Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: jep jep - 18.01.16 - klo:10:46
-
Mitä öljyä olette käyttäneet t6040 etuperässä ja pyörännavoissa?
-
eikö tuohon käy tavalline peräööli? api gl4? 10w-30? ainakin vanhemmissa ollu tuo, mikä niissä on muuttunnu?
-
Itse olen käyttänyt Petrocanadan Duratrania ja myös Mobilin 426:sta. Kannattaa vaihtaa jarrunapoihin öljyt samalla, kun moottoriöljyt. Öljynvaihtovälinä olen pitänyt 300h.
-
Ei ole ihan noin uutta kalustoa, mutta multi G:tä olen laittanut.
-
oletko muuten saanu sitä lisäaineistamatonta multigtä omaan käyttöön? viime kesänä törmäsin moiseen, nyyn ja fiuden jarrut hävis mystisesti... muutamia kannuja myymättä vieläkin... aika kiva moka kun aattelee millanen toimija takana!
-
eikö tuohon käy tavalline peräööli? api gl4? 10w-30? ainakin vanhemmissa ollu tuo, mikä niissä on muuttunnu?
Niin se ohjekirjakin sanoo, kaupasta möivät 80-90 peräöljyä myyjä vielä sanoi että sitä ne laittaa tuossa huollonpuolellakin.
-
Jos on kitkalukolla niin kuuluuko sinne etuperään silloin tuo 80-90, muulloin tavallinen vaihteistoöljy, vai?
-
eiks se kitka just vaadi sen lisäaineen?
-
Eli taidan laittaa ohjekirjan mukaan samaa öljyä kuin perässä ::) eikös hollanneissa ole hammaslukko?
-
niin, kait ne siihen ohjekirjaan on osannu oikeita aineita ja määriä laitella. yleensä sopivat noihin.
-
Etunapoihin 80-90 gl5 ja etuperään 80-90 LS jos kitkaperä.
-
Eli taidan laittaa ohjekirjan mukaan samaa öljyä kuin perässä ::) eikös hollanneissa ole hammaslukko?
Osassa kitkalukko ja osassa hydraulinen levylukko, vanhemmissa fiiateissa osassa hammaslukko. MultiG:tä ollut etuakselissa kahdessa koneessa yhteensä 34 000 h, toki vaihdettu ohjeen mukaan ;). Joskus kolmenkympin pakkasilla kitkalukollinen akseli hiukan "kanittaa" eli kitkalukko hiukan laahaa.
En ole kuullut tuosta oksan mainitsemasta lisäaineen puuttumisesta, mutta jarrut on vielä tallella. Pitää olla tarkkana, kun tynnyri vaihtuu.
-
tuo oli yksi erä maahan tuojalta. ihmeen hiljaa on ollu.. ainakin täälläpäin on joitain kannuja jääny sen takia myymättä kun huomasivat ison piikin jarruttomia fiudeja... siis nyykkärietä. nyt taitaa olla taas ihan oikeaa kun kerran nimikin vaihtui.. mutta kyllä itellä ainakin huomasia asian lähes heti vaihdon jälkeen... ketutti vaan sakelisti vaikkei mitään maksannu... turhaa ajoa noista.