Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: icefarmer - 08.04.16 - klo:15:39
-
nyt mystinen brobleemi, tämä voi selittää jo osan pimeää energiaa tai ainakin huutokosken radan hintoihinsa tulemisen, jos rata kaartaa koko ajan toiseen suuntaan matkalla huutokoskelle on se leveytensä verran pitempi kuin suora rata, matkatessa taas takasin päin on rata luultavasti tuon verran lyhempi, jokseenkin näin väitetään kommenteissa :o :o :o :o
http://www.iltalehti.fi/fiidifi/201604080095147_fd.shtml
-
mitähän ois tapahtunu jos tuon alemman oliskin nostanu tuon ylemmän päälle :-\ :-\ :-X :-X
-
missähän se apilas luuraa se tämän varmasti ossaa selittää ihan matematiikan pohjalta 8) 8) 8) 8)
-
Eiku tää pidempi on kustannusarvio radasta ja lyhyempi se mitä todellisuudessa rahalla saa .... ::)
Veronmaksajille näytetään palikat päällekkäin :D
-
Eiku tää pidempi on kustannusarvio radasta ja lyhyempi se mitä todellisuudessa rahalla saa .... ::)
aivan hirvittää ajatellakkin miltä kokoomuksen joka paikkaan tuputtama elinkaarimalli näyttäis :o :o :o :o
-
Apilas on Sikapäivillä Kärkkäisellä..ja ne sianpäät.. :o
-
Kai tossa leikitään zoomilla....
-
Sosialistit huutaa "taas meitä huijataan!"
-
Sosialistit huutaa "taas meitä huijataan!"
pidätkö sinä veetiäki sosialistina :o :o :o :o :o
-
Vääntäkää vaikka paperista kaks tuollaista samanlaista, niin huomaatte. Tai sahaatte jotain jiirisirkkelillä.
-
nyt mystinen brobleemi, tämä voi selittää jo osan pimeää energiaa tai ainakin huutokosken radan hintoihinsa tulemisen, jos rata kaartaa koko ajan toiseen suuntaan matkalla huutokoskelle on se leveytensä verran pitempi kuin suora rata, matkatessa taas takasin päin on rata luultavasti tuon verran lyhempi, jokseenkin näin väitetään kommenteissa :o :o :o :o
http://www.iltalehti.fi/fiidifi/201604080095147_fd.shtml
Ei se nyt ihan oikeesti noin mee, että leveytensä verran pidempi. Kyll siinä vähän vaikuttaa se ympyrän säde joka sen kaarteen tekee. Kokeile laskea vaikka (https://upload.wikimedia.org/math/4/3/f/43ff418f1568c2508ac7fc389697b43a.png)
-
Ne ovat eri etäisyydellä toisistansa, voin olla väärässäkin mutt mvs mutt toi oli ensisaikojen elokuvien tehostekeino ennnen nykyistä dikiaikaa. Ben Huur ja gladiaattorikuvaukset lienee tehty tuolla tekniikalla....
-
Ne ovat eri etäisyydellä toisistansa, voin olla väärässäkin mutt mvs mutt toi oli ensisaikojen elokuvien tehostekeino ennnen nykyistä dikiaikaa. Ben Huur ja gladiaattorikuvaukset lienee tehty tuolla tekniikalla....
Sähän voi leikata pahvista tommoset ja kokeilla kuinka toimii. ;)
-
Ne ovat eri etäisyydellä toisistansa, voin olla väärässäkin mutt mvs mutt toi oli ensisaikojen elokuvien tehostekeino ennnen nykyistä dikiaikaa. Ben Huur ja gladiaattorikuvaukset lienee tehty tuolla tekniikalla....
Sähän voi leikata pahvista tommoset ja kokeilla kuinka toimii. ;)
Tässä tosiaan haksahtaa helposti ..
-
Ne ovat eri etäisyydellä toisistansa, voin olla väärässäkin mutt mvs mutt toi oli ensisaikojen elokuvien tehostekeino ennnen nykyistä dikiaikaa. Ben Huur ja gladiaattorikuvaukset lienee tehty tuolla tekniikalla....
Sähän voi leikata pahvista tommoset ja kokeilla kuinka toimii. ;)
Mix pitäis jos toi on fakta, ne gladiaattoreiden areenat oli pienoismalleja lähellä, toi oli taito kameroiden liikuttelu.....sulle näitä asioita lienee turhaa selitellä....
-
Ei siinä ole mitään ihmeellistä. Kaarevat ratakappaleet ovat todellakin identtisiä. Silmä tekee sen harhan, kun toinen siirretään viereen ulkokaarteeseen ja ulkokaarre ja sisäkaarre on vierekkäin. Sisäkaarre on aina lyhyempi ja silmä rekisteröi vain sen. Raviradallakin sisäkaarteeseen pyritään, koska matka on lyhyempi. ;)
Jos kappaleet näyttäisivät samanmittaisilta vierekkäin, olisi ulommainen todellisuudessa pitempi.
-
junasa ei oo tasauspyörästöö, siinnon jäykkä akseli ja silti molemmilla pyörillä akselillaan on sama etenemä kurvissakin. ei ne pyörät silti lyö suttia. neon silleen niinko kartioita ja siksi molemmilla pyärillä sama matka, vaikka se huutokoski oliskin kaareva.
-
junasa ei oo tasauspyörästöö, siinnon jäykkä akseli ja silti molemmilla pyörillä akselillaan on sama etenemä kurvissakin. ei ne pyörät silti lyö suttia. neon silleen niinko kartioita ja siksi molemmilla pyärillä sama matka, vaikka se huutokoski oliskin kaareva.
Niin mutt niillä on niin ovela systeemi joka ei moni edes ymmärrä miten mutkissa mennään...
-
mahtaa icekin mennä yötuurissaan katselemaan junan aksiloita. siellä sen mysteerin näkee livenä.
-
junasa ei oo tasauspyörästöö, siinnon jäykkä akseli ja silti molemmilla pyörillä akselillaan on sama etenemä kurvissakin. ei ne pyörät silti lyö suttia. neon silleen niinko kartioita ja siksi molemmilla pyärillä sama matka, vaikka se huutokoski oliskin kaareva.
Ei mikää, eikä kukaan oo niin viisas kun viisas insinööri. On täydellisiä nuot junan akselitkin. ;D
-
mahtaa icekin mennä yötuurissaan katselemaan junan aksiloita. siellä sen mysteerin näkee livenä.
niin, kyllähän junan alusta, varsinkin veturin on huomattavasti kehittyneempi, ohjautuvampi ja suunnitellumpi juttu kuin esimerkiksi amerikkalaisen auton akseli lehtijousineen vaikka herkästi muuta luulis ;) :D ;D 8)
fysiikan lakien mukaan ja luultavastikkin tuo kartiorengas tarvinnee avukseen jonkinnäköistä keskipakovoimaa tai sitte rata pittee olla vähän kallistettu jotta juna meinaa mennä vähän niinku kylkyselleen, oletusarvosesti hiljaa mutkaan ajamalla tasasella jonpikumpiratas luistaa :-\ :-\ :-\ :-\
vetureissa on myös nostotelit, luistonestot ja hiekansirottimet, ennenvanhaan kun useamalla veturilla vedettiin junia niin siinä piti olla vähän ammattimies jos vetureissa oli vielä toisessa uudet renkaat ja toisessa vanhat, ei silleen ihan asteen murto-osiin saatu synkronoitua toimintaa ;) :D ;D 8)
https://kiskoarkea.wordpress.com/2012/01/16/junan-kartiot/
-
mahtaa icekin mennä yötuurissaan katselemaan junan aksiloita. siellä sen mysteerin näkee livenä.
niin, kyllähän junan alusta, varsinkin veturin on huomattavasti kehittyneempi, ohjautuvampi ja suunnitellumpi juttu kuin esimerkiksi amerikkalaisen auton akseli lehtijousineen vaikka herkästi muuta luulis ;) :D ;D 8)
Onhan siinä Pertinkin lotjassa jouset sentään penkeissä jos muuten on Tetroitin solidia raparautaa.
-
mahtaa icekin mennä yötuurissaan katselemaan junan aksiloita. siellä sen mysteerin näkee livenä.
niin, kyllähän junan alusta, varsinkin veturin on huomattavasti kehittyneempi, ohjautuvampi ja suunnitellumpi juttu kuin esimerkiksi amerikkalaisen auton akseli lehtijousineen vaikka herkästi muuta luulis ;) :D ;D 8)
fysiikan lakien mukaan ja luultavastikkin tuo kartiorengas tarvinnee avukseen jonkinnäköistä keskipakovoimaa tai sitte rata pittee olla vähän kallistettu jotta juna meinaa mennä vähän niinku kylkyselleen, oletusarvosesti hiljaa mutkaan ajamalla tasasella jonpikumpiratas luistaa :-\ :-\ :-\ :-\
vetureissa on myös nostotelit, luistonestot ja hiekansirottimet, ennenvanhaan kun useamalla veturilla vedettiin junia niin siinä piti olla vähän ammattimies jos vetureissa oli vielä toisessa uudet renkaat ja toisessa vanhat, ei silleen ihan asteen murto-osiin saatu synkronoitua toimintaa ;) :D ;D 8)
https://kiskoarkea.wordpress.com/2012/01/16/junan-kartiot/
Mutta se Pertin auto kääntyy ilman kissoja kun ratista kääntää. Juna käänny mutkassa minnekään vaikka lie juoksua veturin keikkaan kun mutkassa kiskot viedään.
-
nyt mystinen brobleemi, tämä voi selittää jo osan pimeää energiaa tai ainakin huutokosken radan hintoihinsa tulemisen, jos rata kaartaa koko ajan toiseen suuntaan matkalla huutokoskelle on se leveytensä verran pitempi kuin suora rata, matkatessa taas takasin päin on rata luultavasti tuon verran lyhempi, jokseenkin näin väitetään kommenteissa :o :o :o :o
http://www.iltalehti.fi/fiidifi/201604080095147_fd.shtml
Ei tuossa ole mitään mystistä. Noin ihmissilmää voi huijata.Kokeilkaa.
-
sosialistisissa maissa ei junan kulku pysähdy koivunlehtiin 8) 8) 8) 8)
https://www.youtube.com/watch?v=G8XElID2DnY kuuudesta minuutista eteenpäin