Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Becka - 03.12.16 - klo:18:52
-
Siis muun kuin Sampo-rosenlewin?
-
MF ja John Deere.
JD on omalla leikkuupöydällä, ei Sampon.
-
(http://www.agrofoto.pl/forum/uploads/1311880860/deutz-fahr-5445-h_22409_60_350100.jpg)
Oli pihassa joskus vaaleammankin vihreä.
-
Liikennemerkkien, taivaanmerkkien...
(https://images.cdn.yle.fi/image/upload/fl_keep_iptc,f_auto,fl_progressive/q_88/w_734,h_570,c_fit/v1437727436/17-3050955b1facb83d1a.jpg)
-
Eikös vaaleampi vihreys jo jäänyt historia havinaan Porin maalauslinjalla? Pori-MF kova sana Norjassa, liekö paljoa muualle tehdäänkään tällä hetkellä niitä. Mahtaisiko Turun Konekeskukselta saada tilattua kotimaisen MF-puimurin vai onko Agcolla Suomen yksinmyynti Sampon valmistamiin puimureihin?
-
Pori-MF kova sana Norjassa, liekö paljoa muualle tehdäänkään tällä hetkellä niitä.
Ainakin Amerikan preerioilla puidaan Porin Massikalla: https://youtu.be/l02W2-fXoA4?t=12s
-
Pori-MF kova sana Norjassa, liekö paljoa muualle tehdäänkään tällä hetkellä niitä.
Ainakin Amerikan preerioilla puidaan Porin Massikalla: https://youtu.be/l02W2-fXoA4?t=12s
Katos ihmettä! Niinhän näkyy olevan Comia Massikka.
-
Eikös vaaleampi vihreys jo jäänyt historia havinaan Porin maalauslinjalla? Pori-MF kova sana Norjassa, liekö paljoa muualle tehdäänkään tällä hetkellä niitä. Mahtaisiko Turun Konekeskukselta saada tilattua kotimaisen MF-puimurin vai onko Agcolla Suomen yksinmyynti Sampon valmistamiin puimureihin?
Massikkaa voi olla vaikea saada, mutta kysypäs Agcolta jos saisi punaisen Sampon. Kylillä oli takavuosina massikanpunainen kone, kyljessä luki Sampo 2065.
-
Eikös vaaleampi vihreys jo jäänyt historia havinaan Porin maalauslinjalla? Pori-MF kova sana Norjassa, liekö paljoa muualle tehdäänkään tällä hetkellä niitä. Mahtaisiko Turun Konekeskukselta saada tilattua kotimaisen MF-puimurin vai onko Agcolla Suomen yksinmyynti Sampon valmistamiin puimureihin?
Massikkaa voi olla vaikea saada, mutta kysypäs Agcolta jos saisi punaisen Sampon. Kylillä oli takavuosina massikanpunainen kone, kyljessä luki Sampo 2065.
Taidan jättää uudet kysymättä, oma Porin punainen paholainen on -98 mallia ja sekin melkein liian uusi ja kallis mun käyttömäärälle. Tämä on Ruotsiin aikanaan uutena myyty MF28 16" pöydällä, ei varmaan montaa ole Suomeen uutena myyty 28-malleja kun en ole tällaista nähnyt käytössä enkä myynnissä, 2075 ja 2085 Sampoja kyllä näkyy tasaisesti.
-
UZEL.
-
Eikös vaaleampi vihreys jo jäänyt historia havinaan Porin maalauslinjalla? Pori-MF kova sana Norjassa, liekö paljoa muualle tehdäänkään tällä hetkellä niitä. Mahtaisiko Turun Konekeskukselta saada tilattua kotimaisen MF-puimurin vai onko Agcolla Suomen yksinmyynti Sampon valmistamiin puimureihin?
Massikkaa voi olla vaikea saada, mutta kysypäs Agcolta jos saisi punaisen Sampon. Kylillä oli takavuosina massikanpunainen kone, kyljessä luki Sampo 2065.
Vaasassa on Valtran pihassa tuollainen vaihdossa tullut punainen Comia:
http://www.valtra.fi/vaihtokoneet/puimurit/kohde/sampo-rosenlew/c8/lv13931
-
(http://vignette2.wikia.nocookie.net/tractors/images/1/12/Uzel_2035_TS_combine_-_2007.jpg/revision/latest?cb=20121119204611)
Olisko UZELille tehty peilikuvana ;D
-
deutz-fahr lopettanut puimurien teettämisen jo monta vuotta sitten porissa ,ja syynä heikko laatu! :D
-
deutz-fahr lopettanut puimurien teettämisen jo monta vuotta sitten porissa ,ja syynä heikko laatu! :D
Mikäs muuten uudet Fahrit on Suomesta karsinut. Maahantuonnin puute vai mikä? Tai kosla sillä on maahantuontia viimeksi ollut? Ei ole vissiin mennyt kaupaksi, kun on loppunut?
-
deutz-fahr lopettanut puimurien teettämisen jo monta vuotta sitten porissa ,ja syynä heikko laatu! :D
Mikäs muuten uudet Fahrit on Suomesta karsinut. Maahantuonnin puute vai mikä? Tai kosla sillä on maahantuontia viimeksi ollut? Ei ole vissiin mennyt kaupaksi, kun on loppunut?
Syy että Fahrien tuonti lopetettiin, oli kuulemma varaosien vähäinen/olematon menekki :D
-
deutz-fahr lopettanut puimurien teettämisen jo monta vuotta sitten porissa ,ja syynä heikko laatu! :D
Mikäs muuten uudet Fahrit on Suomesta karsinut. Maahantuonnin puute vai mikä? Tai kosla sillä on maahantuontia viimeksi ollut? Ei ole vissiin mennyt kaupaksi, kun on loppunut?
Okrassa oli kesällä näytillä taas ja tähän lähelle tulikin yksi uusi.
-
deutz-fahr lopettanut puimurien teettämisen jo monta vuotta sitten porissa ,ja syynä heikko laatu! :D
Mikäs muuten uudet Fahrit on Suomesta karsinut. Maahantuonnin puute vai mikä? Tai kosla sillä on maahantuontia viimeksi ollut? Ei ole vissiin mennyt kaupaksi, kun on loppunut?
Syy että Fahrien tuonti lopetettiin, oli kuulemma varaosien vähäinen/olematon menekki :D
No juu eipä niihin paljon osia tarvi tilailla 😁 Piti oikein käydä katsomassa. Kyllä ne vielä niitä tekee. Tuolta vaan tarjousta pyytämään
http://www.deutz-fahr.com/en-gb/products/combine-harvesters
-
deutz-fahr lopettanut puimurien teettämisen jo monta vuotta sitten porissa ,ja syynä heikko laatu! :D
Mikäs muuten uudet Fahrit on Suomesta karsinut. Maahantuonnin puute vai mikä? Tai kosla sillä on maahantuontia viimeksi ollut? Ei ole vissiin mennyt kaupaksi, kun on loppunut?
Syy että Fahrien tuonti lopetettiin, oli kuulemma varaosien vähäinen/olematon menekki :D
No juu eipä niihin paljon osia tarvi tilailla Piti oikein käydä katsomassa. Kyllä ne vielä niitä tekee. Tuolta vaan tarjousta pyytämään
http://www.deutz-fahr.com/en-gb/products/combine-harvesters
SDF:n Kroatian puimuritehtaan focus on "kehittyvillä markkinoilla" (=Unkari, Tsekki, Venäjä yms.); joskin Länsi-Eurooppaankin niitä myydään.
Kumma että isoimmissa on siirrytty Mercedeksen koneisiin? Isoimmatkin kohlimilla; rumpupuimuria ei mallistossa (=Itä-Eurooppa tähtäimessä.) Tiedän kyllä että SDF omistus Deutzin moottoritehtaasta nykyisin marginaalinen (mm. hallituksen puheenjohtaja Volvolta etc.).
-
deutz-fahr lopettanut puimurien teettämisen jo monta vuotta sitten porissa ,ja syynä heikko laatu! :D
Mikäs muuten uudet Fahrit on Suomesta karsinut. Maahantuonnin puute vai mikä? Tai kosla sillä on maahantuontia viimeksi ollut? Ei ole vissiin mennyt kaupaksi, kun on loppunut?
Syy että Fahrien tuonti lopetettiin, oli kuulemma varaosien vähäinen/olematon menekki :D
No juu eipä niihin paljon osia tarvi tilailla Piti oikein käydä katsomassa. Kyllä ne vielä niitä tekee. Tuolta vaan tarjousta pyytämään
http://www.deutz-fahr.com/en-gb/products/combine-harvesters
SDF:n Kroatian puimuritehtaan focus on "kehittyvillä markkinoilla" (=Unkari, Tsekki, Venäjä yms.); joskin Länsi-Eurooppaankin niitä myydään.
Kumma että isoimmissa on siirrytty Mercedeksen koneisiin? Isoimmatkin kohlimilla; rumpupuimuria ei mallistossa (=Itä-Eurooppa tähtäimessä.) Tiedän kyllä että SDF omistus Deutzin moottoritehtaasta nykyisin marginaalinen (mm. hallituksen puheenjohtaja Volvolta etc.).
Eikös tommoset sitten sopisi tänne pohjoiseen ku nenä päähän. Olettaen tietysti, että hintataso on kehittyvien markkinoiden mukainen. Eturivin viljelijät ei tietysti tuollaisella kohlin vehkeellä aja mutta muut voisi innostua. Laatumerkki halvalla 😂 perhana tossahan on busines-ideaa. Mää rupee tuomaan noita maahan. Ei tarvi ees sitoa pääomia varaosavarastoihin 😀 yhenki ku myisi vuodessa jäis enemmän käteen kun näistä maataisteluista. Ja sais vielä itelleen esittelykoneen käyttöön. Ai perhana nyt kirjotin jo liikaa ja joku varastaa tän mun idean 😆
Ps. Sori, tämä menee aika paljon ohi aloituksesta
Ps2. Perustettu Fahr importing Oy LTD. Älkää enää vaivautuko varastamaan mun ideaa 😀
-
deutz-fahr lopettanut puimurien teettämisen jo monta vuotta sitten porissa ,ja syynä heikko laatu! :D
Mikäs muuten uudet Fahrit on Suomesta karsinut. Maahantuonnin puute vai mikä? Tai kosla sillä on maahantuontia viimeksi ollut? Ei ole vissiin mennyt kaupaksi, kun on loppunut?
Okrassa oli kesällä näytillä taas ja tähän lähelle tulikin yksi uusi.
En huomannu tätä. Turhaan perustin firman.
Kuka tuo maahan?
-
deutz-fahr lopettanut puimurien teettämisen jo monta vuotta sitten porissa ,ja syynä heikko laatu! :D
Mikäs muuten uudet Fahrit on Suomesta karsinut. Maahantuonnin puute vai mikä? Tai kosla sillä on maahantuontia viimeksi ollut? Ei ole vissiin mennyt kaupaksi, kun on loppunut?
Okrassa oli kesällä näytillä taas ja tähän lähelle tulikin yksi uusi.
En huomannu tätä. Turhaan perustin firman.
Kuka tuo maahan?
Sama kuin traktoreita: http://www.hcpetersen.fi/
Mallisto: http://www.hcpetersen.fi/index.php?id=697
Esite: https://issuu.com/brb2013/docs/deutz-fahr_combine_harvesters_2013_?e=8722467/4853856
Pienin malli saattaisi olla Suomeen sopiva:
http://konedata.net/puimurit/fahr-deutz-fahr/deutz-fahr-6040-2010/
OT: Turun Konekeskus ei vissiin lupauksista huolimatta ole aloittanut Massikka puimurikauppaa? Sivuilla ei ainakaan Massikan puimureita mainita?
-
OT: Turun Konekeskus ei vissiin lupauksista huolimatta ole aloittanut Massikka puimurikauppaa? Sivuilla ei ainakaan Massikan puimureita mainita?
Kärkölässä taisi olla yksi aito MF näytillä, mutta en edes katsonut että kuka sitä edusti.
Vai onko ne oikeasti Laverdoja?
-
(http://www.konedata.net/wp-content/uploads/96BizonZ140.jpg)
-
Aloitukseen viitaten niin lomautusmääristä päätellen siellä ei vissiin kohta tehdä muitakuin metsä puimureita.
-
Bizonia ei tehdä Porissa
http://www.konedata.net/bizonZ140.htm
-
luojan kiitos! jokin roti pitää olla!
-
OT: Turun Konekeskus ei vissiin lupauksista huolimatta ole aloittanut Massikka puimurikauppaa? Sivuilla ei ainakaan Massikan puimureita mainita?
Kärkölässä taisi olla yksi aito MF näytillä, mutta en edes katsonut että kuka sitä edusti.
Vai onko ne oikeasti Laverdoja?
Turun konekeskuksen pihalla on seissyt uusi MF puimuri. Kyllä ne niitä varmaan myy.
-
Sama kuin traktoreita: http://www.hcpetersen.fi/
Mallisto: http://www.hcpetersen.fi/index.php?id=697
Esite: https://issuu.com/brb2013/docs/deutz-fahr_combine_harvesters_2013_?e=8722467/4853856
Pienin malli saattaisi olla Suomeen sopiva:
http://konedata.net/puimurit/fahr-deutz-fahr/deutz-fahr-6040-2010/
[/quote]
Taitaa tuokin olla liian kallis tänne pohjolan kehitysmaahan. Eikös siinä oikeasti olisi ideaa, että tekisi sellaisen kehitysmaa puimurin mistä olisi kaikki turha karsittu pois. Eli UUSI M900 olisi kova sana :-) Hinta 45 000 € alv. 0%. Siihen voisi olla jopa jollain varaa :-)
-
juuripa nuin! ja sitten lisää saisi kun nälkä kasvaa syödessä... miksi nuo nykypuimurit maksaa niiiiin paljon kun tekniikka ja pellit ei niiin hirveesti maksa? pitääkö puimurissa todella olla kaikki sähköhärpäkkeet? viljaa osaa myös puida mekaanisella.. ja kuka oikeesti niitä säätöjä tarttee käyttää?? kerran säädetty vaari pui vuodesta toiseen puahsta viljaa ja peltoon ei mene ylimääräistä..
-
Taitaa tuokin olla liian kallis tänne pohjolan kehitysmaahan. Eikös siinä oikeasti olisi ideaa, että tekisi sellaisen kehitysmaa puimurin mistä olisi kaikki turha karsittu pois. Eli UUSI M900 olisi kova sana :-) Hinta 45 000 € alv. 0%. Siihen voisi olla jopa jollain varaa :-)
Taitaa kariutua jo siihen että jo moottorissa pitää olla kaikenmaailman saastehimmelit ym.
-
Taitaa tuokin olla liian kallis tänne pohjolan kehitysmaahan. Eikös siinä oikeasti olisi ideaa, että tekisi sellaisen kehitysmaa puimurin mistä olisi kaikki turha karsittu pois. Eli UUSI M900 olisi kova sana :-) Hinta 45 000 € alv. 0%. Siihen voisi olla jopa jollain varaa :-)
[/quote]
Muuten OK mutta ei semmoista kukaan ostaisi sitten kuitenkaan. Sitä paitsi mullakin jo on sellainen, ei kylläkään
uusi mutta ikiliikkuja Faari kuitenkin. Tehdäänköhän Intiassa puimureita? Eikun shoppailemaan.
-
Taitaa tuokin olla liian kallis tänne pohjolan kehitysmaahan. Eikös siinä oikeasti olisi ideaa, että tekisi sellaisen kehitysmaa puimurin mistä olisi kaikki turha karsittu pois. Eli UUSI M900 olisi kova sana :-) Hinta 45 000 € alv. 0%. Siihen voisi olla jopa jollain varaa :-)
Muuten OK mutta ei semmoista kukaan ostaisi sitten kuitenkaan. Sitä paitsi mullakin jo on sellainen, ei kylläkään
uusi mutta ikiliikkuja Faari kuitenkin. Tehdäänköhän Intiassa puimureita? Eikun shoppailemaan.
[/quote]
Rajaisten jälkipuintisysteemi näyttikin ihan herneenpuintia oottavan...
-
Taitaa tuokin olla liian kallis tänne pohjolan kehitysmaahan. Eikös siinä oikeasti olisi ideaa, että tekisi sellaisen kehitysmaa puimurin mistä olisi kaikki turha karsittu pois. Eli UUSI M900 olisi kova sana :-) Hinta 45 000 € alv. 0%. Siihen voisi olla jopa jollain varaa :-)
Taitaa kariutua jo siihen että jo moottorissa pitää olla kaikenmaailman saastehimmelit ym.
No perhana kai siihe insinööri uuden säästehimmeli moottorin saa asennettua.
-
juuripa nuin! ja sitten lisää saisi kun nälkä kasvaa syödessä... miksi nuo nykypuimurit maksaa niiiiin paljon kun tekniikka ja pellit ei niiin hirveesti maksa? pitääkö puimurissa todella olla kaikki sähköhärpäkkeet? viljaa osaa myös puida mekaanisella.. ja kuka oikeesti niitä säätöjä tarttee käyttää?? kerran säädetty vaari pui vuodesta toiseen puahsta viljaa ja peltoon ei mene ylimääräistä..
Juurikin näin. Jos nyt ostais uuden M900 ni sillä puis taas 40 vuotta. Ja tosiaan jos haluais ni sitten ostaisi lisävarusteita. Mitä olen noitten sähköhimmeli puimurien kyydissä istunut niin eipä se ajaminen eroa noista vanhoista. Pöydän korkeus, nopeus,vaihteet. Miksi ne 100t€ sähköhimmelit pitää olla joka vehkeessä?
-
Juurikin näin. Jos nyt ostais uuden M900 ni sillä puis taas 40 vuotta. Ja tosiaan jos haluais ni sitten ostaisi lisävarusteita. Mitä olen noitten sähköhimmeli puimurien kyydissä istunut niin eipä se ajaminen eroa noista vanhoista. Pöydän korkeus, nopeus,vaihteet. Miksi ne 100t€ sähköhimmelit pitää olla joka vehkeessä?
Nojaa, oon puinut antiikkisella eli 68 Claasilla melkein saman ku nykyisellä, tunteja tulee syksyssä suunnilleen se sama 150+ ja on siinä vaan mahottoman iso ero ergonomiassa. Tuon kuukauden aikana voi saada polven pskaksi, mikäli eestaas pitää ottaa esim. lakoisen syksyn vuoksi paljon. Koettu on, tervekin polvi alkaa oireilemaan. Samoin pöydän nostolasku ym. , nyt menee näppärästi automaatilla paljon, yhtä nappia päisteessä ja lakopaikassa painaa, kaikki hoituu parhaimmillaan kuin sukkasillaan, hiljaisesti. Noilla mainituilla antiikkikoneilla menee nätisti 100-150ha, jossain menee aina rajapiste milloin pitää miettiä mukavuuttakin sekä terveyttä.
Maksaa paljon, mutta kaikkihan täällä maksaa, en oo kuitenkaan mitään kriisirahaa pyytämässä vaikka prse onkin auki ku puuhevosella vaikka verottaja muuta väittää. Investoida pitää siihen mikä välttämätöntä ja miettiä tulevaisuuttakin. Nyt ois 2004 vuosimallin antiikkipuimurissa vajaa 2500 tuntia, ellei olisi vaihtunut välillä. Tuoreemmassakin jo 1000+ tuntia ja katellaan joskus vaihtuuko uuteen vai oliko tää viimeinen uus puimuri tällä tilalla. Ostaessa oli tarkoitus ajaa 3000tuntia ja katella mitä sitten. Nyt ei ole ainakaan mitään syytä vaihtaa, senkun huoltaa ja pitää ja päästää. Hyvin vähän toiveita koneen suhteen, mitä pitäisi olla paremmin, varusteltukin mieluisaksi.
1080 Fahr oli aikoinaan, ja se oli kunkkupeli silloin. Olisi vieläkin, ellei tarve olisi ajanut ohi :)
-
Olisko tarpeeksi "basic"?:
https://www.mahindratractor.com/tractor-mechanisation-solutions/implements/harvester
-
Olisko tarpeeksi "basic"?:
https://www.mahindratractor.com/tractor-mechanisation-solutions/implements/harvester
Ei riitä. Vaihdelaatikonsä kytkentäholkit, ei siirrettäviä rattaita...
-
Juurikin näin. Jos nyt ostais uuden M900 ni sillä puis taas 40 vuotta. Ja tosiaan jos haluais ni sitten ostaisi lisävarusteita. Mitä olen noitten sähköhimmeli puimurien kyydissä istunut niin eipä se ajaminen eroa noista vanhoista. Pöydän korkeus, nopeus,vaihteet. Miksi ne 100t€ sähköhimmelit pitää olla joka vehkeessä?
Nojaa, oon puinut antiikkisella eli 68 Claasilla melkein saman ku nykyisellä, tunteja tulee syksyssä suunnilleen se sama 150+ ja on siinä vaan mahottoman iso ero ergonomiassa. Tuon kuukauden aikana voi saada polven pskaksi, mikäli eestaas pitää ottaa esim. lakoisen syksyn vuoksi paljon. Koettu on, tervekin polvi alkaa oireilemaan. Samoin pöydän nostolasku ym. , nyt menee näppärästi automaatilla paljon, yhtä nappia päisteessä ja lakopaikassa painaa, kaikki hoituu parhaimmillaan kuin sukkasillaan, hiljaisesti. Noilla mainituilla antiikkikoneilla menee nätisti 100-150ha, jossain menee aina rajapiste milloin pitää miettiä mukavuuttakin sekä terveyttä.
Maksaa paljon, mutta kaikkihan täällä maksaa, en oo kuitenkaan mitään kriisirahaa pyytämässä vaikka prse onkin auki ku puuhevosella vaikka verottaja muuta väittää. Investoida pitää siihen mikä välttämätöntä ja miettiä tulevaisuuttakin. Nyt ois 2004 vuosimallin antiikkipuimurissa vajaa 2500 tuntia, ellei olisi vaihtunut välillä. Tuoreemmassakin jo 1000+ tuntia ja katellaan joskus vaihtuuko uuteen vai oliko tää viimeinen uus puimuri tällä tilalla. Ostaessa oli tarkoitus ajaa 3000tuntia ja katella mitä sitten. Nyt ei ole ainakaan mitään syytä vaihtaa, senkun huoltaa ja pitää ja päästää. Hyvin vähän toiveita koneen suhteen, mitä pitäisi olla paremmin, varusteltukin mieluisaksi.
1080 Fahr oli aikoinaan, ja se oli kunkkupeli silloin. Olisi vieläkin, ellei tarve olisi ajanut ohi :)
No sitä ajan takaa et ne sais ostaa sähköhimmelin ketä haluais mut nyt ei halpaa peruspeliä oo tarjolla niille kenen polvet kestää.
-
Eikä nyt pidä luulla, että halveksisin sähköhimmeleitä. Minä jos joku tykkään insinööripornosta :-) jos saisin valita, niin olisi kaikki mahdolliset himmelit ja namiskuukkelit. Ei vaan ole järkeä minun puimurissa maksaa siitä.
-
Juurikin näin. Jos nyt ostais uuden M900 ni sillä puis taas 40 vuotta. Ja tosiaan jos haluais ni sitten ostaisi lisävarusteita. Mitä olen noitten sähköhimmeli puimurien kyydissä istunut niin eipä se ajaminen eroa noista vanhoista. Pöydän korkeus, nopeus,vaihteet. Miksi ne 100t€ sähköhimmelit pitää olla joka vehkeessä?
Nojaa, oon puinut antiikkisella eli 68 Claasilla melkein saman ku nykyisellä, tunteja tulee syksyssä suunnilleen se sama 150+ ja on siinä vaan mahottoman iso ero ergonomiassa. Tuon kuukauden aikana voi saada polven pskaksi, mikäli eestaas pitää ottaa esim. lakoisen syksyn vuoksi paljon. Koettu on, tervekin polvi alkaa oireilemaan. Samoin pöydän nostolasku ym. , nyt menee näppärästi automaatilla paljon, yhtä nappia päisteessä ja lakopaikassa painaa, kaikki hoituu parhaimmillaan kuin sukkasillaan, hiljaisesti. Noilla mainituilla antiikkikoneilla menee nätisti 100-150ha, jossain menee aina rajapiste milloin pitää miettiä mukavuuttakin sekä terveyttä.
Maksaa paljon, mutta kaikkihan täällä maksaa, en oo kuitenkaan mitään kriisirahaa pyytämässä vaikka prse onkin auki ku puuhevosella vaikka verottaja muuta väittää. Investoida pitää siihen mikä välttämätöntä ja miettiä tulevaisuuttakin. Nyt ois 2004 vuosimallin antiikkipuimurissa vajaa 2500 tuntia, ellei olisi vaihtunut välillä. Tuoreemmassakin jo 1000+ tuntia ja katellaan joskus vaihtuuko uuteen vai oliko tää viimeinen uus puimuri tällä tilalla. Ostaessa oli tarkoitus ajaa 3000tuntia ja katella mitä sitten. Nyt ei ole ainakaan mitään syytä vaihtaa, senkun huoltaa ja pitää ja päästää. Hyvin vähän toiveita koneen suhteen, mitä pitäisi olla paremmin, varusteltukin mieluisaksi.
1080 Fahr oli aikoinaan, ja se oli kunkkupeli silloin. Olisi vieläkin, ellei tarve olisi ajanut ohi :)
No sitä ajan takaa et ne sais ostaa sähköhimmelin ketä haluais mut nyt ei halpaa peruspeliä oo tarjolla niille kenen polvet kestää.
Porilaisenkin valikoimista tainnu kytkinpoljin jo ajat sitten poistua...kestävä polviset harvassa...
-
Kertokaas muuten tyhmälle mikä sen hydron ero on?
-
Juurikin näin. Jos nyt ostais uuden M900 ni sillä puis taas 40 vuotta. Ja tosiaan jos haluais ni sitten ostaisi lisävarusteita. Mitä olen noitten sähköhimmeli puimurien kyydissä istunut niin eipä se ajaminen eroa noista vanhoista. Pöydän korkeus, nopeus,vaihteet. Miksi ne 100t€ sähköhimmelit pitää olla joka vehkeessä?
Nojaa, oon puinut antiikkisella eli 68 Claasilla melkein saman ku nykyisellä, tunteja tulee syksyssä suunnilleen se sama 150+ ja on siinä vaan mahottoman iso ero ergonomiassa. Tuon kuukauden aikana voi saada polven pskaksi, mikäli eestaas pitää ottaa esim. lakoisen syksyn vuoksi paljon. Koettu on, tervekin polvi alkaa oireilemaan. Samoin pöydän nostolasku ym. , nyt menee näppärästi automaatilla paljon, yhtä nappia päisteessä ja lakopaikassa painaa, kaikki hoituu parhaimmillaan kuin sukkasillaan, hiljaisesti. Noilla mainituilla antiikkikoneilla menee nätisti 100-150ha, jossain menee aina rajapiste milloin pitää miettiä mukavuuttakin sekä terveyttä.
Maksaa paljon, mutta kaikkihan täällä maksaa, en oo kuitenkaan mitään kriisirahaa pyytämässä vaikka prse onkin auki ku puuhevosella vaikka verottaja muuta väittää. Investoida pitää siihen mikä välttämätöntä ja miettiä tulevaisuuttakin. Nyt ois 2004 vuosimallin antiikkipuimurissa vajaa 2500 tuntia, ellei olisi vaihtunut välillä. Tuoreemmassakin jo 1000+ tuntia ja katellaan joskus vaihtuuko uuteen vai oliko tää viimeinen uus puimuri tällä tilalla. Ostaessa oli tarkoitus ajaa 3000tuntia ja katella mitä sitten. Nyt ei ole ainakaan mitään syytä vaihtaa, senkun huoltaa ja pitää ja päästää. Hyvin vähän toiveita koneen suhteen, mitä pitäisi olla paremmin, varusteltukin mieluisaksi.
1080 Fahr oli aikoinaan, ja se oli kunkkupeli silloin. Olisi vieläkin, ellei tarve olisi ajanut ohi :)
No sitä ajan takaa et ne sais ostaa sähköhimmelin ketä haluais mut nyt ei halpaa peruspeliä oo tarjolla niille kenen polvet kestää.
Sama juttu kuin traktoreissa, moni huutaa yksinkertaisen peruskoneen perään, mutta käytännössä niitä ei sitten kukaan kuitenkaan osta. Jos ei mikään muu kaada ajatusta, niin viimeistään hinta. Mitään ei enää pystytä valmistamaan edullisesti.
-
Kertokaas muuten tyhmälle mikä sen hydron ero on?
Jos kerran kokeilet hydroa, et sen jälkeen halua keppi vehjettä hämmentää ja survoa kytkintä ja jarrua. Vaihteiston kyljessä on hydraulimoottori jota pyöritetään joko eteen tai taakse, tarpeen mukaan.
-
Juurikin näin. Jos nyt ostais uuden M900 ni sillä puis taas 40 vuotta. Ja tosiaan jos haluais ni sitten ostaisi lisävarusteita. Mitä olen noitten sähköhimmeli puimurien kyydissä istunut niin eipä se ajaminen eroa noista vanhoista. Pöydän korkeus, nopeus,vaihteet. Miksi ne 100t€ sähköhimmelit pitää olla joka vehkeessä?
Nojaa, oon puinut antiikkisella eli 68 Claasilla melkein saman ku nykyisellä, tunteja tulee syksyssä suunnilleen se sama 150+ ja on siinä vaan mahottoman iso ero ergonomiassa. Tuon kuukauden aikana voi saada polven pskaksi, mikäli eestaas pitää ottaa esim. lakoisen syksyn vuoksi paljon. Koettu on, tervekin polvi alkaa oireilemaan. Samoin pöydän nostolasku ym. , nyt menee näppärästi automaatilla paljon, yhtä nappia päisteessä ja lakopaikassa painaa, kaikki hoituu parhaimmillaan kuin sukkasillaan, hiljaisesti. Noilla mainituilla antiikkikoneilla menee nätisti 100-150ha, jossain menee aina rajapiste milloin pitää miettiä mukavuuttakin sekä terveyttä.
Maksaa paljon, mutta kaikkihan täällä maksaa, en oo kuitenkaan mitään kriisirahaa pyytämässä vaikka prse onkin auki ku puuhevosella vaikka verottaja muuta väittää. Investoida pitää siihen mikä välttämätöntä ja miettiä tulevaisuuttakin. Nyt ois 2004 vuosimallin antiikkipuimurissa vajaa 2500 tuntia, ellei olisi vaihtunut välillä. Tuoreemmassakin jo 1000+ tuntia ja katellaan joskus vaihtuuko uuteen vai oliko tää viimeinen uus puimuri tällä tilalla. Ostaessa oli tarkoitus ajaa 3000tuntia ja katella mitä sitten. Nyt ei ole ainakaan mitään syytä vaihtaa, senkun huoltaa ja pitää ja päästää. Hyvin vähän toiveita koneen suhteen, mitä pitäisi olla paremmin, varusteltukin mieluisaksi.
1080 Fahr oli aikoinaan, ja se oli kunkkupeli silloin. Olisi vieläkin, ellei tarve olisi ajanut ohi :)
No sitä ajan takaa et ne sais ostaa sähköhimmelin ketä haluais mut nyt ei halpaa peruspeliä oo tarjolla niille kenen polvet kestää.
Sama juttu kuin traktoreissa, moni huutaa yksinkertaisen peruskoneen perään, mutta käytännössä niitä ei sitten kukaan kuitenkaan osta. Jos ei mikään muu kaada ajatusta, niin viimeistään hinta. Mitään ei enää pystytä valmistamaan edullisesti.
Monesti uuden koneen ostaja tuppaa haluamaan kaikki herkut ja sitä peruskonetta kaipaa käytettyä uudehkoa konetta pitkäksi aikaa omaan käyttöön ostava.
-
Juurikin näin. Jos nyt ostais uuden M900 ni sillä puis taas 40 vuotta. Ja tosiaan jos haluais ni sitten ostaisi lisävarusteita. Mitä olen noitten sähköhimmeli puimurien kyydissä istunut niin eipä se ajaminen eroa noista vanhoista. Pöydän korkeus, nopeus,vaihteet. Miksi ne 100t€ sähköhimmelit pitää olla joka vehkeessä?
Nojaa, oon puinut antiikkisella eli 68 Claasilla melkein saman ku nykyisellä, tunteja tulee syksyssä suunnilleen se sama 150+ ja on siinä vaan mahottoman iso ero ergonomiassa. Tuon kuukauden aikana voi saada polven pskaksi, mikäli eestaas pitää ottaa esim. lakoisen syksyn vuoksi paljon. Koettu on, tervekin polvi alkaa oireilemaan. Samoin pöydän nostolasku ym. , nyt menee näppärästi automaatilla paljon, yhtä nappia päisteessä ja lakopaikassa painaa, kaikki hoituu parhaimmillaan kuin sukkasillaan, hiljaisesti. Noilla mainituilla antiikkikoneilla menee nätisti 100-150ha, jossain menee aina rajapiste milloin pitää miettiä mukavuuttakin sekä terveyttä.
Maksaa paljon, mutta kaikkihan täällä maksaa, en oo kuitenkaan mitään kriisirahaa pyytämässä vaikka prse onkin auki ku puuhevosella vaikka verottaja muuta väittää. Investoida pitää siihen mikä välttämätöntä ja miettiä tulevaisuuttakin. Nyt ois 2004 vuosimallin antiikkipuimurissa vajaa 2500 tuntia, ellei olisi vaihtunut välillä. Tuoreemmassakin jo 1000+ tuntia ja katellaan joskus vaihtuuko uuteen vai oliko tää viimeinen uus puimuri tällä tilalla. Ostaessa oli tarkoitus ajaa 3000tuntia ja katella mitä sitten. Nyt ei ole ainakaan mitään syytä vaihtaa, senkun huoltaa ja pitää ja päästää. Hyvin vähän toiveita koneen suhteen, mitä pitäisi olla paremmin, varusteltukin mieluisaksi.
1080 Fahr oli aikoinaan, ja se oli kunkkupeli silloin. Olisi vieläkin, ellei tarve olisi ajanut ohi :)
No sitä ajan takaa et ne sais ostaa sähköhimmelin ketä haluais mut nyt ei halpaa peruspeliä oo tarjolla niille kenen polvet kestää.
Sama juttu kuin traktoreissa, moni huutaa yksinkertaisen peruskoneen perään, mutta käytännössä niitä ei sitten kukaan kuitenkaan osta. Jos ei mikään muu kaada ajatusta, niin viimeistään hinta. Mitään ei enää pystytä valmistamaan edullisesti.
Monesti uuden koneen ostaja tuppaa haluamaan kaikki herkut ja sitä peruskonetta kaipaa käytettyä uudehkoa konetta pitkäksi aikaa omaan käyttöön ostava.
Märkä päiväuni. Jonkun täytyisi ottaa tuotantoon vähän käytetyt koneet.
-
Taitaa tuokin olla liian kallis tänne pohjolan kehitysmaahan. Eikös siinä oikeasti olisi ideaa, että tekisi sellaisen kehitysmaa puimurin mistä olisi kaikki turha karsittu pois. Eli UUSI M900 olisi kova sana :-) Hinta 45 000 € alv. 0%. Siihen voisi olla jopa jollain varaa :-)
Taitaa kariutua jo siihen että jo moottorissa pitää olla kaikenmaailman saastehimmelit ym.
No perhana kai siihe insinööri uuden säästehimmeli moottorin saa asennettua.
Saa mutta se maksaa jo enemmän. Ellen väärin muista niin ainakin vähän isomman puimurin saastehimmelien tuoma lisähinta moottoriin oli noin 7000 e. Juttu oli jossain NH:n artikkelissa.
Ja luulen että tuo hinta ei hurjan paljon muutu moottorin koon mukana. 45 tonnia muuttuu pian jo 52 tonniksi :-(
-
Mitähän maksaisi uusi Sampo 690 kolmepyttyisellä 100hv saastehimmeli-AgcoPower-commonrail-moottorilla ja ilmastoidulla hytillä? Olisisko 75000 euroa? Ei taitaisi kauppa käydä.
-
Juurikin näin. Jos nyt ostais uuden M900 ni sillä puis taas 40 vuotta. Ja tosiaan jos haluais ni sitten ostaisi lisävarusteita. Mitä olen noitten sähköhimmeli puimurien kyydissä istunut niin eipä se ajaminen eroa noista vanhoista. Pöydän korkeus, nopeus,vaihteet. Miksi ne 100t€ sähköhimmelit pitää olla joka vehkeessä?
Nojaa, oon puinut antiikkisella eli 68 Claasilla melkein saman ku nykyisellä, tunteja tulee syksyssä suunnilleen se sama 150+ ja on siinä vaan mahottoman iso ero ergonomiassa. Tuon kuukauden aikana voi saada polven pskaksi, mikäli eestaas pitää ottaa esim. lakoisen syksyn vuoksi paljon. Koettu on, tervekin polvi alkaa oireilemaan. Samoin pöydän nostolasku ym. , nyt menee näppärästi automaatilla paljon, yhtä nappia päisteessä ja lakopaikassa painaa, kaikki hoituu parhaimmillaan kuin sukkasillaan, hiljaisesti. Noilla mainituilla antiikkikoneilla menee nätisti 100-150ha, jossain menee aina rajapiste milloin pitää miettiä mukavuuttakin sekä terveyttä.
Maksaa paljon, mutta kaikkihan täällä maksaa, en oo kuitenkaan mitään kriisirahaa pyytämässä vaikka prse onkin auki ku puuhevosella vaikka verottaja muuta väittää. Investoida pitää siihen mikä välttämätöntä ja miettiä tulevaisuuttakin. Nyt ois 2004 vuosimallin antiikkipuimurissa vajaa 2500 tuntia, ellei olisi vaihtunut välillä. Tuoreemmassakin jo 1000+ tuntia ja katellaan joskus vaihtuuko uuteen vai oliko tää viimeinen uus puimuri tällä tilalla. Ostaessa oli tarkoitus ajaa 3000tuntia ja katella mitä sitten. Nyt ei ole ainakaan mitään syytä vaihtaa, senkun huoltaa ja pitää ja päästää. Hyvin vähän toiveita koneen suhteen, mitä pitäisi olla paremmin, varusteltukin mieluisaksi.
1080 Fahr oli aikoinaan, ja se oli kunkkupeli silloin. Olisi vieläkin, ellei tarve olisi ajanut ohi :)
No sitä ajan takaa et ne sais ostaa sähköhimmelin ketä haluais mut nyt ei halpaa peruspeliä oo tarjolla niille kenen polvet kestää.
Sama juttu kuin traktoreissa, moni huutaa yksinkertaisen peruskoneen perään, mutta käytännössä niitä ei sitten kukaan kuitenkaan osta. Jos ei mikään muu kaada ajatusta, niin viimeistään hinta. Mitään ei enää pystytä valmistamaan edullisesti.
Pystytään kyllä valmistamaan edullisestikkin ja valmistetaankin. Mutta yllätys yllätys ei saa myydä ko tuotteita paska eunukki uunolan alueella eikä kaiketi jenkeissäkään ainakaan vielä. Kas esim fiiatti 90 sarjaa tehdään tai ainakin vielä hiljan tehtiin jossain päin mualmaa. Mutta koska näissä ei ole noita perkeleen keksintöjä eli saaste laitteita niitä ei täällä saa myydä.
Miksei siinäkin voisi olla joku perkeleen tuntiraja jos ajelee vaikka 200h vuodessa niin sais ostaa moisen kapineen ilman tätä saatanan pyrokratia/ilmasto hömpötys paskaa.