Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Veeti - 23.07.16 - klo:09:01
-
Kun EU:n suunnittelema päästöpaketti astuu voimaan, joutuu Suomi vähentämään kuljetuksia huomattavan paljon. Silloin loppuu rehu- ja maitukuljetukset tundralla. Ts. maidon tundratuotanto on tulossa tiensä päähän.
-
tai mahdollisesti jotain muuta kuljetusta... ei ehkä ihan ekana elintarvikekuljetus vähennyslistalla... noooo, sun mielialan tietäen niin.......
-
Kun EU:n suunnittelema päästöpaketti astuu voimaan, joutuu Suomi vähentämään kuljetuksia huomattavan paljon. Silloin loppuu rehu- ja maitukuljetukset tundralla. Ts. maidon tundratuotanto on tulossa tiensä päähän.
Niin kyllähän se vaatii suurta muutosta poliittisella tasolla. On menneisyyttä sijoittaa valtion hallintoa ympäri kepulandiaa. Nämä hajasijoitukset Kuopioon ja Seinäjoelle ovat epäonistuneet täydellisesti. Tämä tundramaito on pieni tekijä, mutta kaikkein hölmöin. Mä en pysty käsittämään mitä hyötyä siitä on kenellekkään. Ei edes itse niille yrittäjille pitkässä juoksussa.
-
tai mahdollisesti jotain muuta kuljetusta... ei ehkä ihan ekana elintarvikekuljetus vähennyslistalla... noooo, sun mielialan tietäen niin.......
...lappilainen ylituotantomaitu. Ykkösleikattava.
-
tai mahdollisesti jotain muuta kuljetusta... ei ehkä ihan ekana elintarvikekuljetus vähennyslistalla... noooo, sun mielialan tietäen niin.......
...lappilainen ylituotantomaitu. Ykkösleikattava.
kuulemma auton omistajat pannaan puntarille katsastuksen yhteydessä ja dieselverroo, sata euroo alkavalta kymmeneltä kilolta, näin kuulin luotettavasta kepulähteestä :) ;) :D ;D
-
tai mahdollisesti jotain muuta kuljetusta... ei ehkä ihan ekana elintarvikekuljetus vähennyslistalla... noooo, sun mielialan tietäen niin.......
...lappilainen ylituotantomaitu. Ykkösleikattava.
kuulemma auton omistajat pannaan puntarille katsastuksen yhteydessä ja dieselverroo, sata euroo alkavalta kymmeneltä kilolta, näin kuulin luotettavasta kepulähteestä :) ;) :D ;D
Kaikki muuttaa Mäntäsälän alapuolelle.
-
EIköhän kansasta tehdä kasvissyöjiä. Tosin tuontiruoan, esim. banaanien kuskaaminen pallon toiselta puolen lakkaa eu:n tuleviin hiilidioksiditulleihin. Järvikalaa, pottuja, metsämarjoja ja ohorarieskaa. Särpimeksi jäkäläkeittoa ja horsmateetä.
(https://ilmasto-opas.fi/ilocms-portlet/article/ab196e68-c632-4bef-86f3-18b5ce91d655/r/60d8733b-879c-4c4f-af48-eef12c305e8b/Ruoka_kuva2_1.jpg)
Net sähkyhellatkin tullaan pian kieltämään. Tosin puuhellakin nokeaa ilmaa... ehkäpä on paras syödä jyvät sellaisenaan ja ryypätä päälle lipistä vinttakaivovettä. Ollaan sitten onnellisinpia Unionin asukkaita. :)
-
Saiskoos eu:n säästöpakettiin myös veetin paskajauhannan:D
-
tuhlaa paljon luonnonvaroja tuohon jankkaamiseen...
-
Kun EU:n suunnittelema päästöpaketti astuu voimaan, joutuu Suomi vähentämään kuljetuksia huomattavan paljon. Silloin loppuu rehu- ja maitukuljetukset tundralla. Ts. maidon tundratuotanto on tulossa tiensä päähän.
Tästä vois laittaa vaikka vetolyönnin pystyyn – en muista että veetin ennustukset olisi koskaan toteutuneet.
-
Kun EU:n suunnittelema päästöpaketti astuu voimaan, joutuu Suomi vähentämään kuljetuksia huomattavan paljon. Silloin loppuu rehu- ja maitukuljetukset tundralla. Ts. maidon tundratuotanto on tulossa tiensä päähän.
Tästä vois laittaa vaikka vetolyönnin pystyyn – en muista että veetin ennustukset olisi koskaan toteutuneet.
Niin..tuskin tuo sentäs kuljetuksia lopettaa..mutta Veetin lomailulle tundralla tulee oikea hinta.
-
Kun EU:n suunnittelema päästöpaketti astuu voimaan, joutuu Suomi vähentämään kuljetuksia huomattavan paljon. Silloin loppuu rehu- ja maitukuljetukset tundralla. Ts. maidon tundratuotanto on tulossa tiensä päähän.
Tästä vois laittaa vaikka vetolyönnin pystyyn – en muista että veetin ennustukset olisi koskaan toteutuneet.
Niin..tuskin tuo sentäs kuljetuksia lopettaa..mutta Veetin lomailulle tundralla tulee oikea hinta.
Se on jo ihan sairaan kallista nytkin. Ihmettelen että jotkut maksaa keltaisten lehtien katselemisesta.
-
Kun EU:n suunnittelema päästöpaketti astuu voimaan, joutuu Suomi vähentämään kuljetuksia huomattavan paljon. Silloin loppuu rehu- ja maitukuljetukset tundralla. Ts. maidon tundratuotanto on tulossa tiensä päähän.
Tästä vois laittaa vaikka vetolyönnin pystyyn – en muista että veetin ennustukset olisi koskaan toteutuneet.
Niin..tuskin tuo sentäs kuljetuksia lopettaa..mutta Veetin lomailulle tundralla tulee oikea hinta.
Se on jo ihan sairaan kallista nytkin. Ihmettelen että jotkut maksaa keltaisten lehtien katselemisesta.
Saa sitä ihmetellä, mutta onneksi niitä hulluja riittää.. saati sitten revontulien kyttääjät, siinä vasti ihmisrotu.
-
Kun EU:n suunnittelema päästöpaketti astuu voimaan, joutuu Suomi vähentämään kuljetuksia huomattavan paljon. Silloin loppuu rehu- ja maitukuljetukset tundralla. Ts. maidon tundratuotanto on tulossa tiensä päähän.
Nyt tuotanto alkaa keskittymään Lounais-ja Länsi-Suomeen, joten ei muuta kuin navettaa rakentamaan. Sinäkin.
http://www.metla.fi/hanke/7515/pdf/Lehtonen-Maatalouden-kehitysedellytyksetpohjoisilla-alueilla.pdf (http://www.metla.fi/hanke/7515/pdf/Lehtonen-Maatalouden-kehitysedellytyksetpohjoisilla-alueilla.pdf)
-
tai mahdollisesti jotain muuta kuljetusta... ei ehkä ihan ekana elintarvikekuljetus vähennyslistalla... noooo, sun mielialan tietäen niin.......
...lappilainen ylituotantomaitu. Ykkösleikattava.
kuulemma auton omistajat pannaan puntarille katsastuksen yhteydessä ja dieselverroo, sata euroo alkavalta kymmeneltä kilolta, näin kuulin luotettavasta kepulähteestä :) ;) :D ;D
Kaikki muuttaa Mäntäsälän alapuolelle.
Kaikki yhteiskunnan ylläpitämä ja verovaroin kustannettava työ muuttaa Mäntsäsälän yläpuolelle ja paljon. Voivat sitten omia se maitoviljelyn sinne osaajien etelään.
-
Kun EU:n suunnittelema päästöpaketti astuu voimaan, joutuu Suomi vähentämään kuljetuksia huomattavan paljon. Silloin loppuu rehu- ja maitukuljetukset tundralla. Ts. maidon tundratuotanto on tulossa tiensä päähän.
Tästä vois laittaa vaikka vetolyönnin pystyyn – en muista että veetin ennustukset olisi koskaan toteutuneet.
Niin..tuskin tuo sentäs kuljetuksia lopettaa..mutta Veetin lomailulle tundralla tulee oikea hinta.
Huonolla onnella se vaikuttaa metsäteollisuuden vientiin sillä aika pitkälti kumipyörillä ne puut metsästä lähtee ja paperit ym. kartongit tehtaalta maailmalle. Sentään n.20% viennistä on metsäteollisuuden tuotteita. Mistä otetaan se säästö, ellei puun hinnasta, että ollaanhintakilpailu kykyisiä?
-
Kun EU:n suunnittelema päästöpaketti astuu voimaan, joutuu Suomi vähentämään kuljetuksia huomattavan paljon. Silloin loppuu rehu- ja maitukuljetukset tundralla. Ts. maidon tundratuotanto on tulossa tiensä päähän.
Eikös se olisi ihan järkevää notta tällaiset päästöpaketit koottais niin notta ensimmäisenä kiristettäisiin tuota ylenmääräistä turhaa lentämistä paikasta toiseen ja bussikin vois liikkua linjallaan kerran tunnissa,kun on paljon paikkoja jossa se ei liiku kun kerran päivässä,kyllähän näitä kohteita löytyy muitakin kun tuntramaito.
-
Kohta taas on raivattava lisää peltoa kun keksitään joku päästöhömppä heinä?
-
Kun EU:n suunnittelema päästöpaketti astuu voimaan, joutuu Suomi vähentämään kuljetuksia huomattavan paljon. Silloin loppuu rehu- ja maitukuljetukset tundralla. Ts. maidon tundratuotanto on tulossa tiensä päähän.
Eikös se olisi ihan järkevää notta tällaiset päästöpaketit koottais niin notta ensimmäisenä kiristettäisiin tuota ylenmääräistä turhaa lentämistä paikasta toiseen ja bussikin vois liikkua linjallaan kerran tunnissa,kun on paljon paikkoja jossa se ei liiku kun kerran päivässä,kyllähän näitä kohteita löytyy muitakin kun tuntramaito.
Eihän se ole suomalaasten päästöissä mukana, jos suomalaaset lentää ulkomaille, vaikka Brysseliin.
-
Kun EU:n suunnittelema päästöpaketti astuu voimaan, joutuu Suomi vähentämään kuljetuksia huomattavan paljon. Silloin loppuu rehu- ja maitukuljetukset tundralla. Ts. maidon tundratuotanto on tulossa tiensä päähän.
Eikös se olisi ihan järkevää notta tällaiset päästöpaketit koottais niin notta ensimmäisenä kiristettäisiin tuota ylenmääräistä turhaa lentämistä paikasta toiseen ja bussikin vois liikkua linjallaan kerran tunnissa,kun on paljon paikkoja jossa se ei liiku kun kerran päivässä,kyllähän näitä kohteita löytyy muitakin kun tuntramaito.
Eihän se ole suomalaasten päästöissä mukana, jos suomalaaset lentää ulkomaille, vaikka Brysseliin.
Ois muuten jännä tietää mitenkä ne nuo matkusuksen päästöt lasketaan?
-
Metsämarjatkin poimitutetaan tuhansilla thaimaalaisilla turisteilla jotka ajavat pitkin tundraa vanhoilla autonromuilla. Kyllä on hiilidioksidipäästöjä mustikallakin. Ei kannata piiperoiden syödä niitäkään.
-
Kun EU:n suunnittelema päästöpaketti astuu voimaan, joutuu Suomi vähentämään kuljetuksia huomattavan paljon. Silloin loppuu rehu- ja maitukuljetukset tundralla. Ts. maidon tundratuotanto on tulossa tiensä päähän.
Eikös se olisi ihan järkevää notta tällaiset päästöpaketit koottais niin notta ensimmäisenä kiristettäisiin tuota ylenmääräistä turhaa lentämistä paikasta toiseen ja bussikin vois liikkua linjallaan kerran tunnissa,kun on paljon paikkoja jossa se ei liiku kun kerran päivässä,kyllähän näitä kohteita löytyy muitakin kun tuntramaito.
Eihän se ole suomalaasten päästöissä mukana, jos suomalaaset lentää ulkomaille, vaikka Brysseliin.
Eipähän tietysti joo ,mutta jos asioista puhutaan niiden oikeilla nimillä niin senhän sanoo järkikin notta turhaakin turhemmat ja suurret päästöt tulee juurikin tuosta lentämisestä
-
tuhlaa paljon luonnonvaroja tuohon jankkaamiseen...
toisaalta taas veetin ruokahuiolto on suhteellisen ympäristöystävällistä, pari minuuttia mikroo täydellä teholla ja blim, monipuolinen kotimaisia tuottajia suosiva ateria on syötävissä....kokonaan toista ääripäätä edustaa taas sepeteus jolle sisäfilee laivataan brasiliasta ja ryypättävät saksasta :o :o :o :o
mutta itse tuohon maidon kuljetukseen, oisko esimerkiksi kiuruvedellä taloudellista sijoittaa siihen valokaapelin kaivantoon maitoputki rinnalle, johonki tien varteen vaan sitte pystytettäis samaa luokkaa oleva tilatankki kuin satamassa öljysäiliöt, mtk.n logot ja kepun vaalimainokset piristäis sen muuten tylsää rosteriseinää :-\ :-\ :-\ :-\
-
Minä ainakin hommaan "saastuttavampia" vehkeitä. Poistattaisin kaikki savusuodattimet jos olis niin uusia moottoreita.
Jotkut saatanan mulkut antavat eniten savuttavien maiden turputella halpaa energiaa ja Suomi sen kuin vajoaa suohon.
Ei mikään maa Ilomantsista itään käytä mitään puhtaita keinoja luoda energiaa.
-
ja nyt kun meinaavat poistaa diesel ja pensakoneet käytöstä olis kiva tietää millä hierotaan sekin sähkö joka tarvitaan moisen kuljetuskaluston enerkiaksi joka nytkin on... oliko noita autokotteroitakin joku miljuuna ja rekat ja kuorkit lisäks.... puhumatta yhtään sähkösampoa en ole kuullu pelloille ajetttavan....
-
Kohta taas on raivattava lisää peltoa kun keksitään joku päästöhömppä heinä?
Pellonraivaus tullaan kieltämään, metsäthän on hiilinieluja, ja metsien määrän väheneminen on kiistattomasti haitallista ilmastolle. Ehkä jollain erikoisluvalla saa metsää raivata pelloksi, jos vastaavan alan jostain muuaalta metsittää.
-
tullaanko? eihän tuo ole toiminnu esim. brasiliassakaan kun aattelee kuin paljon siellä vuosittain raivataan uutta peltoa... mutta tuo metittäminen kyllä kiihtyy ihan luonnostaan... täälläpäin, kun alkaa tuo vanha porukka lopettamaan...