Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 25.11.16 - klo:02:06
-
8 minuuttia on aika pitkä aika, luulis tuon nyt jarrua painamalla pysähtyvän vai joko nykyään saa olla täysin sähköinen jarrujen ohjaus :-\ :-\ :-\ :-\
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/201611242200031948_ul.shtml
-
Ihmeellinen juttu..mutta eikö tuollaiset tappokoneet pitäisi oitis poistaa markkinoilta? Kuka tuolla uskaltaa enää ajaa..
-
Itsari ?
-
Tuskin nyt sentäs..hänellähän oli kaikki hyvin. Ei todellakaan mitään luuseri-ainesta, kuten täälläkin jatkuvasti naukuvat..
-
Eikös amerikoissa ollut jotain häikkää isojen Audienkin automatikan kanssa takavuosina, pillastuivat hallitsemattomasti...
-
Audi 5000 tapaus ei ollut automatiikka vaan automaattivaihde. Polkimet olivat kapeammalla kuin tavallisesti, ja heikkolahjaiset sählärit menivät painamaan kaasua jarrun sijasta, useita ihmisisä kuoli parkkipaikoilla audin alle. Tosiasiallisesti kyse oli protektionismista.
Toinen selvä amerikkalaisten itsensä masinoima tapaus oli muka Toyotien (olikohan Prius tms) karkaaminen hallinnasta, miljoonia tojotia meni kumimattojen vaihtoon. Samanlainen moottoritiesoitto kuin tuossa Skodan tapauksessa, tuli poliisille, jossa peelo valitti, ettei saa tojotaa pysähtymään. Myös teevadin kokoinen stop nappi kojetaulussa. Eikä vahingossakaan painanut jarrua.
Tämä viime mainittu osoittautui vakuutuspetoksia tehtailleeksi mieheksi.
Ihmettelen, jos ei jarrupoljin miehen painolla alspotkaisemalla toppaa kuin seinään, olkoon autossa moottori käynnissä tahi ei.
-SS-
-
Itsari ?
Onhan sitä kuulemma traktoreitakin, jotka kaatuu itekseen!
-
Itsari ?
Onhan sitä kuulemma traktoreitakin, jotka kaatuu itekseen!
Juu. Minuakin on syytetty että olin kaivanut tien reunaan sellaisen ojan että se oli suorastaan imenyt auton sinne. Hauskinta asiassa oli että en edes ole koskaan kaivanut reunaojaa sillekohtaa 😂
Nilkeillä on vaan tapana etsiä syypää muualta kuin omista torveiluistaan.
-
Audi 5000 tapaus ei ollut automatiikka vaan automaattivaihde. Polkimet olivat kapeammalla kuin tavallisesti, ja heikkolahjaiset sählärit menivät painamaan kaasua jarrun sijasta, useita ihmisisä kuoli parkkipaikoilla audin alle. Tosiasiallisesti kyse oli protektionismista.
Toinen selvä amerikkalaisten itsensä masinoima tapaus oli muka Toyotien (olikohan Prius tms) karkaaminen hallinnasta, miljoonia tojotia meni kumimattojen vaihtoon. Samanlainen moottoritiesoitto kuin tuossa Skodan tapauksessa, tuli poliisille, jossa peelo valitti, ettei saa tojotaa pysähtymään. Myös teevadin kokoinen stop nappi kojetaulussa. Eikä vahingossakaan painanut jarrua.
Tämä viime mainittu osoittautui vakuutuspetoksia tehtailleeksi mieheksi.
Ihmettelen, jos ei jarrupoljin miehen painolla alspotkaisemalla toppaa kuin seinään, olkoon autossa moottori käynnissä tahi ei.
-SS-
Niin tai paniikki joka vie joiltain ihmisiltä toimintakyvyn ja he joko toimivat tilanteessa järjen vastaisesti tai lamaantuvat eivätkä tiedä miten pitäisi toimia.
-
Hyundai kuski joutui paniikkiin. Poliisi oli tarkkaillut, että kuski oli tuijottanut lasittuneilla silmillä eteenpäin, eikä ollut uskaltanut irrottaa edes kättä ratista, käyttääkseen vaikkapa vaihdekepin vapaalle.
https://www.youtube.com/watch?v=hf_E_AN0itw
Youtubessa on paljon ohjeita, joissa ystävälliset automiehet opastavat tuhansia ihmisiä, jotka eivät osaa laittaa automaattivaihteistoa vapaalle !
Esimerkiksi https://www.youtube.com/watch?v=FT07_JbnKWQ
Samaan aikaan kun tämä Toyota - ihmiskaappari - juttu oli aktiivinen, alkoivat ihmiset muuallakin maailmassa joutua autonsa vangiksi. Ranskassa oli vammais-rellu karannut käsistä:
French driver trapped for an hour in speeding 125mph car with no brakes (https://www.theguardian.com/world/2013/feb/13/french-driver-200kmh-car-chase)
-SS-
-
Audi 5000 tapaus ei ollut automatiikka vaan automaattivaihde. Polkimet olivat kapeammalla kuin tavallisesti, ja heikkolahjaiset sählärit menivät painamaan kaasua jarrun sijasta, useita ihmisisä kuoli parkkipaikoilla audin alle. Tosiasiallisesti kyse oli protektionismista.
Toinen selvä amerikkalaisten itsensä masinoima tapaus oli muka Toyotien (olikohan Prius tms) karkaaminen hallinnasta, miljoonia tojotia meni kumimattojen vaihtoon. Samanlainen moottoritiesoitto kuin tuossa Skodan tapauksessa, tuli poliisille, jossa peelo valitti, ettei saa tojotaa pysähtymään. Myös teevadin kokoinen stop nappi kojetaulussa. Eikä vahingossakaan painanut jarrua.
Tämä viime mainittu osoittautui vakuutuspetoksia tehtailleeksi mieheksi.
Ihmettelen, jos ei jarrupoljin miehen painolla alspotkaisemalla toppaa kuin seinään, olkoon autossa moottori käynnissä tahi ei.
-SS-
Asiaan liittyen..
Kahden polkimen tuuttitukkaa joka on ajokokemuksensa hankkinut juurikin kahdella polkimella, ei kannata istuttaa kolmen polkimen autoon ainakaa jonotusta vaativassa ajossa. Jono pysähdyttyä tuo polkaiseekin kaasua ja sitten jo soitellaankin vakuutusyhtiölle poliisin jälkeen.
-
Mul` jäätys kerran Gsi-Kadetista kaasuvaijeri "urku auki"-asentoon Kuopion moottoritiellä. Piti antaa vauhdin vaan kiihtyä kun ei uskaltanut painaa ainakaan kytkintä pohjaan.. eikä jarruakaan kun vauhtia oli jo yli 150 km/h. Kytkimen painaminen olisi nostanut kierrokset 9 tonniin ja hajottanut loputkin moottorista :D
Kyl`se si sulis ajoissa.
-
Mul` jäätys kerran Gsi-Kadetista kaasuvaijeri "urku auki"-asentoon Kuopion moottoritiellä. Piti antaa vauhdin vaan kiihtyä kun ei uskaltanut painaa ainakaan kytkintä pohjaan.. eikä jarruakaan kun vauhtia oli jo yli 150 km/h. Kytkimen painaminen olisi nostanut kierrokset 9 tonniin ja hajottanut loputkin moottorista :D
Kyl`se si sulis ajoissa.
siinähän just sopiva välikaasu ku tuikkii pykäliä pienemmälle :-\ :-\ :-\ :-\
https://www.youtube.com/watch?v=vVx9Yzzq5-0
-
Eikö siinä raketissa ollut virta-avainta, jolla olisi saanut moottorin sammuksiin?
-
Eikö siinä raketissa ollut virta-avainta, jolla olisi saanut moottorin sammuksiin?
Oli vielä 4-6 km tietä jäljellä niin annoin koneen lämmetä. Ja se siis auttoi.
Sekin vaan oli sellainen auto, että täysistä kierroksista sammuttaminen olisi hajoittanut kaiken mahdollisen, ihme että pysyi kasassa normaali tilanteissakin. Nyt se heitti vaan 2 litraa öljyä pihalle.
-
Mut kulkiko se gsi kaks markkaa ? muistaakseni tuon mallin huippunopeudeksi oli ilmoitettu strategiset 199 km/h ;)
-
Mut kulkiko se gsi kaks markkaa ? muistaakseni tuon mallin huippunopeudeksi oli ilmoitettu strategiset 199 km/h ;)
Kyl se meni yli 2,2 jos uskalsi painaa poljinta. Sen kiukaassa oli isompi vastus tai jotain :-X.
Yleens öljyt lensivät pihalle 7500 rpm:n paikkeilla joten ei voinut kaahailla. Muutenkin se oli ihan paska auto.
-
Mut kulkiko se gsi kaks markkaa ? muistaakseni tuon mallin huippunopeudeksi oli ilmoitettu strategiset 199 km/h ;)
Kyl se meni yli 2,2 jos uskalsi painaa poljinta. Sen kiukaassa oli isompi vastus tai jotain :-X.
Yleens öljyt lensivät pihalle 7500 rpm:n paikkeilla joten ei voinut kaahailla. Muutenkin se oli ihan paska auto.
Äläs nyt noin rumasti sano. Golf gti 16V ja kadett gsi, nuoruuden haavepelit.. :P
(https://d-a.d-cd.net/8b9b01u-960.jpg)
(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/7b/GTI16VemblemFront.jpg)
-
OLisko unohtunut jarruttaminen, jos auto kykenee noihin nopeuksiin niin kai jarrut ovat mitoitettu sen mukaan.....ett painoiko kaasua jarrun sijaan.....