Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Menneisyydenkaipuu - 27.12.16 - klo:11:50
-
http://www.maaseuduntulevaisuus.fi/politiikka/berner-hs-lle-jatkossa-autoilijaa-saattavat-laskuttaa-tien-k%C3%A4yt%C3%B6st%C3%A4-vakuutusyhti%C3%B6t-teleoperaattorit-ja-autokauppiaat-1.173589
Keskustaan soluttautunut sveitsiläiselitisti Anne Berner tekee ministeriurallaan kaiken mitä kokoomuksen unelmiin mahtuu. Lupa rahastaa kaikessa mitä sielu sietää.
Postin tuhoaminen on täydessä vauhdissa, palvelut saatu niin sekaisin että kansa alkaa kohta toivomaan Postin yksityistämistä.
Nyt toivelistalla valtion tiestön yksityistäminen, kiimaisia yrittäjiä houkutellaan lobbauksen taakse lupaamalla rahastusoikeuksia. Valtio jatkaisi edelleen ajoneuvo- ja käyttövoimaveroilla, miksi niistä olisi tarve luopua kun kansa kerran maksaa? Polttoaineet saisivat sisältää yhä veroa.
Teleoperaattorit, vakuutusyhtiöt ja tiestön omistavat tahot? Annettaisiinko lupa vielä Keskolle ja S-ryhmällekin rahastaa autoilijoita jos ajavat ostoskeskusten ohi ilman pysähtymistä?
Huomaako kukaan edes mitä kaikkea hallitus puuhaa kansan selän takana sote-suunnitelmien sumentaessa ihmisten todellisuudentajun ja vallatessa mediatilan?
Kansan silmillä on Terrafame-pipot niin syvällä ettei tosikaan. Samaan aikaan kokoomus myy Suomea pörssiin.
-
Ei tuo suunnitelma niin ongelmalliselta vaikuta . Valtio omistaa yhtiötä 2/3 osaa ja maakunnat loput.
Ongelmana on muutenkin se että maakuntien tieden rahoitus ei onnistu välttämättä budjetin kautta pitkään kun verorahoista riidellään muutenkin .
-
En tiedä, mutta aika sekavalta tuo siru-systeemi kyllä kuulosti..taas yksi jännämaksu, minkä laiminlyönnistä sakotetaan sitten raskaimman kautta. Ja entäs ulkomaalaiset autoilijat? Pääsevät kuin koira veräjästä, tietysti.
-
Onhan tuossa aika selvä kuvio nähtävissä. Sama kehitys on ollut nähtävillä terveydenhuollossa, joka on viimeisen kymmenen vuoden aikana ajettu melko tehokkaasti vakuutusyhtiöiden pyöritettäväksi. Sote uudistus on kirsikka tuon kakun päällä. Tehdään tehottomasti ja kalliilla ja sitten esitellään yksityistäminen ainoana ratkaisuna.
Pankkisektori on pisimmälle jalostettu esimerkki tuosta strategiasta.
-
En tiedä, mutta aika sekavalta tuo siru-systeemi kyllä kuulosti..taas yksi jännämaksu, minkä laiminlyönnistä sakotetaan sitten raskaimman kautta. Ja entäs ulkomaalaiset autoilijat? Pääsevät kuin koira veräjästä, tietysti.
kyllähän tämä on jo perustuslaillinen yksilön liikkumisvapautta rajoittava ongelma, ajatellaampa että isäntä on ennen kokenut suurta vapautta kun emäntä on aamulla kurvannut ansioon, nyt sitten kun isäntä aamulla istahtaa pirssinsä ratiin tarkoituksenaan käöydä politikoimassa kylillä starttinapin painamisen jälkeen mittariin lävähtää teksti että saldorajasi täytyy 5 kilometrin jälkeen :o :o :o :o
-
Yhdessä uutisessa luki , Anne Berner kok. Onko loikannu jo?
-
Yhdessä uutisessa luki , Anne Berner kok. Onko loikannu jo?
tuleekin pitkä loikka, sen verran löytyy auttajia.... mutta voi sitä ilon määrää veeteemilässä kun berneri helmat heiluen kokoomukseen saapuu 8) 8) 8) 8)
-
kolomiloikkaa..onhan noita takin kääntäjiä nähty..monet akat on kieropalakintojja kolmas saa pitää...akan..sitte..liekkö sama hommma ukkoillekki kysykee tasa arvo assientuntijoelta
MUIJJAN vaihtoviikko..
-
kolomiloikkaa..onhan noita takin kääntäjiä nähty..monet akat on kieropalakintojja kolmas saa pitää...akan..sitte..liekkö sama hommma ukkoillekki kysykee tasa arvo assientuntijoelta
MUIJJAN vaitoviikko..
...vaitoviikko...vaitiviikko olis vaihtelua...riittävää...
-
vaihtoautoja vaihtomuijjia saa kuulemma venäjältä eestistä thaimaasta...
-
Kaikki mikä yhtiöitetään on myytävissä ja kepultahan myynti sujuu.
Se on totta, jotta kepussa on kaksi piilokokoomuslaista, ainut vain eivät ole tainneet sinne kelvata, joku taso sentään Kokoomuksessakin on.
-
Tuolle naiselle Suomi ei merkitse mitään, ei yhtään mitään.
-
Mahtavaa kattoa, kun seinä Joen kepulaasta agraarisosialistia v1tuttaa oikein kunnolla!
HUUTONAURUA!
Toisille se vahingonilo on tosiaan parasta hupia, vaikka olis kuinka puurot ja vellit omissakin housuissa...
-
Tuolle akalle Suomi ei merkitse mitään, ei yhtään mitään. Pääkanisterin valinta AB kertoo kepun ajatusmaailman isänmaallisuudesta, sitä ei ole. AB myy omanaan Suomen kansallis omaisuutta, ei kepu puhunut mitään suomen kansallisomaisuuden yksityistämisestä vaaleissa koska eivät olisi saaneet ääniä siitä. Harhautus alkoi heti vaalien jälkeen, hymyilyttääkö kepulaisia nyt yhtä paljon kuin AB:ta. Ei aatana, ei pysty tuota akkaa enempää ajattelemaan.
-
Tosi hyvä homma, että Berneri valitsi Kepun Kokoomuksen sijasta. Pystyy tuolla tekemään tosi hyviä ratkaisuja Isänmaan parhaaksi. Teitten yksityistäminen ja veroluonteisten maksujen kerääminen liikenteestä on aivan tätä päivää. Nyt kun tekniikka sallii ja mahdollistaa nerokkaat tavat vahtia ihmisten tekemisiä, niin miksei tätä teknologiaa sitten hyödynnettäisi. Niin kuin olen jo aiemmin kirjoittanut, yksityisteiden ylläpito ei voi pitkällä tähtäimellä perustua muuhun kuin sen käyttäjien verottamiseen. Varsinkin ns. läpikulkuliikenne muilta kuin osakkailta täytyy saada maksulliseksi. Kun tähän päästään, niin tietkin pystytään pitämään paremmassa kunnossa kautta linjan. Se joka käyttää, se maksaa, yksinkertaista.
Mukava huomata, että Kokoomus on aina syntipukki, kun täytyy kehittää yhteiskuntaa eteenpäin vieviä ratkaisuja. Puolue on yllättävän lähellä oikeita ratkaisuja lähes kaikissa valtion taloutta parantavissa kysymyksissä. Sekös punikkeja harmittaa :D
-
Tosi hyvä homma, että Berneri valitsi Kepun Kokoomuksen sijasta. Pystyy tuolla tekemään tosi hyviä ratkaisuja Isänmaan parhaaksi. Teitten yksityistäminen ja veroluonteisten maksujen kerääminen liikenteestä on aivan tätä päivää. Nyt kun tekniikka sallii ja mahdollistaa nerokkaat tavat vahtia ihmisten tekemisiä, niin miksei tätä teknologiaa sitten hyödynnettäisi. Niin kuin olen jo aiemmin kirjoittanut, yksityisteiden ylläpito ei voi pitkällä tähtäimellä perustua muuhun kuin sen käyttäjien verottamiseen. Varsinkin ns. läpikulkuliikenne muilta kuin osakkailta täytyy saada maksulliseksi. Kun tähän päästään, niin tietkin pystytään pitämään paremmassa kunnossa kautta linjan. Se joka käyttää, se maksaa, yksinkertaista.
Mukava huomata, että Kokoomus on aina syntipukki, kun täytyy kehittää yhteiskuntaa eteenpäin vieviä ratkaisuja. Puolue on yllättävän lähellä oikeita ratkaisuja lähes kaikissa valtion taloutta parantavissa kysymyksissä. Sekös punikkeja harmittaa :D
En oo punikki, päin vastoin, mut olen aina ollut siinä uskossa, että veroja kerätään ja maksetaan mm. juuri teiden ylläpitoon ja terveydenhuoltoon, nyt jos näihin aletaan kerätä varoja erillisillä maksuilla, niin kai sitten vastavuoroisesti verotusta löysätään, kun ei verorahoja mene enää teiden ylläpitoon ja terveydenhuoltopalveluihin???
-
Tosi hyvä homma, että Berneri valitsi Kepun Kokoomuksen sijasta. Pystyy tuolla tekemään tosi hyviä ratkaisuja Isänmaan parhaaksi. Teitten yksityistäminen ja veroluonteisten maksujen kerääminen liikenteestä on aivan tätä päivää. Nyt kun tekniikka sallii ja mahdollistaa nerokkaat tavat vahtia ihmisten tekemisiä, niin miksei tätä teknologiaa sitten hyödynnettäisi. Niin kuin olen jo aiemmin kirjoittanut, yksityisteiden ylläpito ei voi pitkällä tähtäimellä perustua muuhun kuin sen käyttäjien verottamiseen. Varsinkin ns. läpikulkuliikenne muilta kuin osakkailta täytyy saada maksulliseksi. Kun tähän päästään, niin tietkin pystytään pitämään paremmassa kunnossa kautta linjan. Se joka käyttää, se maksaa, yksinkertaista.
Mukava huomata, että Kokoomus on aina syntipukki, kun täytyy kehittää yhteiskuntaa eteenpäin vieviä ratkaisuja. Puolue on yllättävän lähellä oikeita ratkaisuja lähes kaikissa valtion taloutta parantavissa kysymyksissä. Sekös punikkeja harmittaa :D
En oo punikki, päin vastoin, mut olen aina ollut siinä uskossa, että veroja kerätään ja maksetaan mm. juuri teiden ylläpitoon ja terveydenhuoltoon, nyt jos näihin aletaan kerätä varoja erillisillä maksuilla, niin kai sitten vastavuoroisesti verotusta löysätään, kun ei verorahoja mene enää teiden ylläpitoon ja terveydenhuoltopalveluihin???
Systeemi on nykyään sellainen, että kaikkeen tarvitaan yhteiskunnan rahoitusta. 5 miljardia otetaan lisää velkaa joka vuosi. Vaikka porukka luulee maksavansa veroja ummet ja lammet, niin käytännössä täytyisi maksaa vielä enemmän, että saataisiin homma pyöritettyä omalla rahoituksella.
-
Traktorimönkkäreitten ym. kysyntä nousee pilviin.
-
Tuolle akalle Suomi ei merkitse mitään, ei yhtään mitään. Pääkanisterin valinta AB kertoo kepun ajatusmaailman isänmaallisuudesta, sitä ei ole. AB myy omanaan Suomen kansallis omaisuutta, ei kepu puhunut mitään suomen kansallisomaisuuden yksityistämisestä vaaleissa koska eivät olisi saaneet ääniä siitä. Harhautus alkoi heti vaalien jälkeen, hymyilyttääkö kepulaisia nyt yhtä paljon kuin AB:ta. Ei aatana, ei pysty tuota akkaa enempää ajattelemaan.
-
Tosi hyvä homma, että Berneri valitsi Kepun Kokoomuksen sijasta. Pystyy tuolla tekemään tosi hyviä ratkaisuja Isänmaan parhaaksi. Teitten yksityistäminen ja veroluonteisten maksujen kerääminen liikenteestä on aivan tätä päivää. Nyt kun tekniikka sallii ja mahdollistaa nerokkaat tavat vahtia ihmisten tekemisiä, niin miksei tätä teknologiaa sitten hyödynnettäisi. Niin kuin olen jo aiemmin kirjoittanut, yksityisteiden ylläpito ei voi pitkällä tähtäimellä perustua muuhun kuin sen käyttäjien verottamiseen. Varsinkin ns. läpikulkuliikenne muilta kuin osakkailta täytyy saada maksulliseksi. Kun tähän päästään, niin tietkin pystytään pitämään paremmassa kunnossa kautta linjan. Se joka käyttää, se maksaa, yksinkertaista.
Mukava huomata, että Kokoomus on aina syntipukki, kun täytyy kehittää yhteiskuntaa eteenpäin vieviä ratkaisuja. Puolue on yllättävän lähellä oikeita ratkaisuja lähes kaikissa valtion taloutta parantavissa kysymyksissä. Sekös punikkeja harmittaa :D
Katto vaan, kyl tääkin saadaan Kokoomuksen synniksi tääl väännettyä. Sinällään positiivista, et kepusta löytyy muitakin kuin väyrysläisiä änkyröitä.
-
https://www.youtube.com/watch?v=bCWMOsjeo_E
Evoluutio 2: Mekanismit.
-
Ihan älyvapaata touhua,Uusia kustannuksia,kerääminen maksaa.
-
Tosi hyvä homma, että Berneri valitsi Kepun Kokoomuksen sijasta. Pystyy tuolla tekemään tosi hyviä ratkaisuja Isänmaan parhaaksi. Teitten yksityistäminen ja veroluonteisten maksujen kerääminen liikenteestä on aivan tätä päivää. Nyt kun tekniikka sallii ja mahdollistaa nerokkaat tavat vahtia ihmisten tekemisiä, niin miksei tätä teknologiaa sitten hyödynnettäisi. Niin kuin olen jo aiemmin kirjoittanut, yksityisteiden ylläpito ei voi pitkällä tähtäimellä perustua muuhun kuin sen käyttäjien verottamiseen. Varsinkin ns. läpikulkuliikenne muilta kuin osakkailta täytyy saada maksulliseksi. Kun tähän päästään, niin tietkin pystytään pitämään paremmassa kunnossa kautta linjan. Se joka käyttää, se maksaa, yksinkertaista.
Mukava huomata, että Kokoomus on aina syntipukki, kun täytyy kehittää yhteiskuntaa eteenpäin vieviä ratkaisuja. Puolue on yllättävän lähellä oikeita ratkaisuja lähes kaikissa valtion taloutta parantavissa kysymyksissä. Sekös punikkeja harmittaa :D
Mukava huomata, sitten kun nämä operaattorit tekevät yrityksinä tämän varainkeruun 40 -60% katteella. Ovathan ne yrityksiä ja niitten on tuotettava omistajilleen voittoa. Eli jos ne laittavat tien kunnossa pitoon sen miljardin niin silloin operaattorimaksut + alv onkin kaksimiljardia.
Entäpä se osuus mikä näistä ajoneuvo ja polttoaineveroista nykyvään ei mene tiestön ylläptoon? Kuka luulee että sitä 7 miljardia tullaan keräämään autoilijoilta vai mitä muuta aletaan verotamaan, että saadaan se seitsemän miljardia kokoon? Eli tielläliikkujat saa maksaa miljardin enemmän tästä hienosta suunnitelmasta.
-
Valtionvarainministeriön veronkiristäjät eivät ole ikinä osanneet aakkosia pitemmälle kuin A ja B => Auto ja Bensa.
Josko nyt alkavat oppia.
-
Tosi hyvä homma, että Berneri valitsi Kepun Kokoomuksen sijasta. Pystyy tuolla tekemään tosi hyviä ratkaisuja Isänmaan parhaaksi. Teitten yksityistäminen ja veroluonteisten maksujen kerääminen liikenteestä on aivan tätä päivää. Nyt kun tekniikka sallii ja mahdollistaa nerokkaat tavat vahtia ihmisten tekemisiä, niin miksei tätä teknologiaa sitten hyödynnettäisi. Niin kuin olen jo aiemmin kirjoittanut, yksityisteiden ylläpito ei voi pitkällä tähtäimellä perustua muuhun kuin sen käyttäjien verottamiseen. Varsinkin ns. läpikulkuliikenne muilta kuin osakkailta täytyy saada maksulliseksi. Kun tähän päästään, niin tietkin pystytään pitämään paremmassa kunnossa kautta linjan. Se joka käyttää, se maksaa, yksinkertaista.
Mukava huomata, että Kokoomus on aina syntipukki, kun täytyy kehittää yhteiskuntaa eteenpäin vieviä ratkaisuja. Puolue on yllättävän lähellä oikeita ratkaisuja lähes kaikissa valtion taloutta parantavissa kysymyksissä. Sekös punikkeja harmittaa :D
Mukava huomata, sitten kun nämä operaattorit tekevät yrityksinä tämän varainkeruun 40 -60% katteella. Ovathan ne yrityksiä ja niitten on tuotettava omistajilleen voittoa. Eli jos ne laittavat tien kunnossa pitoon sen miljardin niin silloin operaattorimaksut + alv onkin kaksimiljardia.
Entäpä se osuus mikä näistä ajoneuvo ja polttoaineveroista nykyvään ei mene tiestön ylläptoon? Kuka luulee että sitä 7 miljardia tullaan keräämään autoilijoilta vai mitä muuta aletaan verotamaan, että saadaan se seitsemän miljardia kokoon? Eli tielläliikkujat saa maksaa miljardin enemmän tästä hienosta suunnitelmasta.
Kohta ss tulee ja sanoo että ostakaa sitten Elisaa niin pääsette nauttimaan niistä etelän veteliltä kerätyistä rahoista räköttämisen sijaan ;)
-
Tosi hyvä homma, että Berneri valitsi Kepun Kokoomuksen sijasta. Pystyy tuolla tekemään tosi hyviä ratkaisuja Isänmaan parhaaksi. Teitten yksityistäminen ja veroluonteisten maksujen kerääminen liikenteestä on aivan tätä päivää. Nyt kun tekniikka sallii ja mahdollistaa nerokkaat tavat vahtia ihmisten tekemisiä, niin miksei tätä teknologiaa sitten hyödynnettäisi. Niin kuin olen jo aiemmin kirjoittanut, yksityisteiden ylläpito ei voi pitkällä tähtäimellä perustua muuhun kuin sen käyttäjien verottamiseen. Varsinkin ns. läpikulkuliikenne muilta kuin osakkailta täytyy saada maksulliseksi. Kun tähän päästään, niin tietkin pystytään pitämään paremmassa kunnossa kautta linjan. Se joka käyttää, se maksaa, yksinkertaista.
Mukava huomata, että Kokoomus on aina syntipukki, kun täytyy kehittää yhteiskuntaa eteenpäin vieviä ratkaisuja. Puolue on yllättävän lähellä oikeita ratkaisuja lähes kaikissa valtion taloutta parantavissa kysymyksissä. Sekös punikkeja harmittaa :D
Mukava huomata, sitten kun nämä operaattorit tekevät yrityksinä tämän varainkeruun 40 -60% katteella. Ovathan ne yrityksiä ja niitten on tuotettava omistajilleen voittoa. Eli jos ne laittavat tien kunnossa pitoon sen miljardin niin silloin operaattorimaksut + alv onkin kaksimiljardia.
Entäpä se osuus mikä näistä ajoneuvo ja polttoaineveroista nykyvään ei mene tiestön ylläptoon? Kuka luulee että sitä 7 miljardia tullaan keräämään autoilijoilta vai mitä muuta aletaan verotamaan, että saadaan se seitsemän miljardia kokoon? Eli tielläliikkujat saa maksaa miljardin enemmän tästä hienosta suunnitelmasta.
Kohta ss tulee ja sanoo että ostakaa sitten Elisaa niin pääsette nauttimaan niistä etelän veteliltä kerätyistä rahoista räköttämisen sijaan ;)
Eiku mieluummin kannattaa nillittää täällä kuin vapaamuurarit ja juutalaiset vie massit. :D :D :D
-
Tosi hyvä homma, että Berneri valitsi Kepun Kokoomuksen sijasta. Pystyy tuolla tekemään tosi hyviä ratkaisuja Isänmaan parhaaksi. Teitten yksityistäminen ja veroluonteisten maksujen kerääminen liikenteestä on aivan tätä päivää. Nyt kun tekniikka sallii ja mahdollistaa nerokkaat tavat vahtia ihmisten tekemisiä, niin miksei tätä teknologiaa sitten hyödynnettäisi. Niin kuin olen jo aiemmin kirjoittanut, yksityisteiden ylläpito ei voi pitkällä tähtäimellä perustua muuhun kuin sen käyttäjien verottamiseen. Varsinkin ns. läpikulkuliikenne muilta kuin osakkailta täytyy saada maksulliseksi. Kun tähän päästään, niin tietkin pystytään pitämään paremmassa kunnossa kautta linjan. Se joka käyttää, se maksaa, yksinkertaista.
Mukava huomata, että Kokoomus on aina syntipukki, kun täytyy kehittää yhteiskuntaa eteenpäin vieviä ratkaisuja. Puolue on yllättävän lähellä oikeita ratkaisuja lähes kaikissa valtion taloutta parantavissa kysymyksissä. Sekös punikkeja harmittaa :D
miten sitten selität että mitään piikkiä, ei edes pientä mutkaa ylöspäin tullut oikein mihinkään taloutta kuvaavaan käyrään vaikka kokoomus sentäs oli päähallituspuolue ja mielestäsi lähellä oikeita ratkaisuja edellisellä hallituskaudella, neljä vuotta :) ;) :D ;D
Mukava huomata, että Kokoomus on aina syntipukki, kun täytyy kehittää yhteiskuntaa eteenpäin vieviä ratkaisuja. Puolue on yllättävän lähellä oikeita ratkaisuja lähes kaikissa valtion taloutta parantavissa kysymyksissä. Sekös punikkeja harmittaa :D
-
Eiku mieluummin kannattaa nillittää täällä kuin vapaamuurarit ja juutalaiset vie massit. :D :D :D
No tule vaan ihan rohkeasti pois sieltä punavihreästä kuplastasi ja kerro ihan omin sanoin kuinka se mailma oikeasti makaa...
-
Eiku mieluummin kannattaa nillittää täällä kuin vapaamuurarit ja juutalaiset vie massit. :D :D :D
No tule vaan ihan rohkeasti pois sieltä punavihreästä kuplastasi ja kerro ihan omin sanoin kuinka se mailma oikeasti makaa...
Mites mää sen tyhmänä suvakkina tietäisin. Mut nillitys ja muiden syyttely ei kyl edistä kenenkään asiaa. :D
-
se loppuuu kilomerien keksiminen maatalouden ajoihinkin mikäli bernerin idea menee läpi :) ;) :D ;D
-
Mites mää sen tyhmänä suvakkina tietäisin. Mut nillitys ja muiden syyttely ei kyl edistä kenenkään asiaa. :D
Tieto lisää ymmärtämystä mailman menosta.
Katoppa tuosta opettavainen video niin tiedät mistä puhutaan jos törmäät vaikkapa juttuun nimeltä pizzagate, varsin vakavista ja iljettävistä rikoksista on kysymys.
https://www.youtube.com/watch?v=ebDl5L2S2y8&ab_channel=NehesuNag-NegusEl
-
Mites mää sen tyhmänä suvakkina tietäisin. Mut nillitys ja muiden syyttely ei kyl edistä kenenkään asiaa. :D
Tieto lisää ymmärtämystä mailman menosta.
Katoppa tuosta opettavainen video niin tiedät mistä puhutaan jos törmäät vaikkapa juttuun nimeltä pizzagate, varsin vakavista ja iljettävistä rikoksista on kysymys.
https://www.youtube.com/watch?v=ebDl5L2S2y8&ab_channel=NehesuNag-NegusEl
(http://www.netanimations.net/Laughing-chimp-gif-animation.gif)
-
Mukava huomata, että Kokoomus on aina syntipukki, kun täytyy kehittää yhteiskuntaa eteenpäin vieviä ratkaisuja. Puolue on yllättävän lähellä oikeita ratkaisuja lähes kaikissa valtion taloutta parantavissa kysymyksissä. Sekös punikkeja harmittaa :D
Kehittämistä ja oikeita ratkaisuja.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/170832-professori-markku-kuisma-aimana-suomi-teki-taas-digitat-miksi-poliitikot-myivat (https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/170832-professori-markku-kuisma-aimana-suomi-teki-taas-digitat-miksi-poliitikot-myivat)
-
Mukava huomata, että Kokoomus on aina syntipukki, kun täytyy kehittää yhteiskuntaa eteenpäin vieviä ratkaisuja. Puolue on yllättävän lähellä oikeita ratkaisuja lähes kaikissa valtion taloutta parantavissa kysymyksissä. Sekös punikkeja harmittaa :D
Kehittämistä ja oikeita ratkaisuja.
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/170832-professori-markku-kuisma-aimana-suomi-teki-taas-digitat-miksi-poliitikot-myivat (https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/170832-professori-markku-kuisma-aimana-suomi-teki-taas-digitat-miksi-poliitikot-myivat)
Tuossa Caruna kaupassakaan mitään väärää muuten olis, mutta kun rokottaa kepulandiaa. Samoin yara kauppa.
-
Me olemme niin kovapäistä kansaa ettemme opi muuten kuin carunoimalla.
Turha syyttää muita kun apinaa koijataan.
-
Kyllä näillä systeemeillä on vain tarkoitus kerätä lisää rahaa liikenteeltä. Talouselämässä oli juttu aiheesta keväällä ja nyt se on ainakin tämän päivän taas netissä luetttavissa.
http://www.talouselama.fi/uutiset/osta-sata-kilometria-alle-kympilla-tiemaksuilla-rahoitettava-valtion-vaylayhtio-ei-innosta-autoilijaa-eika-sijoittajaa-6609959
Jutun mukaan tällä hetkellä liikenteeltä kerätään verojen muodossa liki 8 miljardia mutta väyliin käytetään vain reilut 1.5 miljardia josta teihin alle miljardi. Eli liikenteeltä kerättyjä varoja käytetään paljon muualle eikä se muu käyttö varmastikaan vähene. Kaikki paikantamiseen perustuvat verotustavat vaativat mittausjärjestelmän. Sen hinnasta ei ole olemassa mitään virallista arvioita. Jutussa mittausjärjestelmän kulut arvioidaan 0.5-1 miljardiksi vuodessa. Tämä pitäisi kerätä nykyisten verojen lisäksi autoilijoilta jotta valtion tulot eivät pienenisi. Talouselämä ravistaa hihastaan jonkin sortin arvion maksun tasoksi laskelmaansa perustuen ja olisi ehkä noin kymmenen euroa per sata kilometriä. Eli satanen tuhannelta km:ltä ja tonni jokaista kymmentätuhatta kilometriä kohti. Jos siitä vuotuisesta ajoneuvoverosta (tai mikä se nyt onkaan...) luovuttaisiin kokonaan pitäisi polttoaineiden verotuksen laskea todella paljon jotta autoilun kulut eivät suurenisi. Uuden auton verojen laskeminen ei kovin paljoa auttaisi ja tuskin uuden auton veron aleneminen mitään vaihtoautojen hintaan vaikuttaisi.
Sitten on pieni pohdinta ajatuksia antamaan rahojen jaosta ja käytöstä: sinne mistä ne kerätään vai aluepolitiikkaa. Tätä miettiessä voi lukaista toisen jutun
http://www.talouselama.fi/uutiset/ministeri-berner-tukistaa-saaristolaisia-postilaatikkoon-voi-tupsahtaa-jopa-kymppitonnien-lisalasku-6611346
Turun Sanomissahan oli juttu eräästä maitotilasta. Sen lauttamaksut olisivat luokkaa 50 000 € vuodessa. Sitä en muista enkä viitsi juttua uudestaan hakea oliko tuossa summassa paljon muutakin mukana kuin pelkän maatilan maksut. Samalla logiikalla voisi paikantamisella kerättyjä varoja käyttää teille joilta ne kerätty. Tuloksena olisi aika surkeat valtion pikkutiet tai helkkarin suuret maksut jotta tiet harvaan asutulla alueella pysyisivät kunnossa edes melkein nykykunnossa. Tilannetta siellä suunnalla voisi pelastaa esim. puunjalostustehdas tai jokin muu suuri vientiteollisuuden tehdas, jonka toiminnalle olisi valtiollekin merkitystä.
Aika sinisilmäistä on kuvitella, että esim. yksityistiekunta saisi kovin halvalla kerätyn tiedon laskuttamisen perusteeksi. Eihän valtio nytkään suoraan yksityisteitä avusta kuin poikkeustapauksissa tai valtionosuuksina kunnan kautta.
Kyllä minun mielestäni Bernerin ajatukset ovat typeriä ja tuntuu siltä, että hän on vieraantunut todellisuudesta todella pahasti.
-
Kyllä näillä systeemeillä on vain tarkoitus kerätä lisää rahaa liikenteeltä. Talouselämässä oli juttu aiheesta keväällä ja nyt se on ainakin tämän päivän taas netissä luetttavissa.
http://www.talouselama.fi/uutiset/osta-sata-kilometria-alle-kympilla-tiemaksuilla-rahoitettava-valtion-vaylayhtio-ei-innosta-autoilijaa-eika-sijoittajaa-6609959
Jutun mukaan tällä hetkellä liikenteeltä kerätään verojen muodossa liki 8 miljardia mutta väyliin käytetään vain reilut 1.5 miljardia josta teihin alle miljardi. Eli liikenteeltä kerättyjä varoja käytetään paljon muualle eikä se muu käyttö varmastikaan vähene. Kaikki paikantamiseen perustuvat verotustavat vaativat mittausjärjestelmän. Sen hinnasta ei ole olemassa mitään virallista arvioita. Jutussa mittausjärjestelmän kulut arvioidaan 0.5-1 miljardiksi vuodessa. Tämä pitäisi kerätä nykyisten verojen lisäksi autoilijoilta jotta valtion tulot eivät pienenisi. Talouselämä ravistaa hihastaan jonkin sortin arvion maksun tasoksi laskelmaansa perustuen ja olisi ehkä noin kymmenen euroa per sata kilometriä. Eli satanen tuhannelta km:ltä ja tonni jokaista kymmentätuhatta kilometriä kohti. Jos siitä vuotuisesta ajoneuvoverosta (tai mikä se nyt onkaan...) luovuttaisiin kokonaan pitäisi polttoaineiden verotuksen laskea todella paljon jotta autoilun kulut eivät suurenisi. Uuden auton verojen laskeminen ei kovin paljoa auttaisi ja tuskin uuden auton veron aleneminen mitään vaihtoautojen hintaan vaikuttaisi.
Sitten on pieni pohdinta ajatuksia antamaan rahojen jaosta ja käytöstä: sinne mistä ne kerätään vai aluepolitiikkaa. Tätä miettiessä voi lukaista toisen jutun
http://www.talouselama.fi/uutiset/ministeri-berner-tukistaa-saaristolaisia-postilaatikkoon-voi-tupsahtaa-jopa-kymppitonnien-lisalasku-6611346
Turun Sanomissahan oli juttu eräästä maitotilasta. Sen lauttamaksut olisivat luokkaa 50 000 € vuodessa. Sitä en muista enkä viitsi juttua uudestaan hakea oliko tuossa summassa paljon muutakin mukana kuin pelkän maatilan maksut. Samalla logiikalla voisi paikantamisella kerättyjä varoja käyttää teille joilta ne kerätty. Tuloksena olisi aika surkeat valtion pikkutiet tai helkkarin suuret maksut jotta tiet harvaan asutulla alueella pysyisivät kunnossa edes melkein nykykunnossa. Tilannetta siellä suunnalla voisi pelastaa esim. puunjalostustehdas tai jokin muu suuri vientiteollisuuden tehdas, jonka toiminnalle olisi valtiollekin merkitystä.
Aika sinisilmäistä on kuvitella, että esim. yksityistiekunta saisi kovin halvalla kerätyn tiedon laskuttamisen perusteeksi. Eihän valtio nytkään suoraan yksityisteitä avusta kuin poikkeustapauksissa tai valtionosuuksina kunnan kautta.
Kyllä minun mielestäni Bernerin ajatukset ovat typeriä ja tuntuu siltä, että hän on vieraantunut todellisuudesta todella pahasti.
Kyllähän näistä menetelmistä puhui jo Jorma Ollila aikanaan ja vaikka olisi puhunut oman firman puolesta, niin silti tekninen kehitys menee siihen suuntaan, että tällaisia tiedon keräys ja analysointipalveluja pystytään tekemään järkevillä kustannuksilla. Se on selvää, että joku kohtuullistamistaso pitää hakea, koska eihän nämä 50000e veloitukset mene läpi. Mutta se, että ruvetaan väittämään ettei tällaista systeemiä kannata tai saa tehdä tai se on peräti väärin, niin tämmöiset puheet on puppua. Nämä systeemit tulee käyttöön ennemmin tai myöhemmin. Trust me.
-
entäpä tasa-arvo, muutaman kympin kuukausikortilla ajelee linja-autolla herroiksi, sitten taas esimerkiksi ala-pertti puristaa jännetuppitulehuksisella ranteella kylmää teboilin mittarin pistoolia minuuttitolkulla päivittäin, makselee diiselverot ja sitten vielä kohmeisilla sormilla jontikan suodatinsulkeisten jäljiltä räplää lähettimen johtoja avolavan katolla jotta kenttää löytyy ja pääsee kotia :o :o :o :o
-
Nämä systeemit tulee käyttöön ennemmin tai myöhemmin. Trust me.
Hyvin mahdollista että tulevat. Mutta toivottavasti ei noilla perusteilla eikä noilla kustannuksilla eikä hätäisesti sähläten ja söhläten. Jos tuollainen maksujärjestelmä ja tie- sekä rataverkon hallintasysteemi halutaan tehdä ei se omaa yhtiötä vaadi. Kyllä nykyinen hallinto riittää ja se, että kirjanpidossa pidetään rahavirrat selvinä. Jos tätä varten perustetaan yhtiö, se tai osa siitä ihan varmasti tullaan jossain vaiheessa myymään kuten Fortum teki sähköverkolle ja silloin liikenteen maksettavaksi tulee vielä lisäksi yksityisten/institutionaalisten sijoittajien vaatima voitto. Valtio tuskin luopuu sentistäkään.
Samallahan systeemin voisi laajentaa myös nopeusvalvontaan sekä vahtimaan sitä, että moottorikäyttöisillä laitteilla pysytään sielä missä kuuluukin eli luodaan oikein näppärä sakotusautomaatti. Etukäteen pitää myös sopia miten rahat jaetaan ja mitkä tiet sekä sillat puretaan tai suljetaan tai raskasta liikennettä rajoitetaan.
Kyllä Berneri vissiin kai ihan vakavissaan puhui parin vuoden kokeilusta markkinaehtoisista taksoista saaristoon ellei tämä ole taas nykyhallituksen toimia, joissa ensin pontevasti ajetaan asiaa ja tehdään päätös, joka parin kolmen viikon päästä perutaan. Jos kokeilu tulee niin parissa vuodessa saadaan aika hyvin saaret tyhjemmiksi autokuljetusta tarvitsevista asukkaista ja yrityksistä. Saaristokunnat ovat jo suoraan sanoneet etteivät he ryhdy maksamaan noin suuria maksuja.
-
Kyllä tämä suunitelma rikkoo ihan perusoikeuksia vapaasta liikkumisesta, tämä on suoraan sanottuna perustuslain vastaista tämmönen liikkumisesta maksaminen. Sovelletaankos tätä muuhun kuin henkilö- ja tavaraliikenteeseen?
Pitäisköhän ostaa emännälle kauppakassiksi joku pikkutraktori, joku kubota tai vastaava? Ja itsekkin vois lyhyemmät reissut tehdä auton sijasta traktorilla, vai käykö niin, että jos tämmönen traktoriajelu lisääntyy, niin niihinkin laitetaan valvontalaite?
-
Kyllä tämä suunitelma rikkoo ihan perusoikeuksia vapaasta liikkumisesta, tämä on suoraan sanottuna perustuslain vastaista tämmönen liikkumisesta maksaminen. Sovelletaankos tätä muuhun kuin henkilö- ja tavaraliikenteeseen?
Pitäisköhän ostaa emännälle kauppakassiksi joku pikkutraktori, joku kubota tai vastaava? Ja itsekkin vois lyhyemmät reissut tehdä auton sijasta traktorilla, vai käykö niin, että jos tämmönen traktoriajelu lisääntyy, niin niihinkin laitetaan valvontalaite?
kyllähän tuo täytyy mennä niin jotta joka jumalan kulkupelissä on seuranta ja millekkään ei anneta vapautusta olkoon niin yritys kuin viranomaiskäytössä, muuten siinä alkaa niin ruokoton kiertäminen ja puliveivaaminen ettei mitään määrää :-\ :-\ :-\ :-\
-
Tuossa Caruna kaupassakaan mitään väärää muuten olis, mutta kun rokottaa kepulandiaa. Samoin yara kauppa.
Espoon, Kauniaisen ja Kirkkonummen keputhan ne ensinmäisenä älähti. Vaikkakin ei ne Carunan hinnat ole korotuksenkaan jälkeen samalla tasolla kuin Suur-Savon sähköllä. Ja hyvä niin. ;D
-
Tuossa Caruna kaupassakaan mitään väärää muuten olis, mutta kun rokottaa kepulandiaa. Samoin yara kauppa.
Espoon, Kauniaisen ja Kirkkonummen keputhan ne ensinmäisenä älähti. Vaikkakin ei ne Carunan hinnat ole korotuksenkaan jälkeen samalla tasolla kuin Suur-Savon sähköllä. Ja hyvä niin. ;D
Nuo Sepen kepuvaktat on joskus vähän kikkeliskokkelissa asennossa.
-
Tuossa Caruna kaupassakaan mitään väärää muuten olis, mutta kun rokottaa kepulandiaa. Samoin yara kauppa.
Espoon, Kauniaisen ja Kirkkonummen keputhan ne ensinmäisenä älähti. Vaikkakin ei ne Carunan hinnat ole korotuksenkaan jälkeen samalla tasolla kuin Suur-Savon sähköllä. Ja hyvä niin. ;D
Nuo Sepen kepuvaktat on joskus vähän kikkeliskokkelissa asennossa.
Tizmalleen... ::)