Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Veeti - 19.01.17 - klo:21:59
-
Yhtäköyttä-yhdistyksen kokouksesta tehty pöytäkirja;
Tuosta autoveromuutoksesta on täälläkin käyty keskustelua: Miksi meillä ei nosteta esiin mahdollisuutta sulkea monia teitä liikenteeltä, säästöt olisivat mittavat.
Esimerkiksi meillä on pohjoisessa maatiloja, joita voidaan pitää vain asuttamistiloja: tuotetaan pääasiassa maitoa, valtio maksaa pohjoisesa hirmuiset tuet, valtio kustantaa teitten rakentamisen ja ylläpidon. Samanaikaisesti järkevä tuotanto etelä-Suomessa ajetaan alas järjettömällä sortavalla tukipolitiikalla.
A-studiossa keskustan Antti Kurvinen ilmoitti, että koko maa on pidettävä asuttuna ja tiet joka paikkaan kunnossa. Miksi ? On hirmukallista.
Samoin nyt ollaan raketamassa Kemiin kiinalaisille Kaidi puuenergiafirmaa. Puuta kerättäisiin pitkin Lappia, vaatii uutta tiestöä.
Kaidista saatava energia on vain 50 % siitä, mitä tuotantoon uppoaa. Kiinalaiset kusettavat Suomi-poikaa oikein urakalla.
Suomalaiset rakentavat KAIDIn ja kiinalaiset markkinoivat tuotannon hyvällä voitolla ulos.
-
Lueskelin yhden enontekiöläisen isännän suunnitelmista rakentaa uuden navetan: valtion hirmuisten tukien lisäksi valtion pitää rakentaa uutta tietä 2 km, sähköyhtiön pitää vetää uusi voimalinja, kustannus 50 000 €.
Ei ole hulluudella rajaa !
Suomen maatalouspolitiikka on perseestä !
-
Lueskelin yhden enontekiöläisen isännän suunnitelmista rakentaa uuden navetan: valtion hirmuisten tukien lisäksi valtion pitää rakentaa uutta tietä 2 km, sähköyhtiön pitää vetää uusi voimalinja, kustannus 50 000 €.
Ei ole hulluudella rajaa !
Suomen maatalouspolitiikka on perseestä !
Jos tiet yhtiöitettäisiin, niin silloin se tiefirma rakentaisi uuden tien vain siinä tapauksessa jos tielle löytyisi taloudellista kannattavuutta.
Eli pitäisi olla riittävästi liikennettä tai korkeat käyttömaksut.
-
Lueskelin yhden enontekiöläisen isännän suunnitelmista rakentaa uuden navetan: valtion hirmuisten tukien lisäksi valtion pitää rakentaa uutta tietä 2 km, sähköyhtiön pitää vetää uusi voimalinja, kustannus 50 000 €.
Ei ole hulluudella rajaa !
Suomen maatalouspolitiikka on perseestä !
Jos tiet yhtiöitettäisiin, niin silloin se tiefirma rakentaisi uuden tien vain siinä tapauksessa jos tielle löytyisi taloudellista kannattavuutta.
Eli pitäisi olla riittävästi liikennettä tai korkeat käyttömaksut.
Satua. 😁
-
Voe voe. Veslahella piätä särköö. Oikein se Sepe ennusti. 😁😁😁
-
"Uusi tieyhtiö investoisi vain maakuntien haja-asutusalueille." 😁😁😁
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201701192200056569_uu.shtml