Agronet
Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Heino Leino - 15.01.16 - klo:19:13
-
Heinolla se tuli taas pokloomi, saateri kun meni etukuormaajan kauhankäännön letku ja rupesin sitä irrottelemaan ja menin onneton ruuvvaamaan auki siitä jakomötikän (mikä lie kasteessa annettu nimi) kuppeesta ja sususkalut tippu (siitä kuormajasta, ei minusta) lumelle ja minne lie lentäneetkää. Siispä kysyn että onko tietoa eli räjjäytyskuvvaa, siellä sisällä kun on niitä pikkuhiluja, niin mikä mahtaa olla se virallinen järjestys ja montako pikkusta topparipallaa siinä on?
-
Tässä autasi notta mikä kuikeli se on ?
Mutta pannaan varooksi pari
http://machinerie.com/ManuelOperateur/alo/Quicke%20Q10%20USA.pdf
http://machinerie.com/ManuelOperateur/alo/QUICKE%20640%20US%20MANUAL%20.pdf
-
Tarkoittaako Heino-poloinen sitä typerää liitintä, joka itselläkin ensimmäisellä letkun irroituskerralla oksensi kyntensä pitkin pihaa, kun en jaksanut perehtyä liittimen toimintaperiaatteeseen. :'( Sitä ei saa pitäväksi kuin uuden ostamalla. Aukeaa kuusiokoloavaimella, kun katsoo röörin päästä sisäpuolelle. :-X
-
sitäpä liitintä hyvinnii, ja arssinoin että minkä helevetin takija tuohi on pitäny keksie, oesi palajo somempi kun oesi rehellinen kierreliitin. Osasi se sitte yks Sampo sen mulle selevittää sen periajatuksen, vaen myöhästähä se. Saen sen kuitennii kasattuo, mutta taetaa muutama kynsi puuttuo sisältä. Aenaski yhen paalin saen nostettuo ja halakastuo iliman vuotamissie, että eihästä tiijjää...
-
Tässä autasi notta mikä kuikeli se on ?
Mutta pannaan varooksi pari
http://machinerie.com/ManuelOperateur/alo/Quicke%20Q10%20USA.pdf
http://machinerie.com/ManuelOperateur/alo/QUICKE%20640%20US%20MANUAL%20.pdf
Kiitoksie vaevannäöstä, mutta pikkusen liijjan vanaha versio, kuormaaja on kuiken 46
-
Eikös ne letkut lähe kun ottaa muovisen nipsuttimen pois, painaa letkua syvemmälle ja vetää pois. Ei mitään avaimia käytetä, ehkä pihdit tarvii muoviosan vetämiseen. Kaikilla letkun puristajilla ei sitten ole niitä päitä.
-
Kiitoksie vaevannäöstä, mutta pikkusen liijjan vanaha versio, kuormaaja on kuiken 46
http://assert.alo.se/WebASP/Navigator/Quicke%20Remote?UserName=QuickeTrima&Password=customer%40alo&LogOutUrl=http%3a%2f%2fwww.quicke.nu#ALO-118338
-
Eikös ne letkut lähe kun ottaa muovisen nipsuttimen pois, painaa letkua syvemmälle ja vetää pois. Ei mitään avaimia käytetä, ehkä pihdit tarvii muoviosan vetämiseen. Kaikilla letkun puristajilla ei sitten ole niitä päitä.
Juurikin noin ne toimii. Punainen lukitusklipsu pois ja painaa letkua sisäänpäin, jonka jälkeen vetää ulos. Ja asennusvaiheessa se punainen lukitusklipsu pitää laittaa letkuun kiinni ennenkuin sen tökkää takaisin paikoilleen.
-
Aivanko oikiasti on kuikasa nykyään ihan omat liittimet joita ei mistään tavan pajalta saa?
Onkohan tuosakaan ny mitään järkiä?
-
Aivanko oikiasti on kuikasa nykyään ihan omat liittimet joita ei mistään tavan pajalta saa?
Onkohan tuosakaan ny mitään järkiä?
Marmori tiski kiittää.
-
Saa niitä ihan irtotavarana. Kulkevat nimellä WEO-liitin.
(http://www.cejn.se/CEJN_Image_Bank/Products_275xXX/Product/CEJN/Series%20716/Group/Series_716.jpg)
-
semmonen mulukkuliitinhä se, kyllä minä siitä sen punasen ensin poestin ja nitkuttelin, vaen eipä irronnu, tottapa sitä oesi pitänny lykätäku sillä viimmesellä työnnöllä.... vaen eipä tuo ensimmäenen pöljyys ollu, eikä varmasti viimmenenkää. Kerrannii koetin irrottaa mehtäkärrystä ratasta, vaen ei auvvennu mutteri, ei vaekka kaasutoholla lämmitin. Lopulta hermostuin ja otin rälläkän ja lähtihä se. menin sitte sen pultinpätkän kans tarvikeliikkeeseen ja myöjä kahto sitä ja sano, jaaha, skanijan rattaasta, vasenkätisellä kierteellä.
-
Aivanko oikiasti on kuikasa nykyään ihan omat liittimet joita ei mistään tavan pajalta saa?
Onkohan tuosakaan ny mitään järkiä?
Pakko olla, kun ne ensiasennusletkut on ihan sekundaa. >:(
Helppo vaihto on nyökkäys asiakkaan suuntaan... 8)
Perimmäinen syy lienee jakotukin saaminen pienempään formuun. Tällä puolestaan aisojen poikkipuu on saatu sievemmäksi/vähemmän kuollutta kulmaa kauhan suuntaan.
-
Hyvin noita liittimiä saa joka hydrauliikaletkukioskista, onhan ne jo 10-vuotta olleet kuikelon käytössä ja alkaa kuulemma olla muissakin useimmiten Ruotsissa valmistetuissa laitteissa hydrauliikkaliikkeen mukaan käytössä.
-
juu, itekin trimaan hankin uudet letkut ja tarvikeliittimillä ja hyvin ovat pelittäneet. noissa kuikan/triman alkuperäisissä ei ole o-rengasta mutta tarvikeosassa on!
-
Ja kun näitä asentelette niin muistakaa aina laittaa se punainen lukitusklipsu paikoilleen ennenkuin tökkäätte paikoilleen. Liian syvälle kun tuon liittimen survoo niin sitä ei saa muutakuin dynamiittilla ja rälläkällä pois ;D
Tai eikai tuo mikään lukitusklipsu ole vaan syvyyden rajoitin.
-
No joo, mää jo meinasin huolestua. Kuten SamiT mainitsi niitä liittimiä jo löytyy ihan hyvin.
Mää jo aattelin että 10v käytössä olleisiin ei löydy perus kulutusosia muualta ku marmorilta.
Miks niihin on tuommosia liittimiä laitettu? Yleensä ruotsalaisiin?
Mulla käytössä wanha satasarjan kuikka, letkuja saa joka essolta.....
-
No joo, mää jo meinasin huolestua. Kuten SamiT mainitsi niitä liittimiä jo löytyy ihan hyvin.
Mää jo aattelin että 10v käytössä olleisiin ei löydy perus kulutusosia muualta ku marmorilta.
Miks niihin on tuommosia liittimiä laitettu? Yleensä ruotsalaisiin?
Mulla käytössä wanha satasarjan kuikka, letkuja saa joka essolta.....
Se on tämä WEO-liitin ruotsalaisen CEJNin oma liitin, siksi niitä laittavat juuri ruotsalaiset koneisiinsa. Vain Cejn valmistaa tietysti. Onhan sen käytössä hyviäkin puolia, tuon saa irti ilman työkaluja, ahtaassa paikassa hyvä. Tosin niin muutkin pikaliittimet..
-
Kysyisin millainen liitin tuo weo oikein on. Vaihdoin kerran 3 toiminnon letkut ja en sen enempi perehtynyt.
Siis onko öljynpaine lukittuna , kun urosliittimen ottaa irti ? Urospäässä ei ainakaan ole mitään liikkuvia osia tukoksi reikään, mutta onko siinä naaraspuolessa sulkulaitetta ?
-
ei kait tuossa käsittäissäin ole mitään lukitusta, ihan tavon liitin vain.
-
ei kait tuossa käsittäissäin ole mitään lukitusta, ihan tavon liitin vain.
Juuei. Se vastaa vain sitä perinteistä mutterikiinnitystä, se ei sulje päitä irrotettaessa sen enempää kuin irtiruuvattu letkukaan.
Se ei ole pikaliittimen korvike vaan ahtaan paikan tapa kiinnittää pysyviä letkuja, ei tarvita kiristysavaimelle tilaa.
Onhan siihen toki olemassa umpinaiset tulppakappaleet jos tarvitsee joku irrotuksen jälkeen tulpata.
Tuollaista olisin kaivannut tässä päivänä eräänä kun piti venttiililohkon keskeltä vaihtaa letku ja mikään avain sinne ei sovi. Tein yhdestä vanhasta lenkkiavaimesta rälläkällä avolenkin, mutta sekään ei kestänyt riittävää voimankäyttöä eikä sitäkään oikein mahtunut kääntämään mihinkään :-(
Olisihan noihin valmiita avolenkkejä olemassa, vääntiölle kulmamallejakin, mutta isot ovat melko arvokkaita eikä sellaista sarjaa ole sitten tullut hankittua :-(