Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Sivupersoona - 15.04.16 - klo:20:41
-
Taksiliikennettä ollan vihdoin vapauttamassa, hienoa, että on tajuttu että senkin alan pitää nyt sopeutua markkinatalouteen, eihän neuvostoliiittoakaan enää ole.
Sitten voi jokainen viljanviljelijäkin laittaa tojotansa tai skoodansa katolle taksikyltin, kun lähtee käymään maatalouskaupassa, niin voi samalla reissulla heittää muutamat kyydit, ja kauppareissun jälkeen voikin lompsassa olla enemmän rahaa kuin lähtiessä.
-
Veetin toive on toteutunut...
-
saakohan hiasella ajaa pirssikyytiä.
-
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2016041521423009_uu.shtml
-
Siinä saa mökinmummon olla tarkkana kun veetieemelin kyytiin lähtee Helsingin reissulle. Veetieemeli pysäyttää pirssin motarilla heti ensinmäiseen huoltoliittymään ja toteaa"Perillä Helsingissä ollaan, haluaako rouva jatkaa matkaa jonnekin?" Ja rahastaa aiemman so***** hinnan.
Jos taksit vapautuu, niin luultavasti loppuu nämä maaseudun viimeiset taksit. Ei näitten uberi kuskien kannata lähteä hakemaan tai viemään ketään syrjäkyliltä, sillä toiseen suuntaan ei löydy asiakasta. Luultavasti kuitenkin, jos se vapautus tulee, niin nämä koulutusvelvollisuudet, auton katsastaminen taksiliikenteeseen, vakuutukset ja sellaiset rahalliset velvollisuudet tulevat näille tuleville taksiautoilijoille. Siinä saakin muutaman pirssi reissun heittää ennen kuin itselleen palkkaa saa jossain kirkonkylällä ja samalla on saanut ne pari toimivaa taksiyrittäjää lopetamaan toimintansa ja hakeutumaan muulle alalle.
Nykyisin rajoitetaan vain taksien määrää ja matkalla on hintakatto. Samalla se on tuonut mukanaan päivystys velvollisuudet eli se taksi löytyy myös sieltä piennemmän kirkonkylän "taksitolpalta", vaikka viikkoon ei olisi ollut yöajoja kuin pari kappaletta. Mutta voihan taas sanoa, ettei maaseutu tarvitse Mannerheimintien palveluita ja lopettaa toimivan taksi järjestelmän.
-
Nykyisin rajoitetaan vain taksien määrää ja matkalla on hintakatto. Samalla se on tuonut mukanaan päivystys velvollisuudet eli se taksi löytyy myös sieltä piennemmän kirkonkylän "taksitolpalta", vaikka viikkoon ei olisi ollut yöajoja kuin pari kappaletta. Mutta voihan taas sanoa, ettei maaseutu tarvitse Mannerheimintien palveluita ja lopettaa toimivan taksi järjestelmän.
Noi uberit on helppo torjua kun laitetaan liikennelupa ja takuusumma vaatimus niin kuin tavara- ja linja-autoliikenteessäkin. ;)
-
mutta kuinka kauan menee että nuokin maksut ammattiliikenteestä poistuu? pitäähän nuo puolalaiset ja ryssät päästä ajamaan myös sisäliikennettä! ovat paljon halvempia kukseja kuin aktn!
-
saakohan hiasella ajaa pirssikyytiä.
Takavuonna mäntiin pielisen yli Lieksaan hiasetilataksilla. ;D
-
ennen kuin transuporterit tuli muotiin! nykyään näkyy noita olevan täälläpäin montakin.
-
saakohan hiasella ajaa pirssikyytiä.
Takavuonna mäntiin pielisen yli Lieksaan hiasetilataksilla. ;D
Hiase enää mittää, nyt pittää olla Haise, Jinbei Haise :D
(http://www.abahsainauto.com/images/p2.jpg)
-
Jos liikenne vapautuu niin kannattaa erikoistua. Esim. tällainen Haissi:
http://www.cars-directory.net/pics/toyota/hiace/2009/toyota_hiace_a1269055809b3458661_orig.jpg
Tarvi mummoja noukkia kyytiin.
-
Jos liikenne vapautuu niin kannattaa erikoistua. Esim. tällainen Haissi:
http://www.cars-directory.net/pics/toyota/hiace/2009/toyota_hiace_a1269055809b3458661_orig.jpg
Tarvi mummoja noukkia kyytiin.
Tolla pääsisi kelkkareiteilläkin :D
-
Helsingin seudulla taksikilpailu ainakin kiristyy. Useat pääkaupunkiseutulaiset taksiyrittäjät ovat perustaneet pöytälaatikkofirman jo Viroon. Jos taksiliikenne vapautuu, niin virosta tulee auto ja kuljettaja Suomeen tekemään sen puolenvuoden Suomessa verottoman taksikeissin. Siinä jää jopa autoliikkeen myyntikatteetkin Virolaisille, kun auto on Viron rekisterissä. Verotuloista ja työllisyydestä puhumattakaan. Mutta sellaistahan se vapaan kepulaisen kilpailun pitää ollakkin ;D ;D
-
Onko täällä vielä joku joka laskuttaa oman työnsä kotimaisen yhtiön kautta? Virolainen yhtiö antaa monia mahdollisuuksia suunnitella ja kehittää toimintaa.
-
Kyllä tyynellä valtamerellä on vielä paljon mukavia saaria, missä yrityksen sijainti on mukavaa. ;D
-
Jos alle 10000€ saa tienata alvittomasti ilman lupia niin kyllä se ihan mukava lisä on ansioihin. Eikä niitä kaikkia kyytejä tarvitse ilmoittaa. Sama homma maataloustraktorilla. Voi kuskata mökkiläisille puita ja multaa. Tuo alvittomuus tekee hommasta kilpailukykyisen.