Agronet
Keskusteluaiheet => Vapaa sana => Aiheen aloitti: Joukahainen - 07.01.16 - klo:09:00
-
http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/vr-pakkanen-voi-hyydyttaa-junia-koko-maassa-matkaan-kannattaa-varata-nyt-aikaa/5641922
Ei pelitä italiaanon tekniikka.Olisiko ollut fiksumpaa hankkia junakalusto tuolta Venäjän puolelta
-
Tässä asiassa olen kyllä sitä mieltä, että olisi ollut paras, kun Taivalkoskella olisi pidetty omaa vaunutehdasta pystyssä. Venäjäkortti saattaisi olla sekin hyvä ratkaisu ;D
-
Se mitä olen uutisissa seurannut noiden pentoliinojen ongelmia,niin ovetkaan ei pelaa ja jarrut ym. risaavat jatkuvasti.
-
Eikö pendoliinoissa ole myöskin sitä vikaa että kun kaikkea valvotaan nykytyylin mukaan niin sitten tulee niitä virheilmoituksiakin turhan tiuhaan. Venäläinen kalusto kun tunnetusti puksuttaa vaikka sattuu muutama akselikin tippumaan matkalle.
-
Se tsaikkakeitin vois olla kanssa hyvä varuste, ei tarviis kuin teepussit omasta takaa matkaevääksi.
-
Tässä asiassa olen kyllä sitä mieltä, että olisi ollut paras, kun Taivalkoskella olisi pidetty omaa vaunutehdasta pystyssä. Venäjäkortti saattaisi olla sekin hyvä ratkaisu ;D
Sitten olis ongelma kotimaisen kaluston takuuasiat. Alihankintaosia paljon junatekniikassakin. Ulkomaisia. ;)
-
Eikö pendoliinoissa ole myöskin sitä vikaa että kun kaikkea valvotaan nykytyylin mukaan niin sitten tulee niitä virheilmoituksiakin turhan tiuhaan. Venäläinen kalusto kun tunnetusti puksuttaa vaikka sattuu muutama akselikin tippumaan matkalle.
Joillakin se rysäläisten ihannointi on menny veriin. Muuttasivat sinne, niin näkisivät sitten kuinka kaikki toimii. 😊
-
Montako Bendolinoa VR:llä on?
Kymmenen ja risat!
-
tieto ainakin kulkee
https://www.vr.fi/cs/vr/fi/liikennetilanne
Toista se oli joskus 60 luvulla. 2-3 tuntia odotettiin tällaisissa pakkasissa ja arvailtiin tuleeko ollenkaan. 🎃
-
Muistuu mieleen 90 luvulta kun junalla tulin hesasta. Ei haitannu vaikka -30 ovi oli auki ja vauhtia se 140km/h.
-
Eikö pendoliinoissa ole myöskin sitä vikaa että kun kaikkea valvotaan nykytyylin mukaan niin sitten tulee niitä virheilmoituksiakin turhan tiuhaan. Venäläinen kalusto kun tunnetusti puksuttaa vaikka sattuu muutama akselikin tippumaan matkalle.
Kumma että japanin junat eivät ole Suomalaisen laskuopin mukaan milloinkaan myöhässä, vaikka taitavat olla vähän teknisempiä kuin nämä italian tekeleet. Ja sielä on lumen ja helteen lisäksi haittana tsunamit ja maanjäristykset.
-
Eikös nuo italiaanojen sähkölaitteet ole olleet aina hiukan sellaisia häiriöalttiita.
-
Eikös nuo italiaanojen sähkölaitteet ole olleet aina hiukan sellaisia häiriöalttiita.
Kukas se muuten valmisti sen sinisen lättähatun. Ei kyllä kulkenut ajallaan sekään pakkasella.
https://www.google.fi/search?hl=fi&site=imghp&tbm=isch&source=hp&biw=939&bih=487&q=l%C3%A4tt%C3%A4hattu&oq=l%C3%A4tt%C3%A4hattu&gs_l=img.3..0l3j0i24l7.3964.7538.0.8550.10.7.0.3.3.0.104.610.6j1.7.0....0...1ac.1.64.img..0.10.658.O_4vKj83vT4#imgrc=hqmwkXYc4U-gaM%3A
https://fi.wikipedia.org/wiki/Dm6_ja_Dm7
-
Ennen aikataulussa juna seiso asemalla 10-30 minuuttia, nykyään lähtee saman tien. Kuskilla oli varaa ajaa aikataulua kiinni.
-
Tässä asiassa olen kyllä sitä mieltä, että olisi ollut paras, kun Taivalkoskella olisi pidetty omaa vaunutehdasta pystyssä. Venäjäkortti saattaisi olla sekin hyvä ratkaisu ;D
Sitten olis ongelma kotimaisen kaluston takuuasiat. Alihankintaosia paljon junatekniikassakin. Ulkomaisia. ;)
Ostetaan laadukkaampia osia, kalliilla. ;D
-
https://fi.wikipedia.org/wiki/Dm9
Valmet 8) 8) 8)
-
Toista se oli joskus 60 luvulla. 2-3 tuntia odotettiin tällaisissa pakkasissa ja arvailtiin tuleeko ollenkaan.
Eikö Pökötti tartannu...? ::)
-
kyllä ryssän junat kulkee ajallaan. jos ei sille päivää, niin seuraavalle. tai sitä seuraavalle.
-
kyllä ryssän junat kulkee ajallaan. jos ei sille päivää, niin seuraavalle. tai sitä seuraavalle.
http://www.rosaliksom.com/kirjat/romaanit/hytti-nro-6/tekstinayte?start=1
-
https://www.vr.fi/cs/vr/fi/liikennetilanne
Pentoliinakot ne on vain tallissa
-
https://www.vr.fi/cs/vr/fi/liikennetilanne
Pentoliinakot ne on vain tallissa
Näkyy olevan ja neukkulaiset veturit ja suomalaaset vaunut kulkee myöhässä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Sr1
-
Viime yönä kulki taas erikoiskuljetus Taevalkoskelta Maskuun. Taisi olla kyllä Telatekin värkkejä vai mikä siellä niitä nyt hitsaa kasaan.
-
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/353912-junavuoroissa-laajoja-peruutuksia-jo-etukateen-k-a-e-ja-y-junat-eivat-kulje
VR nostaa rukkaset pystyyn
-
joo. eyjjoo nyt se kyllöskä lakasemassa vaehteita puhtaaksi. ;D
-
on se vaan ihmeellistä tää nykyaika! nettikö tuon tekee? junat ja linjurit ei kule kun saattaa jopa lunta tulla tahi tuulla! ja asutaan sentäs pohjolassa. vai toiko net pakolaiset omat kulkimet mukanaan? en kyllä missään uutisjutussa huomannu yhenkään ite ajavan omalla junalla tänne...
-
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/353912-junavuoroissa-laajoja-peruutuksia-jo-etukateen-k-a-e-ja-y-junat-eivat-kulje
VR nostaa rukkaset pystyyn
Mennäänkö Helsinkiin peruuttamalla,vai peruutetaanko sieltä pois?
-
http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/353912-junavuoroissa-laajoja-peruutuksia-jo-etukateen-k-a-e-ja-y-junat-eivat-kulje
VR nostaa rukkaset pystyyn
Mennäänkö Helsinkiin peruuttamalla,vai peruutetaanko sieltä pois?
eikäkö kouvolassa käännetään savon rataa käyttävät..
-
Huono keli...Jättäkää autot kotio,menkää bussilla ja junalla.. ;D ;D
-
millon expressbussi o myöhässä ollu, etelän tihein keskusta nyt on tampereen ympärystön ohella semmosta seutuu että siellä matka katkee itestä riippumattomista syistä mutta muuallahan nuo kulkee ajallaan, aivan toista luokkaa on bussifirmoilla kaluston käyttövarmuus verrattuna maajusseihin ;) :D ;D 8)
-
Maajussit ajakaa bussia isevarmerin uusi slogan.
-
Maajussit ajakaa bussia isevarmerin uusi slogan.
Kyllä mää tiiän yhenkin sikaparonin joka sai voita ynnä lauantaitakin leivälleen kun vaihtoi siat bussin fööraamiseen.
-
Muistuu mieleen 90 luvulta kun junalla tulin hesasta. Ei haitannu vaikka -30 ovi oli auki ja vauhtia se 140km/h.
Nykyjunat eivät tosiaan kulje, jos ovi ei ole kiinni. Pieni määrä lunta tai jäätä öven välissä estää oven sulkeutumisen ja se estää koko junan liikkeellelähdön. Se lumi ja jää ei osaa valita, meneekö italialaisen vai venäläisen junan oven väliin. Uusissa junissa tuo turvatekniikka nyt vain on tuollaista - Suomessa. Pitkin Siperiaa kulkee varmasti edelleen junia, jotka liikkuvat, vaikka ovi olisi varastettu edellisellä asemalla, mutta sitä mukaa, kun sielläkin kalustoa uusitaan, lähestyvät standardit meikäläisiä. Allegro porhaltaa italialaistekniikalla ja venäläinenkin matkustaa mieluummin sillä kuin vanhalla Tolstoilla.
Kuvaavaa on sekin, että Allegro ajaa Venäjän puolella kovempaa kuin Suomessa, kossa itäpuolella rata on paremmassa kunnossa ja sallii suuremman nopeuden käytön. Pitääkin erottaa, miltä osin ongelmat johtuvat junasta ja miltä osin radasta. Jos ostaa rata-auton ja vie sen jokkisradalle, ongelmat eivät välttämättä ole auton valmistajasta johtuvia.
-
https://www.vr.fi/cs/vr/fi/liikennetilanne
Pentoliinakot ne on vain tallissa
Eniten poikkeamia näyttää kaukojunista olevan Inter Cityjen kulussa. IC:t eivät ole Pendolinoja.
Lähijunista aikataulussa on 42 % kalustosta. Ilmeisesti Sveitsissäkään ei osata tehdä junia, jotka toimisivat aina ja kaikkialla, kaikissa keliolosuhteissa. Luultavasti ei missään.