Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: Waltteri - 09.01.16 - klo:21:19

Otsikko: Valtran pakoputki
Kirjoitti: Waltteri - 09.01.16 - klo:21:19
Ihme ja kumma vika Valtrassa: 141 advance, hitsaussauma revennyt ympäri irti pilariputken yläpäässä, äänenvaimentimen yläreunassa, missä tulee pakoputken ohuempi osa ulos?! ja mikähän ton aiheuttanut ? :o Ikuna ei ole pakoputki mihinkään törmännyt?? lämpölaajeneminen?? Onneks on yli -20 pakkasta, niin kopn kulma ei sula mustuu vain  ;D ;D  Onks muilla ollut vastaavaa??
Noooo kemppiä peliin...
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: nuffieldmaster - 09.01.16 - klo:21:27
A93:ssa vasta neljäs takuuseen tullut vaimennin alkoi kestämään kun näköjään vaihtui erimalliseksi.

Paskat materiaalit siinä on vikana, ei mikään muu. Liian ohuesta tavarasta.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: kylmis - 09.01.16 - klo:22:19
A93:ssa vasta neljäs takuuseen tullut vaimennin alkoi kestämään kun näköjään vaihtui erimalliseksi.

Paskat materiaalit siinä on vikana, ei mikään muu. Liian ohuesta tavarasta.
Tuo on jostain 502:sta asti periytyvä vika ;D Ei siinäkään kestänyt pakoputki, juuresta repeili. Isu vei sen sepälle, joka hitsaili lisää rautaa kylkeen. Seppä oli todennut, että nyt ei hajoa enää ikinä. On se rujon näköinen, mutta hyvin on kestänyt. Seppä sensijaan on ollut kirkkomaalla jo yli 20 vuotta... :'(
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: icefarmer - 09.01.16 - klo:23:10
A93:ssa vasta neljäs takuuseen tullut vaimennin alkoi kestämään kun näköjään vaihtui erimalliseksi.

Paskat materiaalit siinä on vikana, ei mikään muu. Liian ohuesta tavarasta.
Tuo on jostain 502:sta asti periytyvä vika ;D Ei siinäkään kestänyt pakoputki, juuresta repeili. Isu vei sen sepälle, joka hitsaili lisää rautaa kylkeen. Seppä oli todennut, että nyt ei hajoa enää ikinä. On se rujon näköinen, mutta hyvin on kestänyt. Seppä sensijaan on ollut kirkkomaalla jo yli 20 vuotta... :'(
seon sen merkki jotta kone vääntää alas asti, ei näitä putkionkelmia jontikoissa ja viiateissa oo 8) 8) 8) 8)
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: Ärrpää - 09.01.16 - klo:23:56
A93:ssa vasta neljäs takuuseen tullut vaimennin alkoi kestämään kun näköjään vaihtui erimalliseksi.

Paskat materiaalit siinä on vikana, ei mikään muu. Liian ohuesta tavarasta.
Tuo on jostain 502:sta asti periytyvä vika ;D Ei siinäkään kestänyt pakoputki, juuresta repeili. Isu vei sen sepälle, joka hitsaili lisää rautaa kylkeen. Seppä oli todennut, että nyt ei hajoa enää ikinä. On se rujon näköinen, mutta hyvin on kestänyt. Seppä sensijaan on ollut kirkkomaalla jo yli 20 vuotta... :'(
seon sen merkki jotta kone vääntää alas asti, ei näitä putkionkelmia jontikoissa ja viiateissa oo 8) 8) 8) 8)

 Semmosilla "päkäpäkä" kierroksilla työnteko voi näennäisesti vaikuttaa tehokkaalta. Jos desibelit on pääasiallinen mittasuure.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: Calahan - 10.01.16 - klo:00:10
Teessä ihan sama..... muutakun kemppi liimaa....
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: kylmis - 10.01.16 - klo:08:04
A93:ssa vasta neljäs takuuseen tullut vaimennin alkoi kestämään kun näköjään vaihtui erimalliseksi.

Paskat materiaalit siinä on vikana, ei mikään muu. Liian ohuesta tavarasta.
Tuo on jostain 502:sta asti periytyvä vika ;D Ei siinäkään kestänyt pakoputki, juuresta repeili. Isu vei sen sepälle, joka hitsaili lisää rautaa kylkeen. Seppä oli todennut, että nyt ei hajoa enää ikinä. On se rujon näköinen, mutta hyvin on kestänyt. Seppä sensijaan on ollut kirkkomaalla jo yli 20 vuotta... :'(
seon sen merkki jotta kone vääntää alas asti, ei näitä putkionkelmia jontikoissa ja viiateissa oo 8) 8) 8) 8)
En tiedä minkälainen tämä oli 70-luvulla, mutta tänäpäivänä en yhdistäisi sanaa vääntö tähän yksilöön ;D Tämä saattaisi olla parempi, jos raaskisi remontoida enemmän. Tässä on uudesta asti ollut syöttöpumppu semmoinen hikoilija. Sitä käytettiin takuuseen remontissa, mutta ei se tullut sillä reissulla paremmaksi. Siellä on omat öljyt, muutama desi ja se tuppaa niitäkin hävittämään, että sitä täytyy aina vahtia. Kollega käytti pari vuotta sitten oman koneensa pumpun Tammerdiisselillä ja tuli kuulemma sen remontin jälkeen aivan eri kone. Käyntiääni muuttui, polttoaineenkulutus putosi, tehoa tuli lisää, mutta pari tonnia se kierros myös maksoi :(
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: Oksa - 10.01.16 - klo:08:09
kun katellu tuota naapurin valtun pakoputkea ( joku a sarjan kone 9 jotain ) niin siinä kyllä ei pakarissa ole rautaa säästetty.  helevetinmoinen pönttö ja ja alakulma kuin saunakiuas... aina ihmetelly miks?   nyyssä on vaimennin pieni pönttö kp alla ja sitten siro putki mutkalla siinä kopin kulmalla ja mitään hajonnu...     joskus hiemnan jopa nojannu pieleenkin...
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: kylmis - 10.01.16 - klo:09:10
kun katellu tuota naapurin valtun pakoputkea ( joku a sarjan kone 9 jotain ) niin siinä kyllä ei pakarissa ole rautaa säästetty.  helevetinmoinen pönttö ja ja alakulma kuin saunakiuas... aina ihmetelly miks?   nyyssä on vaimennin pieni pönttö kp alla ja sitten siro putki mutkalla siinä kopin kulmalla ja mitään hajonnu...     joskus hiemnan jopa nojannu pieleenkin...
Nyykkärissä onkin aina toteutettu hyvin toi pakoputki ja moottorin imuilmanotto. Olen usein sitä ihmetellyt, että mistä se imu oikein otetaan ??? Ja onko sillä vaikutusta suodattimien puhtauteen. Valmetissa on tämä hölmö imutorvi, mutta kai se toimii, koska suodatin tuntuu pysyvän hyvin puhtaana.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: Oksa - 10.01.16 - klo:09:11
ei tosa tsassa mitään ilmua ole mutta sehän onkin toinen juttu kuin pakopuoli.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: kylmis - 10.01.16 - klo:09:25
Joo, tarkoitin näitä isompia ja uudempia malleja.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: kantola - 10.01.16 - klo:09:52
En tiedä minkälainen tämä oli 70-luvulla, mutta tänäpäivänä en yhdistäisi sanaa vääntö tähän yksilöön ;D Tämä saattaisi olla parempi, jos raaskisi remontoida enemmän. Tässä on uudesta asti ollut syöttöpumppu semmoinen hikoilija. Sitä käytettiin takuuseen remontissa, mutta ei se tullut sillä reissulla paremmaksi. Siellä on omat öljyt, muutama desi ja se tuppaa niitäkin hävittämään, että sitä täytyy aina vahtia. Kollega käytti pari vuotta sitten oman koneensa pumpun Tammerdiisselillä ja tuli kuulemma sen remontin jälkeen aivan eri kone. Käyntiääni muuttui, polttoaineenkulutus putosi, tehoa tuli lisää, mutta pari tonnia se kierros myös maksoi :(
Aika tyyris korjausinvestointi 502seen.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: Oksa - 10.01.16 - klo:10:06
oliko mallinumero ihan oikein?   ja oliko markoissa....
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: kantola - 10.01.16 - klo:10:12
oliko mallinumero ihan oikein?   ja oliko markoissa....
Sitä miekii mutta ku Kylmis kertoo; "Kollega käytti pari vuotta sitten oman koneensa pumpun..." niin ryöstö on tapahtunut euruissa?
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: BACKSPACE - 10.01.16 - klo:10:16
Vanhoissa Valluissa on niin paljon vääntöä, että koko traktori lähtee vääntymään eikä pakoputki ehdi liikkeeseen mukaan. Siksi putki katkeaa tyvestä  ??? ;D
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: kantola - 10.01.16 - klo:10:43
On se meilläkin tyvestä 80-lukulaisen Valdeemin putki poikki ja paikattu rosteripuikolla, sillähän ne sepät kaikki ennen hitsuutti menemään, tuli nätti ja kestävä. Rst-sauma loistaa mustasta putkesta edelleen kuin kultahampaisen merirosvon hymy.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: SAS - 10.01.16 - klo:11:00
kun katellu tuota naapurin valtun pakoputkea ( joku a sarjan kone 9 jotain ) niin siinä kyllä ei pakarissa ole rautaa säästetty.  helevetinmoinen pönttö ja ja alakulma kuin saunakiuas... aina ihmetelly miks?   nyyssä on vaimennin pieni pönttö kp alla ja sitten siro putki mutkalla siinä kopin kulmalla ja mitään hajonnu...     joskus hiemnan jopa nojannu pieleenkin...
Nyykkärissä onkin aina toteutettu hyvin toi pakoputki ja moottorin imuilmanotto. Olen usein sitä ihmetellyt, että mistä se imu oikein otetaan ??? Ja onko sillä vaikutusta suodattimien puhtauteen. Valmetissa on tämä hölmö imutorvi, mutta kai se toimii, koska suodatin tuntuu pysyvän hyvin puhtaana.
5 sarjan nyykkäreissä surkea esipuhdistus onko sitä laisinkaan ,niittomiehellä tuollainen
aina tukossa kevät töiden aikaan,pysähty maantielle kun oli niin täynnä multaa.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: -SS- - 10.01.16 - klo:11:12
Tuo pakoputken poikkitärrääminen muistuttaa kovasti leukkua,
ovathan vanha valmetti ja 272 leukku vaihteisto-polttoainetankkia
lukuun ottamatta kuin kaksi marjaa. Moottorin alla runkokehto,
portaalivetopyörät, kuivat girling levyjarrut, vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit, kaksoiskytkin-voimanotto, ja niin edespäin,
maineikas ja ikuinen konstruktio tuo, paitsi uudemmissa valtroissa
rakenne pilattu planeetoilla ja märillä levyjarruilla ja pikavaihteella
sekä hydraulisella kytkimellä voimanottoakselille.

Taitaa nykyajan isoissa valtroissa olla itsekantava runkokin moottorin osalta

-SS-
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: icefarmer - 10.01.16 - klo:11:45
Tuo pakoputken poikkitärrääminen muistuttaa kovasti leukkua,
ovathan vanha valmetti ja 272 leukku vaihteisto-polttoainetankkia
lukuun ottamatta kuin kaksi marjaa. Moottorin alla runkokehto,
portaalivetopyörät, kuivat girling levyjarrut, vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit, kaksoiskytkin-voimanotto, ja niin edespäin,
maineikas ja ikuinen konstruktio tuo, paitsi uudemmissa valtroissa
rakenne pilattu planeetoilla ja märillä levyjarruilla ja pikavaihteella
sekä hydraulisella kytkimellä voimanottoakselille.

Taitaa nykyajan isoissa valtroissa olla itsekantava runkokin moottorin osalta

-SS-
  vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit

ihan on mekaanisia juttuja vanhassa valmetissa ;) :D ;D 8)
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: ansseus - 10.01.16 - klo:12:48
Minullakin oli A93 vm.-12 ja pakari meni poikki samalla tavalla,eli sisäputki oli irronnut ulkovaipasta.Hitsarin kanssa todettiin että onneton hitsisauma,sauma ei edes yhtenäinen putken ympäri vaan muutaman sentin pätkäsaumoilla kiinni.
Aikaisemmin lisäksi pakarin ja pakosarjan välistä oli kerran irronnut yksi pultti polttaen välitiivisteen tsupsuteltuaan aikansa siitä välistä.Muistaakseni pakari oli kolmella kuusiokolopultilla kiinni pakosarjassa.Seppä sano rakenteesta että koko pakoputkipaketti turhan massiivinen suhteessa tuohon alapään kiinnitykseen,arveli silloin jo että kaikenlaisia tärinävaurioita luvassa,vähän myöhemmin sitten tuli tuo pakarin katkeaminen.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: Hervast - 10.01.16 - klo:13:06
En tiedä minkälainen tämä oli 70-luvulla, mutta tänäpäivänä en yhdistäisi sanaa vääntö tähän yksilöön ;D Tämä saattaisi olla parempi, jos raaskisi remontoida enemmän. Tässä on uudesta asti ollut syöttöpumppu semmoinen hikoilija. Sitä käytettiin takuuseen remontissa, mutta ei se tullut sillä reissulla paremmaksi. Siellä on omat öljyt, muutama desi ja se tuppaa niitäkin hävittämään, että sitä täytyy aina vahtia. Kollega käytti pari vuotta sitten oman koneensa pumpun Tammerdiisselillä ja tuli kuulemma sen remontin jälkeen aivan eri kone. Käyntiääni muuttui, polttoaineenkulutus putosi, tehoa tuli lisää, mutta pari tonnia se kierros myös maksoi :(
Aika tyyris korjausinvestointi 502seen.

Juu eikös siel nettikoneessa joku jamppa kauppaa noita simmsin ja minimecin ym. korjattuja pumppuja sopuhintaan ? Itse en kusekaan noihin tammerdiesel ja sensukuisiin firmoihin päin, kertakokemus Joensuun Moottorikoneistamosta riitti.

A9x kolmosissa ei kyllä alavääntö ole huikea, se lie pilattu noilla saastehömpötyksillä. 90 luvun 555:ssa ym pikkukolmosissa oli kyl hyvät moottoriominaisuudet.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: nuffieldmaster - 10.01.16 - klo:13:57
Tuo pakoputken poikkitärrääminen muistuttaa kovasti leukkua,
ovathan vanha valmetti ja 272 leukku vaihteisto-polttoainetankkia
lukuun ottamatta kuin kaksi marjaa. Moottorin alla runkokehto,
portaalivetopyörät, kuivat girling levyjarrut, vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit, kaksoiskytkin-voimanotto, ja niin edespäin,
maineikas ja ikuinen konstruktio tuo, paitsi uudemmissa valtroissa
rakenne pilattu planeetoilla ja märillä levyjarruilla ja pikavaihteella
sekä hydraulisella kytkimellä voimanottoakselille.

Taitaa nykyajan isoissa valtroissa olla itsekantava runkokin moottorin osalta

-SS-
  vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit

ihan on mekaanisia juttuja vanhassa valmetissa ;) :D ;D 8)

Kyllä minä ainakin olen korjaamassa ollut 1112:n valmetin ja 903:n corroocion syömiä nestesylintereitä ja vaihtanut jarruputkia.

Pari kertaa on A93:sta palanut turbon ja vaimentimen välinen tiiviste. Siellä on kolme pulttia jotka irtoavat liitoksesta vaikka on Nordlockit uudet pantu joka kerta.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: Toivo Tonta - 10.01.16 - klo:14:01
Tuo pakoputken poikkitärrääminen muistuttaa kovasti leukkua,
ovathan vanha valmetti ja 272 leukku vaihteisto-polttoainetankkia
lukuun ottamatta kuin kaksi marjaa. Moottorin alla runkokehto,
portaalivetopyörät, kuivat girling levyjarrut, vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit, kaksoiskytkin-voimanotto, ja niin edespäin,
maineikas ja ikuinen konstruktio tuo, paitsi uudemmissa valtroissa
rakenne pilattu planeetoilla ja märillä levyjarruilla ja pikavaihteella
sekä hydraulisella kytkimellä voimanottoakselille.

Taitaa nykyajan isoissa valtroissa olla itsekantava runkokin moottorin osalta

-SS-
  vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit

ihan on mekaanisia juttuja vanhassa valmetissa ;) :D ;D 8)

Kyllä minä ainakin olen korjaamassa ollut 1112:n valmetin ja 903:n corroocion syömiä nestesylintereitä ja vaihtanut jarruputkia.

Pari kertaa on A93:sta palanut turbon ja vaimentimen välinen tiiviste. Siellä on kolme pulttia jotka irtoavat liitoksesta vaikka on Nordlockit uudet pantu joka kerta.
Vanhat 700-1100 mekaaninen kaksoiskytkin, neste jarrut. 702-1102 kytkinkin nestevälitteinen. 500-502 mekaaninen?
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: Toivo Tonta - 10.01.16 - klo:14:06
Jörnikänkin mökäpönttö näkyy olevan murtunut, siellä pellin alla. >:( Valtran ejektorit, vai koko putket? Eberin tekemiä? Esim jontikan käyttämä donaldsonin power core suodatin on hyvä.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: kylmis - 10.01.16 - klo:14:09
oliko mallinumero ihan oikein?   ja oliko markoissa....
Sitä miekii mutta ku Kylmis kertoo; "Kollega käytti pari vuotta sitten oman koneensa pumpun..." niin ryöstö on tapahtunut euruissa?
Summa oli toi ja käsitin, että lähimenneisyydessä tämä remontti oli tapahtunut. En kiinnittänyt asiaan sen tarkemmin huomiota, kun keskustelu meni siihen parantuneiden ominaisuuksien listaamiseen. Mun täytyy selvittää toi asia uudelleen.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: kantola - 10.01.16 - klo:15:10
Juu eikös siel nettikoneessa joku jamppa kauppaa noita simmsin ja minimecin ym. korjattuja pumppuja sopuhintaan ? Itse en kusekaan noihin tammerdiesel ja sensukuisiin firmoihin päin, kertakokemus Joensuun Moottorikoneistamosta riitti.

A9x kolmosissa ei kyllä alavääntö ole huikea, se lie pilattu noilla saastehömpötyksillä. 90 luvun 555:ssa ym pikkukolmosissa oli kyl hyvät moottoriominaisuudet.
Voi vit...si näiden nykyisien "pikkuvalmettien" ääniäkin. ;D
Sellaisia tuhnuttajia että eräällä vanhalla traktoristilla suu kääntyi happamaan irveeseen kun ekan kerran kuuli härpäkkeen ohiajavan Valtran kevätkiertueella. "Ei ikinä tuommosta lussua, miten on saatukin kone pilattua."
"Hymy" oli kuin Clintillä tässä: (https://media2.giphy.com/media/cQtlhD48EG0SY/200_s.gif)
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: Ärrpää - 10.01.16 - klo:15:19
Tuo pakoputken poikkitärrääminen muistuttaa kovasti leukkua,
ovathan vanha valmetti ja 272 leukku vaihteisto-polttoainetankkia
lukuun ottamatta kuin kaksi marjaa. Moottorin alla runkokehto,
portaalivetopyörät, kuivat girling levyjarrut, vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit, kaksoiskytkin-voimanotto, ja niin edespäin,
maineikas ja ikuinen konstruktio tuo, paitsi uudemmissa valtroissa
rakenne pilattu planeetoilla ja märillä levyjarruilla ja pikavaihteella
sekä hydraulisella kytkimellä voimanottoakselille.

Taitaa nykyajan isoissa valtroissa olla itsekantava runkokin moottorin osalta

-SS-
  vuotavat jarru- ja
kytkinsylinterit

ihan on mekaanisia juttuja vanhassa valmetissa ;) :D ;D 8)

Kyllä minä ainakin olen korjaamassa ollut 1112:n valmetin ja 903:n corroocion syömiä nestesylintereitä ja vaihtanut jarruputkia.

Pari kertaa on A93:sta palanut turbon ja vaimentimen välinen tiiviste. Siellä on kolme pulttia jotka irtoavat liitoksesta vaikka on Nordlockit uudet pantu joka kerta.

 Tuommoseen tärinälle alttiiseen laippaan sorvari laitatti putkisokan, pulttien ei tarvii kärsiä tärinästä vaan saavat huolehtia päittäiskiinnityksestä.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: SamiT - 10.01.16 - klo:15:25
Juu eikös siel nettikoneessa joku jamppa kauppaa noita simmsin ja minimecin ym. korjattuja pumppuja sopuhintaan ? Itse en kusekaan noihin tammerdiesel ja sensukuisiin firmoihin päin, kertakokemus Joensuun Moottorikoneistamosta riitti.

A9x kolmosissa ei kyllä alavääntö ole huikea, se lie pilattu noilla saastehömpötyksillä. 90 luvun 555:ssa ym pikkukolmosissa oli kyl hyvät moottoriominaisuudet.
Voi vit...si näiden nykyisien "pikkuvalmettien" ääniäkin. ;D
Sellaisia tuhnuttajia että eräällä vanhalla traktoristilla suu kääntyi happamaan irveeseen kun ekan kerran kuuli härpäkkeen ohiajavan Valtran kevätkiertueella. "Ei ikinä tuommosta lussua, miten on saatukin kone pilattua."


Eiköhän tuo surkeankauhea ääni johdu nokka-akselilla tehdysta pakokaasun takaisinkierrätyksestä. Hutasee käsittääkseni tipan vanhaa tavaraa sisään vielä männän jo lähtiessä imutahdille eli pakoventtiili sulkeutuu aavistuksen männän liikkeen yläkuolokohdan jälkeen. Nokka moottorihiomoon niin alkaa pitää taas traktorin ääntä. Kyllä siinä vanhan 305:n tai 505:n kaunis pörinä on vain kultaisissa muistoissa kun noita uusia kuuntelee. Pahaa tekee muutaman vanhan kolmepyttyisen omistajan korvaan todellakin tuo uuden kolmosen ääni. Maasikalla jossakin viistokeulamallissa nelos-Perkins vastaavalla tekniikalla ja kuulostaa sekin myös ihan loppuunväljältä romulta lussulta koko vehje. 
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: ijasja2 - 10.01.16 - klo:16:04
Juu eikös siel nettikoneessa joku jamppa kauppaa noita simmsin ja minimecin ym. korjattuja pumppuja sopuhintaan ? Itse en kusekaan noihin tammerdiesel ja sensukuisiin firmoihin päin, kertakokemus Joensuun Moottorikoneistamosta riitti.

A9x kolmosissa ei kyllä alavääntö ole huikea, se lie pilattu noilla saastehömpötyksillä. 90 luvun 555:ssa ym pikkukolmosissa oli kyl hyvät moottoriominaisuudet.
Voi vit...si näiden nykyisien "pikkuvalmettien" ääniäkin. ;D
Sellaisia tuhnuttajia että eräällä vanhalla traktoristilla suu kääntyi happamaan irveeseen kun ekan kerran kuuli härpäkkeen ohiajavan Valtran kevätkiertueella. "Ei ikinä tuommosta lussua, miten on saatukin kone pilattua."

Kyllä siinä vanhan 305:n tai 505:n kaunis pörinä on vain kultaisissa muistoissa kun noita uusia kuuntelee. Pahaa tekee muutaman vanhan kolmepyttyisen omistajan korvaan todellakin tuo uuden kolmosen ääni.

 ;D :-X Ei siitä kolmosesta saa moottorin ääntä esille kuin yhdistämällä kaks konetta peräkkäin tai kaks kyljelleen, V-muotokin niin ja näin... :)
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: nuffieldmaster - 10.01.16 - klo:16:28
Juu eikös siel nettikoneessa joku jamppa kauppaa noita simmsin ja minimecin ym. korjattuja pumppuja sopuhintaan ? Itse en kusekaan noihin tammerdiesel ja sensukuisiin firmoihin päin, kertakokemus Joensuun Moottorikoneistamosta riitti.

A9x kolmosissa ei kyllä alavääntö ole huikea, se lie pilattu noilla saastehömpötyksillä. 90 luvun 555:ssa ym pikkukolmosissa oli kyl hyvät moottoriominaisuudet.
Voi vit...si näiden nykyisien "pikkuvalmettien" ääniäkin. ;D
Sellaisia tuhnuttajia että eräällä vanhalla traktoristilla suu kääntyi happamaan irveeseen kun ekan kerran kuuli härpäkkeen ohiajavan Valtran kevätkiertueella. "Ei ikinä tuommosta lussua, miten on saatukin kone pilattua."


Eiköhän tuo surkeankauhea ääni johdu nokka-akselilla tehdysta pakokaasun takaisinkierrätyksestä. Hutasee käsittääkseni tipan vanhaa tavaraa sisään vielä männän jo lähtiessä imutahdille eli pakoventtiili sulkeutuu aavistuksen männän liikkeen yläkuolokohdan jälkeen. Nokka moottorihiomoon niin alkaa pitää taas traktorin ääntä. Kyllä siinä vanhan 305:n tai 505:n kaunis pörinä on vain kultaisissa muistoissa kun noita uusia kuuntelee. Pahaa tekee muutaman vanhan kolmepyttyisen omistajan korvaan todellakin tuo uuden kolmosen ääni. Maasikalla jossakin viistokeulamallissa nelos-Perkins vastaavalla tekniikalla ja kuulostaa sekin myös ihan loppuunväljältä romulta lussulta koko vehje.

Kävi vierekkäin tuossa taannoin pellolla MF:n dyna-4 sillä samalla 3.3 litran commonrail moottorilla tuon minun A93:n kanssa ja se MF on paaaaljon sievempi käyntiääneltään mitä Valtra. Valtra röhisee ja tärisee kuin betonimylly mutta MF vain hurisi.  :'(
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: SamiT - 10.01.16 - klo:17:05
Juu eikös siel nettikoneessa joku jamppa kauppaa noita simmsin ja minimecin ym. korjattuja pumppuja sopuhintaan ? Itse en kusekaan noihin tammerdiesel ja sensukuisiin firmoihin päin, kertakokemus Joensuun Moottorikoneistamosta riitti.

A9x kolmosissa ei kyllä alavääntö ole huikea, se lie pilattu noilla saastehömpötyksillä. 90 luvun 555:ssa ym pikkukolmosissa oli kyl hyvät moottoriominaisuudet.
Voi vit...si näiden nykyisien "pikkuvalmettien" ääniäkin. ;D
Sellaisia tuhnuttajia että eräällä vanhalla traktoristilla suu kääntyi happamaan irveeseen kun ekan kerran kuuli härpäkkeen ohiajavan Valtran kevätkiertueella. "Ei ikinä tuommosta lussua, miten on saatukin kone pilattua."


Eiköhän tuo surkeankauhea ääni johdu nokka-akselilla tehdysta pakokaasun takaisinkierrätyksestä. Hutasee käsittääkseni tipan vanhaa tavaraa sisään vielä männän jo lähtiessä imutahdille eli pakoventtiili sulkeutuu aavistuksen männän liikkeen yläkuolokohdan jälkeen. Nokka moottorihiomoon niin alkaa pitää taas traktorin ääntä. Kyllä siinä vanhan 305:n tai 505:n kaunis pörinä on vain kultaisissa muistoissa kun noita uusia kuuntelee. Pahaa tekee muutaman vanhan kolmepyttyisen omistajan korvaan todellakin tuo uuden kolmosen ääni. Maasikalla jossakin viistokeulamallissa nelos-Perkins vastaavalla tekniikalla ja kuulostaa sekin myös ihan loppuunväljältä romulta lussulta koko vehje.

Kävi vierekkäin tuossa taannoin pellolla MF:n dyna-4 sillä samalla 3.3 litran commonrail moottorilla tuon minun A93:n kanssa ja se MF on paaaaljon sievempi käyntiääneltään mitä Valtra. Valtra röhisee ja tärisee kuin betonimylly mutta MF vain hurisi.  :'(

A-sarjan moottorihan on sitä päästökikkailumallia, Verkussa voi olla pykälää udempi versio eri päästövähennystekniikalla.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: John Ferguson - 10.01.16 - klo:17:22
Juu eikös siel nettikoneessa joku jamppa kauppaa noita simmsin ja minimecin ym. korjattuja pumppuja sopuhintaan ? Itse en kusekaan noihin tammerdiesel ja sensukuisiin firmoihin päin, kertakokemus Joensuun Moottorikoneistamosta riitti.

A9x kolmosissa ei kyllä alavääntö ole huikea, se lie pilattu noilla saastehömpötyksillä. 90 luvun 555:ssa ym pikkukolmosissa oli kyl hyvät moottoriominaisuudet.
Voi vit...si näiden nykyisien "pikkuvalmettien" ääniäkin. ;D
Sellaisia tuhnuttajia että eräällä vanhalla traktoristilla suu kääntyi happamaan irveeseen kun ekan kerran kuuli härpäkkeen ohiajavan Valtran kevätkiertueella. "Ei ikinä tuommosta lussua, miten on saatukin kone pilattua."


Eiköhän tuo surkeankauhea ääni johdu nokka-akselilla tehdysta pakokaasun takaisinkierrätyksestä. Hutasee käsittääkseni tipan vanhaa tavaraa sisään vielä männän jo lähtiessä imutahdille eli pakoventtiili sulkeutuu aavistuksen männän liikkeen yläkuolokohdan jälkeen. Nokka moottorihiomoon niin alkaa pitää taas traktorin ääntä. Kyllä siinä vanhan 305:n tai 505:n kaunis pörinä on vain kultaisissa muistoissa kun noita uusia kuuntelee. Pahaa tekee muutaman vanhan kolmepyttyisen omistajan korvaan todellakin tuo uuden kolmosen ääni. Maasikalla jossakin viistokeulamallissa nelos-Perkins vastaavalla tekniikalla ja kuulostaa sekin myös ihan loppuunväljältä romulta lussulta koko vehje.

Kävi vierekkäin tuossa taannoin pellolla MF:n dyna-4 sillä samalla 3.3 litran commonrail moottorilla tuon minun A93:n kanssa ja se MF on paaaaljon sievempi käyntiääneltään mitä Valtra. Valtra röhisee ja tärisee kuin betonimylly mutta MF vain hurisi.  :'(

A-sarjan moottorihan on sitä päästökikkailumallia, Verkussa voi olla pykälää udempi versio eri päästövähennystekniikalla.
Verkussa on myös pienempi kulutus kuin Valtrassa. Todistaa sen, ettei suomalaiset osaa ohjelmoida moottorinohjausta.  8) 3.3 verkussa ei käsittääkseni ole kuin egr.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: SamiT - 10.01.16 - klo:18:31
Juu eikös siel nettikoneessa joku jamppa kauppaa noita simmsin ja minimecin ym. korjattuja pumppuja sopuhintaan ? Itse en kusekaan noihin tammerdiesel ja sensukuisiin firmoihin päin, kertakokemus Joensuun Moottorikoneistamosta riitti.

A9x kolmosissa ei kyllä alavääntö ole huikea, se lie pilattu noilla saastehömpötyksillä. 90 luvun 555:ssa ym pikkukolmosissa oli kyl hyvät moottoriominaisuudet.
Voi vit...si näiden nykyisien "pikkuvalmettien" ääniäkin. ;D
Sellaisia tuhnuttajia että eräällä vanhalla traktoristilla suu kääntyi happamaan irveeseen kun ekan kerran kuuli härpäkkeen ohiajavan Valtran kevätkiertueella. "Ei ikinä tuommosta lussua, miten on saatukin kone pilattua."


Eiköhän tuo surkeankauhea ääni johdu nokka-akselilla tehdysta pakokaasun takaisinkierrätyksestä. Hutasee käsittääkseni tipan vanhaa tavaraa sisään vielä männän jo lähtiessä imutahdille eli pakoventtiili sulkeutuu aavistuksen männän liikkeen yläkuolokohdan jälkeen. Nokka moottorihiomoon niin alkaa pitää taas traktorin ääntä. Kyllä siinä vanhan 305:n tai 505:n kaunis pörinä on vain kultaisissa muistoissa kun noita uusia kuuntelee. Pahaa tekee muutaman vanhan kolmepyttyisen omistajan korvaan todellakin tuo uuden kolmosen ääni. Maasikalla jossakin viistokeulamallissa nelos-Perkins vastaavalla tekniikalla ja kuulostaa sekin myös ihan loppuunväljältä romulta lussulta koko vehje.

Kävi vierekkäin tuossa taannoin pellolla MF:n dyna-4 sillä samalla 3.3 litran commonrail moottorilla tuon minun A93:n kanssa ja se MF on paaaaljon sievempi käyntiääneltään mitä Valtra. Valtra röhisee ja tärisee kuin betonimylly mutta MF vain hurisi.  :'(

A-sarjan moottorihan on sitä päästökikkailumallia, Verkussa voi olla pykälää udempi versio eri päästövähennystekniikalla.
Verkussa on myös pienempi kulutus kuin Valtrassa. Todistaa sen, ettei suomalaiset osaa ohjelmoida moottorinohjausta.  8) 3.3 verkussa ei käsittääkseni ole kuin egr.
Onko Fergussa EGR toteutettu moottorin ulkoisilla komponenteilla erillisen venttiilin kautta? Silloin olisi normaali nokkageometria ja käyntiääni ihan eri. Taitaa tuo nokka-akseli EGR olla juurikin se päästökikkailumalli, jossa teho ilmoitettu matalilla kierroksilla pieneksi.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: JayZ - 10.01.16 - klo:20:56
Ettei nyt kuitenkin olisi ollut Massikassa 33awi moottori? Aakkosessa on 33cta. Mikäli se Massikka on siis ollut Dyna4.

33awi:ssa on ulkoinen egr ja 33cta:ssa "nokka-egr"
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: kylmis - 31.01.16 - klo:19:56
oliko mallinumero ihan oikein?   ja oliko markoissa....
Sitä miekii mutta ku Kylmis kertoo; "Kollega käytti pari vuotta sitten oman koneensa pumpun..." niin ryöstö on tapahtunut euruissa?
Summa oli toi ja käsitin, että lähimenneisyydessä tämä remontti oli tapahtunut. En kiinnittänyt asiaan sen tarkemmin huomiota, kun keskustelu meni siihen parantuneiden ominaisuuksien listaamiseen. Mun täytyy selvittää toi asia uudelleen.
Joo, kyllä se summa sitten väärin meni :-[ syystä tai toisesta ::) Eli 2-3 vuotta sitten laitettiin pumppu ja maksoi 600-700e. Siinä oli tullut sellainen vika, että kaasu jumitti pohjaan eli jäi jotenkin jumiin. Ei se isäntä oikein osannut selvittää mitä sinne laitettiin, mutta ominaisuudet parani paljon vanhasta.
Otsikko: Vs: Valtran pakoputki
Kirjoitti: kantola - 31.01.16 - klo:20:08
oliko mallinumero ihan oikein?   ja oliko markoissa....
Sitä miekii mutta ku Kylmis kertoo; "Kollega käytti pari vuotta sitten oman koneensa pumpun..." niin ryöstö on tapahtunut euruissa?
Summa oli toi ja käsitin, että lähimenneisyydessä tämä remontti oli tapahtunut. En kiinnittänyt asiaan sen tarkemmin huomiota, kun keskustelu meni siihen parantuneiden ominaisuuksien listaamiseen. Mun täytyy selvittää toi asia uudelleen.
Joo, kyllä se summa sitten väärin meni :-[ syystä tai toisesta ::) Eli 2-3 vuotta sitten laitettiin pumppu ja maksoi 600-700e. Siinä oli tullut sellainen vika, että kaasu jumitti pohjaan eli jäi jotenkin jumiin. Ei se isäntä oikein osannut selvittää mitä sinne laitettiin, mutta ominaisuudet parani paljon vanhasta.
No ei sentään se ryöstö... Hienoa että selvitit asian.