Agronet

Keskusteluaiheet => Koneet, laitteet ja tekniikka => Aiheen aloitti: RainMan - 07.01.16 - klo:17:44

Otsikko: Kannentiiviste
Kirjoitti: RainMan - 07.01.16 - klo:17:44
Kannentiiviste alkoi taas vuotamaan 504 vallussa . Moottori remontin jälkeen taas noin 100 h tiivisteen vaihdosta. Edellinen meni noin 60 h rempan jälkeen kun en jälkikiristänyt kantta vanhojen oppien mukaan .Pitäneet kokeilla onko joku kannenpultti löysällä ja jos ei niin onnistuisiko laittaa ylimääräinen metallirengas putken reunalle ja uusi kannentiiviste sitten päälle esim . vanhan tiivisteen putken reunapuolikas. Vaatisi kyllä onnistunutta näpertelyä  :P  ::). 
Siellä on joku putki hieman liian alhaalla ja aiheuttaa tuon ongelman mutta konetta ei viitsisi avata tuon vuoksi .
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Mopomies - 07.01.16 - klo:17:59
Putkien säätöön on simmilevyjä. Jos joku putki on liian alhaalla, niin varmasti tulee menemään taas uudestaan. Jos sulla ei oo tietoja putken korkeudesta suhteessa lohkoon, niin kysy Linnavuoresta.

310B konetta saa kiristää heti ekan lämmityskäytön jälkeen ja sitten uudestaan olikohan se siinä sadan tunnin kuluttua. Muuten tulee perskeleitä, jos on vähänkin hikeä puristettu myllystä lisää ulos. ;D
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Dr.Who - 07.01.16 - klo:18:05
Ja ei ole ainut vallu missä tääkin ongelma on.Joku kommari sylinterin reikää poratessaan käynyt tupakilla välillä eikä muistanut mitkä niistä kolmesta jo oli lohkoon porattu.Noo varmuuden vuoksi sitten tuli osa kahteen kertaan porattua ja putket hölskyy.Siitäköhän se muuten johtuu vallun moottorin kolina,löysistä sylinteriputkista.
Noo kyllä SAS tuollasen homman myös hoitelee hetkessä,erikeepperillä liimailee putket kiinni ja ajaa sitten kymmeniätuhansia tunteja eteenpäin.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: SamiT - 07.01.16 - klo:18:12
Niihän se meni kannentiiviste mullakin 502:sta muutaman kymmenen tunnin ajon jälkeen kansiremontista kun menin jättämään kiristyksen. Sitten hain uuden tiivisteen oikein alkuperäisosana ja kiristin heti lämmettyä uudelleen ja vielä pienen ajon jälkeen, lisäksi pistin n. 10% yli suositellun momentin viimeisessä kiristyksessä kun arvelin että vaarnaruuvit ovat sen verran tuhtia tekoa että eivät ole moksiskaan vähän reilummasta momentista. Nyt on jo 10 vuotta klapit sirklattu ja pihakoneen virka hoitunut tuolla ilman vuotoa kannentiivisteessä, onpa välillä ihan töitäkin kokeiltu harrastuksen vuoksi kesannon äestyksessä ja jyrätty kymmeniä hehtaareita keväisin. Shimmilevyjä putkien korkeuden säätöön voi olla välillä huonosti saatavilla 310B-moottoriin, mutta monet leikanneet ne ohuesta kuparilevystä tai ihan tiivistepaperista, ei vaan ole se hätäisen miehen hommaa tuommoinen nykertäminen.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Dr.Who - 07.01.16 - klo:18:21
Eli ei ne oikein osaa valtralla moottoreita tehdä
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Antidesantti - 07.01.16 - klo:18:58
Huonojen uluko maalasten alihankkijain tekemiä osia...     :-X     ::)
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: SAS - 07.01.16 - klo:19:28
5000 alkoi lohkot vuotaa järestään ei foorti osaa moottoria tehdä ja sylinterit oli soikheita.
Jontikassa järestään kansipahvi vikaa ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Deutsissa ollut aina vaivan kansipahvin mätäneminen ja palaminen ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Aina alkuperäinen tiiviste ja aina kannen suoruuden mittaus ,lohkon ja putkien aseman mittaus näillä perus faktoilla pärjää.Ylikiritys ei auta mitään kannen pultit vaan venyy enemmän.
Massa tiivisteet oli ongelma huonon saksalaisen laadun takia nykyään aina tilalle uudempiin metallitiiviste.Sylinterissä on kova paine puritustahdin lopussa 23 kiloa /cm/neliö. :o
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: TDK - 07.01.16 - klo:19:30
Eikai sitä kannentiivistevikaa ollu ku mezzoissa? Menee josain 4000h kohilla ja ku kerran uusitaan nii vika ei uusi. Ilmeisesti vikaa tiivisteissä, ei kannessa tai lohkossa. Eikä oireile sen kummemmin ku lakkaa tulemasta hyttiin lämpö. Vetää vissiin ilmaa nesteen sekaan. Maantievauhdissa tarkenee mutta muuten ei. Ainaki mulla meni näin -98 mezzossa, ja tiivisteen vaihtanu seppä kertoili tämmösiä. Oli kuulemma likimain elättäny ittensä vuosituhannen vaihteessa tiivisteenvaihdoilla...  ;D
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: kylmis - 07.01.16 - klo:19:36
Paljon Valmetteja, paljon vikaa, paljon työtä, kansantalous kiittää... ;D
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: SAS - 07.01.16 - klo:19:49
Paljon Valmetteja, paljon vikaa, paljon työtä, kansantalous kiittää... ;D
No onko kylmiksen tuotteet sen kummempia,lapsellista juttua tulee kylmiseltä koko ajan
kotimainen on paskaa ,mutta taidat saada kotimaisella itsellekin tulosi oletko sitä ajatellut? :o
Onneksi kuluttajat ostavat jo yhä enemmän ulkolaista ruokaa niin pääse kylmiskin työttömäksi. ;D
Vähän nyt järkee kirjoituksiin on meinaan kovat ajat vielä edessä kun aletaan maataloudeltakin tukia ottamaan pois ja tuottaja hinnat putoaa..
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: JiiPee42 - 07.01.16 - klo:19:51
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: SAS - 07.01.16 - klo:20:00
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt
Tuolla konstilla olen nuffin moottorin putkittanut ainakin kymmenen kertaa.
Tekee ulosvetäjän kierretangosta ja kahdesta laipasta toinen putken alapäähän ja toinen kannen pulttien päähän niin sillä lähtee putki ylös.Nuffi katko putkia mutta sitten laitettiin paksummat putket ja pienemmät männät niin alko kestämään.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Toivo Tonta - 07.01.16 - klo:20:04
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt

Joo, eihän ne märät putket piukkassa ole. Jotenkin noin sen itsekin tekisin, jos vastaavaa ongelmaa olis. Ainut mikä jänskättäis, olis just se männän renkaineen putkeen saaminen. Jos noin nopsaan menee tiivisteitä jossain on vikaa, putkien korkeus erot yms.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Toivo Tonta - 07.01.16 - klo:20:08
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt
Tuolla konstilla olen nuffin moottorin putkittanut ainakin kymmenen kertaa.
Tekee ulosvetäjän kierretangosta ja kahdesta laipasta toinen putken alapäähän ja toinen kannen pulttien päähän niin sillä lähtee putki ylös
.Nuffi katko putkia mutta sitten laitettiin paksummat putket ja pienemmät männät niin alko kestämään.

No, säähän sälli oot :o Tuota et usko itsekään. Siellä on mäntää, kiertokankee, kampiakselia yms edessä ::)
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: kylmis - 07.01.16 - klo:20:15
Paljon Valmetteja, paljon vikaa, paljon työtä, kansantalous kiittää... ;D
No onko kylmiksen tuotteet sen kummempia,lapsellista juttua tulee kylmiseltä koko ajan
kotimainen on paskaa ,mutta taidat saada kotimaisella itsellekin tulosi oletko sitä ajatellut? :o
Onneksi kuluttajat ostavat jo yhä enemmän ulkolaista ruokaa niin pääse kylmiskin työttömäksi. ;D
Vähän nyt järkee kirjoituksiin on meinaan kovat ajat vielä edessä kun aletaan maataloudeltakin tukia ottamaan pois ja tuottaja hinnat putoaa..
Toi nyt on sama kuin kaatopaikka soimaa roskapussia, saadaan niinkuin mittasuhteet kohdalleen noissa paskapuheissa... ;D
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: SAS - 07.01.16 - klo:20:18
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt
Tuolla konstilla olen nuffin moottorin putkittanut ainakin kymmenen kertaa.
Tekee ulosvetäjän kierretangosta ja kahdesta laipasta toinen putken alapäähän ja toinen kannen pulttien päähän niin sillä lähtee putki ylös
.Nuffi katko putkia mutta sitten laitettiin paksummat putket ja pienemmät männät niin alko kestämään.

No, säähän sälli oot :o Tuota et usko itsekään. Siellä on mäntää, kiertokankee, kampiakselia yms edessä ::)
No kyllä ainakin kaikki huomaa että Toivo toivoton ei ole sitä putken uusimista tehnyt.
Öljypohja pois ,kiertokangen pultit pois ja puolikas sitten kansi pois ,alhaalta puukepillä mäntä ylös
,sitten putken alapäähän laippa ja kierretanko ja yläpäähän laippa ja vääntömutteri ja kiertoa putki nousee ylös.Näin helppoa se on nuffissa. ;D
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: select o speed - 07.01.16 - klo:20:22
On se hyvä kun on putkettomat moottorit niin ei ole tommosta puuhastelua.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Toivo Tonta - 07.01.16 - klo:20:39
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt
Tuolla konstilla olen nuffin moottorin putkittanut ainakin kymmenen kertaa.
Tekee ulosvetäjän kierretangosta ja kahdesta laipasta toinen putken alapäähän ja toinen kannen pulttien päähän niin sillä lähtee putki ylös
.Nuffi katko putkia mutta sitten laitettiin paksummat putket ja pienemmät männät niin alko kestämään.

No, säähän sälli oot :o Tuota et usko itsekään. Siellä on mäntää, kiertokankee, kampiakselia yms edessä ::)
No kyllä ainakin kaikki huomaa että Toivo toivoton ei ole sitä putken uusimista tehnyt.
Öljypohja pois ,kiertokangen pultit pois ja puolikas sitten kansi pois ,alhaalta puukepillä mäntä ylös
,sitten putken alapäähän laippa ja kierretanko ja yläpäähän laippa ja vääntömutteri ja kiertoa putki nousee ylös.Näin helppoa se on nuffissa. ;D
Joo, voin ihan rehellisesti tunnustaa, että en ole yhteenkään nuffiin koneremonttia tehnyt, enkä tee ;D
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: ijasja2 - 07.01.16 - klo:20:57
5000 alkoi lohkot vuotaa järestään ei foorti osaa moottoria tehdä ja sylinterit oli soikheita.
Jontikassa järestään kansipahvi vikaa ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Deutsissa ollut aina vaivan kansipahvin mätäneminen ja palaminen ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Aina alkuperäinen tiiviste ja aina kannen suoruuden mittaus ,lohkon ja putkien aseman mittaus näillä perus faktoilla pärjää.Ylikiritys ei auta mitään kannen pultit vaan venyy enemmän.
Massa tiivisteet oli ongelma huonon saksalaisen laadun takia nykyään aina tilalle uudempiin metallitiiviste.Sylinterissä on kova paine puritustahdin lopussa 23 kiloa /cm/neliö. :o

Tällä SASsin kehupuheella, taidan sittenkin hylätä ajatukset kotimaisesta. Sen verran vahvasti saa käännettyä mustan valkoiseksi ja takaisin. Onneks et oo rattorikauppias, ois kotimaisen markkinaosuus aika pienenlainen.

Kylmistä moitit kotimaisen sorsimisesta, eikä muilla ajakaan kuin kotimaisilla :) Ai niin, sehän kertoo omista kokemuksistaan.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: junttieinari - 07.01.16 - klo:21:14
Eikai sitä kannentiivistevikaa ollu ku mezzoissa? Menee josain 4000h kohilla ja ku kerran uusitaan nii vika ei uusi. Ilmeisesti vikaa tiivisteissä, ei kannessa tai lohkossa. Eikä oireile sen kummemmin ku lakkaa tulemasta hyttiin lämpö. Vetää vissiin ilmaa nesteen sekaan. Maantievauhdissa tarkenee mutta muuten ei. Ainaki mulla meni näin -98 mezzossa, ja tiivisteen vaihtanu seppä kertoili tämmösiä. Oli kuulemma likimain elättäny ittensä vuosituhannen vaihteessa tiivisteenvaihdoilla...  ;D

Hienoa. Oireet sopii kuin nenä päähän mun Valtun viimeaikaiseen käytökseen. Tunteja 3800 tai vähän yli. Pitänee käydä luottosepän pakeilla huomenna. Vai tulisikohan SAS korjaamaan tuon pyhätöinään? ::)
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: nissan - 07.01.16 - klo:21:23
Laitetaanpa sassin kiusaksi tommonen video ;D
https://www.youtube.com/watch?v=qMGBb0jfOHY
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: SamiT - 07.01.16 - klo:21:24
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt

Tämä olikin mulle uusi metodi putken vaihtoon, itse olen korjannut vain noita vanhempia peltiöljypohjalla olevia, olen ottanut öljypohjan pois ja kiertokangen laakerikaula auki ja mäntä ylös kankipäivineen, sitten on ollut helppo nykiä putkea pois mutta tämä männän oleminen koko ajan paikoillaan on hiukan haastavampi tapaus saada osumaan renkaat hyvin mutta menee näköjään sitten sekin kun on tekijät asialla. Täytyy lainata idea mikäli homma osuu omalle kohdalle tehtäväksi joskus.

Vahvasti "kotimaiset silmälasit" on käytössä täälläkin mutta on noita kannetiivistevaivaisia neloskoneita jouduttu aikanaan jokunen purkamaankin kokonaan ja lohkon tasopinta on plaanattu uudelleen kuten myös kansi. Deerehän kehitti samankaltaisen kannentiivisteongelman kansista johtuen nyt vähän myöhemmin että valitettavasti aina tulee välillä sutta ja sekundaa kun koneita tehdään. 
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: SAS - 07.01.16 - klo:21:49
5000 alkoi lohkot vuotaa järestään ei foorti osaa moottoria tehdä ja sylinterit oli soikheita.
Jontikassa järestään kansipahvi vikaa ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Deutsissa ollut aina vaivan kansipahvin mätäneminen ja palaminen ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Aina alkuperäinen tiiviste ja aina kannen suoruuden mittaus ,lohkon ja putkien aseman mittaus näillä perus faktoilla pärjää.Ylikiritys ei auta mitään kannen pultit vaan venyy enemmän.
Massa tiivisteet oli ongelma huonon saksalaisen laadun takia nykyään aina tilalle uudempiin metallitiiviste.Sylinterissä on kova paine puritustahdin lopussa 23 kiloa /cm/neliö. :o

Tällä SASsin kehupuheella, taidan sittenkin hylätä ajatukset kotimaisesta. Sen verran vahvasti saa käännettyä mustan valkoiseksi ja takaisin. Onneks et oo rattorikauppias, ois kotimaisen markkinaosuus aika pienenlainen.

Kylmistä moitit kotimaisen sorsimisesta, eikä muilla ajakaan kuin kotimaisilla :) Ai niin, sehän kertoo omista kokemuksistaan.
Niin se moittii kaikkea kotimaista vaikka ei ole kokemusta ulkolaisista sehän tässä ihmetyttää.Ostakaa mitä lystäätte mutta älkää herran tähden huutako kuluttajalle että osta kotimaisia elintarvikkeita. ;D :o
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Toivo Tonta - 07.01.16 - klo:21:56
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt

Tämä olikin mulle uusi metodi putken vaihtoon, itse olen korjannut vain noita vanhempia peltiöljypohjalla olevia, olen ottanut öljypohjan pois ja kiertokangen laakerikaula auki ja mäntä ylös kankipäivineen, sitten on ollut helppo nykiä putkea pois mutta tämä männän oleminen koko ajan paikoillaan on hiukan haastavampi tapaus saada osumaan renkaat hyvin mutta menee näköjään sitten sekin kun on tekijät asialla. Täytyy lainata idea mikäli homma osuu omalle kohdalle tehtäväksi joskus.

Vahvasti "kotimaiset silmälasit" on käytössä täälläkin mutta on noita kannetiivistevaivaisia neloskoneita jouduttu aikanaan jokunen purkamaankin kokonaan ja lohkon tasopinta on plaanattu uudelleen kuten myös kansi. Deerehän kehitti samankaltaisen kannentiivisteongelman kansista johtuen nyt vähän myöhemmin että valitettavasti aina tulee välillä sutta ja sekundaa kun koneita tehdään.
Onhan siinä haastetta saada samalla mäntä renkaineen ja putki o-renkaineen paikoilleen. 
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: JiiPee42 - 07.01.16 - klo:22:16
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....sitä yritettin korjata ammattilaisen tic hitsarin toimesta mutta se karkeni niin kovaksi ettei sitä
pystynyt enää työstämään....ainoaksi vaihtoehdoksi jäi putken vaihtaminen uuteen......koko konetta ei haluttu avata niin piti miettiä joku muu ratkaisu....mäntä kampiakselia pyörittäen alas......putken yläpäähän siihen laipan kohdalle poltettu pyöreä teräslevy hitsaten kiinni......teräslevyn keskelle hitsattuun isoon mutteriin "heittoleka" kiinni ja poks poka ....putki ylös......tiivistyspintojen putsaus ja uutta putkea paikolleen.....uudesta sylinteriputkesta alapäähän sorvissa loiva kartio niin hyvin öljyttynä nätisti meni paikoilleen.......sen jälkeen ei ole kannentiivisteitä mennyt

Tämä olikin mulle uusi metodi putken vaihtoon, itse olen korjannut vain noita vanhempia peltiöljypohjalla olevia, olen ottanut öljypohjan pois ja kiertokangen laakerikaula auki ja mäntä ylös kankipäivineen, sitten on ollut helppo nykiä putkea pois mutta tämä männän oleminen koko ajan paikoillaan on hiukan haastavampi tapaus saada osumaan renkaat hyvin mutta menee näköjään sitten sekin kun on tekijät asialla. Täytyy lainata idea mikäli homma osuu omalle kohdalle tehtäväksi joskus.

Vahvasti "kotimaiset silmälasit" on käytössä täälläkin mutta on noita kannetiivistevaivaisia neloskoneita jouduttu aikanaan jokunen purkamaankin kokonaan ja lohkon tasopinta on plaanattu uudelleen kuten myös kansi. Deerehän kehitti samankaltaisen kannentiivisteongelman kansista johtuen nyt vähän myöhemmin että valitettavasti aina tulee välillä sutta ja sekundaa kun koneita tehdään.
Onhan siinä haastetta saada samalla mäntä renkaineen ja putki o-renkaineen paikoilleen.


Oho.....nyt ettei tulis enemmän väärikäsityksiä....niin tuo mäntä veivattiin yläasentoon ja kampiakseli lukittiin
liikkumattomaksi ennen putken laittoa.....eniten allekirjoittanutta jännitti ne alapään o renkaat ....tai siis lähinnä
se että ne jäävät ehjiksi .....kyllä se vaan onnistu...
No ei tää mikään sen kummempi metodi ole...kyl myökin normaalisti puretaan oljypohjat auki ja tehdään se perinteisesti.......tässä ko.tapauksessa oli sitä tavaraa vaan senverran paljon siinä ympärillä että päätettiin kokeilla että onnistuisko noin.......siinä on valtuutettu Valtra huolto 300 metrin päässä pajalta....kyllä nekin pyöritteli päitään kun kerrottiin aikeista........niin ja tekijöinä ihan tavalliset huoltojullit...
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: kylmis - 08.01.16 - klo:09:37
5000 alkoi lohkot vuotaa järestään ei foorti osaa moottoria tehdä ja sylinterit oli soikheita.
Jontikassa järestään kansipahvi vikaa ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Deutsissa ollut aina vaivan kansipahvin mätäneminen ja palaminen ei ne kanssa osaa moottoria tehdä.
Aina alkuperäinen tiiviste ja aina kannen suoruuden mittaus ,lohkon ja putkien aseman mittaus näillä perus faktoilla pärjää.Ylikiritys ei auta mitään kannen pultit vaan venyy enemmän.
Massa tiivisteet oli ongelma huonon saksalaisen laadun takia nykyään aina tilalle uudempiin metallitiiviste.Sylinterissä on kova paine puritustahdin lopussa 23 kiloa /cm/neliö. :o

Tällä SASsin kehupuheella, taidan sittenkin hylätä ajatukset kotimaisesta. Sen verran vahvasti saa käännettyä mustan valkoiseksi ja takaisin. Onneks et oo rattorikauppias, ois kotimaisen markkinaosuus aika pienenlainen.

Kylmistä moitit kotimaisen sorsimisesta, eikä muilla ajakaan kuin kotimaisilla :) Ai niin, sehän kertoo omista kokemuksistaan.
Niin se moittii kaikkea kotimaista vaikka ei ole kokemusta ulkolaisista sehän tässä ihmetyttää.Ostakaa mitä lystäätte mutta älkää herran tähden huutako kuluttajalle että osta kotimaisia elintarvikkeita. ;D :o
Jaaha, vai siitä se kenkä puristaa, että pitäisi olla kokemuksia ulkomaalaisista koneista ;D Ei ne ole sen parempia, eikä huonompia kuin kotimaisetkaan koneet. Meillä on/ollut noita Massey-Fergusoneja, eikä niistä olla tykätty. 690 oli 2000h, mutta se hajosi vaihteistostaan ja isu sanoi, että kun konetta avattiin, niin öljyn mukana tuli niin paljon metallista moskaa, että ei voi olla varma, saatiinko kaikkea pois. Parempi vaihtaa tämä kone pois. Seuraavana talvena tulikin sitten tämä 805, joka on meillä vieläkin. Tosta Massikasta kuultiin myöhemmin, että seuraavalla omistajalla hajosi uudelleen ja tuli 20000mk remontti. Valmetti oli myöntänyt vielä jotain takuuta sille koneelle ja kävi vähän kalliiksi. Sitten on 185, joka on periaatteessa kestävä, mutta kauhea hyttiergonomia tekee sen, että ei sitä viitsi käyttää. 675 on periaatteessa ok kampe, mutta takatuupparina sillä ei oikein voi tehdä mitään väkevämpiä töitä. Sitten joskus aikanaan oli Ford 4000, David Brown jne. Isu päätti, että aletaan keskittyä yhteen merkkiin, niin varaosa ja huoltopuoli on yksinkertaisempaa hoitaa.

SAS yrittää ajaa sellaista näkemystä läpi, että jos Valmetin kanssa tulee jotain ongelmia, niin sillä ei ole merkitystä, kun muilla merkeillä on myös ongelmia. En hyväksy tällaista lähestymistapaa. Kyllä se on niin, että Valmetti vastaa omista tekemisistään ja koittaa kehittää omaa toimintaansa. Eihän toi Valmetin touhu menisi ollenkaan eteenpäin jonsei täällä kentällä olla kriittisiä sen toimintaa kohtaan. Mun mielestäni on kaikkien etu, että ongelmista puhutaan avoimesti ja pyritään jeesaamaan toisiamme, että saadaan toimivia kamppeita ja kaikille hyvä mieli, eikö niin.

Toi jankuttaminen kotimaisten elintarvikkeiden ostamisesta on kanssa täysin turhanpäiväistä natinaa. Minulle on ihan yksi hailee, mitä kuluttajat vetää nassuunsa. Enhän minäkään syö Valion tuotteita, vaan etupäässä Arlaa ja Lidlin myymiä juttuja. Meikäläisen viljoistakin menee yleensä puolet vientiin ja eikä ole väliä vaikka menisi kaikki. Mun mielestäni toimiva ja kilpailuhenkinen markkinatalous, jossa jokainen taho koittaa parantaa itse omaa toimintaansa on ainoa kestävä tie pärjätä. Muille ohjeiden jakaminen on jokseenkin turhaa hommaa.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: SAS - 08.01.16 - klo:11:22
No nyt muuttu ääni kellossa olet kymmeniä jopa satoja viestejä tänne kirjoitellut ja AINA moittinut
kotimaista tuotetta oli se sitten traktori tai mikä tahansa aina on tullut joutavaa lapsellista itkun sekaista läpinää,miten voi aikuinen mies tuollaista suoltaa. Olen varmaan sata kertaa kerrannut sen että kaikissa on vikoja ja ne pitää tuoda tasapuolisesti esille eikä koko ajan tarkoituksella yhtä soimata,se on reilua peliä.
Kuten tiedämme talous tilanne on maassamme veitsen terällä .Tiedämme myös me maataloustuottajat kuinka tärkeitä ovat suomalaisia panoksia maataloudelle tuottavat yritykset,
heidän työntekijät melkoiselle varmuudella suurimmaksi osaksi ostavat kotimaisia elintarvikkeita ,mutta miten on asian laita esim. Norjalaisen äes tehtaan työväki onko siellä suomalainen ruoka heillä ostos listalla epäilen ettei ole.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: kylmis - 08.01.16 - klo:11:55
No jos ei toi kirjoittamani mennyt jakeluun, niin en sille mitään voi :) Nämä sinun analyysisi kirjoituksistani ovat ihan puhtaasti omia tulkintojasi. Jokainen voi selata viestiarkistoni läpi ja vetää niistä omat johtopäätöksensä. Joko ymmärtää mitä ajan takaa tai sitten ei. ???
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Ärrpää - 08.01.16 - klo:11:59
No nyt muuttu ääni kellossa olet kymmeniä jopa satoja viestejä tänne kirjoitellut ja AINA moittinut
kotimaista tuotetta oli se sitten traktori tai mikä tahansa aina on tullut joutavaa lapsellista itkun sekaista läpinää,miten voi aikuinen mies tuollaista suoltaa. Olen varmaan sata kertaa kerrannut sen että kaikissa on vikoja ja ne pitää tuoda tasapuolisesti esille eikä koko ajan tarkoituksella yhtä soimata,se on reilua peliä.
Kuten tiedämme talous tilanne on maassamme veitsen terällä .Tiedämme myös me maataloustuottajat kuinka tärkeitä ovat suomalaisia panoksia maataloudelle tuottavat yritykset,
heidän työntekijät melkoiselle varmuudella suurimmaksi osaksi ostavat kotimaisia elintarvikkeita ,mutta miten on asian laita esim. Norjalaisen äes tehtaan työväki onko siellä suomalainen ruoka heillä ostos listalla epäilen ettei ole.
Voi olla, eikös potilaan kylkeen kwernen tarroja liimailla?
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: kylmis - 08.01.16 - klo:12:04
No nyt muuttu ääni kellossa olet kymmeniä jopa satoja viestejä tänne kirjoitellut ja AINA moittinut
kotimaista tuotetta oli se sitten traktori tai mikä tahansa aina on tullut joutavaa lapsellista itkun sekaista läpinää,miten voi aikuinen mies tuollaista suoltaa. Olen varmaan sata kertaa kerrannut sen että kaikissa on vikoja ja ne pitää tuoda tasapuolisesti esille eikä koko ajan tarkoituksella yhtä soimata,se on reilua peliä.
Kuten tiedämme talous tilanne on maassamme veitsen terällä .Tiedämme myös me maataloustuottajat kuinka tärkeitä ovat suomalaisia panoksia maataloudelle tuottavat yritykset,
heidän työntekijät melkoiselle varmuudella suurimmaksi osaksi ostavat kotimaisia elintarvikkeita ,mutta miten on asian laita esim. Norjalaisen äes tehtaan työväki onko siellä suomalainen ruoka heillä ostos listalla epäilen ettei ole.
Voi olla, eikös potilaan kylkeen kwernen tarroja liimailla?
Näin sen pitäisi olla.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: SAS - 08.01.16 - klo:13:07
No jos ei toi kirjoittamani mennyt jakeluun, niin en sille mitään voi :) Nämä sinun analyysisi kirjoituksistani ovat ihan puhtaasti omia tulkintojasi. Jokainen voi selata viestiarkistoni läpi ja vetää niistä omat johtopäätöksensä. Joko ymmärtää mitä ajan takaa tai sitten ei. ???
Seli seli .
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Jumi - 08.01.16 - klo:13:25
tänne kirjoitellut ja AINA moittinut
 tuotetta oli se sitten traktori tai mikä tahansa aina on tullut joutavaa lapsellista itkun sekaista läpinää,miten voi aikuinen mies tuollaista suoltaa. Olen varmaan sata kertaa kerrannut sen että kaikissa on vikoja ja ne pitää tuoda tasapuolisesti esille eikä koko ajan tarkoituksella yhtä soimata,se on reilua peliä.


No sassi.  Ootko itte noudattanu sanomaasi?
"Saksalaiset tuotteet on huonoja, New Hollandista hajoo akselit ym.ym."
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: SAS - 08.01.16 - klo:13:33
tänne kirjoitellut ja AINA moittinut
 tuotetta oli se sitten traktori tai mikä tahansa aina on tullut joutavaa lapsellista itkun sekaista läpinää,miten voi aikuinen mies tuollaista suoltaa. Olen varmaan sata kertaa kerrannut sen että kaikissa on vikoja ja ne pitää tuoda tasapuolisesti esille eikä koko ajan tarkoituksella yhtä soimata,se on reilua peliä.


No sassi.  Ootko itte noudattanu sanomaasi?
"Saksalaiset tuotteet on huonoja, New Hollandista hajoo akselit ym.ym."
Olen ja myös tuonut ohjeita ja vinkkejä kuinka Valtran vikoja voi korjata. Tasapuolisuutta
siinäpä se !
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: junttieinari - 08.01.16 - klo:13:37
tänne kirjoitellut ja AINA moittinut
 tuotetta oli se sitten traktori tai mikä tahansa aina on tullut joutavaa lapsellista itkun sekaista läpinää,miten voi aikuinen mies tuollaista suoltaa. Olen varmaan sata kertaa kerrannut sen että kaikissa on vikoja ja ne pitää tuoda tasapuolisesti esille eikä koko ajan tarkoituksella yhtä soimata,se on reilua peliä.

No sassi.  Ootko itte noudattanu sanomaasi?
"Saksalaiset tuotteet on huonoja, New Hollandista hajoo akselit ym.ym."

Kylmikseltä tulee viileän asiallista tekstiä aiheesta kuin aiheesta. SAS puolestaan ottaa henkilökohtaisena vi ttuiluna jos erehtyy kotimaista konetta kritisoimaan.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Ärrpää - 08.01.16 - klo:14:00
No nyt muuttu ääni kellossa olet kymmeniä jopa satoja viestejä tänne kirjoitellut ja AINA moittinut
kotimaista tuotetta oli se sitten traktori tai mikä tahansa aina on tullut joutavaa lapsellista itkun sekaista läpinää,miten voi aikuinen mies tuollaista suoltaa. Olen varmaan sata kertaa kerrannut sen että kaikissa on vikoja ja ne pitää tuoda tasapuolisesti esille eikä koko ajan tarkoituksella yhtä soimata, se on reilua peliä.
Kuten tiedämme, taloustilanne on maassamme veitsenterällä .Tiedämme myös me maataloustuottajat, kuinka tärkeitä ovat suomalaisia panoksia maataloudelle tuottavat yritykset,
heidän työntekijät melkoiselle varmuudella suurimmaksi osaksi ostavat kotimaisia elintarvikkeita, mutta miten on asian laita esim. Norjalaisen äestehtaan työväki, onko siellä suomalainen ruoka heillä ostoslistalla, epäilen ettei ole?
Voi olla, eikös potilaan kylkeen kwernen tarroja liimailla?
Näin sen pitäisi olla.

 Tässäkään ruokalan risoton riisin kotimaisuusaste ei ole suurin kivistys, vaan se, että imitsi ei riitä ulkomailla härmäpajalla...
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: SAS - 08.01.16 - klo:14:16
tänne kirjoitellut ja AINA moittinut
 tuotetta oli se sitten traktori tai mikä tahansa aina on tullut joutavaa lapsellista itkun sekaista läpinää,miten voi aikuinen mies tuollaista suoltaa. Olen varmaan sata kertaa kerrannut sen että kaikissa on vikoja ja ne pitää tuoda tasapuolisesti esille eikä koko ajan tarkoituksella yhtä soimata,se on reilua peliä.

No sassi.  Ootko itte noudattanu sanomaasi?
"Saksalaiset tuotteet on huonoja, New Hollandista hajoo akselit ym.ym."

Kylmikseltä tulee viileän asiallista tekstiä aiheesta kuin aiheesta. SAS puolestaan ottaa henkilökohtaisena vi ttuiluna jos erehtyy kotimaista konetta kritisoimaan.
Yhtään kotimaista konetta tai tuotetta kehuvaa viestiä en ole kylmiksen kuullut kirjoittavan. 8)
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Mopomies - 08.01.16 - klo:15:47
Mites MWM?
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: -SS- - 08.01.16 - klo:16:29
5000 alkoi lohkot vuotaa järestään

Määrittele järestään.

Esimerkiksi: Järestään on alkaen miljoona noita viistonnisen koneita
edelleen vuotamattomina käytössä ihan traktoreissa  ja aikas kasa esimerkiksi
claysoneissakin. Ja pienemmissä kuorma-autoissa.

-SS-
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Joukahainen - 08.01.16 - klo:16:33
tänne kirjoitellut ja AINA moittinut
 tuotetta oli se sitten traktori tai mikä tahansa aina on tullut joutavaa lapsellista itkun sekaista läpinää,miten voi aikuinen mies tuollaista suoltaa. Olen varmaan sata kertaa kerrannut sen että kaikissa on vikoja ja ne pitää tuoda tasapuolisesti esille eikä koko ajan tarkoituksella yhtä soimata,se on reilua peliä.

No sassi.  Ootko itte noudattanu sanomaasi?
"Saksalaiset tuotteet on huonoja, New Hollandista hajoo akselit ym.ym."

Kylmikseltä tulee viileän asiallista tekstiä aiheesta kuin aiheesta. SAS puolestaan ottaa henkilökohtaisena vi ttuiluna jos erehtyy kotimaista konetta kritisoimaan.
Yhtään kotimaista konetta tai tuotetta kehuvaa viestiä en ole kylmiksen kuullut kirjoittavan. 8)
Kuuleppas SAS,ne on juuri niitä romuja mitä olet "halvalla" purkaamoista ostellut
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Mopomies - 08.01.16 - klo:16:35
Mites MWM?

Mites MWM?  ::)
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: SAS - 08.01.16 - klo:16:52
5000 alkoi lohkot vuotaa järestään

Määrittele järestään.

Esimerkiksi: Järestään on alkaen miljoona noita viistonnisen koneita
edelleen vuotamattomina käytössä ihan traktoreissa  ja aikas kasa esimerkiksi
claysoneissakin. Ja pienemmissä kuorma-autoissa.

-SS-
On tilastot käytössä näytä nyt ihmeessä ne täällä.Olihan tuo aivan yleisessä tiedossa,
ja täällä päin ainakin.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: kylmis - 08.01.16 - klo:16:55
No nyt muuttu ääni kellossa olet kymmeniä jopa satoja viestejä tänne kirjoitellut ja AINA moittinut
kotimaista tuotetta oli se sitten traktori tai mikä tahansa aina on tullut joutavaa lapsellista itkun sekaista läpinää,miten voi aikuinen mies tuollaista suoltaa. Olen varmaan sata kertaa kerrannut sen että kaikissa on vikoja ja ne pitää tuoda tasapuolisesti esille eikä koko ajan tarkoituksella yhtä soimata, se on reilua peliä.
Kuten tiedämme, taloustilanne on maassamme veitsenterällä .Tiedämme myös me maataloustuottajat, kuinka tärkeitä ovat suomalaisia panoksia maataloudelle tuottavat yritykset,
heidän työntekijät melkoiselle varmuudella suurimmaksi osaksi ostavat kotimaisia elintarvikkeita, mutta miten on asian laita esim. Norjalaisen äestehtaan työväki, onko siellä suomalainen ruoka heillä ostoslistalla, epäilen ettei ole?
Voi olla, eikös potilaan kylkeen kwernen tarroja liimailla?
Näin sen pitäisi olla.

 Tässäkään ruokalan risoton riisin kotimaisuusaste ei ole suurin kivistys, vaan se, että imitsi ei riitä ulkomailla härmäpajalla...
Mun mielestäni ei paljon parempaa bisnestä voi olla Kvernelandille kuin tämä, että Suomessa valmistettu äes, myydään suomalaisille, todennäköisesti tarratkin valmistettu Suomessa ja tästä kokonaisuudesta toimitetaan vaan provikka Norjaan... :D
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: RainMan - 08.01.16 - klo:17:10
Kiristin kannen kun käytin moottorin lämpimäksi .Ihmetyttää se että osa muttereista meni kohtuullisen paljon kireämmälle ja osa taas ei juuri lainkaan . Yhden mutterin tai vaarnapultin kiristyminen huomattavasti alkoi mietityttämään että mistä johtuu. Muistaakseni juuri sama mutteri kiristyi jälkikiristyksessäkin reippaasti. Epäilys kierreviasta jäi elämään vaikka oikea momentti kyllä napsahti viimeinkin avaimessa .  :-\
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: jusu - 08.01.16 - klo:17:19
ja siivosit jengat ennen kasausta? myös reiän pohjat lohkosta? mittasikko pultit onko sallituis rajois? vai olikokaa venymäpultit vai aina vaihdettavat?
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: -SS- - 08.01.16 - klo:17:23
5000 alkoi lohkot vuotaa järestään

Määrittele järestään.

Esimerkiksi: Järestään on alkaen miljoona noita viistonnisen koneita
edelleen vuotamattomina käytössä ihan traktoreissa  ja aikas kasa esimerkiksi
claysoneissakin. Ja pienemmissä kuorma-autoissa.

-SS-
On tilastot käytössä näytä nyt ihmeessä ne täällä.Olihan tuo aivan yleisessä tiedossa,
ja täällä päin ainakin.

Esittämäsi väitteen saat todistaa itse. Ja määrittele samalla miten paljon on "järestään".
Siihen asti voidaan pitää puhumaasi paikkansapitämättömänä.

Onko se esimerkiksi  "muutama", onko se "tiedän, että on mutta en kerro kellä" tai  "kylillä kuullut kerrottavan"

Oma tilastoni on, omia viisi, lohkopuhkisia 0.

Mutta miten Fordin mahdollinen lohkovika voi vähentää valmetin kansivikoja ?

-SS-
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: jusu - 08.01.16 - klo:17:27
sinänsä tekisin kyllä mieluummin remontin kunnolla kun että tappelis koko ajan tuon kans.. paras vaiko nyssitte huonoin nähty oli 05 jonka paffi vuotanu vuosia kunnes ei lähteny enää käyntihin.. siitä jääny rästäsvuotohon ja vesi pakoputken, turpon, kannen kautta männän päälle ruostuttahan sen kii putkehen liki koko männän matkalta.. oli aika työmaa saara irti kunei putkikaa irronnu suosiolla vaikka työnsi tunkilla kaikkineen alta niin koko etupää nousi pukiilta.. noo aikansa naputteli mäntää niin liikahti parin päivän liotuksen jäläkehen, sitte oliki jo heleppua.. paitti että paskavesiöljykuraa oli syöttöpumpuski ja hapettanu sammuttimen sammutusasentohonsa, noo liotuksella siitäki pääsi etiäppäin..
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: jusu - 08.01.16 - klo:17:32
kyllä ne paffit meni kait järjestään kaikista mettoista ja mekoista just siinä 4-6th kohorilla.. ja alako just sillä hytin kylymyyrellä.. ohan niitä myöhemminki menny mutta pääosin nevakoneista, nämä mitä minä tiän varmoiksi, sattuneesta syystä niiren kans enimmäkseen tekemisis.. tokikin kaikki ei sitä huomaa ajoissa.. ja paffiviaksi se on sanottu mutta mitä oikaasijalta oon kuullu niin omaski oli suurimmasta päästä heittoa kannes eikä oo keitetty.. jotta sitte en tiä paremmin, kun toises ei ollu juuri mitää oikaastavaa, käytännös siivuamalla meni, kuulemma..
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: RainMan - 08.01.16 - klo:17:51
ja siivosit jengat ennen kasausta? myös reiän pohjat lohkosta? mittasikko pultit onko sallituis rajois? vai olikokaa venymäpultit vai aina vaihdettavat?

Kyllä vanha tiiviste on poistettu ihan kunnolla ja muu asiaan kuuluva tehty kohtuullisella huolellisuudella  . Vaarnaruuvit oli tiivistettä vaihdettaessa ok ,mutta jokaisesta kierteestä ei voi satavarma  enää kun yhden mutterin jälkikiristyminen poikkeaa muista .  Joskus nuorena miehenä kun kiristin harmaafergun kantta yksi pultti antoi periksi viimeiseen momenttiin nostettaessa ,mutta ei katkennut kun tajusin ettei se kiristy ja lopetin vääntämisen . Oli otettava kansi pois ja hommattava uusi pultti.

Paineen vuotooireet loppuivat ,mutta jos palaavat niin seuraavalla kertaa pitää selvittää pulttien ja kierteiden kunto huolellisesti. Pahvi ei maksa paljon ja työkään ei maksa kun laskee oman työn käyvän harrastuksesta ja terapiasta karjanhoidon rinnalle. Kylmyys on toki hieman ongelmallista.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: kylmis - 08.01.16 - klo:17:51
tänne kirjoitellut ja AINA moittinut
 tuotetta oli se sitten traktori tai mikä tahansa aina on tullut joutavaa lapsellista itkun sekaista läpinää,miten voi aikuinen mies tuollaista suoltaa. Olen varmaan sata kertaa kerrannut sen että kaikissa on vikoja ja ne pitää tuoda tasapuolisesti esille eikä koko ajan tarkoituksella yhtä soimata,se on reilua peliä.

No sassi.  Ootko itte noudattanu sanomaasi?
"Saksalaiset tuotteet on huonoja, New Hollandista hajoo akselit ym.ym."

Kylmikseltä tulee viileän asiallista tekstiä aiheesta kuin aiheesta. SAS puolestaan ottaa henkilökohtaisena vi ttuiluna jos erehtyy kotimaista konetta kritisoimaan.
Yhtään kotimaista konetta tai tuotetta kehuvaa viestiä en ole kylmiksen kuullut kirjoittavan. 8)
Teot puhuu puolestaan 8) Mä olen sentään ostanut kolme vuotta sitten uuden kotimaisen traktorin. Kyllä se kuvastaa luottamusta tähän kotimaiseen koneenrakennusteollisuuteen. Mutta rahojen vastineeksi, olen myös erittäin kriittinen ja pikkutarkka asiakas, ei siinä sen ihmeempiä ;D Nämä Sassin jutut on kyllä hupaisia ;D
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Toivo Tonta - 08.01.16 - klo:19:30
Kiristin kannen kun käytin moottorin lämpimäksi .Ihmetyttää se että osa muttereista meni kohtuullisen paljon kireämmälle ja osa taas ei juuri lainkaan . Yhden mutterin tai vaarnapultin kiristyminen huomattavasti alkoi mietityttämään että mistä johtuu. Muistaakseni juuri sama mutteri kiristyi jälkikiristyksessäkin reippaasti. Epäilys kierreviasta jäi elämään vaikka oikea momentti kyllä napsahti viimeinkin avaimessa .  :-\

Tämähän ei mennyt ihan oikein, SAS varmaan kertoo mikä meni väärin.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: SAS - 08.01.16 - klo:19:57
Kiristin kannen kun käytin moottorin lämpimäksi .Ihmetyttää se että osa muttereista meni kohtuullisen paljon kireämmälle ja osa taas ei juuri lainkaan . Yhden mutterin tai vaarnapultin kiristyminen huomattavasti alkoi mietityttämään että mistä johtuu. Muistaakseni juuri sama mutteri kiristyi jälkikiristyksessäkin reippaasti. Epäilys kierreviasta jäi elämään vaikka oikea momentti kyllä napsahti viimeinkin avaimessa .  :-\

Tämähän ei mennyt ihan oikein, SAS varmaan kertoo mikä meni väärin.
Kierteet pitää voidella kunnolla.Jenkat pitää tarkistaa että ei ole sekoomista tapahtunut.
Myös kannen liukupintaan mihin  kannenpultti tai mutteri tapaa pitää voidella. Kun kantta kiristetään pitää vääntöliike olla jatkuva ei saa keskeytyä ,pitää varmistaa että on tilaa viedä liike loppuun,jos näin ei toimita jokainen on eri momentissa.Insinöörit on laskeneet että mikä on momentti ja venymä pulteissa siksi momentti arvossa pysytään eikä yhtään kireämmälle.
Kannen vaarnapulttien kiinni oleminen pitää tarkistaa ennen kannen laittoa.Kansi pitää kiristää ohjeen mukaan oikeassa järjestyksessä jos ei tietoo niin keskeltä alkaen kolme portaisesti.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: (0) - 08.01.16 - klo:20:02
Kiristin kannen kun käytin moottorin lämpimäksi .Ihmetyttää se että osa muttereista meni kohtuullisen paljon kireämmälle ja osa taas ei juuri lainkaan . Yhden mutterin tai vaarnapultin kiristyminen huomattavasti alkoi mietityttämään että mistä johtuu. Muistaakseni juuri sama mutteri kiristyi jälkikiristyksessäkin reippaasti. Epäilys kierreviasta jäi elämään vaikka oikea momentti kyllä napsahti viimeinkin avaimessa .  :-\

Tämähän ei mennyt ihan oikein, SAS varmaan kertoo mikä meni väärin.
Kierteet pitää voidella kunnolla.Jenkat pitää tarkistaa että ei ole sekoomista tapahtunut.
Myös kannen liukupintaan mihin  kannenpultti tai mutteri tapaa pitää voidella. Kun kantta kiristetään pitää vääntöliike olla jatkuva ei saa keskeytyä ,pitää varmistaa että on tilaa viedä liike loppuun,jos näin ei toimita jokainen on eri momentissa.Insinöörit on laskeneet että mikä on momentti ja venymä pulteissa siksi momentti arvossa pysytään eikä yhtään kireämmälle.
Kannen vaarnapulttien kiinni oleminen pitää tarkistaa ennen kannen laittoa.Kansi pitää kiristää ohjeen mukaan oikeassa järjestyksessä jos ei tietoo niin keskeltä alkaen kolme portaisesti.

Joukahainen ei tuotakaan ymmärrä, ei ole Valtran vahvin kannenpultti.👄👄👄👄👄
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Toivo Tonta - 08.01.16 - klo:20:02
Kiristin kannen kun käytin moottorin lämpimäksi .Ihmetyttää se että osa muttereista meni kohtuullisen paljon kireämmälle ja osa taas ei juuri lainkaan . Yhden mutterin tai vaarnapultin kiristyminen huomattavasti alkoi mietityttämään että mistä johtuu. Muistaakseni juuri sama mutteri kiristyi jälkikiristyksessäkin reippaasti. Epäilys kierreviasta jäi elämään vaikka oikea momentti kyllä napsahti viimeinkin avaimessa .  :-\

Tämähän ei mennyt ihan oikein, SAS varmaan kertoo mikä meni väärin.
Kierteet pitää voidella kunnolla.Jenkat pitää tarkistaa että ei ole sekoomista tapahtunut.
Myös kannen liukupintaan mihin  kannenpultti tai mutteri tapaa pitää voidella. Kun kantta kiristetään pitää vääntöliike olla jatkuva ei saa keskeytyä ,pitää varmistaa että on tilaa viedä liike loppuun,jos näin ei toimita jokainen on eri momentissa.Insinöörit on laskeneet että mikä on momentti ja venymä pulteissa siksi momentti arvossa pysytään eikä yhtään kireämmälle.
Kannen vaarnapulttien kiinni oleminen pitää tarkistaa ennen kannen laittoa.Kansi pitää kiristää ohjeen mukaan oikeassa järjestyksessä jos ei tietoo niin keskeltä alkaen kolme portaisesti.

Joo, pultit oikeaan momenttin. Venymä pultit yleensä kulmakiristyksellä. Ja sit vielä se yks mitä haen :P
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: jusu - 08.01.16 - klo:20:19
jälkikiristyksessä auki 1/4-1/2 kierrosta ja sit momenttiin oli jonku ohoje viä?
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: jusu - 08.01.16 - klo:20:21
Kiristin kannen kun käytin moottorin lämpimäksi .Ihmetyttää se että osa muttereista meni kohtuullisen paljon kireämmälle ja osa taas ei juuri lainkaan . Yhden mutterin tai vaarnapultin kiristyminen huomattavasti alkoi mietityttämään että mistä johtuu. Muistaakseni juuri sama mutteri kiristyi jälkikiristyksessäkin reippaasti. Epäilys kierreviasta jäi elämään vaikka oikea momentti kyllä napsahti viimeinkin avaimessa .  :-\

Tämähän ei mennyt ihan oikein, SAS varmaan kertoo mikä meni väärin.
Kierteet pitää voidella kunnolla.Jenkat pitää tarkistaa että ei ole sekoomista tapahtunut.
Myös kannen liukupintaan mihin  kannenpultti tai mutteri tapaa pitää voidella. Kun kantta kiristetään pitää vääntöliike olla jatkuva ei saa keskeytyä ,pitää varmistaa että on tilaa viedä liike loppuun,jos näin ei toimita jokainen on eri momentissa.Insinöörit on laskeneet että mikä on momentti ja venymä pulteissa siksi momentti arvossa pysytään eikä yhtään kireämmälle.
Kannen vaarnapulttien kiinni oleminen pitää tarkistaa ennen kannen laittoa.Kansi pitää kiristää ohjeen mukaan oikeassa järjestyksessä jos ei tietoo niin keskeltä alkaen kolme portaisesti.

tuo voitelu on tarkka.. liika ja viä moottoriöljy yms tekee umpireijässä vastaan kun jenka puristuu kiristettäes..
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: RainMan - 08.01.16 - klo:20:22
Tässä vaiheessa ei neuvoilla ole oikein merkitystä koska kansi on asennettu 100 h sitten .Tämä tehtiin 70/
h moottoriremontista kun sanottiin että 50 h jälkikiristykset on vanhanaikaista moottorioppia . Kierteen mahdollinen vika on ilmennyt toisen tiivisteen  50 h jälkikiristyksessä mutta kiristynyt oikeaan momenttiin .Nyt herjaa samaa oiretta ,mutta vedin kannen tuosta uudestaan oikeaan momenttiin ja katson ja siirrän ongelmaa keväämmälle.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: jusu - 08.01.16 - klo:20:27
jos hyvin sattu niin pitää kyllä.. riippuu aiva kuinka on eläny ja saanu painetta.. jos ongelmaa viä ja et halua aukaasta niin kysy saisko jotain spesiaalia konetiiviste konttiselta
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: SAS - 08.01.16 - klo:20:32
jälkikiristyksessä auki 1/4-1/2 kierrosta ja sit momenttiin oli jonku ohoje viä?
Niin justiin se ei lähde kiristymään vaan naksaus tulee kun liikkeelle lähtömomentti on suuri.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: SAS - 08.01.16 - klo:20:35
Nuffiin sai laadukasta tiivistettä jos kaikki putket oli kärsimä kautta alhaalla siinä oli roheempi se liekkirengas sillä sai joskus pitämään hyvin.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Toivo Tonta - 08.01.16 - klo:20:38
jälkikiristyksessä auki 1/4-1/2 kierrosta ja sit momenttiin oli jonku ohoje viä?
Tätä just hain, ja se uusintakiristys puolen tunnin lämmityskäytön jälkeen eikä 50 tunnin.
Viimeinen tieto sit aina sen mukaan mitä uudet osat vaatii.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: Mr. M - 08.01.16 - klo:21:47
Kaverin 8450 Valtra haitec vei kanssa kannentiivisteitä useamman peräjälkeen....syyksi paljastui putken yläpään tasopinnan "rokot" .....

Sama ominaisuus oli meidän 6600:ssa. Se söi muutaman niitä alkupään massatiivisteitä, eikä uusittu tiivistemallikaan kestänyt. Sitten alkoivat huollossa tutkia tarkemmin ja yhden putken reunasta löytyi kyntövako. Vaihtoivat tilalle käytetyn putken ja siihen sopivan männän, eikä ole korkannut sen jälkeen.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: SAS - 08.01.16 - klo:21:52
Pakokaasut kun pääsevät väärään paikkaan ne syövyttävät äkkiä rokeloita.
Otsikko: Vs: Kannentiiviste
Kirjoitti: RainMan - 08.01.16 - klo:21:53
jälkikiristyksessä auki 1/4-1/2 kierrosta ja sit momenttiin oli jonku ohoje viä?
Tätä just hain, ja se uusintakiristys puolen tunnin lämmityskäytön jälkeen eikä 50 tunnin.
Viimeinen tieto sit aina sen mukaan mitä uudet osat vaatii.

Toki kansi kiristetään aina uudestaan ensinmäisen lämmityskäytön jälkeen . Ja vanhan ammattikoulun moottoriopin mukaan massatiivisteet 40-50 h jälkeen.