Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: case5150 - 14.12.16 - klo:22:59
-
Kuinka on nyt toiminut Massikan varaosien saanti ja hinnat uudella maahantuojalla verrattuna Keskoon? :)
-
No kerran on ollut tarvetta varaosalle uuden maahantuojan aikana. Soitin varaosa numeroon. 10 minuuttia keskustelua mikä osa kyseessä. Lupasivat postilaatikkoon kahdessa päivässä. Saapui kolmessa päivässä. Tuo osa oli kohtuullisesti hinnoteltu. Sopimushuoltajien tilanne näyttää aika heikolta kun listaa katsoo.
-
tuo se on asia joka ittiä ainakin korpiaa... kun kattoo kuin paljon massikoita on käytössä... muutamaa vaihtokonetta käyny kattomassakin mutta sitten tuohon jälkimarkkinointiin tyssänny... taitaa hyvä merkki hävitä tuolla tavalla markkinoilta...
-
Noo kahtoo nyt miten pitkään emoyhtiö jaksaa tuota touhua kattella... Taitaa edelleen hankkijalta löytyä osat varmimmiten 😂
-
eipä löyty... jotain vanhaa sälää
-
Huollossa tuli juteltua tuosta osien saannista, mutta ei ne ainakaan siellä mitään ongelmaa tunnustaneet. Vähemmän siellä Ferkkuja oli paloona, kuin ennen. Paikallinen varaosapäällikkökin kävi pyörähtämässä, mutta ei hänellekään ainakaan pahasti laittaneet. Tosin päivän viiveestä entiseen oli puhetta, koska ennen jotain löytyi koukkaamalla naapurikaupunkiin. Tosin varaosapistettä sinne nytkin kuulemma kasattiin. Avajaiset on kuulemma tammikuussa. Hinnoissakaan ei saisi olla kuulemma eroja entiseen, koska huoltajien on käsketty antamaan palautetta, jos hinnat poikkeaa vanhoista.
Ittellä hyvä tuuri huollon suhteen, koska entinen hyvä huolto jatkaa ... Aika leviäätte sinne kyllä nytkin oli koneita tullut. Tosin niin tuli ennenkin. Silloin ehkä kaikki ei sinne lähimpään vienyt ja nyt niitä ei varmaan sitten enää olekkaan. Tällä alueella taitaa "valtamerkeistä" JD olla sellainen, että kone lähtee lavetilla huoltoon / remonttiin tai sitten se tehdään korkean katon alla. Ja näyttää se Jontikkakin sitä "huoltoa" tarvitsevan.
-
Taitaa massikalle käydä samoin kuin casellekin, myynti vähenee kun ei ole edustus isolla firmalla.Varaosapuolikin sitten sitä myötä heikkenee kun ei ole volyymiä pitää varastoa.Casen osalta kävi näin, myynti ja varaosat meni pikkufirmalle,eikä sitä osaa sitten hyllystä löydy ja tilaten tulee ensin muutaman kerran väärät osat, kun asiantuntemus varaosamyyjillä on lähinnä mopetin tulpan vaihdon tasolla.
-
Taitaa massikalle käydä samoin kuin casellekin, myynti vähenee kun ei ole edustus isolla firmalla.Varaosapuolikin sitten sitä myötä heikkenee kun ei ole volyymiä pitää varastoa.Casen osalta kävi näin, myynti ja varaosat meni pikkufirmalle,eikä sitä osaa sitten hyllystä löydy ja tilaten tulee ensin muutaman kerran väärät osat, kun asiantuntemus varaosamyyjillä on lähinnä mopetin tulpan vaihdon tasolla.
Silti sinisenä kauppa käy pikkupuljussakin, mutta muuten oikeassa. Ei tämä siirto varmaankaan Massikalle mikään voitto ollut. Ojasta allikkoon, vaikka tuo varaosapäällikkö siellä ihaili, miten hyvin uutta Massikkaa on näinä viikkoina tälle alueelle myity. No sen voi varmaan sitten katsoa tammikuun rekisteröinneistä, hieman epäilen, että ihan kärkisijoilla ei myynnissä olla. Lähinnä seuraan mielenkiinnolla mikä on Claas / Mf myynnin taso. Ei se Kesko ole mitenkään loistanut , sitten Case aikojen.
-
ja jotenkin tuo keskon poukkoilu noilla merkkien valikoimalla tuntuu oudolta... tänää tuo ja huomenna joku muu... kuka tuohon luottaa...?
-
Onhan se komea lista edustuksia, verku, caseih, deutz, zetor ja nyt claas. Mahtoikohan joku vielä unohtua ?
-
Onhan se komea lista edustuksia, verku, caseih, deutz, zetor ja nyt claas. Mahtoikohan joku vielä unohtua ?
Nuffield, New Holland, Clayson, Leyland
-
Leylandhan se nosti Keskon suurten traktorikauppiaiden joukkoon.
Ja kasvatti teflonpinnan konemyyjien ja varaosapäivystäjien nahkaan.
Tai jotain.
-SS-
-
Allis-Chalmers, Fahr, Valmet, Nuffield, Leyland, Zetor, Deutz-Fahr, ZTS, Kubota, Same, Lamborghini, Case IH, MF, Claas.
Siinä pitäs olla maataloustraktorimerkit joita kesko on maahantuonut ja myynyt.
-
Allis-Chalmers, Fahr, Valmet, Nuffield, Leyland, Zetor, Deutz-Fahr, ZTS, Kubota, Same, Lamborghini, Case IH, MF, Claas.
Siinä pitäs olla maataloustraktorimerkit joita kesko on maahantuonut ja myynyt.
Clayssoni ja new holland puuttuu.
Nythän mä vasta hokasin, nootta puhe oli vaan trakraattoreista.
-
Clayssoni ja new holland puuttuu.
Traktoreina ? Ei taida olla olemassakaan Clayssonin traktoria ? Nh tietysti Fiat, Ford peruja, mutta K:n myimänä ? Toisaalta Kesko taisi omistaa työvälineen , joten sitä kautta Fiiattia. Mutta nykyinen Nh ei varmaankaan tainnut keretä edes työvälineen myyntiin. Eikö se loppunut Fiiatin mukana ? Luuloja ei tietoja !
Ahaa ... kesti ittellä vähän kauan vastata , joten korjasitkin jo :)
-
>Clayssoni ja new holland
Ovat olleet sama asia v.64 lähtien
-
>Clayssoni ja new holland
Ovat olleet sama asia v.64 lähtien
Riippuu tarkastelutarkkudesta.
1964 Claeys'n osti Sperry New Holland. 1967 nimi vaihdettiin Claysoniksi. 1986 yhdistettiin Ford. 1991 Fordin osti Fiatagri ja syntyi New Holland.
Vähän samoin voisi sitten sanoa, että Munktell ja valtra on sama asia.
Munktell => Bolinder-Munktell, => Volvo BM => Volvo BM Valmet => Valmet => Valmet-Valtra => Valtra
-
Casehan oli pitkään keskolla, jopa yhden ostinkin uutena ja hyvin pelasi varaosat ym.mutta jostain syystä tuolla keskosella tuo tempoilu edustuksien kanssa on sen jälkeen ollut sitä ja tätä.Fergukin tuli sitten keskon edustukseen ja varaosakauppa myös toimi.Mut mikä kumma kun aina pitää vaihtaa edustusta.Onneksi nuo työkoneet on pysyneet; Hardit ym vuosikymmeniä.Myyntikateko se ainut juttu on,,,,,,,,,,,,,,,,,, ei asiakkaan pysyminen.Itse olisin mielelläni keskon asiakas mutta tuo tempoilu ei ajatusmaailmaani sovi.
-
Nojaa viimeksi kun kävin just hardin osia keskolta, niin eka lause oli että 'nää on niin vaikeita vehkeitä varaosamyyjälle' ja ihmeen huonot varaosakirjat heillä olikin. No just sain osat kokoon jolla korjasin lainaruiskun.
Nuhvi/leulandin ja same/lampuran unohdin listasta sen tunnustan, mut valmetin olosta keskosen listoilla lienee jo aikaa kun minkäänlaista muistikuvaa ei moisesta ole. Hankkija ajat vielä muistan kyllä.
-
Kesko on tainnut kaikki merkit läpikäydä traktorimerkeistä.Nuhveltti Siis SAS merkki lie pisimpään siihen asti kunnes valmistus loppui Leylandiin. Sen jälkeen ollut haparointia mitä myydään.Fordson/Ford ei kai koskaan oleollut K myynnissä.
-
Nojaa viimeksi kun kävin just hardin osia keskolta, niin eka lause oli että 'nää on niin vaikeita vehkeitä varaosamyyjälle' ja ihmeen huonot varaosakirjat heillä olikin. No just sain osat kokoon jolla korjasin lainaruiskun.
Nuhvi/leulandin ja same/lampuran unohdin listasta sen tunnustan, mut valmetin olosta keskosen listoilla lienee jo aikaa kun minkäänlaista muistikuvaa ei moisesta ole. Hankkija ajat vielä muistan kyllä.
Tänä päivänä saisi olla valmistajan puolesta netissä kaikki, helpottaisi aika paljon ostajan ja varaosamyyjän elämää, kun saisi antaa suoraan varaosanumeron, niin myyjän ei tarvisi katsoa kuin hinta ja saatavuus osalle.
-
Tänä päivänä saisi olla valmistajan puolesta netissä kaikki, helpottaisi aika paljon ostajan ja varaosamyyjän elämää, kun saisi antaa suoraan varaosanumeron, niin myyjän ei tarvisi katsoa kuin hinta ja saatavuus osalle.
Kyllähän niitä on massikalle johannekselle ja nyykkärille nyt ainakin. hardille amatsoonille jne..
-
Meil o masikoire varaosaluetteloohin käyttööölupahat kunnoos,.Notta saapi oikehia pultteja tilaalla tuahon entisööntikoneheen.Son kuulkaatten mahtavat notta ku marmoorill sanoo notta tual numerool voisit poju alkaha katteloo romppehias notta löytyykö,soon siinä se nummero ja eti sillä jos oot lukutaitoone.
-
Nuhvi/leulandin ja same/lampuran unohdin listasta sen tunnustan, mut valmetin olosta keskosen listoilla lienee jo aikaa kun minkäänlaista muistikuvaa ei moisesta ole. Hankkija ajat vielä muistan kyllä.
Valmetia myi kolme keskusliikettä: Hankkija, Kesko ja OTK. Tämä oli 50-luvun alkupuolella, ei tainnut Hervast olla vielä syntynytkään silloin ;- )
-
Jos homma yhtään toimii niinku Pöttingerin kanssa ni osat on seuraavana päivänä kotona.
-
Nuhvi/leulandin ja same/lampuran unohdin listasta sen tunnustan, mut valmetin olosta keskosen listoilla lienee jo aikaa kun minkäänlaista muistikuvaa ei moisesta ole. Hankkija ajat vielä muistan kyllä.
Valmetia myi kolme keskusliikettä: Hankkija, Kesko ja OTK. Tämä oli 50-luvun alkupuolella, ei tainnut Hervast olla vielä syntynytkään silloin ;- )
Oikein arvattu, arvelinkin että mahtaa olla melko vanhoja asioita.
-
Jos homma yhtään toimii niinku Pöttingerin kanssa ni osat on seuraavana päivänä kotona.
Sää asutkin lähellä turkuu.
Pohjoisessa sitten firmakin vaihtuu välillä ja varastoja ei tunneta ;D
-
Clayssoni ja new holland puuttuu.
Traktoreina ? Ei taida olla olemassakaan Clayssonin traktoria ? Nh tietysti Fiat, Ford peruja, mutta K:n myimänä ? Toisaalta Kesko taisi omistaa työvälineen , joten sitä kautta Fiiattia. Mutta nykyinen Nh ei varmaankaan tainnut keretä edes työvälineen myyntiin. Eikö se loppunut Fiiatin mukana ? Luuloja ei tietoja !
Ahaa ... kesti ittellä vähän kauan vastata , joten korjasitkin jo :)
Mitäs siinä -90 alkupuolella tapahtui, kun hetkeen ei Fipattiin saanu suomesta osia?
-
Mitäs siinä -90 alkupuolella tapahtui, kun hetkeen ei Fipattiin saanu suomesta osia?
Ei mitään tietoa. Koskahan se Työväline loppui ja koska Fiat alkoi olemaan NH? Oliko sitten noilla jotain tekemistä osien saannin kans? Koska Agriteg menetti Jontikan ja koska se NH sinne meni ? Nukarisella varmaan olis silloinkin ollut muutaman vuoden varalle Fiiatteihin osia, tai sitten ne on säästynyt nykypäiviin asti :)
-
Työkoneiden mukana on mulle ainakin tullut varaosakirjat, joten helppo hommata osia. Googleen laittaa varaosanumeron ja tarkistaa ulkomaisen hinnan ja sitten soittaa paikalliseen liikkeeseen ja kysyy hinnan ja saatavuuden. Tilaa sitten mistä tilaa.
Paikalliset nuoret huoltomiehet tilaa osat ulkomailta, jos merkkiosat saa sieltä halvemmalta kuin paikallisesta merkkiliikkeestä. Yhtä nopeasti tulevat melkein kotiin saakka kuin paikallisen merkkiliikkeen tilaukset marmoritiskille. Homma varmaan polarisoituu entisestään siten, että hyvällä palvelulla ja osien löytymisellä hyllystä kohtuuhinnalla saa pidettyä myyntiä yllä, mutta tilaukseen menevät tavarat armotta kilpailutetaan ja todennäköisesti löydetään ulkomailta halvemmalla eli tilataan sieltä. Törkein kuulemani ryöstöyritys oli keskolla kaivurin osista. Muutamalla tonnilla täsmälleen samat osat hollannista, kun keskolla 14k€ kalliimmalla eli aikamoisen tilin meinasivat tehdä.
Lisäksi paikalliset kaverit laittavat tietokonebokseja korjattavaksi hollantiin ja ranskaan. Palvelu kohtuuhintaista ja nopeaa, joskus löytyy jopa vaihtokelpoinen osa samantien postitettavaksi.
-
Työkoneiden mukana on mulle ainakin tullut varaosakirjat, joten helppo hommata osia. Googleen laittaa varaosanumeron ja tarkistaa ulkomaisen hinnan ja sitten soittaa paikalliseen liikkeeseen ja kysyy hinnan ja saatavuuden. Tilaa sitten mistä tilaa.
Paikalliset nuoret huoltomiehet tilaa osat ulkomailta, jos merkkiosat saa sieltä halvemmalta kuin paikallisesta merkkiliikkeestä. Yhtä nopeasti tulevat melkein kotiin saakka kuin paikallisen merkkiliikkeen tilaukset marmoritiskille. Homma varmaan polarisoituu entisestään siten, että hyvällä palvelulla ja osien löytymisellä hyllystä kohtuuhinnalla saa pidettyä myyntiä yllä, mutta tilaukseen menevät tavarat armotta kilpailutetaan ja todennäköisesti löydetään ulkomailta halvemmalla eli tilataan sieltä. Törkein kuulemani ryöstöyritys oli keskolla kaivurin osista. Muutamalla tonnilla täsmälleen samat osat hollannista, kun keskolla 14k€ kalliimmalla eli aikamoisen tilin meinasivat tehdä.
Lisäksi paikalliset kaverit laittavat tietokonebokseja korjattavaksi hollantiin ja ranskaan. Palvelu kohtuuhintaista ja nopeaa, joskus löytyy jopa vaihtokelpoinen osa samantien postitettavaksi.
Sitten toinen ääripää on uitettujen Caterpillarin kaivurien jne. osat, jotka luultavasti löytyis Suomesta, mutta ei Witraktorin arkistoista löydy koneen valmistenumeroa. Niin eivät sitten kuulemma osia asiakkaalle välitä. Tämä oli ns. vanhan kaartin huoltomiehiltä kuultua. Eli siis ohje että pysy kaukana uitetuista Cateista. Voi olla että nuorempi kaarti löytää osat sitten muualta, mutta vanhemmille ylipääsemättömiä ongelmia aiheuttava tilanne.
-
Jossain 50-60 luvulla Suomalaiset konemiehet tilas Jenkeistä Cat,in osia suomenkielellä ja oikeat osat tuli(kuulopuheen mukaan). Jotta paljon on ala taantunut tähänpäivään tultaessa. Toki koneet oli pelkistettyjä silloin.
-
> eivät sitten kuulemma osia asiakkaalle välitä.
Tuollainen eilispäivän asenne ajaa aikaa myöten siihen että joutaa pistää ovet säppiin
-
Sitten toinen ääripää on uitettujen Caterpillarin kaivurien jne. osat, jotka luultavasti löytyis Suomesta, mutta ei Witraktorin arkistoista löydy koneen valmistenumeroa. Niin eivät sitten kuulemma osia asiakkaalle välitä. Tämä oli ns. vanhan kaartin huoltomiehiltä kuultua. Eli siis ohje että pysy kaukana uitetuista Cateista. Voi olla että nuorempi kaarti löytää osat sitten muualta, mutta vanhemmille ylipääsemättömiä ongelmia aiheuttava tilanne.
Jos koneet on EU-alueella uutena myyty, tuo varaosien myymättömyys alkaa olemaan sellainen juttu joka kilpailuviranomaisten pitäisi hoitaa.
Ei vaan taida suomen kilpailuvirastoa kiinnostaa.
-
Sitten toinen ääripää on uitettujen Caterpillarin kaivurien jne. osat, jotka luultavasti löytyis Suomesta, mutta ei Witraktorin arkistoista löydy koneen valmistenumeroa. Niin eivät sitten kuulemma osia asiakkaalle välitä. Tämä oli ns. vanhan kaartin huoltomiehiltä kuultua. Eli siis ohje että pysy kaukana uitetuista Cateista. Voi olla että nuorempi kaarti löytää osat sitten muualta, mutta vanhemmille ylipääsemättömiä ongelmia aiheuttava tilanne.
Jos koneet on EU-alueella uutena myyty, tuo varaosien myymättömyys alkaa olemaan sellainen juttu joka kilpailuviranomaisten pitäisi hoitaa.
Ei vaan taida suomen kilpailuvirastoa kiinnostaa.
Vanhakantainen ajatusmaailma pitää kiinni kynsin ja hampain ns. monopolista varaosien suhteen. Nykymaailmassa lopun alku, ei tarvita edes kilpailuvirastoa. Jos ei muutu muuttuvassa maailmassa, taantuu lopulta hengiltä.
Jotenkin lapsellinen tuo varaosien myymättömyys. Itse möisin ihan hyvillä mielin, pääasia että saisi myytyä. Helvetinkö väliä sillä, mitä kautta kone Suomeen on tullut. Liian hyvin on ollut asiat (katteet), jos on ollut vara haistattaa v.itut maksavalle asiakkaalle.
-
Sitten toinen ääripää on uitettujen Caterpillarin kaivurien jne. osat, jotka luultavasti löytyis Suomesta, mutta ei Witraktorin arkistoista löydy koneen valmistenumeroa. Niin eivät sitten kuulemma osia asiakkaalle välitä. Tämä oli ns. vanhan kaartin huoltomiehiltä kuultua. Eli siis ohje että pysy kaukana uitetuista Cateista. Voi olla että nuorempi kaarti löytää osat sitten muualta, mutta vanhemmille ylipääsemättömiä ongelmia aiheuttava tilanne.
Jos koneet on EU-alueella uutena myyty, tuo varaosien myymättömyys alkaa olemaan sellainen juttu joka kilpailuviranomaisten pitäisi hoitaa.
Ei vaan taida suomen kilpailuvirastoa kiinnostaa.
Vanhakantainen ajatusmaailma pitää kiinni kynsin ja hampain ns. monopolista varaosien suhteen. Nykymaailmassa lopun alku, ei tarvita edes kilpailuvirastoa. Jos ei muutu muuttuvassa maailmassa, taantuu lopulta hengiltä.
Jotenkin lapsellinen tuo varaosien myymättömyys. Itse möisin ihan hyvillä mielin, pääasia että saisi myytyä. Helvetinkö väliä sillä, mitä kautta kone Suomeen on tullut. Liian hyvin on ollut asiat (katteet), jos on ollut vara haistattaa v.itut maksavalle asiakkaalle.
Nyt tietysti täytyy sanoa, että noista vanhemman huoltomiehen jutuista on aikaa joku 5 vuotta. Ja niiden mielipiteiden taustoihin vielä varmaan joku vuosi lisää. Nyky tilannetta en tiedä, mutta tuo asenne oli tiedossa kyllä uittamiseen erikoistuneilla konemyyjilläkin. Nyt nuo "uittajatkin" ovat jo ovensa säppiin laittaneet.
-
Sitten toinen ääripää on uitettujen Caterpillarin kaivurien jne. osat, jotka luultavasti löytyis Suomesta, mutta ei Witraktorin arkistoista löydy koneen valmistenumeroa. Niin eivät sitten kuulemma osia asiakkaalle välitä. Tämä oli ns. vanhan kaartin huoltomiehiltä kuultua. Eli siis ohje että pysy kaukana uitetuista Cateista. Voi olla että nuorempi kaarti löytää osat sitten muualta, mutta vanhemmille ylipääsemättömiä ongelmia aiheuttava tilanne.
Jos koneet on EU-alueella uutena myyty, tuo varaosien myymättömyys alkaa olemaan sellainen juttu joka kilpailuviranomaisten pitäisi hoitaa.
Ei vaan taida suomen kilpailuvirastoa kiinnostaa.
Vanhakantainen ajatusmaailma pitää kiinni kynsin ja hampain ns. monopolista varaosien suhteen. Nykymaailmassa lopun alku, ei tarvita edes kilpailuvirastoa. Jos ei muutu muuttuvassa maailmassa, taantuu lopulta hengiltä.
Jotenkin lapsellinen tuo varaosien myymättömyys. Itse möisin ihan hyvillä mielin, pääasia että saisi myytyä. Helvetinkö väliä sillä, mitä kautta kone Suomeen on tullut. Liian hyvin on ollut asiat (katteet), jos on ollut vara haistattaa v.itut maksavalle asiakkaalle.
No suuri pienkonevalmistaja alkoi USA:ssa vaatia myytyjen moottorisahojen henkilökohtaista käytönopastusta, kun dollarin kurssi ja sinne vähemmällä katteella ehkäpä myydyt sahat alkoivat virrata suurin joukoin takaisin Eurooppaan.
No, riitti silläkin tavalla bulvaaneille tuloja, piti vaan käydä henkilökohtaisesti paikalla.
En ymmärrä, mikseivät uitettujen koneiden maahantuojat sitten saisi järjestää omaa varaosahuoltoa myymilleen koneille ? Jos siis se on valtavan hyvää bisnestä.
-SS-
-
Jos homma yhtään toimii niinku Pöttingerin kanssa ni osat on seuraavana päivänä kotona.
Sää asutkin lähellä turkuu.
Pohjoisessa sitten firmakin vaihtuu välillä ja varastoja ei tunneta ;D
Kai rahtarit tavaraa yhtä nopeasti vie pohjoiseen kuin tuo eteläänkin. Just posti toi tiistaina viikonlopulla Lapin Akusta tilaamani traktorin akun. Olli muuten 70 € halvempi Vartan akku Rovaniemellä kuin etelässä. Postissa tai matkahuollolla ne Pöttin osatkin on tulleet.
-
Veetin pitäisi puuttua asiaan heti.
-SS-
-
Sitten toinen ääripää on uitettujen Caterpillarin kaivurien jne. osat, jotka luultavasti löytyis Suomesta, mutta ei Witraktorin arkistoista löydy koneen valmistenumeroa. Niin eivät sitten kuulemma osia asiakkaalle välitä. Tämä oli ns. vanhan kaartin huoltomiehiltä kuultua. Eli siis ohje että pysy kaukana uitetuista Cateista. Voi olla että nuorempi kaarti löytää osat sitten muualta, mutta vanhemmille ylipääsemättömiä ongelmia aiheuttava tilanne.
Jos koneet on EU-alueella uutena myyty, tuo varaosien myymättömyys alkaa olemaan sellainen juttu joka kilpailuviranomaisten pitäisi hoitaa.
Ei vaan taida suomen kilpailuvirastoa kiinnostaa.
Vanhakantainen ajatusmaailma pitää kiinni kynsin ja hampain ns. monopolista varaosien suhteen. Nykymaailmassa lopun alku, ei tarvita edes kilpailuvirastoa. Jos ei muutu muuttuvassa maailmassa, taantuu lopulta hengiltä.
Jotenkin lapsellinen tuo varaosien myymättömyys. Itse möisin ihan hyvillä mielin, pääasia että saisi myytyä. Helvetinkö väliä sillä, mitä kautta kone Suomeen on tullut. Liian hyvin on ollut asiat (katteet), jos on ollut vara haistattaa v.itut maksavalle asiakkaalle.
No suuri pienkonevalmistaja alkoi USA:ssa vaatia myytyjen moottorisahojen henkilökohtaista käytönopastusta, kun dollarin kurssi ja sinne vähemmällä katteella ehkäpä myydyt sahat alkoivat virrata suurin joukoin takaisin Eurooppaan.
No, riitti silläkin tavalla bulvaaneille tuloja, piti vaan käydä henkilökohtaisesti paikalla.
En ymmärrä, mikseivät uitettujen koneiden maahantuojat sitten saisi järjestää omaa varaosahuoltoa myymilleen koneille ? Jos siis se on valtavan hyvää bisnestä.
-SS-
Tilanne tän varaosahomman suhteen on muttunut tässä 2010-luvulla. Aiemmin oli vissiin noi monopolit Euroopassakin voimissaan, joten osien tilaaminen ei niin vain käynytkään. Mutta nyttemmin on tilanne muuttunut ainakin maatalouskoneiden osien kohdalla. Hyvinkin halukkaita tuntuvat olemaan palvelemaan pohjoisia asiakkaitaankin.
-
mutta millä kielellä?
-
>mutta millä kielellä?
Mitä sillä väliä on? Puolastakin meinasin tilata osia kun olisi halvalla saanut mutta ei sattunut just olemaan.
Puolan kielestä en muuta ymmärrä kuin että zetoja on pirusti.
Google kääntäjällä englannin kautta sai ihan kelpaavaa tekstiä ja jutut meni jakeluun
-
Kyl niihin osia saa, paikallisen korjaamon sisällä ja ulkona on ruuhkaksi asti punaisia junttitraktoreita. Ei ne ilman moottoria tai reppua montaa päivää näy olevan "huollossa", ammattitaitonen miehistö ja varaosien saatavuus.
Kai sellaseen varaosia saa kun niitä kerran näkyy menevän kun talipalloja tinttilaudalla sydäntalvella.
-
Mikä on punainen junttitraktori?
-
Mikä on punainen junttitraktori?
Arvaas? Ei oo Case eikä suolahden suorahampainen öljyruiskujänisräikkä klikattuna punaisella värillä.
No?
-
kai se verku sit on
-
kai se verku sit on
Jep.
Tällä viikolla näky sellanen mursun näkönen tynamiittiveetee klasista ulos, ilman takakummeja, 7xxx?
Huoltoahan niihin, ei muuta....
-
Minä ainakin olen huomannut, että keskolta tulee osa seuraavaksi päiväksi jos varaosa löytyy suomesta, Turusta ei taho millään saada osia seuraavaksi päiväksi vaikka kuinka lupaillaan... Tiedä sitten mistä johtuu, mutta näin se vain on.... ikävää kun saa odottaa. Varaosamyyjäkin sitä tiskillä ihmettelee, mutta ei kai se hänenkään syy ole.. Tässä turulla paljon parannettavaa. Kuinka muut ovat osansa saaneet?
-
Yhtä nopeesti tuntuu tulevan turustakin kuin keskon aikaan ( siis kun varaosa on hyllyssä).
Jonkun verran hommataan suoraan ulkoa (hinta/toimitusnopeus).