Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Hevi - 01.08.16 - klo:17:27
-
Merkillinen vika tuli Ferkuun pitkähkön seisokin jälkeen. Kierroslukumittarin neula heilui 500 ja 1200 kierroksen välillä ja välillä kone oli sammua, ja taas välillä se ryntäsi. Kun avaimesta sammutti , niin sammuminen oli jotenkin hidas, ihan kuin sammutin olis toiminut viiveellä. laitoin Redline:n voitelevaa lisäainetta polttoaineen joukkoon n. desin. Pienen käytön jälkeen ongelmat hävisivät. Mulla on ollut n. puoli vuotta sitten tässä vehkeessä samaa vaivaa, ja se parani samalla lääkkeellä. Onko kellään ollut samoja oireita, ja onko perimmäinen syy selvinnyt.
-
Ilmaa tai paskaa väärässä välissä
-
Olisiko siirtopumppu mykistymässä? Omassa samanlaisessa massikassa alkoi siirtopumpun lopun oireet juurikin noilla elkeillä. Seuraavaksi joutuu sahaamaan käynnistäessä pitempään, kunnes koittaa päivä, ettei hän lähde käyntiin laisinkaan. :'(
-
Tässä vehkeessä on kans siirtopumppu jo kerran vaihdettu, mutta eihän siitä silti tiedä. Sitä kans kuuntelin, että pumppu käy kaiken aikaa kun virta on päällä. En muista onko aina toiminut näin, mutta muissa vehkeissä se yleensä pysähtyy kun on kerännyt painetta.
-
kuuntelin tota polttoainepumpun ääntä, ja alussa kuuluu tankissa pulputusta, ihan kuin ilmakuplia menis. hetken käytyään pulputus lakkaa, mutta itse pumpusta kuuluu jonkinlaista kihinää. Saiskohan pumppu jostain ilmaa, vaikka vuotoa ei näy.
-
Onkos tuossa siirtopumppu suodattimen yhteydessä? Paljonko ainetta tankissa? Oman Manitoun Perkinssi oireilee myös tyhjähköllä tankilla. Tehnyt sitä uudesta lähtien. Takuuna siirtopumppu vaihdettiin, eikä muuttunut miksikään, jotenb totesin ominaisuudeksi.
-
Juu, on suodattimen yhteydessä. Ainetta on kyllä yli puoli tankkia. Epäilen, että haukkaa ilmaa jostain, kun kuuluu sen kaltainen lurina. Huoltomis sanoi, että just nämä pumput ovat reistailleet. Yritän vielä tutkailla, ettei pumpun suodatinosa vuoda, mutta jollei ala selviimään lupas huoltomies poiketa ensi viikon alus.
-
Päästä pumpulta paineilmaa tankkiin, mutta ota se korkki kyllä ensin pois, voi se aineen saanti ahistaa siellä tankissa eli paskaa jossain, itellä oli joskus tuota vaivaa. Unohda myös ne talvilaadut tai käytä ainakin sitä Rediä, Nesteen talvilaatu on niin kuivaa, että voitelu ei oikein pelaa. Lähteekö se kuumana käymään vai pitääkö syöttöpumpun päälle heittää vettä?
-
Kyllä se käynnistyy aika helposti, mutta kierrokset seilaa ja välillä röpöttää. siirtopumpusta kuuluu sellaista ääntä kuin ilmaa menis seassa ja takista kuuluu pulputusta
-
Ruiskutuspumpun säädin voi olla hyvinkin jumissa eikä säädä oikeille kierroksille. Boschin rivipumppu tehnyt vesitilkan vuoksi noin. Korjaantui onneksi kaksitahtiöljyllä, ei mitään muuta korjausta kuin vedet lisäksi veks. Vajaa litra 2-tahtiöljyä tankkiin.
Kone sammui kun kierroksilta nosti kaasun pois.
-
Katsotaan ens viikolla huoltomiehen kanssa. Jotenkin tuntuu, ettei siirtopumpunkaan pitäis tolla lailla pulputusta aiheuttaa tankkiin. Aina kun kiertää virrat päälle kuuluu tankista muutaman kerran pulp..pulp ja sitten ääni hiukan vähenee, mutta kuitenkin kihisee metkasti. Mikäli paikat täynnä löpöä, ei siirtopumpun käydessä mielestäni pitäis mitään lurinoita kuulua missään vaiheessa.Onneksi on pari muuta veturia kärrin eteen, jos puintiin pääsee.
-
Onhan letkut ehjät? Deereissä 30 srj letkut olivat täyttä kuraa. Pulputteli ja lähti huonosti käyntiin. Jos ei ko.oireista toimenpiteisiin ryhtynyt niin kummimuru remppaa pa. laitteisiin sai tehdä.
-
No nyt sitten selvisi. imuletku tankkiin rikki. Reikä ei päästänyt ainetta ulos, mutta ilmaa sisälle ihan kunnolla. Huoltomies löysi kun vähän puristeli letkua.
-
No nyt sitten selvisi. imuletku tankkiin rikki. Reikä ei päästänyt ainetta ulos, mutta ilmaa sisälle ihan kunnolla. Huoltomies löysi kun vähän puristeli letkua.
Eli mää tein SASsit ja arvasin heti oikein.
Nyt elvistelen tällä 30 vuotta