Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jussij - 26.01.09 - klo:20:01
-
Aihealueena koneet, laitteet ja tekniikka kysyisin asiasta tietäviltä:
Pikavaihteiden merkkilamppu vilkuttaa tasaisesti, eikä pikavaihteista löydy kuin suurin vaihde.
Tällä hetkellä tälläkin pärjää, mutta kuntoonkin olisi hyvä saada.
Mikä on vikana?
Kyseessä on Valtra 6900 -97, ajettu 12.000 tuntia, huollot tehty ajallaan.
-
;D
-
En tiä mikä valmetis vois olla,verkuis ne kuulemma tinailee jotain boksia :P
-
Muistelen meillä olleen kahdessa mehtosessa saman vian. Huollossa taisivat sanoa, jotta magneettiventtiilissä joku roska tjsp, ei kait ne kummosia laskuttaneet.
-
Meidän 6800ssa oli kerran semmoinen tauti jotta ei löytyny minkäälaista pikavaihdetta.Muistaakseni vaihtiston kyljestä roplattiin johtoja niin tokeni.Vika ilmeni kun tuli auto takapyörän kylkeen,tärähti kait sen verran että johto irtosi.
-
Taudilla on nimi pakat paskana, suora pelittää
-
Taudilla on nimi pakat paskana, suora pelittää
Tsori vaan mutta metso kulkee aina pakkojen voimalla. Magneettiventtiileistä alkaisin vikaa hakemaan. Ekaks tarkastaa sähkön tulon venttiileille jne...
-
Kerrankin kannattaa kaivella vanhoja asioita, par viikkoa sitten oli puhetta noiden pikavaihteiden vianhausta. Sitä en enää muista oliko tällä osastolla vai murtolan foorumissa vai jopa masinistien puolella...
Jos vika on ilmaantunut tyyliin "yön aikana" niin suurella todennäköisyydellä sähkövika. Ekaksi kattoo kaikki sulakkeet, matalapainepiirin solenoidien liittimet ja vaihdekeppiin menevät johdot jne...
-
Tuo mun kommentti juonti juurensa omaan kokemukseen. Lainasin sitten huoltomiehen toteaman tuohon.
-
Taudilla on nimi pakat paskana, suora pelittää
Tsori vaan mutta metso kulkee aina pakkojen voimalla. Magneettiventtiileistä alkaisin vikaa hakemaan. Ekaks tarkastaa sähkön tulon venttiileille jne...
--ei 6800 ainakaan tosiaankaan kulkenu mihinkään.Eli taitanee aina mennä pakan läpi vääntö,vaikka olis suorakin ???
-
Muistaakseni oli siten että: ykkösvaihteella meni alentavalle pakalle virta, kakkosella molemmille ja kolmosella ylentävälle.
-
Meillä oli tässä pari vuos sitten ongelmaa pikavaihteen kanssa oliko se muistaakseni ,että kolmosta ei ollenkan saanu pääle tai kun napista paino veto katkesi,että kone huutaa hoosianna ,muttei mihkän kulje.
Noh valtran pojat otti laatikon auki niin sieltä oli kolmospikavaihteen pakat sulanu ja oli ihan lopussa.
-
En tiä mikä valmetis vois olla,verkuis ne kuulemma tinailee jotain boksia :P
Jonnemies ei voi kuin hakata vanttuuseen.
-
Siellä ei virta mene perille asti tai kelalla niin kuin pitäisi.
Roska magneettiventtiilissä ei vaikuta valoon mitään. Todennäköisesti joku liitin hapettunut että kun ronklaat niin vikaa ei löydy mutta kuntoon tulee.
-
En tiä mikä valmetis vois olla,verkuis ne kuulemma tinailee jotain boksia :P
Jonnemies ei voi kuin hakata vanttuuseen.
Äläny heti oo tommonen.Koitin vain valmettimiestä auttaa ::)
-
Jompikumpi magneettiventtiili ottaa liikaa virtaa ts magneettiventtiili rikki, kela nimenomaan..
-
Liitin oli meilläkin joskus mezzosta löysässä hytin alla (muistaakseni oikealla puolella oikean taka-kumityynyn vieressä), sitä ennen huoltomies vaihtoi jonkun ohjainlaatikon pikavaihteille (turhaan). Vika oli juuri tuollainen kuin kuvailit.
-
Liitin oli meilläkin joskus mezzosta löysässä hytin alla (muistaakseni oikealla puolella oikean taka-kumityynyn vieressä), sitä ennen huoltomies vaihtoi jonkun ohjainlaatikon pikavaihteille (turhaan). Vika oli juuri tuollainen kuin kuvailit.
Jo vain.
Pikkuhiljaa tai välillä pikavaihteen merkkivalon vilkkuminen lakkaa, ja pikavaihteet pelaa.
Etsiminen jatkuu..
Kiitos asiantuntijoille