Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Pentti Karala - 09.12.16 - klo:14:49

Otsikko: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case-MF omistajille
Kirjoitti: Pentti Karala - 09.12.16 - klo:14:49
Talvella  traktorien  ilmainen tehonmittaus   Riihimäellä
Teholuokka 75-450 hv
Aika ja paikka: Lauantaisin 4.1.2017 - 27.2.2017
Hermannintie 13
Riihimäki

Ilmoittautuminen   0408394814
www.dynopaja.fi
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case omistajille
Kirjoitti: Hervast - 09.12.16 - klo:15:33
Ostaa kerralla riittävän ison niin ei tarvi viritellä eikä arvailla onko sitä tehoa... 😉
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case omistajille
Kirjoitti: Toivo Tonta - 09.12.16 - klo:17:24
Mitataanko akselista vai pyöristä?
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case omistajille
Kirjoitti: +200 - 09.12.16 - klo:19:12
Kaks pienintä traktoria menis tuohon tehohaarukkaan.Toiset kaks onkin sitte isompitehoisia :-[
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case omistajille
Kirjoitti: icefarmer - 09.12.16 - klo:19:59
Kaks pienintä traktoria menis tuohon tehohaarukkaan.Toiset kaks onkin sitte isompitehoisia :-[
kuvittelet vaan :) ;) :D ;D
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case omistajille
Kirjoitti: lypsyukko - 09.12.16 - klo:20:15
Meinas omaa 105 iso poni heppaista käydä sääliksi, kun LTR -racing mittas vakiona tehon ... tais olla 88 tapis. Sammu aina kun se kuuluisa saunalyhty. Sopivan maltillisen piristyksen jälkeen dynamon pyörimään lähtökin oli selvästi helpompaa. Tapista 122 hv. Pieniä ne on meikeläisen traktorit, mutta nyt ihan ok omaan tarpeeseen.
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case omistajille
Kirjoitti: fenu - 09.12.16 - klo:20:27
Tämähän on merkki syrjintää. No eipä ole tarvettakaan kun eipä se teho mittaamalla lisäänny.
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case omistajille
Kirjoitti: lypsyukko - 09.12.16 - klo:21:33
Tämähän on merkki syrjintää. No eipä ole tarvettakaan kun eipä se teho mittaamalla lisäänny.

Ei kait se olekkaan tarkoitus, vaan sen tajuaminen, että oma traktori on ihan mopo. Sitten nimi pitkään listaan, tehon nosto ja uusi mittaus. Lasku ja uusi mittaustodistus kädes kohti uusia pettymyksiä :)
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case omistajille
Kirjoitti: John Ferguson - 10.12.16 - klo:10:07
Tämähän on merkki syrjintää. No eipä ole tarvettakaan kun eipä se teho mittaamalla lisäänny.
Oishan tuo kiva tietää paljonko niitä koneja on vert. Tehtaan lupaamiin.
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case-MF omistajille
Kirjoitti: Köntys - 10.12.16 - klo:10:14

Täältä ei taida viitsiä lähteä Riihimäelle köröttelemään, joululahjaa noutamaan  :-\
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case omistajille
Kirjoitti: +200 - 10.12.16 - klo:12:57
Kaks pienintä traktoria menis tuohon tehohaarukkaan.Toiset kaks onkin sitte isompitehoisia :-[
Nyt olikin testattavien maksimitehomäärä noussu niin että munkin pikkuuset olis kelvannu ;D
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case omistajille
Kirjoitti: Salesman - 10.12.16 - klo:15:23
Ostaa kerralla riittävän ison niin ei tarvi viritellä eikä arvailla onko sitä tehoa... 😉

Juuripa näin. Sitten ihmetellään kun moottori/vaihteistokin (JD-lämmönvaihdin) nostavat lämpöä. Menee kansia, turboa, pakosarjaa, vaihteiston pakkoja ja planeetoita sekä akseleita. Ja kaikilla merkeillä raja tulee vastaan.
 
Vertailkaa konetta ostaessa koneen tehonormia, ISO 14936 normin kaakit ovat poneja...

Sitten ihmeteltiin kun ei vedä. Tehoa lisää ja itku remonttilaskuista kova.

Tämä virittäminen on suomalaiskansallinen perinne enemmän.
Kyllä tuossa kun käynnistää yhtäkin traktoria niin huomaa jo kylmäkäynnistyksessä lämpimällä säällä käyntiäänestä mitä on menty tumpeloimaan...
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case omistajille
Kirjoitti: +200 - 10.12.16 - klo:15:41
Ostaa kerralla riittävän ison niin ei tarvi viritellä eikä arvailla onko sitä tehoa... 😉

Juuripa näin. Sitten ihmetellään kun moottori/vaihteistokin (JD-lämmönvaihdin) nostavat lämpöä. Menee kansia, turboa, pakosarjaa, vaihteiston pakkoja ja planeetoita sekä akseleita. Ja kaikilla merkeillä raja tulee vastaan.
 
Vertailkaa konetta ostaessa koneen tehonormia, ISO 14936 normin kaakit ovat poneja...

Sitten ihmeteltiin kun ei vedä. Tehoa lisää ja itku remonttilaskuista kova.

Tämä virittäminen on suomalaiskansallinen perinne enemmän.
Kyllä tuossa kun käynnistää yhtäkin traktoria niin huomaa jo kylmäkäynnistyksessä lämpimällä säällä käyntiäänestä mitä on menty tumpeloimaan...
Ja sitte toises ketjus ihmetellään maantiivistymistä :-\
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case omistajille
Kirjoitti: jamako - 10.12.16 - klo:15:57
Ostaa kerralla riittävän ison niin ei tarvi viritellä eikä arvailla onko sitä tehoa...

Juuripa näin. Sitten ihmetellään kun moottori/vaihteistokin (JD-lämmönvaihdin) nostavat lämpöä. Menee kansia, turboa, pakosarjaa, vaihteiston pakkoja ja planeetoita sekä akseleita. Ja kaikilla merkeillä raja tulee vastaan.
 
Vertailkaa konetta ostaessa koneen tehonormia, ISO 14936 normin kaakit ovat poneja...

Sitten ihmeteltiin kun ei vedä. Tehoa lisää ja itku remonttilaskuista kova.

Tämä virittäminen on suomalaiskansallinen perinne enemmän.
Kyllä tuossa kun käynnistää yhtäkin traktoria niin huomaa jo kylmäkäynnistyksessä lämpimällä säällä käyntiäänestä mitä on menty tumpeloimaan...

Tuontikoneet on ruuvattu 100%:sti. Ei todellakaan ole suomalainen piirre vs. muu Eurooppa. UK:ssa 90% koneista menee leasingille ekat 2-5 vuotta ja ne ruuvataan kaikki. Rautaan ei saa rakastua.
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case omistajille
Kirjoitti: Köntys - 10.12.16 - klo:16:07
Ostaa kerralla riittävän ison niin ei tarvi viritellä eikä arvailla onko sitä tehoa... 😉

Juuripa näin. Sitten ihmetellään kun moottori/vaihteistokin (JD-lämmönvaihdin) nostavat lämpöä. Menee kansia, turboa, pakosarjaa, vaihteiston pakkoja ja planeetoita sekä akseleita. Ja kaikilla merkeillä raja tulee vastaan.
 
Vertailkaa konetta ostaessa koneen tehonormia, ISO 14936 normin kaakit ovat poneja...

Sitten ihmeteltiin kun ei vedä. Tehoa lisää ja itku remonttilaskuista kova.

Tämä virittäminen on suomalaiskansallinen perinne enemmän.
Kyllä tuossa kun käynnistää yhtäkin traktoria niin huomaa jo kylmäkäynnistyksessä lämpimällä säällä käyntiäänestä mitä on menty tumpeloimaan...

Sellaiset tyypit joilla ei ole yhtään järkiä pääs koneen inhimillisen käytön kanssa, ei kannata niistä kutitella yhtään lisää tehoja!
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case omistajille
Kirjoitti: kylmis - 10.12.16 - klo:18:08
Ostaa kerralla riittävän ison niin ei tarvi viritellä eikä arvailla onko sitä tehoa... 😉

Juuripa näin. Sitten ihmetellään kun moottori/vaihteistokin (JD-lämmönvaihdin) nostavat lämpöä. Menee kansia, turboa, pakosarjaa, vaihteiston pakkoja ja planeetoita sekä akseleita. Ja kaikilla merkeillä raja tulee vastaan.
 
Vertailkaa konetta ostaessa koneen tehonormia, ISO 14936 normin kaakit ovat poneja...

Sitten ihmeteltiin kun ei vedä. Tehoa lisää ja itku remonttilaskuista kova.

Tämä virittäminen on suomalaiskansallinen perinne enemmän.
Kyllä tuossa kun käynnistää yhtäkin traktoria niin huomaa jo kylmäkäynnistyksessä lämpimällä säällä käyntiäänestä mitä on menty tumpeloimaan...
Omaa konettaan nyt vielä ruuvauttaa, mutta mitäs sitten kun ostat käytettyä. Et tiedä yhtään mitä sille on tehty. Luulen, että aika moni pistää kuitenkin viritetyn koneen vaihtoon melko vähillä tunneilla. Ei kantti kestä, kun alkaa mietityttää, että jos sieltä hajoaa jotakin.
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case omistajille
Kirjoitti: Köntys - 10.12.16 - klo:18:42
Ostaa kerralla riittävän ison niin ei tarvi viritellä eikä arvailla onko sitä tehoa... 😉

Juuripa näin. Sitten ihmetellään kun moottori/vaihteistokin (JD-lämmönvaihdin) nostavat lämpöä. Menee kansia, turboa, pakosarjaa, vaihteiston pakkoja ja planeetoita sekä akseleita. Ja kaikilla merkeillä raja tulee vastaan.
 
Vertailkaa konetta ostaessa koneen tehonormia, ISO 14936 normin kaakit ovat poneja...

Sitten ihmeteltiin kun ei vedä. Tehoa lisää ja itku remonttilaskuista kova.

Tämä virittäminen on suomalaiskansallinen perinne enemmän.
Kyllä tuossa kun käynnistää yhtäkin traktoria niin huomaa jo kylmäkäynnistyksessä lämpimällä säällä käyntiäänestä mitä on menty tumpeloimaan...
Omaa konettaan nyt vielä ruuvauttaa, mutta mitäs sitten kun ostat käytettyä. Et tiedä yhtään mitä sille on tehty. Luulen, että aika moni pistää kuitenkin viritetyn koneen vaihtoon melko vähillä tunneilla. Ei kantti kestä, kun alkaa mietityttää, että jos sieltä hajoaa jotakin.

Mää tiedän yhden tyypin, jolta en ostaisi edes 100-tuntia ajettua konetta.
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case-MF omistajille
Kirjoitti: zetor8045 - 21.12.16 - klo:22:14
Ei oo viritysten kanssa ollut ongelmia vaan lähinnä päinvastoin.. Saatu päästölaitteet lopullisesti kuntoon ja kone kulkemaan pirteämmin :)  Maksimitehoja ei ole edes yritetty hakea.
Otsikko: Vs: Tehonmittaus Joululahja Valtra-JD-Claas-NH-Case-MF omistajille
Kirjoitti: wolfheartscry - 25.12.16 - klo:14:29
Tehohan ei suoranaiseti riko mitään, vaan momentti. Yläkierroksille lisätty teho ei välttämättä riitä nostamaan yläkierrosten momenttia vielä maksimimomentin yläpuolelle, joten silloin on "turvassa". Alakierroksille lisätty momentti on se voimansiirron surma. Lisäksi vaikuttaa koneen painotus eli kun otetaan lisää momenttia ja lisätään painoa koneeseen, ettei luisto lisäänny, niin johan alkaa voimansiirto pyytelemään armoa. Siihen vielä hiukan reikäpäinen kuski, niin hyvä tulee. Voimanottokoneissa ei tietysti ole painolla vastaavaa merkitystä.

Sopivalla piristämisellä ja oikealla käytöllä voi parantaa koneen ominaisuuksia ja jopa lisätä kestävyyttä, kun ei tarttee riuhtoa. Tasainen veto on aina parempi kuin kuormituspiikit. Mutta maltti matkassa tässäkin hommassa.

Öljyjen merkitys kasvaa kun voimaa otetaan enempi kuin koneen mitoitus edellyttää eli paine öljykalvoa kohti kasvaa. Jos ja kun tuo kalvo ei kestä kasvanutta painetta, alkaa olemaan rauta rautaa tai kitkapintaa vasten, jolloin voimakas kuluminen alkaa. Esim. öljykylpyinen monilevypakka voi palaa poroksi hetkessä, jos öljy häviää kitkalevyjen välistä luiston yhteydessä. Ja vastaavasti samainen pakka voi kestää kymmeniä tuhansiä tunteja ilman kulumista, kun öljykalvo pysyy levyjen välissä.