - 22.01.17 - klo:17:51
Edelleen odotan mielenkiinnolla koska traktoreiden päästöjä aletaan valvoa. Tarkastus esim. viiden vuoden välein olisi kohtuullinen.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Husokki - 22.01.17 - klo:18:28
Noissa saksalaisissa, ruotsalaisissa ja ranskalaisissa ollut eniten ongelmia.

Mää nään kuukauden päästä onko savut samat väykyssä kun viime vuonna, 0.09.

0.02 kävin kellottamassa baijerilaiseen
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: BACKSPACE - 22.01.17 - klo:19:23
Edelleen odotan mielenkiinnolla koska traktoreiden päästöjä aletaan valvoa. Tarkastus esim. viiden vuoden välein olisi kohtuullinen.

Huh... Kyl se on tulossa joo.

Onneksi ei ole yhtään modattua  :)
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: kylmis - 22.01.17 - klo:19:38
Edelleen odotan mielenkiinnolla koska traktoreiden päästöjä aletaan valvoa. Tarkastus esim. viiden vuoden välein olisi kohtuullinen.

Huh... Kyl se on tulossa joo.

Onneksi ei ole yhtään modattua  :)
Kiltisi kaadetaan kusiliuosta säiliöön, ei tulisi vilpinteko mieleenkään.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: hummeri5 - 22.01.17 - klo:19:56
Edelleen odotan mielenkiinnolla koska traktoreiden päästöjä aletaan valvoa. Tarkastus esim. viiden vuoden välein olisi kohtuullinen.

Huh... Kyl se on tulossa joo.

Onneksi ei ole yhtään modattua  :)
Kiltisi kaadetaan kusiliuosta säiliöön, ei tulisi vilpinteko mieleenkään.
Eipä mitään vaikutusta katsastuksessa on kusta säiliössä tai ei ainakaan raskaalla kalustolla.Muuten jos ei häiriö valo vaan pala eli se pitää deletoida.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: SKN - 22.01.17 - klo:19:57
Noissa saksalaisissa, ruotsalaisissa ja ranskalaisissa ollut eniten ongelmia.

Mää nään kuukauden päästä onko savut samat väykyssä kun viime vuonna, 0.09.

0.02 kävin kellottamassa baijerilaiseen

Laitan ton Trafin sivun tuloksen 2016, ei tarvi epäillä.

Ai niin, tota on pakko klikata...

(http://i8.aijaa.com/t/00024/14322661.t.jpg) (http://aijaa.com/gv5D4l)



E:

Ja Trafin tiedostoissa punasella ympyröity on K-arvo eli tässä kilvessä oleva neliön sisällä oleva valmistajan SUOSITUS.

(http://i11.aijaa.com/t/00359/14321514.t.jpg) (http://aijaa.com/FLJT4m)
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Varjo79 - 23.01.17 - klo:16:35
Noissa saksalaisissa, ruotsalaisissa ja ranskalaisissa ollut eniten ongelmia.

Mää nään kuukauden päästä onko savut samat väykyssä kun viime vuonna, 0.09.

0.02 kävin kellottamassa baijerilaiseen

Laitan ton Trafin sivun tuloksen 2016, ei tarvi epäillä.

Ai niin, tota on pakko klikata...

(http://i8.aijaa.com/t/00024/14322661.t.jpg) (http://aijaa.com/gv5D4l)



E:

Ja Trafin tiedostoissa punasella ympyröity on K-arvo eli tässä kilvessä oleva neliön sisällä oleva valmistajan SUOSITUS.

(http://i11.aijaa.com/t/00359/14321514.t.jpg) (http://aijaa.com/FLJT4m)

Niin oliks tää jo CDI koneinen? 

Mun ainakin tuo oma joka on CDI niin puskee sitte senverran mustaa aina kiihdytyksessä ja vedätettäessä. Että eivarmaan tarvi sitte katsastella enään joskerran on joku uus pykälä keksitty.
Viimeks se vielä meni läpi mutta saasnähdä sitte.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: SKN - 23.01.17 - klo:19:05
Noissa saksalaisissa, ruotsalaisissa ja ranskalaisissa ollut eniten ongelmia.

Mää nään kuukauden päästä onko savut samat väykyssä kun viime vuonna, 0.09.

0.02 kävin kellottamassa baijerilaiseen

Laitan ton Trafin sivun tuloksen 2016, ei tarvi epäillä.

Ai niin, tota on pakko klikata...

(http://i8.aijaa.com/t/00024/14322661.t.jpg) (http://aijaa.com/gv5D4l)



E:

Ja Trafin tiedostoissa punasella ympyröity on K-arvo eli tässä kilvessä oleva neliön sisällä oleva valmistajan SUOSITUS.

(http://i11.aijaa.com/t/00359/14321514.t.jpg) (http://aijaa.com/FLJT4m)

Niin oliks tää jo CDI koneinen? 

Mun ainakin tuo oma joka on CDI niin puskee sitte senverran mustaa aina kiihdytyksessä ja vedätettäessä. Että eivarmaan tarvi sitte katsastella enään joskerran on joku uus pykälä keksitty.
Viimeks se vielä meni läpi mutta saasnähdä sitte.

Kyyl, 85 kilovattinen OM611.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Opelmies - 23.01.17 - klo:19:21
Noissa saksalaisissa, ruotsalaisissa ja ranskalaisissa ollut eniten ongelmia.

Mää nään kuukauden päästä onko savut samat väykyssä kun viime vuonna, 0.09.

0.02 kävin kellottamassa baijerilaiseen

Laitan ton Trafin sivun tuloksen 2016, ei tarvi epäillä.

Ai niin, tota on pakko klikata...

(http://i8.aijaa.com/t/00024/14322661.t.jpg) (http://aijaa.com/gv5D4l)



E:

Ja Trafin tiedostoissa punasella ympyröity on K-arvo eli tässä kilvessä oleva neliön sisällä oleva valmistajan SUOSITUS.

(http://i11.aijaa.com/t/00359/14321514.t.jpg) (http://aijaa.com/FLJT4m)

Niin oliks tää jo CDI koneinen? 

Mun ainakin tuo oma joka on CDI niin puskee sitte senverran mustaa aina kiihdytyksessä ja vedätettäessä. Että eivarmaan tarvi sitte katsastella enään joskerran on joku uus pykälä keksitty.
Viimeks se vielä meni läpi mutta saasnähdä sitte.

Kyyl, 85 kilovattinen OM611.

Ristoksen pieni pata tommoses valtamerilaivas... ??? ??? ???
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: SKN - 23.01.17 - klo:20:24
Noissa saksalaisissa, ruotsalaisissa ja ranskalaisissa ollut eniten ongelmia.

Mää nään kuukauden päästä onko savut samat väykyssä kun viime vuonna, 0.09.

0.02 kävin kellottamassa baijerilaiseen

Laitan ton Trafin sivun tuloksen 2016, ei tarvi epäillä.

Ai niin, tota on pakko klikata...

(http://i8.aijaa.com/t/00024/14322661.t.jpg) (http://aijaa.com/gv5D4l)



E:

Ja Trafin tiedostoissa punasella ympyröity on K-arvo eli tässä kilvessä oleva neliön sisällä oleva valmistajan SUOSITUS.

(http://i11.aijaa.com/t/00359/14321514.t.jpg) (http://aijaa.com/FLJT4m)

Niin oliks tää jo CDI koneinen? 

Mun ainakin tuo oma joka on CDI niin puskee sitte senverran mustaa aina kiihdytyksessä ja vedätettäessä. Että eivarmaan tarvi sitte katsastella enään joskerran on joku uus pykälä keksitty.
Viimeks se vielä meni läpi mutta saasnähdä sitte.

Kyyl, 85 kilovattinen OM611.

Ristoksen pieni pata tommoses valtamerilaivas... ??? ??? ???

Ei näillä lukemilla voi isompaa oikeen olla...

(http://i7.aijaa.com/t/00270/13941742.t.jpg) (http://aijaa.com/530yJp)
(http://i8.aijaa.com/t/00621/13888123.t.jpg) (http://aijaa.com/d8JL3o)
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Varjo79 - 23.01.17 - klo:21:55
Aikahyvin tuo pata tuota jaksaa viedä. Mun kittilaivani tosin syö litran-pari enempi satasella. Siinä lienee tietysti niinpal ylimäärästä painoo lasikuidusta pakkelista ja hitsatuista paikoista että pakkokinon syödä.  Noo vähänsilti kokoisekseen ikäisekseen automaatti kotteroksi.  No tuolla savun lisäämisellä lienee joku yhteys kanssa asiaan😕
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: kantola - 23.01.17 - klo:22:54
Ja Nira 6b takaa vauhdit.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Varjo79 - 23.01.17 - klo:23:31
Ja Nira 6b takaa vauhdit.

Heh niin jakajastavaan tankkiin🤐
 
Vauhdin taitaa kyllä silti 320cdistä lainatut komponenti😛
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: icefarmer - 25.01.17 - klo:02:35
Noissa saksalaisissa, ruotsalaisissa ja ranskalaisissa ollut eniten ongelmia.

Mää nään kuukauden päästä onko savut samat väykyssä kun viime vuonna, 0.09.

0.02 kävin kellottamassa baijerilaiseen

Laitan ton Trafin sivun tuloksen 2016, ei tarvi epäillä.

Ai niin, tota on pakko klikata...

(http://i8.aijaa.com/t/00024/14322661.t.jpg) (http://aijaa.com/gv5D4l)



E:

Ja Trafin tiedostoissa punasella ympyröity on K-arvo eli tässä kilvessä oleva neliön sisällä oleva valmistajan SUOSITUS.

(http://i11.aijaa.com/t/00359/14321514.t.jpg) (http://aijaa.com/FLJT4m)

Niin oliks tää jo CDI koneinen? 

Mun ainakin tuo oma joka on CDI niin puskee sitte senverran mustaa aina kiihdytyksessä ja vedätettäessä. Että eivarmaan tarvi sitte katsastella enään joskerran on joku uus pykälä keksitty.
Viimeks se vielä meni läpi mutta saasnähdä sitte.

Kyyl, 85 kilovattinen OM611.

Ristoksen pieni pata tommoses valtamerilaivas... ??? ??? ???
eiköös noita eemeleitä oo vielä vapaastihengittäviäkin olemassa :o :o :o :o
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: SKN - 26.01.17 - klo:16:46
Noissa saksalaisissa, ruotsalaisissa ja ranskalaisissa ollut eniten ongelmia.

Mää nään kuukauden päästä onko savut samat väykyssä kun viime vuonna, 0.09.

0.02 kävin kellottamassa baijerilaiseen

Laitan ton Trafin sivun tuloksen 2016, ei tarvi epäillä.

Ai niin, tota on pakko klikata...

(http://i8.aijaa.com/t/00024/14322661.t.jpg) (http://aijaa.com/gv5D4l)



E:

Ja Trafin tiedostoissa punasella ympyröity on K-arvo eli tässä kilvessä oleva neliön sisällä oleva valmistajan SUOSITUS.

(http://i11.aijaa.com/t/00359/14321514.t.jpg) (http://aijaa.com/FLJT4m)

Niin oliks tää jo CDI koneinen? 

Mun ainakin tuo oma joka on CDI niin puskee sitte senverran mustaa aina kiihdytyksessä ja vedätettäessä. Että eivarmaan tarvi sitte katsastella enään joskerran on joku uus pykälä keksitty.
Viimeks se vielä meni läpi mutta saasnähdä sitte.

Kyyl, 85 kilovattinen OM611.

Ristoksen pieni pata tommoses valtamerilaivas... ??? ??? ???
eiköös noita eemeleitä oo vielä vapaastihengittäviäkin olemassa :o :o :o :o

Jep, 70kw OM604.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: +200 - 28.01.17 - klo:00:08
Sätänä noita pysty lyhtyjä. Poijan oma ensviikolla nokkaketjun vaihtoon,hätinä 120000km ajettu 2,2 CDI 😣
Aiva turhaa nussutin.Takuuseen uudet rattaat,ketju ja kiristin töineen 8)
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: SKN - 17.02.17 - klo:11:38
Järjen paluu osa XX.


http://www.aamulehti.fi/kotimaa/vanhat-dieselit-lapaisevat-taas-katsastuksen-trafi-palauttaa-entiset-paastorajat-24283446/

Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: tohtori - 17.02.17 - klo:12:47
Kauheesti noi teidän vehkeet käryää.

http://aijaa.com/De5pPE
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: SKN - 18.02.17 - klo:06:00
Kauheesti noi teidän vehkeet käryää.

http://aijaa.com/De5pPE

Sulla on kaikki 314 hevosta tallella. Mitäs sulla on tuossa keskikulutus?
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: tohtori - 20.02.17 - klo:12:47
Kauheesti noi teidän vehkeet käryää.

http://aijaa.com/De5pPE

Sulla on kaikki 314 hevosta tallella. Mitäs sulla on tuossa keskikulutus?

8,1 keskikulutus oman omistuksen ajalta. Pienin yksittäinen tankkikohtainen 6,6. Tämä oli pysähtymättä Tampereelta Luulajaan.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: SKN - 20.02.17 - klo:20:42
Kauheesti noi teidän vehkeet käryää.

http://aijaa.com/De5pPE

Sulla on kaikki 314 hevosta tallella. Mitäs sulla on tuossa keskikulutus?

8,1 keskikulutus oman omistuksen ajalta. Pienin yksittäinen tankkikohtainen 6,6. Tämä oli pysähtymättä Tampereelta Luulajaan.

Liki tehtaan arvoissa sitten menee.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Varjo79 - 20.02.17 - klo:21:05
Kauheesti noi teidän vehkeet käryää.

http://aijaa.com/De5pPE

Sulla on kaikki 314 hevosta tallella. Mitäs sulla on tuossa keskikulutus?

8,1 keskikulutus oman omistuksen ajalta. Pienin yksittäinen tankkikohtainen 6,6. Tämä oli pysähtymättä Tampereelta Luulajaan.

Vie näköjään vähempi mitä meijän tuo vinkkeli koneinen 320cdi😕 Tosin tuo on sellainen citymaasturi GLK vaimikäsenytoli pätkä+sporti malli Saksantuonti härveli. Näköjään vanhempi isompi kattila on taloudellisempi tosin ei ollutkaan maasturi vissiin.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Hervast - 20.02.17 - klo:21:32
1,9 tdi syncro paskatti vei tuommoista 8 litraa lastattu hevoskoppi perässä. Nelosella ajellen meni mukavasti mäetkin, tosin ahdot kävi jossain 1,2 kilossa (1,45 max) Enempää ei uskaltanut vedättää kun säälittää yli puolmiljoonaa ja kohta 20 vuotta ajettu kaksoismassavauhtipyörä/kytkinpaketti. Mut täytyy sanoa että Arttu osasi hyvän ohjelman laatia, toki finturbon 130 hp powerdiesel pohjainen hybridiahdinkin hyrrää oikein mukavasti.

Kopin kun ottaa perästä ja ekan kerran polkaisee kunnolla kiihdyttää, jää maahan 2 kunnon nokirantua. Savutusarvot kohillaan kun noki irtoaa rööreistä.  :D
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: tohtori - 21.02.17 - klo:10:43
Niin kulutushan on pitkälti riippuvainen ajotyylistä ja siitä missä kopassa tuo kone on. Kaupungissa jos ajelee pelkästään niin tuo vie reilua kymmentä litraa. Painavaa lullaa pitää rehata liikkeelle ja taas pysähtyä uudestaan. Mutta matkaahan tuo menee sievästi. E-sarjan aerodynaaminen kori ja pitkät välitykset tulevat siellä eduksi. Tasaisessa vauhdissa painokaan ei haittaa. Tuohan ottaa satkun vauhdissa seiskalla noin 1500rpm.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: kantola - 22.02.17 - klo:08:55
Ja Nira 6b takaa vauhdit.
Heh niin jakajastavaan tankkiin🤐

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3406073/Vaaralla+polttoaineella+huristelleita+jai+kiinni+Satakunnassa
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: junttieinari - 22.02.17 - klo:09:02
Ja Nira 6b takaa vauhdit.
Heh niin jakajastavaan tankkiin🤐

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3406073/Vaaralla+polttoaineella+huristelleita+jai+kiinni+Satakunnassa

Vampula. :-)
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: SKN - 22.02.17 - klo:09:03
Ja Nira 6b takaa vauhdit.
Heh niin jakajastavaan tankkiin🤐

http://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/3406073/Vaaralla+polttoaineella+huristelleita+jai+kiinni+Satakunnassa

Jonkun änkyrä-stallarin on mittalasi tullut täyteen juurikas-brotkobaronien jälkikasvun punavannerallista.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: mike - 25.02.17 - klo:17:13
Niin kulutushan on pitkälti riippuvainen ajotyylistä ja siitä missä kopassa tuo kone on. Kaupungissa jos ajelee pelkästään niin tuo vie reilua kymmentä litraa. Painavaa lullaa pitää rehata liikkeelle ja taas pysähtyä uudestaan. Mutta matkaahan tuo menee sievästi. E-sarjan aerodynaaminen kori ja pitkät välitykset tulevat siellä eduksi. Tasaisessa vauhdissa painokaan ei haittaa. Tuohan ottaa satkun vauhdissa seiskalla noin 1500rpm.

Tuon auton ainut ongelma on että pääsee liian vähällä.Autobaanalle tehty.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Susikoski - 07.03.17 - klo:11:36
Mersussa on monta savun lähdettä ,on se onnettoman laaduton auto .
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005116558.html

Luulis tuohon hintaan saavan kunnon liittimet ja kaapelit,no ei kiinassa tuon parempia varmaan ole.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Köntys - 07.03.17 - klo:12:06
Mersussa on monta savun lähdettä ,on se onnettoman laaduton auto .
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005116558.html

Luulis tuohon hintaan saavan kunnon liittimet ja kaapelit,no ei kiinassa tuon parempia varmaan ole.

Kärkipäässähän Mersu näyttää luotettavuudessa olevan, tuossa pian Toyotan ja Buickin takana  :D

https://m.kauppalehti.fi/uutiset/kaytettya-autoa-ostamassa-vilkaisepa-tata-luotettavuustilastoa/Jp7gqEaa (https://m.kauppalehti.fi/uutiset/kaytettya-autoa-ostamassa-vilkaisepa-tata-luotettavuustilastoa/Jp7gqEaa)

Volvo aika kaukana  ;D ;D
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: icefarmer - 07.03.17 - klo:12:17
Niin kulutushan on pitkälti riippuvainen ajotyylistä ja siitä missä kopassa tuo kone on. Kaupungissa jos ajelee pelkästään niin tuo vie reilua kymmentä litraa. Painavaa lullaa pitää rehata liikkeelle ja taas pysähtyä uudestaan. Mutta matkaahan tuo menee sievästi. E-sarjan aerodynaaminen kori ja pitkät välitykset tulevat siellä eduksi. Tasaisessa vauhdissa painokaan ei haittaa. Tuohan ottaa satkun vauhdissa seiskalla noin 1500rpm.

Tuon auton ainut ongelma on että pääsee liian vähällä.Autobaanalle tehty.
minä luulen että lentokentälle, ohjauksessa samaa tarkkuutta ja tuntumaa kuin entisaikojen  massey ferkutsonissa :o :o :o :o

tuonkin listan käressä on ne lämpien tallien merkit, sitten ne pökötit, passatit, foortit ja ooppelit mitkä mitkä rahvasta palvelee yönsä kadunvarressa seisten ovat vähän kauempana :) ;) :D ;D
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: SKN - 07.03.17 - klo:12:43
Mersussa on monta savun lähdettä ,on se onnettoman laaduton auto .
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005116558.html

Luulis tuohon hintaan saavan kunnon liittimet ja kaapelit,no ei kiinassa tuon parempia varmaan ole.

Sun 90-luvun kanttipaalivolvo ei edes pala, siinä kun ainoat palavat materiaalit on penkeissä ja nekään eivät syty kun pyllyrillit on rikki.

Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Köntys - 07.03.17 - klo:12:44
Mersussa on monta savun lähdettä ,on se onnettoman laaduton auto .
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005116558.html

Luulis tuohon hintaan saavan kunnon liittimet ja kaapelit,no ei kiinassa tuon parempia varmaan ole.

Sun 90-luvun kanttipaalivolvo ei edes pala, siinä kun ainoat palavat materiaalit on penkeissä ja nekään eivät syty kun pyllyrillit on rikki.

Superlooni palaa kyllä aika hyvin.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: tohtori - 07.03.17 - klo:12:50
Niin kulutushan on pitkälti riippuvainen ajotyylistä ja siitä missä kopassa tuo kone on. Kaupungissa jos ajelee pelkästään niin tuo vie reilua kymmentä litraa. Painavaa lullaa pitää rehata liikkeelle ja taas pysähtyä uudestaan. Mutta matkaahan tuo menee sievästi. E-sarjan aerodynaaminen kori ja pitkät välitykset tulevat siellä eduksi. Tasaisessa vauhdissa painokaan ei haittaa. Tuohan ottaa satkun vauhdissa seiskalla noin 1500rpm.

Tuon auton ainut ongelma on että pääsee liian vähällä.Autobaanalle tehty.
minä luulen että lentokentälle, ohjauksessa samaa tarkkuutta ja tuntumaa kuin entisaikojen  massey ferkutsonissa :o :o :o :o

tuonkin listan käressä on ne lämpien tallien merkit, sitten ne pökötit, passatit, foortit ja ooppelit mitkä mitkä rahvasta palvelee yönsä kadunvarressa seisten ovat vähän kauempana :) ;) :D ;D

Joo mersun ohjaus sopii hyvin tällaiselle massikkamiehelle: tunnoton, kevyt eikä keskitä. Mutta levoton se ei ole. Mersun ominaisuushan on mennä suoraan vaikka rattiin ei koskisi tai vaikka hieman koskisikin. Kaikki käännökset vaativat kuljettajalta selkeää päättäväisyyttä, myös siis keskittäminen. Ennen ajelin bemareilla ja nehän ovat tunnetusti tarkkoja ja tunnokkaita, mutta myös hiukan rauhattomia Suomen uraisilla teillä. Sitten erikseen ovat toyotat, volkkarit ja volvot sun muut tuuliviirit joilla en uskaltaisi ajaa.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: icefarmer - 07.03.17 - klo:12:55
Niin kulutushan on pitkälti riippuvainen ajotyylistä ja siitä missä kopassa tuo kone on. Kaupungissa jos ajelee pelkästään niin tuo vie reilua kymmentä litraa. Painavaa lullaa pitää rehata liikkeelle ja taas pysähtyä uudestaan. Mutta matkaahan tuo menee sievästi. E-sarjan aerodynaaminen kori ja pitkät välitykset tulevat siellä eduksi. Tasaisessa vauhdissa painokaan ei haittaa. Tuohan ottaa satkun vauhdissa seiskalla noin 1500rpm.

Tuon auton ainut ongelma on että pääsee liian vähällä.Autobaanalle tehty.
minä luulen että lentokentälle, ohjauksessa samaa tarkkuutta ja tuntumaa kuin entisaikojen  massey ferkutsonissa :o :o :o :o

tuonkin listan käressä on ne lämpien tallien merkit, sitten ne pökötit, passatit, foortit ja ooppelit mitkä mitkä rahvasta palvelee yönsä kadunvarressa seisten ovat vähän kauempana :) ;) :D ;D

Joo mersun ohjaus sopii hyvin tällaiselle massikkamiehelle: tunnoton, kevyt eikä keskitä. Mutta levoton se ei ole. Mersun ominaisuushan on mennä suoraan vaikka rattiin ei koskisi tai vaikka hieman koskisikin. Kaikki käännökset vaativat kuljettajalta selkeää päättäväisyyttä, myös siis keskittäminen. Ennen ajelin bemareilla ja nehän ovat tunnetusti tarkkoja ja tunnokkaita, mutta myös hiukan rauhattomia Suomen uraisilla teillä. Sitten erikseen ovat toyotat, volkkarit ja volvot sun muut tuuliviirit joilla en uskaltaisi ajaa.
eikös mersut ole laajasti tunnettuja siitä että vetävät melkosen raskaasti ojaan päin ja löytyyköhän yhtä suuntavakaata mersua ollenkaan mitä on se superskooda, nimenomaan suomen olosuhteissa :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: SKN - 07.03.17 - klo:13:04
Mersussa on monta savun lähdettä ,on se onnettoman laaduton auto .
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005116558.html

Luulis tuohon hintaan saavan kunnon liittimet ja kaapelit,no ei kiinassa tuon parempia varmaan ole.

Sun 90-luvun kanttipaalivolvo ei edes pala, siinä kun ainoat palavat materiaalit on penkeissä ja nekään eivät syty kun pyllyrillit on rikki.

Superlooni palaa kyllä aika hyvin.

Nimenomaan.

Niin kulutushan on pitkälti riippuvainen ajotyylistä ja siitä missä kopassa tuo kone on. Kaupungissa jos ajelee pelkästään niin tuo vie reilua kymmentä litraa. Painavaa lullaa pitää rehata liikkeelle ja taas pysähtyä uudestaan. Mutta matkaahan tuo menee sievästi. E-sarjan aerodynaaminen kori ja pitkät välitykset tulevat siellä eduksi. Tasaisessa vauhdissa painokaan ei haittaa. Tuohan ottaa satkun vauhdissa seiskalla noin 1500rpm.

Tuon auton ainut ongelma on että pääsee liian vähällä.Autobaanalle tehty.
minä luulen että lentokentälle, ohjauksessa samaa tarkkuutta ja tuntumaa kuin entisaikojen  massey ferkutsonissa :o :o :o :o

tuonkin listan käressä on ne lämpien tallien merkit, sitten ne pökötit, passatit, foortit ja ooppelit mitkä mitkä rahvasta palvelee yönsä kadunvarressa seisten ovat vähän kauempana :) ;) :D ;D

Joo mersun ohjaus sopii hyvin tällaiselle massikkamiehelle: tunnoton, kevyt eikä keskitä. Mutta levoton se ei ole. Mersun ominaisuushan on mennä suoraan vaikka rattiin ei koskisi tai vaikka hieman koskisikin. Kaikki käännökset vaativat kuljettajalta selkeää päättäväisyyttä, myös siis keskittäminen. Ennen ajelin bemareilla ja nehän ovat tunnetusti tarkkoja ja tunnokkaita, mutta myös hiukan rauhattomia Suomen uraisilla teillä. Sitten erikseen ovat toyotat, volkkarit ja volvot sun muut tuuliviirit joilla en uskaltaisi ajaa.
eikös mersut ole laajasti tunnettuja siitä että vetävät melkosen raskaasti ojaan päin ja löytyyköhän yhtä suuntavakaata mersua ollenkaan mitä on se superskooda, nimenomaan suomen olosuhteissa :-\ :-\ :-\ :-\

Mersut ei pääsääntöisesti kyllä vedä tai hae, olettan että alusta ohjauslaitteineen on kunnossa. Ratin kääntämiseen riittää 7-vuotiaan pikkurilli. BMW:ssäni taasen tyhjä rengas-ilmiön aiheuttivat 19-tuumaset 235/35 kiekot koska normaaleilla 16-tuumasilla talvikiekoilla ajettavuus oli tarkka ja hyvä. Ehkä omituisin ohjaus on nissanissa?

Opelkin voittaa edelleen polkupyörän.

Pesoo menee kun kivireki, jos viitsii kuunnella huninoita, suhinoita ja rengasmelua kera nitinän ja natinan.

Skoda on itseasiassa ihmeen hyvä ajettava, jopa octaviatkin.

Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Varjo79 - 07.03.17 - klo:15:45
Onhanse sooda ihan jees ajaa kun on fag pohja levyllä. Paskatti on kohtalainen ajettava muttei kyllä mitenkään suuntavakaa.
Golf mielestäni parempi joskaan etuveto häkkyrät ei käteen sovikkaan häävisti.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Varjo79 - 07.03.17 - klo:15:53
Mersussa on monta savun lähdettä ,on se onnettoman laaduton auto .
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005116558.html

Luulis tuohon hintaan saavan kunnon liittimet ja kaapelit,no ei kiinassa tuon parempia varmaan ole.

Joo ja kuulemma neet suomessa kootut on vieläkin huonompia. Koska suomalainen ei osaa edes liittimiä kiinnittää rikkomatta muusta puhumattakaan.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Susikoski - 07.03.17 - klo:19:54
Mersussa on monta savun lähdettä ,on se onnettoman laaduton auto .
http://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005116558.html

Luulis tuohon hintaan saavan kunnon liittimet ja kaapelit,no ei kiinassa tuon parempia varmaan ole.

Joo ja kuulemma neet suomessa kootut on vieläkin huonompia. Koska suomalainen ei osaa edes liittimiä kiinnittää rikkomatta muusta puhumattakaan.
A sarjaa ei kutsuta niissä laatu parempi.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: tohtori - 09.03.17 - klo:08:55
En ole uudenkaupungin mersua vielä vierestä tarkastellut, mutta ainakin se edellinen uudenkaupungin tuote oli kyllä kokoonpanolaadultaan täysi susi. Eli Fisker Karma kyseessä. Sadan tonnin autossa saumat irvistelivät, maalit valuivat ja penkkien nahka rypyssä. Yhdenkin yksilön näin, jossa konepelti oli silminnähden häiritsevästi vinossa. Sauma leveni millikaupalla.

No täällä suomessa on totuttu kasaamaan vähän karkeita koneita yksinkertaisille käyttäjille, vai miten se meni. Tuskin mersu hyväksyisi moista sähläystä tai olisi sen jälkeen ainakaan laajentamassa tuotantoa.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: mekano - 09.03.17 - klo:09:43
En ole uudenkaupungin mersua vielä vierestä tarkastellut, mutta ainakin se edellinen uudenkaupungin tuote oli kyllä kokoonpanolaadultaan täysi susi. Eli Fisker Karma kyseessä. Sadan tonnin autossa saumat irvistelivät, maalit valuivat ja penkkien nahka rypyssä. Yhdenkin yksilön näin, jossa konepelti oli silminnähden häiritsevästi vinossa. Sauma leveni millikaupalla.

No täällä suomessa on totuttu kasaamaan vähän karkeita koneita yksinkertaisille käyttäjille, vai miten se meni. Tuskin mersu hyväksyisi moista sähläystä tai olisi sen jälkeen ainakaan laajentamassa tuotantoa.

Porsche-miesten mukaan et huomaa eroa kahden Porschen välillä vaikka toinen on valmistettu Stuttgartissa ja toinen Uusikaupungissa. Voihan toki olla että tilaaja määrää viimeistelytason eli suostuvat maksamaan siitä että auto on rakennettu hyvällä viimeistelyllä. Tosin luulisi että Fiskerkin olisi sen verta maksanut että konepellin saisi laittaa suoraan...?

En kanssa usko että mersukaan katsoisi pitkään valmetin touhua jos a- tai glc-mersut olis huonosti kasattuja.

Karkeista koneista puheen ollen, tässä tämä legendaarinen taidonnäyte saksalaisen autotehtaan laadunvalvonnasta:
https://www.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A
Laatuautossa pitää olla sellainen käsityön leima...
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: SKN - 09.03.17 - klo:10:34
En ole uudenkaupungin mersua vielä vierestä tarkastellut, mutta ainakin se edellinen uudenkaupungin tuote oli kyllä kokoonpanolaadultaan täysi susi. Eli Fisker Karma kyseessä. Sadan tonnin autossa saumat irvistelivät, maalit valuivat ja penkkien nahka rypyssä. Yhdenkin yksilön näin, jossa konepelti oli silminnähden häiritsevästi vinossa. Sauma leveni millikaupalla.

No täällä suomessa on totuttu kasaamaan vähän karkeita koneita yksinkertaisille käyttäjille, vai miten se meni. Tuskin mersu hyväksyisi moista sähläystä tai olisi sen jälkeen ainakaan laajentamassa tuotantoa.

Porsche-miesten mukaan et huomaa eroa kahden Porschen välillä vaikka toinen on valmistettu Stuttgartissa ja toinen Uusikaupungissa. Voihan toki olla että tilaaja määrää viimeistelytason eli suostuvat maksamaan siitä että auto on rakennettu hyvällä viimeistelyllä. Tosin luulisi että Fiskerkin olisi sen verta maksanut että konepellin saisi laittaa suoraan...?

En kanssa usko että mersukaan katsoisi pitkään valmetin touhua jos a- tai glc-mersut olis huonosti kasattuja.

Karkeista koneista puheen ollen, tässä tämä legendaarinen taidonnäyte saksalaisen autotehtaan laadunvalvonnasta:
https://www.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A
Laatuautossa pitää olla sellainen käsityön leima...

Alkupään W163:ssa oli pekonin purijoiden toimesta aika rumia peltiosien sovitusvirheitä ja muuta shaissee. Olen matkalla Alabamaan....
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Susikoski - 09.03.17 - klo:13:54
Jenkeissä tehty ML todella surkea ruostekasa jota toki kaikki mersut nopeasti ruostuvia ,pohjassa paljon muovisuojuksia joiden yläpuolella pohjan väliin jää hiekat murskeet homma on selvä.
Vm.joku 80-90 luvun.Vaihteiston stefa ei kestänyt suomen talvioloja vaan jääty ja lopputulemana koko vaihteiston tuho öljyt valu maantielle.
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: SKN - 09.03.17 - klo:19:59
Jenkeissä tehty ML todella surkea ruostekasa jota toki kaikki mersut nopeasti ruostuvia ,pohjassa paljon muovisuojuksia joiden yläpuolella pohjan väliin jää hiekat murskeet homma on selvä.
Vm.joku 80-90 luvun.Vaihteiston stefa ei kestänyt suomen talvioloja vaan jääty ja lopputulemana koko vaihteiston tuho öljyt valu maantielle.

Ei missään autoissa kai murske mahdu minkään pohjamuovin väliin???

Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Joonasboy - 09.03.17 - klo:20:40
Jenkeissä tehty ML todella surkea ruostekasa jota toki kaikki mersut nopeasti ruostuvia ,pohjassa paljon muovisuojuksia joiden yläpuolella pohjan väliin jää hiekat murskeet homma on selvä.
Vm.joku 80-90 luvun.Vaihteiston stefa ei kestänyt suomen talvioloja vaan jääty ja lopputulemana koko vaihteiston tuho öljyt valu maantielle.
milläs rotiskol kuskoski ajaa.Saabil vai?
Otsikko: Vs: Savuasiaa
Kirjoitti: Hervast - 09.03.17 - klo:21:42
En ole uudenkaupungin mersua vielä vierestä tarkastellut, mutta ainakin se edellinen uudenkaupungin tuote oli kyllä kokoonpanolaadultaan täysi susi. Eli Fisker Karma kyseessä. Sadan tonnin autossa saumat irvistelivät, maalit valuivat ja penkkien nahka rypyssä. Yhdenkin yksilön näin, jossa konepelti oli silminnähden häiritsevästi vinossa. Sauma leveni millikaupalla.

No täällä suomessa on totuttu kasaamaan vähän karkeita koneita yksinkertaisille käyttäjille, vai miten se meni. Tuskin mersu hyväksyisi moista sähläystä tai olisi sen jälkeen ainakaan laajentamassa tuotantoa.

Porsche-miesten mukaan et huomaa eroa kahden Porschen välillä vaikka toinen on valmistettu Stuttgartissa ja toinen Uusikaupungissa. Voihan toki olla että tilaaja määrää viimeistelytason eli suostuvat maksamaan siitä että auto on rakennettu hyvällä viimeistelyllä. Tosin luulisi että Fiskerkin olisi sen verta maksanut että konepellin saisi laittaa suoraan...?

En kanssa usko että mersukaan katsoisi pitkään valmetin touhua jos a- tai glc-mersut olis huonosti kasattuja.

Karkeista koneista puheen ollen, tässä tämä legendaarinen taidonnäyte saksalaisen autotehtaan laadunvalvonnasta:
https://www.youtube.com/watch?v=mIAYxWCXF8A
Laatuautossa pitää olla sellainen käsityön leima...

Moni autottoimittaja oli aikoinaan sitämieltä että Porschen loppukokoonpanema ja suunnittelema W124 500E oli aikansa paras Mercedes, alustaltaan jopa parempi kuin seuraajamalli eli AMG:n kokoama väyrysmallin sporttimalli kasikoneella, oliko se nyt E50 Amg tjsp.