Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: JJK - 13.01.09 - klo:22:29
-
Minkä sortin pokseja,lastuja tai päreitä ootte koviin kotimaisiin asentaneet?
151 kaipais jotain herätettä.
-
http://www.digituning.com/fi/index.htm?gclid=CPHgvNixjJgCFQtOQgodJBZAlw
Kyllä LÄHTEE !
Jopa 270 hp lähtee cr 6,6 litrasesta ::)
-
Kutterinlastuja alle ja vähän aikaa antaa imeytyä, siitä tikulla herätettä alle ;D
-
http://www.voimaa.com/tuotteet.php?sivu=tuoteryhmat&merkki=Valtra&vehje=traktori&kieli=1 (http://www.voimaa.com/tuotteet.php?sivu=tuoteryhmat&merkki=Valtra&vehje=traktori&kieli=1)
tuolta kans lähtis lastua
-
Kutterinlastuja alle ja vähän aikaa antaa imeytyä, siitä tikulla herätettä alle ;D
savikolon täytteeksi nuo valtterit kyllä joutaa, säälittäviä vehkeitä.
aina pitää suolahden tuotteisiin vähintään 100 hummaa lisätä, että jotain tapahtuis kun kaasua painaa. ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
-
http://www.porintehotuonti.com/ :D dynotus ennen ja jälkeen niin tietää että varmasti on oikeat tehot ;)
-
Muukkosen tehoboksi antaa myös ihan mukavasti ryhtiä koneeseen. Tuossa vetokisoja katellessa heräs kuitenkin kiinnostus uudelleen ohjelmointia kohtaan. 151 veti ihan kohtalaisesti jarruvaunua. Miten lie viritelty tuo kone...
-
DynaVt ei tarvii lisätehoja.
-
Jos hyvän haluaa niin ei mitään lastuja eikä pokseja vaan moottorinohjauksen uudelleenohjelmointi. Esim. porin tehotuonti on hyvä firma ja saat myös mitattua tehot ennen/jälkeen niin tietää mistä maksaa. Yhdestä T151 ne otti n.225hv tapilta...
-
Myö laitettiin kans tuon muukkosen boksin T-130:iin ja luonne muuttui paljon. Päädyin silloin muukkosen boksiin kun siihen sai on/off kytkimen ja sitä pystyy itse säätämään boksin sisältä ja tais olla edullisinkin.
Näihin jakaja vp pumppuihin eivät muuta tarjonneet kuin bokseja ei kuulema pysty uudeleen ohjelmoimaan näitä. Nyt näissä nyky ajan traktoreissa commonrailissa pystyy uudeleenohjelmoimaan ja saadaan myös paljon enemmän irti tehoja. ;)
-
Asiaan liittyen, kuinkas mahtaa käydä huollon ohjelmistopäivityksessä?
Ensinnäkin huomaavatko, että on roplattu ja toisekseen vaatiiko tämän jälkeen uudelleen ohjelmoinnin?
Siis koskien commonrailkoneita.
-
DynaVt ei tarvii lisätehoja.
Kuten ei muutkaan koneet jotka navetan päädyssä koristeena seisoo kaiket päivät..
..ja kuskit kehuu niitä kaiket päivät kilpaa voorumeilla..
-
DynaVt ei tarvii lisätehoja.
Kuten ei muutkaan koneet jotka navetan päädyssä koristeena seisoo kaiket päivät..
..ja kuskit kehuu niitä kaiket päivät kilpaa voorumeilla..
***Täppäreitten koneet tarvii, jotta saa sanoa, että on lastutettu. Lastutus on täppärin taikasana.
-
www.kcr.fi
-
DynaVt ei tarvii lisätehoja.
Kuten ei muutkaan koneet jotka navetan päädyssä koristeena seisoo kaiket päivät..
..ja kuskit kehuu niitä kaiket päivät kilpaa voorumeilla..
Minkäs kokoinen tämä timpan navetta on? Vai onko mennyt samaan tuuleen vesilahden navetan kanssa? timppa toki ei ole ihan niin katkera viljamies. ;D ;D
-
DynaVt ei tarvii lisätehoja.
Kuten ei muutkaan koneet jotka navetan päädyssä koristeena seisoo kaiket päivät..
..ja kuskit kehuu niitä kaiket päivät kilpaa voorumeilla..
Minkäs kokoinen tämä timpan navetta on? Vai onko mennyt samaan tuuleen vesilahden navetan kanssa? timppa toki ei ole ihan niin katkera viljamies. ;D ;D
***Purkua odottava puoliks kaatunut vanha hirsinavetta. Autiona ollut kauan. Mitäs tekemistä sillä on lisätehon kanssa?
Miks ihmeessä sopivan kokoisia traktoreita tarvii lastuttaa? Ilmeisesti jonkinlaista pers´jalkaisten pikkumiesten olemattoman egon nostatusta.
-
Kutterinlastuja alle ja vähän aikaa antaa imeytyä, siitä tikulla herätettä alle ;D
Erittäin asiallisesti ja ryhdikkäästi kommentoitu. :D
Joukkomurha,joku uusi juusto vai?
-
DynaVt ei tarvii lisätehoja.
juu postinhaussa ei tarvita lisätehoja. ;D
-
Kyllähän luulis että tehtaalla osataan koneet säätää.
Pitäis ostaa sen kokoinen kone ettei tartte lastutella.
-
DynaVt ei tarvii lisätehoja.
juu postinhaussa ei tarvita lisätehoja. ;D
Emmää ny j umalaut traktorilla postia hae kun postilaatikolle on 20 metriä ulko-ovelta.
On teil lisälastumiehil ihmeelliset veruukkeet.
-
DynaVt ei tarvii lisätehoja.
juu postinhaussa ei tarvita lisätehoja. ;D
Emmää ny j umalaut traktorilla postia hae kun postilaatikolle on 20 metriä ulko-ovelta.
On teil lisälastumiehil ihmeelliset veruukkeet.
---ne on kompastunu postinhakureissulla lastukasaan ja lyäny päänsä kivirappuun.On syntyny varsinainen tehoboxi...
-
Miks ihmeessä sopivan kokoisia traktoreita tarvii lastuttaa? Ilmeisesti jonkinlaista pers´jalkaisten pikkumiesten olemattoman egon nostatusta.
Niinmuttajoo ja jos sitä sopevenkokoista veeteetä ei ole vielä tehtykään.
Männä kesänä nimitäin kokeiltiin tuollaisen kolmeakselisen edessä vt/sisudiesel-yhdistelmää. Omistajansa mukaan suomen suurin ja voimaa kuulemma enemmän kuin hiippakunnan muissa päkstereissä yhteensä.
Kyllähän sillä tyhjä kärry kulki mallikkaasti ja ykköskarho ja kakkonenkin meni ok, muutta kun yritettiin isompaa karhoa, menihän se hissuttamalla. Kun sitten pyysin lisää vauhtia jotta voitas laittaa hapotin poveripuolelle, eipä sitä voimaa sitten löytynytkään. Savua kyllä muodostui, liekö polttanut niitä lastujaan.
Kyllähän se vaan taitaa olla edelleenkin niin, jotta kun se valteemin kone jo silloin aikoinaan tehtiin piikkilangan kiristykseen, niin samaan savottaan joutaa nämä nykyisetkin, täysiä surkimuksia.
Siilolla yritettiin kuormaa paketin päälle, niin eihän se noussut, ei etu- eikä takaperin. Ei riittänyt paino.
Sitten tälläkin saitilla meuhkataan viikkokausia jostakin portaattoman ominaisuuksista, helevetti tuonvertaiset hevoset, sama vaikka pärevakalla tarjoilee sinne vetäville pyörille.
Siihen veeteehen kun sais joskus masserin moottorin sopivilla tehoilla, minäkin voisin sitä harkita.
Sitä odotellessa täytyy kai jatkaa tuolla jenkkilän sotaratsulla, siin on vain se vanha kunnon PowerSifti, mutta siinäkin vauhti kiihtyy kun vipua suuntaa eteen ja päinvastoin, mutta voima ja paino on kohdallaan eikä tartte tankata joka kahvitauko.
-
Miks ihmeessä sopivan kokoisia traktoreita tarvii lastuttaa? Ilmeisesti jonkinlaista pers´jalkaisten pikkumiesten olemattoman egon nostatusta.
Niinmuttajoo ja jos sitä sopevenkokoista veeteetä ei ole vielä tehtykään.
Männä kesänä nimitäin kokeiltiin tuollaisen kolmeakselisen edessä vt/sisudiesel-yhdistelmää. Omistajansa mukaan suomen suurin ja voimaa kuulemma enemmän kuin hiippakunnan muissa päkstereissä yhteensä.
Kyllähän sillä tyhjä kärry kulki mallikkaasti ja ykköskarho ja kakkonenkin meni ok, muutta kun yritettiin isompaa karhoa, menihän se hissuttamalla. Kun sitten pyysin lisää vauhtia jotta voitas laittaa hapotin poveripuolelle, eipä sitä voimaa sitten löytynytkään. Savua kyllä muodostui, liekö polttanut niitä lastujaan.
Kyllähän se vaan taitaa olla edelleenkin niin, jotta kun se valteemin kone jo silloin aikoinaan tehtiin piikkilangan kiristykseen, niin samaan savottaan joutaa nämä nykyisetkin, täysiä surkimuksia.
Siilolla yritettiin kuormaa paketin päälle, niin eihän se noussut, ei etu- eikä takaperin. Ei riittänyt paino.
Sitten tälläkin saitilla meuhkataan viikkokausia jostakin portaattoman ominaisuuksista, helevetti tuonvertaiset hevoset, sama vaikka pärevakalla tarjoilee sinne vetäville pyörille.
Siihen veeteehen kun sais joskus masserin moottorin sopivilla tehoilla, minäkin voisin sitä harkita.
Sitä odotellessa täytyy kai jatkaa tuolla jenkkilän sotaratsulla, siin on vain se vanha kunnon PowerSifti, mutta siinäkin vauhti kiihtyy kun vipua suuntaa eteen ja päinvastoin, mutta voima ja paino on kohdallaan eikä tartte tankata joka kahvitauko.
NIINMUTKU mä tartten sen aksilan joka pyärii ees jossainsuhteessa takapyärään nähren. Ja 151 ssä sen saa halvemmalla ku 191 ssä.Ei köyhäl o vara maksaa numeroplakaatista nokkamaskisa.
-
Joo, tietty se sopivan kokoinen raktori olis hyvä.
Minua on hieman mietityttänyt saisko näitä nykyraktoreita käymään taloudellisemmin, jos uudelleen ohjelmoitas tms. Ja koskee kaikkia merkkejä.
Siis, kun on nää päästömääräykset. Jotta jotkut arvot (olisko vaik typen oksidit ym.) saatais alhaisiks, seurauksena on kulutuksen nousu. Eli olisko esim. ruiskutusajoituksen muutos tms. avain, jotta sama teho (tai enempi) tulis pienemmällä polttoainemäärällä.
Ja turha ihan hirveästi on kettuilla jostain merkistä, kun on yleisesti todettu, jotta tää on ongelma joka merkissä.... uudemmissa koneissa...
-
No ainakin rivien välistä voisi kommenteista tulkita että nykykoneista saisi enemmän tehoa samalla polttoainemäärällä jos polttotapahtuman voisi optimoida eikä tarvitsisi välittää epäolennaisuuksista kuten näkyvän savun määrästä tietyissä tilanteissa tai typpipäästöistä.
Sisudieselin edustajathan on tämän uuden ureamoottorin esittelyn yhteydessä sanoneet että sen kanssa ei tarvi säätää moottoria typen oksidien perusteella vaan urea hapettaa ne siellä katalysaattorissa tai jotain sinnepäin...
Mielenkiintoista olisi nähdä vertailuja vaikkapa tämän uuden ison massikan tai valtran S mallin ja vastaavankokoisen Fendin kulutuksissa.
Valtran moottori + Fendin loota = massikkamiehen päiväuni Dyna VT ?
-
Valtran moottori + Fendin loota = massikkamiehen päiväuni Dyna VT ?
Täällä on tapana aina viisastella kovin.ni,ei ole mitään valtran moottoria on,sisudiesel ja siitä fendin lootasta voidaan olla montaa mielta,mutta kaikki on akkon.Se toi päiväuni on siinä ja siinä.
Tosta voi jatkaa,kenen etuakseli,-sähköosat,-hydrauliikka,mistä valuosat,ymymym.koskee kaikkia.kuten on jo monesti todettu.
-
Valtran moottori + Fendin loota = massikkamiehen päiväuni Dyna VT ?
Täällä on tapana aina viisastella kovin.ni,ei ole mitään valtran moottoria on,sisudiesel ja siitä fendin lootasta voidaan olla montaa mielta,mutta kaikki on akkon.Se toi päiväuni on siinä ja siinä.
Tosta voi jatkaa,kenen etuakseli,-sähköosat,-hydrauliikka,mistä valuosat,ymymym.koskee kaikkia.kuten on jo monesti todettu.
mansikissa on omaa se aatteen väri.. ;D
-
Valtran moottori + Fendin loota = massikkamiehen päiväuni Dyna VT ?
Täällä on tapana aina viisastella kovin.ni,ei ole mitään valtran moottoria on,sisudiesel ja siitä fendin lootasta voidaan olla montaa mielta,mutta kaikki on akkon.Se toi päiväuni on siinä ja siinä.
Tosta voi jatkaa,kenen etuakseli,-sähköosat,-hydrauliikka,mistä valuosat,ymymym.koskee kaikkia.kuten on jo monesti todettu.
mansikissa on omaa se aatteen väri.. ;D
***On sentäs aate!
-
Joo, tietty se sopivan kokoinen raktori olis hyvä.
Minua on hieman mietityttänyt saisko näitä nykyraktoreita käymään taloudellisemmin, jos uudelleen ohjelmoitas tms. Ja koskee kaikkia merkkejä.
Siis, kun on nää päästömääräykset. Jotta jotkut arvot (olisko vaik typen oksidit ym.) saatais alhaisiks, seurauksena on kulutuksen nousu. Eli olisko esim. ruiskutusajoituksen muutos tms. avain, jotta sama teho (tai enempi) tulis pienemmällä polttoainemäärällä.
Ja turha ihan hirveästi on kettuilla jostain merkistä, kun on yleisesti todettu, jotta tää on ongelma joka merkissä.... uudemmissa koneissa...
Olen kovasti samalla kannalla. Omassa koneessa teho suurinpiirtein piisaa työhommiin mutta kulutuslukemat hirvittävät. Parinviikon kuluttua pitäisi selvitä saako asiasta ymmärtävä säädettyä säädettävällä boxilla kulutusta pienemmäksi ja tehoja hiukka enemmän. Kaikkiin laitteisiin kun ei pysty traktorin omaa ohjelmaa säätämään niin joutuu huijjausboxiin turvautumaan. Valtraan on meilläpäin Voimaa.com tehnyt isäntiä tyydyttäviä säätöjä.
-
Joo, tietty se sopivan kokoinen raktori olis hyvä.
Minua on hieman mietityttänyt saisko näitä nykyraktoreita käymään taloudellisemmin, jos uudelleen ohjelmoitas tms. Ja koskee kaikkia merkkejä.
Siis, kun on nää päästömääräykset. Jotta jotkut arvot (olisko vaik typen oksidit ym.) saatais alhaisiks, seurauksena on kulutuksen nousu. Eli olisko esim. ruiskutusajoituksen muutos tms. avain, jotta sama teho (tai enempi) tulis pienemmällä polttoainemäärällä.
Ja turha ihan hirveästi on kettuilla jostain merkistä, kun on yleisesti todettu, jotta tää on ongelma joka merkissä.... uudemmissa koneissa...
Olen kovasti samalla kannalla. Omassa koneessa teho suurinpiirtein piisaa työhommiin mutta kulutuslukemat hirvittävät. Parinviikon kuluttua pitäisi selvitä saako asiasta ymmärtävä säädettyä säädettävällä boxilla kulutusta pienemmäksi ja tehoja hiukka enemmän. Kaikkiin laitteisiin kun ei pysty traktorin omaa ohjelmaa säätämään niin joutuu huijjausboxiin turvautumaan. Valtraan on meilläpäin Voimaa.com tehnyt isäntiä tyydyttäviä säätöjä.
siis boxeja ei kannata laittaa... vaan uudelleen ohjelmointi ;)
-
Muukkosen tehoboksi antaa myös ihan mukavasti ryhtiä koneeseen. Tuossa vetokisoja katellessa heräs kuitenkin kiinnostus uudelleen ohjelmointia kohtaan. 151 veti ihan kohtalaisesti jarruvaunua. Miten lie viritelty tuo kone...
siihen oli vaihettu koko ohjelma uusiksi.. vajaa 300hv 8) 8)
-
Muukkosen tehoboksi antaa myös ihan mukavasti ryhtiä koneeseen. Tuossa vetokisoja katellessa heräs kuitenkin kiinnostus uudelleen ohjelmointia kohtaan. 151 veti ihan kohtalaisesti jarruvaunua. Miten lie viritelty tuo kone...
siihen oli vaihettu koko ohjelma uusiksi.. vajaa 300hv 8) 8)
270hv ja porintehotuonti on sen pistänyt ;D
-
Häviääkös se boksin sisäinen ohjelmointi ja sen mukanaantuoma tehonlisäys huitsin*****un, jos ja kun huoltomies kytkee maahantuojan läppärin koneeseen ja ajaa sisään rakunvalmistajan päivitysohjelman?
-
Häviääkös se boksin sisäinen ohjelmointi ja sen mukanaantuoma tehonlisäys huitsin*****un, jos ja kun huoltomies kytkee maahantuojan läppärin koneeseen ja ajaa sisään rakunvalmistajan päivitysohjelman?
no harvemmin moottorinohjaukseen mitään ohjelmia enää jälkeen uusitaan mutta massikassa ilmeisesti ainakin Dyna-vt malli hävittää sen viritys softan jos näin tehdään... mutta halvemmalla käyvät uusimassa viritys ohjelmoinnin kuin ekalla kertaa ::)
-
Kun modattu ohjelma ostetaan valmistajalta, se koodataan tietylle koneelle. Mikäli jostain syystä tarvitsee sama ohjelma uudelleen asentaa niin ns lisenssi on tällöin jo hankittu. Asennushan ei maksa kuin 15 min työn, jos sitäkään.
-
Missä tälläinen Muukkonen Taikakeppiään heiluttaa?
-
Muukkosen tehoboksi antaa myös ihan mukavasti ryhtiä koneeseen. Tuossa vetokisoja katellessa heräs kuitenkin kiinnostus uudelleen ohjelmointia kohtaan. 151 veti ihan kohtalaisesti jarruvaunua. Miten lie viritelty tuo kone...
siihen oli vaihettu koko ohjelma uusiksi.. vajaa 300hv 8) 8)
270hv ja porintehotuonti on sen pistänyt ;D
Lievää lapin lisää taas jutuis. Jos kyse siitä joka härmäs veti niin n. 225hv tumpilla jos sitä ei useampaan kertaan oo laiteltu.
-
Muukkosen tehoboksi antaa myös ihan mukavasti ryhtiä koneeseen. Tuossa vetokisoja katellessa heräs kuitenkin kiinnostus uudelleen ohjelmointia kohtaan. 151 veti ihan kohtalaisesti jarruvaunua. Miten lie viritelty tuo kone...
siihen oli vaihettu koko ohjelma uusiksi.. vajaa 300hv 8) 8)
270hv ja porintehotuonti on sen pistänyt ;D
Lievää lapin lisää taas jutuis. Jos kyse siitä joka härmäs veti niin n. 225hv tumpilla jos sitä ei useampaan kertaan oo laiteltu.
240hv tapista ::) 151 valtra tai ainakin näin on itse lastuttaja sanonut...
-
nojasin kyseisen koneen takarenkaaseen kun sitä penkitettiin ;D
Vanhas oli tuo 240hv, mutta uudesta visco lukittu ja vie ilmeisesti tuon erotuksen verran tehoa...
-
nojasin kyseisen koneen takarenkaaseen kun sitä penkitettiin ;D
Vanhas oli tuo 240hv, mutta uudesta visco lukittu ja vie ilmeisesti tuon erotuksen verran tehoa...
kait suuttimet pitää vaihtaa tuon lastun lisäks????+?
-
tosimiehillä on varaa ostaa oikeankokoinen kone, ettei tartte lastuttaa :D. Toisaalta vain rahamiehillä on varaa maksaa remontit lastutuksen jälkeen itse :(.
-
Se ny on päivänselvää ettei kaupasta saa valmista konetta töihin, sen kummemmin suolahdesta kuin ulkomailtakaan. Jos voimaa oliskin tarpeeksi niin sitte on semmonen rohomu ettei sillä mitään tee enää..
Koneet kestää kyllä viritykset, vaatii vain ratin ja penkin väliin enempi järkeä missä ja miten sitä käytetään. Maatilavehkeissä ei ole kyllä mitään tarvetta lisätehoille muutenkaan.
-
Meille on tulossa lisämaata ja tuo 502 tarttee lisää voimaa ollaan sitä lastua isän ja äidin kanssa katseltu
eikä löydetä.Mihinkä se tulee?
-
Järki päähän ja istuimelle, omaani (Valtra) lastutettu +30% teho. Pois en anna, siitä tuli lastulla traktori!