Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: kawatus - 25.04.16 - klo:11:38
-
Kerätäämpä tänne yleistietoa paljonko on traktorien kytkimet kestäneet tunteja ja missä käytössä kone ollut, jos tiedossa.
-
10 000 tunnisa vielä pintaa jäljellä,valmet 655t-4 kourakuormain takasillassa.Boorit kylläkin lähes loppu,etenkin sisemmästä akselista.
-
Kerätäämpä tänne yleistietoa paljonko on traktorien kytkimet kestäneet tunteja ja missä käytössä kone ollut, jos tiedossa.
Vakolassa 1980-luvun vaihteessa kytkinlevyt kuluivat loppuun noin 1000 h:ssa.
Eikä ollut etukuormaajatöitä.
-SS-
-
5000 tuntia Ti 7610 majori.
100-90 viiatti tunteja 4300 ja voimanotonkytkin lopussa. Vaatii katkaisuhoitoa ihan just sillään. Ajokytkin vielä voimissaan.
-
6800 valtra quike keulalla n.4000 tuntia. Vanhemmissa ferguissa tahto kärytä 1000-3000 tunnin sisään riipuen otettiinko rehua vai ei. 675 käryytti kytkinta kun oli täys kuorma perässä ja hönkyytti laippa tiskissä ylämäkeen.
-
6800 valtra quike keulalla n.4000 tuntia. Vanhemmissa ferguissa tahto kärytä 1000-3000 tunnin sisään riipuen otettiinko rehua vai ei. 675 käryytti kytkinta kun oli täys kuorma perässä ja hönkyytti laippa tiskissä ylämäkeen.
Just meinasin kirjoittaa että ferkuis hajoaa tuntimittari ennen kytkintä ;D Ainakin omassa 590 näin on käynyt erotus mitataan kymmenissä vuosissa.
-
Lapukonneen kanssa kestää aina. Ennen paalaimessa ja tarkkuussilppurilla meni 2000 tunnissa ja ilman kierroksia vahtaessa kesti tuplat tai enemmän. Eli jos tarvii pitää kierroksia paljon kun vaihdetaan menee kytkin tai vauhtipyörä.
-
3070 massikka, ek, käyttö nykyään lähinnä metsäajoa ja kesällä heinähommia. 5000 h on kestänyt edellisen remontin jälkeen eikä vielä oireile. Metsässä nyt ajellaankin pienillä vaihteilla eikä tarvetta luistatteluun ole.
Mulla tosin yleensäkin kytkimet kestää, en muista yhtään konetta joka olisi levyn loppumisen vuoksi katkaistu.
Muuten on mennyt painelaakeria, käpälää, tiivisteitä ym ja samalla sitten tietysti rempattu muutenkin iskuun.
-
390 Massikka, kytkin remppaan (ei mittarin mukaan) 1000h välein. Ek oli keulassa.
-
JD 2040, toisessa 13 000 ja toisessa 14200 h ja kytkin on ainoa toimiva osa kummassakin. Etukuormaajakäytössä molemmat.
-
Etukuormain casen 845 nokilla koko ikänsä, tunteja nyt 8000 ja kolmas kytkin.Mutta, tuota kytkintä on käytetty ees taas ajoa rehun siilolevityksessä/polkemisessa, samoin sitten myös rehun irroituksessa miljoonia kiloja.Toisessa Casessa 955 samanikäinen, niin ei ole ollut katkaisussa vieläkään vaikka tunteja on saman verran.Onhan se hiukan järeämpi mutta kuitenkin.
Kytkimen ikä riippuu siitä kuin paljon sitä käytetään, pidän sitä vastaavana kulutusosana samoin kuin renkaita.
-
+10 000h 6600 Valmet, etukuormain, turbiini. Karjatilan sekalaisessa ajossa ja metsäajoa jonnin verran. Nyt olis kytkimen säätövara käytetty, eli kai sen kohta joutuu vaihtamaan.
-
Meillä on ollut ferguissa kytkimet kuluvaa tavaraa... Tuharin ajotyyli on peritty vanhoilta ajoilta jolloin traktorit oli kevyempiä ja liikkeelle pääsi helposti isollakin vaihteella. Erityisesti tuon 3000-sarjan fergun keraaminen kytkin ei kestä liiraamista yhtään.
-
MF 595. Kytkinremppa aina noin 5000 tunnin välein. ;)
-
17000 tuntia valmet 705-4 kourakuormain takasillassa.Jäi vielä ehjäksi kun kone lähti vaihtoon.
-
+10 000h 6600 Valmet, etukuormain, turbiini. Karjatilan sekalaisessa ajossa ja metsäajoa jonnin verran. Nyt olis kytkimen säätövara käytetty, eli kai sen kohta joutuu vaihtamaan.
Niin ,kyllä se etukuormain voi siinä nokilla ollamutta jos joka päivä käytetään,se onkin kytkimelle eri asia.Jäi vielä tuo paskan mättäminen ja soranajotalkoot tuolle kuormainkoneelle.Eli käytöstä se kytkimen kestävyys riippuu ei koneen merkistä.Alkuperäisinä niissä yleensä LUK, eikä tuo kytkin remppa mikään maailmanloppu ole.Joillekin lienee aiheuttaa kuitenkin jopa häpeän tunnetta.
-
Etukuormain casen 845 nokilla koko ikänsä, tunteja nyt 8000 ja kolmas kytkin.Mutta, tuota kytkintä on käytetty ees taas ajoa rehun siilolevityksessä/polkemisessa, samoin sitten myös rehun irroituksessa miljoonia kiloja.Toisessa Casessa 955 samanikäinen, niin ei ole ollut katkaisussa vieläkään vaikka tunteja on saman verran.Onhan se hiukan järeämpi mutta kuitenkin.
Kytkimen ikä riippuu siitä kuin paljon sitä käytetään, pidän sitä vastaavana kulutusosana samoin kuin renkaita.
Muutaman kytkinremontin tekijänä voin kertoa, että vauhtipyörän sorvaaja on usein eräs kytkimen pilaaja.
Nyrkkipajassakin voi vauhtipyörän sorvata, mutta ehtona on että se nyrkkisorvari selvittää maahantuojalta, montako milliä on paineasetelman ja sorvatun vauhtipyörän pinnan erotus.
Jokaisen luulisi ymmärtävän että vauhtipyörän sorvauksen lisäksi kytkinasetelman kiinnityspinnasta pitää poistaa saman verran, jotta asetelman puristusvoima säilyy riittävänä.
Ellei, kohta on taas luistava kytkin.
Mutta ainahan on Agronet, johon voi valittaa.
-
Valtra 6550 HiTrol etukuormaajalla. Ajettu 4200 h.
Mikä ihmeen kytkin??? ::)
(vitsivitsi, ei saa vetää papua persiiseen...)
-
Etukuormain casen 845 nokilla koko ikänsä, tunteja nyt 8000 ja kolmas kytkin.Mutta, tuota kytkintä on käytetty ees taas ajoa rehun siilolevityksessä/polkemisessa, samoin sitten myös rehun irroituksessa miljoonia kiloja.Toisessa Casessa 955 samanikäinen, niin ei ole ollut katkaisussa vieläkään vaikka tunteja on saman verran.Onhan se hiukan järeämpi mutta kuitenkin.
Kytkimen ikä riippuu siitä kuin paljon sitä käytetään, pidän sitä vastaavana kulutusosana samoin kuin renkaita.
Muutaman kytkinremontin tekijänä voin kertoa, että vauhtipyörän sorvaaja on usein eräs kytkimen pilaaja.
Nyrkkipajassakin voi vauhtipyörän sorvata, mutta ehtona on että se nyrkkisorvari selvittää maahantuojalta, montako milliä on paineasetelman ja sorvatun vauhtipyörän pinnan erotus.
Jokaisen luulisi ymmärtävän että vauhtipyörän sorvauksen lisäksi kytkinasetelman kiinnityspinnasta pitää poistaa saman verran, jotta asetelman puristusvoima säilyy riittävänä.
Ellei, kohta on taas luistava kytkin.
Mutta ainahan on Agronet, johon voi valittaa.
Niin ilman muuta se pitää sorvata. ja säätää turha siitä on tupeloiden tehdä koko hommaa.Merkkikorjaamo ja tuhansia euroja tupeloinnista.Ei sieltä sitä asiantuntemusta löydy sen paremmin.
-
Merkkikorjaamo ja tuhansia euroja tupeloinnista.Ei sieltä sitä asiantuntemusta löydy sen paremmin.
[/quote]
Sitä sopii ihmetellä.
-
+10 000h 6600 Valmet, etukuormain, turbiini. Karjatilan sekalaisessa ajossa ja metsäajoa jonnin verran. Nyt olis kytkimen säätövara käytetty, eli kai sen kohta joutuu vaihtamaan.
Ittellä meni -95 6300 hitrollista kytkinosat vaihtoon n. 8000 tunnin kohdalla. Levy ja painelaakeri olis ollut vielä ihan ok, mut nuo säätövarat meni nollaan kytkinhaarukan laakeroivien tappien kulumisen takia. Mut uusittiin siihen levy ja painelaakeri, kun tuo jousittamaton lätty ei mahdottoman kallis ollut. Taisin mitata että millin oli levy kulunut uuteen verrattuna. (ja varaa oli vielä toinen mokoma)
Ek käyttöä oli tuolla koneella suht paljon, soran ja muun aineksen mättöä metsäajon lisäksi. Ennemin meinas polvet loppua kuin kytkinosat, toki niitä mekaanisia vipuja sai olla usein säätämässä.
-
Merkkikorjaamo ja tuhansia euroja tupeloinnista.Ei sieltä sitä asiantuntemusta löydy sen paremmin.
Sitä sopii ihmetellä.
[/quote]
Ihmettelen,koska tuo kytkinremontti ei ihmeitä vaadi.Itse tehden saa hyvän tuntipalkan.
-
Merkkikorjaamo ja tuhansia euroja tupeloinnista.Ei sieltä sitä asiantuntemusta löydy sen paremmin.
Sitä sopii ihmetellä.
Ihmettelen,koska tuo kytkinremontti ei ihmeitä vaadi.Itse tehden saa hyvän tuntipalkan.
[/quote]
Sitä tarkoitin, mutta nykytraktoreiden katkaisu suuresta koosta johtuen kyllä asettaa uusia vaatimuksia.
-
Samasta kohtaa ne katkeaa kaikki traktorit,ei niissä mitään ongelmaa ole.Jos on fiksusti suunniteltu kone jopa sähköjutut ovat suunniteltu siten että nekään eivät aiheuta päänvaivaa.
-
265 ferku 1500 tuntia niin voan levystä keskiöstä niitit poks ,meni öljyä siihen levyyn kun Mp stefa vuoti aina pakkasilla ravisti niitit poikkeen.
Alkoi vuotamaan taas seuraavana talvena no vaihdoin uuteen traktoriin ongelma loppu. ;D
-
Kyllä niissä kytkimissä on valtava ero. Olen ollut tekemisissä kahden nassikan kanssa ja molemmissa on tehty kytkinremppa. Olikohan numeroltaan 399 tai jotain.
Valmetteja on ajettu vuosien saatossa kototilalla ja nyt ittelläni huomattavasti eikä ainoaan ole ikinä vaihdettu kytkimen osia. toki koneet on hukattu ennen 10000 tuntia pois mutta kuitenkin. 4000 fortista joskus tehtiin kanssa katkaisuhomma mutta siinä nyt homma hoitui melkein kahvitauolla. Yhdestä valtrasta olen onnistunut polttamaan ulosoton pakat mutta mielestäni se liittyi jotenkin valmistusvirheeseen koska koneella on ajettu paljon sen jälkeen eikä mitään ole esiintynyt. Ei kytkinhomma mikään iso ongelma mutta häiritsee se kiireaikaan paljon jos joutuu remonttihommiin.
mun mielestä ton ek:n käyttöä parjataan ihan liikaa. Kyllä kytkimet polttaa pienissä siirroissa todella raskaan kuorman kanssa eli kun perässä on vaikka santakuorma ja koittaa sillä kitkjuttaa liikkeelle.
-
Juu, kyllä se santakuormapolttaa kytkimen eka siirtoajossa jos se kytkin luistaa sitä ennen.
Aivan sama kuin luulette kun ette kuitenkaan asiasta mitään tiedä.Paapan juttuja nösit kertoilee taas.
-
Kyllä niissä kytkimissä on valtava ero. Olen ollut tekemisissä kahden nassikan kanssa ja molemmissa on tehty kytkinremppa. Olikohan numeroltaan 399 tai jotain.
Valmetteja on ajettu vuosien saatossa kototilalla ja nyt ittelläni huomattavasti eikä ainoaan ole ikinä vaihdettu kytkimen osia. toki koneet on hukattu ennen 10000 tuntia pois mutta kuitenkin. 4000 fortista joskus tehtiin kanssa katkaisuhomma mutta siinä nyt homma hoitui melkein kahvitauolla. Yhdestä valtrasta olen onnistunut polttamaan ulosoton pakat mutta mielestäni se liittyi jotenkin valmistusvirheeseen koska koneella on ajettu paljon sen jälkeen eikä mitään ole esiintynyt. Ei kytkinhomma mikään iso ongelma mutta häiritsee se kiireaikaan paljon jos joutuu remonttihommiin.
mun mielestä ton ek:n käyttöä parjataan ihan liikaa. Kyllä kytkimet polttaa pienissä siirroissa todella raskaan kuorman kanssa eli kun perässä on vaikka santakuorma ja koittaa sillä kitkjuttaa liikkeelle.
Kerros joku tilanne santakuorman kanssa että joutuu kitkjuttamaan liikkeele?????? Eiks keppiä hämmentämällä voi auttaa asiaa? Tietty jos ajaa sinappivalmeteilla joissa ei ole välitykset sopivia muuhun kun siirtoajoon ni sitten...
Kestääkö aski?? Hä?
-
Juu, kyllä se santakuormapolttaa kytkimen eka siirtoajossa jos se kytkin luistaa sitä ennen.
Aivan sama kuin luulette kun ette kuitenkaan asiasta mitään tiedä.Paapan juttuja nösit kertoilee taas.
;D ;D
-
Alavääntö jos on heikko traktorissa kytkin on todella lujilla.
-
Alavääntö jos on heikko traktorissa kytkin on todella lujilla.
;D ;D
-
Kyllä niissä kytkimissä on valtava ero. Olen ollut tekemisissä kahden nassikan kanssa ja molemmissa on tehty kytkinremppa. Olikohan numeroltaan 399 tai jotain.
Valmetteja on ajettu vuosien saatossa kototilalla ja nyt ittelläni huomattavasti eikä ainoaan ole ikinä vaihdettu kytkimen osia. toki koneet on hukattu ennen 10000 tuntia pois mutta kuitenkin. 4000 fortista joskus tehtiin kanssa katkaisuhomma mutta siinä nyt homma hoitui melkein kahvitauolla. Yhdestä valtrasta olen onnistunut polttamaan ulosoton pakat mutta mielestäni se liittyi jotenkin valmistusvirheeseen koska koneella on ajettu paljon sen jälkeen eikä mitään ole esiintynyt. Ei kytkinhomma mikään iso ongelma mutta häiritsee se kiireaikaan paljon jos joutuu remonttihommiin.
mun mielestä ton ek:n käyttöä parjataan ihan liikaa. Kyllä kytkimet polttaa pienissä siirroissa todella raskaan kuorman kanssa eli kun perässä on vaikka santakuorma ja koittaa sillä kitkjuttaa liikkeelle.
Kerros joku tilanne santakuorman kanssa että joutuu kitkjuttamaan liikkeele?????? Eiks keppiä hämmentämällä voi auttaa asiaa? Tietty jos ajaa sinappivalmeteilla joissa ei ole välitykset sopivia muuhun kun siirtoajoon ni sitten...
Kestääkö aski?? Hä?
Sinappivalmetit,,,,,,,,,,,, niissäkun ne vaihteet ei mene päälle tarvittaessa, joutuu sillä kytkimellä noputta säätämään. Ohoh nyt tuli kyllä paha oijoi.
-
Kyllä joku viljakuormakin kun revitään pellolla liikeelle hieman pehmeässä vastamäkeen niin kyllä siinä kytkin on aika kovilla. Samoiten kun se työnnetään kuivuriin niin helposti se jalka vaan menee kytkimelle juuri kun kärry menee oviaukosta sisälle. Ek. Käytössä kun ei siirretä kun sitä raktorin massaa niin siinä pääsee kytkin paljon helpommalla. Rikkomalla noita rikotaan mutta toiset vaan kestää enempi kuin toiset. Massikka näistä surullisin esimerkki ja valmetit paremmasta päästä.
-
Kyllä joku viljakuormakin kun revitään pellolla liikeelle hieman pehmeässä vastamäkeen niin kyllä siinä kytkin on aika kovilla. Samoiten kun se työnnetään kuivuriin niin helposti se jalka vaan menee kytkimelle juuri kun kärry menee oviaukosta sisälle. Ek. Käytössä kun ei siirretä kun sitä raktorin massaa niin siinä pääsee kytkin paljon helpommalla. Rikkomalla noita rikotaan mutta toiset vaan kestää enempi kuin toiset. Massikka näistä surullisin esimerkki ja valmetit paremmasta päästä.
Heh, päistetiet... ;D
No joo, kone tulille ja pieni vaihde päälle, eiköhän se sillä ilman kytkimen luistatusta lähde? ???
Vai onks noissa uusissa trakvaattoreissa pienetkin alueet liian suuria?
-
Kyllä joku viljakuormakin kun revitään pellolla liikeelle hieman pehmeässä vastamäkeen niin kyllä siinä kytkin on aika kovilla. Samoiten kun se työnnetään kuivuriin niin helposti se jalka vaan menee kytkimelle juuri kun kärry menee oviaukosta sisälle. Ek. Käytössä kun ei siirretä kun sitä raktorin massaa niin siinä pääsee kytkin paljon helpommalla. Rikkomalla noita rikotaan mutta toiset vaan kestää enempi kuin toiset. Massikka näistä surullisin esimerkki ja valmetit paremmasta päästä.
etukourmain, pieni pumppu, huonot välitykset ja hätänen luonne taitaa olla ne riskitekijät kumminkin.... mut kyllä 500 sarjan verkut oli aina poikki muutonki ;) :D ;D 8)
-
Kyllä joku viljakuormakin kun revitään pellolla liikeelle hieman pehmeässä vastamäkeen niin kyllä siinä kytkin on aika kovilla. Samoiten kun se työnnetään kuivuriin niin helposti se jalka vaan menee kytkimelle juuri kun kärry menee oviaukosta sisälle. Ek. Käytössä kun ei siirretä kun sitä raktorin massaa niin siinä pääsee kytkin paljon helpommalla. Rikkomalla noita rikotaan mutta toiset vaan kestää enempi kuin toiset. Massikka näistä surullisin esimerkki ja valmetit paremmasta päästä.
Heh, päistetiet... ;D
No joo, kone tulille ja pieni vaihde päälle, eiköhän se sillä ilman kytkimen luistatusta lähde? ???
Vai onks noissa uusissa trakvaattoreissa pienetkin alueet liian suuria?
Ei ole vika koneissa vaan kuskeissa. Ei net älyä tarpeeksi pientä vaihdetta vaikka kuinka on 15 tn kyydissä. Ja kun sattuu vääntöä olemaan niin kyllähän luistaa ja lähtee vauhdikkasti, mutta niin lähti pakan tai kytkimen pintakin.
Ps. Täällä on aika ristiriitaisia juttuja. . . toisella luistaa kun vääntää ja toisella ei.
-
Kyllä joku viljakuormakin kun revitään pellolla liikeelle hieman pehmeässä vastamäkeen niin kyllä siinä kytkin on aika kovilla. Samoiten kun se työnnetään kuivuriin niin helposti se jalka vaan menee kytkimelle juuri kun kärry menee oviaukosta sisälle. Ek. Käytössä kun ei siirretä kun sitä raktorin massaa niin siinä pääsee kytkin paljon helpommalla. Rikkomalla noita rikotaan mutta toiset vaan kestää enempi kuin toiset. Massikka näistä surullisin esimerkki ja valmetit paremmasta päästä.
Heh, päistetiet... ;D
No joo, kone tulille ja pieni vaihde päälle, eiköhän se sillä ilman kytkimen luistatusta lähde? ???
Vai onks noissa uusissa trakvaattoreissa pienetkin alueet liian suuria?
Melkein järjestäen noissa on liian iso välitys tai varsinkin liian monimutkainen alueiden väli jolloin tekee mieli lähteä sillä isommalla alueella. Aika monimutkaisia tilanteita kehkeytyy jos kärryllä santakuorman kanssa kikkailee paljon jos tarkoitus on mennä sinne minne halutaan eikä sinne minne pääsee. Painoa kun on kuitenkin suhteessa aina aika paljon.
-
Kyllä joku viljakuormakin kun revitään pellolla liikeelle hieman pehmeässä vastamäkeen niin kyllä siinä kytkin on aika kovilla. Samoiten kun se työnnetään kuivuriin niin helposti se jalka vaan menee kytkimelle juuri kun kärry menee oviaukosta sisälle. Ek. Käytössä kun ei siirretä kun sitä raktorin massaa niin siinä pääsee kytkin paljon helpommalla. Rikkomalla noita rikotaan mutta toiset vaan kestää enempi kuin toiset. Massikka näistä surullisin esimerkki ja valmetit paremmasta päästä.
Heh, päistetiet... ;D
No joo, kone tulille ja pieni vaihde päälle, eiköhän se sillä ilman kytkimen luistatusta lähde? ???
Vai onks noissa uusissa trakvaattoreissa pienetkin alueet liian suuria?
Ei ole vika koneissa vaan kuskeissa. Ei net älyä tarpeeksi pientä vaihdetta vaikka kuinka on 15 tn kyydissä. Ja kun sattuu vääntöä olemaan niin kyllähän luistaa ja lähtee vauhdikkasti, mutta niin lähti pakan tai kytkimen pintakin.
Ps. Täällä on aika ristiriitaisia juttuja. . . toisella luistaa kun vääntää ja toisella ei.
;D
-
Kyllä joku viljakuormakin kun revitään pellolla liikeelle hieman pehmeässä vastamäkeen niin kyllä siinä kytkin on aika kovilla. Samoiten kun se työnnetään kuivuriin niin helposti se jalka vaan menee kytkimelle juuri kun kärry menee oviaukosta sisälle. Ek. Käytössä kun ei siirretä kun sitä raktorin massaa niin siinä pääsee kytkin paljon helpommalla. Rikkomalla noita rikotaan mutta toiset vaan kestää enempi kuin toiset. Massikka näistä surullisin esimerkki ja valmetit paremmasta päästä.
Heh, päistetiet... ;D
No joo, kone tulille ja pieni vaihde päälle, eiköhän se sillä ilman kytkimen luistatusta lähde? ???
Vai onks noissa uusissa trakvaattoreissa pienetkin alueet liian suuria?
Melkein järjestäen noissa on liian iso välitys tai varsinkin liian monimutkainen alueiden väli jolloin tekee mieli lähteä sillä isommalla alueella. Aika monimutkaisia tilanteita kehkeytyy jos kärryllä santakuorman kanssa kikkailee paljon jos tarkoitus on mennä sinne minne halutaan eikä sinne minne pääsee. Painoa kun on kuitenkin suhteessa aina aika paljon.
Jååå.
Ei oikein voi muuta voi sanoa. Mennään sinne minne halutaan ja mieli tekee. Jåå. :-\
-
Valmet 8450:ssä kesti tehdaskytkin 9300 tuntia, ollut tiekuljetusajossa jossakin firmassa ensin useamman vuoden, yhden kesän suolla ja sitten maataloudessa ja lumiurakoinnissa, etukuormaaja asennettu 6700 tunnin paikkeilla. Valmetin 8400:ssa alkaa olla kytkin pikkuhiljaa kypsä, 9000 ajettu ja ollut maataloudessa koko ikänsä meillä ja länsinaapurimaassa, paljon on p*skaa levitetty tällä koneella. 305:ssa alkaa olla 30-vuotisen palveluksen jäljiltä kytkin kanssa vähän ehtoopuolella vaikka vasta 5000 tuntia ajettu, ei kuormaajaa ja maatalous sekä lumityöajoa ollut. Ihmeen pitkään melko kuluneella kytkimellä pärjää kun ei luistata turhia.
-
Kyllä joku viljakuormakin kun revitään pellolla liikeelle hieman pehmeässä vastamäkeen niin kyllä siinä kytkin on aika kovilla. Samoiten kun se työnnetään kuivuriin niin helposti se jalka vaan menee kytkimelle juuri kun kärry menee oviaukosta sisälle. Ek. Käytössä kun ei siirretä kun sitä raktorin massaa niin siinä pääsee kytkin paljon helpommalla. Rikkomalla noita rikotaan mutta toiset vaan kestää enempi kuin toiset. Massikka näistä surullisin esimerkki ja valmetit paremmasta päästä.
Heh, päistetiet... ;D
No joo, kone tulille ja pieni vaihde päälle, eiköhän se sillä ilman kytkimen luistatusta lähde? ???
Vai onks noissa uusissa trakvaattoreissa pienetkin alueet liian suuria?
Melkein järjestäen noissa on liian iso välitys tai varsinkin liian monimutkainen alueiden väli jolloin tekee mieli lähteä sillä isommalla alueella. Aika monimutkaisia tilanteita kehkeytyy jos kärryllä santakuorman kanssa kikkailee paljon jos tarkoitus on mennä sinne minne halutaan eikä sinne minne pääsee. Painoa kun on kuitenkin suhteessa aina aika paljon.
Jååå.
Ei oikein voi muuta voi sanoa. Mennään sinne minne halutaan ja mieli tekee. Jåå. :-\
Niin tuskin näitä paljon maayaloudessa tulee mutta sitten kun touhutaan kaivureiden perässä vaikka mökkipihoilla niin mitä eriskummallisiin paikkoihin niitä kuormia tulee vietyä.
-
6850 Valtrasta korkkas vetolevy kun tunteja oli 8000. 5460 sama osa samaan aikaan kun tunteja oli 4500. Molemmissa ek.4255 Sirkussonnista kytkin meni ek hommissa joka toinen vuosi.
-
6850 Valtrasta korkkas vetolevy kun tunteja oli 8000. 5460 sama osa samaan aikaan kun tunteja oli 4500. Molemmissa ek.4255 Sirkussonnista kytkin meni ek hommissa joka toinen vuosi.
Son aika yksilöllistä kuinka kauan vetolevyt kestää valtrassa,
Pahimmillaan aina 1500 h vetolevyt ja riukuakselit vaihtoon (korkkas)
6650 vakiotehoilla teki Tän mulla aikanaan , neljästi meni vaihtoon
Vetolevyt ja riukuakselit, (ajo ja voa), sama homma seuraavalla omistajalla.
Eikä käyttö mitään erityisen raskasta,
Ilmeisesti syynä stanan ruiskupumppu, nämä eivät näemmä käy tasaseen.
Suutinkärkiä meni kaks sarjaa 5000h aikana, aivan horot vaihtohetkellä.
-
Alavääntö jos on heikko traktorissa kytkin on todella lujilla.
Tuanoin yleensä kierroksilla saadaan enemmän momentinkestoa ::) Taisiis meneen enemmän tehoa läpi ohemmasta väkkyrästä. ::) Tietysti jos koneessa on sen 3000varvia ja kytkinpommilla koitetaan liikkeelle isollakin vaihteella niin avot jossain alkaatuntuun. Muttei välttämättä kytkimessä.
Mitä kytkimiin tulee 705 valtu 8000-9000h kytkin loppu, 702 valtu 3000h kytkin poks, Mega piakkoin 7000h eivielä hajaalla mutta on kytkin jumalattoman raskas ja väristää kun on pohjassa. Eli kait kohta paukahtaa.