Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: RainMan - 06.05.16 - klo:14:36
-
A95n jarrut puoltaa kun painaa..ja kun polkee toisen tai kolmannen kerran niin ei puollakaan.....ja kun vähän ajaa niin seuraavalla kertaa taas puoltaa....?? Polkimet irrallaan painuvat joko yhtä alas ja sitten toinen jää ylemmäs . käsijarru kyllä toimii
-
Olin ajaa päätielle ambulanssin eteen täyden paskakuorman kanssa joten soitin huoltomiehelle . Veikkasi että jarrusylinteri on hieman ruostunut ja mäntä ei palauta täysin ja sitten jarru ottaa heti kun polkee . Neuvoi ensiavuksi ruosteenirroitin-ainetta jarrusylinterin suojakumin välistä sylinterin kuivalle puolelle ja kas kummaa heti tepsi . Pitää ottaa sylinteri irti jos jatkaa temppuilua. :)
-
Kun se vika poistuu muutaman pumppauksen jälkeen, niin onko siellä järjestelmässä silloin ilmaa? Onko järjestelmässä ehkä olematon vuoto jossain?
-
Olin ajaa päätielle ambulanssin eteen täyden paskakuorman kanssa joten soitin huoltomiehelle . Veikkasi että jarrusylinteri on hieman ruostunut ja mäntä ei palauta täysin ja sitten jarru ottaa heti kun polkee . Neuvoi ensiavuksi ruosteenirroitin-ainetta jarrusylinterin suojakumin välistä sylinterin kuivalle puolelle ja kas kummaa heti tepsi . Pitää ottaa sylinteri irti jos jatkaa temppuilua. :)
Just näin FaG huippu laatua ovat sylinterit ;D
-
Jos nesteitä ei ole vaihdettu koskaan , niin saattaa kertyä sellasta töhnää sinne säiliön pohjalle joka haittaa sen sylkyn täyttymistä..
-
tuo ruostuminen on a sarjassa yleistä
-
ja se ruoste juuri laskee sen pienen määrän ilmaa sekaan... aikanaan naapuri noitui noita ruostemönttejä... liekö samaa sarjaa..?
-
Jos nesteitä ei ole vaihdettu koskaan , niin saattaa kertyä sellasta töhnää sinne säiliön pohjalle joka haittaa sen sylkyn täyttymistä..
Meillä nesteet vaihdetaan joka toinen talvi silti sylinterit ruostetöhnää seinämät kauttaaltaan. Toki kone seisoo joskus monta viikkoa voi olla yhteyttä.
Ulkopuolelta ei ole vettä mennyt se on tarkistettu.Kannattaa ajoissa korjata hieman sorminäppäryyttä vaatii ainakin N sarjassa on ahdasta ,mutta kun homman osaa ei vaikeaa.
-
Natikas ei ole tuollasia murheita.
-
fiudeen vaihettu nesteet vuonna 2003 ja sen jälkeen ei ole ollu mitään onklemaa...
-
fiudeen vaihettu nesteet vuonna 2003 ja sen jälkeen ei ole ollu mitään onklemaa...
Vaiha hyvä mies nesteet siihen meinaan kertyy vettä ja sitten on oiva syövyttävä neste jarru systeemissä.
-
Se polkimien akseli kandee kans silloin tällöin rasvata ja molemmin puolin. Muuten käy kuten yhdellä jos toisellakin vähän ajetulla koneella käynyt, että jarrut menee pohjaan kun kytkintä painaa..
-
Jarrut tuntuu toimivan ,on kai levyt sen verran kuluneet että jarrusylinterin männät meni hieman pidemmälle ja toinen jumitti sitten .Raskaat kuormat kun vaatii kovempaa polkemista. Käsijarru vaijeri kaipasi hieman säätöä kun ei enää pitänyt kunnolla
-
Työsylinterin suojakumin ympäri nippuside, niin väsynyt kumi pitää paremmin roskat ja veden pihalla.
Pääsylinterin (poljinsylinteri) työntötangoissa pitää olla yllättävän paljon päittäistä välystä. Liian pieni välys ilmenee ongelmina varsinaisessa jarrujen säädössä, ei saa jarruja ottamaan tasasesti kaikissa tilanteissa. Nesteet ei pääse takasinpäin kunnolla, ellei pääsylinterin männät pääse ihan perille asti.
Käsijarrun säätö pysyy yleensä kohillaan mitään tekemättä, kun jarrujen versinainen säätö on oikein tehty.
-
Kiireesti kannattaa työsylinterit ootta ramille ,jotta ei tuu isompaa vahinkoa.
A 75 oli tuo vika oli mäntä ruosteeseen juuttunut.
-
Jossain suhteessa on massikkakin onnistunut.. ainoa jarruremppa mitä olen tehnyt on -78 mallisen linkkuvärkin työsylinterin tiiviste, 1 kpl.
Täällä on tietysti tasaiset maat, ei ole 20 t kuormia hillitty vaaramaisemissa...
Olen jo unohtanut että jarrujakin voi/pitää rassata. Jarruharraste loppui täysin kun yksi Ford-merkkinen henkilökuljetin poistui pihalta. Siinä oli joka vuosi jotain jumissa, jos ei paria sylinteriä niin vähintään kässärin vaijeri.
Huoltomieskin moitti massikan jarruja että huonot ovat, huonot. Hänelle. Niille kun ei tavallisesti tarvitse tehdä mitään.
Kyllähän noistakin kuulemma saa pinnat irti (ja muuta seurannaiskivaa) jos raskaassa kärryssä ei ole omia hillitsimiä ja surutta poljetaan.
-
fiudeen vaihettu nesteet vuonna 2003 ja sen jälkeen ei ole ollu mitään onklemaa...
Vaiha hyvä mies nesteet siihen meinaan kertyy vettä ja sitten on oiva syövyttävä neste jarru systeemissä.
Eikös fiudeis ja nyykkäreis käytetä jarruöljyä, ei -nestettä :D
-
fiudeen vaihettu nesteet vuonna 2003 ja sen jälkeen ei ole ollu mitään onklemaa...
Vaiha hyvä mies nesteet siihen meinaan kertyy vettä ja sitten on oiva syövyttävä neste jarru systeemissä.
Eikös fiudeis ja nyykkäreis käytetä jarruöljyä, ei -nestettä :D
Ihan sama mutta kosteutta siihen tulee ja se tekee kutaa.
-
fiudeen vaihettu nesteet vuonna 2003 ja sen jälkeen ei ole ollu mitään onklemaa...
Vaiha hyvä mies nesteet siihen meinaan kertyy vettä ja sitten on oiva syövyttävä neste jarru systeemissä.
Eikös fiudeis ja nyykkäreis käytetä jarruöljyä, ei -nestettä :D
Ihan sama mutta kosteutta siihen tulee ja se tekee kutaa.
Ei se oo "ihan sama", jos sä meet jarruöljyjen tilalle vaihtamaan jarrunesteet ::)
-
fiudeen vaihettu nesteet vuonna 2003 ja sen jälkeen ei ole ollu mitään onklemaa...
Vaiha hyvä mies nesteet siihen meinaan kertyy vettä ja sitten on oiva syövyttävä neste jarru systeemissä.
Eikös fiudeis ja nyykkäreis käytetä jarruöljyä, ei -nestettä :D
Ihan sama mutta kosteutta siihen tulee ja se tekee kutaa.
Ei se oo "ihan sama", jos sä meet jarruöljyjen tilalle vaihtamaan jarrunesteet ::)
No tietysti koneen mukaan toimitaan eikös se ole selviö vai onko joku muuta väittänyt..
-
Jossain suhteessa on massikkakin onnistunut.. ainoa jarruremppa mitä olen tehnyt on -78 mallisen linkkuvärkin työsylinterin tiiviste, 1 kpl.
Täällä on tietysti tasaiset maat, ei ole 20 t kuormia hillitty vaaramaisemissa...
Olen jo unohtanut että jarrujakin voi/pitää rassata. Jarruharraste loppui täysin kun yksi Ford-merkkinen henkilökuljetin poistui pihalta. Siinä oli joka vuosi jotain jumissa, jos ei paria sylinteriä niin vähintään kässärin vaijeri.
Huoltomieskin moitti massikan jarruja että huonot ovat, huonot. Hänelle. Niille kun ei tavallisesti tarvitse tehdä mitään.
Kyllähän noistakin kuulemma saa pinnat irti (ja muuta seurannaiskivaa) jos raskaassa kärryssä ei ole omia hillitsimiä ja surutta poljetaan.
3000-masseri, hyde öljyt jarrunesteenä, matalapainepiiri jarrutehostimena, polkimet osuu jalan alle, yksi levy rakenne, jo vuodesta 1986...
-
Jossain suhteessa on massikkakin onnistunut.. ainoa jarruremppa mitä olen tehnyt on -78 mallisen linkkuvärkin työsylinterin tiiviste, 1 kpl.
Täällä on tietysti tasaiset maat, ei ole 20 t kuormia hillitty vaaramaisemissa...
Olen jo unohtanut että jarrujakin voi/pitää rassata. Jarruharraste loppui täysin kun yksi Ford-merkkinen henkilökuljetin poistui pihalta. Siinä oli joka vuosi jotain jumissa, jos ei paria sylinteriä niin vähintään kässärin vaijeri.
Huoltomieskin moitti massikan jarruja että huonot ovat, huonot. Hänelle. Niille kun ei tavallisesti tarvitse tehdä mitään.
Kyllähän noistakin kuulemma saa pinnat irti (ja muuta seurannaiskivaa) jos raskaassa kärryssä ei ole omia hillitsimiä ja surutta poljetaan.
3000-masseri, hyde öljyt jarrunesteenä, matalapainepiiri jarrutehostimena, polkimet osuu jalan alle, yksi levy rakenne, jo vuodesta 1986...
eiköös citröeenissä toiminu muinoon kans jarrut hydrauliikalla tae ainaki tehostettiin, oisko nuo sieltä perintöö :-\ :-\ :-\ :-\
-
Jossain suhteessa on massikkakin onnistunut.. ainoa jarruremppa mitä olen tehnyt on -78 mallisen linkkuvärkin työsylinterin tiiviste, 1 kpl.
Täällä on tietysti tasaiset maat, ei ole 20 t kuormia hillitty vaaramaisemissa...
Olen jo unohtanut että jarrujakin voi/pitää rassata. Jarruharraste loppui täysin kun yksi Ford-merkkinen henkilökuljetin poistui pihalta. Siinä oli joka vuosi jotain jumissa, jos ei paria sylinteriä niin vähintään kässärin vaijeri.
Huoltomieskin moitti massikan jarruja että huonot ovat, huonot. Hänelle. Niille kun ei tavallisesti tarvitse tehdä mitään.
Kyllähän noistakin kuulemma saa pinnat irti (ja muuta seurannaiskivaa) jos raskaassa kärryssä ei ole omia hillitsimiä ja surutta poljetaan.
3000-masseri, hyde öljyt jarrunesteenä, matalapainepiiri jarrutehostimena, polkimet osuu jalan alle, yksi levy rakenne, jo vuodesta 1986...
eiköös citröeenissä toiminu muinoon kans jarrut hydrauliikalla tae ainaki tehostettiin, oisko nuo sieltä perintöö :-\ :-\ :-\ :-\
Oisko ollu DS, jarrupoljin nappula lattiassa...muistaaksein.
-
Jossain suhteessa on massikkakin onnistunut.. ainoa jarruremppa mitä olen tehnyt on -78 mallisen linkkuvärkin työsylinterin tiiviste, 1 kpl.
Täällä on tietysti tasaiset maat, ei ole 20 t kuormia hillitty vaaramaisemissa...
Olen jo unohtanut että jarrujakin voi/pitää rassata. Jarruharraste loppui täysin kun yksi Ford-merkkinen henkilökuljetin poistui pihalta. Siinä oli joka vuosi jotain jumissa, jos ei paria sylinteriä niin vähintään kässärin vaijeri.
Huoltomieskin moitti massikan jarruja että huonot ovat, huonot. Hänelle. Niille kun ei tavallisesti tarvitse tehdä mitään.
Kyllähän noistakin kuulemma saa pinnat irti (ja muuta seurannaiskivaa) jos raskaassa kärryssä ei ole omia hillitsimiä ja surutta poljetaan.
3000-masseri, hyde öljyt jarrunesteenä, matalapainepiiri jarrutehostimena, polkimet osuu jalan alle, yksi levy rakenne, jo vuodesta 1986...
Näin myös monessa muussa ranskan massikassa. Systeemi on varmatoiminen ja tehokas.
-
Jossain suhteessa on massikkakin onnistunut.. ainoa jarruremppa mitä olen tehnyt on -78 mallisen linkkuvärkin työsylinterin tiiviste, 1 kpl.
Täällä on tietysti tasaiset maat, ei ole 20 t kuormia hillitty vaaramaisemissa...
Olen jo unohtanut että jarrujakin voi/pitää rassata. Jarruharraste loppui täysin kun yksi Ford-merkkinen henkilökuljetin poistui pihalta. Siinä oli joka vuosi jotain jumissa, jos ei paria sylinteriä niin vähintään kässärin vaijeri.
Huoltomieskin moitti massikan jarruja että huonot ovat, huonot. Hänelle. Niille kun ei tavallisesti tarvitse tehdä mitään.
Kyllähän noistakin kuulemma saa pinnat irti (ja muuta seurannaiskivaa) jos raskaassa kärryssä ei ole omia hillitsimiä ja surutta poljetaan.
3000-masseri, hyde öljyt jarrunesteenä, matalapainepiiri jarrutehostimena, polkimet osuu jalan alle, yksi levy rakenne, jo vuodesta 1986...
Näin myös monessa muussa ranskan massikassa. Systeemi on varmatoiminen ja tehokas.
3000-sarjassahan taisi olla vakiona myös perävaunun jarruventtiili vuodesta 1986 ellen pahasti erehdy. Milloinkas tällainen varuste tuli kotimaisiin vakiona?
-
Onko A-Valtrassa jo nestejarrut? :o Tekniikassa on siis siirytty jo 80-luvulle. ::)
-
ja sen takia valmistus loptettu! on liian vaikeaa toteuttaa...
-
Onko A-Valtrassa jo nestejarrut? :o Tekniikassa on siis siirytty jo 80-luvulle. ::)
Niin mulla oli joskus 865 ja siinä oli täysin mekaaniset(tietty öljykylpyiset) ja toimi ja piti hienosti, 12800 tuntia, eikä mitään tarvinnu tehdä koko aikana, kun polkimen akselin vaan rasvas silloin tällöin ja tietty öljyt vaihteli ajallaan :)
-
fiudeen vaihettu nesteet vuonna 2003 ja sen jälkeen ei ole ollu mitään onklemaa...
Vaiha hyvä mies nesteet siihen meinaan kertyy vettä ja sitten on oiva syövyttävä neste jarru systeemissä.
Eikös fiudeis ja nyykkäreis käytetä jarruöljyä, ei -nestettä :D
Ihan sama mutta kosteutta siihen tulee ja se tekee kutaa.
Ei se oo "ihan sama", jos sä meet jarruöljyjen tilalle vaihtamaan jarrunesteet ::)
No tietysti koneen mukaan toimitaan eikös se ole selviö vai onko joku muuta väittänyt..
Saatana pölvästi, missä esim natikassa on jarrunestesäiliö kysyn vaan?