Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: vms1 - 02.04.16 - klo:13:16

Otsikko: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: vms1 - 02.04.16 - klo:13:16
Miksi oma silmä ei totu tohon uuden sarjan valmettiin. Eli tää nelossarja. Mun mielestä se on ruma ja hieman halvan näköinen. Eniten pistää silmään noi tuikut hytin yläkulmassa ja jotenkin kauhean muodottoman näköinen konepeitto joka näyttää samalta kuin liian iso ahteri naisella. Omaan silmään osuu paremmin nää kolmossarjan muotoilut eikä ne aikaisemmat muovikuorellisetkaan huonoja ollu.

Tähän voi myös esittää muita hienoja ja vähemmän hienoja maatalouskone ja kalustomielipiteitä.

Ps. Kuva olisi kiva mutta en puhelimella viitti kaivaa.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: BACKSPACE - 02.04.16 - klo:13:38
Mun mielestäni osa itsevaletuista takapunteista on aika rumia. Valumuotti on tehty höyläämättömästä laudasta tms.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: meidän Isä - 02.04.16 - klo:13:53
Mun mielestäni osa itsevaletuista takapunteista on aika rumia. Valumuotti on tehty höyläämättömästä laudasta tms.

Järkyttävää että tällaista tapahtuu vielä nykypäivänä.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Mopomies - 02.04.16 - klo:14:18
Kyllä vanha 02-sarja on komee. Siinä on sitä menemisen meininkiä ja tunnelmaa. Turbon vihellys kuutosvehkeissä herättää kunnioitusta. Toisin kun nämä nykyajan sukkahousuhetkuttimet.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: iskra - 02.04.16 - klo:14:25
  Parhaat kiekaisut sai remmivetoturbolla aikaan..
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Oksa - 02.04.16 - klo:16:16
ainakin ääntä riittävästi!   yks kiinteistöhuollossa ja kiva käydä aamuyöstä pihassa!!!
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: BACKSPACE - 02.04.16 - klo:17:50
Mun mielestäni osa itsevaletuista takapunteista on aika rumia. Valumuotti on tehty höyläämättömästä laudasta tms.

Järkyttävää että tällaista tapahtuu vielä nykypäivänä.
Joo. 700 kilon puntin valun ja rautojen kustannus on 30€. Noloa olisi sitten säästää muottilaudoissa vitonen  :(
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: kantola - 02.04.16 - klo:18:47
Mein traktor sollte wie ein käfer aussehen.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 02.04.16 - klo:19:08
  Parhaat kiekaisut sai remmivetoturbolla aikaan..
En ole tuollaisesta kuullutkaan, onko lyödä faktoja pöytään :-X
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: John Ferguson - 02.04.16 - klo:19:16
Imo valtran T4 on yksi hienoimpia traktoreita. Kaikki aiemmat on näyttäneet siltä, että ensin on suunniteltu muoto ja kun kone on ollut linjan päässä on huomattu että lamput ym. Pitäisi myös olla vehkeessä.

McHale (fusion 1&2) ei myöskään ole mikään muotovalio, mutta toimintavarmuus antaa paljon anteeksi.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: kantola - 02.04.16 - klo:19:18
  Parhaat kiekaisut sai remmivetoturbolla aikaan..
En ole tuollaisesta kuullutkaan, onko lyödä faktoja pöytään :-X
Paineaaltoahtimesta vääntöä... keskusteluunkin. ;D
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Last Man Standing - 02.04.16 - klo:19:22
>T4 on yksi hienoimpia traktoreita

Kyllä niin ruma on ettei ainakaan tälle mäelle tule moista irvistelemään
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 02.04.16 - klo:19:27
  Parhaat kiekaisut sai remmivetoturbolla aikaan..
En ole tuollaisesta kuullutkaan, onko lyödä faktoja pöytään :-X
Paineaaltoahtimesta vääntöä... keskusteluunkin. ;D
Paineaaltoahdin ei ole edes remmiahdin :P
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: kantola - 02.04.16 - klo:19:36
  Parhaat kiekaisut sai remmivetoturbolla aikaan..
En ole tuollaisesta kuullutkaan, onko lyödä faktoja pöytään :-X
Paineaaltoahtimesta vääntöä... keskusteluunkin. ;D
Paineaaltoahdin ei ole edes remmiahdin :P
This is the "belt charger". :P

(https://cdn2.vox-cdn.com/thumbor/0kQlvLL_jkyTf73ovhKmCwPb_kE=/0x105:1920x1185/1600x900/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/44175692/Apple-3.0.0.jpg)
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: SamiT - 02.04.16 - klo:19:46
Onhan se uusi T4 ihan helevetan hieno muuten mutta näyttää ehkä liikaa Fendtiltä ohjaamon osalta, vaan minkäs teet kun samaa konsernia ovat ja monia valmistustekniikoita nykyään jakavat konsernisynergian takia. Kunhan vaan eivät T-sarjat ala Massikalta näyttää. Vaan onhan se mustahyttinen ja punapeltinen Valmet 905 tyylikkäin traktori mitä ikinä on tehty, ellei sitten 80-luvun linkku-Steigerit vielä mahtipontisemmin muotoiltuina vielä komempia ole. Juu, olen 80-luvulla lapsuuden viettänyt ja nämä niiltä ajoilta mieleen syöpyneet ikiajoiksi.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Oksa - 02.04.16 - klo:19:59
mutta eikös nykyään ole noissa muissakin merkeissä samaa näköä kuin valtussa?   aina kattonnu että setka on ihan saman näkönen kuin valtu ja moni muu...   deutsi on ollu hieman eri näkönen sen keulansa takia...                  kauempaa kun kattoo tiellä kulkevaa niin äänestä yleensä tunnistaa... jotkut..
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 02.04.16 - klo:20:02
  Parhaat kiekaisut sai remmivetoturbolla aikaan..
En ole tuollaisesta kuullutkaan, onko lyödä faktoja pöytään :-X
Paineaaltoahtimesta vääntöä... keskusteluunkin. ;D
Paineaaltoahdin ei ole edes remmiahdin :P
This is the "belt charger". :P

(https://cdn2.vox-cdn.com/thumbor/0kQlvLL_jkyTf73ovhKmCwPb_kE=/0x105:1920x1185/1600x900/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/44175692/Apple-3.0.0.jpg)
Epäilemättä olette oikeassa 8)
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: wolfheartscry - 02.04.16 - klo:20:22
Ford 8700 takavetona, New Holland Versatile 80/82/84 -sarjat (linkku), Massikan 2000 -sarja, Challenger 700-sarja. Siinä nyt alkuun mun mielestä "hienoimpia" traktoreita.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 02.04.16 - klo:20:43
Ford 8700 takavetona, New Holland Versatile 80/82/84 -sarjat (linkku), Massikan 2000 -sarja, Challenger 700-sarja. Siinä nyt alkuun mun mielestä "hienoimpia" traktoreita.
Tän on pakko olla provo :o
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: kylmis - 02.04.16 - klo:21:05
Nelossarjan hytti on sisältä ihan ok. Ulkonäkö, hmm. En ole viittinyt asiaa sen enempää kommentoida, kun niin moni on ollut siitä haltioissaan. Onhan se ihan hyvä jos siitä tykkää. ;D
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: metsajussi - 02.04.16 - klo:21:12
Nämä uudet ovat vähän liian muovisia minun makuuni.

Steiger rules - ei mitään krumeluureja. Rautaa ja reiluja kilowatteja.

Noh, en heti keksi omista ympyröistäni järkevää hyötykäyttöä mokomalle, mutta kaiken ei tarvitse aina olla järkevää :-)



Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: V.viljelijä - 02.04.16 - klo:21:50
Onhan se uusi T4 ihan helevetan hieno muuten mutta näyttää ehkä liikaa Fendtiltä ohjaamon osalta, vaan minkäs teet kun samaa konsernia ovat ja monia valmistustekniikoita nykyään jakavat konsernisynergian takia. Kunhan vaan eivät T-sarjat ala Massikalta näyttää. Vaan onhan se mustahyttinen ja punapeltinen Valmet 905 tyylikkäin traktori mitä ikinä on tehty, ellei sitten 80-luvun linkku-Steigerit vielä mahtipontisemmin muotoiltuina vielä komempia ole. Juu, olen 80-luvulla lapsuuden viettänyt ja nämä niiltä ajoilta mieleen syöpyneet ikiajoiksi.

Kyllä nuo keltuaiset ja 05 sarja näyttää siltä kuin ammattikoulupojat olis ne vääntäny. Mezzo/Mega parhaimman näköisiä kotimaisia. Nämä uudet traktorit on menny muotoilun puolesta överiksi. Ei työkoneen nyt ***tana tartte mikään nykytaideteos olla.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: milkboi - 02.04.16 - klo:22:04
Onhan se uusi T4 ihan helevetan hieno muuten mutta näyttää ehkä liikaa Fendtiltä ohjaamon osalta, vaan minkäs teet kun samaa konsernia ovat ja monia valmistustekniikoita nykyään jakavat konsernisynergian takia. Kunhan vaan eivät T-sarjat ala Massikalta näyttää. Vaan onhan se mustahyttinen ja punapeltinen Valmet 905 tyylikkäin traktori mitä ikinä on tehty, ellei sitten 80-luvun linkku-Steigerit vielä mahtipontisemmin muotoiltuina vielä komempia ole. Juu, olen 80-luvulla lapsuuden viettänyt ja nämä niiltä ajoilta mieleen syöpyneet ikiajoiksi.
  https://www.youtube.com/watch?v=2rHRtQTu9ow
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: SKN - 02.04.16 - klo:22:45
Olis kauheeta olla isomahanen ilmapenkillä pomppiva huomioliiviläski jolla ei ole  muuta elämää kun istua grammerissa ja haista sekä lihoa.

Oho, ei tässä nyt ollukka tuosta kysymys.. :-[

Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Mopomies - 02.04.16 - klo:23:14
Nyt bongaillu netistä noita teenelosia. On siinä muuten todella järkyttävän ruma raktori. Siinä on yritetty muotoilla kaikkea mahdollista mitä koneesta löytyy. Se on juurikin sellainen jouluvalokyhästys, missä on letkua siellä täällä ja määrä korvaa laatua.

Aivan kamala. Ja jos te suunnittelijat luette agroa, niin minkä helvetin takia ne työvalot sinne eteenpäin pitää olla siellä hytissä. Siksikö ne on siellä, että se ruma konepeitto heijastaa valoa kabiiniin tarpeeksi, että ei näe syyspimeätä ympäristöä.

Ajakaa saatana niillä kötöstyksillänne ja yrittäkää oppia jotain. Ei valosta ole mitään hyötyä, jos se on vituilleen asennettu.

 >:( >:( >:( >:( ...tanan tunarit.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: wolfheartscry - 02.04.16 - klo:23:18
Ford 8700 takavetona, New Holland Versatile 80/82/84 -sarjat (linkku), Massikan 2000 -sarja, Challenger 700-sarja. Siinä nyt alkuun mun mielestä "hienoimpia" traktoreita.
Tän on pakko olla provo :o

Ei kaikilla ole samanlainen maku. Mutta kyllä noissa hiukan vanhemmissa möröissä on enempi munaa kuin näissä uusissa ureahimmeleissä, myös ulkoisesti. Mutta kuka tykkää mistäkin.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: zetor8045 - 03.04.16 - klo:00:24
Nuo nelos valtrathan on vasta ekoja hienoja valtroja. Mutta hytin sisällä jäänyt jälkeen käsinojan osalta.. Nappulat ympäri kahvaa ja sen alla.. Olis ne voinut niinkin asentaa että pystyisi monia toimintoja käyttämään samaan aikaan.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: vms1 - 03.04.16 - klo:00:27
Laittakaa muuten kuvan kera mikä on hienoin (ei komein) puimuri
samoin myös muita työkoneita

Kuvahan tulee niin että napsaa tota kuvan kuvaketta ja kopioi osoitteen tonne syntyvien [img   /img] väliin.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: mekano - 03.04.16 - klo:01:12
Nuo nelos valtrathan on vasta ekoja hienoja valtroja. Mutta hytin sisällä jäänyt jälkeen käsinojan osalta.. Nappulat ympäri kahvaa ja sen alla.. Olis ne voinut niinkin asentaa että pystyisi monia toimintoja käyttämään samaan aikaan.

Samaa miltä, 4-sarja ihan hieno, sellanen modernin näköinen. Ei kai nyt mikään valmistaja enää suunnittele vaan viivottimella niin kuin 05-sarja on tehty? Kantti kertaa kantti, kyllä siitä tietää 80-luvun
suunnittelun.  Kaikki uudet raktorit on sellaisia pyöreäkeulaisia, paitsi R-jontikka  ;D
Käsinojan osalta tuo valtu kyllä näyttää sekavalta kun vertaa muihin.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Tuleva Tuottaja - 03.04.16 - klo:08:11
Nuo nelos valtrathan on vasta ekoja hienoja valtroja. Mutta hytin sisällä jäänyt jälkeen käsinojan osalta.. Nappulat ympäri kahvaa ja sen alla.. Olis ne voinut niinkin asentaa että pystyisi monia toimintoja käyttämään samaan aikaan.

Samaa miltä, 4-sarja ihan hieno, sellanen modernin näköinen. Ei kai nyt mikään valmistaja enää suunnittele vaan viivottimella niin kuin 05-sarja on tehty? Kantti kertaa kantti, kyllä siitä tietää 80-luvun
suunnittelun.  Kaikki uudet raktorit on sellaisia pyöreäkeulaisia, paitsi R-jontikka  ;D
Käsinojan osalta tuo valtu kyllä näyttää sekavalta kun vertaa muihin.
Paitti että nuo vanhat koneet on yllättävän moneen suuntaan vinossa. Esim
-05 sarjan valtu. Konepeitto ei oo symmetristä nähnykkää.
Mutta omaata mielestäni komeimpia ovat 3000-sarjan massikat ja 4000 sarjan Jenkki peurat. Ei 7000 sarjan Casetkaan mitään rumimpia ole.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: bouli - 03.04.16 - klo:08:42
Nuo nelos valtrathan on vasta ekoja hienoja valtroja. Mutta hytin sisällä jäänyt jälkeen käsinojan osalta.. Nappulat ympäri kahvaa ja sen alla.. Olis ne voinut niinkin asentaa että pystyisi monia toimintoja käyttämään samaan aikaan.

Samaa miltä, 4-sarja ihan hieno, sellanen modernin näköinen.
Joo, samaa mieltä täälläkin. Mun silmään näyttää hyvältä, sopivasti yhdistetty modernia ja konservatiivista muotoilua.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 03.04.16 - klo:09:30
Kyllähän T4 on ihan komia, jontikat ei ehtiny kauaa olla tyylikkäitä -20 ja 30 sarjat ainoastaan :(
802-903 nelivetona ihan jees. Mihin sitä tottuu ja mistä tykkää. Onhan niitä monia "komeita" malleja.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: ijasja2 - 03.04.16 - klo:09:32
Nuo nelos valtrathan on vasta ekoja hienoja valtroja. Mutta hytin sisällä jäänyt jälkeen käsinojan osalta.. Nappulat ympäri kahvaa ja sen alla.. Olis ne voinut niinkin asentaa että pystyisi monia toimintoja käyttämään samaan aikaan.

Samaa miltä, 4-sarja ihan hieno, sellanen modernin näköinen.
Joo, samaa mieltä täälläkin. Mun silmään näyttää hyvältä, sopivasti yhdistetty modernia ja konservatiivista muotoilua.

Samaa mieltä. Tosin mulla tainnut silmä tottua pidempään kun protoa nähnyt pitkään. Aluksi saattoi silmä vähän karsastaa... :)
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Jumi - 03.04.16 - klo:09:35
Golden Tractor for the design winner  ;)
https://www.youtube.com/watch?v=PQo5JuGy5hU
Ja hieno tämäkin (varsinkin livenä Basildonissa nähtynä)
https://www.youtube.com/watch?v=5of9IwPS3n4   
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: iskra - 03.04.16 - klo:09:42
  Sehän on kauneus katsojan silmässä..
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 03.04.16 - klo:09:44
(http://agbu.org/wp-content/uploads/2012/11/05-01-12-Mag-Article04-09.jpg)

ei löytyny vaan oikein hyvää kuvaa ::)

Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: SamiT - 03.04.16 - klo:09:46
Ei ole teollinen muotoilija tuohon puimanajokoneseen iskenyt, kaikki asennettu siihen missä ne on tar***** ja turhat nippelit heitetty v*ttuun vielä käytön aikana.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 03.04.16 - klo:09:51
Laitoin Nivan ikään kuin referenssiksi siitä rumemmat ja comiammat.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 03.04.16 - klo:10:05
Nyt bongaillu netistä noita teenelosia. On siinä muuten todella järkyttävän ruma raktori. Siinä on yritetty muotoilla kaikkea mahdollista mitä koneesta löytyy. Se on juurikin sellainen jouluvalokyhästys, missä on letkua siellä täällä ja määrä korvaa laatua.

Aivan kamala. Ja jos te suunnittelijat luette agroa, niin minkä helvetin takia ne työvalot sinne eteenpäin pitää olla siellä hytissä. Siksikö ne on siellä, että se ruma konepeitto heijastaa valoa kabiiniin tarpeeksi, että ei näe syyspimeätä ympäristöä.

Ajakaa saatana niillä kötöstyksillänne ja yrittäkää oppia jotain. Ei valosta ole mitään hyötyä, jos se on vituilleen asennettu.

 >:( >:( >:( >:( ...tanan tunarit.

Taisit katsella pullonpohjan läpi ;D ;D
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: JayZ - 03.04.16 - klo:11:42
Kyllä ne ulkomailla on tykänneet nelos-sarjan valtujen muodoista. T4 pokkasi männä viikolla Red-dot muotoilupalkinnon. N4 saikin aikaisemmin jo agritechnikassa muotoilupalkinnon.

Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: vms1 - 03.04.16 - klo:12:37
(http://www.valtra.fi/images/ValtraN174_TractorOftheYear_900x600.jpg)
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSpMXvUGdGUFoEj2VjlzX0jaYKUvhVpwJYcgw-_nVfJQaCqgo1TSQ)

(http://agritrader.eu/img-ad/584x438/1637023.jpg)

En mä pääse siitä yli enkä ympäri mutta mun mielestä viimemainittu on hienoin ja tehdyimmän näköinen. Ominaisuuksiltaan varmasti 4 malli on parempi mutta ulkonäöllisesti ei.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Juti - 03.04.16 - klo:19:07
Joo, kyllä se T4:n keula on semmonen lyhyt ja liian korkea. Semmonen "törökki". Vanhassa T-sarjassa semmonen mukavan kapea ja siro, kopista katsottuna. Melko pitkä tietysti.
Mun mielestä T163:ssa on parempi etunäkyvyys (ainakin etukuormaimelle), kuin T4:ssä.
Kyllä minun mielestä komeita on nuo -02 ja -03 Valmetit, siis kirkkaankeltaisina ja nelivetoina. Mulla itellä on 903 nelivetona, eikä sen ulkonaköä ole ainakaan tarvinnut hävetä.
Onhan ne 6000 ja 8000 -sarjalaiset myös komeita.
Vanhassa T-sarjassa (ainakin T163 Versussa) ilkee homma on, että kaikki letkut ja putket kulkee hujan hajan rungon ympärillä, nippusiteillä harsittuna. Hirvittää, jos joskus tulevaisuudessa joutuisi vaihtamaan niitä, se otattas kopin pois... T4:ssä ne kulkee siistimmin.
Tekisivät vain toimivan ja yksienkertaisen traktorin ilman ylimääräisiä härpäkkeitä, joka vain toimisi ja jota pystyisi itekkin korjaamaan. Ei mitään muovikuoria...
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Varjo79 - 03.04.16 - klo:19:18
  Parhaat kiekaisut sai remmivetoturbolla aikaan..
En ole tuollaisesta kuullutkaan, onko lyödä faktoja pöytään :-X

Joo o vois tavallaan ollakkin ;) Kunhan vaan jaksaisin kaivella kuvia moisista vempaimista. Noo tosin ehän tuo kyllä ns turbo ole da ;D
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: mike - 03.04.16 - klo:19:28
(http://m7.i.pbase.com/o6/93/463093/1/136859307.dWI5Ynoz._E6626_MasseyHarris_444.jpg)
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: +200 - 03.04.16 - klo:21:23
(http://m7.i.pbase.com/o6/93/463093/1/136859307.dWI5Ynoz._E6626_MasseyHarris_444.jpg)
Tos ei ole muuta komeaa kuin vanteitten väri 8)
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: BACKSPACE - 03.04.16 - klo:21:36
(http://m7.i.pbase.com/o6/93/463093/1/136859307.dWI5Ynoz._E6626_MasseyHarris_444.jpg)
Tos ei ole muuta komeaa kuin vanteitten väri 8)

Ja ne on tossa hopeanväriset  :)
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Mr. M - 03.04.16 - klo:21:39
Kaikkein karmein rakkori on varmasti vanhempi T-sarjalainen. Keula metrin etuakselin etupuolella. Melkein yhtä paha kuin aikoinaan IH:n anteater..

(http://www.patpowell.com/Anteater%20IH3588%20042008%20-%20002%20Reduced%20B.jpg)
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: vms1 - 03.04.16 - klo:21:58
Kaikkein karmein rakkori on varmasti vanhempi T-sarjalainen. Keula metrin etuakselin etupuolella. Melkein yhtä paha kuin aikoinaan IH:n anteater..

(http://www.patpowell.com/Anteater%20IH3588%20042008%20-%20002%20Reduced%20B.jpg)

(https://i.ytimg.com/vi/r5rah47x6WE/maxresdefault.jpg)

onhan tossa vähän samoja piirteitä toki tää seuraava on vastaavasti aika hieno
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcTgqDDUJxJJCO1XexQREReePIFlYze-eJFFFWbywSnJcFDbD_OH)
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: mekano - 03.04.16 - klo:22:05
Jostain syystä omaa silmää miellyttää eniten vanhat neliveto-Mannit: (huom. jousitettu vetävä etuakseli!)
(http://mietracteur.eu/in_de_kijker/christian%20denis/tractomanie/slides/IMG_0176.jpg)
Tai vaihtoehtoisesti neliveto-Deutz esim. 9005A:
(http://pictures.tractorfan.nl/groot/d/deutz/17895-9005-deutz.jpg)
Näissä on kummassakin sellaista järeyttä yhdistettynä muotoiluun.

Sitten jos järeyttä haluaa niin kyllä tuo Schlüterin Profi-Gigant on hienoimmasta päästä, vaikka se onkin käsintehty yksittäiskappale, raktori se silti on  ;D
Autobildillä hieno kuvasarja: http://www.autobild.de/bilder/-europas-staerkster-allrad-traktor-schlueter-profi-gigant-982058.html#bild1
Paljon hienoja yksityiskohtia.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: SamiT - 04.04.16 - klo:14:28
Taitaa tämä vanha Vapolainen olla meidän koneista kuitenkin komein ulkonäöltään. Ei vielä mitään turhaa muovilirpaketta.
(http://samtai.mbnet.fi/Traktorit_tiedostot/image008.jpg)
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: -SS- - 04.04.16 - klo:14:33
Kyllä tässä on pitkänokka-valtran esikuva.

(http://www.traktor-tv.de/sites/default/files/images/Leipzig_Markkleeberg_6_09_011.JPG)

-SS-
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: napsu - 04.04.16 - klo:15:27
Syksyllä 2015 tuli oltua portugalissa lomalla, ja aamuisin siellä siivottiin rantaviivaa ns,kivipoimurilla jota veti uudenkarhea Lamborghini, niin tuli mieleen että on varmaan suolahden suunnitteluinsinöörikin käynyt lomailemassa Portugalissa. On jonkinverran yhtäläisyyttä.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Mopomies - 04.04.16 - klo:16:55
Tehtiin sitä ennen kaikenlaisia...

(http://pictures.tractorfan.nl/groot/f/fendt/688314-626-fendt.jpg)

(https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f0/Fendt_F_345_GT_100_1744.jpg/1024px-Fendt_F_345_GT_100_1744.jpg)
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 04.04.16 - klo:16:56
http://antiquepower.com/wp-content/uploads/Newbie00905.jpg


saksalainen

nin miten tuon kuvan saa näkymään selkokielellä. niinko suoraan viestissä.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: vms1 - 04.04.16 - klo:17:47
Paina sitä boldaus napin alla olevaa kuvaketta ja kopioi kuvan osoite niiden syntyvien tekstinpätkien väliin.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 04.04.16 - klo:18:02
(http://antiquepower.com/wp-content/uploads/Newbie00905.jpg)
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 04.04.16 - klo:18:23
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRTWm2wTJkRBLV11UbUxPQYg9OkPgiMZpRUBMuO-co5qFtvQfN8rw)


kato. minä osasin. ensin tosin piti vaihtaa selaimeksi opera. tämän kympin mukana oleva oletusselain ei toimi huonostikaan
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: RimaPoika - 04.04.16 - klo:22:32
Uudessa T4 valtrassa joutuu
ite jatkaa sitä keulaa ku on
jätetty niin lyhyeksi / venytetty
akseliväliä. Ettei tarvi uusia kaikkia
Vanhoilla mitoilla keulaan sovitettuja
Koneita. Tai sitten vaan pitäytyä
vanhoissa..
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Varjo79 - 04.04.16 - klo:22:45
Olis kauheeta olla isomahanen ilmapenkillä pomppiva huomioliiviläski jolla ei ole  muuta elämää kun istua grammerissa ja haista sekä lihoa.

Oho, ei tässä nyt ollukka tuosta kysymys.. :-[

No oho joku ilmapenkillä pomppiva huomioliiviläski on vissiin kiksassu sua hanuriin ;D ;D ;D ;D ;D Tai ehkä sun akkaas :o :o :o :o kun noin kivistää. Että ihan useempaankin kertaan pitää mainita ;D ;D ;D ;D
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Dr.Who - 05.04.16 - klo:07:11
Vai että ulkonäkö on jokin kriteeri traktorissa.Voi helvettiläinen eihän sieltä kopista näe minkälaisella ajaa ja naapureiden vuoksi ei kannata ostaa. Toista se on tuon emännän valinnassa, hyvännäköisessä silmä lepää, myös naapurin.Että siinä kannattaa sitten laatuun panostaa.Meinaan ettei nyt aivan lattarutaa hanki.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Hervast - 05.04.16 - klo:09:39
En ole ajatellut uusien 4 sarjojen ulkonäköä ainakaan negatiivisessa mielessä, kun se ei ole oleellinen ominaisuus. On kyllä tullut mieleen ajatus, että varsinkin sinisenä nuo muistuttavat nyykkäreitä. Parempi kuitenkin etteivät ole jontikan kyömynenää kopioineet  ;D

Se ohjaamo oli kyl mieleen, on aika iso asia kun pitkästä aikaa tuntuu että kuskille on tilaa. Tuskin kellekään tulee vanhaa ohjaamorunkoa ikävä.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Tuleva Tuottaja - 05.04.16 - klo:11:17
Ei mulle oo vielä missään valtrassa tullu ahtaanpaikan kammoa.  :o
Pikemminkin sitä tilaa on ollut liikaa jolla sä et tee mitään. Takalasin ja penkin välissä on metri ja varsille et näe kun kurkottelemalla. Jontikan vanhempien mallisarjojen (-10,-20,-30 ja jenkit) ovat hytiltään itselleni ainakin sopivimpia. Uusista en oikeen osaa sanoa kun niillä ei ole tullut töitä tehtyä.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Oksa - 05.04.16 - klo:16:27
a ja satsarjanako näitä nyt myytiin!   en tiiä mutta kun on tottunna lippis päässä kattelemaan takaikkunasta ilman että lippa heittää sen päästä kun lasiin tahi johonki  kahvarautaa osuu...          nyyssä kuitenkin näkee takalasi kiinni katteleen konetta kun se lasi sen verta kauempana penkin selkänojasta...              ihan kuin fiudessakin..
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Toivo Tonta - 05.04.16 - klo:16:54
Jos ei A/ 100 sarjassa ole maailman paras ohjaamo, entäs Fiatin kidutuskammio, missä pää on katon onkalossa?
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: vms1 - 05.04.16 - klo:17:43
Mä en ole ikinä ajanut tota nelossarjaa. Tuskin edes istunut hytissä mutta jaksan epäillä että tuskin sekään käytettävyydeltä täydellinen on. Toivottavasti menee parempaan suuntaan.

Kuitenkin nykyaikana koneenrakennuksessa ulkonäkö on aika iso asia. Sitä ei voi mitenkään sivuuttaa. Paljon ulkonäköön vaikuttaa myös tehdyn näköiset ratkaiut eli siten että mikään ei näytä räävityltä ja saumat, hitsaukset ym on siistin näköiset. Jonkinverran työkone saa kuitenkin näyttää työkoneita eli insinööreiltä ei kannata mopo karata mutta sillai sopivasti pitää katsoa ulkonäön perään...
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: BACKSPACE - 05.04.16 - klo:17:55
Toi hieno ulkonäkö maksaa traktoreissa varmaan 60% hinnasta??

Ei olis oikeasti kallista ympätä 200 hv moottori vaihdelootaan ja akseleihin.

Jos mulla olis yli 50 ha yhdessä palassa, niin tekisin jostain romuista sinne jonkin työkoneenvetäjän joka vetäisi 12 metrin äestä. Ei tarttis olla edes nostolaitteita siinä vehkeessä. Nostaa sen äkeen talveksi puupölkyille.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: Ala-Pertti - 05.04.16 - klo:18:59
oliko disaini se hieno sana, kun on tullut puimakoneisiinkin. ei löydy enää suoraa peltiä nykykoneista. eikä lasia. van eipä hytät enään kumisekaan niinko ennen.
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: +200 - 05.04.16 - klo:21:49
Toi hieno ulkonäkö maksaa traktoreissa varmaan 60% hinnasta??

Ei olis oikeasti kallista ympätä 200 hv moottori vaihdelootaan ja akseleihin.

Jos mulla olis yli 50 ha yhdessä palassa, niin tekisin jostain romuista sinne jonkin työkoneenvetäjän joka vetäisi 12 metrin äestä. Ei tarttis olla edes nostolaitteita siinä vehkeessä. Nostaa sen äkeen talveksi puupölkyille.
Mutta eikö tuo 200hv ole vähäsen vähä kun pellolle mennään :o Jaa no apulannan levitys ja ruiskutus ehkä ;D ;D
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: mekano - 05.04.16 - klo:23:56
Toi hieno ulkonäkö maksaa traktoreissa varmaan 60% hinnasta??

Ei olis oikeasti kallista ympätä 200 hv moottori vaihdelootaan ja akseleihin.

Jos mulla olis yli 50 ha yhdessä palassa, niin tekisin jostain romuista sinne jonkin työkoneenvetäjän joka vetäisi 12 metrin äestä. Ei tarttis olla edes nostolaitteita siinä vehkeessä. Nostaa sen äkeen talveksi puupölkyille.
Mutta eikö tuo 200hv ole vähäsen vähä kun pellolle mennään :o Jaa no apulannan levitys ja ruiskutus ehkä ;D ;D

Johoo, kyllä ruiskurattorissa pitää olla vähintään parisataa hummaa ja kymppitonnia painoa... plus etupaino ja vannepainot  ;)

Kyllähän tuo design nostaa pakosti hintaa. Uusia isoja peruskoneita aika huonosti täälläpäin, jossain esim. etelä-amerikassa niitä on. Mitenkäs itä-eurooppa, onkos siellä neukkuvehkeitä korvattu modernilla länsi-"design":illa vai ajetaanko vanhat belarukset/kharkovit loppuun? Sehän se iso ja halpa peruskone on, joku kharkovi, siitä veturi? Ei oo design:illa pilattu...
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: BACKSPACE - 06.04.16 - klo:07:13
Toi hieno ulkonäkö maksaa traktoreissa varmaan 60% hinnasta??

Ei olis oikeasti kallista ympätä 200 hv moottori vaihdelootaan ja akseleihin.

Jos mulla olis yli 50 ha yhdessä palassa, niin tekisin jostain romuista sinne jonkin työkoneenvetäjän joka vetäisi 12 metrin äestä. Ei tarttis olla edes nostolaitteita siinä vehkeessä. Nostaa sen äkeen talveksi puupölkyille.
Mutta eikö tuo 200hv ole vähäsen vähä kun pellolle mennään :o Jaa no apulannan levitys ja ruiskutus ehkä ;D ;D
Meillä riittää toi 200 kun ei olla aina upoksissa  ;D
Otsikko: Vs: Ulkonäköpaineita.
Kirjoitti: John Ferguson - 06.04.16 - klo:08:03
Toi hieno ulkonäkö maksaa traktoreissa varmaan 60% hinnasta??

Ei olis oikeasti kallista ympätä 200 hv moottori vaihdelootaan ja akseleihin.

Jos mulla olis yli 50 ha yhdessä palassa, niin tekisin jostain romuista sinne jonkin työkoneenvetäjän joka vetäisi 12 metrin äestä. Ei tarttis olla edes nostolaitteita siinä vehkeessä. Nostaa sen äkeen talveksi puupölkyille.
Mutta eikö tuo 200hv ole vähäsen vähä kun pellolle mennään :o Jaa no apulannan levitys ja ruiskutus ehkä ;D ;D

Johoo, kyllä ruiskurattorissa pitää olla vähintään parisataa hummaa ja kymppitonnia painoa... plus etupaino ja vannepainot  ;)

Kyllähän tuo design nostaa pakosti hintaa. Uusia isoja peruskoneita aika huonosti täälläpäin, jossain esim. etelä-amerikassa niitä on. Mitenkäs itä-eurooppa, onkos siellä neukkuvehkeitä korvattu modernilla länsi-"design":illa vai ajetaanko vanhat belarukset/kharkovit loppuun? Sehän se iso ja halpa peruskone on, joku kharkovi, siitä veturi? Ei oo design:illa pilattu...
Alkaa se design tuolla neuvosto-euroopassakin päätään nostamaan. Venäjälläkin kirovetsin ulkonäköön on panostettu, vaikkei perusmuoto mihinkään ole hävinnyt. Uuden kirovetsin saa muuten 200k€ pintaan, jos voimakas peruskone kiinnostaa.  ;)