Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Veeti - 06.08.16 - klo:08:15
-
https://plus.iltalehti.fi/asiantuntijat-keskustan-tavoite-suomen-talouden-suuri-jarru/
-
Suomen asuttuna pitäminen on eu:n talouden jarru.
-
Hieno juttu että tästä edes keskustellaan. Asia on ollut konsensus Suomessa kielletty aihe 70 vuotta.
Maksaa aivan saatanasti vetää kaikki infra johonkin perähikiälle. Ja sit vielä postikin pitääs perustuslain mukaan jakaa joka aamu.
-
Juu on ihan ikävä kataisen I ja II hallitusta :D
Jälki on kauheaa kun viimeisenpäälle suomensyöjäpuolue kokoomus on vallassa. Saahan nähdä noustaanko heidän aiheuttamastaan kurimuksesta ikinä.
Tyhmimpään kansanosaan uppoaa tuommoinen sokerikuorrutettu populismi näköjään kuin kuuma veitsi voihin.
-
Juu on ihan ikävä kataisen I ja II hallitusta :D
Jälki on kauheaa kun viimeisenpäälle suomensyöjäpuolue kokoomus on vallassa. Saahan nähdä noustaanko heidän aiheuttamastaan kurimuksesta ikinä.
Tyhmimpään kansanosaan uppoaa tuommoinen sokerikuorrutettu populismi näköjään kuin kuuma veitsi voihin.
Helmikuussa 2009 Katainen vaati Turun Sanomien kolumnissaan "yhteistyötä ja välittämistä" kansainvälisen taloustaantuman taittamiseksi mutta kritisoi samalla oppositiota vertaamalla sen näkemyksiä Otto Wille Kuusisen johtaman Terijoen hallituksen toimiin. Oppositio ilmoitti kokevansa vertauksen loukkaavana, ja Katainen pahoitteli vertaustaan eduskunnan kyselytunnilla 5. helmikuuta
Niin kepuhan ei ollut oppositiossa.
http://www.petrisarvamaa.eu/helsinki-tallinna-tunneli-antaisi-mahdollisuuden-suomen-uuteen-nousuun-il-blogi/
Tuo tunneli täysin mahdollinen. Maksaa vain yhden ydinvoimalan verran ja tuottaa paljon enemmän. Sille saataisiin varmaan yksityinen rahoitus. Jota atomivoimalalle ei länsimaissa saada.
-
Hieno juttu että tästä edes keskustellaan. Asia on ollut konsensus Suomessa kielletty aihe 70 vuotta.
Maksaa aivan saatanasti vetää kaikki infra johonkin perähikiälle. Ja sit vielä postikin pitääs perustuslain mukaan jakaa joka aamu.
Joku helvetin tynkämetrokin pitää rakentaa ja jota ei saada valmiiksi ja kunnes tulee avajaiset niin huomataan taas kerran että sutta on tehty ja järjestelmät uusitaan. Eikä maksanut kuin toista miljardia muutama kilometri vaikka Espoosta olisi saanut tavallista raideliikennettä kehittämällä sama ihmisvirta edullisemmin Helsingin keskustaan. Mutta piti olla Metro Espooseen.
Milloinkas posti on joka aamu tullut?
-
Hieno juttu että tästä edes keskustellaan. Asia on ollut konsensus Suomessa kielletty aihe 70 vuotta.
Maksaa aivan saatanasti vetää kaikki infra johonkin perähikiälle. Ja sit vielä postikin pitääs perustuslain mukaan jakaa joka aamu.
Joku helvetin tynkämetrokin pitää rakentaa ja jota ei saada valmiiksi ja kunnes tulee avajaiset niin huomataan taas kerran että sutta on tehty ja järjestelmät uusitaan. Eikä maksanut kuin toista miljardia muutama kilometri vaikka Espoosta olisi saanut tavallista raideliikennettä kehittämällä sama ihmisvirta edullisemmin Helsingin keskustaan. Mutta piti olla Metro Espooseen.
Milloinkas posti on joka aamu tullut?
Hanke maksaa arviolta 800 miljoonaa euroa. Valtio on sitoutunut osallistumaan 30 prosentilla suunnittelu- ja rakennuskustannuksiin.
http://yle.fi/uutiset/lansimetron_lisarahoitus_hyvaksyttiin_pitkin_hampain/8840899
Valtio kustantaa tuosta niin vähän että pikkurahoja.
-
Hieno juttu että tästä edes keskustellaan. Asia on ollut konsensus Suomessa kielletty aihe 70 vuotta.
Maksaa aivan saatanasti vetää kaikki infra johonkin perähikiälle. Ja sit vielä postikin pitääs perustuslain mukaan jakaa joka aamu.
Joku helvetin tynkämetrokin pitää rakentaa ja jota ei saada valmiiksi ja kunnes tulee avajaiset niin huomataan taas kerran että sutta on tehty ja järjestelmät uusitaan. Eikä maksanut kuin toista miljardia muutama kilometri vaikka Espoosta olisi saanut tavallista raideliikennettä kehittämällä sama ihmisvirta edullisemmin Helsingin keskustaan. Mutta piti olla Metro Espooseen.
Milloinkas posti on joka aamu tullut?
Hanke maksaa arviolta 800 miljoonaa euroa. Valtio on sitoutunut osallistumaan 30 prosentilla suunnittelu- ja rakennuskustannuksiin.
http://yle.fi/uutiset/lansimetron_lisarahoitus_hyvaksyttiin_pitkin_hampain/8840899
Valtio kustantaa tuosta niin vähän että pikkurahoja.
veikkaampa jotta tyyriimmäs tuloo ku talvivaara :) ;) :D ;D ;D
-
Hieno juttu että tästä edes keskustellaan. Asia on ollut konsensus Suomessa kielletty aihe 70 vuotta.
Maksaa aivan saatanasti vetää kaikki infra johonkin perähikiälle. Ja sit vielä postikin pitääs perustuslain mukaan jakaa joka aamu.
Joku helvetin tynkämetrokin pitää rakentaa ja jota ei saada valmiiksi ja kunnes tulee avajaiset niin huomataan taas kerran että sutta on tehty ja järjestelmät uusitaan. Eikä maksanut kuin toista miljardia muutama kilometri vaikka Espoosta olisi saanut tavallista raideliikennettä kehittämällä sama ihmisvirta edullisemmin Helsingin keskustaan. Mutta piti olla Metro Espooseen.
Milloinkas posti on joka aamu tullut?
Hanke maksaa arviolta 800 miljoonaa euroa. Valtio on sitoutunut osallistumaan 30 prosentilla suunnittelu- ja rakennuskustannuksiin.
http://yle.fi/uutiset/lansimetron_lisarahoitus_hyvaksyttiin_pitkin_hampain/8840899
Valtio kustantaa tuosta niin vähän että pikkurahoja.
veikkaampa jotta tyyriimmäs tuloo ku talvivaara :) ;) :D ;D ;D
Voi olla osin propagandaa mutta suuruusluokka lienee oikea?
http://www.vihrealanka.fi/uutiset-kotimaa/hassi-talvivaaraa-tuettu-enemm%C3%A4n-kuin-tuulivoimaa
"Hallitus päätti eilen keskiviikkona julkaistussa lisäbudjetissa tukea Talvivaaraa 112 miljoonalla eurolla. Kun se lisätään aiempiin kaivoksen hoitokuluihin, valtion omistamiin osakkeisiin ja valtion rahoitusyhtiö Finnveran tukeen, ovat veronmaksajat Hassin laskujen mukaan antaneet Talvivaaralle 407 miljoonaa euroa.
"Aika paljon rahaa kaivokseen, jonka päätuote tähän mennessä ovat olleet ympäristöhaitat", Hassi kirjoittaa."
Mutta että on vielä metrolla matkaa Talvivaaraan...
talvivaarassahan on jo loppusuora avautunu, metron suhteen ollaan vielä lähtökuopissa :) ;) :D ;D
-
Hieno juttu että tästä edes keskustellaan. Asia on ollut konsensus Suomessa kielletty aihe 70 vuotta.
Maksaa aivan saatanasti vetää kaikki infra johonkin perähikiälle. Ja sit vielä postikin pitääs perustuslain mukaan jakaa joka aamu.
Yleensä tulee puolenpäivän jälkeen.
-
Hieno juttu että tästä edes keskustellaan. Asia on ollut konsensus Suomessa kielletty aihe 70 vuotta.
Maksaa aivan saatanasti vetää kaikki infra johonkin perähikiälle. Ja sit vielä postikin pitääs perustuslain mukaan jakaa joka aamu.
Joku helvetin tynkämetrokin pitää rakentaa ja jota ei saada valmiiksi ja kunnes tulee avajaiset niin huomataan taas kerran että sutta on tehty ja järjestelmät uusitaan. Eikä maksanut kuin toista miljardia muutama kilometri vaikka Espoosta olisi saanut tavallista raideliikennettä kehittämällä sama ihmisvirta edullisemmin Helsingin keskustaan. Mutta piti olla Metro Espooseen.
Milloinkas posti on joka aamu tullut?
Hanke maksaa arviolta 800 miljoonaa euroa. Valtio on sitoutunut osallistumaan 30 prosentilla suunnittelu- ja rakennuskustannuksiin.
http://yle.fi/uutiset/lansimetron_lisarahoitus_hyvaksyttiin_pitkin_hampain/8840899
Valtio kustantaa tuosta niin vähän että pikkurahoja.
Budjetti nyt 1008 miljoonaa, josta 30% on pikkurahoja, talvivaaraan 407 miljoonaa, joka on aivan hirmuisen iso kasa rahaa...
-
Hieno juttu että tästä edes keskustellaan. Asia on ollut konsensus Suomessa kielletty aihe 70 vuotta.
Maksaa aivan saatanasti vetää kaikki infra johonkin perähikiälle. Ja sit vielä postikin pitääs perustuslain mukaan jakaa joka aamu.
Joku helvetin tynkämetrokin pitää rakentaa ja jota ei saada valmiiksi ja kunnes tulee avajaiset niin huomataan taas kerran että sutta on tehty ja järjestelmät uusitaan. Eikä maksanut kuin toista miljardia muutama kilometri vaikka Espoosta olisi saanut tavallista raideliikennettä kehittämällä sama ihmisvirta edullisemmin Helsingin keskustaan. Mutta piti olla Metro Espooseen.
Milloinkas posti on joka aamu tullut?
Hanke maksaa arviolta 800 miljoonaa euroa. Valtio on sitoutunut osallistumaan 30 prosentilla suunnittelu- ja rakennuskustannuksiin.
http://yle.fi/uutiset/lansimetron_lisarahoitus_hyvaksyttiin_pitkin_hampain/8840899
Valtio kustantaa tuosta niin vähän että pikkurahoja.
veikkaampa jotta tyyriimmäs tuloo ku talvivaara :) ;) :D ;D ;D
Voi olla osin propagandaa mutta suuruusluokka lienee oikea?
http://www.vihrealanka.fi/uutiset-kotimaa/hassi-talvivaaraa-tuettu-enemm%C3%A4n-kuin-tuulivoimaa
"Hallitus päätti eilen keskiviikkona julkaistussa lisäbudjetissa tukea Talvivaaraa 112 miljoonalla eurolla. Kun se lisätään aiempiin kaivoksen hoitokuluihin, valtion omistamiin osakkeisiin ja valtion rahoitusyhtiö Finnveran tukeen, ovat veronmaksajat Hassin laskujen mukaan antaneet Talvivaaralle 407 miljoonaa euroa.
"Aika paljon rahaa kaivokseen, jonka päätuote tähän mennessä ovat olleet ympäristöhaitat", Hassi kirjoittaa."
Mutta että on vielä metrolla matkaa Talvivaaraan...
talvivaarassahan on jo loppusuora avautunu, metron suhteen ollaan vielä lähtökuopissa :) ;) :D ;D
Talvivaaran iltalypsy jatkuu. Siksi paska Paulan nimitys.
-
Joku helvetin tynkämetrokin pitää rakentaa ja jota ei saada valmiiksi ja kunnes tulee avajaiset niin huomataan taas kerran että sutta on tehty ja järjestelmät uusitaan. Eikä maksanut kuin toista miljardia muutama kilometri vaikka Espoosta olisi saanut tavallista raideliikennettä kehittämällä sama ihmisvirta edullisemmin Helsingin keskustaan. Mutta piti olla Metro Espooseen.
Ei ehkä ihan. Espoon ongelma on se että se on levittäytynyt muuallekin kuin radanvarteen. Nykyisiä raiteita ei juurikaan olisi voinut hyödyntää. On tietty totta että maakunnassa maan päälle tekee raiteita halvemmalla kuin maan alle. Pääkaupunkiseudulla asia ei ole ihan noin, pakkaa olemaan sen verta enemmän tuota vanhaa infraa että tulee matkaa ja valituksia. Pitkällä aikavälillä varmasti erittäin kannattava sijoitus jos pääkaupunkiseutu edelleen jatkaa kasvuaan.
Kun politiikka ja grynderit astuvat kuvaan niin kustannuksilla ei ole niin väliä
https://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4nsimetron_historia (https://fi.wikipedia.org/wiki/L%C3%A4nsimetron_historia)
Mutta miten liito-oravat ja muut luontoarvot estävät uudet rakennushankkeet
http://www.hs.fi/kaupunki/a1411105948842 (http://www.hs.fi/kaupunki/a1411105948842)