Agronet
Keskusteluaiheet => Yleistä maa- ja metsätaloudesta => Aiheen aloitti: Köntys - 12.03.16 - klo:09:49
-
Jokohan olisi viljanostajien lopetettava edes tuo "itämerivähennyksellä" viljelijöiden kuppaaminen! >:(
-
Jos rehuviljarekka lähtee tilalta Salosta Turun rehutehtaalle, tai leipävehnärekka Orimattilan tilalta Lahteen Fazerin myllylle, niin miksi niihinkin hintoihin tulee Itämerivähennys, vaikka matkalla ei merta ylitetäkkään.
-
Taikka jos viljelijä myy rekkakuorman viljaliikkeelle, ja viljaliike on sen markkinoinut karjatilalle, jonne se samantien kipataan, niin viljaliike kuppaa täyden rahdin molemmilta maatiloilta >:( ???
-
Taikka jos viljelijä myy rekkakuorman viljaliikkeelle, ja viljaliike on sen markkinoinut karjatilalle, jonne se samantien kipataan, niin viljaliike kuppaa täyden rahdin molemmilta maatiloilta >:( ???
Onko se viljaliikkeen vika, ettei tilat osaa käydä kauppaa ilman välikäsiä? :o
-
Taikka jos viljelijä myy rekkakuorman viljaliikkeelle, ja viljaliike on sen markkinoinut karjatilalle, jonne se samantien kipataan, niin viljaliike kuppaa täyden rahdin molemmilta maatiloilta >:( ???
Eiköhän taida olla vain kaupan palkkio kyseessä, jos välitetään suoraan.
Mielelläni minä luovutan hinnasta pienen siivun maksuvarmuutta vastaan, vaikka sovitaan
suoraan viljelijän kesken ja kuskataan omin avuin.
Kun koskaan ei tiedä, millon sähköt jäävät pimeiksi siellä ostajalla. Eikä
pääse pankkiohjelmaan maksamaan.
-SS-
-
Jos rehuviljarekka lähtee tilalta Salosta Turun rehutehtaalle, tai leipävehnärekka Orimattilan tilalta Lahteen Fazerin myllylle, niin miksi niihinkin hintoihin tulee Itämerivähennys, vaikka matkalla ei merta ylitetäkkään.
Se on kun ylikorkealla tukitasolla pidetään ylituotantoa yllä.Kuten esim kauralla....
-
Jos rehuviljarekka lähtee tilalta Salosta Turun rehutehtaalle, tai leipävehnärekka Orimattilan tilalta Lahteen Fazerin myllylle, niin miksi niihinkin hintoihin tulee Itämerivähennys, vaikka matkalla ei merta ylitetäkkään.
Se on kun ylikorkealla tukitasolla pidetään ylituotantoa yllä.Kuten esim Maidolla....
Korjattu! 8)
-
Jos rehuviljarekka lähtee tilalta Salosta Turun rehutehtaalle, tai leipävehnärekka Orimattilan tilalta Lahteen Fazerin myllylle, niin miksi niihinkin hintoihin tulee Itämerivähennys, vaikka matkalla ei merta ylitetäkkään.
Se on kun ylikorkealla tukitasolla pidetään ylituotantoa yllä.Kuten esim Maidolla....
Korjattu! 8)
Mutta ei siinä ollu korjattavaa....
-
Jos rehuviljarekka lähtee tilalta Salosta Turun rehutehtaalle, tai leipävehnärekka Orimattilan tilalta Lahteen Fazerin myllylle, niin miksi niihinkin hintoihin tulee Itämerivähennys, vaikka matkalla ei merta ylitetäkkään.
Se on kun ylikorkealla tukitasolla pidetään ylituotantoa yllä.Kuten esim kauralla....
Miten Suomen tuilla ylläpidetäänkään Kanadan ylituotantoa, joka osaltaan laskee kauranhintaa pohjalukemiin ? Yksi kahdestakymmenestä vientikaurajyvästä on suomalainen ? Olemmeko me tiennäyttäjiä tässäkin asiassa, kuin kuminalla konsanaan ?
-SS-
-
Jos rehuviljarekka lähtee tilalta Salosta Turun rehutehtaalle, tai leipävehnärekka Orimattilan tilalta Lahteen Fazerin myllylle, niin miksi niihinkin hintoihin tulee Itämerivähennys, vaikka matkalla ei merta ylitetäkkään.
Se on kun ylikorkealla tukitasolla pidetään ylituotantoa yllä.Kuten esim Maidolla....
Korjattu! 8)
maidosta ei ole ylituotantoa.Tuontijuustot sotkee siinä.
-
Todellisuus on että viemään joudutaan niin lopetettaisiin suoraan nuo tuotannon vähentämis hömpät ym. kun ei niitä niin paljoa saa kuitenkaan laittaa että tuotanto menisi alle kotimaan tarpeen. Lisää tavaraa vaan, että on mistä viedä reilusti ja suoraan loppuasiakkaalle, ei minkään saksan/ranskan kautta. Ja ne prkl väylämaksut järkeviksi.
-
mitenhän muuten nuo muutamat euroopan maat jotka vie maataloustuotteita sakelinmoiset määrät oikein pärjää? esim. tanskassa taitaa sikojakin olla pikkasen yli kolmin kertainen määrä omaan kulutukseen...
-
mitenhän muuten nuo muutamat euroopan maat jotka vie maataloustuotteita sakelinmoiset määrät oikein pärjää? esim. tanskassa taitaa sikojakin olla pikkasen yli kolmin kertainen määrä omaan kulutukseen...
Kait ne siitä viennistä saa enempi iloa kun me hömpästä ::)
-
Eikös tanskan jussit ole ollut konkurssissa jo pari vuotta. Lainat ilman lyhennyksiä ja korkoja vaan maksavat ja silti menee perseelleen jo nyt. :'(
-
mitenhän muuten nuo muutamat euroopan maat jotka vie maataloustuotteita sakelinmoiset määrät oikein pärjää? esim. tanskassa taitaa sikojakin olla pikkasen yli kolmin kertainen määrä omaan kulutukseen...
No tuo on sitä markkinatalouden peliä vaan. Valtio maksaa vahingot joka välissä.
-
mitenhän muuten nuo muutamat euroopan maat jotka vie maataloustuotteita sakelinmoiset määrät oikein pärjää? esim. tanskassa taitaa sikojakin olla pikkasen yli kolmin kertainen määrä omaan kulutukseen...
Kait ne siitä viennistä saa enempi iloa kun me hömpästä ::)
Kurjuus alkaa vasta ensi tukikaudella jos rahakasvit poistuu ja pitää ruveta jotain tuottamaan saadakseen alemman tukitason. Sitähän se MTK kävi perjantaina huutamassa.
-
mitenhän muuten nuo muutamat euroopan maat jotka vie maataloustuotteita sakelinmoiset määrät oikein pärjää? esim. tanskassa taitaa sikojakin olla pikkasen yli kolmin kertainen määrä omaan kulutukseen...
minä kyllä luulen, jotta lääketeollisuus tukee tanskan sikataloutta. eikkai lie muutoin selitettävissä ne penisilliinin valtavat käyttömäärät ja lihan polkuhintainen ulosvienti.
sitä kai se lie äsh-ryhmän taavi tyhmempi tarkoitti, kun se sanosi, jotta jos suomalaiselle tuotannolle maksetaan oikea hinta, nin tuontiruoka valtaa alan. miten lie, onko ketään nähnyt, jotta uiko se tanskan possu ja brasilian nauta ihan itsekseen omin voimin itämeren yli, vai auttaako siinä joku. jos uivat, nin sitkeitä ovat. per keleet.
-
Todellisuus on että viemään joudutaan niin lopetettaisiin suoraan nuo tuotannon vähentämis hömpät ym. kun ei niitä niin paljoa saa kuitenkaan laittaa että tuotanto menisi alle kotimaan tarpeen. Lisää tavaraa vaan, että on mistä viedä reilusti ja suoraan loppuasiakkaalle, ei minkään saksan/ranskan kautta. Ja ne prkl väylämaksut järkeviksi.
Mitenhän paljon todellisuudessa vaikuttaa viljanhintaan nämä kohonneet rahtimaksut ties minkä syyn takia mm.sen takia Suomi noudattaa tiukasta päästörajoituksia,jotka on vielä tiukemmat kuin eteläisessä euroopassa?
-
ja aktkin tiétysti ottaa osansa siitä välistä mutta mitä siitä...
-
Todellisuus on että viemään joudutaan niin lopetettaisiin suoraan nuo tuotannon vähentämis hömpät ym. kun ei niitä niin paljoa saa kuitenkaan laittaa että tuotanto menisi alle kotimaan tarpeen. Lisää tavaraa vaan, että on mistä viedä reilusti ja suoraan loppuasiakkaalle, ei minkään saksan/ranskan kautta. Ja ne prkl väylämaksut järkeviksi.
Mitenhän paljon todellisuudessa vaikuttaa viljanhintaan nämä kohonneet rahtimaksut ties minkä syyn takia mm.sen takia Suomi noudattaa tiukasta päästörajoituksia,jotka on vielä tiukemmat kuin eteläisessä euroopassa?
Paitsi että rahtimaksuthan on vähentynyt. Laivojen päästorajojen noston kustannuksien arviossa oli pari miljardia lobbausvaraa, toteutumana rahtihinnat laskeneet öljyn hinnan kanssa. Myös rekkarahti halventunut.