Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Pōllumees - 30.07.16 - klo:10:51
-
Nyt sitten loppui hermot kun traktorin renkaat on aina tyhjät . Eihän noilla ole ajettu kuin 5000 tuntia ja kulutuspintaa olisi vielä mutta tyhjä rengas aamulla ei enää innosta . Ilma ei pysy ilman sisuskumia ja sisuskumi hiertyy puhki.
Hyvä rengasmerkki tarvittaisiin ja tietysti kohtuu edullinenkin . 520*38 70 sarja eteen 420*28 . Mitasta tyrkyttää lähin rengasliike . Belshina olisi tosin alle tonnin kappale takarenkaalle . Onhan noita halvempia muitakin ,Petlas ,Cultor . Länsimerkit sitten paljon kalliimpia kuten tuo Mitaskin on jotain reilut 1300 eur kpl
-
ja eiks nuo ryssärenkaat kestäkin paljon paremmin? jos ei kerran halua/kykyä kunnon renkaisiin investoida...
-
Meillä päin liki kaikki ovat ostaneet BKT-renkaita. Hinta suhteessa laatuun on kohdallaan.
-
Mikäs vika sisärenkaassa on ja mikä siellä hiertää.Tuossa 8000 tuntia ollut samat ilmat olleet kelperin renkaissa,sisärengasta en ole katsonut minkä merkkinen.
-
Mikäs vika sisärenkaassa on ja mikä siellä hiertää.Tuossa 8000 tuntia ollut samat ilmat olleet kelperin renkaissa,sisärengasta en ole katsonut minkä merkkinen.
Contit on täynnä murtumia sisältä.. kuulemma nipistelee ajossa niin kauan sisuskumia että menee puhki.
-
Selvähän se jos päällirengas on sisäpuolelta epäkurantti.Oliskos kontit liian alhaisilla paineilla kun vioittuneet.Tai jotain
-
Selvähän se jos päällirengas on sisäpuolelta epäkurantti.Oliskos kontit liian alhaisilla paineilla kun vioittuneet.Tai jotain
Täytyy myöntää että nuo ajot poikkeaa sen verran toisistaan että ei olisi pitänyt uskoa ohjekirjan alhaisiin rengaspaineisiin . Onhan jollain 1.4-1.5 bar mukava ajaa mutta rengas antaa sitten raskailla kuormilla liikaa periksi.
-
Alliancen sarja, juuri mainitussa koossa, tuli reilu vuosi sitten. 3400€, pitäs kattoo kuiteista onko tuo alvillinen hinta. On nää pikkurenkaat vaan halpoja vrt. isommat, eihän tuolla summalla saa ku yhen renkaan...
-
kiva kun koneeseen käy pienet renkaat niin kulutkin on niiiin pienet...
-
Tuo sisuskumi laitettiin huhtikuun lopulla kun rengas oli vuoden päivät hiljalleen suotanut eikä sitten kuitenkaan korjaamo löytänyt reikää jonka olisi paikannut. Sisuskumi kun menee renkaan sisältä hiertymällä rikki niin ilma tulee aika nopeasti venttiilin juuresta pois eikä ehdi oikein pitkää matkaa ajamaan kun rengas on jo tyhjä .
Tuosta tulikin villi ajatus mieleen . Entäs jos ruuvaa sisuskumin venttiiliosan irti ja sen lukitusmutterin pois ja painaa venttiilin tyngän renkaan sisään . Sitten painaa päällysrenkaan venttiilin kohdalta pois päältä niin paljon että pystyy laittamaan vanteeseen tubelesventtiilin tilalle . Tyhjä sisuskumi jää renkaan sisään ja tubelesventtiili pitää ilmaa sisällä sen verran että traktorilla voi ajaa muutaman päivän ja ehtii pyytämään kunnon tarjoukset renkaista ja ajamaan sitten traktorin rengaskorjaamolle uusien kumien asennukseen ?? ?? Voisiko onnistua ?
-
Nyt sitten loppui hermot kun traktorin renkaat on aina tyhjät . Eihän noilla ole ajettu kuin 5000 tuntia ja kulutuspintaa olisi vielä mutta tyhjä rengas aamulla ei enää innosta . Ilma ei pysy ilman sisuskumia ja sisuskumi hiertyy puhki.
Hyvä rengasmerkki tarvittaisiin ja tietysti kohtuu edullinenkin . 520*38 70 sarja eteen 420*28 . Mitasta tyrkyttää lähin rengasliike . Belshina olisi tosin alle tonnin kappale takarenkaalle . Onhan noita halvempia muitakin ,Petlas ,Cultor . Länsimerkit sitten paljon kalliimpia kuten tuo Mitaskin on jotain reilut 1300 eur kpl
tere. mitas tai cultor samasta muotista bkt hiukan erilainen mutta molemmat hyviä jos hiertyy nin jäikö talkki pois vai ilmaa liian vähän
sarjan hintaa varmaan 5000eur ja itehän ne rengashommat tehdään kun ei ne vaikeata ole
-
Pöllyn kannattaa koittaa tilkitä se venttiilitapin reikä. Mulla vuoti ko. kohdasta, laitoin usitin tapin kiristysmutterin alle ja kolmatta vuotta pysyny ilma takasessa.
-
Pöllyn kannattaa koittaa tilkitä se venttiilitapin reikä. Mulla vuoti ko. kohdasta, laitoin usitin tapin kiristysmutterin alle ja kolmatta vuotta pysyny ilma takasessa.
Kieltämättä on käynyt mielessä tuokin . Palmuvaunun Belshina meni tuurilla yhden kesän vaikka oli 60mm naula kulutuspinnasta läpi . Naula oli paikoillaan ja rengas vuoti ,mutta niin hitaasti että sitä ei tarvinnut joka kuormalle täyttää. Sisuskumi olikin sitten ihan sökö kun korjattiin rengas ,mutta venttiilin juuri ei päästänyt yhtään ilmaa ulos .
-
Pöllyn kannattaa koittaa tilkitä se venttiilitapin reikä. Mulla vuoti ko. kohdasta, laitoin usitin tapin kiristysmutterin alle ja kolmatta vuotta pysyny ilma takasessa.
Kieltämättä on käynyt mielessä tuokin . Palmuvaunun Belshina meni tuurilla yhden kesän vaikka oli 60mm naula kulutuspinnasta läpi . Naula oli paikoillaan ja rengas vuoti ,mutta niin hitaasti että sitä ei tarvinnut joka kuormalle täyttää. Sisuskumi olikin sitten ihan sökö kun korjattiin rengas ,mutta venttiilin juuri ei päästänyt yhtään ilmaa ulos .
Olen laittanu kaks näemmä päällekkäin:
(http://i3.aijaa.com/t/00716/14222254.t.jpg) (http://aijaa.com/Ea7sX0)
-
Pöllyn kannattaa koittaa tilkitä se venttiilitapin reikä. Mulla vuoti ko. kohdasta, laitoin usitin tapin kiristysmutterin alle ja kolmatta vuotta pysyny ilma takasessa.
Kieltämättä on käynyt mielessä tuokin . Palmuvaunun Belshina meni tuurilla yhden kesän vaikka oli 60mm naula kulutuspinnasta läpi . Naula oli paikoillaan ja rengas vuoti ,mutta niin hitaasti että sitä ei tarvinnut joka kuormalle täyttää. Sisuskumi olikin sitten ihan sökö kun korjattiin rengas ,mutta venttiilin juuri ei päästänyt yhtään ilmaa ulos .
Olen laittanu kaks näemmä päällekkäin:
(http://i3.aijaa.com/t/00716/14222254.t.jpg) (http://aijaa.com/Ea7sX0)
Sen mutterin alla on yleensä sen verran liikevaraa ettei yksi usit taitaisi riittää ja O - rengaskin jää vuotamaan. Mutta kenties O-rengas ja sen päälle aluslevy voisi myös toimia ellei kiristä mutteria liikaa ?
-
Pöllyn kannattaa koittaa tilkitä se venttiilitapin reikä. Mulla vuoti ko. kohdasta, laitoin usitin tapin kiristysmutterin alle ja kolmatta vuotta pysyny ilma takasessa.
Kieltämättä on käynyt mielessä tuokin . Palmuvaunun Belshina meni tuurilla yhden kesän vaikka oli 60mm naula kulutuspinnasta läpi . Naula oli paikoillaan ja rengas vuoti ,mutta niin hitaasti että sitä ei tarvinnut joka kuormalle täyttää. Sisuskumi olikin sitten ihan sökö kun korjattiin rengas ,mutta venttiilin juuri ei päästänyt yhtään ilmaa ulos .
Olen laittanu kaks näemmä päällekkäin:
(http://i3.aijaa.com/t/00716/14222254.t.jpg) (http://aijaa.com/Ea7sX0)
Sen mutterin alla on yleensä sen verran liikevaraa ettei yksi usit taitaisi riittää ja O - rengaskin jää vuotamaan. Mutta kenties O-rengas ja sen päälle aluslevy voisi myös toimia ellei kiristä mutteria liikaa ?
Niin siis tossa ei oo mitään O-rengasta tai muuta, kaks usittia päällekäin. On kestäny kolme vuotta vuotamatta ja renkaalle on kertyny kuormitusta melkolailla maan ja viljan sekä lannanajosta. Joskushan sekin päivä tulee ku toi on tyhjä....
-
Pöllyn kannattaa koittaa tilkitä se venttiilitapin reikä. Mulla vuoti ko. kohdasta, laitoin usitin tapin kiristysmutterin alle ja kolmatta vuotta pysyny ilma takasessa.
Kieltämättä on käynyt mielessä tuokin . Palmuvaunun Belshina meni tuurilla yhden kesän vaikka oli 60mm naula kulutuspinnasta läpi . Naula oli paikoillaan ja rengas vuoti ,mutta niin hitaasti että sitä ei tarvinnut joka kuormalle täyttää. Sisuskumi olikin sitten ihan sökö kun korjattiin rengas ,mutta venttiilin juuri ei päästänyt yhtään ilmaa ulos .
Olen laittanu kaks näemmä päällekkäin:
(http://i3.aijaa.com/t/00716/14222254.t.jpg) (http://aijaa.com/Ea7sX0)
Sen mutterin alla on yleensä sen verran liikevaraa ettei yksi usit taitaisi riittää ja O - rengaskin jää vuotamaan. Mutta kenties O-rengas ja sen päälle aluslevy voisi myös toimia ellei kiristä mutteria liikaa ?
Niin siis tossa ei oo mitään O-rengasta tai muuta, kaks usittia päällekäin. On kestäny kolme vuotta vuotamatta ja renkaalle on kertyny kuormitusta melkolailla maan ja viljan sekä lannanajosta. Joskushan sekin päivä tulee ku toi on tyhjä....
Laitoin oorenkaan ja aluslevyn sen päälle ja mutterin tiukkaan . Vettä kun valelin venttiilin juureen ei äkkiseltään katsottuna ilmakuplia näkynyt . Katsotaan nyt onko renkaassa vielä huomenna ilmat tallella . Suotaahan sen pitäisi noin 0,1 Bar päivässä kunei ajeta ja ajossa vähän enemmän kun juuri tuon vuoksi se sisuskumi laitettiinkin.
-
Pöllyn kannattaa koittaa tilkitä se venttiilitapin reikä. Mulla vuoti ko. kohdasta, laitoin usitin tapin kiristysmutterin alle ja kolmatta vuotta pysyny ilma takasessa.
Kieltämättä on käynyt mielessä tuokin . Palmuvaunun Belshina meni tuurilla yhden kesän vaikka oli 60mm naula kulutuspinnasta läpi . Naula oli paikoillaan ja rengas vuoti ,mutta niin hitaasti että sitä ei tarvinnut joka kuormalle täyttää. Sisuskumi olikin sitten ihan sökö kun korjattiin rengas ,mutta venttiilin juuri ei päästänyt yhtään ilmaa ulos .
Olen laittanu kaks näemmä päällekkäin:
(http://i3.aijaa.com/t/00716/14222254.t.jpg) (http://aijaa.com/Ea7sX0)
Sen mutterin alla on yleensä sen verran liikevaraa ettei yksi usit taitaisi riittää ja O - rengaskin jää vuotamaan. Mutta kenties O-rengas ja sen päälle aluslevy voisi myös toimia ellei kiristä mutteria liikaa ?
Niin siis tossa ei oo mitään O-rengasta tai muuta, kaks usittia päällekäin. On kestäny kolme vuotta vuotamatta ja renkaalle on kertyny kuormitusta melkolailla maan ja viljan sekä lannanajosta. Joskushan sekin päivä tulee ku toi on tyhjä....
Laitoin oorenkaan ja aluslevyn sen päälle ja mutterin tiukkaan . Vettä kun valelin venttiilin juureen ei äkkiseltään katsottuna ilmakuplia näkynyt . Katsotaan nyt onko renkaassa vielä huomenna ilmat tallella . Suotaahan sen pitäisi noin 0,1 Bar päivässä kunei ajeta ja ajossa vähän enemmän kun juuri tuon vuoksi se sisuskumi laitettiinkin.
No kohta sen näkee pitääkö.
-
Pöllyn kannattaa koittaa tilkitä se venttiilitapin reikä. Mulla vuoti ko. kohdasta, laitoin usitin tapin kiristysmutterin alle ja kolmatta vuotta pysyny ilma takasessa.
Kieltämättä on käynyt mielessä tuokin . Palmuvaunun Belshina meni tuurilla yhden kesän vaikka oli 60mm naula kulutuspinnasta läpi . Naula oli paikoillaan ja rengas vuoti ,mutta niin hitaasti että sitä ei tarvinnut joka kuormalle täyttää. Sisuskumi olikin sitten ihan sökö kun korjattiin rengas ,mutta venttiilin juuri ei päästänyt yhtään ilmaa ulos .
Olen laittanu kaks näemmä päällekkäin:
(http://i3.aijaa.com/t/00716/14222254.t.jpg) (http://aijaa.com/Ea7sX0)
Sen mutterin alla on yleensä sen verran liikevaraa ettei yksi usit taitaisi riittää ja O - rengaskin jää vuotamaan. Mutta kenties O-rengas ja sen päälle aluslevy voisi myös toimia ellei kiristä mutteria liikaa ?
Niin siis tossa ei oo mitään O-rengasta tai muuta, kaks usittia päällekäin. On kestäny kolme vuotta vuotamatta ja renkaalle on kertyny kuormitusta melkolailla maan ja viljan sekä lannanajosta. Joskushan sekin päivä tulee ku toi on tyhjä....
Laitoin oorenkaan ja aluslevyn sen päälle ja mutterin tiukkaan . Vettä kun valelin venttiilin juureen ei äkkiseltään katsottuna ilmakuplia näkynyt . Katsotaan nyt onko renkaassa vielä huomenna ilmat tallella . Suotaahan sen pitäisi noin 0,1 Bar päivässä kunei ajeta ja ajossa vähän enemmän kun juuri tuon vuoksi se sisuskumi laitettiinkin.
No kohta sen näkee pitääkö.
Kyllä se pitää ,rengas suotaa sen 0,1 Bar päivässä mitä ennenkin
-
Mulla on mennyt kahdet peräkkäiset Contin 70-sarjalaiset eturenkaat samalla tavlla riiki että alkaa vuotaa ja sitten kun laittaa sisäkumin niin sekin menee rikki ulkorenkaan murtumien takia. 2,5 bar ollut eturenkaina painetta ja yksi räjähti keskeltä kulutuspintaa niin että lokasuoja lensi läpiruostuneine kiinnikkeineen ojaan. Taurus ei kestänyt samaakaan aikaa ja nyt tulee Alliance eturenkaaksi. Nyt tosin maantiejot jäävät ihan murto-osaan entisestä että ne voivat jo kestääkin jokusen vuoden. Nämä edelliset menneet noin kolmessa vuodessa.
-
Eikö noissa continentaleissa oo ihan tyypillistä toi että ek:n kanssa kyljet repeää.
BKT tuntuu nykyään olevan joka kauppiaan ykköstuote, kai se on hintaansa nähden ihan ok.
Jontikkaan asennetaan kuitenkin joskus rempan valmistuttua tuon kokoiset Cultorit eteen.
Trelleborgithan ne parhaat on, mutta tuossakin kokoluokassa liki 100 % kalliimmat.
-
Eipä ne sisuskumitkaan ole välttämättä kovin hyvä ratkaisu. Meillä oli/on yhdet renkaanpäälliset jotka syö sisuskumet rikki. Painetta pitää olla tarpeettoman paljon että kestää edes jotenkin.
-
Eipä ne sisuskumitkaan ole välttämättä kovin hyvä ratkaisu. Meillä oli/on yhdet renkaanpäälliset jotka syö sisuskumet rikki. Painetta pitää olla tarpeettoman paljon että kestää edes jotenkin.
Sisäkumeissakin on eroja. Joskus hyvä sisäkumi kestää vaikka on paikkakin ulkorenkaan sisäpuolella. Paikantekijöissä taas on vielä suurempia eroja kuin sisä- ja ulkokumeissa yhteensä.
Jos vanne on ruosteessa sisäpuolelta, voi sekin heikentää sisägummin kestävyyttä, vissiin.
-
Bkt on edullinen,mutta ainakin kehältään pienempi kuin alliance,mitas . Olen jo vuosia pitänyt paineita edessä 2,3 ja takana 1,9 . Noilla paineilla rengas ei jousta niin paljon kuin suositus paineella 1,6 ja eikä sitä kehtaa katsoakaan miten rengas menee littuun kuorman alla
Kun pyytelin tarjouksia niin huomattiin että traktori on toimitettu kapeilla vanteilla jotka ei oikein sovellu 420-520 levyisille vanteille . Eteen on kehdattu laittaa 12 vanne ja taakse 15 Takapään vanne on pienimmän sallitun listassa , mutta etupää on sen sijaan liian kapea . Harmi että kone on tullut tehtaalta suoraan kotiin ja olenkin pähkäillyt tuliko liikaa tingittyä hinnasta kun sain melkein sutta renkaissa ?