Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 13.07.16 - klo:09:36
-
Ajjaa köttyyttelin kotimaesemie kohen eileillalla ja melekeen täyvvessä vauhissa se otti ja sammu. Ei muutako kovan noetumisen ja rattaaseen potkimisen jäläkeen se käynnisty uuvvestaa noen vartin päästä ja taas mentiin. Päästiin kottiin, matkaa oli non 10 kilometrie. Ja hyvin kuluki.
Äsken pyöräytin käynyttiin ja melekeenhän se minnuutin jakso käyvvä ja sammu, nyt ei halluokäynnistyö. Missäpä mahtasi olla vika?
-
saako tankki korvausilimaa..
tulooko mitää oireeta ennen sammumista?
onko niin uusi jotta vikakooria näyttääs?
-
Minä arvaan ns. klassikon:
Tankissa on joku "puolisukeltaja" joka imeytyy tukkimaan polttoaineputken kun löpön pinta on tietyllä korkeudella. Eli joku ötökkä, koivunsiemen tai tankkausletkusta irronnut kumisuikale. Kun imu loppuu, niin este kelluu pois ja palaa sitten joskus takaisin..
-
polttoaeneen suotattimen ostoon tässä on lähettävä, sattu käymään vanaha koneinssi tuossa ja sitä eppäeli. Ettätuota jos on sattunu vettä sekkaan
-
olipa yhyres konehes palkeenkieli imuletkus ja oire oli sama ku puolisukeltajalla..
-
polttoaeneen suotattimen ostoon tässä on lähettävä, sattu käymään vanaha koneinssi tuossa ja sitä eppäeli. Ettätuota jos on sattunu vettä sekkaan
Kysy samalla onko tankissa polttoaineputken lähdössä jokin sihti. Minä viekkaan että Backspacen arvaus on oikea. Jos polttoaineen suodatin olisi tukossa, niin se tuskin itsestään sen vertaa puhdistuisi että vähän ajan kuluttua mentäisiin taas pikku hetki. Mutta tankissa lilluvat mössöt ja roskat tekevät juuri tuota, että välillä sammuu ja jonkin ajan päästä taas käy.
-
polttoaeneen suotattimen ostoon tässä on lähettävä, sattu käymään vanaha koneinssi tuossa ja sitä eppäeli. Ettätuota jos on sattunu vettä sekkaan
Kysy samalla onko tankissa polttoaineputken lähdössä jokin sihti. Minä viekkaan että Backspacen arvaus on oikea. Jos polttoaineen suodatin olisi tukossa, niin se tuskin itsestään sen vertaa puhdistuisi että vähän ajan kuluttua mentäisiin taas pikku hetki. Mutta tankissa lilluvat mössöt ja roskat tekevät juuri tuota, että välillä sammuu ja jonkin ajan päästä taas käy.
Eiks se oo ihan perusjuttuja, että kerran vuodessa pohjapropun kautta tyhjennetään tankki, ja huuhdellaan vielä, jotta ne roskat poistuu, monikohan viittii tämän tehdä?
-
Saako sammutinsolenoidi virtaa? Tai onko solenoidi aloittamassa porsimista lopullisesti? Vai onko kyseessä CR kone?
-
Ei taennu vika olla suotattimessakkaa, tosin käypihä tuo taas. Se kun tuo laturin hihna on melekolaella volissu kun kiemuroeta on ollu yli tuhanen kuuvvensaan, niin oesikko voenu olla niin että siirtopumppuki on alakanu luistamaan. Ja kun talla pohojassa ajelee, niin ilimoja jostaki palavan aeneen nuusassa kiskoo. Siis ennen kiristämistä käsipumpulla polttoaene kuluki reippaasti, vaen tartatessa ei.
-
Sähköllä naputtava siirtopumppu tai sen heikohko virran saanti tuli mieleen minullakin ensimmäisenä. Kokemuksesta.
-
tässä lie mekkaaninen pumppu, pyörii samalla remmillä ku laturiki
-
tässä lie mekkaaninen pumppu, pyörii samalla remmillä ku laturiki
Jaaha? Jassoo? Hmmm...erikoista, mutta lienee kuitenkin totta. Taitaa olla ilmajäähdytteinen kone kyseessä?
-
tässä lie mekkaaninen pumppu, pyörii samalla remmillä ku laturiki
Jaaha? Jassoo? Hmmm...erikoista, mutta lienee kuitenkin totta. Taitaa olla ilmajäähdytteinen kone kyseessä?
Ei nestejäähdytteinen mikään roitsi ole. Ettäs tiedät, senkin sivistymätön maalaistollukka.
-
tässä lie mekkaaninen pumppu, pyörii samalla remmillä ku laturiki
Jaaha? Jassoo? Hmmm...erikoista, mutta lienee kuitenkin totta. Taitaa olla ilmajäähdytteinen kone kyseessä?
Nestejäähdytteisissä samoin, samalla remmillä pyörii siirtopumppu ja laturi.
-
tässä lie mekkaaninen pumppu, pyörii samalla remmillä ku laturiki
Vika yleensä siirtopumpussa
-
kyse voi olla siirtopumpusta, ei vuoda ulospäin mutta imasee kuitenkin ilmaa, kokemusta on sanoo nimimerkki
-
ilimeisesti vika oli liijan löysällä olevassa hihnassa, tosin vaihatin suotattimenki