Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: _Jarppi_ - 26.03.16 - klo:12:45
-
Nasahti alkuperäinen vaijeri poikki hytin etureunan kohdalta, 12 vuotta vaan kesti.. >:( Sanokaas ketkä ootte näitä vaihdellu, tekeekö tuo vaijeri kopin alla vaan pienen lenkin vai onko jotenkin "kiinni" siellä? Taitaa olla paras vaihtaa koko setti kerralla suojakuorineen?
-
Koko setti kerralla kyllä,
en muista muuta kuin, että jollain tavalla *****mainen projekti se oli....
-
miten valtu pystyy tekemään tuollaisestakin niiiiiin vaikian? ei muissa merkeissä ole ollu mikään hankala juttu vaihtaa...
-
Koko setti kerralla kyllä,
en muista muuta kuin, että jollain tavalla *****mainen projekti se oli....
Nojoo, katoin kanssa että varmaan viisainta laittaa koko setti.. Ollut v****mainen varmaan siksi että taattuun Valtra-tyyliin se nimenomainen lenkki kopin alla on saatu ängettyä niin ahtaaseen väliin ettei toivoakaan saada sormia sinne mahtumaan. Laitettava uusi vaijeri vanhaan kiinni ja vedettävä paikoilleen samalla kun vanha pois. Olipa epäselvästi esitetty :P
-
Laita siihen vanhaan vaikka kunnon naru tai rautalanka kun vedät pois,saat sitten uuden varmasti tilalle.Oliskos muuten tuo alkuperäisen katkeamisen syy liika jyrkkä mutka, katseleppa jos sen sais jostain muualta loivemmin, saattasi kestoikää lisätä.
-
Lattiaa pitää kai aukaista ?
-
Laita siihen vanhaan vaikka kunnon naru tai rautalanka kun vedät pois,saat sitten uuden varmasti tilalle.Oliskos muuten tuo alkuperäisen katkeamisen syy liika jyrkkä mutka, katseleppa jos sen sais jostain muualta loivemmin, saattasi kestoikää lisätä.
Jotenkin noin se on yritettävä!
-
Lattiaa pitää kai aukaista ?
Toivottavasti ei noin "pienen" takia tarvitsisi :-\
-
Onkohan nyt miehissä vika eikä koneessa ,ihminen on tehnyt sen ja sen myös ihminen pystyy korjaamaan. Jos ei kokemusta niin soitto huoltomiehelle säästää aikaa ja rahaa,mutta jos on niin ylypiä ettei kehtaa soittaa niin sille ei voi mitään. ;D
-
Onkohan nyt miehissä vika eikä koneessa ,ihminen on tehnyt sen ja sen myös ihminen pystyy korjaamaan. Jos ei kokemusta niin soitto huoltomiehelle säästää aikaa ja rahaa,mutta jos on niin ylypiä ettei kehtaa soittaa niin sille ei voi mitään. ;D
Pyhäillan puhelinkonsultaatio maksaa... "taas se sama urvelo soittaa".
-
Onkohan nyt miehissä vika eikä koneessa ,ihminen on tehnyt sen ja sen myös ihminen pystyy korjaamaan. Jos ei kokemusta niin soitto huoltomiehelle säästää aikaa ja rahaa,mutta jos on niin ylypiä ettei kehtaa soittaa niin sille ei voi mitään. ;D
Viestisi sisältö sama kuin useimmissa muissakin ketjuissa joihin osallistut eli lyhennettynä VMP. Jos et tiedä mitä tarkoittaa niin rimpauta Valtran huoltomiehelle, se kertoo kyllä. Jos siis ylpeytesi sallii.
-
Onks valluissa nykyään kaasukahva kun mopoissa että tarvii varppia..
-
Jos tuo on yhtään samanlainen paikka,kuin 100-sarjassa,niin ei se kovin vaikea homma ole. Ahdasta hieman ja se vaijeri tekee vaan lenkin siellä kopin alla,eikä ole kiinni kuin päistään. Itellä tosin pieni koura,eikä etukuormainta ollu haitoilla.
-
Onks valluissa nykyään kaasukahva kun mopoissa että tarvii varppia..
Kyllä noita vaijereita valitettavasti on muissakin kuin vain iskran mopossa
-
Onks valluissa nykyään kaasukahva kun mopoissa että tarvii varppia..
Kyllä noita vaijereita valitettavasti on muissakin kuin vain iskran mopossa
Myönnetään, noissa parissa vanhemmassa ventissäkin on toi ulosoton kytkin..
-
fiudessa vaijereita mutta ei net ole mitenkään hankalia laitta uusiks... ja kaasulla onkin tanko joka aina meinaa jäähä sopivassa risukossa auki, eli kiinni... helppo kyllä korjata.
-
Kyllä kaikki pitäis olla sähköllä ettei tarvis vaijereiden ja vipujen kanssa puljata. ;)
-
mutta miusta nuo vaijerit helppoja noihin saakelin sähköhässäköihin verrattuna! nyyssäkin niiiin ohkaset piuhat ja liittimet että ei mittarillakaan pysty kattoon kulkeeko jotain... ja sitten net liittimet niin hentoja... kunnon vaijerit ja tangon niin homma pelittää myös ens vuonnakin!
-
Kyllä jäykkä tanko on parasta ,sanovat muutkin..
-
kyllähän miä sen tiedän! kokemuksen syvä rintaääni! ja koneissa vaijerit!
-
Nasahti alkuperäinen vaijeri poikki hytin etureunan kohdalta, 12 vuotta vaan kesti.. >:( Sanokaas ketkä ootte näitä vaihdellu, tekeekö tuo vaijeri kopin alla vaan pienen lenkin vai onko jotenkin "kiinni" siellä? Taitaa olla paras vaihtaa koko setti kerralla suojakuorineen?
Muutamaan konekseen oon vaihtanut vaijerin, viimeksi 6800 tuntia ajetun melkein poikki hankautuneen. Ulkokuoreen ei tarvi kajota, kun vaihtaa vain varsinaisen vaijerin. Kopin puoleisen pään vois justeerata linjaan, mutta tarviiko vaijerin kestää yli 7000 tuntia? Biltemasta tai vastaavasta vaijeri kustantaa n. 2 ekee. Jos ei oo taloudessa vaijerin lukitusosia ennestää, kannattaa investoida polkupyörän jarruvaijerin korjaussarjaan n. 12 ekua. Sarjassa on erilaisia lukitusosia.