Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: shavia - 07.01.09 - klo:12:13
-
Tulipa eteen uusi ilmiö: kun pakkasta on 15-20 astetta, niin valmetti hyytyy vajaan puolen tunnin ajon jälkeen. Toimii taas pienen seisotuksen jälkeen, ilmeisesti koska suodattimet lämpiää.
Syksyllä tuli otettua Neotin talvilaatua säiliöön. Ei oo ennen ollut sen merkkistä, eikä myöskään tuollaista hyytymistä. Onko kokemuksia, onko muun merkkisillä löpöillä tänä talvena ongelmia pakkasen keston kanssa?
-
Tankilta tulevan putken banjossa paskaa...
-
Ei oo ollut ongelmia. Olen vielä ajanut Teboilin kesälaadulla.
-
Teboilin kesälaatu on meillä toiminut ympärivuotisesti jo monta vuotta. Yleensä yli kympin pakkasilla mahdollisuus ajaa koneet lämpimään.
-
Talvilaatu ja kesälaatu ei sekoitu.Kesälaatu pysyy alla.
-
Eli käytönnössä parafiinit painuu säiliön pohjalle...
-
Tulipa eteen uusi ilmiö: kun pakkasta on 15-20 astetta, niin valmetti hyytyy vajaan puolen tunnin ajon jälkeen. Toimii taas pienen seisotuksen jälkeen, ilmeisesti koska suodattimet lämpiää.
Syksyllä tuli otettua Neotin talvilaatua säiliöön. Ei oo ennen ollut sen merkkistä, eikä myöskään tuollaista hyytymistä. Onko kokemuksia, onko muun merkkisillä löpöillä tänä talvena ongelmia pakkasen keston kanssa?
Onko suodattimet vaihdettu koska, pienikin vesimäärä suodattimilla tekee ongelmia helposti
-
Eli käytönnössä parafiinit painuu säiliön pohjalle...
Parafiinit voivat nousta myös pinnalle jolloin pumppu sylkee marjapuuroa ennen kuin hörppää ilmaa.
-
Ei oo ollut ongelmia. Olen vielä ajanut Teboilin kesälaadulla.
eihän vanhat vallut muuta tarttekaan,jos ei pitkiä tietaipaleita...yleensä pihakoneita ;)
-
Samaa vikaa jontikalla 6310, tyhjäkäyntiä käy komeesti paikallaan ja liikkeelle lähtiessä
hyytyy parinsadan metrin matkalla, NEOTIN talvilaatua. Diesel 100 lisäaine tuntuu auttavan.
-
Mitäs ostatte hankkijan paskaa.
-
Reklamaation laittanet?
Ei ole talvea jos hyytyy ja säiliössa ei ollut kesää enemmälti pohjalla.
Mulla oli kerran putinia joka hyytyi just ennen 30 pakkasta. Ja samaten ajelin sillä tarrapensalla kunnes lamppu syttyi että käyntionkelmat ja tehon puute olivatkin tarran ominaisuus.Tosin olihan se halpaa. Ei ole sen jälkeen meillä lukoilia tar*****.
-
Samaa vikaa jontikalla 6310, tyhjäkäyntiä käy komeesti paikallaan ja liikkeelle lähtiessä
hyytyy parinsadan metrin matkalla, NEOTIN talvilaatua. Diesel 100 lisäaine tuntuu auttavan.
Katokaa ny pimeellä hyvällä taskulampulla sinne tankiin, jos tankin pohjalla näkyy vaaleeta " utua " se on pohjaan painunutta parafiiniä - siloon oot ostanu kesälaatua talvilaatuna
Jos näin on päässy käymään ja farmisäiliö on samaa utua aineet voi imettää pois ja vaatia kunnon aineet tilalle.
Asia kiinostaa myös henk,koht onko NEOTIN aineet kuraa, kun viä tosta NEOT;tista saa BONUSTA
-
NEOT talvilaatua, ei ongelmia
-
Jos se ei saa ilimaa tankkiin.
Jätäppä korkki vähä löysälle.
-
Tulipa mullekin tuossa erä Neotin "talvilaatua" ihmettelin kun oli 20 pakkasess samean oloista.Eikä varmaan ole tuossa tankissa KOSKAAN ollut kesälaatua.Todennäköisesti oli sattunut kuitenkin tulemaan ns välilaatua.Otin sitä oikein pulloon ja laitoin pakastimeen niin kohmettui melkoisesti,en reklamoinut koska toimi suht hyvin kuitenkin.Teboilin aineen kanssa ei ole moista ollut koskaan.
-
Talvilaatu ja kesälaatu ei sekoitu.Kesälaatu pysyy alla.
*** Kyllä muuten sekoittuvat. Vaatii vain että lämpötila on reilusti korkeampi kuin kesälaadun samepiste.
Itse ajan kesät kesälaadulla, syksyn välikelin laadulla ja talvet talvilaadulla. Kaikki samassa pöntössä, eikä ongelmia ole ollut ainakaan kahteenkymmeneen vuoteen.
-
Talvilaatu ja kesälaatu ei sekoitu.Kesälaatu pysyy alla.
*** Kyllä muuten sekoittuvat. Vaatii vain että lämpötila on reilusti korkeampi kuin kesälaadun samepiste.
Tuo samepiste on se oleellinen. Mutta toiseksi, pakkasenkestävyys ei silti kasva samassa suhteessa kuin talvilaatua on kesälaadun seassa, vaikka ne saisikin sekoittumaan.
-
Ihan tosi. Jos kesälaatu on sameaa niin talvilaatu ei siihen sekoitu ellei sitä kuumenna jollakin niin että seoksen lämpötila ainakin käy kesälaadun samepisteen yläpuolella. Esim maidonlämmittimellä saa sangossa talvilaadun kuumennettua niin kuumaksi että sillä voi liuottaa jopa moninkertaisen määrän kesälaatua. Mutta seos on käytännössä sitten kesälaatua kuitenkin eli polttaa äkkiä pois. Lämpölaajenee aika tavalla kun rupeaa olemaan liki sata-asteista. Bensiiniäkin olen joskus varovasti lämmittänyt, alkaa kiehua aika helposti.
-
Ei ole ollut neotin talvilaadun kanssa mitään ongelmia.
Tosin täytyi laittaa toiseen koneeseen rukkanen pö.suotimen päälle. Kun jäi reilu puolitankkia kesälaatua, niin meinasi ruveta ihan väkisin hyytymään näillä pakkasilla. Mutta muuten on koneet toimineet ihan hyvin.
Minä ainakin otan polttoaineen aina sieltä mistä sen halvimmalla saan... ;) ;)
Ja ihan samalla tavalla se on palanut... ;D
-
Raakaöljyn tynnyrihinta laski 44 dollariin
9.1.2009 14:11:36
Raakaöljyn hinta on laskenut kansainvälisillä öljymarkkinoilla neljättä päivää. Pohjanmeren Brent-laadun korihinta laski iltapäivällä runsaaseen 44 dollariin tynnyriltä. Käteiskauppaa käytiin noin 43 dollarin tynnyrihinnalla.
***Mittarilla pensa nousi 10 snt. Millai helvetillä se kallis öljy jo ehtikin mittareihin.
-
nyt näyttää käyvän niin että mittarilla nousee hinnat ennemmin ku itte öljy :o. tilattiin eilen kuivurin pönttö täyteen sillä uhalla että seuraavana päivänä jo 10snt kallihimpaa.
-
Maanantaina kuulemma halpuu reilusti,ite tukkuri kertoi päivällä ja lupas maanantaina tehdä tarjouksen mpö talvi tavarasta.
-
Kyllähän tosiasia on, että ostaa moottoripolttoöljyn sitten mistä firmasta hyvänsä, niin Nesteen tavaraa se on, turha siis myyjää haukkua, vaan sitä valmistajaa eli Neste Oilia.
Itse en ole talvilaatuoa käyttänyt valmetissa 15 vuoteen, eikä ole ongelmia ollut, ajettu on päälle 20 asteen pakkasissakin.
-
Vähän epäilen että tuolle talvilaadun hyydyttäjälle on jäänyt tankkiin kesä löpöä riittävästi tai muuten vaan suodattimet vettä täynnä,,,,,,,,,, :o