Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Eemeli - 18.01.17 - klo:09:24
-
Jos liikenneverkosto yhtiöitetään ja huolehtimaan tulee yksityinen yritys joka hakee voittoa.
Mikä siinä on niin erikoista josta hyöty tulee, kun kuitenkin operoijasta riippumatta itse työ on samaa.
Onkohan tämä berneri vähän yksinkertainen.
Mistä tulee se säästö.
-
Jos liikenneverkosto yhtiöitetään ja huolehtimaan tulee yksityinen yritys joka hakee voittoa.
Mikä siinä on niin erikoista josta hyöty tulee, kun kuitenkin operoijasta riippumatta itse työ on samaa.
Onkohan tämä berneri vähän yksinkertainen.
Mistä tulee se säästö.
On Pärneri vähän yksinkertainen, jos luulee ettei kaikki näe läpi tuosta kusetuksesta.
Autoilijan verorasitus pienenee. Tiet saa enemmän rahhaa. Valtion verotulot pysyy entisellään. Yritykset saa voittua. Ei toimi tuo yhtälö. 😁😃😊😜😀🎅
-
Jos liikenneverkosto yhtiöitetään ja huolehtimaan tulee yksityinen yritys joka hakee voittoa.
Mikä siinä on niin erikoista josta hyöty tulee, kun kuitenkin operoijasta riippumatta itse työ on samaa.
Onkohan tämä berneri vähän yksinkertainen.
Mistä tulee se säästö.
Et ole tainnut kuulla koskaan mitään työn tuottavuudesta ja tuotavuuden eroista saman asian sisällä?
-
Mistä tulee se säästö.
Ei tuo ole säästöä luvannut, vaan investointeja velkarahalla. Tieyhtiöllä on vakuuksia, mitä antaa pankille, jolloin lainahanat aukeavat. Toisaalta onko valtiolla ollut vakuusongelmia pankkirahoitusta haettaessa ?
-
Mistä tulee se säästö.
Ei tuo ole säästöä luvannut, vaan investointeja velkarahalla. Tieyhtiöllä on vakuuksia, mitä antaa pankille, jolloin lainahanat aukeavat. Toisaalta onko valtiolla ollut vakuusongelmia pankkirahoitusta haettaessa ?
Ei ole luvannut, mutta voittua on luvannut, liikenneverkkoyhtiöille ja boksinvärkkääjille. 😁
-
Mistä tulee se säästö.
Ei tuo ole säästöä luvannut, vaan investointeja velkarahalla. Tieyhtiöllä on vakuuksia, mitä antaa pankille, jolloin lainahanat aukeavat. Toisaalta onko valtiolla ollut vakuusongelmia pankkirahoitusta haettaessa ?
Perusedellytys ennenkuin ottaa kantaa yhtikäs mihinkään olisi hyvä edes ymmärtää mitä sanotaan.
perneri vakuuttaa yksityistämisen olevan ainut vaihtoehto, jos tiestö halutaan pitää kunnossa ja sitä parantaa. Kuitenkin vakuuttaa ettei autoilijoiden kustannus lisäänny. Yhtälö ei muuten aukea kuin sipilän pylpyrää lainaamalla.
Yhtiöittämistä vastaan en ole, mutta pitäisi pystyä kertomaan totuus ja kantamaan siitä vastuunsa. Kumpikin, totuus ja vastuu, kepuloiselle poliitikolle tyystin vieraita.
-
Mistä tulee se säästö.
Ei tuo ole säästöä luvannut, vaan investointeja velkarahalla. Tieyhtiöllä on vakuuksia, mitä antaa pankille, jolloin lainahanat aukeavat. Toisaalta onko valtiolla ollut vakuusongelmia pankkirahoitusta haettaessa ?
Perusedellytys ennenkuin ottaa kantaa yhtikäs mihinkään olisi hyvä edes ymmärtää mitä sanotaan.
perneri vakuuttaa yksityistämisen olevan ainut vaihtoehto, jos tiestö halutaan pitää kunnossa ja sitä parantaa. Kuitenkin vakuuttaa ettei autoilijoiden kustannus lisäänny. Yhtälö ei muuten aukea kuin sipilän pylpyrää lainaamalla.
Yhtiöittämistä vastaan en ole, mutta pitäisi pystyä kertomaan totuus ja kantamaan siitä vastuunsa. Kumpikin, totuus ja vastuu, kepuloiselle poliitikolle tyystin vieraita.
Jos perustetaan valtion omistama yhtiö, niin mikä estää valtiota nostamasta osinkoja rahanpuutteeseen. Näin tehdään kaikissa valtion ja kuntien omistamissa yhtiöissä. Kreetta Karvalan kirjoitus paljastaa. Valtion verkkoyhtiö on vain alusta jolle luodaan liikenteen digitaalisia palveluja ja työpaikkoja. Siis bisnestä sijoittajille. Liikenteestä tulee rahastussampo, kuten sähkön verkkoyhtiöt on. Takuuvarma tuotto.
-
Jos liikenneverkosto yhtiöitetään ja huolehtimaan tulee yksityinen yritys joka hakee voittoa.
Mikä siinä on niin erikoista josta hyöty tulee, kun kuitenkin operoijasta riippumatta itse työ on samaa.
Onkohan tämä berneri vähän yksinkertainen.
Mistä tulee se säästö.
Et ole tainnut kuulla koskaan mitään työn tuottavuudesta ja tuotavuuden eroista saman asian sisällä?
Milläslailla se työn tuottavuus muuttuu tässä bernerin systeemissä tähän nykyseen, jossa ely-keskus kilpailuttaa urakoitsijat ja ottaa sen halvimman? Eihän kummassakaan tapauksessa (ely-keskus vs. Bernerin operaattori) tee itse mitään tienrakentamis tai kunnossapitotyötä.
Vai tarkoitatko että tuottavuus syntyy reaaliprosessissa, tuottavuushyödyt jaetaan tulonjakoprosessissa ja nämä kaksi prosessia muodostavat tuotantoprosessin. Tuotantoprosessi ja sen osaprosessit reaaliprosessi ja tulonjakoprosessi tapahtuvat käytännössä samanaikaisesti, mistä syystä niistä ulospäin näkyvä tuotantoprosessi on tunnistettavissa ja mitattavissa. Reaaliprosessi ja tulonjakoprosessi ovat laskennan keinoin tunnistettavissa ja siitä syystä analysoitava erikseen, jos haluaa ymmärtää tulonmuodostuksen logiikkaa tuotannossa.
-
Jos liikenneverkosto yhtiöitetään ja huolehtimaan tulee yksityinen yritys joka hakee voittoa.
Mikä siinä on niin erikoista josta hyöty tulee, kun kuitenkin operoijasta riippumatta itse työ on samaa.
Onkohan tämä berneri vähän yksinkertainen.
Mistä tulee se säästö.
Et ole tainnut kuulla koskaan mitään työn tuottavuudesta ja tuotavuuden eroista saman asian sisällä?
Milläslailla se työn tuottavuus muuttuu tässä bernerin systeemissä tähän nykyseen, jossa ely-keskus kilpailuttaa urakoitsijat ja ottaa sen halvimman? Eihän kummassakaan tapauksessa (ely-keskus vs. Bernerin operaattori) tee itse mitään tienrakentamis tai kunnossapitotyötä.
Vai tarkoitatko että tuottavuus syntyy reaaliprosessissa, tuottavuushyödyt jaetaan tulonjakoprosessissa ja nämä kaksi prosessia muodostavat tuotantoprosessin. Tuotantoprosessi ja sen osaprosessit reaaliprosessi ja tulonjakoprosessi tapahtuvat käytännössä samanaikaisesti, mistä syystä niistä ulospäin näkyvä tuotantoprosessi on tunnistettavissa ja mitattavissa. Reaaliprosessi ja tulonjakoprosessi ovat laskennan keinoin tunnistettavissa ja siitä syystä analysoitava erikseen, jos haluaa ymmärtää tulonmuodostuksen logiikkaa tuotannossa.
Tuottavuus syntyy Suuren Ajattelijan päässä.
-
Mika Anttosen kommentit: Hanke on outo. En ymmärrä, mitä lisäarvoa liikenneverkkoyhtiöstä syntyisi. Missä on varsinainen pihvi?
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/3165316/St1n+Anttonen+pitaa+valtion+liikenneverkkoyhtiota+silmankaantotemppuna
Markku: Jos/kun olet viisaampi, kerro mikä on 2-9:n päivittäisen, uuden kepumollausaiheen idea ? Niissä toistetaan pääasiassa samaa viestiä.
-
Jos liikenneverkosto yhtiöitetään ja huolehtimaan tulee yksityinen yritys joka hakee voittoa.
Mikä siinä on niin erikoista josta hyöty tulee, kun kuitenkin operoijasta riippumatta itse työ on samaa.
Onkohan tämä berneri vähän yksinkertainen.
Mistä tulee se säästö.
kysyisinkin nyt eemeliltä aivan yksiselitteistä vastausta mikä puolue ajaa kaiken mahdollisen yksityistämistä kaikkein kiivaimmin :) ;) :D ;D
https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=74356.0
-
Pölhöpopulistit taas äänessä. Fiilispohjalta kansa tuomitsee uudistuksen, josta ei ymmärrä mitään.
Missä on pihvi, etteks te pöljät todellakaan tajua?
http://yle.fi/uutiset/3-9409670
Siinä on se pihvi, UUSIEN AUTOJEN HINNAT ALENEE RAJUSTI, JA MUUKIN AUTOVEROTUS KEVENEE, MUTTA KUN TEILLE PÖLJILLE EI TUO UUDISTUS KELPAA.
Minä olen kyllä nyt Anne Bernerin ykkösfanittaja, fiksuin ja rohkein ministeri ikinä. Ja tuo periaate, käyttäjä maksaa, eli mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat, on erittäin oikeudenmukainen.
-
Jos liikenneverkosto yhtiöitetään ja huolehtimaan tulee yksityinen yritys joka hakee voittoa.
Mikä siinä on niin erikoista josta hyöty tulee, kun kuitenkin operoijasta riippumatta itse työ on samaa.
Onkohan tämä berneri vähän yksinkertainen.
Mistä tulee se säästö.
kysyisinkin nyt eemeliltä aivan yksiselitteistä vastausta mikä puolue ajaa kaiken mahdollisen yksityistämistä kaikkein kiivaimmin :) ;) :D ;D
https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=74356.0
Kokoomus on väärä vastaus, vaan kepuluuserit, vallankiiman nimissä.Muutoin on pian rahat loppu ja vallan pito.
-
Mitä se Eemeli oikein itkee? Berner on yksi historiamme oikeistolaisimpia ministereitä otteiltaan, menee kirkkaasti oikealta ohi oikeistolaisimmastakin kokoomuslaisesta, ja tämä on ihan positiivinen juttu, ihan sama vaikka virallisesti kepulainen onkin.
Oletteko te kaikki Bernerin arvostelijat jotain helvetin sosialistidemokraatteja, ilmeisesti olette, jutuistanne päätellen, kun olette niin valtioon päin kallellaan, itse oikeistolaisena kannatan vahvaa yksityistämistä, se on parempi vaihtoehto kuin tehoton valtiollinen/kunnallinen puuhastelu.
-
Pölhöpopulistit taas äänessä. Fiilispohjalta kansa tuomitsee uudistuksen, josta ei ymmärrä mitään.
Missä on pihvi, etteks te pöljät todellakaan tajua?
http://yle.fi/uutiset/3-9409670
Siinä on se pihvi, UUSIEN AUTOJEN HINNAT ALENEE RAJUSTI, JA MUUKIN AUTOVEROTUS KEVENEE, MUTTA KUN TEILLE PÖLJILLE EI TUO UUDISTUS KELPAA.
Minä olen kyllä nyt Anne Bernerin ykkösfanittaja, fiksuin ja rohkein ministeri ikinä. Ja tuo periaate, käyttäjä maksaa, eli mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat, on erittäin oikeudenmukainen.
eläinlääkäri ja lypsyrobotin huoltaja ajaa aika paljon ja kuka on loppumaksaja :) ;) :D ;D
-
Mitä se Eemeli oikein itkee? Berner on yksi historiamme oikeistolaisimpia ministereitä otteiltaan, menee kirkkaasti oikealta ohi oikeistolaisimmastakin kokoomuslaisesta, ja tämä on ihan positiivinen juttu, ihan sama vaikka virallisesti kepulainen onkin.
Oletteko te kaikki Bernerin arvostelijat jotain helvetin sosialistidemokraatteja, ilmeisesti olette, jutuistanne päätellen, kun olette niin valtioon päin kallellaan, itse oikeistolaisena kannatan vahvaa yksityistämistä, se on parempi vaihtoehto kuin tehoton valtiollinen/kunnallinen puuhastelu.
Ollaampa siellä kepuluusereiden joukossa nyt niin porvaria, niin porvaria. Et taida muistaa aikaa jolloin kepu oli hallituksissa demarien apupuolueena ja nuoli vielä perseenkin. Välillä nuoltiin vihreät. kepuloinen politiikkahan on aina ollut kuin stokan pyöröovi. Valankiiman nimissä kansalaisten eduista välittämättä.
-
Pölhöpopulistit taas äänessä. Fiilispohjalta kansa tuomitsee uudistuksen, josta ei ymmärrä mitään.
Missä on pihvi, etteks te pöljät todellakaan tajua?
http://yle.fi/uutiset/3-9409670
Siinä on se pihvi, UUSIEN AUTOJEN HINNAT ALENEE RAJUSTI, JA MUUKIN AUTOVEROTUS KEVENEE, MUTTA KUN TEILLE PÖLJILLE EI TUO UUDISTUS KELPAA.
Minä olen kyllä nyt Anne Bernerin ykkösfanittaja, fiksuin ja rohkein ministeri ikinä. Ja tuo periaate, käyttäjä maksaa, eli mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat, on erittäin oikeudenmukainen.
" UUSIEN AUTOJEN HINNAT ALENEE RAJUSTI" Tuo lupaus tuli jo ennen EU.hun liittymistä
Kun kerran käyttäjä maksaa, niin silloin olemme maksaneet reilusti ennakkoa. Kolmenkymmenen vuoden ennakoilla, mitä olen maksanut eri veroja autoilusta ylimääräistä, niin pitäs vielä saada ajaa se 210 vuotta ilman mitään veroja ja käyttömaksuja.
-
Pölhöpopulistit taas äänessä. Fiilispohjalta kansa tuomitsee uudistuksen, josta ei ymmärrä mitään.
Missä on pihvi, etteks te pöljät todellakaan tajua?
http://yle.fi/uutiset/3-9409670
Siinä on se pihvi, UUSIEN AUTOJEN HINNAT ALENEE RAJUSTI, JA MUUKIN AUTOVEROTUS KEVENEE, MUTTA KUN TEILLE PÖLJILLE EI TUO UUDISTUS KELPAA.
Minä olen kyllä nyt Anne Bernerin ykkösfanittaja, fiksuin ja rohkein ministeri ikinä. Ja tuo periaate, käyttäjä maksaa, eli mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat, on erittäin oikeudenmukainen.
" UUSIEN AUTOJEN HINNAT ALENEE RAJUSTI" Tuo lupaus tuli jo ennen EU.hun liittymistä
Kun kerran käyttäjä maksaa, niin silloin olemme maksaneet reilusti ennakkoa. Kolmenkymmenen vuoden ennakoilla, mitä olen maksanut eri veroja autoilusta ylimääräistä, niin pitäs vielä saada ajaa se 210 vuotta ilman mitään veroja ja käyttömaksuja.
Eniten ihmetyttää miksi pitää olla tämä kolmas osapuoli rahastamassa. Nähtävästi siihen pitää saada joku Caruna. 😜
Kepu se aikoinaan tämän sähkön kilpailutuksenkin järjesti. Sähkö halpaa, siirto kallista. Nyt autoiluun. Auto halpa, siirto kallista. 😁😊😃😜😀🎅
-
Pölhöpopulistit taas äänessä. Fiilispohjalta kansa tuomitsee uudistuksen, josta ei ymmärrä mitään.
Missä on pihvi, etteks te pöljät todellakaan tajua?
http://yle.fi/uutiset/3-9409670
Siinä on se pihvi, UUSIEN AUTOJEN HINNAT ALENEE RAJUSTI, JA MUUKIN AUTOVEROTUS KEVENEE, MUTTA KUN TEILLE PÖLJILLE EI TUO UUDISTUS KELPAA.
Minä olen kyllä nyt Anne Bernerin ykkösfanittaja, fiksuin ja rohkein ministeri ikinä. Ja tuo periaate, käyttäjä maksaa, eli mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat, on erittäin oikeudenmukainen.
eläinlääkäri ja lypsyrobotin huoltaja ajaa aika paljon ja kuka on loppumaksaja :) ;) :D ;D
Tietenkin se, joka näiden palveluita tarvitsee, mutta sosialistidemarihan ei halua maksaa mistään mitään, vaan haluaa valtion tai JONKUN MUUN maksavan kaiken.
-
Pölhöpopulistit taas äänessä. Fiilispohjalta kansa tuomitsee uudistuksen, josta ei ymmärrä mitään.
Missä on pihvi, etteks te pöljät todellakaan tajua?
http://yle.fi/uutiset/3-9409670
Siinä on se pihvi, UUSIEN AUTOJEN HINNAT ALENEE RAJUSTI, JA MUUKIN AUTOVEROTUS KEVENEE, MUTTA KUN TEILLE PÖLJILLE EI TUO UUDISTUS KELPAA.
Minä olen kyllä nyt Anne Bernerin ykkösfanittaja, fiksuin ja rohkein ministeri ikinä. Ja tuo periaate, käyttäjä maksaa, eli mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat, on erittäin oikeudenmukainen.
" UUSIEN AUTOJEN HINNAT ALENEE RAJUSTI" Tuo lupaus tuli jo ennen EU.hun liittymistä
Kun kerran käyttäjä maksaa, niin silloin olemme maksaneet reilusti ennakkoa. Kolmenkymmenen vuoden ennakoilla, mitä olen maksanut eri veroja autoilusta ylimääräistä, niin pitäs vielä saada ajaa se 210 vuotta ilman mitään veroja ja käyttömaksuja.
Toinen ääripää tuossa " UUSIEN AUTOJEN HINNAT ALENEE RAJUSTI"
Dacia Sandero: Kokonaishinta: 9999 €
Autoveroton hinta 8514 €
-
Pölhöpopulistit taas äänessä. Fiilispohjalta kansa tuomitsee uudistuksen, josta ei ymmärrä mitään.
Missä on pihvi, etteks te pöljät todellakaan tajua?
http://yle.fi/uutiset/3-9409670
Siinä on se pihvi, UUSIEN AUTOJEN HINNAT ALENEE RAJUSTI, JA MUUKIN AUTOVEROTUS KEVENEE, MUTTA KUN TEILLE PÖLJILLE EI TUO UUDISTUS KELPAA.
Minä olen kyllä nyt Anne Bernerin ykkösfanittaja, fiksuin ja rohkein ministeri ikinä. Ja tuo periaate, käyttäjä maksaa, eli mitä enemmän ajat, sitä enemmän maksat, on erittäin oikeudenmukainen.
eläinlääkäri ja lypsyrobotin huoltaja ajaa aika paljon ja kuka on loppumaksaja :) ;) :D ;D
Tietenkin se, joka näiden palveluita tarvitsee, mutta sosialistidemarihan ei halua maksaa mistään mitään, vaan haluaa valtion tai JONKUN MUUN maksavan kaiken.
sosialisti maksaa veroja sen mitä verokirja määrää 8) 8) 8) 8)
https://keskustelukanava.agronet.fi/agronet/index.php?topic=74356.0
-
Mistä tulee se säästö.
Tuota , jos et sitä ymmärrä, et ymmärrä paljon muutakaan.
-SS-
-
Mistä tulee se säästö.
Tuota , jos et sitä ymmärrä, et ymmärrä paljon muutakaan.
-SS-
Lue ite seuraavasta; http://www.iltasanomat.fi/taloussanomat/oma-raha/art-2000005050527.html
-
TomTomissa taitaa olla jo asetusvaihtoehto: Vältä maksullisia teitä. Uusia, mielenkiintoisia reittejä siis tiedossa.
-
TomTomissa taitaa olla jo asetusvaihtoehto: Vältä maksullisia teitä. Uusia, mielenkiintoisia reittejä siis tiedossa.
Kyläteillä liikennettä. Mää en siksi kirjuuta. Mää ajelen vai n kaupungin katuja pääsääntöisesti. Mutta jos Kepulandiaan lähtisin Pernerin uutistuksen jälkehen, niin kalliiksi tulis. Siis en lähde.
-
Autoveron poistuminen ja korvaavat maksut maksetaan vuosittain. Onko tämä malli 10-15 vuotta masuaikaa "autoverolle"?
-
TomTomissa taitaa olla jo asetusvaihtoehto: Vältä maksullisia teitä. Uusia, mielenkiintoisia reittejä siis tiedossa.
Kyläteillä liikennettä. Mää en siksi kirjuuta. Mää ajelen vai n kaupungin katuja pääsääntöisesti. Mutta jos Kepulandiaan lähtisin Pernerin uutistuksen jälkehen, niin kalliiksi tulis. Siis en lähde.
tuo oli päivä paras uutinen..ei tänne tarvi kaikkien täppäukkojen tulla teiden tukoksi.
-
TomTomissa taitaa olla jo asetusvaihtoehto: Vältä maksullisia teitä. Uusia, mielenkiintoisia reittejä siis tiedossa.
Kyläteillä liikennettä. Mää en siksi kirjuuta. Mää ajelen vai n kaupungin katuja pääsääntöisesti. Mutta jos Kepulandiaan lähtisin Pernerin uutistuksen jälkehen, niin kalliiksi tulis. Siis en lähde.
tuo oli päivä paras uutinen..ei tänne tarvi kaikkien täppäukkojen tulla teiden tukoksi.
Elä pelkee. Ei tulis mielleenkään. Aika karseet oli näkymät kun kesällä käväsin.
-
TomTomissa taitaa olla jo asetusvaihtoehto: Vältä maksullisia teitä. Uusia, mielenkiintoisia reittejä siis tiedossa.
Kyläteillä liikennettä. Mää en siksi kirjuuta. Mää ajelen vai n kaupungin katuja pääsääntöisesti. Mutta jos Kepulandiaan lähtisin Pernerin uutistuksen jälkehen, niin kalliiksi tulis. Siis en lähde.
tuo oli päivä paras uutinen..ei tänne tarvi kaikkien täppäukkojen tulla teiden tukoksi.
Elä pelkee. Ei tulis mielleenkään. Aika karseet oli näkymät kun kesällä käväsin.
Pitihän se arvata, ettet malta poiskaan olla..
-
ja sepehän ajaa vain sinne missä on ikea... btw, tietääkö kukaan miten käy miljoonien vanhojen autojen omistaminen? noita kun näkyy olevan paljon muillakin kuin vaan miulla..
-
Kyllä niistäkin raha kelpaa.. ala sääkin vain kattelee, millon on romuraudan hinta tapissa ja sinne siis..
-
ja sepehän ajaa vain sinne missä on ikea... btw, tietääkö kukaan miten käy miljoonien vanhojen autojen omistaminen? noita kun näkyy olevan paljon muillakin kuin vaan miulla..
Se on kyllä siun henkilökohtainen ongelma, kun äänestit sitä Jari Leppää.
-
ja sepehän ajaa vain sinne missä on ikea... btw, tietääkö kukaan miten käy miljoonien vanhojen autojen omistaminen? noita kun näkyy olevan paljon muillakin kuin vaan miulla..
Se on kyllä siun henkilökohtainen ongelma, kun äänestit sitä Jari Leppää.
Sinuako ei suomen lait ja asetukset kosketa?
-
ja sepehän ajaa vain sinne missä on ikea... btw, tietääkö kukaan miten käy miljoonien vanhojen autojen omistaminen? noita kun näkyy olevan paljon muillakin kuin vaan miulla..
Se on kyllä siun henkilökohtainen ongelma, kun äänestit sitä Jari Leppää.
Sinuako ei suomen lait ja asetukset kosketa?
Niinkö kirjootin?
-
ja sepehän ajaa vain sinne missä on ikea... btw, tietääkö kukaan miten käy miljoonien vanhojen autojen omistaminen? noita kun näkyy olevan paljon muillakin kuin vaan miulla..
Se on kyllä siun henkilökohtainen ongelma, kun äänestit sitä Jari Leppää.
Sinuako ei suomen lait ja asetukset kosketa?
Niinkö kirjootin?
Hallinnoiko Oksaa hänen itsensä kokoon äänestämä eduskunta?
-
ja sepehän ajaa vain sinne missä on ikea... btw, tietääkö kukaan miten käy miljoonien vanhojen autojen omistaminen? noita kun näkyy olevan paljon muillakin kuin vaan miulla..
Se on kyllä siun henkilökohtainen ongelma, kun äänestit sitä Jari Leppää.
Sinuako ei suomen lait ja asetukset kosketa?
Niinkö kirjootin?
Hallinnoiko Oksaa hänen itsensä kokoon äänestämä eduskunta?
Kyl se on henk koht ongelma jos äänestää henkilöä joka ei aja äänestäjän etua.
-
ja sepehän ajaa vain sinne missä on ikea... btw, tietääkö kukaan miten käy miljoonien vanhojen autojen omistaminen? noita kun näkyy olevan paljon muillakin kuin vaan miulla..
Se on kyllä siun henkilökohtainen ongelma, kun äänestit sitä Jari Leppää.
Sinuako ei suomen lait ja asetukset kosketa?
Niinkö kirjootin?
Hallinnoiko Oksaa hänen itsensä kokoon äänestämä eduskunta?
Kyl se on henk koht ongelma jos äänestää henkilöä joka ei aja äänestäjän etua.
Demareille tuo on ollut jo pidempään tuttu tunne: https://tyhmyri.wordpress.com/2015/09/10/demarit-haluavat-palkkaleikkauksia-ja-etujen-parturointia/
https://tyhmyri.wordpress.com/2015/05/05/demaripuolueen-vahittaisesta-katoamisesta-kun-puolue-hylkaa-kannattajansa-hylkaavat-kannattajat-puolueen/
...mutta samaan aikaan kepulassa: http://www.talouselama.fi/uutiset/maatilojen-biokaasulaitoksille-avataan-tukipiikki-mt-tuntuva-korotus-6616164
-
ja sepehän ajaa vain sinne missä on ikea... btw, tietääkö kukaan miten käy miljoonien vanhojen autojen omistaminen? noita kun näkyy olevan paljon muillakin kuin vaan miulla..
Se on kyllä siun henkilökohtainen ongelma, kun äänestit sitä Jari Leppää.
Sinuako ei suomen lait ja asetukset kosketa?
Niinkö kirjootin?
Hallinnoiko Oksaa hänen itsensä kokoon äänestämä eduskunta?
Kyl se on henk koht ongelma jos äänestää henkilöä joka ei aja äänestäjän etua.
Demareille tuo on ollut jo pidempään tuttu tunne: https://tyhmyri.wordpress.com/2015/09/10/demarit-haluavat-palkkaleikkauksia-ja-etujen-parturointia/
https://tyhmyri.wordpress.com/2015/05/05/demaripuolueen-vahittaisesta-katoamisesta-kun-puolue-hylkaa-kannattajansa-hylkaavat-kannattajat-puolueen/
...mutta samaan aikaan kepulassa: http://www.talouselama.fi/uutiset/maatilojen-biokaasulaitoksille-avataan-tukipiikki-mt-tuntuva-korotus-6616164
No niin Oksa rakentamaan biokaasulaitosta. Mutta riittääkö paska?
-
Ei sen heinän tarvitse elukan läpi kulkea että siitä kaasua saadaan. ;D
-
ja sepehän ajaa vain sinne missä on ikea... btw, tietääkö kukaan miten käy miljoonien vanhojen autojen omistaminen? noita kun näkyy olevan paljon muillakin kuin vaan miulla..
Se on kyllä siun henkilökohtainen ongelma, kun äänestit sitä Jari Leppää.
Sinuako ei suomen lait ja asetukset kosketa?
Niinkö kirjootin?
Hallinnoiko Oksaa hänen itsensä kokoon äänestämä eduskunta?
Kyl se on henk koht ongelma jos äänestää henkilöä joka ei aja äänestäjän etua.
Demareille tuo on ollut jo pidempään tuttu tunne: https://tyhmyri.wordpress.com/2015/09/10/demarit-haluavat-palkkaleikkauksia-ja-etujen-parturointia/
https://tyhmyri.wordpress.com/2015/05/05/demaripuolueen-vahittaisesta-katoamisesta-kun-puolue-hylkaa-kannattajansa-hylkaavat-kannattajat-puolueen/
...mutta samaan aikaan kepulassa: http://www.talouselama.fi/uutiset/maatilojen-biokaasulaitoksille-avataan-tukipiikki-mt-tuntuva-korotus-6616164
Taas tulee selväksi, että demarit ja kepulaiset on melkein samanlaisia, demarit vaatii kaikenmaailman sosiaalitukia, ilman niitä ei ihmisen elämästä heidän mielestä tule yhtään mitään. Kepulaiset taas vaativat kaikenlaisia tukia maataloudelle ja muille maaseudun elinkeinoille, heidän mielestään maaseutu kuolee ilman tukiaisia.
Joskus oikein hävettää maaseudun asukkaiden takia, eikö tosiaan mitään pystytä maaseudulla tekemään ilman tukia, aina on MTK kerjäämässä milloin mitäkin tukea, mihin on hävinnyt talonpoikainen ylpeys, nykyisin maaseudun asukkaat on pelkkiä tukikerjäläisiä, ihan ollaan neuvottomia, jos johonkin hommaan ei saada yhteiskunnan tukia. TOdella avutonta porukkaa nykymaaseudun ihmiset. HÄVETKÄÄ...MYÖS SIELLÄ MTK:ssa.
-
ja sepehän ajaa vain sinne missä on ikea... btw, tietääkö kukaan miten käy miljoonien vanhojen autojen omistaminen? noita kun näkyy olevan paljon muillakin kuin vaan miulla..
Se on kyllä siun henkilökohtainen ongelma, kun äänestit sitä Jari Leppää.
Sinuako ei suomen lait ja asetukset kosketa?
Niinkö kirjootin?
Hallinnoiko Oksaa hänen itsensä kokoon äänestämä eduskunta?
Kyl se on henk koht ongelma jos äänestää henkilöä joka ei aja äänestäjän etua.
Demareille tuo on ollut jo pidempään tuttu tunne: https://tyhmyri.wordpress.com/2015/09/10/demarit-haluavat-palkkaleikkauksia-ja-etujen-parturointia/
https://tyhmyri.wordpress.com/2015/05/05/demaripuolueen-vahittaisesta-katoamisesta-kun-puolue-hylkaa-kannattajansa-hylkaavat-kannattajat-puolueen/
...mutta samaan aikaan kepulassa: http://www.talouselama.fi/uutiset/maatilojen-biokaasulaitoksille-avataan-tukipiikki-mt-tuntuva-korotus-6616164
Taas tulee selväksi, että demarit ja kepulaiset on melkein samanlaisia, demarit vaatii kaikenmaailman sosiaalitukia, ilman niitä ei ihmisen elämästä heidän mielestä tule yhtään mitään. Kepulaiset taas vaativat kaikenlaisia tukia maataloudelle ja muille maaseudun elinkeinoille, heidän mielestään maaseutu kuolee ilman tukiaisia.
Joskus oikein hävettää maaseudun asukkaiden takia, eikö tosiaan mitään pystytä maaseudulla tekemään ilman tukia, aina on MTK kerjäämässä milloin mitäkin tukea, mihin on hävinnyt talonpoikainen ylpeys, nykyisin maaseudun asukkaat on pelkkiä tukikerjäläisiä, ihan ollaan neuvottomia, jos johonkin hommaan ei saada yhteiskunnan tukia. TOdella avutonta porukkaa nykymaaseudun ihmiset. HÄVETKÄÄ...MYÖS SIELLÄ MTK:ssa.
Aivan sama ongelma on kaupungeissa. Yritykselle pitää vähintään löytyä kaupungin takaama laina, jos muita tukia ei löydy investointeihin. Sitten yrittäjä ja kaupunki saa kokea valitus kierteen ja hanke viivästyy sen pari-kolme vuotta. Eli kulut kasvavat ja homma menee per....
-
sepelle; et nyt sitten osaa aatella että miä voin äänestää muitakin kuin leppää? jopa persusälliä... mutta mietin vain että onko nämä liki miljoona vanhemmilla < 8 vuotta vanhoilla autoilla ajavat maksajina... ja kun vielä luin jostain että nykyautojen päästöistä ei edes mitään tutkimusta pitemmällä ajalla... ja kun hyvässä kunnossa oleva pienkulutuksinen vanhempi kalusto joutuu paalaukseen... onko ihan terve ajatus.. ja mistä meikä löytäs sellasen kotteron jolla voisi jopa ajaa..? nykyiset koppimopot aiheuttaa jo paniikkia ahtaanpaikankammoselle! liekö tuosta se kollosen " sontaluukusta kurkkiminen" ? ainakin nuo postiluukun kautta tietä tiiraillessa tulee mieleen....
-
Minkähän takia pitää taas uusi monimutkainen ja byrokratiaa vaativa systeemi kehittää, polttoaineverollahan tuo asia olisi tullut hoidettua, ja jos ne autoilijoilta kerätyt maksut korvamerkittäisiin vain liikenneinfraan niin tarvittaisiko lainkaan mitään liisärahoitusta.
Autokauppahan tietysti alkaa piristymään kun nämä vanhat ikiliikkujat tulevat jo muutenkin tiensä päähän, aika paljon näkee vielä joitain mannemersuja ja joitain muitakin jo rippikouluiän ylittäneitä kotteroita liikenteessä..
Epäilen että näitten nykyautojen ikä ei yllä kunnolla edes oppivelvollisuusiän alkamiseenkaan saati sotaväki-ikään niinkuin noilla vanhoilla legendoilla..
Hinnan halpenemista on turha odottaa,kyllä se alennus katoaa vaämistajien ja kaupan katteisiin, eikö kukaan enää muista miten EU:hun liityttäessä propakoitiin juuri samsta asiasta, valheellisesti niinkuin muutkin sen ihanuuden lupaamat asiat.
-
Taas tulee selväksi, että demarit ja kepulaiset on melkein samanlaisia, demarit vaatii kaikenmaailman sosiaalitukia, ilman niitä ei ihmisen elämästä heidän mielestä tule yhtään mitään. Kepulaiset taas vaativat kaikenlaisia tukia maataloudelle ja muille maaseudun elinkeinoille, heidän mielestään maaseutu kuolee ilman tukiaisia.
Joskus oikein hävettää maaseudun asukkaiden takia, eikö tosiaan mitään pystytä maaseudulla tekemään ilman tukia, aina on MTK kerjäämässä milloin mitäkin tukea, mihin on hävinnyt talonpoikainen ylpeys, nykyisin maaseudun asukkaat on pelkkiä tukikerjäläisiä, ihan ollaan neuvottomia, jos johonkin hommaan ei saada yhteiskunnan tukia. TOdella avutonta porukkaa nykymaaseudun ihmiset. HÄVETKÄÄ...MYÖS SIELLÄ MTK:ssa.
Niin... Asiaa... On ollut matkan varrella pellonraivauspalkkiota ja pellonmetsityspalkkiota ja sitä ja tätä ja tuota tukea. Vientitukea ja tuontitukea. Käytännössä oikein mikään maatiloilla ei ole tapahtunut ilman jonkun sortin tukea. Ja sitten vielä ihmetellään kun lystin maksavat veronmaksajat ja kuluttajat eivät arvosta...
-
Joskus oikein hävettää maaseudun asukkaiden takia, eikö tosiaan mitään pystytä maaseudulla tekemään ilman tukia, aina on MTK kerjäämässä milloin mitäkin tukea, mihin on hävinnyt talonpoikainen ylpeys, nykyisin maaseudun asukkaat on pelkkiä tukikerjäläisiä, ihan ollaan neuvottomia, jos johonkin hommaan ei saada yhteiskunnan tukia. TOdella avutonta porukkaa nykymaaseudun ihmiset. HÄVETKÄÄ...MYÖS SIELLÄ MTK:ssa.
Aivan sama ongelma on pienissä kaupungeissa. Yritykselle pitää vähintään löytyä kaupungin takaama laina, jos muita tukia ei löydy investointeihin. Sitten yrittäjä ja kaupunki saa kokea valitus kierteen ja hanke viivästyy sen pari-kolme vuotta. Eli kulut kasvavat ja homma menee per....
Tarkensin hiukan? Aikanaan Raimo Ilaskivi Helsingin ruorissa ollessaan veti todella tiukkaa linjaa. Ei mitään tukia. Sanoi vain että jos ei yritys ilman tukia pärjää niin sellaista yritystä ei täällä tarvita. Varmaan edelleen on aika tiukka linja ja sama on varmaan muissakin suuremmissa kaupungeissa. Pienet maaseutukaupungit sen sijaan voivat olla toinen juttu...
-
Ainoa järkevä ratkaisu maatalouden osalta on, että koko maahan saatetaan samat tukitasot. Tällöin tuotanto hakeutuu siinne, missä sille on parhaat edellytykset...Suomen oloissa.
-
Ainoa järkevä ratkaisu maatalouden osalta on, että koko maahan saatetaan samat tukitasot. Tällöin tuotanto hakeutuu siinne, missä sille on parhaat edellytykset...Suomen oloissa.
EU-tukien piti olla paikkuuta tulotason muutokseen, haettiin viitesatoja joissa viljalle sattui jostain kumman syystä katovuosikin mukaan.
Eikö perusteena käytettyä parempia viljely-alueita, pitäisi tukea enemmän kuin alueita, jossa maataloustuotanto on aika heikosti perusteltavissa.
kepuloinen ahneus käänsi järjestelmän päinvastaiseksi. Missä heikoimmin perusteltavat olosuhteet, kasvatettiin tukea vaikka liittymisestä aiheutuva haitta pienempi ja lisäksi siirretään tuotanto sinne kokoajan.
Tätä voisi oikeutetusti perätä Unionista.
Ilmastokin on näinä aikoina muuttunut b-c tukialueen rajaa voitaisiin oikeutetusti siirtää reilusti pohjoisemmaksi. Venhänviljelyn raja olis varmasti yksi mittari.
-
EU-tukien piti olla paikkuuta tulotason muutokseen, haettiin viitesatoja joissa viljalle sattui jostain kumman syystä katovuosikin mukaan..
[/quote]
Siinä tulotason laskennassa olisi pitänyt käyttää sadon arvon eikä määrän mukaista alenemaa, Suomessahan se sadon arvo oli suurinpiirtein sama kuin etelämpänäkin, vaikka sadot kiloissa olivat puolet tai vieläkin pienemmät etelä-eurooppaan verrattuna,,
No, minkä sille mahtoi, lösöposki Salolainen ja muut EU kiihkoilijat eivät välittäneet mistään muusta kuin pääsemisestä maksumieheksi tähän hullutukseen muutaman kansainvälisen viran vuoksi..