Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: SAS - 06.11.16 - klo:21:39

Otsikko: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: SAS - 06.11.16 - klo:21:39
http://www.hs.fi/talous/a1478404187934?jako=f2931c78868e64213d3ad9e8d29b0aaf&ref=tf_iHSisboksi-artikkeli&utm_campaign=tf-hs&utm_source=iltasanomat.fi&utm_medium=tf-desktop&utm_content=articlepage

On se laatu huipussaan saksassa. ;)
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: kantola - 06.11.16 - klo:22:01
Mites se Datzia on pelannut? Vai mikä maasturi senyoli?
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: BACKSPACE - 07.11.16 - klo:07:47
Volkkari, Mersu, Volvo... Maine perustuu kovaan hypetykseen. Ja siihen, että noiden ostajat eivät edes tiedosta miten kauheita ne ovat.
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: Oksa - 07.11.16 - klo:07:53
mutta onko net kauheita?     aika moni jopa ajaa tuollasilla... ja vielä useammallakin...
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: Köntys - 07.11.16 - klo:07:59
mutta onko net kauheita?     aika moni jopa ajaa tuollasilla... ja vielä useammallakin...

On ne semmosen mielestä, joka on ikänsä ajellu ooppelilla  :D ;D
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: rollo tomasi - 07.11.16 - klo:08:01
Volkkarin päästökohu johtuu vaan siitä, et kauppa kävi jenkeis vähän liian hyvin.
Jenkit yrittää parantaa omien peltikotteroittensa myyntiä.
Täällä Suomes vaikea ymmärtää tollasta omien suosimista kun täällä viranomaiset ynnä muut toimijat toimii tasan toisinpäin. Omien tuotteiden tekeminen Suomes tehdään niin vaikeaksi, et on varmasti huipputuote, jos täältä maailmalle ponnistaa. ( Sampo Rosenlew, Valtra, Cargotech)
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: Cutana - 07.11.16 - klo:08:12
Parannetaan parannetaan vaan ei kuitenkaan asiakkan rahoilla tuossa tapauksessa?
En muuten aja vokkelolla.
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: Oksa - 07.11.16 - klo:08:15
eikös volsu ole hitrlerin kosto ihmiskunnalle?   kuka muu kuin natsi sillä ajais?
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: Dr.Who - 07.11.16 - klo:08:15
Mites se Datzia on pelannut? Vai mikä maasturi senyoli?
Lada Niva se tuolla kaikentietävällä on
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: pig24 - 07.11.16 - klo:10:14
Monimerkkikorjaamoa pitävä tuttuni sanoi, että vw tuottaa eniten. Itse voi sitten tuumailla, onko ko. kosla täysi ...aska vai sen ostajat tunnollisia autojensa huollattajia.
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: John Ferguson - 07.11.16 - klo:10:20
Monimerkkikorjaamoa pitävä tuttuni sanoi, että vw tuottaa eniten. Itse voi sitten tuumailla, onko ko. kosla täysi ...aska vai sen ostajat tunnollisia autojensa huollattajia.
Paska se on. Toki niitä on liikenteessäkin paljon, kun on uusi "keskiluokka alkaa tästä" -merkki ja päästöhuijauksen takia suosittu työsuhdeauto (maksuhan perustuu auton hintaan ja päästöihin).
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: icefarmer - 07.11.16 - klo:11:01
Monimerkkikorjaamoa pitävä tuttuni sanoi, että vw tuottaa eniten. Itse voi sitten tuumailla, onko ko. kosla täysi ...aska vai sen ostajat tunnollisia autojensa huollattajia.
Paska se on. Toki niitä on liikenteessäkin paljon, kun on uusi "keskiluokka alkaa tästä" -merkki ja päästöhuijauksen takia suosittu työsuhdeauto (maksuhan perustuu auton hintaan ja päästöihin).
ajo-ominaisuudet vaan taitaa kestää taluttaa aika monta kalliimpaakin kulkinetta tuon volksvagen groupin keskiluokan tuotteen rinnalle :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: BACKSPACE - 07.11.16 - klo:11:09
Monimerkkikorjaamoa pitävä tuttuni sanoi, että vw tuottaa eniten. Itse voi sitten tuumailla, onko ko. kosla täysi ...aska vai sen ostajat tunnollisia autojensa huollattajia.
Paska se on. Toki niitä on liikenteessäkin paljon, kun on uusi "keskiluokka alkaa tästä" -merkki ja päästöhuijauksen takia suosittu työsuhdeauto (maksuhan perustuu auton hintaan ja päästöihin).
ajo-ominaisuudet vaan taitaa kestää taluttaa aika monta kalliimpaakin kulkinetta tuon volksvagen groupin keskiluokan tuotteen rinnalle :-\ :-\ :-\ :-\

Ei kukaan volkkarikuski ole ajanut yhtään kalliimmalla autolla, joten miten he voivat asiaa todistaa  ;D ;D

Ekana oli Golf, sitten Passatti ja nyt mikä lie. Selkäranka painunut jo niin kasaan ettei se sovi muihin autoihin  ;D
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: icefarmer - 07.11.16 - klo:11:42
Monimerkkikorjaamoa pitävä tuttuni sanoi, että vw tuottaa eniten. Itse voi sitten tuumailla, onko ko. kosla täysi ...aska vai sen ostajat tunnollisia autojensa huollattajia.
Paska se on. Toki niitä on liikenteessäkin paljon, kun on uusi "keskiluokka alkaa tästä" -merkki ja päästöhuijauksen takia suosittu työsuhdeauto (maksuhan perustuu auton hintaan ja päästöihin).
ajo-ominaisuudet vaan taitaa kestää taluttaa aika monta kalliimpaakin kulkinetta tuon volksvagen groupin keskiluokan tuotteen rinnalle :-\ :-\ :-\ :-\

Ei kukaan volkkarikuski ole ajanut yhtään kalliimmalla autolla, joten miten he voivat asiaa todistaa  ;D ;D

Ekana oli Golf, sitten Passatti ja nyt mikä lie. Selkäranka painunut jo niin kasaan ettei se sovi muihin autoihin  ;D
eikös juuri mersuun taksimiehet osta sen rekaron penkin alkuperäisen tilalle, muissa merkeissä pärjää ihan auton omalla jakkaralla :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: John Ferguson - 07.11.16 - klo:11:44
Monimerkkikorjaamoa pitävä tuttuni sanoi, että vw tuottaa eniten. Itse voi sitten tuumailla, onko ko. kosla täysi ...aska vai sen ostajat tunnollisia autojensa huollattajia.
Paska se on. Toki niitä on liikenteessäkin paljon, kun on uusi "keskiluokka alkaa tästä" -merkki ja päästöhuijauksen takia suosittu työsuhdeauto (maksuhan perustuu auton hintaan ja päästöihin).
ajo-ominaisuudet vaan taitaa kestää taluttaa aika monta kalliimpaakin kulkinetta tuon volksvagen groupin keskiluokan tuotteen rinnalle :-\ :-\ :-\ :-\

Ei kukaan volkkarikuski ole ajanut yhtään kalliimmalla autolla, joten miten he voivat asiaa todistaa  ;D ;D

Ekana oli Golf, sitten Passatti ja nyt mikä lie. Selkäranka painunut jo niin kasaan ettei se sovi muihin autoihin  ;D
eikös juuri mersuun taksimiehet osta sen rekaron penkin alkuperäisen tilalle, muissa merkeissä pärjää ihan auton omalla jakkaralla :-\ :-\ :-\ :-\
Ortopedi penkin saa kun ruksaa ruudun ja on takataskussa muutama lantti. Ajo-ominaisuuksiin kuuluu paljon muutakin kuin istuin, joka kyllä on Mersussa parempi kuin Passatissa, jos molemmista on paras penkki ruksittu. ;)
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: Viljelijä - 07.11.16 - klo:12:28
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: icefarmer - 07.11.16 - klo:12:40
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?
ei tuommosia saa kysellä, vastaukset voi järkyttää :o :o :o :o
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: SKN - 07.11.16 - klo:13:03
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

Jos testausjakso on liian pitkä, mersu ruostuu pois?

Vai tarviiko parhaan todistella testien avulla olevansa autojen lippulaiva?

Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: pig24 - 07.11.16 - klo:13:08
Deloitte tutki ADACin suosikkiauton valintaprosessin. Tutkimuksemme ovat osoittaneet heikkouksia valintaprosessissa, virheitä tietojen käsittelyssä ja manipulaatiota "Suosikkiauto 2014" valinnassa. ADACin presidenttinä vuodesta 2001 ollut kaveri erosi. Daimler palautti kaikki kunniamaininnat/pokaalit viimeiseltä 10 vuodelta. VW, BMW ja Porsche aikovat tehdä samoin.
Juttu vuodelta 2014 http://www.augsburger-allgemeine.de/bayern/Rangfolge-beim-Gelben-Engel-verfaelscht-ADAC-Praesident-tritt-ab-id28759862.html
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: BACKSPACE - 07.11.16 - klo:13:18
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

Jos testausjakso on liian pitkä, mersu ruostuu pois?

Vai tarviiko parhaan todistella testien avulla olevansa autojen lippulaiva?

No tota... Laumasieluisten täytyy ostaa noita testivoittajia, kun ovat silloin itsekin voittajien sakissa  ;D ;D

Tosimies ajaa ruosteisella Opelilla ja näyttää keskisormea autolehtien maksetuille testeille  ;D
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: SKN - 07.11.16 - klo:13:48
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

Jos testausjakso on liian pitkä, mersu ruostuu pois?

Vai tarviiko parhaan todistella testien avulla olevansa autojen lippulaiva?

No tota... Laumasieluisten täytyy ostaa noita testivoittajia, kun ovat silloin itsekin voittajien sakissa  ;D ;D

Tosimies ajaa ruosteisella Opelilla ja näyttää keskisormea autolehtien maksetuille testeille  ;D

Tosimiehet pyöräilee läskikummimunamankelilla ilman satulaa maastossa ja huutavat tofua perkele!
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: Oksa - 07.11.16 - klo:16:12
ja kiva kun nyt audikin on löytänny haittaohjelmakierron... ja usalaiset taas käräyttää...                 ei mitään häpyä...
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: John Ferguson - 07.11.16 - klo:22:27
ja kiva kun nyt audikin on löytänny haittaohjelmakierron... ja usalaiset taas käräyttää...                 ei mitään häpyä...
Yllätys että Audissa ja Volkswagenissa on samat systeemit, kun ovat käytännössä sama auto.
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: JösseJänis - 08.11.16 - klo:00:08
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

Kehumatta mitään merkkiä, mutta Moccamaster on kahvinkeittimien Mersu.

Miksei mistään tuotteesta koskaan sanota, että se on sen ja sen genren Volvo?

Vai oletko kuullut kenenkään kehuvan, että Miele on kodinkoneiden Toyota?
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: kylmis - 08.11.16 - klo:05:45
Volkkarilta odotetaan liikoja. Se on suunniteltu perheen kakkosautoksi ja kauppakassiksi, jolla ajetaan 6-7 vuotta, sitten romutukseen ja uusi auto tilalle. Koko Saksan autoteollisuus perustuu tuohon nopeaan kierrätykseen, bisnes rullaa sujuvimmin näin. Suomessa on edelleen se käsitys, että saksalainen auto pelaa 20 vuotta moitteita, eikä ruostu. Tällaiseen sitä ei ole kuitenkaan suunniteltu ja tarkoitettu. Se kokemus mitä mulla on Polosta ja Golfista, niin erittäin hyvä auto ajaa, penkki hyvä, hallintalaitteet ja suorituskyky hyvä. Parhaiten toi sopinee sellaiseen kolmen vuoden pitoon eli takuun loppuessa vaihtuu autokin.
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: Oksa - 08.11.16 - klo:07:58
no huh!   mitä luonnonvoimien ja varojen tuhlausta!     eihän ny kolmessa vuosessa edes saa renkaita sileäski kuin nuo amissällit!       auto joka ei ole kuin 3 vuotta vanha on vielä uusi!                      ja ruma!   pakkos anoa!
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: John Ferguson - 08.11.16 - klo:08:13
Saksassa kun autobaanoja niellään niin sieltä tuodaan vaimojen pikku kauppakassit sitten suomeen. Autobaanojen takia saksassa kaikki alle 3-litraiset moottorit on starttimoottoreita, kumma kyllä että Audi ei ole vielä 13-vuoden aikana saanut 3.0 bensa ja tdi moottoreista luotettavia.

Suomessa dieselit karstoittuu umpeen kun ajetaan vain hidasta kaupunkiajoa päivästä ja vuodesta toiseen, välillä pitäisi vähän polkaistakin.
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: BACKSPACE - 08.11.16 - klo:08:26
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

Kehumatta mitään merkkiä, mutta Moccamaster on kahvinkeittimien Mersu.

Miksei mistään tuotteesta koskaan sanota, että se on sen ja sen genren Volvo?

Vai oletko kuullut kenenkään kehuvan, että Miele on kodinkoneiden Toyota?

Mää sanon aina, että Veikko-katiska on katiskojen Opel tai Oral B-hammasharja on sähköhammasharjojen Vama yms. sekavaa.
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: Köntys - 08.11.16 - klo:09:17
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

Kehumatta mitään merkkiä, mutta Moccamaster on kahvinkeittimien Mersu.

Miksei mistään tuotteesta koskaan sanota, että se on sen ja sen genren Volvo?

Vai oletko kuullut kenenkään kehuvan, että Miele on kodinkoneiden Toyota?

Mää sanon aina, että Veikko-katiska on katiskojen Opel tai Oral B-hammasharja on sähköhammasharjojen Vama yms. sekavaa.

Täälläpäin sanotaan että... "Hessu on kaikkien peräkärryjen äiti"
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: BACKSPACE - 08.11.16 - klo:09:53
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

Kehumatta mitään merkkiä, mutta Moccamaster on kahvinkeittimien Mersu.

Miksei mistään tuotteesta koskaan sanota, että se on sen ja sen genren Volvo?

Vai oletko kuullut kenenkään kehuvan, että Miele on kodinkoneiden Toyota?

Mää sanon aina, että Veikko-katiska on katiskojen Opel tai Oral B-hammasharja on sähköhammasharjojen Vama yms. sekavaa.

Täälläpäin sanotaan että... "Hessu on kaikkien peräkärryjen äiti"

Onko se Hessu just se "ota aisasta kiinni"  :-\
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: W124 - 08.11.16 - klo:12:35
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

90 -luvun alussa Opel Vectra voitti TM testin ja sai viisi tähteä. Honda Accord oli viimeinen ja sai kaksi tähteä. Kymmenen vuoden kuluttua yhden Accordin hinnalla sai kaksi Opelia...
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: icefarmer - 08.11.16 - klo:12:56
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

90 -luvun alussa Opel Vectra voitti TM testin ja sai viisi tähteä. Honda Accord oli viimeinen ja sai kaksi tähteä. Kymmenen vuoden kuluttua yhden Accordin hinnalla sai kaksi Opelia...
ooppeli makso 100e honda 200e  :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: SKN - 08.11.16 - klo:12:59
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

90 -luvun alussa Opel Vectra voitti TM testin ja sai viisi tähteä. Honda Accord oli viimeinen ja sai kaksi tähteä. Kymmenen vuoden kuluttua yhden Accordin hinnalla sai kaksi Opelia...

Ja montako 90-luvun alkupuolen vekkua on liikenteessä tai happyhondaa?

Joitakin merkkejä on, miljoonan rullattuna, edellyttäen että on maalia ja pelliä ollut saatavilla.
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: icefarmer - 08.11.16 - klo:13:42
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

90 -luvun alussa Opel Vectra voitti TM testin ja sai viisi tähteä. Honda Accord oli viimeinen ja sai kaksi tähteä. Kymmenen vuoden kuluttua yhden Accordin hinnalla sai kaksi Opelia...

Ja montako 90-luvun alkupuolen vekkua on liikenteessä tai happyhondaa?

Joitakin merkkejä on, miljoonan rullattuna, edellyttäen että on maalia ja pelliä ollut saatavilla.
ajatteleppa jos ois uuden mersun hinnalla ostanu uusia ooppeleita tai hondia niin aina ois ollu suht vähän ajettu auto paremmilla ominaisuuksilla alla :-\ :-\ :-\ :-\
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: Köntys - 08.11.16 - klo:14:21
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

90 -luvun alussa Opel Vectra voitti TM testin ja sai viisi tähteä. Honda Accord oli viimeinen ja sai kaksi tähteä. Kymmenen vuoden kuluttua yhden Accordin hinnalla sai kaksi Opelia...

Ja montako 90-luvun alkupuolen vekkua on liikenteessä tai happyhondaa?

Joitakin merkkejä on, miljoonan rullattuna, edellyttäen että on maalia ja pelliä ollut saatavilla.

Mersujenn seassa näyttäis olevan Toyotia ja pari SAS-volvoa  :D

http://www.nettiauto.com/vaihtoautot?id_vehicle_type=1&yto=1995&show_search=1&mileageFrom=600000
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: SAS - 08.11.16 - klo:14:32
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

90 -luvun alussa Opel Vectra voitti TM testin ja sai viisi tähteä. Honda Accord oli viimeinen ja sai kaksi tähteä. Kymmenen vuoden kuluttua yhden Accordin hinnalla sai kaksi Opelia...

Ja montako 90-luvun alkupuolen vekkua on liikenteessä tai happyhondaa?

Joitakin merkkejä on, miljoonan rullattuna, edellyttäen että on maalia ja pelliä ollut saatavilla.

Mersujenn seassa näyttäis olevan Toyotia ja pari SAS-volvoa  :D

http://www.nettiauto.com/vaihtoautot?id_vehicle_type=1&yto=1995&show_search=1&mileageFrom=600000
Taas väärin mulla on 740 gl vm. 87 ajettu 232 000 kuin uusi.
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: SKN - 08.11.16 - klo:14:54
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

90 -luvun alussa Opel Vectra voitti TM testin ja sai viisi tähteä. Honda Accord oli viimeinen ja sai kaksi tähteä. Kymmenen vuoden kuluttua yhden Accordin hinnalla sai kaksi Opelia...

Ja montako 90-luvun alkupuolen vekkua on liikenteessä tai happyhondaa?

Joitakin merkkejä on, miljoonan rullattuna, edellyttäen että on maalia ja pelliä ollut saatavilla.

Mersujenn seassa näyttäis olevan Toyotia ja pari SAS-volvoa  :D

http://www.nettiauto.com/vaihtoautot?id_vehicle_type=1&yto=1995&show_search=1&mileageFrom=600000

Juu, ja kohta päästään raskaankaluston kilometreihin, miljoona ole ku sisäänajo.

Risto jo ehti kommentoimaan vaikkei luekaan molottajien viestejä...
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: Dr.Who - 08.11.16 - klo:18:57
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

90 -luvun alussa Opel Vectra voitti TM testin ja sai viisi tähteä. Honda Accord oli viimeinen ja sai kaksi tähteä. Kymmenen vuoden kuluttua yhden Accordin hinnalla sai kaksi Opelia...

Ja montako 90-luvun alkupuolen vekkua on liikenteessä tai happyhondaa?

Joitakin merkkejä on, miljoonan rullattuna, edellyttäen että on maalia ja pelliä ollut saatavilla.

Mersujenn seassa näyttäis olevan Toyotia ja pari SAS-volvoa  :D

http://www.nettiauto.com/vaihtoautot?id_vehicle_type=1&yto=1995&show_search=1&mileageFrom=600000
Taas väärin mulla on 740 gl vm. 87 ajettu 232 000 kuin uusi.
Kuin kolmekymmentä vuotta vanha voi olla uusi,kyllä se on kolmekymmentä vuotta vanha,tarkkuutta SAS niihin sepustuksiin.
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: noloo_itte - 08.11.16 - klo:19:38
Kakkoskopan bensa Golffi rules.
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: Puuha-Pete - 08.11.16 - klo:20:16
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

90 -luvun alussa Opel Vectra voitti TM testin ja sai viisi tähteä. Honda Accord oli viimeinen ja sai kaksi tähteä. Kymmenen vuoden kuluttua yhden Accordin hinnalla sai kaksi Opelia...

Ja montako 70-luvun puolivälin faaria on pellolla ja märäntyneissä suuleissa ?

Joitakin merkkejä on, miljoonan hehtaaria rullattuna, edellyttäen että on maalia ja pelliä ollut ruosteen peitoksi saatavilla.

Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: SKN - 08.11.16 - klo:21:59
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

90 -luvun alussa Opel Vectra voitti TM testin ja sai viisi tähteä. Honda Accord oli viimeinen ja sai kaksi tähteä. Kymmenen vuoden kuluttua yhden Accordin hinnalla sai kaksi Opelia...

Ja montako 70-luvun puolivälin faaria on pellolla ja märäntyneissä suuleissa ?

Joitakin merkkejä on, miljoonan hehtaaria rullattuna, edellyttäen että on maalia ja pelliä ollut ruosteen peitoksi saatavilla.

(http://www.thesmileysign.com/smiley.php?t=Mäkelä Saarijärveltä&s=blush&fc=000000&ssh=&f=Arial%20Black.ttf&shc=&sc=FFFFFF)
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: BACKSPACE - 09.11.16 - klo:12:03
Moittimatta mitään merkkiä, mutta miks Mese harvoin voittaa  autotestejä?

90 -luvun alussa Opel Vectra voitti TM testin ja sai viisi tähteä. Honda Accord oli viimeinen ja sai kaksi tähteä. Kymmenen vuoden kuluttua yhden Accordin hinnalla sai kaksi Opelia...

Esim. just tästä syystä niihin testeihin ei ole mitään luottamista.
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: SamiT - 09.11.16 - klo:19:46

Juu, ja kohta päästään raskaankaluston kilometreihin, miljoona ole ku sisäänajo.


Katos perhanaa, tulee sitten huomenna aamupäivällä E12 Sisun sisäänajo valmiiksi kun pyörähtää ensimmäinen miljoona puhki mittarissa. Johan sitä sisäänajoa on 18 vuotta tahkottukin monen eri omistajan toimesta. Sakemannien tekele se vaan ensimmäisenä Sisustakin väsähtää, tähän autoon on tilattu uutena jostakin syystä ZF Ecosplit 16-vaihteinen vaihdelaatikko joka on ihan pelkkä p*ska verrattuna Eatonin synkrolootaan tai aitoon EatonFulleriin synkronoimattomaan. Boschin ruiskutuslaitteet ja Schwitzerin turbo ovat vielä ehjää Saksalaista laatua tässä vehkeessä.
Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: mekano - 09.11.16 - klo:22:45

Juu, ja kohta päästään raskaankaluston kilometreihin, miljoona ole ku sisäänajo.


Katos perhanaa, tulee sitten huomenna aamupäivällä E12 Sisun sisäänajo valmiiksi kun pyörähtää ensimmäinen miljoona puhki mittarissa. Johan sitä sisäänajoa on 18 vuotta tahkottukin monen eri omistajan toimesta. Sakemannien tekele se vaan ensimmäisenä Sisustakin väsähtää, tähän autoon on tilattu uutena jostakin syystä ZF Ecosplit 16-vaihteinen vaihdelaatikko joka on ihan pelkkä p*ska verrattuna Eatonin synkrolootaan tai aitoon EatonFulleriin synkronoimattomaan. Boschin ruiskutuslaitteet ja Schwitzerin turbo ovat vielä ehjää Saksalaista laatua tässä vehkeessä.

Aika moni auto menee paaliin ennen ensimmäisen miljoonan rajapykkiä ja vielä harvempi näkee  2 miljoonaa mutta on niitä silti:
http://mag.volvotrucks.com/fi-fi/finland/article/?art=3057&ref=1

Taitaa tuo Mack-Sisu olla myös siltä ajalta ettei sitä halvaannuta poikittainen bitti kaapelissa...

Oma mielipide on että ei se valmistusmaasta ole kiinni se laatu, sekä kuraa että priimaa tehdään melkein kaikkialla. Se on vaan niin että nykypäivänä monet "laadukkaat" valmistajat
ovat joutuneet tinkimään laadustaan että tavaraa saadaan kaupaksi ylipäätänsä. Kun pitää halvalla saada...

Tai siis näin on varmaan tehty iät ja ajat mutta onko hyväksyttävän tai hyvän laadun rima alentunut? Vai onko se omaa mielikuvitusta, esim. ei henkilöautoilla ennen ajettu 30 tkm. samoilla öljyillä?
Onko laatu sitten yleisesti parempaa vai huonompaa nykyisin?

Sisun Timo Korhonen on kertonut että "kuka tahansa pystyy tekemään äärettömän hyvää laatua, mutta silloin hinta karkaa tavoittamattomiin."
Onko nykyään sitten vain hinta-laatu pielessä, eli laatua kyllä tehdään mutta se maksaa liikaa?

Otsikko: Vs: Saksalaista laatua parannetaan taas !
Kirjoitti: Oksa - 11.11.16 - klo:19:02
mutta kun nykyään kaikki pitää saaha ilmatteeks... ja kun virmat tekee noita noista jos jonkin vinkuintian osista kasaamalla niin joku lasten kasaama pikkuosa kun ei kestä kuin pyhättömän viikon niin koko roju sitten seisoo viikon uutta osaa uottaen...                 monella merkillä nuo osat nopsemmin jostain muualta kuin merkkitiskiltä ja toimivat sen mitä se alkuperänenkii...                            hiluksissa alkaa olla vaan onklema kun ei saa kuin alkuperästä..  osaa..