Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: 42 - 04.10.16 - klo:17:09
-
Miten olette korjanneet metso ohjaamon vian jossa takaikkunan salpa työntää lukon vastakappaleen hyttin päin niin jottei ikkuna lukitu täysin kiinni vaan siihen kakkos asentoon jolloin jää ikävä rako?
-
Säätämällä sen vastakappaleen kohdalleen...
-
Juuri korjattiin yksi vastaava ongelma lisäämällä kolme-neljä prikkaa kiinnitysruuvien kaulaan lasin ja sulkusalvan sisältävän alakiinnikkeen väliin kun oli uusi takalasi erilailla kaareva kuin alkuperäinen. Lasin kiinnitysruuveissa on juuri sopivasti sen verran varaa pituudessa että jokusen prikan voi lisätä.
-
Miten olette korjanneet metso ohjaamon vian jossa takaikkunan salpa työntää lukon vastakappaleen hyttin päin niin jottei ikkuna lukitu täysin kiinni vaan siihen kakkos asentoon jolloin jää ikävä rako?
Mitä järkeä siinä osassa muuten on.. miksi sen pitää olla niin monimutkainen.
-
Miten olette korjanneet metso ohjaamon vian jossa takaikkunan salpa työntää lukon vastakappaleen hyttin päin niin jottei ikkuna lukitu täysin kiinni vaan siihen kakkos asentoon jolloin jää ikävä rako?
Mitä järkeä siinä osassa muuten on.. miksi sen pitää olla niin monimutkainen.
En tiedä mikä sen tarkoitus on, mutta saksalaisissa taitaa olla samanlainen rako myös etulasissa. Kattoluukussakin on samanlainen ominaisuus.
-
Miten olette korjanneet metso ohjaamon vian jossa takaikkunan salpa työntää lukon vastakappaleen hyttin päin niin jottei ikkuna lukitu täysin kiinni vaan siihen kakkos asentoon jolloin jää ikävä rako?
Mitä järkeä siinä osassa muuten on.. miksi sen pitää olla niin monimutkainen.
Se väliasento on eläkeläisiä varten. Ei tarvitse käyttää ilmastointia kun voi pitää takalasia raollaan. ::)
Miten ihmeessä tuon mekanismin saa muuten rikottua? ???
-
Miten olette korjanneet metso ohjaamon vian jossa takaikkunan salpa työntää lukon vastakappaleen hyttin päin niin jottei ikkuna lukitu täysin kiinni vaan siihen kakkos asentoon jolloin jää ikävä rako?
Mitä järkeä siinä osassa muuten on.. miksi sen pitää olla niin monimutkainen.
Se väliasento on eläkeläisiä varten. Ei tarvitse käyttää ilmastointia kun voi pitää takalasia raollaan. ::)
Mää korjasin sen jo – kiitokset bäkikselle sinun lausunnostasi päättelin nottei voi olla vaikeasta asiasta kyse – Jos vaikka nm Retku olisi sanonut sen olevan haastava työ olisin luopunut suosiolla.
Hei mutta, asiaan: kaikessa yksinkertaisuudessaan siinä on säädettävä lukonkieli joka oli tehtaalla jäänyt liian pitkälle ja törmäsi joka kerta suljettaessa lukon vastakappaleeseen.
Lukonkietä voi siis säätää kun avaa lukituksen ja ruuvaa lukonkieltä syvemmälle.
J.einarille: päättelin diplomi inssin tehneen kaksikoloisen lukituksen koska
1. ensin vedetään tangosta ikkuna taaimmaiseen reikään ( automaatisesti lukittuu )
2. Jonka jäkeen vaihdetaan ote siihen pyöreään kahvaan avaten lukitus jonka jälkeen vedetään ikkuna vasta viimeiseen koloon.
Samalla saadaan voimisteltua käsivartta ja myöskin rannetta.
Kiitokset kaikille vaikkei niin haastavasta asiasta olutkaan kyse – siis myös bäkikselle muista tää ” joskus täytyy vaan yrittää ”
-
Onhan se väliasento kätevä, yleensä jätän takalasin tai kattoluukun raolleen kun ajan koneen suuliin, tuuletuksen takia.Toisekseen kun klasi on raollaan, niin sen kautta saa koko lunkun auki vaikka hydraulivivun käyttöä varten. Ei tarvi kopissa käyntia varten kiertää pidempää matkaa.
Pitää jossain vaiheessa säätää sitä kieltä, kolahtaa rumasti kiinnilaitettaessa sitä muovikäikälettä vasten.
-
Onhan se väliasento kätevä, yleensä jätän takalasin tai kattoluukun raolleen kun ajan koneen suuliin, tuuletuksen takia.Toisekseen kun klasi on raollaan, niin sen kautta saa koko lunkun auki vaikka hydraulivivun käyttöä varten. Ei tarvi kopissa käyntia varten kiertää pidempää matkaa.
Pitää jossain vaiheessa säätää sitä kieltä, kolahtaa rumasti kiinnilaitettaessa sitä muovikäikälettä vasten.
Noh on sullakin huvi – vanha mies ja tunkee hyttiin takalasin kautta vaikka toimivat ovet on – son eri asia kuin bäkiksellä jonka tynnyri jdeen ovi/tuulilasi on liimattu yhteen sikalimalla vedon estämiseksi. Entä jos laittaisi siihen tikkaat ja hyppäisit istuimelle kattoluukusta ?
Joo takaikkuna kolahtaa ny miehekkäästi ääni on tosin hieman aikaisempaa miedonpi.
-
No onhan se kertakaikkiaan tyhmä lukitus. Muissa koneissa tuo "kissankulku +kelailmastointi"-väliasentokin hoituu ihan sillä lukituskahvalla, mutta ilman tuollaista palapeliä.
Kukaan ei ole tällä palstalla ennen kysynyt mitään takalasin lukitussysteemin säätämisistä. Sekin jo osoittaa, että tämä yksi lukituslaite on ihan perseestä, muissa ei ole ikinä mitään ongelmia.
-
muissa se on ominaisuus mutta valtuissa piirre! yritä nyt ynnärtää.... liekö muuten valinnaisvaruste?
-
No jos pitää valita niin ennemin sitä puuhastelee tuollaisen lukituksen kanssa kerran 10 000 tunnissa kuin alkaa vaihdelaatikkoon osia vaihtamaan vai mitä oksa ? ;)
Ja kyllähän noista hydrauliikkavipua yltää hyvin liikauttamaan vetovarren päältäkin, mut aina ei jaksa sen takia kiertää koppiin. Sitäkait se vanhuus ja laiskuus teettää.
-
No jos pitää valita niin ennemin sitä puuhastelee tuollaisen lukituksen kanssa kerran 10 000 tunnissa kuin alkaa vaihdelaatikkoon osia vaihtamaan vai mitä oksa ? ;)
Ja kyllähän noista hydrauliikkavipua yltää hyvin liikauttamaan vetovarren päältäkin, mut aina ei jaksa sen takia kiertää koppiin. Sitäkait se vanhuus ja laiskuus teettää.
joo, se aina niistä valtun itälaaakereista puhuu mutta eiköös siihen oksanki bittimajuriin tullu nyt kuhmuraisempi laatikon kansi ;D ;D ;D ;D
-
ei tullu... kun alin akselilaakeri se oli joka porsi.... ja kyllä tuon nyyn kahva ja muovihakalirpakkeenkin kanssa joskus tapellu että sais väliasentoon... esim. piuhan takia... mutta kyllä jotkin asiat osataan tehdä hankaliks... jopa kotimaassa...
tulipa mieleen että onko joku laittannu hallintavipupätkää tuonne lohkon namiskuukkeleihin kiinni jotta sieltä voisi hallita niitä lohkoja... ei tartteis kiipeillä ja kurkotella...
-
ei tullu... kun alin akselilaakeri se oli joka porsi.... ja kyllä tuon nyyn kahva ja muovihakalirpakkeenkin kanssa joskus tapellu että sais väliasentoon... esim. piuhan takia... mutta kyllä jotkin asiat osataan tehdä hankaliks... jopa kotimaassa...
tulipa mieleen että onko joku laittannu hallintavipupätkää tuonne lohkon namiskuukkeleihin kiinni jotta sieltä voisi hallita niitä lohkoja... ei tartteis kiipeillä ja kurkotella...
onko lokasuojan napit sitten niin ylhäällä, ettet niihin saa sormia?
-
ei tilulilussa ole ulkopuolisen hyden hallintanappeja lokarissa. net vivut toimii mekaanisesti kopin puolella... ei joka paikassa sentäs sähköhydettä ole...
-
ei tullu... kun alin akselilaakeri se oli joka porsi.... ja kyllä tuon nyyn kahva ja muovihakalirpakkeenkin kanssa joskus tapellu että sais väliasentoon... esim. piuhan takia... mutta kyllä jotkin asiat osataan tehdä hankaliks... jopa kotimaassa...
tulipa mieleen että onko joku laittannu hallintavipupätkää tuonne lohkon namiskuukkeleihin kiinni jotta sieltä voisi hallita niitä lohkoja... ei tartteis kiipeillä ja kurkotella...
onko lokasuojan napit sitten niin ylhäällä, ettet niihin saa sormia?
Hervastin Valtterissa on mekaaniset lohkot joita on haastava sähkönapilla hallita.
Nostolaitteen halinta siinä on lokasuojista mutta se onkin jo toinen juttu.
-
ei tilulilussa ole ulkopuolisen hyden hallintanappeja lokarissa. net vivut toimii mekaanisesti kopin puolella... ei joka paikassa sentäs sähköhydettä ole...
Juu eikä oo myöskään TLA ssa siihen on kyllä paremmat mahdollisuudet saada halintaa hytin ulkopuolelle.
-
karoillehan tulee vivut kopista ja joskus miettinny että olis ihan kiva saada hallinta työntövarrelle tuonne kopin taakse... mutta jostain syystä jääny haaveilun asteelle ... tuo nostolaitteen hallinta on ihan eri juttu...
-
karoillehan tulee vivut kopista ja joskus miettinny että olis ihan kiva saada hallinta työntövarrelle tuonne kopin taakse... mutta jostain syystä jääny haaveilun asteelle ... tuo nostolaitteen hallinta on ihan eri juttu...
Saahan sen työntövarren nostolaitteelakin justeerattua kohdalleen.
-
ai saa, jos se on liian lyhyellä sen pari senttiä... ainakin mulla yleensä nuo värkit on tukevasti maassa kun laitan vetovarsien tappeja paikoilleen... arviointi tv;n pituudessa yleensä heittää kiiretilanteessa... ainakin itellä...
-
ai saa, jos se on liian lyhyellä sen pari senttiä... ainakin mulla yleensä nuo värkit on tukevasti maassa kun laitan vetovarsien tappeja paikoilleen... arviointi tv;n pituudessa yleensä heittää kiiretilanteessa... ainakin itellä...
Ihan samalla lailla menee siinä sun sähködextassa tappi reikään, kun vähän nostat varsien kanssa konetta.
-
ai saa, jos se on liian lyhyellä sen pari senttiä... ainakin mulla yleensä nuo värkit on tukevasti maassa kun laitan vetovarsien tappeja paikoilleen... arviointi tv;n pituudessa yleensä heittää kiiretilanteessa... ainakin itellä...
Ihan samalla lailla menee siinä sun sähködextassa tappi reikään, kun vähän nostat varsien kanssa konetta.
No ei se mene jos se työntövarsi on liian lyhyt jo alussa. Ellei sitten ole sellainen kone josta voi nostamisen jälkeen poistaa vaikka tukijalan ja sitten laskea lisää.
Massikassa on muuten kivasti sähkölohkoissa myös mekaaniset vivut. Niistä saa vaikka hydraulista työntövartta passattua sieltä takaa kun laittaa konetta kiinni.
Kai joku työsuojelupykälä kieltää kohta tuonkin ilon. Hydrauliikkaa ei saa voida käyttää kuin istumalla tukevasti penkillä vähintään 63,7 kg painolla, molemmat kädet ratilla, jalka painamassa jarrua ja hydrauliikan käyttöpätevyyskortti kortinlukijassa. Samalla pitää vielä puhaltaa alkolukkoon ja katsoa kameraan....
-
tuossa lingossa ja esim. rehuleikkurissa kun ei ole tukijalkaakaan.... noooo, tietty tuo mahollisuus on vain valtuihin saatavissa... ihan kuin se ulkopuolinen nostohallinta silloin aikanaan... kyllä virkamiäs nyt sen verta innokas on pätemään....
-
Valtrasta en tiedä, saako ukopuolisen hallinnan, jörnikseen ainakin saa.
http://www.piippohydraulic.com/
Näitä saa varmaan sähködextaankin.
-
ai saa, jos se on liian lyhyellä sen pari senttiä... ainakin mulla yleensä nuo värkit on tukevasti maassa kun laitan vetovarsien tappeja paikoilleen... arviointi tv;n pituudessa yleensä heittää kiiretilanteessa... ainakin itellä...
No miksi se työntövarsi pitää jättää liian lyhyeksi, kun kopista hyppää pihalle?
-
sas se! ite monta kertaa manaa tuota kun on kattonnu esim. räntäsateessa että tuo pitäs riittää... noooo, eihän sitä aina jaksa täydellistä suoritusta tehdä... siitähän menee maku... mutta tuo ulkohallinta olis kyllä monta kertaa ihan kiva....
-
Jos hydraulisen työntövarren saattaminen hetkellisesti "liian" pitkäksi tuottaa tuollaista tuskaa kannattaa palata mekaanisiin työntövarsiin.
-
On nykyvaltroissa kahden lohkon säädöt tuolla lokarissa. Tosin todennäköisyys että letkut on niissä lohkoissa on epätodennäköistä. Lisäksi noi napit on niin naurettavat että eivät kestä sitä keliä mikä tuolla lokarissa kulmassa vallitsee. Sekin olisi hyvin hoidettu jos noi vivut olisi tukevan kannen alla ja niistä säädettäisiin mitä lohkoa käytetään ja sitten mihin suuntaan. Ei pitäisi vaatia ydinfyysikkoa tällaista toteuttamaan.
-
Mää haluaisin laittaa Valtun hytissä olevaan hydrauliikan mekaaniseen 1-lohkon hallintaventtiilin nupin tilalle joystickin, jossa olisi sähkönapit pikavaihteille ja kierroslukumuistille. Mistä löytyisi sopiva joystick tai joku semmoinen? 2000-Sampon hydrokahva?