Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Varjo79 - 23.09.16 - klo:20:45
-
Siis nämä iki ihanat pelliset laakerin paikallaanpitäjät pitäisi kieltää lailla. Sekä niiden keksijälle suorittaa niskalaukaus välittömästi. Saatana ainakin väärään kohteeseen asennettuna nämä pelli plätkät on suureksi harmiksi ja .
-
Siis nämä iki ihanat pelliset laakerin paikallaanpitäjät pitäisi kieltää lailla. Sekä niiden keksijälle suorittaa niskalaukaus välittömästi. Saatana ainakin väärään kohteeseen asennettuna nämä pelli plätkät on suureksi harmiksi ja .
Yhdistettynä pehmeisiin akseleihn.. Kivoja taukoja puintihomman lomaan..
-
Siis nämä iki ihanat pelliset laakerin paikallaanpitäjät pitäisi kieltää lailla. Sekä niiden keksijälle suorittaa niskalaukaus välittömästi. Saatana ainakin väärään kohteeseen asennettuna nämä pelli plätkät on suureksi harmiksi ja .
Mitäs vikaa näissä on, ihan moitteetta kestää kun vähän parantelee 8)
(http://i5.aijaa.com/t/00244/14258567.t.jpg) (http://aijaa.com/aUMnD8)
-
Siis nämä iki ihanat pelliset laakerin paikallaanpitäjät pitäisi kieltää lailla. Sekä niiden keksijälle suorittaa niskalaukaus välittömästi. Saatana ainakin väärään kohteeseen asennettuna nämä pelli plätkät on suureksi harmiksi ja .
Saakos Sampossa laakereita mihinkään kunnolla kiinni?
-
Siis nämä iki ihanat pelliset laakerin paikallaanpitäjät pitäisi kieltää lailla. Sekä niiden keksijälle suorittaa niskalaukaus välittömästi. Saatana ainakin väärään kohteeseen asennettuna nämä pelli plätkät on suureksi harmiksi ja .
Mitäs vikaa näissä on, ihan moitteetta kestää kun vähän parantelee 8)
(http://i5.aijaa.com/t/00244/14258567.t.jpg) (http://aijaa.com/aUMnD8)
Missä vehkeessä noita käytetään? Ei ole vielä osunut kohdalle missään remontissa.
-
Siis nämä iki ihanat pelliset laakerin paikallaanpitäjät pitäisi kieltää lailla. Sekä niiden keksijälle suorittaa niskalaukaus välittömästi. Saatana ainakin väärään kohteeseen asennettuna nämä pelli plätkät on suureksi harmiksi ja .
Saakos Sampossa laakereita mihinkään kunnolla kiinni?
Saa ihan samalla tavalla kuin muissakin.
-SS-
-
Siis nämä iki ihanat pelliset laakerin paikallaanpitäjät pitäisi kieltää lailla. Sekä niiden keksijälle suorittaa niskalaukaus välittömästi. Saatana ainakin väärään kohteeseen asennettuna nämä pelli plätkät on suureksi harmiksi ja .
Mitäs vikaa näissä on, ihan moitteetta kestää kun vähän parantelee 8)
(http://i5.aijaa.com/t/00244/14258567.t.jpg) (http://aijaa.com/aUMnD8)
Missä vehkeessä noita käytetään? Ei ole vielä osunut kohdalle missään remontissa.
Tucanon viljasäiliössä, tyhjennystorven laakerin pukkina. Enää ei hajoa...
Ei ollut kovin pitkään ko. laakeripukki käytössä, alkupään koneissa. Keltään muultahan näitä ei oo hajonnut ku multa... Muuten vain rakenne muuttui järeämmäksi :p
-
On nuata ollu averooski ja joiltakin on menny toinenkin vaikka muilta ei olisi mennykkään
-
On nuata ollu averooski ja joiltakin on menny toinenkin vaikka muilta ei olisi mennykkään
Niin, kukaanhan ei tunnusta :D
-
Oikeissa paikoissa ja oikein mitoitettuna ihan ok. Mitä nyt tuossa tullut tuntumaa vuosien varrella reilu 40 v mf puimuriin. Hyvin harvoin on laakeripesät vastustaneet. Mutta alkuperäiset saattaa olla himpun verran järeämpiä verrattuna yleismalleihin.
-
On nuata ollu averooski ja joiltakin on menny toinenkin vaikka muilta ei olisi mennykkään
Juu, Averoihin tuli se korjaussarja. Tucanoihin ei, ainakaan Kesko ei tunnusta. Se vain muuten vain vaihtui järeämmäksi alkupään mallien jälkeen... Tiedän kaks muuta Tucanoa, jossa ko. laakeripukki OLLUT ja vaihdettu erilainen. Ehkä kestää nippanappa 320 Tucanossa olevan lyhyemmän torven rasitukset muttei enää pidempiä. Samapa tuo, voi olla että merkki vaihtuu ihan tästä syystä kun ei tunnusteta tosiasiaa, olkoonkin vaikka kuinka vähäpätöinen. En ymmärrä miksi valehdellaan että kenelläkään ei oo mennyt rikki , eikö tuo oo vanha vitsi. Mulla ehkä viides, pitää puida muutakin kuin kuivaa vljaa, joten nimenomaan tyhjennys on kovalla rasituksella.
-
onko tuon vaihtaminen järeämpään hankalaa? suosiolla laittaa jo kovempaan käyttöön kestävämpä kun tietää mistä porsii... yleensä just sen kiireímmän aikaan...
-
Siis nämä iki ihanat pelliset laakerin paikallaanpitäjät pitäisi kieltää lailla. Sekä niiden keksijälle suorittaa niskalaukaus välittömästi. Saatana ainakin väärään kohteeseen asennettuna nämä pelli plätkät on suureksi harmiksi ja .
Mitäs vikaa näissä on, ihan moitteetta kestää kun vähän parantelee 8)
(http://i5.aijaa.com/t/00244/14258567.t.jpg) (http://aijaa.com/aUMnD8)
Missä vehkeessä noita käytetään? Ei ole vielä osunut kohdalle missään remontissa.
Keskikardaanillisissa natikoissa on kardaanin kannatinlaakeri tommosessa peltipesässä.
-
On nuata ollu averooski ja joiltakin on menny toinenkin vaikka muilta ei olisi mennykkään
Juu, Averoihin tuli se korjaussarja. Tucanoihin ei, ainakaan Kesko ei tunnusta. Se vain muuten vain vaihtui järeämmäksi alkupään mallien jälkeen... Tiedän kaks muuta Tucanoa, jossa ko. laakeripukki OLLUT ja vaihdettu erilainen. Ehkä kestää nippanappa 320 Tucanossa olevan lyhyemmän torven rasitukset muttei enää pidempiä. Samapa tuo, voi olla että merkki vaihtuu ihan tästä syystä kun ei tunnusteta tosiasiaa, olkoonkin vaikka kuinka vähäpätöinen. En ymmärrä miksi valehdellaan että kenelläkään ei oo mennyt rikki , eikö tuo oo vanha vitsi. Mulla ehkä viides, pitää puida muutakin kuin kuivaa vljaa, joten nimenomaan tyhjennys on kovalla rasituksella.
Että liki saman ikäises tucanos laakereita menny 5 kertaa enemmän kuin mun sampos :o
-
Mahtuuko tommosen tilalle valu Y-laakeri?
Sampossa on runsaasti pelti laakeri pitimiä ja ilman rasvanippaa. Onko joku virittäny rasvanippaa siihen pelti läpyskään?
-
Helpompi rasvata injektiokärjellä, tai sellaisella piikillä millä menee suoraan nipanpäähän.
-
Pelti suojattu laakeri on vähän huono pistää piikillä, crcn sitkoste rasvaa suihkuttanu tähän asti. Sottaa mellkoisesi, kerää pölyä kun magneetti.
-
On nuata ollu averooski ja joiltakin on menny toinenkin vaikka muilta ei olisi mennykkään
Juu, Averoihin tuli se korjaussarja. Tucanoihin ei, ainakaan Kesko ei tunnusta. Se vain muuten vain vaihtui järeämmäksi alkupään mallien jälkeen... Tiedän kaks muuta Tucanoa, jossa ko. laakeripukki OLLUT ja vaihdettu erilainen. Ehkä kestää nippanappa 320 Tucanossa olevan lyhyemmän torven rasitukset muttei enää pidempiä. Samapa tuo, voi olla että merkki vaihtuu ihan tästä syystä kun ei tunnusteta tosiasiaa, olkoonkin vaikka kuinka vähäpätöinen. En ymmärrä miksi valehdellaan että kenelläkään ei oo mennyt rikki , eikö tuo oo vanha vitsi. Mulla ehkä viides, pitää puida muutakin kuin kuivaa vljaa, joten nimenomaan tyhjennys on kovalla rasituksella.
Että liki saman ikäises tucanos laakereita menny 5 kertaa enemmän kuin mun sampos :o
Ei oo menny yhtään laakeria :D Mutta noita perhanan peltikuppeja... Ajettu vasta vajaa 1100 tuntia. Eka rikko tais tulla toisena vuonna, koska takuuseen en muista tuollaista vaihdetun. Muutenhan onkin ollut _lähes_ pitää ja päästää mallia, rasvaa ja kuljettimien kiristyksiä :)
-
Mahtuuko tommosen tilalle valu Y-laakeri?
Sampossa on runsaasti pelti laakeri pitimiä ja ilman rasvanippaa. Onko joku virittäny rasvanippaa siihen pelti läpyskään?
Olen. Joskus 70-luvulla Sampo 30:n kolakuljettimen yläpään akseliin. Kietomisen estäjät laitoin samalla, sen jälkeen niitä laakereita ei tarvinnut vaihtaa.
-
Pelti suojattu laakeri on vähän huono pistää piikillä, crcn sitkoste rasvaa suihkuttanu tähän asti. Sottaa mellkoisesi, kerää pölyä kun magneetti.
Poralla pieni reikä.
-
vieläkö sanpossa on niitä rehupallon näkösiä laakereita? joita ei voinu etes rasvata...
-
Kyllähän Claassikin on mennyt laakerien suhteen alaspäin, mulla on varakoneena vieläkin Mercator75 vm74, käyttöohjekirjan mukaan siinä on 102 rasvanippaa, varmaan en niitä kaikkia edes ole löytänyt, mutta ainoastaan puintikelan laakerit olen joutunut sen masiinan aktiiviaikana vaihtamaan, puimapuolelle, vaihteistoon 2 kertaa kytkinakselin laakerit,.