Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: paatar2 - 22.01.09 - klo:21:39
-
Onko muilla tätä ongelmaa ja miten ootte ratkaissut. Eli vettä kertyy varmaan liitimen alalaitaan(sisään) ja sit jäätyy ulkona. Ärsyttävää kun täytyy kuumailmapuhaltimella aina sulata että saa letkun kiinni tai irti.
-
Juu, sitä se silloin oli, kun "sai" fiiujen kans touhuta... Kuumailmapuhallin piti olla aina lähettyvillä... :-\
-
Kai teil viä 65-90 on ???
-
Jaa, sitäkö on muillakin merkeillä tuota ongelmaa. Minä luulin, jotta se on vain näiden suolahtelaisten ongelma. Prkle, talvella ei pääse sakastiin ilman tohoa ja liittimet ovat takuuvarmasti jäässä koko talven. Stna, hallin takana oleva masseri on aina sula vastaavilta osiltaan.
-
Kyllä se pikaliitin sulaa kun ottaa kinttaan pois kädestä ja pitää liitintä nyrkissä vähän aikaa. Tietenkin riippuu mallista ja suojista miten mahdollista. Lämpö johtuu yllättävän nopeasti. Sotkeehan siinä kätensä, muta väliäkö tuolla. Kannattaa kokeilla ainakin jos sähköt kaukana.
-
Taitaa olla mone pikaliittimen ongelma toi jäätyminen.mä on pitänyt mukana polttoaineen jäänestoo sitä lorauttaa liittimeen niin kyllä se hetken kuluttua on sula ja pysyykin sulana jonkun aikaa.Perässähän lumi pölisee ja lämpösiin liittimiin sulaa lumi.Kun viittisi ajon jälkeen laittaa pakkasnestettä tai tota jäänestoo se auttaa.
PS ja voihan sillä lämmittääkin kun laittaa rättiin jäänestoo aj poppa nin sulaa nopeesti,pitää vaan sitte kattoo ettei koko rattori sula saman tien.
-
Jep pitää nuo liittimetkin huoltaa talvella, olen itse käyttänyt tuulilasin pesunestettä raakana ja ei isompia ongelmia ole ollut, sama ongelma on vetokoukun laukaisu mekanismin liikkuvissa osissa monessa merkissä.
-
Joissai liittimis on se pieni vesireikä peitetty kuminauhala. (esim. NH L85) Ota se pois, ni pääsee vesi tirskahtaan ulos aina sisään työnnettäisä ::) Ja hyvä ois jos se reikä ois alaspäin.. Jäähytysnestettä sitte jäätyviin paikkoihin, esim oven/ikkinantiivisteet, liittimet, kuormaimen kauhan tapit jne...
-
sytkällä vaan vähä lämmittää, kulkee paremmin mukanakin kuin joku toho. kädelläkin kyllä sulaa.
-
Periaattees pakkasesta ei ole koneitten kanssa haittaa mutta suojakeli ja pakkanen kun vaihtelee se on se ongelma
Täs yks poäivä kun piti lähtee lumia laappaseen olikin perälevy jäätynyt nim maan erusteellisesti kiinni että piti oikein sulatella.ei lähtenyt normaalilla vedolla 125 hv irti maasta.Tai olis tietenkin kovalla rykäsyllä mutta kohtuus kaikessa.
-
Kai teil viä 65-90 on ???
Onhan se juu, mutta ei siinä jäädy, kun ei ajetakkaa talvella ;D
-
Yhden tulitikun polttaminen liittimen alla riittää sulattaan sen.
-
Juu, sitä se silloin oli, kun "sai" fiiujen kans touhuta... Kuumailmapuhallin piti olla aina lähettyvillä... :-\
Pikaliittimet jäätyy ,,,,,,,,,,,
Jo on tasokkaat jutut
ehe hehe HEH eheee HUH
:'(
-
Juu, sitä se silloin oli, kun "sai" fiiujen kans touhuta... Kuumailmapuhallin piti olla aina lähettyvillä... :-\
Pikaliittimet jäätyy ,,,,,,,,,,,
Jo on tasokkaat jutut
ehe hehe HEH eheee HUH
:'(
Voi jee, Te ro man,,,, paraski,,, puhuja,,, ;D ;D
-
Ainahan se on taistelua merkistä riippumatta, kun yrittää pakkasella saada hydrauliliittimet kiinni. Että parempi on suojakelillä pistää hydrauliliitäntöjä tarvitseva kone traktorin perään, jos aikoo sitä pakkaskelill käyttää. Öljy vaan on pakkasella kuin tervaa, ei se vedestä johdu.
-
metanolia kun vähän loiskauttaa niin ei jäädy
-
Ainahan se on taistelua merkistä riippumatta, kun yrittää pakkasella saada hydrauliliittimet kiinni. Että parempi on suojakelillä pistää hydrauliliitäntöjä tarvitseva kone traktorin perään, jos aikoo sitä pakkaskelill käyttää. Öljy vaan on pakkasella kuin tervaa, ei se vedestä johdu.
Kuumaa vettäkin on joskus tullu käytettyä, kun on ihan pakko ollu pakkasella jotain kohmeista liitintä roplata. Vedestä huolimatta lähtee käytön jälkeen irtikin, eikä välttämättä ole seuraavallakaan kerralla jäässä. Kuuma vesi jostain kumman syystä on nopeampi kuin kuumailmapuhallin... eikä sulata kumi-/muoviosia pilalle.
-
Ennakointi mukavin tapa, jos mahdollista. Laittaa oikean koneen seuraavaa lähtöä varten lämpöseen traktoriin tullessa, jos seuraava tarve tiedossa. Joskus on kyllä sitten väärä vehe perässä, kun tulee äkkinäistä. Pienet nestekaasupolttimet ei paljon maksa, jos järkeä käytössä: Lämmittää vain hetken metallista osaa ja antaa lämmön levitä, ettei mene tiivisteet. Jopa nappisytytun niissä.