Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: 1969 - 26.04.16 - klo:10:32
-
Mikäs vikana hollanissa aina kun seisoo pienen hetken vapaalla, niin ei suostu lähtemään eteenpäin vaan herjaa että vaihde on vapaalla,ja kone pitää sammuttaa että suostuu meneen eteenpäin, taaksepäin kyllä lähtee, mutta esim kuormatessa pelaa normaalisti? Ja vaihteiso on kalibroitu! Ja kone 2010 6020 electrocommand.
-
Uskomattoman tyhmiä vikoja uusissa raktoreissa.
Mennään vaikka 80-luvulle. Tarvitseeko sammuttaa kone, kun se ei lähde eteenpäin? Ei tarvitse. Pikemminkin tarkistaa, että kone on käynnissä.
Tässä palataan jotenkin hevosaikaan, jolloin veturilla oli aivan omat ajatukset työn teosta. Nyt ollaan selvästi luomassa taas paluuta helvettiin, jossa pitää tilata naapuripitäjän mystinen hevoskuiskaaja, jotta aura saadaan liikkeelle.
Kuka tällaista haluaa? Tiççinkoittajatko®??¿¿
No ne nyt haluaa kaikki rahat mulle heti nyt jotta saadaan banjot soimaan.
Tästä nyt ei ole mitään apua traktoriongelmiin. Kunhan pisti vihaksi profiilissa lehmä.
-
Mikäs vikana hollanissa aina kun seisoo pienen hetken vapaalla, niin ei suostu lähtemään eteenpäin vaan herjaa että vaihde on vapaalla,ja kone pitää sammuttaa että suostuu meneen eteenpäin, taaksepäin kyllä lähtee, mutta esim kuormatessa pelaa normaalisti? Ja vaihteiso on kalibroitu! Ja kone 2010 6020 electrocommand.
Tämän päivän kuluessa harmaahapsinen enkeliparantaja Toholammilta liitää voimakivellä paikalle ja aloittaa aski-shown... ;D
Nii, eipä minullakaan ole apua ongelmaan.
Arvaukseni voisi liittyä asentotunnistimeen tai ohjelmistovikaan. :-\
-
Mikäs vikana hollanissa aina kun seisoo pienen hetken vapaalla, niin ei suostu lähtemään eteenpäin vaan herjaa että vaihde on vapaalla,ja kone pitää sammuttaa että suostuu meneen eteenpäin, taaksepäin kyllä lähtee, mutta esim kuormatessa pelaa normaalisti? Ja vaihteiso on kalibroitu! Ja kone 2010 6020 electrocommand.
Vastaavassa Casessa oli joskus vastaava juttu, suunnanvaihtajan kumitiiviste esti vivun perille menon ja siksi kettuili just mainitulla tavalla... ;)
-
Ei voi ymmärtää miksi maahantuoja on tuon ec: n valinnut 1. vaihtoehdoksi.
-
RC-vaihteiston kohdalla on joskus samaa ongelmaa. Huoltomies suositteli vaihteiston kalibroinnin yhteydessä "kalibroimaan" pakkoja ohjaavat karat. Normaali vaihteenvaihdossa karojen keloille annetaan virtaa vain hetken ajan. Jos välissä on jotain roskaa, kara ei menekään pohjaan vaan jää välille. Kalibroinnissa keloille syötetään virtaa pitemmän aikaa jolloin kara menee varmemmin pohjaan ja mahdollinen roska häipyy. On toiminut ainakin RC:n ensiapuna
-
Hei ihan oikeasti, miksi pitäisi ostaa uusia raktoreita, jos niissä on tuollaisia vikoja.
Uudella tarkoitan 90-luvun alusta eteenpäin.
-
Hei ihan oikeasti, miksi pitäisi ostaa uusia raktoreita, jos niissä on tuollaisia vikoja.
Uudella tarkoitan 90-luvun alusta eteenpäin.
En olisi aivan noin jyrkkä.
Minä ainakin otan mieluummin 10 tunnin urakkaan pihasta sen vetäjän jossa kuluneella polvella ei tarvitse koko ajan polkea jäykkää kytkintä, jossa ei vaihteen vaihtoa tarvitse osata suunnitella 3 pykälää etukäteen mäen jyrkkyyden mukaan, jossa voi kuunnella radiota ilman kuulosuojaimia, jossa hydrauliikan hallinta ei ole epämääräistä (kiitos jumittavien vaijereiden ja lonksuvien vipstaakien) eikä tarvitse valua hikeä kun ilmastointi toimii ja pölyt ja melut pysyvät ohjaamon ulkopuolella.
Mutta arvon valmistajat voisivat niissä sähköhimmeleissään tutustua hieman enemmän koviin olosuhteisiin tarkoitettuihin ratkaisuihin ja komponentteihin. Vaikka ne saattavat maksaa 20% enemmän kuin halvimmat vastaavat. Myös rakenteiden toteutuksiin saa kohdistaa enemmän huomiota ja mm. siihen että liittimet ja olennaiset komponentit olisivat mielellään jossakin suojatussa, kuivana pysyvässä paikassa... ja esim ohjaamoon tulevat isot 'runkoliittimet' sellaisella rakenteella että ne voisi tarvittaessa kohtuullisella vaivalla vaikka vaihtaa. Mikään ei ole sen ärsyttävämpi kuin tulipellissä oleva x+19 napainen kummallinen liitin joka on hapettunut piloille ja pinnit 'kadonneet' mutta sille ei oikein voi tehdä mitään purkamatta puolta konetta ja vaihtamalla koko johtosarjat samalla.
Noita sähköpuolen virityksiä kun katselee niin tulee välillä mieleen että ihme että toimivat pitkään niinkin hyvin kuin toimivat.
-
Onks tossa joku sellainen, että tauon jälkeen liikkeellelähtö pitää "kuitata" myös jarrupoljinta painamalla
-
Hei ihan oikeasti, miksi pitäisi ostaa uusia raktoreita, jos niissä on tuollaisia vikoja.
Uudella tarkoitan 90-luvun alusta eteenpäin.
En olisi aivan noin jyrkkä.
Minä ainakin otan mieluummin 10 tunnin urakkaan pihasta sen vetäjän jossa kuluneella polvella ei tarvitse koko ajan polkea jäykkää kytkintä, jossa ei vaihteen vaihtoa tarvitse osata suunnitella 3 pykälää etukäteen mäen jyrkkyyden mukaan, jossa voi kuunnella radiota ilman kuulosuojaimia, jossa hydrauliikan hallinta ei ole epämääräistä (kiitos jumittavien vaijereiden ja lonksuvien vipstaakien) eikä tarvitse valua hikeä kun ilmastointi toimii ja pölyt ja melut pysyvät ohjaamon ulkopuolella.
Mutta arvon valmistajat voisivat niissä sähköhimmeleissään tutustua hieman enemmän koviin olosuhteisiin tarkoitettuihin ratkaisuihin ja komponentteihin. Vaikka ne saattavat maksaa 20% enemmän kuin halvimmat vastaavat. Myös rakenteiden toteutuksiin saa kohdistaa enemmän huomiota ja mm. siihen että liittimet ja olennaiset komponentit olisivat mielellään jossakin suojatussa, kuivana pysyvässä paikassa... ja esim ohjaamoon tulevat isot 'runkoliittimet' sellaisella rakenteella että ne voisi tarvittaessa kohtuullisella vaivalla vaikka vaihtaa. Mikään ei ole sen ärsyttävämpi kuin tulipellissä oleva x+19 napainen kummallinen liitin joka on hapettunut piloille ja pinnit 'kadonneet' mutta sille ei oikein voi tehdä mitään purkamatta puolta konetta ja vaihtamalla koko johtosarjat samalla.
Noita sähköpuolen virityksiä kun katselee niin tulee välillä mieleen että ihme että toimivat pitkään niinkin hyvin kuin toimivat.
Ilkeehän se olis jos aina pitää sammuttaa ja startata.
Noihin em. vaatimuksiin yksinkertaisesti löytyy 80- ja 90-luvun Fendt. Kaikki tarvittavat vibstaakit siellä missä tarvitaan. Vaihteisto toimii kuin junan hissi. Vähän liiankin herkkä kytkin.
Ergonomia vetää vertoja nykyajan romuille.
Ja erillinen hydrauliikka.
8) 8) 8)
-
tossa nyykkärin rakentaja kertoi että aikanaan oli siistiny jonkin fendin yrman laskuun ja siunaili miten hyvä on hallinta koko kopissa... kaikki kohallaan ja herkkiä käyttää..
-
Ilkeehän se olis jos aina pitää sammuttaa ja startata.
Noihin em. vaatimuksiin yksinkertaisesti löytyy 80- ja 90-luvun Fendt. Kaikki tarvittavat vibstaakit siellä missä tarvitaan. Vaihteisto toimii kuin junan hissi. Vähän liiankin herkkä kytkin.
Ergonomia vetää vertoja nykyajan romuille.
Ja erillinen hydrauliikka.
8) 8) 8)
Jos traktori on hankittu 1990 käyttöön, eikä koristeeksi sillä pitäisi olla ajettu vähintään 25000 tuntia.
-
Uskomattoman tyhmiä vikoja uusissa raktoreissa.
Mennään vaikka 80-luvulle. Tarvitseeko sammuttaa kone, kun se ei lähde eteenpäin? Ei tarvitse. Pikemminkin tarkistaa, että kone on käynnissä.
Tässä palataan jotenkin hevosaikaan, jolloin veturilla oli aivan omat ajatukset työn teosta. Nyt ollaan selvästi luomassa taas paluuta helvettiin, jossa pitää tilata naapuripitäjän mystinen hevoskuiskaaja, jotta aura saadaan liikkeelle.
Kuka tällaista haluaa? Tiççinkoittajatko®??¿¿
No ne nyt haluaa kaikki rahat mulle heti nyt jotta saadaan banjot soimaan.
Tästä nyt ei ole mitään apua traktoriongelmiin. Kunhan pisti vihaksi profiilissa lehmä.
Maitoviljelijä se ajaa oikealla traktorilla jota käskytetään kepillä suoraan vaihtelootaan. ;D Tuntematon käsite,että miksi "kunnossa" oleva traktori ei liiku. ;)
-
Ilkeehän se olis jos aina pitää sammuttaa ja startata.
Noihin em. vaatimuksiin yksinkertaisesti löytyy 80- ja 90-luvun Fendt. Kaikki tarvittavat vibstaakit siellä missä tarvitaan. Vaihteisto toimii kuin junan hissi. Vähän liiankin herkkä kytkin.
Ergonomia vetää vertoja nykyajan romuille.
Ja erillinen hydrauliikka.
8) 8) 8)
Jos traktori on hankittu 1990 käyttöön, eikä koristeeksi sillä pitäisi olla ajettu vähintään 25000 tuntia.
Laakereita on kaupat väärällään. Muita osia internet pursuaa. ;D
Mutta ei rupea kuitenkaan viittuilemaan, että sulla ei ole vaihdetta silmässä, homo. 8)
-
Onks tossa joku sellainen, että tauon jälkeen liikkeellelähtö pitää "kuitata" myös jarrupoljinta painamalla
ei tossa ainakaan sellasta ennen ole ollut :D
-
Onks tossa joku sellainen, että tauon jälkeen liikkeellelähtö pitää "kuitata" myös jarrupoljinta painamalla
ei tossa ainakaan sellasta ennen ole ollut :D
Eukon Deeressä on sellainen. Joku tietty yhdistelmä vaihdekeppien asennossa, yhdistettynä penkiltä nousemiseen sekä johonkin mystiikkaan aiheuttaa sen, että kone ei liiku ellei hipaise jarrupoljinta. Siis pelkkä suunnanvaihtajan vääntäminen ei aikaansaa liikettä. ;D Tai sit vaihde pitää käyttää vapaalla ;D
Jos sulle on päivittynyt tuollainen ominaisuus
-
Mikäs vikana hollanissa aina kun seisoo pienen hetken vapaalla, niin ei suostu lähtemään eteenpäin vaan herjaa että vaihde on vapaalla,ja kone pitää sammuttaa että suostuu meneen eteenpäin, taaksepäin kyllä lähtee, mutta esim kuormatessa pelaa normaalisti? Ja vaihteiso on kalibroitu! Ja kone 2010 6020 electrocommand.
Vastaavassa Casessa oli joskus vastaava juttu, suunnanvaihtajan kumitiiviste esti vivun perille menon ja siksi kettuili just mainitulla tavalla... ;)
Ääni tälle vaihtoehole... 8)