Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: pig24 - 14.10.16 - klo:09:27
-
https://www.tuff-bilt.com/tractors.html Kyntäminen lautasauralla taitaa olla poissuljettua, mutta muutoin tuo ei näytä pöllömmältä. Syksyllä on tulossa diesel.
-
https://www.tuff-bilt.com/tractors.html Kyntäminen lautasauralla taitaa olla poissuljettua, mutta muutoin tuo ei näytä pöllömmältä. Syksyllä on tulossa diesel.
CE hyväksyntää odotellessa......
-
https://www.tuff-bilt.com/tractors.html Kyntäminen lautasauralla taitaa olla poissuljettua, mutta muutoin tuo ei näytä pöllömmältä. Syksyllä on tulossa diesel.
Näppärä vaikka hinattavan ruiskun eteen :)
-
https://www.tuff-bilt.com/tractors.html Kyntäminen lautasauralla taitaa olla poissuljettua, mutta muutoin tuo ei näytä pöllömmältä. Syksyllä on tulossa diesel.
Näppärä vaikka hinattavan ruiskun eteen :)
Vain päiväunelmissasi. Ei saa myydä Suomessa ilman CE hyväksyntää.
-
$0.32 / 16 pcs
(http://www.dhresource.com/260x260s/f2-albu-g2-M00-82-A9-rBVaGlXLl5CAUhJHAACdmJ2sgcI175.jpg/1000pcs-diameter-10mm-ce-sticker-white-self.jpg)
-
$0.32 / 16 pcs
(http://www.dhresource.com/260x260s/f2-albu-g2-M00-82-A9-rBVaGlXLl5CAUhJHAACdmJ2sgcI175.jpg/1000pcs-diameter-10mm-ce-sticker-white-self.jpg)
CE hyväksymismenettely on pikkuisen monimutkaisempi ja helekutin kallis dokumentointiprosessi kuin vain pelkkä tarra.
-
Nostolaitekoneiden kytkentä hankalaa, koska oli 0-kategorian nostolaite eli joutuisi vaihtamaan kaikki koneet tai adapterin virittelemään. Tosin nostovoimakaan ei ollut montaa sataa kiloa.
-
Onhan vastaavia ollut tarjolla vuosia sitten, ei mikään uusi keksintö.
-
Raideleveyttä lisää niin korvaus hukkismopon ja paljon monikäyttöisempi.
-
CE hyväksymismenettely on pikkuisen monimutkaisempi ja helekutin kallis dokumentointiprosessi kuin vain pelkkä tarra.
Mitään hyväksymismenettelyä ei ole, valmistaja vain allekirjoittaa vaatimuksenmukaisuusvakuutuksen. Pelkkää koneturvallisuusdirektiiviä on muutama cm paksu pinkka aanelosia. Sitten kun jotain tapahtuu (onnettomuus), niin katsotaan, täyttikö kone tosissaan sen, mitä vakuutettiin. Jos ei, niin kalliiksi käy.
-
Joo kyllä noihin kiinan tavaroihin on kaikki CE - tarrat painettu ihan vaan peukalolla kiinni.
Asiasta näyttäisi olevan kaikenlaista tietäjää, jotka syitä keksii, sillä välin bulgaarian
tarraliimailijat myyvät tavaraa, ja vinkujat jää vinkumaan.
-SS-
-
Muutenkin Fermeri näyttäisi olevan aiheena olevan Tuff-biltin osalta hieman väärässä. Maataloustraktoreille sovelletaan CE-hyväksymismenettelyn sijasta direktiiviä 2003/37/EY, jossa muuten on vuosittain rekisteröitävien koneiden määräksi asetettu maksimissaan 150 kpl vuodessa, ettei edes tarvitse EY - tyyppihyväksyntämenettelyä soveltaa. Toisaalta, kyseisen direktiivin täytettävien paperien määrä ei ole mahdoton, samasta syystä kiinanlaisten traktorien markkinat ovat Euroopassa kasvaneet, koska aina jossakin maassa joku jaksaa ne tiedot täytellä lomakkeisiin. Kalleintahan tuossa hyväksymismenettelyssä ovat tietyn painorajan jälkeen vaadittavat turvaohjaamon kaatumiskestävyystestit.
Saattaisi olla jollekin puutarhatilalle ihan mielekäs työkoneenkantaja, noitahan oli 1950-luvulla Euroopassa paljonkin.
-SS-
-
Vuonna -84 esiteltiin diesel Fendt työkoneenkantajamallisto tehoiltaan 45-80 hv.
-
Muutenkin Fermeri näyttäisi olevan aiheena olevan Tuff-biltin osalta hieman väärässä. Maataloustraktoreille sovelletaan CE-hyväksymismenettelyn sijasta direktiiviä 2003/37/EY, jossa muuten on vuosittain rekisteröitävien koneiden määräksi asetettu maksimissaan 150 kpl vuodessa, ettei edes tarvitse EY - tyyppihyväksyntämenettelyä soveltaa. Toisaalta, kyseisen direktiivin täytettävien paperien määrä ei ole mahdoton, samasta syystä kiinanlaisten traktorien markkinat ovat Euroopassa kasvaneet, koska aina jossakin maassa joku jaksaa ne tiedot täytellä lomakkeisiin. Kalleintahan tuossa hyväksymismenettelyssä ovat tietyn painorajan jälkeen vaadittavat turvaohjaamon kaatumiskestävyystestit.
Saattaisi olla jollekin puutarhatilalle ihan mielekäs työkoneenkantaja, noitahan oli 1950-luvulla Euroopassa paljonkin.
-SS-
Kiitoksia oikaisusta. Laita lasku konsultaatiosta SAS:lle :)
-
Vuonna -84 esiteltiin diesel Fendt työkoneenkantajamallisto tehoiltaan 45-80 hv.
Taidettiin päivittää vanhaa? Idea lienee paljon vanhempi?
-
Vuonna -84 esiteltiin diesel Fendt työkoneenkantajamallisto tehoiltaan 45-80 hv.
Taidettiin päivittää vanhaa? Idea lienee paljon vanhempi?
Ainakin 50-luvulta. "Jokaisella" saksalaisella puutarhatilalla on tuollainen työkoneenkantajatraktori.
-
ja monella nykytilallakin tuollanen tahi pikkasen järeempi kantaja olis ihan omiaan...
-
Suomessa nuo työkoneenkantajat pääosin kahdella jalalla kulkevia