Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Maa-Anssi - 14.02.16 - klo:19:20
-
Kertokaas jos kokemusta. Kone on volvo T650. Päävaihdevipu on jostain irti, aivan löysä. Pakki jumissa ja siis päällä. Myöskään aluevaihde ei lähde päältä, jotta sais vapaalle. Olisko vaan vaihteensiirtäjästä joku "sokka" irti vai...
-
Ota suosista kansi auki ja tutki.
-
Taitaa olla siirtohammaspyörävaihteisto, liian vauhdikas vaihtaminen syynä, ratas jatkaa matkaa pakkivaihteelle omalla massallaan, vaihdevivulla pitäis malttaa "pysäyttää" ratas vapaa-asennon kohdalle. Kansi auki, vaihde vapaalle ja reippain mielin kohti uusia pettymyksiä.
-
Kun sais kannen otettua auki niin tosiaan tietäis enemmän. Naapurin kone ja taivasalla!
Ku sais vaihteen vapaalle ni hinais sen het katon alle lisätutkimuksiin :)
Jos toi pakkaspiikki hellittää lopustaviikon, niin sitten...
-
Kun sais kannen otettua auki niin tosiaan tietäis enemmän. Naapurin kone ja taivasalla!
Ku sais vaihteen vapaalle ni hinais sen het katon alle lisätutkimuksiin :)
Jos toi pakkaspiikki hellittää lopustaviikon, niin sitten...
Juu ei se minun kone ole kun naapurin....................
Omissa koneissa ei vikaa mutta naapurin puolesta kyselen kun sillä on nyt sellanen ongelma koneen kanssa jne jne..........
-
Taitaa olla siirtohammaspyörävaihteisto, liian vauhdikas vaihtaminen syynä, ratas jatkaa matkaa pakkivaihteelle omalla massallaan, vaihdevivulla pitäis malttaa "pysäyttää" ratas vapaa-asennon kohdalle. Kansi auki, vaihde vapaalle ja reippain mielin kohti uusia pettymyksiä.
Jos tähän auttaisi sama konsti kuin Avantin polttoainepumppuun: Kaadetaan kone kyljelleen (tai nokalleen tai perälleen) niin se karannut ratas putoaisi takaisin haarukkaan ;D
-
Varaosakirjan räjäytyskuvassa näyttäisi ensimmäinen putkisokan tapainen osa olevan vaihdekepin juuressa haitarikumin takana. Joutuu todennäköisesti irroittamaan laatikon kannessa neljällä pultilla kiinni olevan kauluksen myös. Jos vaihteisto on pikavaihteella oleva voi sitä liikuttaa myös hinaamalla, jos ei nyt kilometrejä tarvi siirrellä. Ei välttämättä huoltoystävällisin purettava jos kopin lattiaa on edessä.
-
oesikko vaehekepin pää kulunu ja hypänny pois hahlostasa, joskus oli verkusoonissa semmosta vikkaa
-
oesikko vaehekepin pää kulunu ja hypänny pois hahlostasa, joskus oli verkusoonissa semmosta vikkaa
Kummasta päästä? :P
-
oesikko vaehekepin pää kulunu ja hypänny pois hahlostasa, joskus oli verkusoonissa semmosta vikkaa
Kummasta päästä? :P
Tietenkin siitä tyhmemmästä päästä joka köntyksellä on
-
oesikko vaehekepin pää kulunu ja hypänny pois hahlostasa, joskus oli verkusoonissa semmosta vikkaa
Kummasta päästä? :P
Tietenkin siitä tyhmemmästä päästä joka köntyksellä on
Liittyykö tuokin kirjoitus millään tavalla aiheeseen??????
-
Kertokaas jos kokemusta. Kone on volvo T650. Päävaihdevipu on jostain irti, aivan löysä. Pakki jumissa ja siis päällä. Myöskään aluevaihde ei lähde päältä, jotta sais vapaalle. Olisko vaan vaihteensiirtäjästä joku "sokka" irti vai...
Kynkentäakselin lukitussokka on pudonnut rihloitukseltaan. Avaa kansi ja tarkasta.
-
Mikä on kynkentäakseli,avaa sää vaan sepalukses ja tarkista.
-
Mikä on kynkentäakseli,avaa sää vaan sepalukses ja tarkista.
Fiksua. :-\
-
Mikä on kynkentäakseli,avaa sää vaan sepalukses ja tarkista.
Fiksua. :-\
Fiksua olisi jos häipyisit palstalta sönköttämästä,ja mustaa se nimmaris samalla.Se on sulle paras vaihtoehto,tuollaset tyhmäpäiset kommentointisi ovat pelkkää häiriköintiä.
-
Kertokaas jos kokemusta. Kone on volvo T650. Päävaihdevipu on jostain irti, aivan löysä. Pakki jumissa ja siis päällä. Myöskään aluevaihde ei lähde päältä, jotta sais vapaalle. Olisko vaan vaihteensiirtäjästä joku "sokka" irti vai...
Onhan sekin mahdollista että menee ns.yli jos on kulunut vaihteensiirtäjä.Tuon ikäisissä jo sitä kulumistakin ilmenee.Siis on niinkuin kaksi vaihdetta päällä.
Tuskin se muusta selkiää kuin aukaisemalla kansi.Väkisin ei kannata yrittää voi tulla hammassärkyä.
-
Varaosakirjan räjäytyskuvassa näyttäisi ensimmäinen putkisokan tapainen osa olevan vaihdekepin juuressa haitarikumin takana. Joutuu todennäköisesti irroittamaan laatikon kannessa neljällä pultilla kiinni olevan kauluksen myös. Jos vaihteisto on pikavaihteella oleva voi sitä liikuttaa myös hinaamalla, jos ei nyt kilometrejä tarvi siirrellä. Ei välttämättä huoltoystävällisin purettava jos kopin lattiaa on edessä.
Pikavaihteessa on kuulemma samantyyppinen "vapaakytkin" kun multi-powerissa. Elihidas asento ei moottorijarruta. Hinata tarttis noin 3km, eli ei paljoa ja moottori toki lähtee käyntiin, jos siis vaikuttais jonkin paikan voiteluun vaihteistossa...
-
Mut jos se vaihdeloota on jumissa niin pyöriikö sitten pyörät.Muutenhan tuo matka nyt ei voitelun kannalta ole ongelma.
-
Mut jos se vaihdeloota on jumissa niin pyöriikö sitten pyörät.Muutenhan tuo matka nyt ei voitelun kannalta ole ongelma.
Niin siis tarkoitin et ensin vaihde saatava pois päältä. Tai takapää ilmaan -ja menoks!
-
Mikä on kynkentäakseli,avaa sää vaan sepalukses ja tarkista.
Fiksua. :-\
Fiksua olisi jos häipyisit palstalta sönköttämästä,ja mustaa se nimmaris samalla.Se on sulle paras vaihtoehto,tuollaset tyhmäpäiset kommentointisi ovat pelkkää häiriköintiä.
Mielenkiintoinen näkökulma tuohon otsikon asiaan. :-\
-
Multi powerista ei kokemuksia mutta Volvo tractrol vaihteistolla luistaa vapaalla sekä pikavaihteen nopealla että hitaalla alueella vaikka vaihde olisikin päällä. Vaihde päällä hinaamista ei ole tullut kokeiltua mutta räikkä-ääni sieltä kuuluu ja kone rullaa jos yrittää pysäköidä rinteeseen vaihteen varassa. Nopealla alueella se kyllä jarruttaa selvästi enemmän. Itse ehkä harkitsisin kolmen kilometrin siirtoa peruuttamalla omin voimin.
-
Multi powerista ei kokemuksia mutta Volvo tractrol vaihteistolla luistaa vapaalla sekä pikavaihteen nopealla että hitaalla alueella vaikka vaihde olisikin päällä. Vaihde päällä hinaamista ei ole tullut kokeiltua mutta räikkä-ääni sieltä kuuluu ja kone rullaa jos yrittää pysäköidä rinteeseen vaihteen varassa. Nopealla alueella se kyllä jarruttaa selvästi enemmän. Itse ehkä harkitsisin kolmen kilometrin siirtoa peruuttamalla omin voimin.
Sehän täs hauskaa onkin, et tällä hetkellä kone on perä penkkaa päin ;D
Eli sinne olis kuitenkin mentävä toisella vehkeellä rimpuileen se toisinpäin.
-
Kiinnostaa miten ja mitä on tapahtunut asian tiimoilta