Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Pōllumees - 23.08.16 - klo:07:44
-
Vanhasta Varmon jakovaunusta josta puuttuu moottori hydr.pumppu ja kuljetinmoottori. Tarjottiin ostaa varaosiksi . Omassa vaunussa ongelmia lähinnä vetopyörän runkorakenteissa jotka ovat murtuneet ja hitsattu moneen kertaan. Tuossa vaunussa olisi tuo rakenne ehjä sekä ainakin nostopihdit. Oikeastaan muuta ei kai tarvitse koska muut osat on kulutustavaraa ja sylinterit / hydrauliikkaventtiilit lähes " ikuisia" verrattuna muihin koneen osiin.
-
5-10 € kuormattuna
-
Vanhasta Varmon jakovaunusta josta puuttuu moottori hydr.pumppu ja kuljetinmoottori. Tarjottiin ostaa varaosiksi . Omassa vaunussa ongelmia lähinnä vetopyörän runkorakenteissa jotka ovat murtuneet ja hitsattu moneen kertaan. Tuossa vaunussa olisi tuo rakenne ehjä sekä ainakin nostopihdit. Oikeastaan muuta ei kai tarvitse koska muut osat on kulutustavaraa ja sylinterit / hydrauliikkaventtiilit lähes " ikuisia" verrattuna muihin koneen osiin.
Tonnilla näytti vaihtavan omistajaa huutokaupat.comissa joskus keväällä. "Vielä paljon jaettavaa vaunulla edessä" tyylisesti myitiin, joten kait jonkinlainen työkuntokin.
-
Vanhasta Varmon jakovaunusta josta puuttuu moottori hydr.pumppu ja kuljetinmoottori. Tarjottiin ostaa varaosiksi . Omassa vaunussa ongelmia lähinnä vetopyörän runkorakenteissa jotka ovat murtuneet ja hitsattu moneen kertaan. Tuossa vaunussa olisi tuo rakenne ehjä sekä ainakin nostopihdit. Oikeastaan muuta ei kai tarvitse koska muut osat on kulutustavaraa ja sylinterit / hydrauliikkaventtiilit lähes " ikuisia" verrattuna muihin koneen osiin.
Tonnilla näytti vaihtavan omistajaa huutokaupat.comissa joskus keväällä. "Vielä paljon jaettavaa vaunulla edessä" tyylisesti myitiin, joten kait jonkinlainen työkuntokin.
Kun miettii mitä osia voi vanhasta vaunusta hyödyntää,niin jos nostopihdit ja se vetävän pyörän systeemi ,ehkä leikkuuteräkin ?niin ei kovin montaa satasta kannata maksaa vaikka se pyörän vetomoottori olisi paikoillaan. Muilla osilla ,kuten sylintereillä on toki arvoa ,mutta tuskin niitä tarvii koskaan siirtää toisen vaunuun
-
Vanhasta Varmon jakovaunusta josta puuttuu moottori hydr.pumppu ja kuljetinmoottori. Tarjottiin ostaa varaosiksi . Omassa vaunussa ongelmia lähinnä vetopyörän runkorakenteissa jotka ovat murtuneet ja hitsattu moneen kertaan. Tuossa vaunussa olisi tuo rakenne ehjä sekä ainakin nostopihdit. Oikeastaan muuta ei kai tarvitse koska muut osat on kulutustavaraa ja sylinterit / hydrauliikkaventtiilit lähes " ikuisia" verrattuna muihin koneen osiin.
Tonni maksettiin jakokuntoisesta Varmosta, reippaan vuoden sillä ajeli. Kohtuu hinta tuosta ajasta, kun ei se uusikaan yli 5v kestä...
Edelliselle; Varmoon on saatavilla uusi terä leikkurin nokalle, kannattaa vetää rälläkällä kiinnityspinta tasaiseksi. Toisesta koneesta otettu terä voi olla rungoltaan kiero eri suuntaan kuin koneen alkuperäinen, niin voi alkaa tulemaan kiinnityskohtiin erilaista vääntöä ja painetta kuin alkup. Leikkurilla.
-
Pari sataa lupasin ja sillä sen saisi hakea pois .
-
parin tonnin sähkövarmolla mennyt vajaa neljä vuotta. nostosylinteri ja leikkuuterä vaihdettu varaosakoneesta. ajaa tuolla vielä. -02 niin alkaa ohentua rauta vähän joka kohdasta. jossain vaiheessa täytyy katella torilta taas vähän tuoreempaa.
-
jos tarvesta niin voisin alakaa tekehen peruskunnostuksia nuohin, kuluvat osat uusihin ja muutenki läpikäyntiä..
ollu ajatuksis teherä joskus kokonaan uusiki ittelle mutta jääny sitte toistaaseksi kun tuo 80 luvun pari kertaa kunnostettu sähkörehumatti ny viä on pelannu..
-
tuohan olisi ihan hieno idea... kunhan vaan pysyy hinnoittelu kohtuna...aikas harva noita ite kuiteskaan paljoa kunnostaa..
-
no seon ollu ireana pitää hinnat kohtuullisina kun on tuota omaaki karjanpitua ja tiän mitä mistäki revitähän jotta samas venehes oon silläki saraalla.. pajatouhu nyon tuos rinnalla ollu ja pysyy..